keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 65/25.03.2003 privind organizarea păşunatului şi stabilirea taxei de păşunat pe păşunea Municipiului Timişoara

25.03.2003

Hotararea Consiliului Local 65/25.03.2003
privind organizarea păşunatului şi stabilirea taxei de păşunat pe păşunea Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2003 - 3649/04.03.2003 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru sănătate, muncă şi protecţie socială, ecologie şi protecţia mediului din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza Legii zootehniei nr. 72/2002;
Având în vedere prevederile art. 39 din Legea sanitar - veterinară nr. 60/1974, modificată;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin. 3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;


HOTARASTE

Art.1: În anul 2003, se stabilesc următoarele taxe speciale de păşunat:
- bovine şi cabaline adulte 150.000 lei/cap;
- tineret bovin şi cabalin sub 2 ani 75.000 lei/cap;
- ovine şi caprine 75.000 lei/cap;

Art.2: Se stabileşte ca perioadă de păşunat 1 mai - 31 octombrie. Păşunatul în afara acestei perioade este interzis. Accesul animalelor bolnave pe păşune este interzis.

Art.3: Serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara va lua măsuri ca înaine de intrarea animalelor pe păşune, cât şi în timpul păşunatului, să se efectueze curăţirea păşunilor de mărăcinişuri, plante toxice, pietre, muşuroaie, eliminarea excesului de apă şi repararea fântânilor. Aceste lucrări se vor efectua din sumele încasate din taxele de păşunat, cât şi prin munca contributivă a crescătorilor de animale.
Intrarea zilnică a animalelor pe păşune se face numai după ce s-a ridicat roua, pentru a se evita degradarea covorului de iarbă. Păşunatul pe timpul sau imediat după căderea ploilor este interzis.

Art.4: Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara va încheia contractele de păşunat pe anul în curs, pentru animalele din speciile admise pe păşune, menţionate la art. 1 din prezenta hotărâre, înainte de scoaterea animalelor la păşunat.

Art.5: Fiecare crescător de animale este obligat să achite taxa de păşunat la casieria Primăriei Municipiului Timişoara.
- Taxa de păşunat va fi achitată înainte de a scoate animalele la păşune;
- Crescătorii de animale, care nu şi-au achitat taxa de păşunat în anii precedenţi, nu au dreptul de folosire a păşunii, până la achitarea taxei de păşunat la zi.

Art.6: Fiecare crescător de animale are obligaţia să declare efectivele de animale în Registrul Agricol, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 1/1992.

Art.7: Se interzice accesul animalelor din specia porcină pe păşune, amenajările de orice fel pe păşune, în conformitate cu prevederile Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor, modificată şi completată prin Legea nr. 453/2001, depozitarea materialelor de orice fel pe păşune.
Păşunatul fără drept reprezintă:
- scoaterea animalelor pe păşune pentru care nu s-a plătit taxa de păşunat;
- scoaterea animalelor pe păşune- care nu au fost înregistrate în Registrul Agricol;
- păşunatul în alte locuri decât cele stabilite de comitetele zoopastorale pentru anumite specii şi categorii de animale;
- scoaterea animalelor pe păşune, pentru care nu există certificate sanitare, care să ateste starea de sănătate a acestora;
- păşunatul în perioada interzisă.
Acolo unde au fost provocate pagube la culturile vegetale, vinovatul va suporta daunele materiale, conform legilor în vigoare.

Art.8 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Agricol şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 9: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara,
- Direcţiei Juridice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Control şi Audit Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Centrului Agricol de pe lângă D.G.A.I.A. Timiş;
- Corpului Gardienilor Publici Timişoara;
- Circumscripţiilor sanitar - veterinare din Municipiul Timişoara;
- Mass - media locale;


Presedinte de sedinta
DORIN POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI