keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 549/11.11.2014 privind aprobarea Convenţiei între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Arhiepiscopia Timişoarei pentru susţinerea Centrului Educaţional Antimis

11.11.2014

Hotararea Consiliului Local 549/11.11.2014
privind aprobarea Convenţiei între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Arhiepiscopia Timişoarei pentru susţinerea Centrului Educaţional Antimis


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 3946/27.10.2014 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Adresa nr. CP2014-974/08.10.2014 şi Adresa nr. SC2014-027431/16.10.2014 a Arhiepiscopiei Timişoarei;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
În conformitate cu prevederile art. 136, alin (1), lit. a) din Legea 292/2011 Legea asistenţei sociale;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. d) şi e), alin. (6) lit. a) pct. 2 şi alin. (7), lit. a), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Convenţia între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Arhiepiscopia Timişoarei pe o perioadă de 1 an, pentru susţinerea Centrului Educaţional Antimis în beneficiul copiilor care provin din familii defavorizate din punct de vedere socio-economic din Municipiul Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi Arhiepiscopia Timişoarei.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
- Arhiepiscopiei Timişoarei;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
CIPRIAN JICHICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara PRIMAR Nr. 3946/27.10.2014 NICOLAE ROBU R E F E R A T

privind aprobarea încheierii convenţiei de colaborare între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Arhiepiscopia Timișoarei pentru susţinerea Centrului Educațional Antimis

Centrul Educațional Antimis a fost înființat în urma câștigării, de către Arhiepiscopia

Timișoarei, a unui contract de finanațare - POSDRU/91/2.2/S/61137 pentru proiectul ”Rețea interregională de Centre educaționale”. Prin Hotărârea Mitropoliei Banatului nr. 1905/02.08.2010 s-a decis înființarea, începând cu data de 2 august 2010, unui număr de cinci Centre educaționale în localitățile Timișoara, Lugoj, Făget, Deta și Sânicolaul Mare, printre care și Centrul educațional Antimis Timișoara. Acesta din urmă funcționează de trei ani în Timișoara, pe str. Gloriei, nr. 1.

Prin adresa nr. 3249/07.10.2014 înregistrată la Cabinet primar cu numărul CP2014- 974/08.10.2014 şi la Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară cu numărul 3677/09.10.2014, Arhiepiscopia Timișoarei solicită încheierea unuei Convenții de parteneriat cu Consiliul Local al Municipiului Timișoara în scopul acordării unui sprijin finanaciar pentru Centrul Educațional Antimis. Prin adresa Arhiepiscopiei Timișoarei nr. 3375/16.10.2014, înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu numărul SC2014-027431/16.10.2014 se revine cu propunerea de a spijini funcționarea Centrului Educațional Antimis printr-un parteneriat de un an și asigurarea unei contribuții financiare care să reprezinte 30% din bugetul de cheltuieli al centrului.

Arhiepiscopia Timișoarei, acreditată ca furnizor de servicii sociale, acordă prin intermediul Centrului Educațional Antimis servicii sociale pentru 25 de copii provenind din familii defavorizate din punct de vedere social, în scopul prevenirii abandonului școlar. Servicii oferite în cadrul centrului sunt următoarele: servicii de oferire a hranei, servicii educative, servicii recreative şi de socializare, servicii de supot material, servicii de informare şi consiliere, dezvoltarea de abilităţi de comunicare, consiliere şi sprijin pentru părinţi, evaluare psihologică, pedagogică şi socială, servicii pentru formarea deprinderilor practice, dezvoltarea abilităţilor de viaţă independentă. Ca rezultat al implementării proiectului, pe parcursul a trei ani, toți cei 25 de copii au urmat cursurile școlii și au înregistrat progrese în ceea ce privește rezultatele școlare.

Arhiepiscopia Timișoarei solicită finanațare de la Consiliul Local al Muncipiului Timișoara, având în vedere că toți cei 25 de copii beneficiari și familiile sunt locuitori ai Timișoarei, familiile nu au resurse necesare pentru a plăti un after school pentru copii iar aceștia din urmă se confruntă cu riscul abandonului școlar. Arhiepiscopia Timișoarei a fost acreditată de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice ca furnizor de servicii sociale în conformitate cu prevederile Legii nr. 197/2012, potrivit certificatului de acreditare seria AF, numărul 001086. Licențierea pentru fiecare dintre serviciile sociale furnizate, inclusiv cele din cadrul Centrului Educațional Antimis, se va face în momentul apariției legislației cu standardele minime de calitate pentru serviciile sociale destinate copiilor.

