keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 711/20.12.2018 privind modificarea Normelor financiare pentru realizarea activitatatii Sport Club Municipal Timisoara, aprobate prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 226/02.06.2016

20.12.2018

Hotararea Consiliului Local 711/20.12.2018
privind modificarea Normelor financiare pentru realizarea activitatatii Sport Club Municipal Timisoara, aprobate prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 226/02.06.2016


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. SC2018-29239/06.12.2018, privind oportunitatea proiectului de hotarare, Primarului Municipiului Timisoara - domnul NICOLAE ROBU;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. 390/23.11.2918, al Clubului Sportiv "Sport Club Municipal Timisoara";
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic din data de: 10.12.2018;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, drepturile omului si probleme ale minoritatilor si Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local nr. 226/02.06.2016 de aprobare a Normelor Financiare ale Clubului Sportiv Sport Club Municipal Timisoara;
Avand in vedere Regulamentul de Organizare si Functionare a Sport Club Municipal Timisoara, aprobat prin Hotararea Consiliului Localal Municipiului Timisoara nr. 47/02.02.2016 si ulterior modificat prin Hotararile Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 135/18.10.2016, nr. 69/21.02.2017 si nr. 502/20.12.2017;
Avand in vedere Hotararea Guvernului nr. 1447/2007 asa cum a fost modificata/actualizata, incepand cu octombrie 2016;
Avand in vedere recomandarile cuprinse in Raportul Biroului de Audit din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, cu ocazia desfasurarii misiunii de audit public intern la in perioada 22.01.2018-19.03.2018, prin care se recomanda actualizarea Normelor financiare conform prevederilor legislatiei in domeniu;
Avand in vedere avizul Consiliului de Administratie al Sport Club Municipal Timisoara exprimat in cadrul sedintei din data de 11.10.2018 (conform procesul verbal nr. 341/16.10.2018), initierea unui proiect de hotarare privind aprobarea Normelor Financiare ale Sport Club Municipal Timisoara, in acord cu Hotararea Guvernului nr. 1447/2007 modificata in anul 2016, in sensul ca au fost majorate cuantumurile maxime privind cheltuielile entitatilor sportive, cheltuieli necesare desfasurarii activitatii sportive;
Avand in vedere prevederile Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale;
Avand in vedere Procesul Verbal al sedintei in plen a Consiliului Local al Municipiului Timisoara din data de 20.12.2018;
Avand in vedere amendamentul formulat de domnul consilier LUCIAN CALDARARU in cadrul sedintei in plen a Consiliului Local;
Avand in vedere prevederile art. 36 alin. (2) lit. d) si alin. (6) lit. a), pct. 6 din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba Normele financiare pentru realizarea activitatii sportive a Clubului Sportiv "Sport Club Municipal Timisoara", conform Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Clubul Sportiv "Sport Club Municipal Timisoara" si Directia Economica din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotarare se publica in Buletinul Informativ al Primariei Municipiului Timisoara si pe site-ul propriu si totodata, se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Generala Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;
- Directiei Economice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse I Est;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse II Vest;
- Directiei Comunicare - Relationare;
- Servciului Scoli - Spitale;
- Biroului Sport - Cultura;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Clubului Sportiv "Sport Club Municipal Timisoara";
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRAGOI

Atasament: hcl_711_anexa_cu_amendament.pdf

LA HOL Ar. 74] 20.12.2088 — Cu — SPORT CLUB MUNICIPAL TIMISOARA ANEXA noua cu normele finaciare Norme financiare pentru realizarea activităţii sportive a Sport Club Municipal Timisoara Cap.l. Consideratii generale Prezentele norme reglementează categoriile de cheltuieli specifice şi, după caz, cuantumurile acestora, ce se pot efectua pentru realizarea activităţii sportive, participanții la acţiunile sportive, precum şi alte aspecte financiare ale activităţii sportive ale clubului sportiv, finanţate din alocaţii de la bugetul local şi, în completare, din veniturile proprii realizate si alte surse (donatii, sponsorizari), în condițiile legii. Naturile de cheltuieli din prezenta anexa se pot efectua pentru realizarea activității sportive, respectiv actiuni/activitati cuprinse in programele de selectie, pregatire sportiva, calendarele competitionale, organizare de competitii si evenimente sportive, pentru participanţii la acţiunile sportive din sectiile Sport Club Municipal. Prezentele norme au fost elaborate in baza urmatoarelor prevederi legale : HG 1447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă,actualizata; Legea nr.69/2000,, a educatiei fizice si sportului , actualizata ; Codul Fiscal, Codul Muncii, Codul Civil ; Legea nr.215/2001 a administratiei publice locale, actualizata ; Termenii şi expresiile utilizate in anexa au următoarele semnificaţii: l. activitate sportivă - complex de acţiuni care au ca scop comun îndeplinirea unor obiective cu caracter sportiv. Categoriile de acţiuni care constituie activitatea sportivă sunt: acţiunile de pregătire sportivă, competițiile sportive şi alte acţiuni sportive, denumite împreună acţiuni sportive; 2. acţiune de pregătire sportivă - acţiune sportivă desfăşurată în țară sau în străinătate, realizată în baza unui program stabilit, sub supravegherea uneia sau mai multor persoane calificate, având ca scop dezvoltarea psihomotrică a individului şi participarea la competiții sportive; 3. competiție sportivă - acţiune sportivă organizată de structuri sportive şi/sau de alte entități competente, în baza unui regulament, care are ca obiective ameliorarea rezultatelor sportive, realizarea de recorduri şi/sau obţinerea victorieizin acest sens se diferentiaza : - competitie sportiva interna de nivel national-competitie sportiva interna care are ca obiectiv stabilit prin regulamentul acesteia, desemnarea unui castigator la nivel national; - competitie sportiva internationala- competitie sportiva la care , conform regulamentelor de desfasurare, pot participa sportivi din cadrul unor organizatii sportive din mai multe tari; —_

4. alte acţiuni sportive - acţiuni care prezintă interes pentru activitatea sportivă, altele decât competiţiile sportive şi cele de pregătire sportivă, desfăşurate în țară sau în străinătate, cum ar fi: congrese, conferinţe, simpozioane, seminarii, colocvii ori alte reuniuni, întâlniri de lucru, schimburi de experienţă, gale, expoziţii, cursuri şi stagii de practică şi specializare sau perfecţionare şi altele asemenea, precum şi acţiuni de cercetare, documentare, informare, promovare, consultanţă şi altele asemenea; 5. alimentaţie de efort - tip de alimentaţie specială, necesară compensării pierderilor de nutrienți în urma efortului depus de sportivi în programele de pregătire şi de participare în competiţii; 6. susţinătoare de efort - substanţe sintetice sau naturale cu efecte ergo- sau profotrope utilizate în vederea reechilibrării biologice a sportivilor. Acestea au scop profilactic, curativ şi accelerează refacerea după efort, contribuind indirect la susţinerea biologică a efortului următor; substanțe care nu sunt incluse pe lista substanţelor interzise întocmită de Agenţia Mondială Antidoping (WADA); 1.antrenor sau profesor care a selecționat şi promovat - persoană calificată care se ocupă de selecţia şi pregătirea de bază a sportivilor dintr-o ramură sportivă, asigurând promovarea acestora în cadrul sistemului ierarhic de evaluare sportivă, de la un nivel scăzut al aptitudinilor şi abilităților sportive spre înalta performanţă sportivă. Activitatea acestora trebuie evidențiată de cluburile sportive şi confirmată de federaţia sportivă naţională de specialitate; 8.0organizaţii sportive - persoane juridice de drept public ori privat care, potrivit actului de înfiinţare sau statutului, pot organiza, participa şi/sau finanța, după caz, acţiuni sportive. 9.structurile sportive -(in sensul prezentei anexe) sunt asociaţii de drept public, înfiinţate în scopul organizării şi administrării unei activităţi sportive şi care au drept obiectiv promovarea uneia sau mai multor discipline sportive, practicarea acestora de către membrii lor şi participarea la activităţile şi competițiile sportive. 10. participanții la acţiunile sportive : a. la acţiunile de pregătire sportivă interne şi internaționale : Acţiunile de pregătire sportivă se aprobă de conducerea organizatiei sportive care le organizează. (1)- sportivi; (2)- antrenori; (3)- medici, asistenţi medicali, maseuri, fizioterapeuți, cercetători, operatori video, alţi specialişti care contribuie la realizarea pregătirii. Acestia pot beneficia pe perioada acţiunilor de pregătire sportivă de aceleaşi drepturi ca şi sportivii, cu excepţia cazurilor în care acţiunile sunt organizate în localităţile în care îşi au domiciliul aceste persoane şi organizatorii au stabilit să nu locuiască cu sportivii cantonați, situaţie în care vor beneficia de una sau două mese pe zi, după caz. Numărul, structura şi componenţa nominală ale participanților la acţiunile de pregătire sportivă se stabilesc de organizaţiile sportive organizatoare, în funcţie de ramura de sport, de scopul şi importanţa acţiunii şi de resursele financiare prevăzute în buget. b. la competiţiile sportive şi la alte acţiuni sportive interne şi internaţionale : (1) La competiţiile sportive interne şi internaţionale, în afară de sportivi, pot participa antrenori, medici, asistenţi medicali, fizioterapeuţi, operatori video, arbitri, observatori, alți specialişti, precum şi alte persoane din cadrul autorităţii, instituţiei sau structurii N x

sportive participante ori din afara acesteia, care contribuie la asigurarea condiţiilor tehnice şi administrative necesare efectuării deplasării, participării sportivilor în competiție şi realizării obiectivelor propuse. (2) Sportivii şi celelalte persoane care participă la competiţiile sportive alcătuiesc delegaţia sportivă a organizaţiei sportive pe care o reprezintă. (3) Numărul, structura şi componenţa nominală ale delegaţiei sportive care participă la competiţii sportive şi perioada de deplasare a acesteia se stabilesc de organizaţia sportivă pe care o reprezintă, în raport cu regulamentul competiţiei, necesitățile concrete de îndeplinire a obiectivelor stabilite şi cu încadrarea în fondurile prevăzute în buget. (4) La celelalte acţiuni sportive interne şi internaționale prevăzute in anexa, numărul, structura şi componența nominală ale participanţilor se stabilesc, după caz, de organizaţia sportivă organizatoare sau participantă la acţiune, în raport cu regulamentele ori condiţiile de participare comunicate de organizatori, scopul şi obiectivele acţiunii şi prevederile bugetare aprobate cu această destinaţie. (5) Numărul arbitrilor la competiţiile sportive interne şi internaţionale se stabileşte de federaţiile sportive naţionale, respectiv de federațiile sportive internaţionale, conform regulamentelor proprii. Cap.ll. Categorii de cheltuieli L Cheltuieli de personal- conform Statului de functii si Organigramei clubului sportiv, aprobate prin hotarare de consiliu local. Se acorda conform prevederilor legale in vigoare, in limita bugetului de venituri si cheltuieli a Sport Club Municipal. II. | Cheltuieli de bunuri si servicii privind activitatea clubului se acorda conform prevederilor legale in vigoare, in limita bugetului de venituri si cheltuieli a Sport Club Municipal. 1. Cheltuieli de transport : (1) Transportul participanţilor la acţiunile sportive organizate în țară, în altă localitate decât cea în care îşi au domiciliul/resedinta aceştia se poate efectua,dupa caz : a) cu orice fel de tren, clasa a II-a pe distanțe de până la 300 km şi clasa I pe distanţe mai mari de 300 km; utilizarea vagonului de dormit este permisă şi se pot deconta cheltuielile aferente numai în cazul călătoriilor efectuate pe distanțe mai mari de 300 km şi pe timp de noapte; b) cu mijloace de transport auto ale entităților organizatoare sau participante ( parc auto al clubului ), cu cheltuielile aferente de combustibil, lubrifianti, taxe de drum,diurna sofer, si altele;

