keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 103/24.03.2009 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la Proiectul de colaborare româno-olandez pentru dezvoltarea Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polii de creştere (PID) şi a Planului Urbanistic General (PUG) şi cofinanţării acestui proiect

24.03.2009

Hotararea Consiliului Local 103/24.03.2009
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la Proiectul de colaborare româno-olandez pentru dezvoltarea Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polii de creştere (PID) şi a Planului Urbanistic General (PUG) şi cofinanţării acestui proiect


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2009 - 5195/16.03.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresa firmei olandeze Roeleveld - Sikkes Architects, înregistrată cu nr. SC2009- 005137 /16.03.2009;
Având în vedere Scrisoarea din partea Ministerului Olandez al Locuinţelor, Planificării Spaţiului şi Mediului, înregistrată cu nr. SC2009- 005138 /16.03.2009;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36 alin.2 lit.(e), alin.7 lit. (a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată .


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la Proiectul de colaborare româno-olandez pentru dezvoltarea Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polii de creştere (PID) şi a Planului Urbanistic General (PUG), proiect prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Se aprobă cofinanţarea proiectului prevăzut la Art.1 de către Municipiul Timişoara, din bugetul local, cu suma de maxim 200.000 Euro + TVA, calculată la cursul valutar din data de 16.03.2009.

Art. 3: Justificarea şi decontarea cheltuielilor prevăzute la art.2 vor fi aduse la cunoştinţa Consiliului Local la finalizarea proiectului.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare, Direcţia Economică şi Direcţia Urbanism din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
VALENTIN MOLDOVAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_Poli_crestere.pdf

1

Anexa la HCL nr. …………………..

Propunere susţinută de guvernul olandez pentru asistarea

Municipiului Timişoara în dezvoltarea

Planul integrat de dezvoltare pentru polii de creştere (PID) şi a

Planului Urbanistic General (PUG) Data: 12 martie 2009 De la: Roeleveld Sikkes B.V. Eurodite S.R.L. 1. Introducere În noiembrie anul trecut, Roeleveld-Sikkes Architects şi EURODITE au fost desemnaţi de către Guvernul Olandez pentru a asista Municipiul Timişoara în dezvoltarea unui masterplan urbanistic şi pentru a îndruma Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei în dezvoltarea politicilor de planificare strategică urbană. Primind asistenţă în crearea unei viziuni urbane şi a unei strategii spaţiale (în Olanda este denumit Masterplan) pentru municipiu, Timişoara poate deveni un proiect pilot pentru politicile de planificare strategică urbană la scară naţională. În perioada decembrie 2008 – martie 2009 au avut loc mai multe vizite şi discuţii cu Municipiul Timişoara despre următoarele 3 documente şi interrelaţia dintre ele: Masterplanul (olandez), PID-ul şi PUG-ul. După mai multe întâlniri cu domnul Gheorghe Ciuhandu, primarul Timişoarei, cu d-na Junie, director Direcţia Dezvoltare, cu dl. Ciurariu, arhitect şef al Municipiului şi mai mulţi factori implicaţi, considerăm că avem o imagine de asamblu asupra situaţiei şi nevoilor factorilor interesaţi implicaţi.

1. Prima şi cea mai importantă nevoie a Municipiului este crearea Planului Integrat de Dezvoltare (PID) ca parte a politicii polului de creştere în cadrul Axei 1 prioritare din Programul Operaţional Regional (POR). PID-ul ar trebui finalizat până la sfârşitul lunii iunie 2009.

2. Apoi, Municipiul are nevoie de asistenţă şi contribuţie la crearea unui nou Plan Urbanistic

General (PUG). Noul PUG ar trebui finalizat până la sfârşitul anului 2010.

3. Viziunea urbană (masterplan în terminologia olandeză) pe termen mediu şi lung se cere pentru a putea face faţă provocărilor şi ameninţărilor în scopul unei dezvoltări urbane durabile. Aceasta ar trebui să constituie şi punctul de plecare pentru noul PUG. Caietul de sarcini pentru pregătirea unui asemenea proiect de cooperare a fost pregătit cu atenţie în perioada 2007 – 2008 în bună colaborare cu partea română. Acest proiect între guverne a fost posibil datorită cooperării bilaterale din care a rezultat un acord între guvernul olandez şi cel român.

