keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 103/30.03.2010 privind aprobarea asocierii Municipiului Timişoara pentru constituirea Asociaţiei "Agenţia de Energie a Judeţului Timiş"

30.03.2010

Hotararea Consiliului Local 103/30.03.2010
privind aprobarea asocierii Municipiului Timişoara pentru constituirea Asociaţiei "Agenţia de Energie a Judeţului Timiş"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2010 - 6251/17.03.2010 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată şi completată;
Luând în considerare Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată ;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Judeţean Timiş nr.79/02.08.2007 privind aprobarea promovării proiectului "Înfiinţarea Agenţiei pentru managementul energiei în Judeţul Timiş";
Având în vedere Hotărârea Consiliului Judeţean Timiş nr.19/26.02.2010 privind aprobarea asocierii judeţului Timiş pentru constituirea "Agenţiei de Energie a Judeţului Timiş";
Având în vedere Adresa Consiliului Judeţean Timiş cu nr.3319/17.03.2010, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr.SC2010- 6250/17.03.2010;
În conformitate cu prevederile 36 alin.2, lit. (b) şi lit.(e) , alin.4 lit.(a) şi alin.7 lit. (a) şi (c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală,republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă asocierea Municipiului Timişoara, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru constituirea Asociaţiei "Agenţia de Energie a Judeţului Timiş", denumită în continuare "Asociaţia", în condiţiile prevăzute de Actul constitutiv din Anexa nr. 1 şi de Statutul din Anexa nr. 2, anexe care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu o contribuţie în valoare de 1.000 lei din bugetul local.

Art. 3: Se aprobă plata de către Municipiul Timişoara a cotizaţiei la Asociaţie pentru primul an, în valoare de 1.000 lei din bugetul local.

Art. 4: Se desemnează Primarul Municipiului Timişoara, D-l Gheorghe Ciuhandu, în calitate de reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în cadrul Adunării Generale şi Consiliului Director ale Asociaţiei şi, totodată, se împuterniceşte să semneze Actul constitutiv şi Statutul Asociaţiei.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară, Direcţia de Mediu şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
IONEL BUNGĂU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2.pdf

- 1 -

Anexa nr. 2 la Hotărârea CLMT nr. .......................

STATUTUL ASOCIAŢIEI „AGENŢIA DE ENERGIE A JUDETULUI TIMIŞ” TIMIS COUNTY ENERGY AGENCY

CAPITOLUL I MEMBRII FONDATORI AI ASOCIAŢIEI

Art. 1. Asociaţii fondatori: 1. Judeţul Timiş, prin Consiliul Judeţean Timiş, cu sediul în Timişoara, bv. Revoluţiei din 1989 nr.17, jud. Timiş, cod fiscal ........, reprezentat de dl. Constantin Ostaficiuc, în calitate de Preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Judeţean Timiş nr_____din_________________; 2. Municipiul Timişoara, prin Consiliul Local al municipiului Timişoara, cu sediul în Timişoara, bv. C.D. Loga, nr. 1, cod poştal 300030 , jud. Timiş, cod fiscal....., reprezentat de ............ , Primar, legal împuternicit în acest scop prin _____________________________________; 3. S.C. Colterm Timişoara S.A., cu sediul în Timişoara, str. Piatra Craiului nr. 3, jud. Timiş, cod fiscal ………………… reprezentată de ………., …………………, legal împuternicit în acest scop prin_______________________________ ; 4. Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara, cu sediul în Timişoara, str. Braşov nr. 8, jud. Timiş, cod fiscal..................., reprezentată de ......................................., legal împuternicit în acest scop prin ______________________________________________; 5. Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara, cu sediul în Timişoara, P-ţa Victoriei nr.3 , jud. Timiş, cod fiscal ........... reprezentată de dl. Georgică Cornu, Preşedinte, legal împuternicit în acest scop prin ___________________________________; 6. Universitatea Politehnica din Timişoara, cu sediul în Timişoara, P-ţa Victoriei nr.2, cod fiscal ......, reprezentată de................. , legal împuternicit în acest scop prin ________________________________ . denumiţi colectiv „Asociaţii” şi individual „Asociatul”, cunoscând prevederile Contractului de finanţare nr. IEE/08/Agencies/430/SI2.529244, încheiat între Agenţia Executivă pentru Competitivitate şi Inovare a Comisiei Europene şi Consiliul Judeţean Timiş, ne exprimăm voinţa de a coopera şi de a ne asocia în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, în cadrul Asociaţiei „Agenţia de Energiei a Judeţului Timiş” (denumită în continuare „Asociaţia”), persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial, de interes local, autonomă şi apolitică.

- 2 -

CAPITOLUL II DENUMIREA, SEDIUL ŞI DURATA ASOCIAŢIEI

Art.2. (1). Denumirea Asociaţiei este „Agenţia de Energie a Judeţului Timiş”, conform dovezii privind disponibilitatea denumirii nr.__________din___________________ eliberată de Ministerul Justiţiei. (2). Asociaţia se identifică şi sub acronimul „AET”, denumire ce poate fi întrebuinţată în siglă, antet, corespondenţă, anunţuri, publicaţii sau orice alte documente provenite de la aceasta. Asociaţia va avea ştampilă şi însemne proprii. Art.3. Sediul Asociaţiei este în România, Timişoara, Bv Revoluţiei din 1989 nr.17. Art.4. Asociaţia este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii sale în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei Timişoara .

