keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 125/27.03.2019 privind aprobarea încheierii Contractelor de administrare în regim silvic, a fondului forestier proprietate a Municipiului Timişoara, între Municipiul Timişoara şi Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolul Silvic Ana Lugojana

27.03.2019

Hotararea Consiliului Local 125/27.03.2019
privind aprobarea încheierii Contractelor de administrare în regim silvic, a fondului forestier proprietate a Municipiului Timişoara, între Municipiul Timişoara şi Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolul Silvic Ana Lugojana


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019- 5969/12.03.2019 privind oportunitatea proiectului de hotărâre a Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr.SC2019- 5969/12.03.2019 al Direcţiei Clădiri Terenuri Şi Dotări Diverse I Est;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic nr.SC2019- 5969 din data de 12.03.2019 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 5969/12.03.2019:
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică , amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr. 46/2008 (CODUL SILVIC) cu modificările şi completările ulterioare: Titlul II Administrarea fondului forestier naţional, Articolul 10, aliniatul (1) Este obligatorie administrarea sau, după caz, asigurarea serviciilor silvice pentru întregul fond forestier naţional, indifferent de forma de proprietate, prin ocoale silvice; Capitolul VI Paza şi protecţia pădurilor Articolul 51,aliniatul (1) Proprietarii de păduri sunt obligaţi să asigure paza pădurii împotriva tăierilor ilegale de arbori, a furturilor, a distrugerilor,a degradărilor, a păşunatului şi a altor fapte păgubitoare pentru fondul forestier, în condiţiile legii;
Conform Hotărârii de Guvern nr. 954/ 2002, apărută în M.O. nr.686/17-09-2002, pentru stabilirea modalităţilor concrete de gospodărire a padurilor şi de repartizare a resurselor materiale şi a surselor financiare cuvenite persoanelor fizice şi juridice pentru pădurile pe care le au în proprietate şi pe care le administrează prin structuri silvice de stat, pe baza contractuala, precum şi a obligatiilor acestora, Articolul 3 aliniatul (4) Contractele de administrare se incheie pe o durată minima egala cu numărul de ani rămaşi din perioada de valabilitate a amenajamentului silvic;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(1) lit.b) şi alin.4 lit.f) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă darea în administrare în regim silvic a fondului forestier proprietate a Municipiului Timişoara şi încheierea contractelor între Municipiul Timişoara şi Regia Naţională a Pădurilor -Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolul Silvic Ana Lugojana.

Art. 2: Se aprobă drafturile de contracte de administrare ce urmează a fi încheiate între Municipiul Timişoara şi Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolul Silvic Ana Lugojana, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Clădiri Terenuri Şi Dotări Diverse I Est şi Direcţia Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4 : Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Contract.pdf

CONTRACT DE ADMINISTRARE

Nr. ___________ din _____________

I. PĂRŢI CONTRACTANTE

1.1. Direcţia Silvică Timiş cu sediul social în Timişoara, str. Dr. Iosif Nemoianu nr. 7, Judeţul Timiş, cod poştal 300001, tel. 0256-294255; 0256294258, fax 0256-294265, înregistrată la ORC sub numărul J40/450/1991, având codul fiscal RO 1590120, reprezentată prin director: ing. Gheorghe Nicuşor ŢÎŢU şi director economic: ec. Aurel Munteanu, prin Ocolul Silvic Timişoara, denumit în cuprinsul contractului PRESTATOR, reprezentat prin şef ocol ing. Muntean Emanuel Codrin şi contabil şef ec. Domuţa Loredana Terezia, având contul  IBAN nr. RO49BRDE360SV30977653600, deschis la banca BRDE TIMISOARA, şi 1.2. PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA, cu sediul in Timişoara, bv. C.D. Loga nr.1, tel. 0256-408.495, fax. 0256-408.390, cod fiscal 14756536, cont deschis la Trezoreria Timisoara, reprezentată prin Nicolae Robu - Primar şi Steliana Stanciu - Director Direcţia Economica, în calitate de BENEFICIAR.,

II. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Prestatorul asigură administrarea în regim silvic a suprafaţei de 47,4357 ha fond forestier, amplasată pe raza Unităţii Administrativ-Teritoriale Timişoara, Jud. Timiş, Parcelele Pd 211/41/1, Pd 212/3/1, Pd 213/1/1, Pd 215/1/1, Pd 247/1/2, Pd 247/5/1, Pd 1829/1, 1833/2 şi Pd 1835/2, UP VIII, ua 19M, 20M, 26M%, 27A, 33A, 54A,B, 55A,B%, 56% şi 57A,B,C,D,E,M1,M2, proprietatea beneficiarului conform Titlului de Proprietate nr. 1/31.10.2002.

2.2. Administrarea reprezintă activităţile cu caracter tehnic, economic şi juridic care definesc regimul silvic şi efectuate de către prestator în scopul asigurării gestionării durabile a pădurii, precum şi activităţile tehnice care trebuie executate pentru menţinerea funcţiilor de protecţie pentru care au fost create perdelele forestiere de protecţie.

2.3. Administrarea fondului forestier/a perdelei forestiere de protecţie se realizează pe bază de Buget de Venituri şi Cheltuieli (BVC) întocmit anual de prestator până la data de 01 decembrie al fiecărui an, pentru anul următor. După semnarea BVC-ului de către părţile contractante, acesta devine anexă la contract şi face parte integrantă din acesta.

2.4. BVC-ul se fundamentează, analitic, pe cele două componente: venituri şi cheltuieli, pentru fiecare an de aplicare a amenajamentului sau a contractului de administrare a perdelei forestiere de protecţie, se semnează de părţi şi devine parte integrantă a contractului de administrare.

2.5. Asigurarea administrării fondului forestier/perdelei forestiere de protecţie de către prestator se realizează numai dacă beneficiarul are delimitată proprietatea pe întregul contur, respectiv dacă are marcată proprietatea cu vopsea, ţăruşi sau borne.

III. DURATA CONTRACTULUI

3.1. Contractul este valabil de la data de 01.03.2019, când se semnează de părţi şi până la data de 31.12.2028, când expiră amenajamentul silvic sau se reziliază, iar pentru administrarea perdelelor forestiere de protecţie contractul are valabilitate de 10 ani de la data semnării şi predării primirii acesteia de la proprietar/de’in[tor la ocolul silvic.

Contractul poate fi prelungit cu acordul părţilor prin act adiţional. Dacă nici una dintre părţi nu o înştiinţează pe cealaltă cu 30 de zile înainte de data expirării contractului despre intenţia de a nu mai fi prelungit, respectiv a datei intrării în vigoare a noului amenajament silvic, acesta se va prelungi implicit pe o perioadă egală cu perioada de valabilitate a noului amenajament silvic.

IV. VALOAREA CONTRACTULUI ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ

4.1. Valoarea contractului este dată de valorile înscrise în BVC-ul încheiat, conform pc.2.3.

V. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

OBLIGAŢIILE PRESTATORULUI

5.1. Să preia suprafaţa de fond forestier căreia îi asigură administrarea, pe bază de control de fond, executat în cel mult 30 de zile de la data solicitării/data punerii în posesie, şi pe bază de proces verbal de predare-primire, întocmite conform Regulamentului de pază a fondului forestier.

