keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 111/29.03.2011 privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 352/28.09.2010 privind aprobarea proiectului "Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega", a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost-beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere"

29.03.2011

Hotararea Consiliului Local 111/29.03.2011
privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 352/28.09.2010 privind aprobarea proiectului "Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega", a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost-beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011- 5482/18.03.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu Ghidul Solicitantului aferent Axei prioritare 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere", din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013;
Conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.137/27.04.2010 privind aprobarea Planului Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara;
În conformitate cu Decizia Comitetului de Management pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (CMC) nr.7/17.05.2010;
În baza Hotărârii de Guvern nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;
Luând în considerare Ordinul nr.863/02.07.2008 al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (în prezent Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului) pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii";
În conformitate cu Ordinul Ministerului Economiei şi Finanţelor nr. 3296/07.11.2008 şi Ordinul Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (în prezent Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului) privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie "Planuri integrate de dezvoltare urbană", axa prioritară "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere" din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013;
Conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;
Luând în considerare prevederile Ordinului Ministerul Finanţelor Publice nr. 2548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin.2), lit. b), alin. 4, lit. d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă modificarea art.3 din Hotărârea Consiliului Local nr.352/28.09.2010, articol care va avea următorul conţinut:
"Se aprobă valoarea totală estimată a proiectului în sumă de 51.650.114.49 lei (inclusiv T.V.A.), alocarea în bugetul local a:
ˇ sumei de 5.498.384,42 lei (fără T.V.A), reprezentând contribuţia proprie a Municipiului Timişoara alcătuită din:
- contribuţia Municipiului Timişoara la cheltuielile eligibile reprezentând minimum 2% din valoarea eligibilă a proiectului în sumă de 739.504,50 lei;
- contribuţia Municipiului Timişoara reprezentând cheltuieli neeligibile aferente proiectului în sumă de 4.758.879,92 lei.
ˇ sumei de 9.916.009,92 lei reprezentând TVA pentru cheltuieli eligibile şi neeligibile. Taxa pe valoarea adăugată plătită, aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului va fi rambursată de Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, conform legislaţiei în vigoare în condiţiile rambursării/decontărilor ulterioare.
ˇ precum şi a sumei de 6.104.011 lei, reprezentând avansul necesar implementării optime a proiectului. Suma se va recupera, prin decont, la terminarea lucrărilor aferente proiectului".


Art.2: Se aprobă introducerea după art.3 din Hotărârea Consiliului Local nr.352/28.09.2010 a art.4, care va următorul conţinut: "Cheltuielile necesare pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a reţelelor de telefonie in valoare estimata de 4.651 Lei (fara T.V.A, a reţelelor de gaz în valoare estimată de de 7.579,40 Lei (fara T.V.A.)şi a lucrărilor de reabilitare a reţelelor electrice în valoare estimată de 384.040,41 Lei (fara T.V.A) sunt cheltuieli conexe şi aceste lucrări vor fi efectuate de către operatorii de utilităţi pe cheltuiala acestora, respectiv de către ROMTELECOM S.A. pentru reţele de telefonie, de EON GAZ S.A pentru reţelele de gaz şi de ENEL Distribuţie Banat pentru reţelele de electricitate, conform prevederilor legale, obţinându-se in acest sens acordul acestora".


Art.3: Restul articolelor din Hotărârea Consiliului Local nr.352/28.09.2010, rămân neschimbate şi se vor renumerota corespunzător.


Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.


Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Poliţiei Locale ;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: ATT1AL67.pdf

Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega

Formular B - Cerere de finanţare

Municipiul Timişoara

4. FINANŢAREA PROIECTULUI

4.1. Bugetul proiectului

 Proiecte care nu cad sub incidenţa schemei de ajutor de stat

Nr. crt.

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor

Cheltuieli neeligibile

Cheltuieli eligibile

TOTAL (RON) TVA

(1) (2) (3) (4) (5)=(3)+(4) (6)

1 Cap. 1 - Cheltuieli pentru achiziţia şi amenajarea terenului

1.1 Achiziţia terenului 0,00 0,00 0,00 0,00

1.2 Amenajarea terenului 396.270,81 0,00 396.270,81 95.104,99

1.3 Amenajarea pentru protecţia mediului

0,00 1.830.078,16 1.830.078,16 439.218,76

TOTAL CAPITOL 1 396.270,81 1.830.078,16 2.226.348,97 534.323,75

2 Cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

2.1 Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

0,00 0,00 0,00

TOTAL CAPITOL 2 0,00 0,00 0,00 0,00

3 Cap. 3- Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

3.1 Studii de teren 0,00 42.616,00 42.616,00 10.227,84

3.2 Obţinere de avize, acorduri, autorizaţii

0,00 910,00 910,00 0,00

3.3 Proiectare şi inginerie 0,00 377.722,87 377.722,87 90.653,49

3.4 Consultanţă 12.540,31 0,00 12.540,31 3.009,67

3.5 Asistenţă tehnică 0,00 332.236,73 332.236,73 79.736,82

TOTAL CAPITOL 3 12.540,31 753.485,60 766.025,91 183.627,82

4 Cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază

4.1 Construcţii şi instalaţii 0,00 28.873.604,48 28.873.604,48 6.929.665,08

4.2 Dotări de specialitate 4.350.068,80 0,00 4.350.068,80 1.044.016,51

TOTAL CAPITOL 4 4.350.068,80 28.873.604,48 33.223.673,28 7.973.681,59

5 Cap. 5 - Cheltuieli privind organizarea de şantier

5.1 Organizare de şantier 0,00 1.661.183,66 1.661.183,66 398.684,08

5.1.1 Construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier

0,00 1.661.183,66 1.661.183,66 398.684,08

5.1.2 Cheltuieli conexe organizării de şantier

0,00 0,00 0,00 0,00

5.2 Cote legale 0,00 416.486,60 416.486,60 0,00

TOTAL CAPITOL 5 0,00 2.077.670,26 2.077.670,26 398.684,08

6 Cap. 6 - Cheltuieli diverse şi neprevăzute

Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega

Formular B - Cerere de finanţare

Municipiul Timişoara

6.1 Diverse şi neprevăzute 0,00 3.228.186,15 3.228.186,15 774.764,68

TOTAL CAPITOL 6 0,00 3.228.186,15 3.228.186,15 774.764,68

7 Cap. 7 - Cheltuieli pentru audit, informare şi publicitate

7.1 Audit 0,00 200.000,00 200.000,00 48.000,00

7.2 Informare şi publicitate 0,00 12.200,00 12.200,00 2.928,00

TOTAL CAPITOL 7 0,00 212.200,00 212.200,00 50.928,00

8 Cap. 8 - Alte cheltuieli neeligibile

8.1 Alte cheltuieli neeligibile 0,00 0,00 0,00

TOTAL CAPITOL 8 0,00 0,00 0,00 0,00

TOTAL GENERAL 4.758.879,92 36.975.224,65 41.734.104,57 9.916.009,92

Atenţie! Tipurile/categoriile de cheltuieli care sunt incluse în capitolele / subcapitolele bugetului proiectului sunt indicate în Ordinul comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr.1294/2008 şi al ministrului economiei şi finanţelor nr.3296/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie „Planuri integrate de dezvoltare urbană” în cadrul axei prioritare „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere” din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013.

Atenţie! NOTE: 1. Cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea de terenuri sau expropriere (linia 1.1.

„Achiziţia terenului” de mai sus) sunt considerate eligibile în limita a 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului (total coloana 4 „Cheltuieli eligibile” de mai sus)

2. Cheltuielile pentru organizarea procedurilor de achiziţie (cap.3.4 din Devizul general), precum şi pentru plata serviciilor de consultanţă în domeniul managementului execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuţie (cap.3.5 pct.b) din Devizul general) vor fi incluse pe coloana aferentă cheltuielilor neeligibile la linia 2.4 „Consultanţă” de mai sus. Pe coloana aferentă cheltuielilor eligibile la linia 2.4 „Consultanţă” de mai sus vor fi incluse cheltuielile prevăzute la art.3 alin(5) din Ordinul comun nr.1294/3296/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile;

3. Cheltuielile pentru proiectare şi asistenţă tehnică (capitolul 3 de mai sus) sunt considerate eligibile în limita a 5% din valoarea eligibilă a proiectului (total coloana 4 de mai sus)

4. Cheltuielile pentru montajul utilajelor tehnologice (cap.4.2 din devizul general), pentru utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj (cap.4.3 din devizul general), pentru utilaje fără montaj şi echipamente de transport (cap.4.4 din devizul general), pentru dotări (cap.4.5 din devizul general) şi pentru active necorporale (cap.4.6 din devizul general) se vor include pe coloana aferentă cheltuielilor eligibile sau, după caz, neeligibile la linia 4.2 „Dotări de specialitate” de mai sus, după cum se încadrează sau nu în prevederile Ordinului comun nr.1294/3296/2008 privind cheltuielile eligibile

5. Cheltuielile diverse şi neprevăzute (capitolul 6 de mai sus) sunt considerate eligibile în limita a 10% din valoarea unei sau, cumulat, a mai multor cheltuieli de la capitolul 4 de mai sus.”

 Proiecte care cad sub incidenţa schemei de ajutor de stat

Nr.crt Denumirea capitolelor şi

subcapitolelor Cheltuieli neeligibile

Cheltuieli eligibile

TOTAL (RON) TVA

(1) (2) (3) (4) (5)=(3)+(4) (6)

1 Cap.1 - Cheltuieli pentru achiziţia şi amenajarea terenului

1.1 Achiziţia terenului Vezi nota 1

Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega

Formular B - Cerere de finanţare

Municipiul Timişoara

1.2 Amenajarea terenului

1.3 Amenajări pentru protecţia mediului

TOTAL CAPITOL 1

2 Cap.2 – Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

2.1 Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

TOTAL CAPITOL 2

3 Cap.3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

3.1 Studii de teren

3.2 Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii

3.3 Proiectare şi inginerie

3.4 Consultanţă

3.5 Asistenţă tehnică

TOTAL CAPITOL 3 Vezi nota 3

4 Cap.4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază

4.1 Construcţii şi instalaţii Vezi nota 2

4.2 Dotări de specialitate Vezi nota 3 Vezi nota 3

TOTAL CAPITOL 4

5 Cap.5 - Cheltuieli privind organizarea de şantier

5.1 Organizarea de şantier

5.1.1 Construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier

5.1.2 Cheltuieli conexe organizării de şantier

5.2 Cote legale

TOTAL CAPITOL 5

6 Cap.6 - Cheltuieli diverse şi neprevăzute

6.1 Diverse şi neprevăzute Vezi nota 4 Vezi nota 4

TOTAL CAPITOL 6

7 Cap.7 - Cheltuieli pentru audit, informare şi publicitate

7.1 Audit

7.2 Informare şi publicitate

TOTAL CAPITOL 7

8 Cap.8 – Alte cheltuieli neeligibile

8.1 Alte cheltuieli neeligibile

TOTAL CAPITOL 8

TOTAL GENERAL

Atenţie! Tipurile/categoriile de cheltuieli care sunt incluse în capitolele / subcapitolele bugetului proiectului sunt indicate în Ordinul comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr.1294/2008 şi al ministrului economiei şi finanţelor nr.3296/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie „Planuri integrate de dezvoltare urbană” în cadrul axei prioritare „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere” din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013.

Atenţie! NOTE:

Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega

Formular B - Cerere de finanţare

Municipiul Timişoara

1. Cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea de terenuri sau expropriere (linia 1.1. „Achiziţia terenului” de mai sus) sunt considerate eligibile în limita a 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului (total coloana 4 „Cheltuieli eligibile” de mai sus)

2. Cheltuielile pentru construirea/ modernizarea/ extinderea drumurilor de acces către structura de sprijinire a afacerilor (cuprinse în linia 4.1.”Construcţii şi instalaţii” de mai sus) sunt eligibile în limita a 10% din valoarea totală a proiectului (Total general de mai sus)

3. Cheltuielile pentru montajul utilajelor tehnologice (cap.4.2 din devizul general), pentru utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj (cap.4.3 din devizul general), pentru utilaje fără montaj şi echipamente de transport (cap.4.4 din devizul general), pentru dotări (cap.4.5 din devizul general) şi pentru active necorporale (cap.4.6 din devizul general) se vor include pe coloana aferentă cheltuielilor eligibile sau, după caz, neeligibile la linia 4.2 „Dotări de specialitate” de mai sus, după cum se încadrează sau nu în prevederile Ordinului comun nr.1294/3296/2008 privind cheltuielile eligibile. De asemenea, cheltuielile cu achiziţia de echipamente (linia 4.2.”Dotări de specialitate” de mai sus) sunt eligibile în limita a 50% din valoarea totală a investiţiilor eligibile ale proiectului, conform prevederilor art.15(4) din Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr.287/2008.

4. Cheltuielile diverse şi neprevăzute (capitolul 6 de mai sus) sunt considerate eligibile în limita a 10% din valoarea unei sau, cumulat, a mai multor cheltuieli de la capitolul 4 de mai sus.”

Bugetul este complet şi corelat cu activităţile prevăzute, resursele alocate/estimate şi cu devizul general şi pe obiecte. Costurile sunt realiste (corect estimate) şi necesare pentru implementarea proiectului. Cheltuielile au fost corect încadrate în categoria celor eligibile sau neeligibile, iar pragurile pentru anumite cheltuieli au fost respectate, conform Ordinului privind cheltuielile eligibile.

4.2. SURSE DE FINANŢARE A PROIECTULUI

În cazul proiectelor care nu sunt generatoare de venituri:

Prezentaţi detalierea surselor de finanţare ale proiectului, conform tabelului:

NR. CRT.

SURSE DE FINANŢARE VALOARE

I Valoarea totală a proiectului, din care : 51.650.114,49

a. Valoarea neeligibilă a proiectului 4.758.879,92

b. Valoarea eligibilă a proiectului 36.975.224,65

c. TVA 9.916.009,92

II Contribuţia proprie în proiect, din care : 5.498.384,42

a. Contribuţia solicitantului la cheltuieli eligibile 739.504,50

b. Contribuţia solicitantului la cheltuieli neeligibile

4.758.879,92

III TVA* 9.916.009,92

IV ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ

36.235.720,15

*Valoarea TVA se calculează aplicând procentul de 24% la total cheltuieli (atât cheltuieli eligibile, cât şi cheltuieli neeligibile). AM POR rambursează numai TVA aferent cheltuielilor eligibile.

Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega

Formular B - Cerere de finanţare

Municipiul Timişoara

NOTĂ:

 Cheltuielile necesare pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a retelelor de telefonie valoare estimată de 4.651 Lei (fara TVA,) reţelelor de gaz în valoare estimată de 7.579,40 Lei (fara TVA) şi a lucrărilor de reabilitare a reţelelor electrice în valoare estimată 384.040,41 Lei (fara TVA) sunt cheltuieli conexe şi aceste lucrări vor fi efectuate de către operatorii de utilităţi pe cheltuiala acestora, respectiv de către ROMTELECOM s.a. pentru retele de telefonie, de EON GAZ S.A pentru reţelele de gaz şi de ENEL Distribuţie Banat, în baza art.35 lit. a) din Legea nr. 351/14 iulie 2004 a gazelor şi a art.42 alin (1) lit. a) din Legea nr. 13/2007 a energiei electrice.

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver.1

ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA DEZVOLTARE Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU Cartierelor Istorice din Timişoara Nr. SC2011 – 5482/18.03.2011

REFERAT privind modificarea şi completarea HCL nr.352/28.09.2010 privind aprobarea proiectului “Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega”, a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost-beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. – „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: „Poli de creştere”. Oraş polarizator cu legături intense cu arealele înconjurătoare, Timişoara generează dezvoltare în toată regiunea de Vest a României, motiv pentru care a fost nominalizat ca fiind unul din cei şapte poli naţionali de creştere. Centrele urbane mari influenţează dezvoltare pe un areal mai mare, inclusiv a zonelor rurale denumite zone de influenţă a polului de creştere. Analiza diagnostic a Polului de creştere Timişoara arată că din punct de vedere al dezvoltării sale economice, Timişoara, capitala Judeţului Timiş, este în prezent un puternic centru polarizator pentru întreaga regiune de vest a României, concentrând peste 80% din economia judeţului şi peste 30% din cea a regiunii şi fiind la nivel naţional cel de-al doilea centru economic, după capitala ţării. Autorităţile administraţiilor publice locale trebuie să găsească soluţii viabile care să permită dezvoltarea oraşului în continuare, prin alocarea de sume de la bugetul local în vederea reabilitării, modernizării şi reorganizării zonelor reprezentative ale oraşului. Întrucât fondurile locale prevăzute pentru reabilitarea zonelor reprezentative din Timişoara sunt insuficiente, s-au căutat resurse financiare complementare pentru acoperirea cheltuielilor privind reabilitarea clădirilor istorice. În acest context, a devenit oportună accesarea de fonduri structurale nerambursabile şi participarea în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2007-2013, Axa prioritară 1 ”Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor”, Domeniul major de intervenţie: 1.1 ”Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: ”Poli de creştere”. În cazul polilor de creştere, în vederea accesării fondurilor, a fost elaborat Planul Integrat de Dezvoltare (P.I.D.), document de planificare comprehensivă a dezvoltării întregului areal al polului de creştere, în care se corelează politicile sectoriale - economice, sociale, de mediu, transport - cu politicile teritoriale şi se implementează prin proiecte individuale, în scopul realizării unei dezvoltări durabile. Aşadar, PID-ul este un document de planificare a dezvoltării polului de creştere Timişoara - care conţine strategia de dezvoltare pe termen lung a acestuia şi se implementează printr-o serie de proiecte individuale, în scopul realizarii unei dezvoltări durabile. Implementarea planurilor integrate de dezvoltare urbană pe termen mediu sau lung, are ca scop regenerarea arealelor urbane (zone de acţiune urbană), clar delimitate spaţial în cadrul oraşelor, cu impact atât asupra dezvoltării de ansamblu a oraşului, cât şi a zonei înconjurătoare.

FP 53-01, Ver.1

Canalul Bega este un element definitoriu al Municipiului Timişoara, reprezentând nu numai cea mai importantă sursă de apă a oraşului, cât şi cea mai mare suprafaţă de spaţiu verde a oraşului datorită parcurilor şi spaţiilor verzi amenajate de-a lungul malurilor sale. Canalul Bega străbate Municipiul Timişoara pe o axă de la est la vest, împărţindu-l în partea de nord şi cea de sud şi formând o adevărată "coloană vertebrală", un "bulevard verde" a oraşului. Bega leagă cele trei cartiere istorice Fabric, Cetate şi Iosefin şi străbate zone importante ale oraşului, atât prin funcţiunea lor, cât şi prin valoarea lor estetică sau istorică. Bega este primul canal navigabil construit în România cu o lungime totală navigabilă de 44 km pe teritoriul României şi 72 km pe teritoriul Serbiei. Pe teritoriul administrativ al Municipiului Timişoara, el are o lungime de 10,6 km pe fiecare mal. În acest moment, pe malurile Canalului Bega se găsesc alei şi trotuare, parcuri publice, artere majore de circulaţie, străzi şi zone verzi. Din păcate această zonă nu a mai beneficiat de un concept unitar de amenajare, intervenţiile efectuându-se sporadic şi izolat în funcţie de necesităţile curente. Aleile de-a lungul canalului sunt amenajate doar pe porţiunea aferentă părţii centrale a oraşului, în restul zonelor nefiind construite. Acestea sunt discontinue, construite neuniform, atât din punct de vedere al materialelor folosite, cât şi din punct de vedere al profilului transversal, cu obstacole, deteriorate şi necesită reabilitări stringente. Nu există piste pentru biciclete. După ce Canalul Bega va fi decolmatat şi ecologizat, se va putea reintroduce transportul public pe apă şi se vor putea construi staţii de vaporetto şi pontoane plutitoare. Acest mijloc de transport va fi destinat circulaţiei cotidiene şi recreării, creându-se astfel o mai bună fluiditate şi conectivitate a transportului în comun şi noi funcţiuni malurilor şi canalului Bega. Se va obţine şi cel mai rapid şi plăcut mijloc de transport în comun pe axa est-vest a oraşului, reprezentată de Bega. Nu există un concept unitar de amenajarea peisagistică a malurilor Canalului Bega. Se doreşte amenajarea unui cadru natural imens de spaţiu verde. Amenajarea zonei va fi neostentativa, neagresivă, reversibilă şi în relaţie cu apa. În momentul de faţă, mobilierul urban, inclusiv iluminatul public de-a lungul Begăi nu acoperă întreaga lungime a canalului şi nu este corespunzător în toate zonele. Având în vedere cele mai sus menţionate şi ţinând cont de importanţa şi potenţialul zonei, se impun astfel măsuri urgente de reabilitare a infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega, care vor sta la baza unei dezvoltări urbane durabile şi competitive. În acest context, Primăria Municipiului Timişoara intenţionează realizarea proiectului „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a Canalului Bega”. Acesta este încadrat în Planul Integrat de Dezvoltare al “Polului de creştere Timişoara”, Obiectivul 4 „Realizarea unui habitat ecologic, confortabil şi atractiv”, Politica 4.3. Diversificarea posibilităţilor de agrement şi recreere, Programul 4.3.1 Valorificarea potenţialului cadrului natural şi a peisajului şi inclus în lista de proiecte prioritare, aprobate prin hotărâri ale consiliilor locale ale localităţilor PCT (HCLMT nr. 137/2010) şi avizate prin Decizia Comitetului de Management pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (CMC) nr.7/17.05.2010. Proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a Canalului Bega” are următoarele obiecte: Obiectul 1: Căi de comunicaţii pietonale şi cicliste - lucrări de reabilitare trotuare, alei pietonale, fântâni;

FP 53-01, Ver.1

- lucrări de construire piste de biciclete, staţii închirieri biciclete. Obiectul 2: Amenajare peisagistică a malurilor - lucrări de reabilitare, dotări tehnico-edilitare, amenăjari peisagistice şi mobilier urban; - lucrări de construire reţele electrice Obiectul 3: Transport pe apă - lucrări de construire staţii vaporetto, w.c. ecologic, amenajări loisir pe taluz, rampe pentru intervenţii de urgenţă

Astfel se va obţine o suprafaţă construită a lucrărilor de intervenţii de 167 928 mp. Din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, 80,35% reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă, 17,65% reprezintă cofinanţarea din bugetul de stat iar 2% din bugetul local. TVA aferentă cheltuielilor eligibile ale proiectului se va recupera conform legislaţiei în vigoare, în condiţiile rambursării/decontării ulterioare. Având în vedere cele menţionate mai sus, precum şi oportunitatea şi necesitatea atragerii de fonduri nerambursabile pentru realizarea unui concept coerent şi unitar de reabilitare a infrastructurii publice urbane a Canalului Bega pe teritoriul administrativ al Municipiului Timişoara, în vederea îmbunătăţirii calităţii spaţiului urban şi ridicarea nivelului de trai prin transformarea malurilor canalului Bega într-o zonă atractivă de promenadă pentru toţi locuitorii oraşului. În momentul de faţă, ca urmare a evaluării tehnice şi financiare a proiectului tehnic aferent cererii de finanţare al proiectului mai sus menţionat, acesta a fost acceptat pentru etapa de contractare, evaluatorii recomandând totodată trecerea unor cheltuieli de la categoria cheltuielilor eligibile la categoria cheltuielilor neeligibile.

În conformitate cu art.35 lit. a) din Legea nr. 351/14 iulie 2004 a gazelor distribuitorul de gaze naturale are ca obligaţie „să opereze, să întreţină, să repare, să modernizeze şi să dezvolte sistemul de distribuţie în condiţii de siguranţă, eficienţă economică şi de protecţie a mediului”.