Pe lângă acestea, diferitele documente şi cerinţele lor, nivelul de implicare şi impactul asistenţei echipei de experţi olandezi legate de cele 3 documente trebuiesc explicate mai pe larg. În acest scop, trebuie să se distingă între două tipuri de asistenţă: Asistenţă 1 (a1): servicii ce decurg din sprijinul Guvernului Olandez acordat Municipiului Timişoara şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei. (Vedeţi şi scrisoarea de sprijin din partea Ministerului Olandez al Locuinţelor, Planificării Spaţiului şi al Mediului (VROM). Asistenţă 2 (a2): Servicii adiţionale care sunt oferite de consorţiul olandez pentru asistarea părţilor române în dezvoltarea viitoare a diferitelor documente.

2

În următorul document este explicat ce se asigură prin asistenţa 1 (a1). 2. Asistenţă pentru PID Suntem convinşi că echipa de asistenţă olandeză poate ajuta la satisfacerea nevoilor oraşului atât pentru PID cât şi pentru PUG într-o manieră care să ofere beneficii reciproce. Mai concret, credem că ambele documente sunt în strânsă legătură unul cu celălalt şi ar putea fi cel mai bine dezvoltate prin pregătirea unei viziuni urbane care să servească ca punct de plecare pentru ambele documente. Această viziune urbană (sau Masterplan în terminologia olandeză) este subiectul propunerii pe care domnul Huub Frencken a facut-o Municipiului Timişoara în luna octombrie 2008. Totuşi, contextul actual din România obligă Primăria Municipiului Timişoara să îşi concentreze toate eforturile şi resursele pentru pregătirea PID-ului şi a PUG-ului. Ambele documente conţin aspecte care pot fi comparate cu un Masterplan Olandez, dar le lipseşte abordarea integrată, perioada de timp (10- 15 ani) şi timpul pentru pregătire pe care le are un masterplan olandez. De aceea, considerăm că asistenţa olandeză trebuie să se concentreze pe sprijinirea Municipiului în scopul realizării aspectelor integrate pe termen lung ale masterplanului după modelul olandez, încorporat (acolo unde este posibil) în cadrul celor două documente curente. Deoarece PID-ul este primul document care trebuie finalizat (până la sfârşitul lunii iunie 2009), eforturile noastre vor fi direcţionate către asistarea Municipiului pentru crearea acestui PID şi pregătirea unei viziuni urbane care va fi încorporată în PID şi dezvoltată ulterior ca plan urbanistic preliminar (PUP). În primul rând vom explica cerinţele pentru PID, iar apoi vom elabora modul în care putem acorda asistenţă Municipiului în pregătirea ulterioară a acestor documente. 3. Cerinţe Planul Integrat de Dezvoltare (PID) Timişoara este considerată pol de creştere în cadrul Axei prioritare 1. Pentru a accesa fondurile structurale sub axa ROP (ca. € 70 milioane) şi alte fonduri structurale în cadrul altor programe operaţionale (suma depinde de calitatea PID-ului şi de calitatea propunerilor de proiect), ministerul solicită un plan integrat de dezvoltare. PID-ul este un plan integrat de dezvoltare pentru perioada 2009-2015 care serveşte ca ghid pentru dezvoltarea socio-economică a oraşului şi zona sa de influenţă, ca bază pentru dezvoltarea şi aplicarea proiectelor cu finanţare europeană. Cerinţele PID-ului sunt:

• Delimitarea zonei libere; zona urbană de acţiune; • Nevoile de dezvoltare sunt corelate cu analiza socio-economică şi obiectivele de creştere; • Planul prevede o abordare integrată pentru rezolvarea problemelor interdependente din zonă; • Cel puţin 3 proiecte sunt dezvoltate din cele două zone de interes;

o Reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunătăţirea serviciilor urbane, incluzând transportul public urban;

o Dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri; o Reabilitarea infrastructurii sociale, incluzând locuinţele sociale şi îmbunătăţirea

serviciilor sociale; • Hărţi clare ale zonei de acţiune urbane sunt incluse în plan; • Nevoile, obiectivele şi proiectele sunt prioritizate în mod evident; • Structuri de management clare pentru coordonarea proiectelor; • Proceduri de consultanţă publică.

În această fază, Municipalitatea Timişoara pregăteşte PID-ul. Întâlnirea din data de 3 martie dintre domnul primar al municipiului Timişoara, doamna Junie şi domnul Friptu de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei a arătat că PID pentru Timişoara are nevoie de elaborarea următoarelor aspecte:

• viziunea asupra oraşului şi ariei sale de influenţă: poziţia interregională / internaţională a oraşului în viitor

3

• principalele obiective clare de creştere ale oraşului (maximum 6-7) • activităţile prioritare • abordarea integrată şi aspectele inovatoare • impactul economic al planului; legătura cu analiza economică • selecţia propunerilor pentru proiecte ar trebui să întărească coerenţa economică a zonei

urbane de acţiune • includerea tuturor proiectelor relevante în zona urbană de acţiune • structura de management pentru PID • conformitatea cu reglementările UE (impactul asupra mediului, co-finanţarea şi

proprietatea) Mai este nevoie de multă muncă pentru a se înscrie în termenul limită – iunie 2009, şi a produce documente de înaltă calitate care să servească ca instrumente pentru dezvoltarea urbană şi ca şi ghid în vederea aplicării pentru fondurile structurale europene următorii 6 ani. 4. Cum se poate îmbunătăţi actualul PID Pentru a îndeplini cerinţele unui PID bun, ar trebui creată o viziune urbană globală a oraşului, care să incorporeze şi să integreze aspectele care sunt importante pentru creşterea socio-economică pe termen lung a oraşului şi zonei sale de influenţă. Crearea viziunii urbane asigură o baza necesară pentru capitolele PID. Din punctul nostru de vedere, actualul PID al Timişoarei este un bun punct de plecare pentru următorii paşi necesari pentru a avea un plan integrat de dezvoltare, bazat pe o viziune urbană. Cu toate acestea, perioada necesară pentru a crea o viziune urbană ar trebui sa fie de cel puţin 4 luni, ceea ce inseamnă că există multă presiune privind termenul de realizare. Prin urmare, sugestia noastră este să incorporaţi elementele procesului de realizare a viziunii urbane în PID şi să folosiţi o perioadă mai lungă pentru a pune la punct detaliile din hărţile detaliate. Aceste hărţi şi documente asigură o bază necesară pentru primul stadiu al PUG, pe care îl numim plan preliminar urban (PUP) 5. Asistenţă prin a1 Asistenţa prin a1 se va concentra pe schimburile de informaţii cu partea română. Echipa olandeză va acorda asistenţă managementului procesului la care se face referire în capitolele 2 şi 3 din PID şi va asigura informaţii adiţionale la capitolele 1, 4 şi 5. Procesul către o viziune urbană şi planul preliminar urban vor fi de asemenea gestionate. Cunoştiintele experţilor olandezi despre procesul de creare a masterplanului / viziunii urbane şi în ce priveşte implicarea actorilor importanţi în acest proces sunt transferate părţii române. Schiţele hărţilor (intermediare), graficele şi textul nu vor fi asistate de către echipa olandeză. Partea română va trebui să schiţeze hărţile. Atunci când este necesar, echipa olandeză va face corecturi. Echipa olandeză va furniza de asemenea documente pentru discuţii în cadrul consultărilor publice; de asemenea, pentru capitolele 2 şi 3 vor fi furnizate textele care se potrivesc cu scenariile de dezvoltare prezentate în sesiunile de lucru. O echipă restrânsă de experţi olandezi vor vizita Timişoara la fiecare două săptămâni pentru a ghida progresul documentelor şi graficelor. În fiecare lună, doi planificatori urbani specializaţi vor ţine sesiunile de lucru ale Echipei. Partea română a echipei va consta din:

• 6 planificatori urbani sau arhitecţi cu experienţă (4 dintre ei cu minimum 3 ani de experienţă, 2 cu minimum 8 ani de experienţă), obişnuiţi cu lucrul în Autocad şi care să poată primi instrucţiuni în limba engleză;