c) cu mijloace de transport în comun; d) cu mijloace de transport auto închiriate, respectiv microbuze, autocare şi altele asemenea; e) cu avionul, clasa economică; f) cu navele de călători, după tariful clasei I; g) cu autoturismul proprietate personala, în condiţiile legii. (2) Transportul delegatiei sportive in localitate pentru participarea la acţiunile sportive (pregatire sportiva,competitie,alte actiuni) de la locul de cazare se poate face cu mijloace de transport auto proprii, închiriate, cu autoturisme proprietate personală sau cu mijloace de transport în comun si publice, în condiţiile legii. 1.2. La acţiunile sportive care se desfăşoară în Municipiul Timisoara : a) pentru pregatire sportiva, sportivii pot beneficia de decontarea cheltuielilor de transport efectuat cu mijloacele de transport în comun, de la locul de domiciliu la locul de desfăşurare a acţiunii de pregătire, pe baza legitimaţiilor de călătorie sau a abonamentului. b) pentru pregatire sportiva in cantonamente, semicantonamente si participarea la competitii, transportul participanților se poate face cu mijloace de transport auto proprii, închiriate, cu autoturisme proprietate personală sau cu mijloace de transport în comun si publice, în condiţiile legii. 1.3. Pentru deplasarea participanţilor la acţiunile sportive organizate în străinătate: a) cu avionul, la clasa economic: bilete individuale sau charter; b) cu trenul, inclusiv cu vagonul de dormit; c) cu mijloace de transport auto închiriate sau proprii ale clubului sportiv; d) cu autoturismul proprietate personală, în condiţiile legii; e) cu navele de călători, după tariful clasei I. 1.4. Pentru sportivi/antrenori straini: contravaloare transport ruta Timisoara-tara de rezidenta sportivului/antrenorului, asigurat de club conform contract / conventie intre club si sportiv/antrenor ; a 1.5. (1)La acţiunile sportive organizate în ţară şi în străinătate se pot deconta drept cheltuieli de transport si: a) taxele pentru trecerea podurilor; b) taxele de traversare cu bacul; c) taxele de aeroport, gară, aerogară sau port; d) alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare; e) costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum şi comisioanele percepute de agențiile de voiaj;taxe de parcare ; 5) taxele percepute suplimentar pentru bagajele constând din materiale şi echipament sportiv, aparatură medicală şi altele asemenea.

(2) La acţiunile sportive interne şi internaţionale se mai pot efectua cheltuieli privind: a) transportul materialelor şi echipamentelor sportive, al medicamentelor şi aparaturii medicale necesare sportivilor şi personalului tehnic pentru efectuarea pregătirii şi/sau participării la competiţia sportivă; b) transportul documentațiilor, al altor materiale necesare îndeplinirii acţiunii; c) transportul pe destinaţia dus-întors dintre aeroport sau gară şi locul de cazare Cheltuieli de cazare 2.1. (1) Cazarea participanţilor la activitatile sportive organizate în ţară se poate face dupa caz : a) în locuinţe închiriate, în condiţiile legii; b) în orice structuri de cazare cu tarife până la nivelul corespunzător categoriei hotelurilor de 3 stele; (2) Pentru sedere pe durata in localitatea Timisoara, sportivii, stafful tehnic si administrativ al clubului pot beneficia de cazare în locuinţe/sau apart- hoteluri inchiriate , cu contract de inchiriere, cu limita superioara corespunzatoare tarifelor hotelurilor categoria de 3 stele si raportat la ofertele pietei ; se includ si cheltuieli cu utilitatile la locuintele inchiriate 2.2.Cazarea participanților la competiţiile sportive şi la alte acţiuni sportive internaţionale organizate în ţară se poate face în hoteluri până la categoria S stele inclusiv, în funcție de nivelul, importanţa şi/sau regulamentul competiției, după caz. 2.3. (1) La acţiunile sportive organizate în străinătate cazarea participantilor se face dupa caz: a) în hotelurile în care au loc acţiunile sportive, la tarifele practicate de acestea, pe baza comunicării primite din partea organizatorilor; b) în alte hoteluri sau spaţii de cazare, cu încadrarea în plafoanele de cazare stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare privind deplasarea personalului român în străinătate. (2)În cazuri temeinic justificate, conducătorul clubului sportiv-entitate trimiţătoare poate aproba, pe baza documentelor justificative, plata cheltuielilor de cazare peste plafoanele prevăzute de normele legale specifice în vigoare,in limita prevederilor bugetare aprobate . (5) În cheltuielile de cazare se includ, pe lângă tarif sau chirie, eventualele taxe obligatorii pe plan local, taxe de parcare, precum şi costul micului dejun, atunci când acesta este inclus în tarif. Cheltuieli de masă (1) Cheltuielile zilnice de masă pentru acţiunile sportive organizate în Municipiul Timisoara de catre club sau in tara

in calitate de participant, se diferenţiază pe categorii de acţiuni : a) Competiţii sportive interne: - de nivel orăşenesc sau municipal: până la 45 - lei - de nivel judeţean: până la 50 - de nivel zonal sau interjudețean: până la 60 - de nivel naţional: până la 70 b) Acţiuni de pregătire sportivă desfăşurate în Timisoara si in ţară : până la 85 lei; c) Competiţii sportive şi alte acţiuni sportive internaţionale desfăşurate în ţară : până la 90 lei; d) La încheierea competiţiilor sportive şi a altor acţiuni sportive internaționale desfăşurate în Municipiul Timisoara se poate organiza şi finanța o masă oficială cu sportivii, antrenorii, arbitrii şi oficialii participanți, precum şi cu alte persoane care au contribuit la organizarea acţiunii, în limita sumei de 110 lei de persoană. În această situaţie, suma prevăzută pentru masa de seară sau de prânz, după caz, nu se mai foloseşte. În cadrul meselor oficiale se pot deconta şi băuturi alcoolice. e) La competiţiile sportive organizate în țară, clubul sportiv in calitate de organizator poate asigura sportivilor băuturi răcoritoare în sumă de până la 10 lei/persoană/joc sau reuniune. f) La acţiunile de pregătire sportivă şi la competiţiile sportive sunt interzise includerea şi decontarea în cadrul cheltuielilor de masă a băuturilor alcoolice. (2)La acţiunile sportive organizate în străinătate se pot efectua cheltuieli zilnice de masă pentru participanţi până la nivelul diurnei în valută prevăzute de dispoziţiile legale în materie pentru fiecare ţară în care are loc deplasarea. Perioada pentru care se acordă diurna în valută se determină în condiţiile legii. (3) În situaţia în care cheltuielile de masă la acţiunile sportive desfăşurate în străinătate se asigură de către partenerii externi, participanții la aceste acţiuni pot beneficia de până la 50% din diurna stabilită pentru ţara în care are loc deplasarea. (4) Prevederile alin. (3) se aplică și în situaţia în care cheltuielile de întreţinere şi cazare a participanților în străinătate se asigură din sumele plătite organizatorilor de către entitățile participante, la nivelul comunicat de aceştia. (5) În cazul deplasării în străinătate cu trenul sau cu mijloace de transport auto delegaţiile sportive române beneficiază de masă la nivelul limitelor prevăzute la alin. (1), numai pe durata călătoriei pe teritoriul României. (6) Cheltuielile zilnice de masă prevăzute în prezentul pct.3 reprezintă limite maxime. Cuantumul efectiv al acestora se aprobă de conducerea clubului sportiv, în funcţie de specificul ramurii de sport, de valoarea sportivilor, de unitatea la care li se asigură masa, în limita prevederilor bugetare aprobate. o

4. Cheltuieli privind alimentaţia de efort (1) Pentru asigurarea unei alimentaţii corespunzătoare efortului depus în pregătire, sportivii clubului pot beneficia de alimentaţie de efort - în alimente -, acordată după cum urmează: a) pentru sportivii din loturile olimpice si nationale, la toate categoriile de varsta - pana la 900 lei lunar /persoană. b) pentru ceilalti sportivi legitimati din sectiile clubului la toate categoriile de varsta - pana la 600 lei lunar/ persoana. (2) Criteriile de acordare se stabilesc de clubul sportiv, în raport cu performanțele realizate de sportiv şi cu obiectivele asumate de acesta. (3) Alimentaţia de efort se acordă, pentru aceeaşi perioadă, de către o singură structură sportivă(numai de catre club sau de catre federatia sportiva nationala). (4) Pe perioada acţiunilor de pregătire sportivă la care se alocă cheltuieli de masă pentru minimum două mese pe zi, clubul sportiv nu poate acorda alimentaţie de efort. (S) Clubul sportiv poate acorda sportivilor din echipe sau grupe de copii şi juniori „în ziua antrenamentului, pentru compensarea efortului depus, alimente constând în produse lactate, fructe, miere sau alte produse cu efect nutritiv similar, în limita sumei de până la 15 lei/sportiv. 5, Cheltuieli privind plata arbitrilor, medicilor şi a altor persoane (1)Clubul sportiv cand organizează competiții sportive interne şi internaţionale poate finanța, pentru arbitrii şi oficialii delegaţi la acestea, cheltuieli privind indemnizaţia de arbitraj „conform regulamentelor si hotararilor federatiilor sportive de specialitate/asociatiilor judetene pe ramura de sport. (2)Indemnizatia de arbitraj se poate acorda pe meci/reuniune , dupa caz, nivelul acesteia fiind : a) pentru arbitru principal, 100% din sumele prevazute in regulamentele federatiilor sportive de specialitate; b)pentru arbitrul secund, 75% din indemnizatia arbitrului principal. (3) Pentru activitatea de secretariat desfăşurată înainte, în timpul sau după derularea competiției, la ramurile de sport la care se justifică, pot fi plătite 2-4 indemnizaţii sportive la nivelul unui arbitru secund, în funcţie de nivelul competiţiei. (4) Medicii pot primi 100% din indemnizaţia sportiva de arbitraj prevăzută pentru arbitrii principali, iar asistenții medicali 75% din indemnizaţia sportiva a medicilor. (5) În cazul în care arbitrii participanți la o competiție sportivă nu se pot deplasa la locul de servire a mesei din cauza programului de desfăşurare a acesteia, ei pot beneficia de acordarea alocației de masă în numerar, cu încadrarea în a

limitele prevăzute de prezentele norme , impozitată în conformitate cu prevederile legale (6) Cheltuielile de transport , masa si cazare pentru arbitri si oficialii delegati la competitiile sportive pot fi finantate de catre clubul sportiv organizator in limitele prevazute de regulamentele federatiilor sportive de specialitate/asociatiilor judetene pe ramura de sport. Cheltuieli privind asigurarea persoanelor, a materialelor şi a echipamentului sportiv şi a altor bunuri (1)Cheltuielile privind asigurările pentru accidente ale persoanelor,precum si pentru asigurarea materialelor si echipamentelor sportive, a mijloacelor de transport si altor bunuri necesare realizarii actiunilor sportive pot fi efectuate astfel: -anual pentru sportivi, antrenori şi alți specialişti ai clubului -pe perioada actiunii, pentru membrii delegatiilor sportive participante in competitii internationale/Cupe europene intercluburi -pe perioada activitatilor/actiunilor desfasurate, pentru asigurarea materialelor şi echipamentelor sportive, a mijloacelor de transport şi a altor bunuri necesare realizării acţiunilor sportive Cheltuieli pentru achiziţionarea de materiale şi echipament sportiv Pentru realizarea acţiunilor sportive se pot efectua cheltuieli pentru : achiziţionarea de instalaţii şi materiale sportive, echipament sportiv de pregătire şi competiţie, ţinuta de reprezentare, dupa caz in limita fondurilor prevazute in buget. Cheltuieli medicale şi pentru controlul doping (1)Clubul sportiv poate să procure, în baza prescripţiei medicale: a) vitamine şi susținătoare de efort, în sumă de până la 20 lei/zi pentru fiecare sportiv; b) medicamente, materiale sanitare, unguente şi produse pentru masaj utilizate în procesul de refacere şi recuperare, în sumă de până la 10 lei/zi pentru fiecare sportiv, în cadrul prevederilor bugetare aprobate în acest scop;; (2) Clubul sportiv poate efectua pentru sportivii legitimaţi :cheltuieli pentru asistenţă şi investigaţii medicale, respectiv rezonanţă magnetică, tomografie computerizată, coronarografie, scintigrame cu raze, izotopi şi altele asemenea, privind starea de sănătate a sportivilor de performanță, precum şi pentru realizarea intervențiilor chirurgicale şi a tratamentelor postoperatorii ale acestora. (3) Pentru realizarea controalelor doping, clubul sportiv poate efectua cheltuieli în lei, pentru testele efectuate în țară, sau în valută, pentru cele impuse de reglementările internaţionale a fi efectuate în străinătate. (4) In cazul in care clubul sportiv are în administrare sau folosinţă baze sportive, se pot efectua cheltuieli pentru dotarea cabinetelor medicale cu medicamente, materiale şi aparatură sanitară şi de refacere după efort, pentru

acordarea asistenţei medicale de urgență, şi a staţiilor doping cu echipamente de specialitate, în limita prevederilor bugetare aprobate în acest scop. Alte categorii de cheltuieli: 9.1 Cheltuieli de functionare —conform prevederilor legale, in limita bugetului de venituri si cheltuieli a clubului sportiv -cheltuieli cu utilitati : energie termica, energie electrica „gaz metan, apa-canal, servicii salubrizare,altele -cheltuieli administrative : telefonie, internet, site ;cheltuieli pentru consumabile, birotica ; 92. Cheltuieli prestari servicii sportive, consultanta sportiva pentru sportivi, antrenori, manageri, staff tehnic Vor fi aprobate de catre Consiliul de Administratie al clubului, in limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat, cu respectarea prevederilor legale in domeniu. Cheltuielile cu prestari servicii/ consultanta cuprinse in contractele de activitate sportivă/ consultanta convenite intre cele doua parti, club si executant, vor fi suportate din bugetul anual al Sport Club Municipal Timisoara, de la cap. Bunuri si Servicii 9.3 Pentru organizarea, respectiv desfasurarea actiunilor sportive, clubul sportive poate efectua , dupa caz, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate, cheltuieli şi pentru: a)taxe platite catre federatiile de specialitate privind afilierea, inscrierea in competitii ; b) taxe de înscriere şi/sau de participare la acţiunile sportive, taxe de organizare a acţiunilor, în condiţiile stabilite de organizatori; c)taxe pentru licentierea sportivilor, platite catre federatiile nationale de specialitate ; d)taxe, plati pentru obtinerea actelor pentru sportivi, necesare federatiilor sportive nationale, pentru obtinerea permisului de sedere, etc; e) servicii de închiriere de baze sportive, săli de conferință, spații, aparatură birotică şi alte bunuri necesare organizării acţiunilor si activitatii clubului; f) refacere după efort, recuperare şi igienă personală, cum ar fi saună, masaj şi altele asemenea; 8) asigurarea serviciilor medicale, a ordinii publice şi a respectării normelor de pază şi protecţie contra incendiilor, la locul de desfăşurare a acţiunilor sportive; h) achiziţionarea de panouri şi materiale publicitare, materiale de promovare, materiale pentru pavoazare, rechizite şi alte materiale consumabile, aranjamente florale; i) obţinerea vizelor de intrare în ţările în care au loc acţiunile; “o