5.2. Prestatorul este obligat: a) să asigure elaborarea şi să respecte prevederile amenajamentelor silvice şi să asigure

administrarea/serviciile silvice pentru fondul forestier aflat în proprietate, în condiţiile legii; b) să asigure paza şi integritatea fondului forestier/perdelei forestiere de protecţie; c) să realizeze lucrările de regenerare a pădurilor; d) să realizeze lucrările de îngrijire şi conducere a arboretelor; e) să execute lucrările de prevenire şi combatere a bolilor şi dăunătorilor pădurii, stabilite

pe baza lucrărilor de depistare, cercetare staţională şi prognoză; f) să asigure respectarea măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi dotarea

cu mijloace de primă intervenţie; g) să execute marcarea, inventarierea arborilor, întocmirea A.P.V.-urilor, respectând

prevederile amenajamentelor silvice şi normele tehnice în vigoare; h) să asigure exploatarea şi valorificarea masei lemnoase, numai după punerea în valoare,

autorizarea parchetelor spre exploatare şi eliberarea documentelor specifice, de către personal silvic abilitat, respectând reglementările tehnice existente în materie de exploatare şi valorificare a masei lemnoase. Pentru exploatarea şi valorificarea masei lemnoase se vor respecta prevederile legislaţiei în vigoare în domeniu la data ţinerii licitaţiei;

i) să menţină limitele proprietăţii şi să menţină în stare corespunzătoare semnele de hotar şi limitele amenajistice;

j) să asigure întreţinerea şi repararea drumurilor forestiere avute în administrare; k) să comunice structurilor teritoriale de specialitate ale autorităţii publice centrale care

răspunde de silvicultură situaţia contractelor încheiate, în termen de 30 de zile de la semnarea acestora;

l) să asigure respectarea regimului silvic, aşa cum este definit de legislaţia în vigoare. 5.3. Să execute controalele de fond prevăzute de Regulamentul de pază a fondului

forestier, precum şi controale parţiale ori de câte ori se impun asemenea controale şi să trimită copii după acestea beneficiarului sau împuternicitului legal al acestuia.

5.4. Să întocmească devizele de execuţie pentru lucrările prevăzute în amenajamentul silvic, care trebuie executate în cursul unui an şi să le comunice pentru însuşire, prin semnătură, beneficiarului.

5.5. Să asigure recoltarea şi valorificarea produselor lemnoase şi nelemnoase ale pădurii, în condiţiile economiei de piaţă.

5.6. Să recepţioneze lunar, în intervalul 01 - 15 al lunii următoare, lucrările executate în luna precedentă.

5.7. Să emită factura trimestrial şi să o comunice beneficiarului, cu confirmare de primire sau sub semnătură directă.

5.8. Să constituie şi să evidenţieze în BVC fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, iar alimentarea, gestionarea şi utilizarea acestuia să respecte prevederile Art. 33 din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată.

5.9. Să utilizeze fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit în conformitate cu prevederile Art. 33, alin. (2) din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, din resursele provenite de pe proprietatea beneficiarului, numai pentru executarea lucrărilor prevăzute de Art. 33, alin. (3) din Legea nr. 46/2008.

5.10. Prestatorul va vira în contul beneficiarului profitul rezultat din diferenţa între veniturile obţinute din valorificarea tuturor produselor pădurii şi cheltuielile efectuate pentru aplicarea regimului silvic în fondul forestier supus contractului, astfel:

- până la finele primei luni ale trimestrului următor, profitul net realizat în trimestrul I; - până la finele primei luni ale semestrului următor, profitul net realizat în semestrul I; - până la finele primului trimestru al anului următor, profitul net rezultat în anul anterior. 5.11. Să restituie beneficiarului, la cererea scrisă a acestuia, sumele din fondul de

conservare şi regenerare a pădurilor rămase disponibile după acoperirea cheltuielilor prevăzute la Art. 33, alin. (3), lit. a) – d) din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, sau să le utilizeze pentru achitarea contravalorii serviciilor silvice.

5.12. Să achite beneficiarului penalităţi de întârziere de 0,05% pe zi, pentru sumele neachitate acestuia, în termenul stipulat la pc. 5.10, penalităţi calculate începând cu ziua următoare expirării datei când trebuiau achitate aceste sume.

5.13. Să execute, conform prevederilor amenajamentelor silvice, normelor tehnice, ordinelor şi oricăror reglementări în vigoare, pe bază de deviz, lucrările tehnice silvice.

5.14. În caz de forţă majoră, punerea în valoare şi recoltarea produselor accidentale apărute ca efect al acţiunii factorilor biotici şi/sau abiotivi se realizează în conformitate cu prevederile Ordinul MMAP nr. 884/2016 privind aprobarea metodologiei de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arboretele afectate de factori biotici şi/sau abiotici, cu excepţia produselor de igienă, care se recoltează în regim de urgenţă.

5.15. În caz de forţă majoră, ocolul silvic poate executa, numai după înştiinţarea în scris a beneficiarului sau împuternicitului legal al acestuia, lucrările de recoltare a produselor accidentale, precizate la pc. 5.14, iar valorificarea masei lemnoase se poate face în condiţiile economiei de piaţă, pe picior sau fasonată.

5.16. Să întocmescă/depună trimestrial/lunar decontul pentru ajutoarele de stat care trebuie acordate proprietarilor de fond forestier care au încheiate contracte de administrare şi prevăzute de Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, decont întocmit în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

În cazul în care structurile teritoriale de specialitate competente teritorial ale autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură resping documentaţiile de decontare de la bugetul statului a costurilor cu serviciile silvice motivat de faptul că acestea sunt incomplete, contravaloarea costurilor va fi suportată de către proprietar.

5.17. Să notifice beneficiarul sau împuternicitul legal/convenţional al acestuia, cu un an înainte, cu privire la data expirării amenajamentelor silvice şi să-i solicite să-şi exprime, în scris, opţiunea pentru întocmirea amenajamentelor sivice, condiţie obligatorie de îndeplinit pentru prelungirea contractului de administrare. În notificarea trimisă proprietarilor de fond forestier în suprafaţă de până la 10 ha/proprietar se precizează că pentru elaborarea amenajamentelor silvice, costurile se suportă din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică.

5.18. Să prezinte beneficiarului, până la finele lunii februarie a fiecărui an, BVC-ul cuprinzând rezultatele financiare finale pentru anul anterior.

5.19. Pentru neachitarea în termen a contravalorii serviciilor/lucrărilor executate de ocolul silvic şi înscrisă în facturile emise şi care nu se acoperă din veniturile realizate prin valorificare resurselor obţinute de pe terenul forestier supus contractului, se trece la învestirea cu formulă executorie a contractului şi executarea proprietarului, demarând procedurile de recuperare a debitelor şi penalizărilor aferente acestora, inclusiv prin valorificarea masei lemnoase care se poate recolta de pe suprafaţa de fond forestier care face obiectul contractului, respectiv executarea şi preluarea în proprietatea publică a statului a suprafeţelor de fond forestier care fac obiectul contractului respectiv, dacă legea permite, până la concurenţa sumei de achitat.

OBLIGAŢIILE BENEFICIARULUI

5.20. Să aibă delimitat fondul forestier/perdeaua forestieră de protecţie pe întregul contur, cu vopsea, ţăruşi, borne sau alte semne de hotar în momentul în care depune cerere de asigurare a administrării acestora, pe bază de contract.

5.21. Să nu întreprindă acţiuni de natură a tulbura activitatea de administrare, aplicarea regimului silvic şi de valorificare optimă a produselor lemnoase şi nelemnoase ale pădurii.

5.22. Să nu execute activităţi sau lucrări, personal sau prin împuternicit, care să conducă la: nerespectarea regimului silvic; producerea de pagube fondului forestier supus contractului; distrugerea sau deteriorarea construcţiilor şi amenajărilor edificate pe proprietatea sa; să blocheze accesul pe drumurile forestiere ce traversează proprietatea şi să nu tulbure liniştea vânatului sau să vâneze în fondul forestier supus contractului.

5.23. Să înştiinţeze, în scris, prestatorul, în termen de 60 de zile de la primirea comunicării menţionate la pc. 5.17, despre intenţia de refacere a amenajamentului, prin grija acestuia, şi înscrierea costurilor cu amenajarea în BVC-ul întocmit pentru anul următor.

5.24. Să nu încheie înţelegeri cu alte ocoale silvice autorizate pentru administrarea sau asigurarea serviciilor silvice, până când nu se reziliază prezentul contract şi se realizează execuţia BVC-ului.

5.25. La punerea în posesie sau cu 30 de zile înainte de expirarea/rezilierea contractului de administrare să nominalizeze ocolul silvic autorizat cu care asigură administrarea/serviciile silvice pentru fondul forestier deţinut în proprietate.

5.26. Să se prezinte la ocolul silvic, la data precizată în notificare/convocare, pentru a participa la control de fond şi pentru a prelua, pe bază de proces verbal de predare-primire, fondul forestier deţinut în proprietate, pentru care contractul a expirat/a fost reziliat sau a semnat proces verbal de punere în posesie, pentru a-l preda, în pază, altui ocol silvic autorizat.

5.27. Să achite prestatorului contravaloarea lucrărilor şi serviciilor executate de acesta, care nu se acoperă din veniturile realizate prin valorificare resurselor obţinute de pe terenul forestier supus contractului, dar să nu depăşească anul calendaristic, după cum urmează:

- până la finele primei luni ale trimestrului următor, pentru facturile emise în trimestrul I; - până la finele primei luni ale semestrului următor, pentru facturile emise în semestrul I; - până la finele primului trimestru al anului următor, pentru facturile emise în anul anterior. 5.28. Să achite prestatorului eventualele prejudicii financiare, stabilite de către prestator

sau altă persoană fizică/juridică autorizată, cauzate acestuia prin acţiunile desfăşurate de beneficiar, de tulburare a efectuării la timp a lucrărilor/activităţilor de gospodărire eficientă a pădurilor/perdelelor forestiere de protecţie. Plata acestor prejudicii se efectuează în termen de 30 de zile de la data comunicării lor beneficiarului, de către prestator.

5.29. Să achite prestatorului penalităţi, în cuantum de 0,05% pe zi, pentru sumele neachitate în termenul convenit şi stipulate la pc 5.27. şi pc. 5.28. , penalităţi calculate începând cu ziua următoare expirării datei când trebuiau achitate aceste sume.

5.30. Să se constituie parte civilă, cu contravaloarea pagubelor produse fondului forestier care face obiectul contractului de administrare, în dosarele aflate pe rolul parchetelor sau instanţelor de judecată.

5.31. Să-şi exprime opţiunea de a participa sau nu la controalele de fond/parţiale şi la recepţia lucrărilor executate de prestator, opţiune care trebuie înscrisă în contract.

5.32. Să achite impozitele şi taxele prevăzute de lege. 5.33. Să notifice ocolul silvic şi structuta teritorială de specialitate a autorităţii publice

centrale care răspunde de silvicultură în termen de 30 de zile de la încheierea actelor privind înstrăinarea proprietăţii forestiere, schimbarea conducerii/sediului persoanei juridice, schimbarea domiciliului şi a actelor de identitate ale persoanei fizice.

VI. DERULAREA ŞI RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

6.1 Părţile contractante trebuie să îşi execute obligaţiile pe care şi le-au asumat prin prezentul contract.

Atunci când, fără just temei, una dintre părţi nu-şi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract, se face răspunzătoare de prejudiciul cauzat celeilalte părţi şi este obligată să repare acest prejudiciu, în condiţiile legii.

6.2. Orice modificare a clauzelor contractuale, pe perioada de derulare a prezentului contract, se poate face numai cu acordul părţilor, prin încheiera unui act adiţional.

6.3. La încetarea de drept a contractului, indiferent de cauză, şi în cazul în care beneficiarul nu încheie un nou contract, prestatorul va preda proprietarului/reprezentantului legal/convenţional al acestuia sau altui ocol silvic autorizat indicat de beneficiar, pe bază de control de fond şi proces-verbal de predare-primire, suprafeţele de fond forestier avute în administrare, conform prevederilor Regulamentului de pază a fondului forestier, moment în care se realizează şi execuţia BVC-ului, iar beneficiarul preia obligaţia prevăzută de Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, de a asigura serviciile silvice sau administrarea pădurii printr-un ocol silvic autorizat.

6.4. În cazul în care proprietarul/reprezentantul legal/convenţional al acestuia şi delegatul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură nu se prezintă la ocolul silvic la data înscrisă în notificare, controlul de fond se execută în lipsă şi actul de control de fond se comunică, în copie, beneficiarului şi gărzii forestiere, cu menţiunea că începând cu data încheierii controlului de fond ocolul silvic nu mai asigură paza fondului forestier, nu mai răspunde de eventualele pagube produse acestuia şi fondul forestier respectiv este scos din gestiunea pădurarului şi din fişa de arondare a cantonului silvic.

VII. REZILIEREA CONTRACTULUI

7.1. Prezentul contract se poate rezilia prin acordul părţilor, cu notificare prealabilă, cu cel puţin 30 de zile înainte de data rezilierii, în următoarele condiţii:

a) prestatorul nu mai poate presta serviciul de administrare din cauze organizatorice; b) beneficiarul îşi constituie structură proprie de administrare a fondului forestier sau

doreşte să încheie contract de administrare cu un alt ocol silvic autorizat. 7.2. Contractul încetează de plin drept în următoarele cazuri: a) ocolul silvic autorizat cu care era încheiat contractul de administrare s-a desfiinţat; b) proprietarul a decedat şi moştenitorii legali nu se prezintă la direcţia silvică/ocolul silvic

pentru a încheia un nou contract de administrare în termen de 15 zile de la data înregistrării decesului;

c) proprietarul/proprietarii au vândut terenul forestier şi noul proprietar nu se prezintă la direcţia silvică/ocolul silvic pentru a încheia un nou contract de administrare în termen de 15 zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare;

d) proprietarii aflaţi în indiviziune semnatari ai contractului de administrare au realizat legal ieşirea din indiviziune;

e) proprietarul/proprietarii nu achită contravaloarea lucrărilor şi serviciilor executate şi facturate, aşa cum sunt definite şi la termenele precizate în cuprinsul contractului;

f) proprietarul/proprietarii întreprind acţiuni sau desfăşoară activităţi care împiedică prestatorul să execute lucrările şi serviciile înscrise în contractul de administrare sau actele adiţionale;

g) proprietarul/proprietarii au încheiat contract de administrare/prestări de servicii silvice cu alt ocol silvic autorizat fără să înştiinţeze ocolul silvic din structura RNP - Romsilva cu care avea încheiat contractul.

7.3. În cazul încetării de plin drept a contractului de administrare, prestatorul va notifica beneficiarul/moştenitorii legali şi structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, competentă teritorial, privind motivele încetării de plin drept a contractului, atenţionând beneficiarul/moştenitorii legali cu privire la obligaţia de a indica ocolul silvic autorizat care urmează să asigure în continuare administrarea sau serviciile silvice, conform prevederilor Legii nr. 46/ 2008 – Codul silvic, republicată, precum şi obligaţia de a participa la controlul de fond şi de a prelua (cu precizarea în notificare a datei prezentării), pe bază de proces verbal de predare-primire, fondul forestier pentru care contractul a încetat de plin drept, în cazul în care nu indică ocolul silvic autorizat căruia să i se predea fondul forestier respectiv.

7.4. În cazul în care proprietarii/moştenitorii legali nu indică ocolul silvic autorizat prin care să asigure continuitatea serviciilor silvice şi căruia să i se predea fondul forestier şi nici nu se prezintă la ocolul silvic la data precizată în notificare, se trece la executarea controlului de fond (în lipsa proprietarului şi/sau a delegatului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură) şi se comunică beneficiarului şi structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură o copie după actul de control de fond cu menţiunea că, începând cu data încheierii controlului de fond, ocolul silvic nu mai asigură paza fondului forestier, nu mai răspunde de eventualele pagube produse acestuia şi fondul forestier este scos din gestiunea pădurarului şi din fişa de arondare a cantonului silvic.

7.5. Dacă este cazul, pentru neachitarea în termen a contravalorii serviciilor/lucrărilor executate de ocolul silvic şi înscrisă în facturile emise, respectiv a penalizărilor, se trece la învestirea cu formulă executorie a contractului şi executarea proprietarului, demarând procedurile de recuperare a debitelor şi penalizărilor aferente acestora, inclusiv prin valorificarea

masei lemnoase care se poate recolta de pe suprafaţa de fond forestier care face obiectul contractului, respectiv executarea şi preluarea în proprietatea publică a statului, dacă legea permite, a suprafeţelor de fond forestier care fac obiectul contractului respectiv, până la concurenţa sumei de achitat

7.6. Odată cu rezilierea contractului/semnarea procesului verbal de punere în posesie, prestatorul va preda proprietarului/reprezentantului legal/convenţional al acestuia sau altui ocol silvic autorizat, pe bază de control de fond suprafaţa fondului forestier, moment în care prestatorul nu mai are obligaţii privind executarea administrării şi asigurării integrităţii suprafeţei forestiere. Data executării controlului de fond şi/sau predării către beneficiar a suprafeţei forestiere care face obiectul contractului, se comunică în scris proprietarului şi gărzii forestiere.

VIII. LITIGII

8.1. Eventualele litigii, legate de nerespectarea de către una din părţile semnatare a clauzelor contractuale, care nu se rezolvă pe cale amiabilă, se soluţionează de către instanţele competente din localitatea în care prestatorul îşi are sediul.

IX. FORŢA MAJORĂ

9.1. Forţa majoră, aşa cum este definită de legislaţia română, exonerează partea care o invocă de obligaţii pe toată perioada în care aceasta se manifestă şi produce efecte.

9.2. Partea care invocă forţa majoră, are obligaţia de a notifica cealaltă parte, în termen de 5 zile de la declanşarea fenomenului, şi de a lua măsuri pentru limitarea consecinţelor produse de efectele forţei majore.

9.3. Forţa majoră trebuie dovedită şi susţinută cu înscrisuri elaborate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, elaborate sau însuşite de organele abilitate de lege.

X. ALTE CLAUZE

10.1. Contractul de administrare constituie titlu executoriu pentru sumele datorate de către beneficiar prestatorului, pentru serviciile/lucrările executate şi neacoperite din veniturile realizate.

10.2. Administrarea fondului forestier este supusă prevederilor Legii nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, şi reglementărilor subsecvente acestuia, amenajamentelor silvice, normelor tehnice, ordinelor şi instrucţiunilor în vigoare, în materie de gospodărire şi gestionare durabilă a pădurilor/perdelelor forestiere de protecţie.

10.3. Părţile semnatare ale contractului au dreptul să solicite explicaţii, verbale sau scrise cu privire la modul de executare a actului de administrare şi al BVC-ului.

10.4. Aplicarea regimului silvic în pădure este supusă controlului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi unităţilor sale teritoriale.

10.5. Orice modificare a legislaţiei, normelor şi instrucţiunilor care definesc regimul silvic, pe timpul derulării contractului, obligă părţile să adapteze clauzele contractuale în conformitate cu aceste modificări.

10.6. La semnarea contractului, beneficiarul poate nominaliza persoana împuternicită notarial care să fie înscrisă în contract, să-şi asume răspunderea îndeplinirii obligaţiilor contractuale şi să-i reprezinte interesele pe timpul derulării contractului.

10.7. Dispoziţiile prezentului contract se completează cu prevederile Codului Civil, ale Legii nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, şi cu alte norme silvice.

10.8. Contractul va fi interpretat, în caz de nevoi, după legislaţia română.

10.9. Termenul ,,zi” din contract are semnificaţia de zi calendaristică. 10.10. Anexele, precum harta amenajistică, fişa tehnică a pădurii, procesul-verbal de

predare-primire în administrare şi BVC-ul, fac parte integrantă din contract, dacă se întocmesc şi se menţionează în textul contractului.

10.11 Noi, părţile contractante, declarăm că suntem de acord cu prezentul contract astfel cum a fost redactat, întrucât exprimă voinţa noastră liberă şi neviciată.

Beneficiarul declară că prezentul contract a fost negociat de părţi în integralitatea sa, că înţelege şi a luat la cunoştinţă cuprinsul fiecărei clauze contractuale, precum şi cuprinsul integral al contractului. Totodată, beneficiarul recunoaşte că forma actuală a contractului materializează acordul de voinţă al părţilor cu privire la conţinutul său şi declară că nu mai are nici o neclaritate şi/sau obiecţiune cu privire la cuprinsul contractului, în general, sau la una/mai multe clauze specifice, în particular şi că toate clauzele contractuale sunt acceptate, expres, de către acesta.

10.12. Pentru urmărirea respectării clauzelor prezentului contract, se numesc ca responsabili:

a.) din partea prestatorului, ing. ………………. b.) din partea beneficiarului dr.ing. Damian Adrian Ionuţ. 10.13. Prezentul contract s-a încheiat astăzi ......................................., în patru exemplare,

din care un exemplar pentru direcţia silvică, unul pentru ocolul silvic, unul pentru GF şi unul pentru beneficiar.

10.14. Prezentul contract reprezintă titlu executoriu pentru ambele părţi semnatare.

PRESTATOR, BENEFICIAR,

DIRECŢIA SILVICĂ TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTOR P R I M A R, GHEORGHE NICUŞOR ŢÎŢU NICOLAE ROBU

DIRECTOR ECONOMIC VICEPRIMAR,

AUREL MUNTEANU IMRE FARKAS

CONSILIER JURIDIC DIRECTOR ECONOMIC

.................................... STELIANA STANCIU

ŞEF OCOL SILVIC DIRECTOR DIRECTIA , MUNTEAN EMANUEL CODRIN CLĂDIRI, TERENURI ŞI

DOTĂRI DIVERSE I EST

FLORIN RĂVĂŞILĂ

CONTABIL ŞEF ŞEF SERVICIU JURIDIC, DOMUŢA LOREDANA TEREZIA CAIUS ŞULI

AVIZAT JURIDIC

Atasament: Contract_administrare.pdf

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

1

CONTRACT DE ADMINISTRARE

Nr. ___________ din _____________

I. PĂRŢI CONTRACTANTE

1.1. Direcţia Silvică Timiş cu sediul social în Timişoara, str. Dr. Iosif Nemoianu nr. 7, Judeţul Timiş, cod poştal 300001, tel. 0256-294255; 0256294258, fax 0256-294265, înregistrată la ORC sub numărul J40/450/1991, având codul fiscal RO 1590120, reprezentată prin director: ing. Gheorghe Nicuşor ŢÎŢU şi director economic: ec. Aurel Munteanu, prin Ocolul Silvic Ana Lugojana, denumit în cuprinsul contractului PRESTATOR, reprezentat prin şef ocol ing. Oprea Ioan şi contabil şef ec. Cardos Cristina având contul RO20RZBR0000060006265942 deschis la banca Raiffeisen Bank Lugoj şi 1.2. PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA, cu sediul in Timişoara, bv. C.D. Loga nr.1, tel. 0256-408.495, fax. 0256-408.390, cod fiscal 14756536, cont deschis la Trezoreria Timisoara, reprezentată prin Nicolae Robu - Primar şi Steliana Stanciu - Director Direcţia Economica, în calitate de BENEFICIAR.,

II. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Prestatorul asigură administrarea în regim silvic, a suprafeţei de 683,7 ha fond forestier, amplasată în:

1. 399,9 ha pe raza unitatii administrativ-teritoriale Sacu, jud. Caras-Severin, proprietatea beneficiarului, conform Titlului de Proprietate nr. 4822 din 10.12.2007.

2. 100,5 ha pe raza unitatii administrativ-teritoriale Criciova, jud. Timis, proprietatea beneficiarului, conform Titlului de Proprietate nr. 272 din 09.02.2010.

3. 183,3 ha pe raza unitatii administrativ-teritoriale Criciova, jud. Timis, proprietatea beneficiarului, conform Titlului de Proprietate nr. 2, cod 155252 din 20.06.2001.

2.2. Administrarea reprezintă activităţile cu caracter tehnic, economic şi juridic care definesc regimul silvic şi efectuate de către prestator în scopul asigurării gestionării durabile a pădurii, precum şi activităţile tehnice care trebuie executate pentru menţinerea funcţiilor de protecţie pentru care au fost create perdelele forestiere de protecţie.

2.3. Administrarea fondului forestier/a perdelei forestiere de protecţie se realizează pe bază de Buget de Venituri şi Cheltuieli (BVC) întocmit anual de prestator până la data de 01 decembrie al fiecărui an, pentru anul următor. După semnarea BVC-ului de către părţile contractante, acesta devine anexă la contract şi face parte integrantă din acesta.

2.4. BVC-ul se fundamentează, analitic, pe cele două componente: venituri şi cheltuieli, pentru fiecare an de aplicare a amenajamentului sau a contractului de administrare a perdelei forestiere de protecţie, se semnează de părţi şi devine parte integrantă a contractului de administrare.

2.5. Asigurarea administrării fondului forestier/perdelei forestiere de protecţie de către prestator se realizează numai dacă beneficiarul are delimitată proprietatea pe întregul contur, respectiv dacă are marcată proprietatea cu vopsea, ţăruşi sau borne.

III. DURATA CONTRACTULUI

3.1. Contractul este valabil de la data de 01.03.2019, când se semnează de părţi şi până la data de 31.12.2028, când expiră amenajamentul silvic sau se reziliază.

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

2

Contractul poate fi prelungit cu acordul părţilor prin act adiţional. Dacă nici una dintre părţi nu o înştiinţează pe cealaltă cu 30 de zile înainte de data expirării contractului despre intenţia de a nu mai fi prelungit, respectiv a datei intrării în vigoare a noului amenajament silvic, acesta se va prelungi implicit pe o perioadă egală cu perioada de valabilitate a noului amenajament silvic.

IV. VALOAREA CONTRACTULUI ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ

4.1. Valoarea contractului este dată de valorile înscrise în BVC-ul încheiat, conform pc.2.3.

V. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

OBLIGAŢIILE PRESTATORULUI

5.1. Să preia suprafaţa de fond forestier căreia îi asigură administrarea, pe bază de control de fond, executat în cel mult 30 de zile de la data solicitării/data punerii în posesie, şi pe bază de proces verbal de predare-primire, întocmite conform Regulamentului de pază a fondului forestier.

5.2. Prestatorul este obligat: a) să asigure elaborarea şi să respecte prevederile amenajamentelor silvice şi să asigure

administrarea/serviciile silvice pentru fondul forestier aflat în proprietate, în condiţiile legii; b) să asigure paza şi integritatea fondului forestier/perdelei forestiere de protecţie; c) să realizeze lucrările de regenerare a pădurilor; d) să realizeze lucrările de îngrijire şi conducere a arboretelor; e) să execute lucrările de prevenire şi combatere a bolilor şi dăunătorilor pădurii, stabilite pe baza

lucrărilor de depistare, cercetare staţională şi prognoză; f) să asigure respectarea măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi dotarea cu

mijloace de primă intervenţie; g) să execute marcarea, inventarierea arborilor, întocmirea A.P.V.-urilor, respectând prevederile

amenajamentelor silvice şi normele tehnice în vigoare; h) să asigure exploatarea şi valorificarea masei lemnoase, numai după punerea în valoare,

autorizarea parchetelor spre exploatare şi eliberarea documentelor specifice, de către personal silvic abilitat, respectând reglementările tehnice existente în materie de exploatare şi valorificare a masei lemnoase. Pentru exploatarea şi valorificarea masei lemnoase se vor respecta prevederile legislaţiei în vigoare în domeniu la data ţinerii licitaţiei;

i) să menţină limitele proprietăţii şi să menţină în stare corespunzătoare semnele de hotar şi limitele amenajistice;

j) să asigure întreţinerea şi repararea drumurilor forestiere avute în administrare; k) să comunice structurilor teritoriale de specialitate ale autorităţii publice centrale care răspunde de

silvicultură situaţia contractelor încheiate, în termen de 30 de zile de la semnarea acestora; l) să asigure respectarea regimului silvic, aşa cum este definit de legislaţia în vigoare. 5.3. Să execute controalele de fond prevăzute de Regulamentul de pază a fondului forestier, precum

şi controale parţiale ori de câte ori se impun asemenea controale şi să trimită copii după acestea beneficiarului sau împuternicitului legal al acestuia.

5.4. Să întocmească devizele de execuţie pentru lucrările prevăzute în amenajamentul silvic, care trebuie executate în cursul unui an şi să le comunice pentru însuşire, prin semnătură, beneficiarului.

5.5. Să asigure recoltarea şi valorificarea produselor lemnoase şi nelemnoase ale pădurii, în condiţiile economiei de piaţă.

5.6. Să recepţioneze lunar, în intervalul 01 - 15 al lunii următoare, lucrările executate în luna precedentă.

5.7. Să emită factura trimestrial şi să o comunice beneficiarului, cu confirmare de primire sau sub semnătură directă.

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

3

5.8. Să constituie şi să evidenţieze în BVC fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, iar alimentarea, gestionarea şi utilizarea acestuia să respecte prevederile Art. 33 din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată.

5.9. Să utilizeze fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit în conformitate cu prevederile Art. 33, alin. (2) din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, din resursele provenite de pe proprietatea beneficiarului, numai pentru executarea lucrărilor prevăzute de Art. 33, alin. (3) din Legea nr. 46/2008.

5.10. Prestatorul va vira în contul beneficiarului profitul rezultat din diferenţa între veniturile obţinute din valorificarea tuturor produselor pădurii şi cheltuielile efectuate pentru aplicarea regimului silvic în fondul forestier supus contractului, astfel:

- până la finele primei luni ale trimestrului următor, profitul net realizat în trimestrul I; - până la finele primei luni ale semestrului următor, profitul net realizat în semestrul I; - până la finele primului trimestru al anului următor, profitul net rezultat în anul anterior. 5.11. Să restituie beneficiarului, la cererea scrisă a acestuia, sumele din fondul de conservare şi

regenerare a pădurilor rămase disponibile după acoperirea cheltuielilor prevăzute la Art. 33, alin. (3), lit. a) – d) din Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, sau să le utilizeze pentru achitarea contravalorii serviciilor silvice.

5.12. Să achite beneficiarului penalităţi de întârziere de 0,05% pe zi, pentru sumele neachitate acestuia, în termenul stipulat la pc. 5.10, penalităţi calculate începând cu ziua următoare expirării datei când trebuiau achitate aceste sume.

5.13. Să execute, conform prevederilor amenajamentelor silvice, normelor tehnice, ordinelor şi oricăror reglementări în vigoare, pe bază de deviz, lucrările tehnice silvice.

5.14. În caz de forţă majoră, punerea în valoare şi recoltarea produselor accidentale apărute ca efect al acţiunii factorilor biotici şi/sau abiotivi se realizează în conformitate cu prevederile Ordinul MMAP nr. 884/2016 privind aprobarea metodologiei de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arboretele afectate de factori biotici şi/sau abiotici, cu excepţia produselor de igienă, care se recoltează în regim de urgenţă.

5.15. În caz de forţă majoră, ocolul silvic poate executa, numai după înştiinţarea în scris a beneficiarului sau împuternicitului legal al acestuia, lucrările de recoltare a produselor accidentale, precizate la pc. 5.14, iar valorificarea masei lemnoase se poate face în condiţiile economiei de piaţă, pe picior sau fasonată.