CAPITOLUL III SCOPUL ŞI OBIECTIVELE ASOCIAŢIEI

Art.5. (1). Scopul general al Asociaţiei este: - promovarea conceptului de energie durabilă şi a principiilor de management al energiei la nivelul autorităţilor locale, instituţiilor de învăţământ, sănătate, agenţilor economici etc.; - promovarea în plan local, regional şi naţional a acquis-ului comunitar al politicii energetice europene; - încurajarea pătrunderii pe piaţa locală a tehnologiilor regenerabile şi a tehnologiilor de eficientizare energetică; - schimbarea mentalităţii şi comportamentului utilizatorilor de energie; - promovarea la nivel local, regional, naţional, european şi internaţional a intereselor locale şi atragerea de finanţatori pentru programele şi proiectele locale de dezvoltare economică şi socială specifice domeniului energiei, protejării mediului, precum şi altor domenii în legătură cu acestea; - promovarea mecanismelor de finanţare existente (programe naţionale, FREE, BERD etc.). (2). Prevederile prezentului Statut se completează cu drepturile şi obligaţiile ce decurg din prevederile Acordului de finanţare nerambursabilă aprobat de Comisia Europeana prin Agenţia Executiva pentru Competitivitate şi Inovaţie, identificat sub numele „Grant Agrement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”, precum şi cu prevederile legale în vigoare. Art.6. (1). Obiectivele asociaţiei Asociaţia intenţionează să fie un organism calificat ce-şi va desfăşura activitatea în interes comunitar şi al cărui obiectiv principal este de a contribui la dezvoltarea durabilă a judeţului prin promovarea eficienţei energetice, a managementului energetic şi a utilizării resurselor regenerabile de energie, în scopul îmbunătăţirii modului în care energia este produsă şi consumată, a creşterii securităţii alimentării cu energie, combaterii schimbărilor climatice, învigorării creşterii economice, creării de noi locuri de muncă şi realizării unei calităţi sporite a vieţii pentru cetăţeni, într-un mediu mai curat. Asociaţia va ajuta autorităţile locale să-şi formuleze şi să implementeze strategii energetice şi politici de achiziţii verzi şi va contribui la informarea publicului şi a întreprinderilor private asupra legislaţiei şi problemelor curente în domeniul energiei, la educarea ecologică a acestora pentru a înţelege necesitatea îmbunătăţirii eficienţei energetice a clădirilor sau instalaţiilor de producţie şi utilizarea raţională a energiei.

- 3 -

(2). Obiective specifice a) promovarea eficienţei energetice şi a instrumentelor de management energetic în conformitate cu reglementările europene şi naţionale în vigoare; b) promovarea utilizării surselor regenerabile de energie; c) promovarea de tehnologii, sisteme, echipamente şi materiale energetice durabile pe întreg lanţul de la producere la utilizare; d) susţinerea dezvoltării antreprenoriale şi investiţiilor în domeniul tehnologiilor şi produselor eficiente energetic sau care utilizează resurse regenerabile de energie, producerii şi comercializării de materiale şi produse ecologice; e) certificarea, în condiţiile legii, a performanţelor energetice ale clădirilor publice, identificarea locurilor de consum energetic ineficient şi implementarea de măsuri pe termen scurt, mediu şi lung pentru reducerea pierderilor şi îmbunătăţirea performanţei acestora; f) monitorizarea consumurilor energetice ale instituţiilor publice; g) elaborarea de strategii, programe şi proiecte care să conducă la creşterea eficienţei energetice în infrastructura locală (industrie, clădiri, transport, furnizori de servicii, utilizatori din oricare categorie etc.); h) realizarea de planuri de reducere a amprentei de carbon şi inventare ale emisiilor de gaze cu efect de seră; i) atragerea de resurse de finanţare în vederea realizării scopului Asociaţiei; j) cooperare transfrontalieră şi interregională pentru promovarea de proiecte comune, schimburi de experienţă şi transfer de cunoştinţe în domeniul energiei durabile; k) promovarea achiziţiilor publice ecologice şi eficiente energetic conform Ordonanţei nr. 22/2008 privind eficienţa energetică şi promovarea utilizării la consumatorii finali a surselor regenerabile de energie; l) comunicarea şi diseminarea rezultatelor la nivel local, regional, naţional, european şi internaţional; m) informarea, conştientizarea şi schimbarea comportamentului atât la tânăra generaţie, cât şi la adulţi, la producătorii şi utilizatorii de energie, în ceea ce priveşte utilizarea raţională a energiei şi protejarea mediului; n) oferirea de informaţii autorităţilor, întreprinderilor şi cetăţenilor cu privire la legislaţia din domeniul energiei şi la programele şi mecanismele de finanţare a proiectelor şi acţiunilor din domeniul eficienţei energetice, sistemelor ecologice de producere a energiei şi protecţiei mediului; o) creşterea atractivităţii judeţului în vederea stimulării investiţiilor din sectorul energiei durabile şi al protejării mediului. Art. 7. Activităţile Asociaţiei. Pentru realizarea scopului şi obiectivelor sale, Agenţia va desfăşura următoarele activităţi şi acţiuni: a) crearea unor strategii energetice la nivelul judeţului şi localităţilor judeţului şi a unor planuri de acţiune; b) crearea unei baze de date privind consumul de energie, respectiv sursele de energie din judeţ şi actualizarea permanentă a acesteia; c) realizarea unui studiu cu privire la potenţialul de resurse regenerabile de energie în judeţ; d) crearea unor inventare ale emisiilor de gaze cu efect de seră şi monitorizarea acestora, cu sprijinul Agenţiei de Protecţia Mediului; e) elaborarea şi implementarea unor planuri de reducere a amprentei de carbon;

- 4 -

f) furnizarea de servicii de audit energetic, certificare energetică şi efectuarea de bilanţuri electroenergetice şi termoenergetice; g) dezvoltarea şi/sau promovarea unor sisteme şi tehnologii informatice în domeniul energiei; h) propunerea şi implementarea măsurilor de eficientizare energetică a clădirilor şi instalaţiilor rezultate în urma auditurilor energetice; i) promovarea sistemelor de cogenerare şi a eficienţei energetice în sistemele de încălzire centrală; j) elaborarea şi implementarea de proiecte cu finanţare nerambursabilă în domeniul energiei durabile şi protecţiei mediului şi sprijin în atragerea acestor finanţări; k) servicii şi asistenţă pentru autorităţile publice şi întreprinderi pentru atragerea de fonduri şi promovarea proiectelor de eficienţă energetică, resurse regenerabile şi protecţia mediului; l) colaborare cu alte agenţii şi organizaţii internaţionale de energie şi cu alte şi organisme ale Uniunii Europe în scopul transferului de cunoştinţe şi bune practici în ceea ce priveşte managementul energetic şi protecţia mediului; m) crearea unui Info Point Energie şi a unei pagini de internet prin care se vor oferi informaţii cu privire la măsurile simple care se pot lua pentru economisirea energiei sau ce tip de aparatură poate fi folosit pentru a beneficia de un grad de confort maxim şi a plăti cât mai puţin pentru facturile la utilităţi, la programele de finanţare naţională şi europeană a proiectelor de energie şi de mediu, legislaţie naţională şi europeană, facilităţi fiscale etc.; n) creşterea gradului de informare şi educare în domeniul energiei durabile în rândul populaţiei, factorilor de decizie din administraţia publică locală şi din sectorul privat, prin organizarea de seminarii şi conferinţe, campanii de informare şi conştientizare, precum şi campanii de educare şi instruire în şcoli şi grădiniţe; o) implicarea activă a cetăţenilor în elaborarea deciziilor şi politicilor publice, organizarea de dezbateri şi sondaje de opinii având caracter specific scopului Asociaţiei; p) organizarea de activităţi cu caracter ştiinţific, profesional, cultural, de recreere şi destindere în care să fie promovate scopul şi obiectivele Asociaţiei; q) elaborarea de ghiduri de eficienţă energetică specifice diferitelor categorii de utilizatori de energie; r) acţiuni pentru promovarea investiţiilor în tehnologii noi, performante în domeniul eficienţei energetice, surselor regenerabile şi diversificării energetice; s) acţiuni în vederea implementării eficienţei energetice şi aplicării principiilor moderne de management energetic în conformitate cu O.G. nr. 22/2008; t) organizarea de acţiuni, reuniuni şi întâlniri între specialişti din domeniu, furnizori de echipamente şi utilizatori; u) acţiuni pentru promovarea construcţiilor ecologice, cu consum redus de energie; v) alte acţiuni asociate scopului Asociaţiei, stabilite de Adunarea Generală sau Consiliul Director al Asociaţiei.

CAPITOLUL IV PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI

Art.8. (1). Patrimoniul Asociaţiei este compus din bunurile şi resursele proprii, necesare acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare şi desfăşurării activităţilor proprii, pe de o parte, şi din dreptul de folosinţă gratuită asupra unor bunuri din domeniul public sau privat al asociaţilor, acordat sau ce va fi acordat Asociaţiei de către asociaţi.

- 5 -

(2). Patrimoniul iniţial al Asociaţiei „Agenţia de Energie a Judeţului Timiş” este de 6.000.lei, constituit din contribuţia în bani a asociaţiilor, după cum urmează: - Judeţul Timiş, 1.000 lei. - Municipiul Timişoara, 1.000 lei. - S.C. Colterm Timişoara S.A., 1.000 lei. - Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara, 1.000 lei. - Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara, 1.000 lei. - Universitatea „Politehnica” din Timişoara, 1.000 lei. (3). Patrimoniul iniţial se poate întregi cu sume provenind din: - finanţarea nerambursabilă aprobată de Comisia Europeană prin EACI, conform Acordului de finanţare ,,Grant Agreement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”; - cotizaţiile membrilor Asociaţiei; - contribuţia materială şi financiară a asociaţilor în conformitate cu obligaţiile asumate în prezentul statut; - contribuţia materială şi financiară a noilor membri asumată la dobândirea calităţii de asociat; - activităţi economice directe desfăşurate în realizarea scopului şi obiectivelor Asociaţiei, în condiţiile legii; - donaţii, sponsorizări sau legate; - surse de finanţare atrase prin diverse programe sau proiecte de finanţare; - contribuţii ale persoanelor fizice şi juridice; - alocaţii de la organizaţii guvernamentale, neguvernamentale din ţară sau din străinătate; - taxe stabilite de Adunarea Generala pentru participarea la activităţile şi acţiunile asociaţiei; - dobânzi şi dividende rezultate din plasamentul sumelor disponibile, cu respectarea prevederilor O.G. nr. 26/2000; - alte venituri prevăzute de lege. (4). Patrimoniul Asociaţiei va fi administrat conform reglementărilor legale în vigoare.

CAPITOLUL V ASOCIAŢII

Art.9. (1). Asociaţii sunt fondatorii Asociaţiei, identificaţi şi nominalizaţi în Actul constitutiv. Asociaţia poate accepta noi membrii, persoane fizice sau juridice care îşi desfăşoară activitatea în industria, serviciile şi învăţământul din domeniul energiei şi protecţiei mediului şi care se declară de acord să contribuie financiar şi material la realizarea scopului şi obiectivelor Asociaţiei şi îşi exprimă adeziunea la prevederile Statutului şi ale actului constitutiv al Asociaţiei la data aderării. (2). Calitatea de asociat se solicită prin completarea unei cereri adresate Consiliului Director şi se dobândeşte prin aprobarea în Adunarea Generală a Asociaţilor. (3). In urma adoptării hotărârii Adunării Generale a Asociaţiei de acceptare a unui nou membru se va încheia un act adiţional la prezentul statut. Art.10. (1). Calitatea de membru al Asociaţiei încetează prin retragere, excludere sau deces. (2). Cererea de retragere din Asociaţie se formulează în scris, motivat şi se depune la Preşedintele Asociaţiei, cu cel puţin 60 de zile înainte de data retragerii. Preşedintele Asociaţiei va convoca Adunarea Generală a Asociaţiei în cel mult 30 de zile de la data primirii unei astfel de cereri. Adunarea Generală va analiza consecinţele