• 1 economist cu experienţa; calificat in economie regională; • 1 inginer financiar, de preferinţă cu experienţă în proiecte cu finanţare şi în construcţii PPP; • 1 avocat cu experienţă în dreptul planificării urbane; • Consilieri pentru politici de la toate departamentele implicate din cadrul Municipalităţii

Timişoara. Pentru predarea lucrării, noi prevedem furnizarea de date din partea consilierilor din cadrul Departamentului Dezvoltare (min 3 consilieri) şi a Departamentului de Urbanism (min. 2 consilieri)

4

Noi prevedem următorii paşi pentru finalizarea PID-ului pana la sfârşitul lunii iunie şi a serviciilor furnizate conform asistenţei 1:

Faze şi paşi

Start Sfarsit Servicii conform Asistentei 1

Faza 1: Analize

1. Strangerea documentelor necesare pentru PID

Ianuarie 15 Aprilie

Consiliere in privinta documentelor necesare.

2. Stabilirea aplicabilitatii documentelor pentru PID

ianuarie 15 Aprilie

consiliere

3. Optional; demararea rapoartelor de expertiza

15 Aprilie

30 Aprilie

Furnizarea de date in Caietul de Sarcini pentru expertii angajaţi

4. Inventarierea PUG Timisoara 01 Aprilie

15 Aprilie

consiliere

5. Inventarierea zonelor de influenţă ale PUG-ului/ asociere

01 Aprilie

15 Aprilie

consiliere

6. Inventarierea exacta programelor de investitii

01 Aprilie

15 Aprilie

consiliere

Faza 2: Viziunea urbană din P.U.P.

7. Sesiune de consultare publică 1: furnizare de date pentru scenariu

15 Aprilie

Conducerea sesiunilor+rapoarte

8. Crearea unui scenariu urban socio- economic

15 Aprilie

15 Mai Gestionarea desfăşurării

9. Crearea unui scenariu de dezvoltare spaţiala

15 Aprilie

15 Mai Gestionarea desfăşurării

10. Sesiune de consultare publica 2: alegerea scenariului

15 Mai Gestionarea desfăşurării

11. Elaborarea situaţiei de dezvoltare urbana prezentă cu harţi şi cuvinte corespunzatoare pentru PID

15 mai 15 iunie Gestionarea desfăşurării

12. Elaborarea viziunii urbane intr-un plan urbanistic preliminar (pentru aplicare ulterioara in PuG)

15 iunie 15 Sept. Gestionarea desfăşurării

Faza 3: Dezvoltarea Capitolelor PID

13. Capitolul 1: Situaţia existentă ianuarie 30 Aprilie

Evaluare şi feedback textual privind aplicabilitatea noii viziuni urbane

14. Capitolul 2: Strategie şi Dezvoltarea GP

15 Mai 15 iunie Evaluare şi feedback via corecţii textuale pentru aplicabilitatea noii viziuni urbane

Viziunea de dezvoltare Furnizare de date textuală Obiective strategice Furnizare de date textuală Politici şi programe Furnizare de date textuală Informare şi consultare Furnizare de date textuală 15. Capitolul 3: Profil spaţial şi zone de

intervenţie din GP 15 Mai 15 iunie

Profil spaţila şi funcţional Gestionarea desfăşurării graficelor

Zone problematice şi tendinţe ale evoluţiei spatiale

Gestionarea desfăşurării graficelor

Identificarea zonelor de intervenţie Gestionarea desfăşurării graficelor

5

Selectarea zonelor prioritare de intervenţie

Gestionarea desfăşurării graficelor

16 Capitolul 4: Plan de acţiune 15 Mai 15 Iunie Argumente strategice şi operaţionale Evaluare Lista proiectului Evaluare Fişa identificată a proiectului Evaluare Calendarul implementării proiectului Evaluare 17 Capitolul 5: Managementul PID 15 Mai 15 Iunie Evaluare

Faza 4: Între PID şi PUG

18 Finalizarea planului urbanistic preliminar şi a programelor de investiţii

15 iunie 15 Sept. Gestionarea desfăşurării

19 Prezentarea P.U.P. şi a programelor de investiţii Consiliului Local

30 Sept. Gestionarea desfăşurării

20 Furnizarea de date pentru Caietul de Sarcini pentru elaborarea PUG-ului

August Sept. Gestionarea desfăşurării

4. Planificare aprilie mai iunie iulie august septembrie

14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Analize Viziune urbană Plan urbanistic preliminar