5.16. Să întocmescă/depună trimestrial/lunar decontul pentru ajutoarele de stat care trebuie acordate proprietarilor de fond forestier care au încheiate contracte de administrare şi prevăzute de Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, decont întocmit în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

În cazul în care structurile teritoriale de specialitate competente teritorial ale autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură resping documentaţiile de decontare de la bugetul statului a costurilor cu serviciile silvice motivat de faptul că acestea sunt incomplete, contravaloarea costurilor va fi suportată de către proprietar.

5.17. Să notifice beneficiarul sau împuternicitul legal/convenţional al acestuia, cu un an înainte, cu privire la data expirării amenajamentelor silvice şi să-i solicite să-şi exprime, în scris, opţiunea pentru întocmirea amenajamentelor sivice, condiţie obligatorie de îndeplinit pentru prelungirea contractului de administrare. În notificarea trimisă proprietarilor de fond forestier în suprafaţă de până la 10 ha/proprietar se precizează că pentru elaborarea amenajamentelor silvice, costurile se suportă din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică.

5.18. Să prezinte beneficiarului, până la finele lunii februarie a fiecărui an, BVC-ul cuprinzând rezultatele financiare finale pentru anul anterior.

5.19. Pentru neachitarea în termen a contravalorii serviciilor/lucrărilor executate de ocolul silvic şi înscrisă în facturile emise şi care nu se acoperă din veniturile realizate prin valorificare resurselor obţinute de pe terenul forestier supus contractului, se trece la învestirea cu formulă executorie a contractului şi executarea proprietarului, demarând procedurile de recuperare a debitelor şi penalizărilor aferente acestora, inclusiv prin valorificarea masei lemnoase care se poate recolta de pe suprafaţa de fond forestier

care face obiectul contractului, respectiv executarea şi preluarea în proprietatea publică a statului a suprafeţelor de fond forestier care fac obiectul contractului respectiv, dacă legea permite, până la concurenţa sumei de achitat.

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

4

OBLIGAŢIILE BENEFICIARULUI

5.20. Să aibă delimitat fondul forestier/perdeaua forestieră de protecţie pe întregul contur, cu vopsea, ţăruşi, borne sau alte semne de hotar în momentul în care depune cerere de asigurare a administrării acestora, pe bază de contract.

5.21. Să nu întreprindă acţiuni de natură a tulbura activitatea de administrare, aplicarea regimului silvic şi de valorificare optimă a produselor lemnoase şi nelemnoase ale pădurii.

5.22. Să nu execute activităţi sau lucrări, personal sau prin împuternicit, care să conducă la: nerespectarea regimului silvic; producerea de pagube fondului forestier supus contractului; distrugerea sau deteriorarea construcţiilor şi amenajărilor edificate pe proprietatea sa; să blocheze accesul pe drumurile forestiere ce traversează proprietatea şi să nu tulbure liniştea vânatului sau să vâneze în fondul forestier supus contractului.

5.23. Să înştiinţeze, în scris, prestatorul, în termen de 60 de zile de la primirea comunicării menţionate la pc. 5.17, despre intenţia de refacere a amenajamentului, prin grija acestuia, şi înscrierea costurilor cu amenajarea în BVC-ul întocmit pentru anul următor.

5.24. Să nu încheie înţelegeri cu alte ocoale silvice autorizate pentru administrarea sau asigurarea serviciilor silvice, până când nu se reziliază prezentul contract şi se realizează execuţia BVC-ului.

5.25. La punerea în posesie sau cu 30 de zile înainte de expirarea/rezilierea contractului de administrare să nominalizeze ocolul silvic autorizat cu care asigură administrarea/serviciile silvice pentru fondul forestier deţinut în proprietate.

5.26. Să se prezinte la ocolul silvic, la data precizată în notificare/convocare, pentru a participa la control de fond şi pentru a prelua, pe bază de proces verbal de predare-primire, fondul forestier deţinut în proprietate, pentru care contractul a expirat/a fost reziliat sau a semnat proces verbal de punere în posesie, pentru a-l preda, în pază, altui ocol silvic autorizat.

5.27. Să achite prestatorului contravaloarea lucrărilor şi serviciilor executate de acesta, care nu se acoperă din veniturile realizate prin valorificare resurselor obţinute de pe terenul forestier supus contractului, dar să nu depăşească anul calendaristic, după cum urmează:

- până la finele primei luni ale trimestrului următor, pentru facturile emise în trimestrul I; - până la finele primei luni ale semestrului următor, pentru facturile emise în semestrul I; - până la finele primului trimestru al anului următor, pentru facturile emise în anul anterior. 5.28. Să achite prestatorului eventualele prejudicii financiare, stabilite de către prestator sau altă

persoană fizică/juridică autorizată, cauzate acestuia prin acţiunile desfăşurate de beneficiar, de tulburare a efectuării la timp a lucrărilor/activităţilor de gospodărire eficientă a pădurilor/perdelelor forestiere de protecţie. Plata acestor prejudicii se efectuează în termen de 30 de zile de la data comunicării lor beneficiarului, de către prestator.

5.29. Să achite prestatorului penalităţi, în cuantum de 0,05% pe zi, pentru sumele neachitate în termenul convenit şi stipulate la pc 5.27. şi pc. 5.28. , penalităţi calculate începând cu ziua următoare expirării datei când trebuiau achitate aceste sume.

5.30. Să se constituie parte civilă, cu contravaloarea pagubelor produse fondului forestier care face obiectul contractului de administrare, în dosarele aflate pe rolul parchetelor sau instanţelor de judecată.

5.31. Să-şi exprime opţiunea de a participa sau nu la controalele de fond/parţiale şi la recepţia lucrărilor executate de prestator, opţiune care trebuie înscrisă în contract.

5.32. Să achite impozitele şi taxele prevăzute de lege. 5.33. Să notifice ocolul silvic şi structuta teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care

răspunde de silvicultură în termen de 30 de zile de la încheierea actelor privind înstrăinarea proprietăţii forestiere, schimbarea conducerii/sediului persoanei juridice, schimbarea domiciliului şi a actelor de identitate ale persoanei fizice.

VI. DERULAREA ŞI RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

6.1 Părţile contractante trebuie să îşi execute obligaţiile pe care şi le-au asumat prin prezentul contract.

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

5

Atunci când, fără just temei, una dintre părţi nu-şi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract, se face răspunzătoare de prejudiciul cauzat celeilalte părţi şi este obligată să repare acest prejudiciu, în condiţiile legii.

6.2. Orice modificare a clauzelor contractuale, pe perioada de derulare a prezentului contract, se poate face numai cu acordul părţilor, prin încheiera unui act adiţional.

6.3. La încetarea de drept a contractului, indiferent de cauză, şi în cazul în care beneficiarul nu încheie un nou contract, prestatorul va preda proprietarului/reprezentantului legal/convenţional al acestuia sau altui ocol silvic autorizat indicat de beneficiar, pe bază de control de fond şi proces-verbal de predare- primire, suprafeţele de fond forestier avute în administrare, conform prevederilor Regulamentului de pază a fondului forestier, moment în care se realizează şi execuţia BVC-ului, iar beneficiarul preia obligaţia prevăzută de Legea nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, de a asigura serviciile silvice sau administrarea pădurii printr-un ocol silvic autorizat.

6.4. În cazul în care proprietarul/reprezentantul legal/convenţional al acestuia şi delegatul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură nu se prezintă la ocolul silvic la data înscrisă în notificare, controlul de fond se execută în lipsă şi actul de control de fond se comunică, în copie, beneficiarului şi gărzii forestiere, cu menţiunea că începând cu data încheierii controlului de fond ocolul silvic nu mai asigură paza fondului forestier, nu mai răspunde de eventualele pagube produse acestuia şi fondul forestier respectiv este scos din gestiunea pădurarului şi din fişa de arondare a cantonului silvic.