Serviciile acordate în cadrul Centrului Educațional Antimis sunt necesare la nivelul comunităţii noastre, iar susţinerea lor este în acord cu legislaţia în domeniu. Prin acordarea serviciilor socio-educaționale se previne abandonul școlar în cazul copiilor care provin din familii defavorizate. Astfel șansele de integrarea socială în viitor a acestor copii cresc ei putând să-și continue studiile si să se integreze cu mai mare ușurință pe piața muncii.

Conform Legii 292/2011 – Legea asistenței sociale, art. 66 alin. (1) ”Statul asigură protecţia copilului şi garantează respectarea tuturor drepturilor sale prin activitatea specifică realizată de autorităţile/instituţiile publice cu atribuţii în domeniu.”, alin. (3) ”Copilul are dreptul de a beneficia de măsuri de asistenţă socială, în funcţie de situaţia sa personală şi de situaţia socioeconomică a familiei sau a persoanelor în întreţinerea cărora se află.”, alin. (4) ”Pentru realizarea obligaţiilor ce le revin faţă de copil, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale susţin familia prin acordarea de beneficii de asistenţă socială, precum şi prin asigurarea de servicii sociale.” La art. 69 din Legea 292/2011 se precizează ”Copilul şi familia beneficiază de servicii sociale diversificate, adaptate nevoilor şi situaţiilor de dificultate identificate.” Art. 112 din aceeași lege precizează la alin. (1)

”Pentru asigurarea aplicării politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială, autorităţile administraţiei publice locale au atribuţii privind administrarea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială şi a serviciilor sociale.”, alin. (3) spune ”În domeniul organizării, administrării şi acordării serviciilor sociale, autorităţile administraţiei publice locale au următoarele atribuţii principale:”, la lit. m) ”furnizează, administrează sau, după caz, contractează serviciile sociale adresate copilului, familiei, persoanelor cu dizabilităţi, persoanelor vârstnice, precum şi tuturor categoriilor de beneficiari prevăzute de lege, fiind responsabile de calitatea serviciilor prestate;” și lit. q) ”încheie, în condiţiile legii, contracte şi convenţii de parteneriat, contracte de finanţare, contracte de subvenţionare pentru înfiinţarea, administrarea, finanţarea şi cofinanţarea de servicii sociale;”

Arhiepiscopia Timișoarei și-a adus contribuția financiară proprie la proiectul care a permis înființarea Centrului Educațional Antimis, a asigurat capitalul necesar și finanțarea cheltuielilor neeligibile (din proiect) pe parcursul celor trei ani de desfășurare a proiectului. În prezent Centrul educațional Antimis dispune de dotările necesare desfășurării activităților precum și de personal calificat pentru a desfășura aceste activități.

Pentru a putea desfăşura activitatea propusă şi a oferi servicii socio-educaționale copiilor care provin din familii defavorizate din punct de vedere socio-economic, care fac parte din comunitatea timişoreană, Arhiepiscopia Timișoarei solicită finanţare, în sumă de 45180 de lei pe an, din partea Consiliului Local al Municipiului Timişoara pentru a acoperi 30% din cheltuielile necesare pentru funcționarea Centrului Educațional Antimis. Luând în considerare cele menţionate, în baza dispoziţiilor art. 136, alin. (1), lit. a) din Legea 292/2011 a asistenţei sociale şi în conformitate cu prevederile art. 36 alin (2), lit. d) şi lit.e), alin. (6) lit. a) pct. 2 şi alin (7) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,

Propunem: Aprobarea Convenţiei între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Arhiepiscopia Timișoarei, pe o perioadă de un an, pentru susţinerea serviciilor socio-educaționale acordate prin intermediul Centrului Educațional Antimis copiilor provenind din familii defavorizate din punct de vedere socio- economic.

VICEPRIMAR

TRAIAN STOIA

Primăria Municipiului Timişoara Serviciul Juridic Direcţia Economică Avizat juridic Director executiv Smaranda Haracicu

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară

Director executiv Inspector Maria Stoianov Angela Ciupa-Rad

Atasament: Conventie.pdf

Page 1 of 2

Anexă la HCLMT nr. .......... din ..............

