Anexa la HCL nr._______________________________________
PROCEDURA CUPRINZAND CRITERIILE SI CONDITIILE DE ACORDARE A FACILITATILOR FISCALE PENTRU PERSOANELE JURIDICE
1. Categorii de facilitati fiscale
(1) Facilitatile fiscale se acorda contribuabililor persoane juridice, in functie de valoarea investitiilor efectuate astfel:
a) pentru investitiile mai mari de 5 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 10%
b) pentru investitiile mai mari de 10 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 20%
c) pentru investitiile mai mari de 15 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 30%
d) pentru investitiile mai mari de 20 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 100% .
(2) Scutirea de la plata impozitului pe cladire si teren se acorda pe o perioada de 3
ani astfel: a)in cazul impozitului pe cladire incepand cu data de intai a lunii urmatoare finalizarii cladirii pentru care se solicita scutirea b)in cazul impozitului pe teren incepand cu data de intai a lunii urmatoare eliberarii autorizatiei de construire.
2. Conditii de acordare a facilitatilor fiscale (1) Facilitatile fiscale prevazute la pct. 1 vor fi acordate persoanelor juridice prin
hotarare de consiliu local daca solicitantii indeplinesc urmatoarele conditii : a) valoarea investitiilor efectuate este de minim 5 milioane de euro b) prin investitiile efectuate se respecta normele europene privind protectia
mediului, atestata prin documente justificative eliberate de catre Ministerul Mediului
c) cladirea sau extinderea pentru care se solicita scutirea de la plata impoziutlui pe cladire sa fie finalizata si pusa in funcitune dupa data de 31.12.2006
d) investitiile mentionate la pct. 1 reprezinta investitii de capital plasat in scopul obtinerii de profit in legatura cu crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente, demararea sau dezvoltarea unei activitati ce implica o schimbare in procesul de fabricatie al unei unitati existente, prin aceasta urmarindu-se diversificarea, modernizarea precum si atingerea unei bune eficiente economice
e) in cazul impozitului pe teren, autorizatia de construire urmeaza a fi eliberata dupa data de 31.12.2006
f) sa faca dovada prin fisa contului analitic « produse finite « ca in portofoliul de produse apar produse noi ca efect al investitiilor in cauza, sau servicii noi in functie de obiectul de activitate al solicitantului, pe baza documentului eliberat de catre Registrul Comertului
g) investitiile efectuate sa aiba ca finalitate crearea si ocuparea de noi locuri de munca, astfel :
- in cazul investitiilor cuprinse intre 5 milioane de euro si pana in 10 milioane de euro –intre 100 si 300 locuri de munca
- in cazul investitiilor cuprinse intre 10 milioane de euro si pana in 15 milioane de euro –intre 301 si 700 locuri de munca
- in cazul investitiilor cuprinse intre 15 milioane de euro si pana in 20 milioane de euro –intre 700 si 1200 locuri de munca
- in cazul investitiilor de peste 20 milioane de euro- peste 1200 locuri de munca. (2) Numarul locurilor de munca ce trebuie create de catre solicitantul scutirii pentru a
indeplini conditia prevazuta la lit g se stabileste intre limitele amintite mai sus, proportional cu valoarea investitiei.
(3) Numarul locurilor de munca create trebuie sa fie efectiv ocupate, nefiind luate in calcul posturile vacante. In vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la lit g solicitantul va completa o anexa, cuprinzand datele solicitate eliberata de catre compartimentul de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.
(4) Pentru a beneficia de reducerea sau scutirea, dupa caz, la plata impozitului pe clădire si a impozitului pe teren prevăzută la pct. 1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante, la data depunerii cererii.
(5) In cazul instrainarii, in tot sau in parte, a bunurilor impozabile anterior perioadei pentru care s-a acordat scutirea sau reducerea, dupa caz, facilitatea fiscala acordata in temeiul prezentei hotarari se anuleaza, urmand a fi stabilite de catre compartimentele de specialitate impozitele datorate pentru bunurile respective si accesoriile acestora incepand cu data operarii scutirii.
3. Procedura de acordare a facilitatilor fiscale (1) Pentru a beneficia de facilitatile fiscale stabilite prin prezenta anexa,
solicitantii vor depune o cerere in acest sens la Registratura Directiei Economice din cadrul Primariei Municipiului Timisoara. Cererea va fi insotita de documente justificative din care sa rezulte ca persoana juridica face parte din categoria acelor contribuabili care pot beneficia de facilitati fiscale in temeiul prezentei hotarari si indeplinesc conditiile prevazute la pct. 2 din anexa. Serviciul de specialitate va analiza dosarul si va intocmi referatul de specialitate cu propunerea de avizare sau respingere dupa caz, a cererii de acordare a facilitatii.
(2) Facilitatile fiscale prevazute la pct. 1 din prezenta anexa se vor acorda prin hotarare cu caracter nominal adoptata de catre Consiliul local al Municipiului Timisoara.
Director executiv
Adrian Bodo