- 6 -

retragerii şi va hotărî asupra acestora şi a modificărilor ce se impun la actul constitutiv şi statutul Asociaţiei ca efect al retragerii. Art.11. (1). Excluderea unui membru asociat are loc în condiţiile art. 18, alin.(3) din prezentul Statut, la propunerea Consiliului Director, prin hotărârea Adunării Generale, în următoarele situaţii: - prejudiciază prin orice mijloace imaginea Asociaţiei, scopul şi obiectivele acesteia; - nu depune contribuţia proprie la termenele stabilite pentru finanţarea şi implementarea proiectelor comune asumate de asociaţi, după aprobarea acestora de către finanţatori şi în cursul implementării acestora; - nu plăteşte cotizaţia datorată asociaţiei pe o perioadă de 2 ani calendaristici consecutivi. (2). Retragerea sau excluderea din Asociaţie nu exonerează asociatul de obligaţiile asumate prin Statut şi Actul constitutiv pe perioada cât a fost membru, inclusiv de plata cotizaţiei anuale pentru anul financiar în curs. Art. 12. Asociaţii au următoarele drepturi: - să participe la luarea hotărârilor în Adunarea Generală; - să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale Asociaţiei prin reprezentanţii lor în aceste organe; - să participe de drept la orice manifestări sau activităţi organizate de asociaţie; - să fie informaţi periodic asupra activităţilor desfăşurate de Asociaţie; - să se prezinte ca fiind membri ai asociaţiei; - să se retragă în condiţiile prevăzute în Statut; - să conteste hotărârea de excludere din Asociaţie; - să formuleze cereri şi să facă propuneri; - să solicite motivat includerea pe ordinea de zi a Adunărilor Generale şi a altor probleme decât cele anunţate; - să utilizeze banca de date şi informaţii ale Asociaţiei; - să îşi aducă contribuţia la elaborarea de studii, cercetări, analize, rapoarte tehnice; - să participe la forumuri, conferinţe, seminarii, mese rotunde, cursuri de pregătire, în ţară şi în străinătate organizate în cadrul activităţilor asociaţiei; - să facă parte din grupurile de lucru şi din delegaţiile asociaţiei în ţară şi în străinătate; - să beneficieze gratuit de rezultatele activităţilor desfăşurate de Asociaţie şi nominalizate expres în proiectul cofinanţat de Comisia Europeană, identificat sub numele „Grant Agreement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”. Art.13. Asociaţii au următoarele obligaţii: - să respecte Statutul, Actul Constitutiv şi hotărârile organelor de conducere ale Asociaţiei; - să contribuie la asigurarea continuităţii şi stabilităţii Asociaţiei după încheierea finanţării de la Comisia Europeană; - să participe activ prin reprezentanţii lor la şedinţele Adunării Generale; - să promoveze şi să participe activ şi cu bună credinţă la realizarea obiectivelor Asociaţiei; - să nu întreprindă acţiuni care, prin natura lor, pot leza Asociaţia; - să achite la termenele stabilite cotizaţiile şi contribuţiile ce le revin;

- 7 -

- să anunţe, în termen de 15 de zile de la producere, orice modificare a datelor de identificare proprii sau a statutului juridic; - să achite cotizaţia fixată de Adunarea Generală. Cotizaţia pentru primul an este fixată prin prezentul Statut la suma de 1.000 lei/an; - să sprijine acţiunile şi activităţile Agenţiei, sa asigure continuitatea Asociaţiei, în acord cu ,,Grant Agreement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”; - să utilizeze fondurile alocate din finanţări interne şi externe numai în scopul pentru care au fost destinate.

CAPITOLUL VI

ORGANELE ASOCIAŢIEI Art.14. Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei sunt: a) Adunarea Generală; b) Consiliul Director; c) Directorul executiv d) Cenzorul; Adunarea Generală a Asociaţiei: Art. 15.(1). Adunarea generală este organul de conducere al Asociaţiei, fiind compusă din reprezentanţii asociaţilor, desemnaţi prin hotărârea acestora. (2). Fiecare asociat va depune toate diligenţele pentru a-şi asigura reprezentarea permanentă în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei. (3). Hotărârile de numire/revocare/înlocuire a reprezentanţilor vor fi transmise, în copie, asociaţilor şi preşedintelui Asociaţiei, în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la data emiterii lor. Art. 16.(1). Adunarea generală este ordinară şi extraordinară. (2). Adunarea generala ordinară se întruneşte cel puţin o dată pe an, cu cel puţin 30 zile înainte de data limită prevăzuta de lege pentru depunerea bilanţului contabil, fiind convocata de către Preşedintele Asociaţiei, cu minimum 15 zile înainte de data avuta în vedere pentru desfăşurarea ei. Data, ora, locul şi ordinea de zi se comunică membrilor prin scrisoare, fax sau e-mail. (3). Adunarea generală extraordinară se întruneşte ori de câte ori este nevoie, fiind convocată de către Preşedintele Asociaţiei, cu minim 3 zile înainte de data avută în vedere pentru desfăşurarea ei, dacă există o propunere în acest sens a Consiliului Director, ori, dacă cel puţin 2/3 din numărul total al membrilor asociaţiei solicită aceasta. Data, ora, locul şi ordinea de zi se comunică membrilor în aceleaşi condiţii ca şi pentru adunarea generală ordinară. (4). Instituţiile naţionale sau internaţionale care finanţează programe vor putea avea un invitat cu statut de observator. (5). Şedinţele Adunării generale vor fi conduse de Preşedintele Asociaţiei sau, în absenţa acestuia de persoana desemnată de Adunarea Generală dintre membrii săi. (6). Adunarea Generală va alege dintre participanţii la şedinţă un secretar care va redacta procesul verbal al şedinţei. (7). Procesul verbal este semnat de Preşedinte şi de secretar. O copie a procesului verbal va fi transmisă, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la data şedinţei, fiecărui asociat, indiferent dacă reprezentantul acestuia a fost sau nu prezent la şedinţă.