CONVENŢIE 1.Părţile contractante: 1.1 Consiliul Local al Municipiului Timişoara, cu sediul în Timişoara, Bulevardul C.D. Loga nr.1, reprezentat prin domnul Primar NICOLAE ROBU şi 1.2 Arhiepiscopia Timișoarei, persoană juridică română fără scop patrimonial, cu sediul în Timişoara, str. C.D. Loga, nr.7, având cod fiscal nr. 4483587, reprezentată prin preasfințitul părinte Paisie Lugojanul – episcop vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, Având în vedere dispoziţiile Legii nr.292/2011 –Legea asistenţei sociale şi ale altor acte normative privind protecţia socială ;

În considerarea scopului Arhiepiscopiei Timișoarei prin intermediul sectorului social filantropic; Având în vedere activitatea Centrului Educațional Antimis, respectiv acordarea de servicii socio-

educative pentru copiii provenind din familii defavorizate din punct de vedere socio-economic din municipiul Timișoara;

În scopul asigurării nevoilor sociale existente la nivelul comunităţii Municipiului Timişoara; Convin următoarele: 2. Obiectul convenţiei: 2.1. Obiectul convenţiei constă în susţinerea financiară a Centrului Educațional Antimis în beneficiul copiilor provenind din familii defavorizate din punct de vedere socio-economic din municipiul Timișoara; 2.2. Susţinerea financiară a serviciilor prevăzute la pct.2.1. se face prin suportarea a 30% din cheltuielile necesare funcționării Centrului Educațional Antimis, în cuantum de 45180 lei. 3. Durata convenţiei: 3.1. Durata convenţiei este de 1 an, începând cu data de 01.12.2014. 3.2. Prezenta convenţie poate fi prelungită prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. 4.Drepturile şi obligaţiile părţilor: 4.1 Consiliul Local al Municipiului Timişoara are următoarele drepturi şi obligaţii: a) asigură mijloacele financiare pentru susţinerea a 30% din cheltuielile necesare funcționării centrului; b) realizează controlul financiar asupra utilizării fondurilor alocate ; c) evaluează şi referă spre îngrijire, în cadrul Centrului Educațional Antimis, copiii provenind din familii defavorizate din punct de vedere socio-economic din municipiul Timișoara, prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara d) asigură activitatea de monitorizare pentru acordarea serviciilor socio-educaționale care constituie obiectul prezentei convenţii prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara ; 4.2. Arhiepiscopia Timișoarei are următoarele drepturi şi obligaţii : a) primirea mijloacelor financiare pentru susţinerea a 30% din cheltuielile necesare funcționării Centrului Educațional Antimis; b) angajarea personalului calificat pentru acordarea serviciilor socio-educaționale prevăzute ca obiect al prezentei convenţii; c) furnizarea serviciilor sociale acreditate, care constituie obiectul prezentei convenţii, cu respectarea standardelor generale de calitate şi a tuturor reglementărilor legale în vigoare; d) întocmirea trimestrială a rapoartelor de monitorizare ale activităţii care face obiectul prezentei convenţii, rapoarte pe care le prezintă Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;

Page 2 of 2

e) primirea cu prioritate a cazurilor evaluate şi referite de la nivelul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară; f) menţionarea pe actele şi documentele elaborate de Arhiepiscopia Timișoarei, în realizarea obiectului prezentei convenţii, a sprijinului acordat de Consiliul Local al Municipiului Timişoara; 5. Rezilierea convenţiei: Constituie motiv de reziliere a convenţiei următoarele: a) nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie de către una dintre părţi; b) încălcarea de către Arhiepiscopia Timișoarei a prevederilor legale cu privire la serviciile sociale furnizate; c) retragerea sau anularea de către organele de drept a autorizaţiei de funcţionare sau acreditării Arhiepiscopiei Timișoarei; d) schimbarea obiectului de activitate al Arhiepiscopiei Timișoarei – sectorul social și filantropic 6. Încetarea convenţiei: Constituie motiv de încetare a convenţiei : a) expirarea duratei pentru care a fost încheiat convenţia, cu excepţia situaţiei în care aceasta este prelungită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara; b)acordul părţilor privind încetarea convenţiei; c) obiectul convenţiei a fost atins; d) hotărârea definitivă şi irevocabilă a unei instanţe judecătoreşti; e) încetarea activităţii Arhiepiscopiei Timișoarei prin desfiinţare, lichidare, dizolvare; f) forţa majoră, dacă este invocată. 7. Soluţionarea litigiilor : 7.1. – Părţile contractante vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentei convenţii. 7.2. - Limba care guvernează convenţia este limba română. 7.3. - Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentei convenţii, trebuie să fie transmisă în scris. 7.4. – Convenţia va fi interpretată conform legilor din România. 7.5.- Prezenta convenţie se încheie în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte şi unul pentru Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Primăria Municipiului Timişoara Arhiepiscopia Timișoarei Primar Episcop vicar NICOLAE ROBU PAISIE LUGOJANUL