J) cheltuieli medicale pentru vaccinuri şi medicamente specifice unor ţări sau localităţi, cheltuieli pentru asigurarea medicală a persoanelor; k) activităţi culturale; 1) plata lectorilor şi a translatorilor; m) gustări, băuturi răcoritoare, cafea şi altele asemenea, în limita sumei de 13 lei/zi/persoană, în cazul acţiunilor sportive, altele decât cele de pregătire; n) taxe de parcare şi servicii de protocol la acţiunile sportive internaţionale; 0) comisioane şi taxe bancare pentru obţinerea valutei, pentru tranzactii; p)cheltuieli pentru consultanta sportiva, consultanta juridica , daca se impun pentru buna desfasurare a activitatii clubului 9.4. Pentru realizarea acţiunilor de cercetare, documentare, informare, promovare, consultanţă în domeniul sportului, pentru formarea şi perfecţionarea personalului de specialitate, precum şi a celorlalte acţiuni sportive, se mai pot efectua: a) cheltuieli pentru studii de cercetare şi documentare în domeniul educaţiei fizice şi sportului; b) cheltuieli pentru procurarea de cărţi şi alte publicaţii cu profil sportiv; c) cheltuieli pentru traducerea, tipărirea, multiplicarea şi altele asemenea a materialelor de specialitate din domeniu; d) cheltuieli pentru realizarea materialelor audiovideo metodice şi de promovare a activității sportive; e) cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul sportului; 1) achiziţii de licenţe pentru software de bază şi upgrade, servicii de programare şi de întreţinere pentru aplicaţii software în domeniul sportului; g) cursuri de formare şi perfecţionare a specialiştilor. 9.5. La acţiunile sportive internaţionale, sportive straine li se pot oferi cadouri, dupa cum urmeaza : a) pentru cele organizate in tara : campionate mondiale si europene — pana la 230 lei / delegatie sportiva alte competitii sportive internationale — pana la 200 lei / delegatie sportiva alte actiuni sportive internationale — pana la 175 lei / delegatie sportiva b) la actiunile sportive organizate in strainatate : campionate mondiale si europene — pana la 2000 lei / actiune alte competitii sportive internationale — pana la 1500 lei / actiune alte actiuni sportive internationale — pana la 1200 lei / actiune

9.6. Clubul sportiv poate efectua cheltuieli pentru materiale de promovare a activitatii sportive : tricouri,cravate,esarfe,diplome,medalii,cupe,plachete,fanioane,insigne,brelocuri,afise,pliante si alte asemenea; costul cu aceste materiale nu se include în sumele prevăzute la pct.9.5. 97. (1) Clubul sportiv poate efectua încasări din transferul sportivilor proprii la alte cluburi sportive, în conformitate cu grilele sau normele de transfer ale federaţiilor sportive naţionale de specialitate. (2) Clubul sportiv poate efectua plăţi pentru transferul de la alte cluburi al sportivilor, din veniturile proprii ale acestuia, cu respectarea grilelor sau normelor de transfer prevăzute la alin. (1). (3) Clubul sportiv poate efectua plăţi pentru impresariat sportiv, aferente transferului sportivilor de la alte cluburi si/ sau pentru transferul sportivilor propii la alte cluburi,din veniturile proprii ale acestuia. III. Categoria cheltuieli :Premii, indemnizatii sportive si alte drepturi III. Premii A. Premii pentru sportivi (1)Pentru performanțele deosebite obţinute în competiții sportive, clubul sportiv poate acorda sportivilor si celorlalti membri participanti in delegatia sportiva oficiale, pe categorii de varsta,în funcţie de valoarea performanței, de importanţa şi amploarea competiției, de contribuția personală , premii în lei şi/sau în obiecte, până la valoarea sumelor prevăzute în normative: 1. calendar competitional international-jocuri sportive seniori - calificare in cupe europene intercluburi şi în fazele superioare: in suma aprobata de Consiliul de Administratie al clubului, in functie de bugetul alocat; - cupe europene intercluburi: loc I —in suma de pana la 3000 lei/ participant loc Il —in suma de pana la 2000 lei/ participant loc Ill-in suma de pana la 1500 lei/ participant 2) calendar competitional intern-jocuri sportive 2.1. jocuri sportive —seniori a)Campionate Nationale: loc I —in suma de pana la 4000 lei /participant loc II —in suma de pana la 3000 lei / participant loc III —in suma de pana la 2000 lei/ participant N

b)Cupa Romaniei: loc —in suma de pana la 3000 lei / participant loc II —in suma de pana la 2000 lei /participant loc III —in suma de pana la 1500 lei / participant 2.2. jocuri sportive -tineret/ juniori I a)Campionate Nationale: loc I —in suma de pana la 3000 lei /participant loc II —in suma de pana la 2000 lei / participant loc III —in suma de pana la 1500 lei/ participant (2) Sportivii premiaţi de Ministerul Tineretului si Sportului sau de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, clasaţi pe primele 6 locuri la jocurile olimpice, jocurile paralimpice, campionatele mondiale şi europene, pot primi premii şi din partea clubului sportiv de care aparţin, în limita prevederilor bugetare aprobate; (3) Premiile cumulate acordate sportivilor potrivit alin. (2) nu pot depăşi 50% din valoarea premiilor acordate de MTS si C.O.S.R. (4) La jocurile sportive, în cadrul etapelor competiţiilor sportive interne de nivel naţional de seniori, clubul sportiv poate acorda premii tuturor participantilor din delegatia sportiva, cuprinsi in foaia oficiala de joc, astfel: a) un premiu/o recompensă de până la 900 lei/sportiv pentru meciurile câştigate în primul eşalon valoric al competiției; b) un premiu/o recompensă de până la 600 lei/sportiv pentru meciurile câştigate în al doilea eşalon valoric al competiției. Premiile/Recompensele se acordă diferențiat, în funcţie de valoarea meciurilor şi de contribuţia fiecărui sportiv. (5) Sportivii clasaţi pe locurile I, II şi III în competiţiile interne neprevăzute la alin(1) pot primi din partea organizatorilor un premiu în bani sau în obiecte, în valoare de până la 390 lei, 290 lei şi, respectiv, 190 lei/persoană din venituri proprii. (6) Pentru realizarea unor recorduri, omologate de forurile sportive abilitate, clubul sportiv poate acorda sportivilor premii in lei, pana in limita a 50% din valoarea premiului acordat de forurile abilitate MTS/ COSR/ federatii nationale, dupa caz. (7) Prin Decizia Consiliului de Administratie al clubului, cu conditia incadrarii in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat, directorul clubului poate suplimenta cu 100% premiile acordate sportivilor, conform alineatelor (1) si (2) (8)Pentru performanțele obţinute la competiţiile sportive care nu au fost autorizate în condiţiile legii, nu se acordă premii. RR >