- 8 -

Art. 17.(1). Orice membru al Asociaţiei, prin hotărâre a autorităţii deliberative proprii, poate da un mandat scris de reprezentare unei alte persoane decât cea numită iniţial. Mandatele de reprezentare sunt remise preşedintelui la începutul şedinţei. Adunarea Generală este considerată statutară dacă sunt prezenţi 2/3 din membrii săi. (2). Pentru a fi valabile, hotărârile Adunării Generale se iau cu majoritate simplă a voturilor asociaţilor prezenţi. Dacă la prima convocare cvorumul nu este îndeplinit, Adunarea Generală va fi convocată din nou, la o dată ulterioară, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice de la data stabilită pentru prima convocare, iar la a doua convocare adunarea generală este valabil întrunită indiferent de numărul de asociaţi prezenţi. (3). Hotărârile Adunării Generale referitoare la excluderea unui membru se iau cu votul a 2/3 din numărul total al asociaţilor, pe baza referatului scris întocmit de Consiliul Director în legătură cu motivele excluderii. (4). Hotărârile Adunării Generale referitoare la dizolvarea Asociaţiei, modificarea statutului şi a actului constitutiv sau la schimbarea scopului social al acesteia se iau cu votul a 2/3 din numărul total al membrilor Asociaţiei, la propunerea scrisă a 2/3 din membrii fondatori ai Asociaţiei. (5). Toţi membrii Asociaţiei au drept de vot egal. În cazul unui vot paritar, votul Preşedintelui Adunării Generale este decisiv. (6). Hotărârile Adunării Generale a Asociaţiei se aduc la cunoştinţa asociaţilor în termen de 10 zile calendaristice de la data şedinţei.

(7). Hotărârile Adunării Generale a Asociaţiei se consemnează într-un registru de procese verbale care se păstrează la sediul Asociaţiei. (8). Hotărârile Adunării generale, contrare legii, actului constitutiv sau statutului pot fi atacate în justiţie de către oricare dintre membrii asociaţiei care nu a luat parte la adunarea generală sau care a votat împotrivă şi a cerut să se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art.18. Adunarea generală are următoarele atribuţii: a) alege şi revocă membrii Consiliului Director; b) alege şi revocă cenzorul; c) stabileşte strategia şi obiectivele generale ale asociaţiei; d) aprobă anual, la propunerea Consiliului Director, bugetul de venituri şi cheltuieli, contul de încheiere a exerciţiului bugetar, bilanţul contabil, raportul de gestiune şi raportul auditorului; e) aprobă descărcarea de gestiune a personalului cu atribuţii de administrare; f) analizează şi aprobă raportul de activitate al Consiliului Director pe anul precedent, prezentat de preşedintele acestuia; g) aprobă programul de activitate al asociaţiei pentru exerciţiul financiar următor; h) are drept de control permanent asupra Consiliului Director, directorului executiv şi cenzorului; i) aprobă dobândirea şi încetarea calităţii de asociat la propunerea Consiliului Director; j) hotărăşte cu privire la înfiinţarea de filiale, în condiţiile legii; k) hotărăşte cu privire la dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei şi stabileşte destinaţia bunurilor rămase după lichidare; Art. 19.(1). Preşedintele Asociaţiei este ales prin votul Adunării Generale, cu respectarea prevederilor alin.(4). În primul mandat, Preşedintele este numit de iniţiatorul Asociaţiei – Consiliul Judeţean Timiş. (2). Mandatul Preşedintelui este de 3 ani. (3). Schimbarea Preşedintelui poate avea loc ca urmare a retragerii sau decesului.

- 9 -

(4). In toate cazurile, Preşedintele Asociaţiei va fi doar o persoană titulară a unei funcţii de demnitate publică, conform cerinţelor proiectului care a determinat înfiinţarea Asociaţiei. (5). Preşedintele convoacă şi conduce şedinţele Adunării Generale şi ale Consiliului Director. Consiliul Director al Asociaţiei Art. 20. (1). Consiliul Director este organul executiv al Asociaţiei, format din Preşedintele Asociaţiei şi încă 5 (cinci) membrii, numiţi de Adunarea Generală pe o perioadă de 3 (trei) ani. (2). Preşedintele Asociaţiei este şi preşedinte al Consiliului Director. (3). Membrii Consiliului Director pot fi revocaţi de Adunarea Generală înainte de expirarea mandatului şi pot candida pentru un nou mandat. (4). În primul mandat Consiliul Director este alcătuit din reprezentanţi ai: • CONSILIULUI JUDEŢEAN TIMIŞ; • CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA; • FEDERAŢIA ASOCIAŢIILOR DE PROPRIETARI TIMIŞOARA; • S.C.COLTERM TIMIŞOARA S.A.; • CAMERA DE COMERŢ, INDUSTRIE ŞI AGRICULTURĂ TIMIŞOARA; • UNIVERSITATEA „POLITEHNICA” DIN TIMIŞOARA. (5). Consiliul Director se întruneşte în şedinţe semestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea Preşedintelui Asociaţiei. (6). Deciziile Consiliului Director se iau în prezenţa şi cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor Consiliului Director. (7). Membrii Consiliului Director sunt răspunzători pentru activitatea lor, în conformitate cu legislaţia în vigoare. (8). Consiliul Director va alege dintre participanţii la şedinţă un Secretar care va redacta procesul verbal al şedinţei. Procesele verbale se semnează de toţi membrii Consiliului Director prezenţi. Deciziile Consiliului Director se consemnează în registrul de procese verbale care se păstrează la sediul Asociaţiei. Art. 21.(1). Consiliul Director are următoarele atribuţii: a) asigură punerea în executare a hotărârilor adunării generale şi exercită atribuţiile prevăzute de prezentul statut şi cele ce îi vor fi delegate de adunarea generală; b) prezintă adunării generale raportul de activitate pe perioada anterioară, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al exerciţiului financiar viitor şi proiectul programelor asociaţiei; c) aprobă organigrama şi politica de personal a Asociaţiei; d) hotărăşte cu privire la schimbarea sediului asociaţiei şi propune Adunării Generale modificarea în acest sens a actului constitutiv şi statutului; e) propune Adunării generale primirea de noi membri, precum şi excluderea din Asociaţie; f) încheie acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei; g) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în statut sau stabilite de adunarea generală. (2). Consiliul Director poate împuternici o persoană cu funcţia de Director Executiv pentru a exercita atribuţiile prevăzute la art. 21 alin. (1), lit.f şi g din prezentul Statut. (3). În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de unul dintre membri Consiliului Director, mandatat de acesta.

