ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DE MEDIU NICOLAE ROBU SERVICIUL AVIZE MEDIU BIROUL SALUBRIZARE SC2015-651/13.01.2015
REFERAT privind aprobarea împuternicirii Primarului Municipiului Timişoara în vederea efectuării
demersurilor necesare convocării Adunării Generale a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş
La data de 18.05.2011 a fost semnat Documentul de Poziție privind modul de implementare a proiectului „Sistem Integrat de Management al Deșeurilor în Județul Timiș” de către membrii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș din care face parte și Municipiul Timișoara, document în care se prevede la art.9 alin.4 că “pentru contractele de colectare și transport existente care vor fi menținute până la data expirării lor, autoritățile locale implicate își iau angajamentul de a respecta prevederile art.32 alin.3 din Legea nr.51/2006, respectiv posibilitatea prelungirii contractelor cu cel mult jumătate din durata inițială”. Art.32 alin.3 din Legea nr.51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice prevedea la acea dată „...Această durată poate fi prelungită doar o singură dată, pentru o perioadă care nu poate depăşi jumătate din durata iniţială, cu condiţia ca durata totală să nu depăşească 49 de ani”. Operatorul de servicii publice de salubrizare S.C. Retim Ecologic Service S.A. prin adresa cu nr.24358/11.12.2014 înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr.RM2014- 3267/12.12.2014 şi nr.24694/16.12.2014 înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr.RM2014-3292/16.12.2014, învederează faptul că la data adoptării Documentului de Poziție posibilitatea de prelungire a contractelor era reglementată în două moduri diferite, existând un concurs între legea specială – Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților și legea generală – Legea nr.51/2006 privind serviciile comunitare de utilități publice. De asemenea, învederează faptul că cele două prevederi legale menționate mai sus, care la data adoptării Documentului de Poziție erau în contradicție, în prezent au fost aduse de legiuitor la un context relativ unitar. Totodată, solicită Consiliului Local al Municipiului Timișoara, prin reprezentanții săi, să efectueze demersurile necesare în vederea convocării Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș în vederea armonizării prevederilor art.9 alin.4 din Documentului de Poziție cu prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată şi actualizată, şi a Legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată. La art.9 alin.1 din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş se prevede că „Adunarea generală a Asociaţiei va fi convocată, ori de câte ori este necesar, de către preşedintele Asociaţiei sau de un număr de cel puţin ¼ din numărul asociaţilor”. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş are un număr de 100 membri.
Conform prevederilor art. 16 din Statutul Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş
„(1) Adunarea generală a Asociaţiei îndeplineşte atribuţiile care îi revin conform art. 21 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005. precum şi atribuţiile speciale prevăzute de prezentul statut în exercitarea competenţelor privind Serviciul, conform mandatului încredinţat de către asociaţi prin prezentul statut.
(2) Atribuţiile adunării generale a Asociaţiei cu privire la activitatea proprie sunt: a) stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale Asociaţiei;
b) acordarea descărcării de gestiune a membrilor consiliului director pentru perioada încheiată, pe baza raportului de activitate prezentat adunării generale de consiliul director;
c) aprobarea situaţiilor financiare ale Asociaţiei pentru exerciţiul financiar încheiat şi a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei pentru următorul exerciţiu financiar d) alegerea şi revocarea membrilor consiliului director; e) alegerea şi revocarea membrilor comisiei de cenzori şi stabilirea regulilor generale de organizare şi funcţionare a comisiei de cenzori; f) aprobarea organigramei şi a politicii de personal a Asociaţiei, inclusiv a organizării aparatului tehnic al Asociaţiei, şi, dacă este cazul, a comisiilor/comitetelor;
