keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 86/15.03.2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară

15.03.2005

Hotararea Consiliului Local 86/15.03.2005
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2005- 3738/03.03.2005 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU, privind stabilirea şi aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.16 al.(2) din H.G. nr. 2295/2004 - pentru aprobarea Regulamentului - cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei comunitare;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;



HOTARASTE


Art.1: Se aprobă Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară, prevăzut în Anexa care face parte componentă din prezenta hotărâre.
Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Relaţii Publice;
- Biroului Resurse Umane;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Mass - media locală.



Presedinte de sedinta
VALENTIN MOLDOVAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Regulament_concurs_pol.comunitara.pdf

1

REGULAMENT de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de

conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară

Art.1: (1) Recrutarea funcţionarilor publici – agenţi comunitari – se face prin concurs organizat în limita funcţiilor publice vacante prevăzute anual în acest scop prin planul de ocupare a funcţiilor publice. (2) În mod excepţional, autorităţile sau instituţiile publice pot organiza ori, după caz, pot solicita organizarea concursului în situaţia în care funcţiile publice se vacantează în cursul anului şi nu au fost prevăzute ca funcţii publice vacante în planul de ocupare a funcţiilor publice. În acest caz, concursul se organizează după promovarea, transferarea şi redistribuirea funcţionarilor publici, în condiţiile legii. Art.2: (1) Concursurile prevăzute la art.1 se organizează astfel: a) de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere vacante, cu excepţia funcţiilor publice de conducere de sef birou si sef serviciu; b) de către autorităţi şi instituţii publice din administraţia publică centrală şi locală, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie, a funcţiilor publice de conducere de şef serviciu şi şef birou şi, respectiv, a funcţiilor publice specifice vacante; (2) Concursurile prevăzute la alin. (1) lit. b) se organizează cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Art.3: (1) Condiţiile specifice de participare la concursul pentru ocuparea funcţiilor publice – agent comunitar – se aproba de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, la propunerea autorităţilor şi instituţiilor publice. (2) Condiţiile de desfăşurare a concursului se publică, prin grija autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului, cu excepţia concursurilor organizate în condiţiile prevăzute de art.2 al. (1) lit. a), care vor fi publicate de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din fondurile alocate în acest sens. Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului şi, dacă autoritatea sau instituţia publică are pagină de Internet, se publică pe această pagină. Art.4: (1) La concursurile organizate pentru recrutarea funcţionarilor publici – agenţi comunitari – pot participa persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege. (2) Pentru a participa la concursurile organizate pentru intrarea în corpul funcţionarilor publici, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice prevăzute în fişa postului pentru care candidează, astfel: a) minimum 5 ani pentru funcţiile publice de conducere, cu excepţia funcţiilor publice de şef birou, şef serviciu; b) minimum 2 ani pentru funcţiile publice de conducere de şef birou, şef serviciu; c) minimum 5 ani pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "superior"; d) minimum 3 ani pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "principal"; e) minimum 1 an, 8 luni, respectiv 6 luni, în funcţie de nivelul studiilor absolvite, pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "asistent".

2

(3) Pentru a participa la concursurile organizate pentru recrutarea funcţionarilor publici debutanţi, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art.50 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Art.5: (1) Concursul constă în 3 etape, după cum urmează: a) selectarea dosarelor de înscriere; b) proba scrisa, constând într-o lucrare scrisă sau teste grilă, pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor funcţiei; c) interviu. (2) În vederea participării la concurs, candidaţii depun un dosar de înscriere. Pot susţine probele prevăzute la al.(1) lit. b) şi c) candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost selectate de către comisia de concurs, în condiţiile prezentului Regulament. (3) Probele de concurs prevăzute la al.(1) lit. b) şi c) se notează cu puncte de la 1 la 100. Art.6: (1) Promovarea fiecărei probe se face ca urmare a obţinerii punctajului minim de 50 de puncte pentru fiecare dintre probele prevăzute la art.5 al.(1) lit. b) şi c). Punctajul final necesar pentru promovarea concursului este de minimum 100 de puncte şi se obţine prin cumularea punctajului obţinut la fiecare dintre probele prevăzute la art.5 al. (1) lit. b) şi c). (2) Sunt declaraţi admişi candidaţii care au promovat cele două probe prevăzute la art. 5 al. (1) lit. b) şi c). Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului. Art.7: (1) Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţiile publice pentru care au candidat. (2) Candidaţii declaraţi admişi au obligaţia să se prezinte în vederea numirii în funcţia publică în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut de lege pentru soluţionarea contestaţiilor. (3) Dosarele candidaţilor admişi se prezintă primarului de către comisia de concurs, însoţite de propunerea de numire. Primarul emite dispoziţia de numire în funcţia publică în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care candidaţii au fost declaraţi admişi. (4) Neprezentarea candidaţilor în vederea numirii atrage decăderea din dreptul de a fi numiţi în funcţiile publice pentru care au candidat. În acest caz, este notificat următorul candidat din lista cuprinzând punctajele finale ale concursului, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul final minim necesar promovării concursului. Art.8:

(1) Documentele privind organizarea şi desfăşurarea concursului, lucrările candidaţilor la probele susţinute şi procesul-verbal cuprinzând punctajul obţinut se îndosariază separat, pentru fiecare concurs. (2) Dosarele întocmite conform prevederilor al.(1) în cazul candidaţilor admişi, se completează cu copia procesului-verbal cuprinzând punctajul obţinut. (3) Dosarele candidaţilor respinşi se restituie acestora, la cerere, pe bază de semnătură. Art.9:

(1) În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, în condiţiile prezentului Regulament. (2) Comisia de concurs se constituie prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau al instituţiei publice în al cărui stat de funcţii sunt prevăzute funcţiile publice vacante.

3

Comisia de concurs este formată din 5 membri, desemnaţi cu respectarea următoarelor condiţii: a) cel puţin 4 sunt funcţionari publici; b) un membru este reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. (3) Membrii comisiei de concurs trebuie să aibă: a) cunoştinţele necesare evaluării probelor de concurs; b) experienţă în evaluarea cunoştinţelor şi aptitudinilor candidaţilor, specifice procesului de recrutare. (4) Membrii comisiei de concurs trebuie să prezinte cazierul administrativ eliberat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formata din 5 membri, desemnaţi cu respectarea alin. (2)-(4). (6) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului. Art.10: (1) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor. Desemnarea membrilor în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor se face cu respectarea regimului conflictual de interese privind funcţionarii publici, prevăzut de lege. (2) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, se desemnează din rândul membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor. (3) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au calitatea de: a) demnitar; b) soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi. (4) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului sau de orice altă persoană interesată. În acest caz persoana care are competenţa de numire a membrilor în comisia de concurs, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, va constata situaţia de incompatibilitate şi va lua măsuri de înlocuire, în termen de două zile de la data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care să îndeplinească condiţiile cerute. (5) Fiecare comisie de concurs, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor, are un secretariat a cărui componenţă se stabileşte prin actul administrativ de constituire a comisiilor. Aceasta activitate se realizează de către funcţionari publici desemnaţi din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către funcţionari publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului. (6) Pentru participarea la lucrările comisiei de concurs, precum şi la cele ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 20% din salariul de bază. Persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor au dreptul la o indemnizaţie de 10% din salariul de bază. Indemnizaţia se plăteşte de către autoritatea sau instituţia publică în al cărei stat de funcţii este prevăzută funcţia publică pentru care se organizează concursul. Art.11: (1) Autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public.

4

(2) Fac excepţie de la prevederile al. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor. (3) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la lucrarea individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului. ART. 12:

(1) În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea funcţiei publice agent comunitar la Poliţia Comunitară, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să solicite avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici cu cel puţin 45 de zile înainte de data susţinerii concursului. (2) Solicitarea trebuie să cuprindă următoarele:

a) condiţiile de desfăşurare a concursului, respectiv data până la care se pot depune dosarele de înscriere, autoritatea sau instituţia publică la care se depun dosarele de înscriere, precum şi data, ora şi locul organizării fiecărei probe a concursului; b) condiţiile de participare la concurs, respectiv funcţiile publice vacante pentru ocuparea cărora se organizează concursul, condiţiile prevăzute de lege pentru ocuparea acestor funcţii publice, condiţiile de studii necesare ocupării fiecărei funcţii publice vacante, alte condiţii specifice prevăzute în fişa postului aferentă fiecărei funcţii publice vacante; c) bibliografia, stabilită de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, pe baza propunerii Direcţiei Poliţia Comunitară; d) alte menţiuni referitoare la organizarea concursului sau la condiţiile de participare la concurs. ART. 13: Pe baza avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, înainte cu cel puţin 30 de zile de la data susţinerii concursului, autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului are următoarele obligaţii: a) să constituie comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor; b) să publice condiţiile de desfăşurare a concursului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a; c) să afişeze la sediul autorităţii sau instituţiei publice şi să publice, dacă este cazul, pe pagina de Internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia şi actele solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere. ART.14: În situaţia în care concursul se organizează de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, condiţiile de participare la concurs se aproba prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la propunerea autorităţilor şi instituţiilor publice în al căror stat de funcţii sunt prevăzute funcţiile publice vacante. ART.15: Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale: a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor; b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă; c) stabileşte planul interviului şi realizează interviul; d) notează pentru fiecare candidat fiecare probă a concursului; e) transmite compartimentului de resurse umane, prin secretariatul comisiei, rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor. ART. 16: Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale: a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecărei probe a concursului; b) transmite, prin secretariatul comisiei, compartimentului de resurse umane rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor. ART.17: Secretariatul comisiei de concurs are următoarele atribuţii principale: a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului;

5

b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia; c) asigură transmiterea rezultatelor concursului compartimentului de resurse umane, pentru a fi comunicate candidaţilor; d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului. ART.18: Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzător atribuţiile prevăzute la art. 17 lit. b) şi c). ART.19: (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu: a) copia actului de identitate; b) formularul de înscriere prevăzut în anexa la prezentul Regulament; c) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări; d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care sa ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate; e) cazierul judiciar; f) adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare; g) copia fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale sau, după caz, recomandarea de la ultimul loc de munca; h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţă care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică. (2) Copiile de pe actele prevăzute la al.(1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate. (3) Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. (4) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului, autoritatea sau instituţia publică are obligaţia de a anunţa prin aceleaşi mijloace de informare prevăzute la art. 2 modificările intervenite în desfăşurarea concursului. ART.20: (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art.8 al.(1), comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. (2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează, cu menţiunea "admis" sau "respins", la sediul autorităţii ori instituţiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la al.(1). ART.21: (1) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizează concursul. Pentru ocuparea aceleiaşi funcţii publice, subiectele vor fi identice în cadrul aceluiaşi concurs. (2) Comisia de concurs va stabili subiectele şi va alcătui seturile de subiecte pentru proba scrisă, înainte cu doua ore de începerea acestei probe. (3) În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult 5 zile înainte de proba scrisă, cu condiţia ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât numărul întrebărilor stabilit pentru fiecare test grilă. întrebările pentru fiecare test grilă se stabilesc înainte cu două ore de începerea probei scrise.

6

(4) În cazul în care, datorită numărului mare de candidaţi, proba scrisă se organizează în mai multe serii de concurs, subiectele se vor schimba la fiecare serie, cu excepţia situaţiei în care se organizează simultan. (5) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila autorităţii sau a instituţiei publice organizatoare a concursului. ART.22: (1) Cu cel puţin 3 ore înainte de începerea probei scrise, la locul desfăşurării acesteia, dacă este cazul, se va afişa repartizarea pe săli a candidaţilor. (2) Cu 30 de minute înainte de începerea probei scrise se va face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului de identitate sau a cărţii de identitate. (3) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea. (4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore. (5) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. (6) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfăşurării probei. În acest caz candidatul este eliminat din concurs. (7) În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă. (8) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la al.(7) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, va elimina candidatul din sală, va face menţiunea "anulat" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal. (9) Lucrările vor fi redactate, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă, în colţul din stânga sus. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, va fi lipită astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se va aplica ştampila autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. (10) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul grilă, la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens. ART.23: Comisia de concurs stabileşte modul de acordare a punctajului pentru proba scrisă, care se afişează la finalizarea acestei probe, la locul desfăşurării concursului. ART.24:

(1) Interviul se susţine, de regulă, nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. (2) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare materială şi origine socială.

7

(3) Întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în anexa la procesul-verbal întocmit de secretariatul comisiei de concurs, semnată de membrii comisiei şi de candidat. (4) Cunoaşterea limbilor străine se poate testa în cadrul probei scrise şi, eventual, al interviului. ART.25: La finalizarea fiecărei probe a concursului se întocmeşte câte un proces-verbal. La finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal care să conţină modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs. ART.26: (1) Notarea probei scrise sau a interviului se face, de regulă, în termen de 48 de ore, dar nu mai târziu de 3 zile de la data susţinerii probei. (2) Acordarea punctajului pentru fiecare probă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs. ART.27: (1) Lucrările scrise se corectează sigilate. (2) Lucrările scrise care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu vor mai fi notate. Menţiunea "anulat" se va face atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal. (3) Lucrările scrise, după notarea de către fiecare membru al comisiei de concurs, se desigilează. ART.28: (1) Punctajele obţinute, cu menţiunea "admis" sau "respins", se comunica candidaţilor prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la art. 15 al.(1), dar care să asigure rămânerea a cel puţin 24 de ore până la susţinerea următoarei probe, după rezolvarea unor eventuale contestaţii. (2) Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar promovării. (3) La punctaje egale, are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, are prioritate cel care are specializări în domeniul funcţiei publice pentru care a candidat. (4) Comunicarea punctajelor şi a rezultatelor finale ale concursului se face prin afişare la locul desfăşurării concursului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe. ART.29: Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal în care se va menţiona, pentru fiecare candidat, punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului, în vederea unor eventuale contestaţii. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs. ART.30: După afişarea rezultatelor obţinute la concurs, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de 24 de ore de la data afişării punctajelor pentru fiecare probă a concursului, la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, sub sancţiunea decăderii din acest drept. ART.31: Comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza anexa la procesul-verbal întocmit în condiţiile prevăzute la art. 13 al.(3), precum şi procesele-verbale întocmite în condiţiile prevăzute de art.14, va acorda punctajele pentru fiecare dintre cele două probe şi va aproba contestaţia modificând punctajul final acordat de comisia de concurs în situaţia în care: a) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă; b) constată că există o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.

8

ART.32: Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii: a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată că punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă; b) dacă între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă; c) dacă punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisia de concurs. ART.33: Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a concursului, imediat după soluţionarea contestaţiilor. ART.34: În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii. ART.35: Prevederile prezentului Regulament se completează cu prevederile H.G. nr. 1209/2003 – privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici şi ale H.G. nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare.

9

FORMULAR DE ÎNSCRIERE Autoritatea - instituţia publică PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

Funcţ ia publică solicitată Date personale

Numele: Prenumele: Adresa: Nr.de telefon: Locul naşterii: Data naşterii: Copii: Starea civilă: Stagiul militar: Studii generale şi de specialitate: Studii medii liceale sau postliceale: Instituţia Perioada Diploma obţinută Studii superioare de scurta durată Instituţia Perioada Diploma obţinută Studii superioare de lungă durată Instituţia Perioada Diploma obţinută Studii postuniversitare, masterat sau doctorat Instituţia Perioada Diploma obţinută Alte tipuri de studii Instituţia Perioada Diploma obţinută Limbi stră ine (slab, bine, foarte bine)*) Scris Citit Vorbit *) se va menţiona şi limba maternă , acolo unde este cazul

10

Cunoştinţe operare calculator: Cariera profesională: Perioada Instituţia/Firma Funcţia deţinută Principalele responsabilităţi Detalii despre ultimul loc de muncă ( se vor menţiona calificativele acordate la evaluarea performanţelor profesionale în ultimii 2 ani, dacă este cazul): Persoane de contact pentru recomandări: Numele si prenumele Instituţia Funcţia Nr.de telefon

Declar pe propria răspundere , cunoscând prevederile art.292 din Codul penal cu privire la falsul in declaraţii , că datele furnizate în acest formular sunt adevărate , că indeplinesc condiţiile prevăzute la art.49 din Legea 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare , şi nu mă aflu în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de lege pentru funcţionarii publici.

Data…………………………… Semnătura.…………………….

Art.49 din Legea nr.188/1999 – privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările si completările ulterioare: „Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) Are cetăţenie română şi domiciliul în România b) Cunoaşte limba română, scris şi vorbit c) Are vârsta de minim 18 ani împliniţi d) Are capacitate deplină de exerciţiu e) Are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candidează, atestată pe

bază de examen medical de specialitate f) Îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică g) Îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei publice h) Nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau

contra autorităţii , de serviciu sau în legătură cu serviciul , care împiedică înfăptuirea justiţiei , de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice , cu excepţia situaţiei in care a intervenit reabilitate

i) Nu a fost destituită dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani j) Nu a desfăşurat activitate de poliţie politică , astfel cum este definită prin lege”

11

Atasament: Referat_concurs_pol.comunitara.pdf

1

MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR BIROUL RESURSE UMANE Nr. SC2005-__________/______________

APROBAT PRIMAR

Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu

REFERAT

privind stabilirea şi aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară

În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea funcţiei publice agent comunitar la Poliţia Comunitară, propunem aprobarea următorului Regulament de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea publice de conducere şi de execuţie la Poliţia Comunitară:

REGULAMENT de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea publice de conducere şi de

execuţie la Poliţia Comunitară

Art.1: (1) Recrutarea funcţionarilor publici – agenţi comunitari – se face prin concurs organizat în limita funcţiilor publice vacante prevăzute anual în acest scop prin planul de ocupare a funcţiilor publice. (2) În mod excepţional, autorităţile sau instituţiile publice pot organiza ori, după caz, pot solicita organizarea concursului, în condiţiile prezentei hotărâri, în situaţia în care funcţiile publice se vacantează în cursul anului şi nu au fost prevăzute ca funcţii publice vacante în planul de ocupare a funcţiilor publice. În acest caz, concursul se organizează după promovarea, transferarea şi redistribuirea funcţionarilor publici, în condiţiile legii. Art.2: (1) Concursurile prevăzute la art.1 se organizează astfel: a) de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere vacante, cu excepţia funcţiilor publice de conducere de sef birou si sef serviciu; b) de către autorităţi şi instituţii publice din administraţia publică centrală şi locală, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie, a funcţiilor publice de conducere de şef serviciu şi şef birou şi, respectiv, a funcţiilor publice specifice vacante; (2) Concursurile prevăzute la alin. (1) lit. b) se organizează cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Art.3: (1) Condiţiile specifice de participare la concursul pentru ocuparea funcţiilor publice – agent comunitar – se aproba de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, la propunerea autorităţilor şi instituţiilor publice.

2

(2) Condiţiile de desfăşurare a concursului se publică, prin grija autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului, cu excepţia concursurilor organizate în condiţiile prevăzute de art.2 al. (1) lit. a), care vor fi publicate de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din fondurile alocate în acest sens. Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului şi, dacă autoritatea sau instituţia publică are pagină de Internet, se publică pe această pagină. Art.4: (1) La concursurile organizate pentru recrutarea funcţionarilor publici – agenţi comunitari – pot participa persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege. (2) Pentru a participa la concursurile organizate pentru intrarea în corpul funcţionarilor publici, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice prevăzute în fişa postului pentru care candidează, astfel: a) minimum 5 ani pentru funcţiile publice de conducere, cu excepţia funcţiilor publice de şef birou, şef serviciu; b) minimum 2 ani pentru funcţiile publice de conducere de şef birou, şef serviciu; c) minimum 5 ani pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "superior"; d) minimum 3 ani pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "principal"; e) minimum 1 an, 8 luni, respectiv 6 luni, în funcţie de nivelul studiilor absolvite, pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "asistent". (3) Pentru a participa la concursurile organizate pentru recrutarea funcţionarilor publici debutanţi, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art.50 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Art.5: (1) Concursul constă în 3 etape, după cum urmează: a) selectarea dosarelor de înscriere; b) proba scrisa, constând într-o lucrare scrisă sau teste grilă, pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor funcţiei; c) interviu. (2) În vederea participării la concurs, candidaţii depun un dosar de înscriere. Pot susţine probele prevăzute la al.(1) lit. b) şi c) candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost selectate de către comisia de concurs, în condiţiile prezentului Regulament. (3) Probele de concurs prevăzute la al.(1) lit. b) şi c) se notează cu puncte de la 1 la 100. Art.6: (1) Promovarea fiecărei probe se face ca urmare a obţinerii punctajului minim de 50 de puncte pentru fiecare dintre probele prevăzute la art.5 al.(1) lit. b) şi c). Punctajul final necesar pentru promovarea concursului este de minimum 100 de puncte şi se obţine prin cumularea punctajului obţinut la fiecare dintre probele prevăzute la art.5 al. (1) lit. b) şi c). (2) Sunt declaraţi admişi candidaţii care au promovat cele două probe prevăzute la art. 5 al. (1) lit. b) şi c). Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului. Art.7: (1) Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţiile publice pentru care au candidat. (2) Candidaţii declaraţi admişi au obligaţia să se prezinte în vederea numirii în funcţia publică în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut de lege pentru soluţionarea contestaţiilor.

3

(3) Dosarele candidaţilor admişi se prezintă primarului de către comisia de concurs, însoţite de propunerea de numire. Primarul emite dispoziţia de numire în funcţia publică în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care candidaţii au fost declaraţi admişi. (4) Neprezentarea candidaţilor în vederea numirii atrage decăderea din dreptul de a fi numiţi în funcţiile publice pentru care au candidat. În acest caz, este notificat următorul candidat din lista cuprinzând punctajele finale ale concursului, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul final minim necesar promovării concursului. Art.8:

(1) Documentele privind organizarea şi desfăşurarea concursului, lucrările candidaţilor la probele susţinute şi procesul-verbal cuprinzând punctajul obţinut se îndosariază separat, pentru fiecare concurs. (2) Dosarele întocmite conform prevederilor al.(1) în cazul candidaţilor admişi, se completează cu copia procesului-verbal cuprinzând punctajul obţinut. (3) Dosarele candidaţilor respinşi se restituie acestora, la cerere, pe bază de semnătură. Art.9:

(1) În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, în condiţiile prezentului Regulament. (2) Comisia de concurs se constituie prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau al instituţiei publice în al cărui stat de funcţii sunt prevăzute funcţiile publice vacante. Comisia de concurs este formată din 5 membri, desemnaţi cu respectarea următoarelor condiţii: a) cel puţin 4 sunt funcţionari publici; b) un membru este reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. (3) Membrii comisiei de concurs trebuie să aibă: a) cunoştinţele necesare evaluării probelor de concurs; b) experienţă în evaluarea cunoştinţelor şi aptitudinilor candidaţilor, specifice procesului de recrutare. (4) Membrii comisiei de concurs trebuie să prezinte cazierul administrativ eliberat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formata din 5 membri, desemnaţi cu respectarea alin. (2)-(4). (6) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului. Art.10: (1) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor. Desemnarea membrilor în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor se face cu respectarea regimului conflictual de interese privind funcţionarii publici, prevăzut de lege. (2) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, se desemnează din rândul membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor. (3) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au calitatea de: a) demnitar; b) soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi.

4

(4) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului sau de orice altă persoană interesată. În acest caz persoana care are competenţa de numire a membrilor în comisia de concurs, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, va constata situaţia de incompatibilitate şi va lua măsuri de înlocuire, în termen de două zile de la data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care să îndeplinească condiţiile cerute. (5) Fiecare comisie de concurs, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor, are un secretariat a cărui componenţă se stabileşte prin actul administrativ de constituire a comisiilor. Aceasta activitate se realizează de către funcţionari publici desemnaţi din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către funcţionari publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului. (6) Pentru participarea la lucrările comisiei de concurs, precum şi la cele ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 20% din salariul de bază. Persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor au dreptul la o indemnizaţie de 10% din salariul de bază. Indemnizaţia se plăteşte de către autoritatea sau instituţia publică în al cărei stat de funcţii este prevăzută funcţia publică pentru care se organizează concursul. Art.11: (1) Autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public. (2) Fac excepţie de la prevederile al. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor. (3) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la lucrarea individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului. ART. 12:

(1) În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea funcţiei publice agent comunitar la Poliţia Comunitară, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să solicite avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici cu cel puţin 45 de zile înainte de data susţinerii concursului. (2) Solicitarea trebuie să cuprindă următoarele:

a) condiţiile de desfăşurare a concursului, respectiv data până la care se pot depune dosarele de înscriere, autoritatea sau instituţia publică la care se depun dosarele de înscriere, precum şi data, ora şi locul organizării fiecărei probe a concursului; b) condiţiile de participare la concurs, respectiv funcţiile publice vacante pentru ocuparea cărora se organizează concursul, condiţiile prevăzute de lege pentru ocuparea acestor funcţii publice, condiţiile de studii necesare ocupării fiecărei funcţii publice vacante, alte condiţii specifice prevăzute în fişa postului aferentă fiecărei funcţii publice vacante; c) bibliografia, stabilită de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, pe baza propunerii Direcţiei Poliţia Comunitară; d) alte menţiuni referitoare la organizarea concursului sau la condiţiile de participare la concurs. (3) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are obligaţia să emită avizul prevăzut la al.(1) şi să transmită numele, prenumele şi funcţia deţinută de reprezentantul acesteia în comisia de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării. ART. 13: Pe baza avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, înainte cu cel puţin 30 de zile de la data susţinerii concursului, autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului are următoarele obligaţii: a) să constituie comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor;