- 10 -

Art. 22. (1). Directorul Executiv va fi selectat pe bază de concurs organizat în condiţiile legii. (2). Directorul va avea studii universitare de lungă durată, profil tehnic, vechimea în munca de cel puţin 5 ani, experienţă în domeniul energetic, studii şi experienţă în managementul proiectelor cu finanţare naţională şi internaţională şi cunoştinţe de limba engleză la nivel mediu (3). Atribuţiile Directorului Executiv vor fi prevăzute în contractul de management încheiat cu Asociaţia şi vor include obligatoriu atribuţiile ce-i revin conform cererii de finanţare a proiectului ”Grant Agreement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”. Art. 23. Controlul financiar intern al asociaţiei este asigurat de un cenzor, persoană sau firmă autorizată în expertiza contabilă, care va îndeplini atribuţiile prevăzute la art. 27^2 din O.G. nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 246/2005. Art. 24. Personalul Asociaţiei: (1). Activitatea Asociaţiei se va desfăşura în principal cu personal propriu, angajat în condiţiile legii, sau, după caz, în condiţiile prevăzute în contractul de finanţare ”Grant Agreement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”. (2). Personalul propriu al Agenţiei va fi angajat pe criterii profesionale şi de competenţă în domeniul energiei, protecţiei mediului, comunicare, dezvoltare locală şi management de proiect.

CAPITOLUL VII EVIDENŢA CONTABILĂ ŞI BILANŢUL CONTABIL

Art. 25. (1). Activitatea Asociaţiei se desfăşoară pe baza unui buget propriu de venituri şi cheltuieli aprobate de Adunarea Generală. (2). Asociaţia va ţine evidenţa contabilă în lei (în euro pentru documentele specificate în prevederile Acordului de grant IEE/07/Agencies/489/SI2.499572), va întocmi anual situaţiile financiare conform legilor în vigoare şi a normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. (3). Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se termină la 31 decembrie a fiecărui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii Asociaţiei. (4). Asociaţia va ţine registrele prevăzute de lege şi de Acordul de grant IEE/08/Agencies/430/SI2.529244 în domeniul contabilităţii.

CAPITOLUL VIII DIZOLVAREA ŞI LICHIDAREA ASOCIAŢIEI

Art. 26. Asociaţia se dizolvă : a) de drept; b) prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente; c) prin hotărârea Adunării Generale. Art. 27. Asociaţia se dizolvă de drept prin: a) imposibilitatea realizării scopului si obiectivelor pentru care a fost constituită; b) imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau a Consiliului Director în conformitate cu prezentul Statut, dacă această situaţie durează mai mult de un an de

- 11 -

la data la care Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuia să se constituie; c) reducerea numărului de asociaţi sub limita de trei, dacă acesta nu a fost completat în termenul legal prevăzut în acest scop. Art.28. Asociaţia se dizolvă prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente când: a) scopul sau activitatea sa au devenit ilicite sau contrare ordinii publice; b) realizarea scopului său este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice; c) asociaţia urmăreşte un alt scop decât acela pentru care s-a constituit; d) asociaţia a devenit insolvabilă. Art. 29. (1). Lichidarea Asociaţiei se va face în condiţiile prevăzute de O.G. nr. 26/2000 cu modificările şi completările ulterioare. (2). Bunurile Asociaţiei rămase în urma lichidării vor fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, conform hotărârii adunării generale sau, în lipsa acesteia, a instanţei judecătoreşti competente. Art. 30.(1). După terminarea lichidării, lichidatorii trebuie să ceară radierea Asociaţiei din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. (2). Asociaţia îşi încetează existenţa la data radierii ei din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

CAPITOLUL IX

DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII Art. 31.(1). Prezentul Statut poate fi modificat doar prin Acte Adiţionale semnate de reprezentanţii tuturor asociaţilor, special împuterniciţi în acest scop. (2). Prezentul Statut este guvernat de legea română. În situaţia în care intervin modificări ale legislaţiei în domeniu, prezentul Statut va fi modificat în conformitate cu noile prevederi. (3). Toate litigiile născute din sau în legătură cu acest Statut, inclusiv orice problemă privind interpretarea, validitatea sau încetarea acestuia, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente. (4). Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile O.G. nr. 26/2000 cu modificările şi completările ulterioare. Art. 32. Prezentul Statut a fost semnat în 11 exemplare originale, astăzi................................, data autentificării sale. Asociaţii Semnătura şi ştampila 1. Judeţul Timiş ___________________

- 12 -

2. Municipiul Timişoara ___________________ 3. Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara ___________________ 4. S.C. Colterm Timişoara S.A. ___________________ 5. Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara ___________________ 6. Universitatea Politehnica din Timişoara ___________________

  • CAPITOLUL VII

Atasament: Anexa_1.pdf

AAnneexxaa nnrr..11 llaa HHoottăărrâârreeaa CCLLMMTT nnrr.. ............................................

AACCTT CCOONNSSTTIITTUUTTIIVV AALL

ASOCIAŢIEI „AGENŢIA DE ENERGIE A JUDETULUI TIMIŞ” TIMIS COUNTY ENERGY AGENCY

CAPITOLUL I MEMBRII FONDATORI AI ASOCIAŢIEI

I. ASOCIAŢII FONDATORI:

1. Judeţul Timiş, prin Consiliul Judeţean Timiş, cu sediul în Timişoara, bv. Revoluţiei din 1989 nr.17, jud. Timiş, cod fiscal ........, reprezentat de dl. Constantin Ostaficiuc, în calitate de Preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Judeţean Timiş nr_____din_________________;

2. Municipiul Timişoara, prin Consiliul Local al municipiului Timişoara, cu sediul în Timişoara, bv. C.D. Loga, nr. 1, cod poştal 300030 , jud. Timiş, cod fiscal....., reprezentat de dl. Gheorghe Ciuhandu, Primar, legal împuternicit în acest scop prin _____________________________________ ;

3. S.C. Colterm Timişoara S.A., cu sediul în Timişoara, str. Piatra Craiului nr. 3, jud. Timiş. cod fiscal ………………… reprezentată de dl. , …………………, legal împuternicit în acest scop prin_______________________________ ;

4. Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara, cu sediul în Timişoara, str. Braşov nr. 8, jud. Timiş, cod fiscal..................., reprezentată de dl.Petru Olariu ......................................., legal împuternicit în acest scop prin ______________________________________________ ;

5. Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara, cu sediul în Timişoara, P- ţa Victoriei nr.3 , jud. Timiş, cod fiscal ........... reprezentată de dl. Georgică Cornu, Preşedinte, legal împuternicit în acest scop prin ___________________________________ ;

6. Universitatea Politehnica din Timişoara, cu sediul în Timişoara, P-ţa Victoriei nr.2, cod fiscal ......, reprezentată de dl. Nicolae Robu, Rector, legal împuternicit în acest scop prin ________________________________ .

II. DENUMIREA

Denumirea Asociaţiei este „Agenţia de Energie a Judeţului Timiş”, conform dovezii privind disponibilitatea denumirii nr.__________din___________________ eliberată de Ministerul Justiţiei.

III. SEDIUL Sediul asociaţiei este în municipiul Timisoara, B-dul Revoluţiei din 1989 nr.17.

IV. DURATA

Asociaţia este constituită pe durată nelimitata, începând cu data înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei Timişoara. V. VOINŢA DE ASOCIERE / SCOPUL ASOCIAŢIEI

Prin semnarea prezentului act constitutiv, asociaţii îşi exprimă voinţa de a se asocia în cadrul Asociaţiei, „Agenţia de Energie a Judetului Timiş” , propunându-şi ca scop: - promovarea conceptului de energie durabilă şi a principiilor de management al energiei

la nivelul autorităţilor locale, instituţiilor de învăţământ, sănătate, agenţilor economici etc.;

- promovarea în plan local, regional şi naţional a acquis-ului comunitar în domeniul politicii energetice europene;

- încurajarea pătrunderii pe piaţa locală a tehnologiilor regenerabile şi a tehnologiilor de eficientizare energetică;

- schimbarea mentalităţii şi comportamentului utilizatorilor de energie; - promovarea la nivel local, regional, naţional, european şi internaţional a intereselor

locale şi atragerea de finanţatori pentru programele şi proiectele locale de dezvoltare economică şi socială specifice domeniului energiei, protejării mediului, precum şi altor domenii în legătură cu acestea;

- promovarea mecanismelor de finanţare existente (programe naţionale, FREE, BERD etc.).

VI. PATRIMONIUL INIŢIAL (1) Patrimoniul iniţial al asociaţiei este de 6.000 lei, constituit din contribuţia în bani a fiecărui asociat cu suma de 1.000 lei/ membru.

(2) Sursele de venit ale Asociaţiei sunt următoarele: - finanţarea nerambursabilă aprobată de Comisia Europeană prin EACI, conform

Acordului de finanţare ,,Grant Agreement IEE/08/Agencies/430/SI2.529244”; - cotizaţiile membrilor Asociaţiei; - contribuţia materială şi financiară a asociaţilor în conformitate cu obligaţiile asumate

în statut; - contribuţia materială şi financiară a noilor membri asumată la dobândirea calităţii de

asociat; - activităţi economice directe desfăşurate în realizarea scopului şi obiectivelor

Asociaţiei, în condiţiile legii; - donaţii, sponsorizări sau legate; - surse de finanţare atrase prin diverse programe sau proiecte de finanţare; - contribuţii ale persoanelor fizice şi juridice; - alocaţii de la organizaţii guvernamentale, neguvernamentale din ţară sau din

străinătate; - taxe stabilite de Adunarea Generală pentru participarea la activităţile şi acţiunile

asociaţiei; - dobânzi şi dividende rezultate din plasamentul sumelor disponibile, cu respectarea

prevederilor OG 26/2000; - alte venituri prevăzute de lege.

2

VII. PRIMELE ORGANE DE CONDUCERE, ADMINISTRARE ŞI CONTROL (1) Adunarea Generală este organul de conducere al Asociaţiei, format din

reprezentanţii asociaţilor, desemnaţi prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale acestora când este cazul, care vor fi Preşedintele pentru Consiliul Judeţean Timiş, Primarul pentru municipiul Timişoara, conducătorii persoanei juridice pentru S.C. Colterm Timişoara S.A., Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara şi Universitatea Politehnica din Timişoara sau înlocuitorii acestora împuterniciţi conform art.17(1) din Statutul Asociaţiei.

(2) Sunt numiţi în calitate de membri în prima adunare generală: • Dl. Constantin Ostaficiuc, reprezentant al judeţului Timiş; • ......................................., reprezentant al municipiului Timişoara; • ......................................., reprezentant al S.C.Colterm Timişoara S.A.; • ......................................., reprezentant al Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari

Timişoara; • ......................................., reprezentant al Camerei de Comerţ, Industrie şi

Agricultură Timişoara; • ......................................., reprezentant al Universităţii Politehnica din

Timişoara. (3) Administrarea Asociaţiei Consiliul Director este organul executiv de conducere al Asociaţiei, format din

preşedintele Asociaţiei şi încă 5 membri, numiţi de Adunarea Generală, pe o perioadă de 3 ani

(4) Sunt numiţi în calitate de membri ai primului Consiliu Director: • Dl. Constantin Ostaficiuc, reprezentant al judeţului Timiş; • ......................................., reprezentant al municipiului Timişoara; • ......................................., reprezentant al S.C.Colterm Timişoara S.A.; • ......................................., reprezentant al Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari

Timişoara; • ......................................., reprezentant al Camerei de Comerţ, Industrie şi

Agricultură Timişoara; • ......................................., reprezentant al Universităţii Politehnica din

Timişoara. (5) Controlul financiar al Asociaţiei Controlul financiar intern al asociaţiei este asigurat de către un cenzor desemnat de

Adunarea Generală pe o perioadă de 3 ani. Primul cenzor al Asociaţiei este: .............................. .

VIII. ÎMPUTERNICIRE

(1) Membrii asociaţiei împuternicesc pe dl/dna_______, domiciliat/ă în localitatea ________ identificat/ă prin __ seria __ nr.___ să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice a asociaţiei, respectiv autentificarea la notar sau atestarea la avocat a

3

actului constitutiv şi a statutului asociaţiei şi să obţină înscrierea acesteia în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei Timişoara.