VII. REZILIEREA CONTRACTULUI

7.1. Prezentul contract se poate rezilia prin acordul părţilor, cu notificare prealabilă, cu cel puţin 30 de zile înainte de data rezilierii, în următoarele condiţii:

a) prestatorul nu mai poate presta serviciul de administrare din cauze organizatorice; b) beneficiarul îşi constituie structură proprie de administrare a fondului forestier sau doreşte să

încheie contract de administrare cu un alt ocol silvic autorizat. 7.2. Contractul încetează de plin drept în următoarele cazuri: a) ocolul silvic autorizat cu care era încheiat contractul de administrare s-a desfiinţat; b) proprietarul a decedat şi moştenitorii legali nu se prezintă la direcţia silvică/ocolul silvic pentru a

încheia un nou contract de administrare în termen de 15 zile de la data înregistrării decesului; c) proprietarul/proprietarii au vândut terenul forestier şi noul proprietar nu se prezintă la direcţia

silvică/ocolul silvic pentru a încheia un nou contract de administrare în termen de 15 zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare;

d) proprietarii aflaţi în indiviziune semnatari ai contractului de administrare au realizat legal iesirea din indiviziune;

e) proprietarul/proprietarii nu achită contravaloarea lucrărilor şi serviciilor executate şi facturate, aşa cum sunt definite şi la termenele precizate în cuprinsul contractului;

f) proprietarul/proprietarii întreprind acţiuni sau desfăşoară activităţi care împiedică prestatorul să execute lucrările şi serviciile înscrise în contractul de administrare sau actele adiţionale;

g) proprietarul/proprietarii au încheiat contract de administrare/prestări de servicii silvice cu alt ocol silvic autorizat fără să înştiinţeze ocolul silvic din structura RNP - Romsilva cu care avea încheiat contractul.

7.3. În cazul încetării de plin drept a contractului de administrare, prestatorul va notifica beneficiarul/moştenitorii legali şi structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, competentă teritorial, privind motivele încetării de plin drept a contractului,

atenţionând beneficiarul/moştenitorii legali cu privire la obligaţia de a indica ocolul silvic autorizat care urmează să asigure în continuare administrarea sau serviciile silvice, conform prevederilor Legii nr. 46/ 2008 – Codul silvic, republicată, precum şi obligaţia de a participa la controlul de fond şi de a prelua (cu precizarea în notificare a datei prezentării), pe bază de proces verbal de predare-primire, fondul forestier pentru care contractul a încetat de plin drept, în cazul în care nu indică ocolul silvic autorizat căruia să i se predea fondul forestier respectiv.

7.4. În cazul în care proprietarii/moştenitorii legali nu indică ocolul silvic autorizat prin care să asigure continuitatea serviciilor silvice şi căruia să i se predea fondul forestier şi nici nu se prezintă la

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

6

ocolul silvic la data precizată în notificare, se trece la executarea controlului de fond (în lipsa proprietarului şi/sau a delegatului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură) şi se comunică beneficiarului şi structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură o copie după actul de control de fond cu menţiunea că, începând cu data încheierii controlului de fond, ocolul silvic nu mai asigură paza fondului forestier, nu mai răspunde de eventualele pagube produse acestuia şi fondul forestier este scos din gestiunea pădurarului şi din fişa de arondare a cantonului silvic.

7.5. Dacă este cazul, pentru neachitarea în termen a contravalorii serviciilor/lucrărilor executate de ocolul silvic şi înscrisă în facturile emise, respectiv a penalizărilor, se trece la învestirea cu formulă executorie a contractului şi executarea proprietarului, demarând procedurile de recuperare a debitelor şi penalizărilor aferente acestora, inclusiv prin valorificarea masei lemnoase care se poate recolta de pe suprafaţa de fond forestier care face obiectul contractului, respectiv executarea şi preluarea în proprietatea publică a statului, dacă legea permite, a suprafeţelor de fond forestier care fac obiectul contractului respectiv, până la concurenţa sumei de achitat

7.6. Odată cu rezilierea contractului/semnarea procesului verbal de punere în posesie, prestatorul va preda proprietarului/reprezentantului legal/convenţional al acestuia sau altui ocol silvic autorizat, pe bază de control de fond suprafaţa fondului forestier, moment în care prestatorul nu mai are obligaţii privind executarea administrării şi asigurării integrităţii suprafeţei forestiere. Data executării controlului de fond şi/sau predării către beneficiar a suprafeţei forestiere care face obiectul contractului, se comunică în scris proprietarului şi gărzii forestiere.

VIII. LITIGII

8.1. Eventualele litigii, legate de nerespectarea de către una din părţile semnatare a clauzelor contractuale, care nu se rezolvă pe cale amiabilă, se soluţionează de către instanţele competente din localitatea în care prestatorul îşi are sediul.

IX. FORŢA MAJORĂ

9.1. Forţa majoră, aşa cum este definită de legislaţia română, exonerează partea care o invocă de obligaţii pe toată perioada în care aceasta se manifestă şi produce efecte.

9.2. Partea care invocă forţa majoră, are obligaţia de a notifica cealaltă parte, în termen de 5 zile de la declanşarea fenomenului, şi de a lua măsuri pentru limitarea consecinţelor produse de efectele forţei majore.

9.3. Forţa majoră trebuie dovedită şi susţinută cu înscrisuri elaborate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, elaborate sau însuşite de organele abilitate de lege.

X. ALTE CLAUZE

10.1. Contractul de administrare constituie titlu executoriu pentru sumele datorate de către beneficiar prestatorului, pentru serviciile/lucrările executate şi neacoperite din veniturile realizate.

10.2. Administrarea fondului forestier este supusă prevederilor Legii nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, şi reglementărilor subsecvente acestuia, amenajamentelor silvice, normelor tehnice, ordinelor şi instrucţiunilor în vigoare, în materie de gospodărire şi gestionare durabilă a pădurilor/perdelelor forestiere de protecţie.

10.3. Părţile semnatare ale contractului au dreptul să solicite explicaţii, verbale sau scrise cu privire la modul de executare a actului de administrare şi al BVC-ului.

10.4. Aplicarea regimului silvic în pădure este supusă controlului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi unităţilor sale teritoriale. 10.5. Orice modificare a legislaţiei, normelor şi instrucţiunilor care definesc regimul silvic, pe timpul derulării contractului, obligă părţile să adapteze clauzele contractuale în conformitate cu aceste modificări. 10.6. La semnarea contractului, beneficiarul poate nominaliza persoana împuternicită notarial care să fie înscrisă în contract, să-şi asume răspunderea îndeplinirii obligaţiilor contractuale şi să-i reprezinte interesele pe timpul derulării contractului.

10.7. Dispoziţiile prezentului contract se completează cu prevederile Codului Civil, ale Legii nr. 46/2008 – Codul Silvic, republicată, şi cu alte norme silvice.

Contract de Administrare D.S. TM 12.18

7

10.8. Contractul va fi interpretat, în caz de nevoi, după legislaţia română. 10.9. Termenul ,,zi” din contract are semnificaţia de zi calendaristică. 10.10. Anexele, precum harta amenajistică, fişa tehnică a pădurii, procesul-verbal de predare-

primire în administrare şi BVC-ul, fac parte integrantă din contract, dacă se întocmesc şi se menţionează în textul contractului.

10.11 Noi, părţile contractante, declarăm că suntem de acord cu prezentul contract astfel cum a fost redactat, întrucât exprimă voinţa noastră liberă şi neviciată.

Beneficiarul declară că prezentul contract a fost negociat de părţi în integralitatea sa, că înţelege şi a luat la cunoştinţă cuprinsul fiecărei clauze contractuale, precum şi cuprinsul integral al contractului. Totodată, beneficiarul recunoaşte că forma actuală a contractului materializează acordul de voinţă al părţilor cu privire la conţinutul său şi declară că nu mai are nici o neclaritate şi/sau obiecţiune cu privire la cuprinsul contractului, în general, sau la una/mai multe clauze specifice, în particular şi că toate clauzele contractuale sunt acceptate, expres, de către acesta.