PID PUG 5. Privire de ansamblu asupra costurilor olandeze externe Costuri

Expertiză olandeza în management şi consiliere privind nivelul de lucru

€ 109.000

Dick Sikkes Joep de Roo Arjen van Vulpen Sprijin Total fără TVA € 109.000

Asistenţa olandeză este plătită de către guvernul olandez. 6. Costuri adiţionale interne pentru Timişoara (estimare) Costuri Personal € 125.000 Personal Timisoara Diana Belci Natalia Carp Proiectant urbanism 2 Proiectant urbanism 3 Proiectant urbanism 4 Proiectant urbanism 5 Proiectant urbanism 6 1 economist cu experienţă; calificat în economie regională Inginer financiar, de preferinţă cu experienţă în proiecte UE finanţe şi construcţii PPP

1 avocat cu experienţă în dreptul planificarii urbane

6

Consilieri pentru departamentele UD şi UP Locuinţe / computere pentru echipa / costuri de tipărire / Internet

€ 30.000

Evenimente € 20.000 2 consultări publice 1 conferinţă de incheiere Expertiză suplimentară în anumite domenii (dacă este necesar)

€ 25.000

Mediu Locuinţe Economie Total fără TVA € 200.000

7

Anexa 1: Structura propusă a planului urbanistic preliminar (P.U.P) este următoarea: Analizarea situaţiei existente 0. O privire succintă a planurilor existente pentru regiune, oraş şi părţi din oraş 1. Analize urbane: general a. Timisoara în context european b. Timişoara în context naţional c. Timişoara în context regional, judeţul Timis d. Municipiul Timişoara 2. Analize urbane : trafic a. Timişoara în context european b. Timişoara în context naţional c. Timişoara în context regional d. Municipiul Timişoara 3. Analize urbane: zone verzi a. Timişoara în context naţional b. Timişoara în context regional c. Municipiul Timişoara 4. Analize urbane: apa a. Timişoara în context european b. Timişoara în context naţional c. Timişoara în context regional d. Municipiul Timişoara 5. Analize urbane: istorie

a. Diferite hărţi ale situaţiei istorice şi curente pentru a înţelege dezvoltarea Timişoarei

b. Monumente şi situri istorice actuale c. Dezvoltarea din ultimii 20 de ani 6. Analize urbane: funcţii a. Rezidenţiale b. Industriale c. Comerciale d. Agrement 7. Analize urbane: SWOT a. Puncte tari, Puncte slabe, Oportunităţi & Ameninţări scara 1: 10.000 Propuneri pentru viitor 1. Concept urbanistic: a: Scopuri şi obiective privind identitatea oraşului pentru viitor (în context istoric) b. Dezvoltarea spaţială şi funcţională a oraşului în context naţional/ regional c. Dezvoltarea preliminară a structurii principale a oraşului pentru viitor

8

2. Planuri urbanistice la scară regională: a: Dezvoltarea şi extinderea regională a oraşului: funcţii b: Dezvoltarea şi extinderea regională a oraşului: trafic c: Dezvoltarea şi extinderea regională a oraşului: peisaj/spaţii verzi d: Dezvoltarea şi extinderea regională a oraşului: apa 3. Planuri urbanistice la scară locală: a: Dezvoltarea şi extinderea oraşului: functiuni b: Dezvoltarea şi extinderea oraşului: trafic c: Dezvoltarea şi extinderea oraşului: peisaj/spaţii verzi d: Dezvoltarea şi extinderea oraşului: apa 4. Proiecte urbanistice preliminare: a. Privire asupra posibilelor proiecte.