(2) Prezentul Act constitutiv a fost redactat în 11 exemplare originale, astăzi .................... , data autentificării sale.

Asociaţii: 1. Judeţul Timiş, prin Preşedinte _________________

2. Municipiul Timişoara prin Primar _________________

3. S.C. Colterm Timişoara S.A., prin _______________________________ 4. Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara, prin ____________________ 5. Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara, prin Preşedinte ______________ 6. Universitatea Politehnica din Timişoara, prin ________________________________

4

  • Anexa nr.1
  • la Hotărârea CLMT nr. ......................
  • ACT CONSTITUTIV AL
  • (1) Membrii asociaţiei împuternicesc pe dl/dna_______, domiciliat/ă în localitatea ________ identificat/ă prin __ seria __ nr.___ să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice a asociaţiei, respectiv autentificarea la notar sau atestarea la avocat a actului constitutiv şi a statutului asociaţiei şi să obţină înscrierea acesteia în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei Timişoara.

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECŢIA DEZVOLTARE Serviciul Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană (S.D.L.I.E.) SC2010- 6251/17.03.2010

REFERAT privind aprobarea asocierii municipiului Timişoara pentru constituirea Asociaţiei “Agenţia de Energie

a Judeţului Timiş”

Consiliul Judeţean Timiş a avut iniţiativa elaborării proiectului „Înfiinţarea Agenţiei pentru managementul energiei în judeţul Timiş”, aprobat prin hotărârea C.J.T. nr. 79/02.08.2007, obţinând fonduri nerambursabile pentru acest proiect din programul european „Energie inteligentă în Europa”. În urma obţinerii finanţării pentru proiectul mai sus menţionat, promovat prin hotărârea CJT nr. 79/02.08.2007, care prevedea înfiinţarea şi operaţionalizarea „Agenţiei de Energie a Judeţului Timiş”, Consiliul Judeţean a semnat, în iunie 2009, contractul de finanţare cu Agenţia executivă pentru competitivitate şi inovaţie, delegată a Comisiei Comunităţilor Europene. Pentru accesarea finanţării prevăzute în contract este necesară constituirea „Agenţiei de Energie a Judeţului Timiş”, sub forma juridică a unei asociaţii, astfel cum este definită prin Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, prin asocierea judeţului Timiş, prin Consiliul Judeţean Timiş, cu municipiul Timişoara, prin Consiliul Local al municipiului Timişoara, S.C. Colterm S.A., Universitatea Politehnica din Timişoara, Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Timişoara şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara. Astfel, în vederea demarării procedurii de înregistrare a asociaţiei, prin adresa cu nr. de ieşire 3319/17.03.2010, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2010- 6250/17.03.2010, Consiliul Judeţean Timiş a solicitat Municipiului Timişoara aprobarea actelor constitutive ale Asociaţiei. Agenţiile se constituie ca un punct de legătură între autorităţile publice locale, reţeaua europeană de instituţii de profil, precum şi între jucătorii naţionali şi regionali de pe piaţă. Scopul acestor iniţiative este de a încuraja acţiunile locale şi regionale, în vederea utilizării eficiente a energiei, crearea la nivel local a unei susţineri în acest sens, precum şi stabilirea unei reţele pentru a disemina la nivel local şi regional politicile europene cu privire la economisirea energiei, salvarea mediului şi utilizarea surselor alternative de energie. Astfel, asociaţia “Agenţia de Energie a Judeţului Timiş” intenţionează să fie un organism calificat ce-şi va desfăşura activitatea în interes comunitar şi al cărui obiectiv principal este de a contribui la dezvoltarea durabilă a judeţului prin promovarea eficienţei energetice, a managementului energetic şi a utilizării resurselor regenerabile de energie, în scopul îmbunătăţirii modului în care energia este produsă şi consumată, a creşterii securităţii alimentării cu energie, combaterii schimbărilor climatice, învigorării creşterii economice, creării de noi locuri de muncă şi realizării unei calităţi sporite a vieţii pentru cetăţeni, într-un mediu mai curat. Asociaţia va ajuta autorităţile locale să-şi formuleze şi să implementeze strategii energetice şi politici de achiziţii verzi şi va contribui la informarea publicului şi a întreprinderilor private asupra legislaţiei şi problemelor curente în domeniul energiei, la educarea ecologică a acestora pentru a înţelege necesitatea îmbunătăţirii eficienţei energetice a clădirilor sau instalaţiilor de producţie şi utilizarea raţională a energiei. Obiectivul principal al agenţiei de energie este promovarea utilizării eficiente a energiei, folosirea surselor de energie regenerabilă şi implicit reducerea poluării mediului înconjurător.

FP 53-01, Ver. 1 1

Având în vedere cele menţionate mai sus, PROPUNEM spre aprobare:

- asocierea municipiului Timişoara, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru constituirea Asociaţiei „Agenţiei de Energie a Judeţului Timiş”, denumită în continuare “Asociaţia”, în condiţiile prevăzute de Actul constitutiv din Anexa nr. 1 şi de Statutul din Anexa nr. 2 la prezentul referat.

- participarea Municipiului Timişoara la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu o contribuţie în valoare de

1.000 lei din bugetul local.

- plata de către Municipiul Timişoara a cotizaţiei la Asociaţie pentru primul an, în valoare de 1.000 lei din bugetul local.

- desemnarea Primarului Municipiului Timişoara, D-l Gheorghe Ciuhandu, în calitate de reprezentant al

Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în cadrul Adunării Generale şi Consiliului Director ale Asociaţiei şi, totodată, împuternicirea acestuia să semneze Actul constitutiv şi Statutul Asociaţiei.

Viceprimar Ing. Adrian Orza Director executiv Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec. Smaranda Haracicu S.D.L.I.E. Director executiv Direcţia de Mediu Ec. Daniela Ghinea Ing. Vasile Ciupa

Director executiv Direcţia Edilitară Ing. Marius Oneţiu

Şef Serviciul Energetic Ing. Ioan Zubaşcu

Avizat juridic Cons. Juridic Mirela Lasuschevici

Redactat Cons. Claudia Bălulescu

FP 53-01, Ver. 1 2