B. Premii pentru antrenori, tehnicieni şi alţi specialişti- la jocurile sportive: (1) - Antrenorul principal poate primi un premiu echivalent cu cel mult triplul celui mai mare premiu acordat unuia dintre sportivi; -Antrenorii secunzi pot primi un premiu de până la 80% din premiul acordat antrenorului principal. - - Ceilalţi specialişti şi tehnicieni din cadrul colectivelor tehnice aprobate de clubul sportiv conform normelor proprii pot primi un premiu unitar de până la 50% din valoarea premiului acordat antrenorului cu premiul cel mai mare. Valoarea totală a premiilor acordate acestor specialişti nu poate depăşi nivelul premiului acordat antrenorului cu premiul cel mai mare. (2) Prin Decizia Consiliului de Administratie al clubului, cu conditia incadrarii in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat, directorul clubului poate suplimenta cu 100% premiile acordate sportivilor, conform alineatelor (1) si (2) (S)Pentru performanțele obţinute la competițiile sportive care nu au fost autorizate în condițiile legii, nu se acordă premii. C.Alte premii acordate la actiuni sportive: (1)la competițiile sportive interne, începând cu etapa pe localitate, organizatorii pot acorda medalii, echipament sportiv, diplome, cupe, conform regulamentelor competiţiilor respective. (2)clubul sportiv poate acorda anual premii individuale de până la 350 lei pentru voluntari. (3) Cuprilejul unor aniversări jubiliare, al retragerii din activitate a unor sportivi, antrenori sau a altor personalități din domeniul sportului, precum şi al unor acţiuni speciale, clubul sportiv poate acorda trofee sportive, precum şi premii în bani şi/sau în obiecte, în valoare de până la 2.500 lei/persoană. III. Indemnizatii sportive (1) Sportivii de performanță, legitimaţi în cadrul clubului sportiv, antrenorii acestora şi alți membri ai colectivului tehnic pot primi pe perioada acţiunii de pregătire sportivă organizată de club şi pe perioada competiţiei sportive la care participă în numele clubului o indemnizaţie sportivă , astfel: -in suma de pana la 720 lei/participant/luna —seniori -in suma de pana la 560 lei/ participant /luna —tineret/ juniori I -Antrenorul principal- 100% din indemnizatia sportivului antrenat -Antrenorul secund -85% din indemnizatia antrenorului principal -Medicul -80% din indemnizatia antrenorului principal

-Asistent,consultant stiintific,metodist,cercetator stiintific, psiholog- 75% din indemnizatia antrenorului principal -Asistent medical, maseur, biochimist, kinetoterapeut - 60% din indemnizatia antrenorului principal -Alţi specialişti - 40% din indemnizatia antrenorului principal (2) Indemnizatia sportiva nu se acorda persoanelor care se incadreaza in categoria prestarilor servicii sportive, consultant sportiva, conform pct.9.2 Dispozitii finale: (1) Sport Club Municipal Timisoara poate aloca fonduri pentru suplimentarea cuantumurilor categoriilor de cheltuieli prevazute in prezentele norme, provenite din venituri obtinute din donatii, sponsorizari si alte surse, in conditiile legii. (2) Premiile şi alte drepturi acordate în baza prezentelor norme se impozitează potrivit legii. (3) Cheltuielile pentru realizarea competițiilor sportive interne se efectuează astfel: a) cheltuielile de organizare a competiției, de către organizatorul competiţiei, potrivit regulamentului acesteia; b) cheltuielile de participare, cum ar fi cheltuielile de cazare, masă, transport, taxă de participare şi altele asemenea, de către clubul sportiv, după caz, pentru sportivii proprii înscrişi la competiţia respectivă, precum şi pentru ceilalți membri ai delegației sportive. (4) Sumele prevazute in prezenta anexa includ si taxa pe valoarea adaugata (5) Sport Club Municipal Timişoara poate încheia cu alte structuri sportive de drept public sau de drept privat, protocoale de colaborare sau asocieri de tip consorţiu, pentru punerea în comun a resurselor financiare, materiale şi umane şi a palmaresurilor sportive deţinute de către fiecare în parte pentru: - susţinerea, sub orice formă, a echipelor în competiții naționale şi internaționale de seniori, cu respectarea legii; - derularea unor proiecte naţionale şi internaţionale de juniori şi tineret, pentru dezvoltarea sportului de performanţă, cu respectarea legii. Sport Club Municipal Timisoara, Director, Toanca Radu iel GSRUL 5 - VOS