5

b) să publice condiţiile de desfăşurare a concursului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a; c) să afişeze la sediul autorităţii sau instituţiei publice şi să publice, dacă este cazul, pe pagina de Internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia şi actele solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere. ART.14: În situaţia în care concursul se organizează de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, condiţiile de participare la concurs se aproba prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la propunerea autorităţilor şi instituţiilor publice în al căror stat de funcţii sunt prevăzute funcţiile publice vacante. ART.15: Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale: a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor; b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă; c) stabileşte planul interviului şi realizează interviul; d) notează pentru fiecare candidat fiecare probă a concursului; e) transmite compartimentului de resurse umane, prin secretariatul comisiei, rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor. ART. 16: Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale: a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecărei probe a concursului; b) transmite, prin secretariatul comisiei, compartimentului de resurse umane rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor. ART.17: Secretariatul comisiei de concurs are următoarele atribuţii principale: a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului; b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia; c) asigură transmiterea rezultatelor concursului compartimentului de resurse umane, pentru a fi comunicate candidaţilor; d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului. ART.18: Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzător atribuţiile prevăzute la art. 6 lit. b) şi c). ART.19: (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu: a) copia actului de identitate; b) formularul de înscriere prevăzut în anexa la prezentul Regulament; c) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări; d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care sa ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate; e) cazierul judiciar; f) adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare; g) copia fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale sau, după caz, recomandarea de la ultimul loc de munca; h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţă care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică. (2) Copiile de pe actele prevăzute la al.(1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.

6

(3) Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. (4) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului, autoritatea sau instituţia publică are obligaţia de a anunţa prin aceleaşi mijloace de informare prevăzute la art. 2 modificările intervenite în desfăşurarea concursului. ART.20: (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art.8 al.(1), comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. (2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează, cu menţiunea "admis" sau "respins", la sediul autorităţii ori instituţiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la al.(1). ART.21: (1) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizează concursul. Pentru ocuparea aceleiaşi funcţii publice, subiectele vor fi identice în cadrul aceluiaşi concurs. (2) Comisia de concurs va stabili subiectele şi va alcătui seturile de subiecte pentru proba scrisă, înainte cu doua ore de începerea acestei probe. (3) În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult 5 zile înainte de proba scrisă, cu condiţia ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât numărul întrebărilor stabilit pentru fiecare test grilă. întrebările pentru fiecare test grilă se stabilesc înainte cu două ore de începerea probei scrise. (4) În cazul în care, datorită numărului mare de candidaţi, proba scrisă se organizează în mai multe serii de concurs, subiectele se vor schimba la fiecare serie, cu excepţia situaţiei în care se organizează simultan. (5) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila autorităţii sau a instituţiei publice organizatoare a concursului. ART.22: (1) Cu cel puţin 3 ore înainte de începerea probei scrise, la locul desfăşurării acesteia, dacă este cazul, se va afişa repartizarea pe săli a candidaţilor. (2) Cu 30 de minute înainte de începerea probei scrise se va face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului de identitate sau a cărţii de identitate. (3) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea. (4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore. (5) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. (6) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfăşurării probei. În acest caz candidatul este eliminat din concurs. (7) În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este

7

permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă. (8) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la al.(7) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, va elimina candidatul din sală, va face menţiunea "anulat" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal. (9) Lucrările vor fi redactate, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă, în colţul din stânga sus. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, va fi lipită astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se va aplica ştampila autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. (10) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul grilă, la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens. ART.23: Comisia de concurs stabileşte modul de acordare a punctajului pentru proba scrisă, care se afişează la finalizarea acestei probe, la locul desfăşurării concursului. ART.24:

(1) Interviul se susţine, de regulă, nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. (2) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare materială şi origine socială. (3) Întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în anexa la procesul-verbal întocmit de secretariatul comisiei de concurs, semnată de membrii comisiei şi de candidat. (4) Cunoaşterea limbilor străine se poate testa în cadrul probei scrise şi, eventual, al interviului. ART.25: La finalizarea fiecărei probe a concursului se întocmeşte câte un proces-verbal. La finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal care să conţină modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs. ART.26: (1) Notarea probei scrise sau a interviului se face, de regulă, în termen de 48 de ore, dar nu mai târziu de 3 zile de la data susţinerii probei. (2) Acordarea punctajului pentru fiecare probă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs. ART.27: (1) Lucrările scrise se corectează sigilate. (2) Lucrările scrise care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu vor mai fi notate. Menţiunea "anulat" se va face atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal. (3) Lucrările scrise, după notarea de către fiecare membru al comisiei de concurs, se desigilează. ART.28: (1) Punctajele obţinute, cu menţiunea "admis" sau "respins", se comunica candidaţilor prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la art. 15 al.(1), dar care să asigure rămânerea a cel puţin 24 de ore până la susţinerea următoarei probe, după rezolvarea unor eventuale contestaţii. (2) Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru

8

aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar promovării. (3) La punctaje egale, are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, are prioritate cel care are specializări în domeniul funcţiei publice pentru care a candidat. (4) Comunicarea punctajelor şi a rezultatelor finale ale concursului se face prin afişare la locul desfăşurării concursului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe. ART.29: Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal în care se va menţiona, pentru fiecare candidat, punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului, în vederea unor eventuale contestaţii. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs. ART.30: După afişarea rezultatelor obţinute la concurs, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de 24 de ore de la data afişării punctajelor pentru fiecare probă a concursului, la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, sub sancţiunea decăderii din acest drept. ART.31: Comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza anexa la procesul-verbal întocmit în condiţiile prevăzute la art. 13 al.(3), precum şi procesele-verbale întocmite în condiţiile prevăzute de art.14, va acorda punctajele pentru fiecare dintre cele două probe şi va aproba contestaţia modificând punctajul final acordat de comisia de concurs în situaţia în care: a) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă; b) constată că există o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor. ART.32: Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii: a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată că punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă; b) dacă între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă; c) dacă punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisia de concurs. ART.33: Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a concursului, imediat după soluţionarea contestaţiilor. ART.34: În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii. ART.35: Prevederile prezentului Regulament se completează cu prevederile H.G. nr. 1209/2003 – privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici şi ale H.G. nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare.

Şef Birou Resurse Umane Rodica Driha

9

FORMULAR DE ÎNSCRIERE Autoritatea - instituţia publică PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

Funcţ ia publică solicitată Date personale

Numele: Prenumele: Adresa: Nr.de telefon: Locul naşterii: Data naşterii: Copii: Starea civilă: Stagiul militar: Studii generale şi de specialitate: Studii medii liceale sau postliceale: Instituţia Perioada Diploma obţinută Studii superioare de scurta durată Instituţia Perioada Diploma obţinută Studii superioare de lungă durată Instituţia Perioada Diploma obţinută Studii postuniversitare, masterat sau doctorat Instituţia Perioada Diploma obţinută Alte tipuri de studii Instituţia Perioada Diploma obţinută Limbi stră ine (slab, bine, foarte bine)*) Scris Citit Vorbit *) se va menţiona şi limba maternă , acolo unde este cazul

10

Cunoştinţe operare calculator: Cariera profesională: Perioada Instituţia/Firma Funcţia deţinută Principalele responsabilităţi Detalii despre ultimul loc de muncă ( se vor menţiona calificativele acordate la evaluarea performanţelor profesionale în ultimii 2 ani, dacă este cazul): Persoane de contact pentru recomandări: Numele si prenumele Instituţia Funcţia Nr.de telefon

Declar pe propria răspundere , cunoscând prevederile art.292 din Codul penal cu privire la falsul in declaraţii , că datele furnizate în acest formular sunt adevărate , că indeplinesc condiţiile prevăzute la art.49 din Legea 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare , şi nu mă aflu în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de lege pentru funcţionarii publici.

Data…………………………… Semnătura.…………………….

Art.49 din Legea nr.188/1999 – privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările si completările ulterioare: „Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) Are cetăţenie română şi domiciliul în România b) Cunoaşte limba română, scris şi vorbit c) Are vârsta de minim 18 ani împliniţi d) Are capacitate deplină de exerciţiu e) Are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candidează, atestată pe

bază de examen medical de specialitate f) Îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică g) Îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei publice h) Nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau

contra autorităţii , de serviciu sau în legătură cu serviciul , care împiedică înfăptuirea justiţiei , de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice , cu excepţia situaţiei in care a intervenit reabilitate

i) Nu a fost destituită dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani j) Nu a desfăşurat activitate de poliţie politică , astfel cum este definită prin lege”