Totodată, în conformitate cu art.42 alin (1) lit. a) din Legea nr. 13/2007 a energiei, operatorul de distribuţie are obligaţia clar definită „exploatează, retehnologizează, reabilitează şi dezvoltă reţelele electrice de distribuţie, cu respectarea reglementărilor tehnice în vigoare”.

Ghidul Solicitantului aferent Axei Prioritare 1 – Programul Operaţional Regional 2007-2013, prevede faptul că Municipiul Timişoara, în calitate beneficiar al asistenţei financiare nerambursabile, are obligaţia „Să menţină proprietatea facilităţilor construite/ modernizate/ extinse (unde este cazul), a bunurilor achiziţionate (unde este cazul) şi natura activităţii pentru care s-a acordat finanţare, să nu gajeze sau ipotecheze bunurile construite/ modernizate/ extinse /achiziţionate din finanţarea nerambursabilă, pe o perioadă de cel puţin 5 ani după finalizarea perioadei de implementare a proiectului, şi să asigure exploatarea şi întreţinerea în această perioadă”.

Astfel pentru zona de intervenţie din cadrul proiectului, Municipiul Timişoara nu va mai putea emite autorizaţii pentru intervenţii pentru modernizare, extindere sau creştere a capacităţii reţelelor electrice pe o perioadă de 5 ani după finalizarea proiectului, estimativ până în anul 2020.

Coroborând cele două prevederi legale rezultă obligaţia legală a operatorului de a executa lucrările de reabilitare a reţelelor prevăzute în proiect, in acest sens conform prevederilor legale, urmând a se obţine acordul acestora.

FP 53-01, Ver.1

Având în vedere cele menţionate mai sus,

Propunem următoarele:

1. Aprobarea modificării art.3 din HCL nr.352/28.09.2010, pentru aprobarea proiectului “Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega”, a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost-beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. – „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub- domeniul: „Poli de creştere, articol care va avea următorul conţinut: „Se aprobă valoarea totală a proiectului în sumă de 51.650.114,49 lei (inclusiv T.V.A), alocarea în bugetul local a:

• sumei de 5.498.384,42 lei (fără T.V.A.), reprezentând contribuţia proprie a Municipiului Timişoara, alcătuită din: - contribuţia Municipiului Timişoara la cheltuieli eligibile reprezentând minim 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în sumă de 739.504,50 lei; - contribuţia Municipiului Timişoara reprezentând cheltuielile neeligibile aferente proiectului, în sumă de 4.758.879,92 lei;

• sumei de 9.916.009,92 lei reprezentând T.V.A. pentru cheltuieli eligibile şi neeligibile. Taxa pe valoarea adăugată plătită, aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, va fi rambursată de Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007- 2013, conform legislaţiei în vigoare în condiţiile rambursării/decontărilor ulterioare.

• precum şi a sumei de 6.104.011 lei, reprezentând avansul necesar implementării optime a proiectului. Suma se va recupera, prin decont, la terminarea lucrărilor aferente proiectului.”

2. Aprobarea introducerii după art.3 din HCL nr.352/28.09.2010, a art.4, care va următorul conţinut: „Cheltuielile necesare pentru realizarea lucrărilor de reabilitare reţelelor de telefonie în valoare estimată de 4.651 Lei (fara T.V.A), a reţelelor de gaz în valoare estimată de 7.579,40 Lei (fara T.V.A.) şi a lucrărilor de reabilitare a reţelelor electrice în valoare estimată 384.040,41 Lei (fara T.V.A) sunt cheltuieli conexe şi aceste lucrări vor fi efectuate de către operatorii de utilităţi pe cheltuiala acestora, respectiv de către ROMTELECOM S.A. pentru reţele de telefonie, de EON GAZ S.A pentru reţelele de gaz şi de ENEL Distribuţie Banat pentru reţelele de electricitate, conform prevederilor legale, obţinându-se in acest sens acordul acestora. 3. Restul articolelor din HCL nr.352/28.09.2010, rămân neschimbate şi se vor renumerota corespunzător. Director executiv Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec. Smaranda Haracicu Şef Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională Ec. Cristina Scutariu Intocmit arh. Monica Stampar Avizat juridic

cons. Juridic Mirela Lasuschevici