10.12. Pentru urmărirea respectării clauzelor prezentului contract, se numesc ca responsabili: a.) din partea prestatorului, ing. Ciorogariu Dănuţ. b.) din partea beneficiarului dr.ing. Damian Adrian Ionuţ. 10.13. Prezentul contract s-a încheiat astăzi ......................................., în patru exemplare, din care

un exemplar pentru direcţia silvică, unul pentru ocolul silvic, unul pentru GF şi unul pentru beneficiar. 10.14. Prezentul contract reprezintă titlu executoriu pentru ambele părţi semnatare.

PRESTATOR, BENEFICIAR,

DIRECŢIA SILVICĂ TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTOR P R I M A R, GHEORGHE NICUŞOR ŢÎŢU NICOLAE ROBU

DIRECTOR ECONOMIC VICEPRIMAR,

AUREL MUNTEANU IMRE FARKAS

CONSILIER JURIDIC DIRECTOR ECONOMIC

.................................... STELIANA STANCIU

ŞEF OCOL SILVIC DIRECTOR DIRECTIA , OPREA IOAN CLĂDIRI, TERENURI ŞI

DOTĂRI DIVERSE I EST

FLORIN RĂVĂŞILĂ

CONTABIL ŞEF ŞEF SERVICIU JURIDIC,

CARDOS CRISTINA CAIUS ŞULI

AVIZAT JURIDIC

Atasament: Expunere_motive.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR SC2019- 5969/12.03.2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii Contractelor de administrare în regim

silvic, a fondului forestier proprietate a Municipiului Timişoara, între Municipiul Timişoara şi Regia Naţională a Pădurilor –Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara,

respectiv Ocolului Silvic Ana Lugojana

Municipiului Timişoara deţine în domeniu privat o suprafaţă de 730,1 ha pădure cu valoarea de inventar de 7.301.020,00 lei.

Pădurile Municipiului Timişoara au fost administrare pe o perioadă de 10 ani de Regia Naţională a Pădurilor –Romsilva Direcţia Silvică Timisoara, Ocolul Silvic Timişoara, prin Contractul de administrare nr.1160/07.02.2008, respectiv Ocolul Silvic „ Ana – Lugojana , prin Contractul de administrare nr.10182/20.11.2009. În prezent ambele contracte sunt expirate.

Conform Legii nr. 46/2008 (CODUL SILVIC) cu modificările şi completările ulterioare: -Titlul II Administrarea fondului forestier naţional, Articolul 10, aliniatul (1) Este obligatorie

administrarea sau, după caz, asigurarea serviciilor silvice pentru întregul fond forestier naţional, indifferent de forma de proprietate, prin ocoale silvice.

-Capitolul VI Paza şi protecţia pădurilor Articolul 51,aliniatul (1) Proprietarii de păduri sunt obligaţi să asigure paza pădurii împotriva tăierilor ilegale de arbori, a furturilor, a distrugerilor,a degradărilor, a păşunatului şi a altor fapte păgubitoare pentru fondul forestier, în condiţiile legii.

Conform HG 954 septembrie 2002, apare în M.O. nr.686 din 17-09-2002 pentru stabilirea modalităţilor concrete de gospodărire a padurilor şi de repartizare a resurselor materiale şi a surselor financiare cuvenite persoanelor fizice şi juridice pentru pădurile pe care le au în proprietate şi pe care le administrează prin structuri silvice de stat, pe baza contractuala, precum şi a obligatiilor acestora, Articolul 3 aliniatul (4) Contractele de administrare se incheie pe o durată minima egala cu numărul de ani rămaşi din perioada de valabilitate a amenajamentului silvic.

Conform Legii nr. 46/2008 (CODUL SILVIC) cu modificările şi completările ulterioare, Articolul 20 alin (5) Perioada de valabilitate a amenajamentului silvic este de 10 ani.

Proiectul de hotărâre propune aprobarea Contractelor de administrare a pădurilor Municipiului Timişoara, cu Regia Naţională a Pădurilor –Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolului Silvic Ana Lugojana, contracte întocmite în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Urmare a celor expuse mai sus, considerăm necesară şi oportună aprobarea Proiectului de hotărâre privind aprobarea Contractelor de administrare a pădurilor Municipiului Timişoara cu cu Regia Naţională a Pădurilor –Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolului Silvic Ana Lugojana. PRIMAR DIRECTOR DIRECŢIA NICOLAE ROBU CLĂDIRI TERENURI ŞI DOTĂRI DIVERSE I EST FLORIN RĂVĂŞILĂ

Cod FO53-03, Ver.2

Atasament: Raport_specialitate.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMĂRIA NR. SC2019- 5969/12.03.2019

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea încheierii Contractelor de administrare în regim silvic, a fondului forestier

proprietate a Municipiului Timişoara, între Municipiul Timişoara şi Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolului Silvic Ana Lugojana

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019- 5969/12.03.2019 a Primarului Municipiului

Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind aprobarea Contractelor de administrare a pădurilor Municipiului Timişoara cu Regia Naţională a Pădurilor –Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolului Silvic Ana Lugojana, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Facem următoarele precizări: Municipiului Timişoara deţine în domeniu privat o suprafaţă de 730,1 ha pădure cu valoarea de

inventar de 7.301.020,00 lei. Pădurile Municipiului Timişoara au fost administrare pe o perioadă de 10 ani de Regia Naţională a

Pădurilor –Romsilva Direcţia Silvică Timisoara, Ocolul Silvic Timişoara, prin Contractul de administrare nr.1160/07.02.2008, respectiv Ocolul Silvic „ Ana – Lugojana , prin Contractul de administrare nr.10182/20.11.2009. În prezent ambele contracte sunt expirate.

Conform Legii nr. 46/2008 (CODUL SILVIC) cu modificările şi completările ulterioare: -Titlul II Administrarea fondului forestier naţional, Articolul 10, aliniatul (1) Este obligatorie

administrarea sau, după caz, asigurarea serviciilor silvice pentru întregul fond forestier naţional, indifferent de forma de proprietate, prin ocoale silvice.

-Capitolul VI Paza şi protecţia pădurilor Articolul 51,aliniatul (1) Proprietarii de păduri sunt obligaţi să asigure paza pădurii împotriva tăierilor ilegale de arbori, a furturilor, a distrugerilor,a degradărilor, a păşunatului şi a altor fapte păgubitoare pentru fondul forestier, în condiţiile legii.

Conform HG 954 septembrie 2002, apare în M.O. nr.686 din 17-09-2002 pentru stabilirea modalităţilor concrete de gospodărire a padurilor şi de repartizare a resurselor materiale şi a surselor financiare cuvenite persoanelor fizice şi juridice pentru pădurile pe care le au în proprietate şi pe care le administrează prin structuri silvice de stat, pe baza contractuala, precum şi a obligatiilor acestora, Articolul 3 aliniatul (4) Contractele de administrare se incheie pe o durată minima egala cu numărul de ani rămaşi din perioada de valabilitate a amenajamentului silvic.

Conform Legii nr. 46/2008 (CODUL SILVIC) cu modificările şi completările ulterioare, Articolul 20 alin (5) Perioada de valabilitate a amenajamentului silvic este de 10 ani.

Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind aprobarea Contractelor de administrare a pădurilor Municipiului Timişoara cu Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, Direcţia Silvică Timiş prin Ocolul Silvic Timişoara, respectiv Ocolului Silvic Ana Lugojana îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local.

DIRECTOR DIRECŢIA DIRECTOR DIRECŢIA CLĂDIRI TERENURI ŞI DOTĂRI DIVERSE I EST DE MEDIU

FLORIN RĂVĂŞILĂ ADRIAN BERE SEMEREDI ŞEF BIROU CLĂDIRI TERENURI ŞEF SERVICIU, R.M.P.A.M. CĂLIN-NICUŞOR PÎRVA ALEXANDRU GHIULAI CONSILIER, IONUŢ DAMIAN Cod FO53-01, Ver.1