Atasament: Expunere_de_motive_pentru_proiect_hot._modificare_Norme_financiare,_SCM_Timisoara.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR SC2018_________/____________

EXPUNERE DE MOTIVE privind oportunitatea proiectului de hotărâre pentru modificarea Normelor financiare pentru realizarea activitatății Sport Club Municipal Timisoara,

aprobate prin HCLMT nr. 226/02.06.2016

Având în vedere Raportul de specialitate al Clubului Sportiv ”Sport Club

Municipal Timișoara” (instituție de drept public aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Timișoara), nr. ____________________, prin care se propune modificarea Normelor financiare pentru realizarea activitatății Sport Club Municipal Timisoara, aprobate prin HCLMT nr. 226/02.06.2016;

HG nr. 1447/2007 (act normativ în acord cu care au fost stabilite Normele financiare aprobate prin HCLMT 226/2016), a fost modificată/actualizată, începând cu octombrie 2016, motiv pentru care este necesară și modificarea Normelor Financiare adoptate la data de 2 iunie 2016.

Noile norme financiare, ce urmează a fi aprobate prin prezentul proiect de hotarare, vor fi în acord cu HG 1447/2007 actualizată la octombrie 2016, și urmărește posibilitatea realizării în condiții optime a activității sportive, a acțiunilor complexe și numeroase și, în final, să poată fi asigurată buna funcţionare a structurii sportive Sport Club Municipal Timişoara.

Consiliul de Administrație al Sport Club Municipal Timișoara a aprobat, în cadrul ședinței din data de 11.10.2018 (conform procesul verbal al ședinței nr. _____________), inițierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea Noilor Norme Financiare ale Sport Club Municipal Timișoara, în acord cu HG nr. 1447/2007, a fost modificată în anul 2016, în sensul că au fost majorate cuantumurile maxime privind cheltuielile entitătilor sportive, cheltuieli necesare desfășurării activității sportive.

Pentru cele mai sus arătate, considerăm că este oportună inițierea unui proiect de

hotărâre privind modificarea Normelor financiare pentru realizarea activitatății Sport Club Municipal Timisoara, aprobate prin HCLMT nr. 226/02.06.2016.

PRIMAR SPORT CLUB MUNICIPAL TIMIȘOARA NICOLAE ROBU Director RADU-DANIEL ȚOANCĂ

Atasament: Raport_de_specialitate_proiect_de_hot._modificare_norme_financiare_SCM_Timisoara.pdf

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA Clubul sportiv ”Sport Club Municipal Timișoara” Nr. ___________________

RAPORT DE SPECIALITATE privind modificarea Normelor financiare pentru realizarea activitatății

Sport Club Municipal Timisoara, aprobate prin HCLMT nr. 226/02.06.2016

Sport Club Municipal Timişoara a fost înfiinţat prin HCLMT nr. 470/30.10.2015, obţinând avizul de constituire nr. 044/04.03.2016 şi Certificatul de Identitate Sportivă nr. TM/A1/00002/2016.

Tot prin HCLMT nr. 470/30.10.2015 a fost aprobat și Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, a Organigramei și a Statului de funcții, conform căruia instituția publică (clubul) își desfășoară .

Inițial, în structura SCM Timisoara, au fost constituite cinci ramuri/discipline sportive, respectiv: rugby, handbal, baschet sportul pentru toţi şi volei, fiind deja înscrise Certificatul de Identitate Sportivă nr. TM/A1/00002/2016.

Ulterior înființării, prin HCLMT nr. 226/02.06.2016, au fost aprobate Normele

financiare aprobate prin HG 1447/2007 actualizata. De la data adoptării HCLMT nr. 226/02.06.2016 și până în prezent, Sport Club

Municipal Timișoara a aplicat Normele financiare adoptate prin respectiva hotarare. Facem precizarea că HG nr. 1447/2007 a fost modificată în anul 2016, în sensul

că au fost majorate cuantumurile maxime privind cheltuielile entitătilor sportive, cheltuieli necesare desfășurării activității sportive.

Însă, aplicarea (în continuare) a Normelor Financiare aprobate prin HCLMT nr. 226/2016, a devenit imposibilă datorită creșterii preturilor la toate produsele si serviciile de care Sport Club Municipal Timișoara are nevoie pentru desfășurarea activității sportive și, implicit, pentru obținerea performanțelor în domeniile sportive în care activează.

Noile Norme Financiare, pe care le propunem spre aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, sunt în acord cu cele aprobate prin HG 1447/2007 actualizată la octombrie 2016, și urmărește posibilitatea realizării în condiții optime a activității sportive, a acțiunilor complexe și numeroase și, în final, să poată fi asigurată buna funcţionare a structurii sportive Sport Club Municipal Timişoara.

Consiliul de Administrație al Sport Club Municipal Timișoara a aprobat, în cadrul ședinței din data de 11.10.2018 (conform procesul verbal al ședinței nr. _____________), inițierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea Noilor Norme Financiare ale Sport Club Municipal Timișoara, în acord cu HG nr. 1447/2007, a fost modificată în anul 2016, în sensul că au fost majorate cuantumurile maxime privind cheltuielile entitătilor sportive, cheltuieli necesare desfășurării activității sportive.

Avand in vedere cele mentionate,

PROPUNEM Aprobarea Normelor financiare pentru activitatea Sport Club Municipal Timisoara, cuprinse in Anexa la proiectul de hotarare.

DIRECTOR COMPARTIMENT JURIDIC și RESURSE UMANE

RADU-DANIEL ŢOANCĂ SILVIA TARANU