Tradus de cons. Claudia Vasiloni

Atasament: Referat_Poli_crestere.pdf

FP 53-01, Ver. 1 1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECŢIA DEZVOLTARE Serviciul Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană SC2009 – 5195/16.03.2009

REFERAT privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la Proiectul de colaborare româno-olandez pentru dezvoltarea Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polii de creştere (PID) şi a Planului Urbanistic General (PUG) şi cofinanţării acestui proiect

În toamna anului 2007 Ministerul Olandez al Locuinţelor, Planificării Spaţiului şi Mediului a fost abordat de către d-nul Ioan Popa, Consulul Onorofic al Olandei la Timişoara, care a atras atenţia asupra constrîngerilor urbane din Municipiul Timişoara. Drept urmare, în luna noiembrie a anului 2008, consorţiul alcătuit din firmele Roeleveld-Sikkes Architects şi Eurodite din Olanda a fost ales de către Guvernul Olandez pentru a asista Municipiul Timişoara în dezvoltarea unui masterplan urbanistic şi pentru a îndruma Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţelor din România în dezvoltarea politicilor de planificare strategică urbană. Primind asistenţă în crearea unei viziuni urbane şi a unei strategii spaţiale (în Olanda este denumit Masterplan) pentru municipiu, Timişoara poate deveni un proiect pilot pentru politicile de planificare strategică urbană la scară naţională.

În perioada decembrie 2008 – martie 2009 au avut loc mai multe vizite şi discuţii cu Municipiul Timişoara despre următoarele 3 documente şi interrelaţia dintre ele: Masterplanul (olandez), PID-ul şi PUG-ul.

Contextul actual din România obligă Municipiul Timişoara să îşi concentreze toate eforturile şi resursele pentru pregătirea PID-ului şi a PUG-ului. Ambele documente conţin aspecte care pot fi comparate cu un Masterplan Olandez, dar le lipseşte abordarea integrată, perioada de timp (10-15 ani) şi timpul pentru pregătire pe care le are un masterplan olandez. De aceea, considerăm că asistenţa olandeză trebuie să se concentreze pe sprijinirea municipiului în scopul realizării aspectelor integrate pe termen lung ale masterplanului după modelul olandez, încorporat (acolo unde este posibil) în cadrul celor două documente curente.

Considerăm, de asemenea, că echipa de asistenţă olandeză poate ajuta la satisfacerea nevoilor oraşului atât pentru PID cât şi pentru PUG într-o manieră care să ofere beneficii reciproce. Ambele documente sunt în strânsă legătură unul cu celălalt şi ar putea fi cel mai bine dezvoltate prin pregătirea unei viziuni urbane care să servească ca punct de plecare pentru ambele documente.

Dat fiind faptul că PID-ul este primul document care trebuie finalizat (până la sfârşitul lunii iunie 2009), eforturile echipei olandeze vor fi direcţionate către asistarea municipiului pentru crearea acestui PID şi pregătirea unei viziuni urbane care va fi încorporată în PID şi dezvoltată ulterior ca plan urbanistic preliminar (PUP). Ataşăm prezentului referat o copie a Adresei din partea firmei olandeze Roeleveld - Sikkes Architects, înregistrată cu nr. SC2009- 005137 /16.03.2009 şi a Scrisorii din partea Ministerului Olandez al Locuinţelor, Planificării Spaţiului şi Mediului, înregistrată cu nr. SC2009- 005138 /16.03.2009.

FP 53-01, Ver. 1 2

Acordând asistenţă pentru crearea unei strategii pe termen lung pentru oraşul Timişoara, Guvernul Olandei speră să contribuie la o creştere durabilă spaţială şi economică a Timişoarei în particular, şi a României în general, în contextul european. Cu acest proiect se urmăreşte continuarea colaborării fructuoase şi întărirea legăturilor existente între România şi Olanda. Având în vedere cele menţionate mai sus,

PROPUNEM comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara:

- aprobarea participării Municipiului Timişoara la Proiectul de colaborare româno-olandez pentru dezvoltarea Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polii de creştere (PID) şi a Planului Urbanistic General (PUG), proiect prevăzut în Anexa la prezentul referat;

- aprobarea cofinanţării proiectului prevăzut mai sus de către Municipiul Timişoara, din bugetul local, cu suma de 200.000 Euro + TVA, calculată la cursul valutar din data de 16.03.2009.

Director executiv Direcţia Dezvoltare Serviciul Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană Arh. Aurelia Junie Ec. Adriana Deaconu Director executiv Direcţia Economică Ec. Smaranda Haracicu Director executiv Direcţia Urbanism Arh. Sorin Emilian Ciurariu

Avizat juridic Cons. Juridic Mirela Lasuschevici

Redactat Cons. Claudia Bălulescu