g) aprobarea contractelor ce vor fi încheiate de Asociaţie în nume propriu, a căror valoare depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 15.000 euro si aprobarea / încheierea contractului de delegare care va fi semnat pe de o parte de Asociaţie, in numele si pe seama unităţilor administrativ teritoriale membre care vor avea împreuna calitatea de Autoritate delegata, si pe de alta parte, de Operator, cu exceptia contractului de delegare încheiat cu operatorul privat selectat prin licitaţie ce va exploata depozitul ecologic ce urmează a fi construit prin proiectul „Sistem integrat de management al deşeurilor in jud. Timiş, depozit de deşeuri nepericuloase Ghizela – Sanoviţa”, ce va fi semnat intre Judeţul Timiş, prin Consiliul Judeţean Timiş si operator;
h) modificarea actului constitutiv şi a statutului Asociaţiei: i) dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor
rămase după lichidare; j) aprobarea primirii de noi membri în Asociaţie, a retragerii şi excluderii unor
membri din Asociaţie; k) aprobarea cotizaţiei anuale; I) adoptarea de masuri sau programe sociale privind ajutorarea familiilor cu
venituri reduse din cadrul colectivităţilor locale de pe raza teritoriala a serviciului furnizat/prestat, pe perioade limitate; adoptarea de programe de instruire si constiectizare a membrilor colectivităţilor locale deservite asupra importantei colectării deşeurilor in conformitate cu sistemul integrat de managaement la nivel judeţean;
m) elaborarea si implementarea Master Planului privind gestiunea deşeurilor in judeţul Timiş;
n) politica de tarife; o) orice alte atribuţii prevăzute de lege sau statut;
(3) Atribuţiile adunării generale a Asociaţiei cu privire la exercitarea mandatului acordat de asociaţi conform art. 5 alin. (2) sunt:
a) aprobarea strategiilor proprii privind dezvoltarea serviciilor, a programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemelor de utilităţi publice existente, precum şi a programelor de înfiinţare a unor noi sisteme, inclusiv cu consultarea operatorilor: b) aprobarea regulamentelor serviciilor, a caietelor de sarcini, a contractelor de furnizare/prestare a serviciilor şi a altor acte normative locale referitoare la serviciile de utilităţi publice, pe baza regulamentelor-cadru, a caietelor de sarcini-cadru şi a contractelor-cadru de furnizare/prestare ori a altor reglementări-cadru elaborate şi aprobate de autorităţile de reglementare competente; c) aprobarea preţurilor, tarifelor şi taxelor speciale, cu respectarea normelor metodologice elaborate şi aprobate de autorităţile de reglementare competente; d) aprobarea stabilirii, ajustării sau modificării preţurilor şi tarifelor pentru serviciile de utilităţi publice, după caz, pe baza avizului de specialitate emis de autorităţile de reglementare competente: e) aprobarea cerinţelor şi criteriilor de participare şi selecţie a operatorilor la procedurile publice organizate /pentru atribuirea contractelor de delegare a gestiunii; f) stabilirea, ajustarea sau, după caz, modificarea preţurilor şi tarifelor serviciilor de utilităţi publice propuse de operatori, în baza metodologiilor elaborate de autorităţile de reglementare potrivit competenţelor acordate acestora prin legea specială; g) aprobarea rezilierii unilaterale a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor. precum şi aprobarea unei noi proceduri pentru delegarea gestiunii acestora, dacă se constată şi se dovedeşte nerespectarea repetată de către operatori a obligaţiilor contractuale şi dacă operatorii nu adoptă programe de măsuri care să respecte condiţiile contractuale şi să asigure atingerea, într-un interval de timp prestabilit, a parametrilor de calitate asumaţi. h) sancţionarea operatorilor în cazul în care aceştia nu operează la nivelul indicatorilor de performanţă şi eficienţă la care s-a obligat şi nu asigură continuitatea serviciilor.” Având în vedere cele expuse mai sus, supunem spre analiză și aprobare împuternicirea Primarului Municipiului Timișoara în vederea efectuării demersurilor necesare convocării Adunarii Generale a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş în scopul prezentării materialului depus de operatorul de servicii publice de salubrizare S.C. Retim Ecologic Service SA. VICEPRIMAR SECRETAR DAN DIACONU IOAN COJOCARI DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU ADRIAN BERE-SEMEREDI ŞEF BIROU SALUBRIZARE ADINA BUMBU
AVIZAT SERVICIUL JURIDIC
Red./Dact. A.B cod FO53 – 01 ver. 2