keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 44/07.02.2020 Privind aprobarea finanţării din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale şi a contractului de finanţare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş

07.02.2020

Hotararea Consiliului Local 44/07.02.2020
Privind aprobarea finanţării din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale şi a contractului de finanţare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. CT2020-2936/05.02.2020, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. CT2020-2936/05.02.2020 al Direcţiei Clădiri Terenuri şi Dotări Diverse I Est din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic nr. CT2020-2936/06.02.2020 - Anexa la Raportul de specialitate nr. CT2020-2936/06.02.2020;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile ODG nr. 1/2020 privind aprobarea Specificaţiilor tehnice de realizare a lucrărilor sistematice de cadastru pe sectoare cadastrale în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară şi ODG nr. 2/2020;
În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (34) din Legea nr. 7/199 - a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul Ordinului nr. 819/2016 privind aprobarea Procedurii şi a modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiar a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ - teritoriale cu modificările ulterioare;
În conformitate cu prevederile 129 lit. (d) şi e) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 - privind Codul administrativ;
Avînd în vedere prevederile art. 139, alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 - privind Codul administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă finanţarea din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale şi a contractului de finanţare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş, Anexă la prezenta hotărâere.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Clădiri Terenuri şi Dotări Diverse I Est, Biroul Clădiri Terenuri I Est din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Generală de Urbanism;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Şcoli, Spitale şi Baze Sportive;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
OCTAVIAN MAZILU
Contrasemneaza
SECRETAR GENERAL CAIUS ŞULI

Atasament: Raport.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA CLĂDIRI TERENURI ŞI DOTĂRI DIVERSE I EST BIROUL CLĂDIRI TERENURI I EST NR.CT2020- 2936 /05.02.2020

RAPORT DE SPECIALITATE

privind aprobarea finanţării din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru

sectoarele cadastrale și a contractului de finanțare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. CT2020 2936/06.02.2020 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de Hotărâre privind aprobarea finanţării din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale și a contractului de finanțare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș.

Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș, prin adresa înregistrată cu nr. 9764/02.09.2019, ne solicită suma estimată pentru finanțarea în anul 2019 a lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale. Suma maximă ce poate fi accesată este de 160.000 tva inclus.

Potrivit adresei Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș nr. 7925/19.12.2019, ne comunică faptul că, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (34) din legea cadastrului și a publicității imobiliare nr.7/1996, republicată , cu modificările și completările ulterioare, a fost alocat în bugetul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș suma de 160.000 lei reprezentând credite de angajament, respectiv limita maximă în care se pot încheia angajamente legale, pentru maxim 18 luni, sumă destinată finanțării lucrărilor de înregistrare sistematică ce pot fi inițiate de unități administrative teritoriale, având ca obiect sectoare cadastrale din cadrul UAT, altele decît cele contractate/finalizate. Având în vedere Hotărârea nr. 485 din 19.10.2018 privind aprobarea solicitării de finanțare în vederea lucrărilor de înregistrare sistematică, în condițiile art. 9, alin. 34, pct. 1 și 12 din Legea nr. 7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare, în cadrul Programului Național de cadastru și carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică inițiate de către unități administrativ – teritoriale pentru sectoare cadastrale și contractul de finanțare nr.2203 din data de 13.05.2019, încheiat între Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș și Municipiul Timișoara, privind programul național de cadastru și carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică inițiate de unități administrative – teritoariale pentru sectoare cadastrale.

Potrivit Legii nr.7/1996 a cadastrului sunt prevăzute două tipuri de contracte de finanțare și anume: - În baza art.9 alin (29)primăria poate contracta lucrarea de cadastru sistematic pe sectoare sau pe

întreg UAT-ul din bugetul propriu. La acest tip de lucrare nu este impus un preț maximal. Între ANCPI și primărie se va încheia un contract de cofinanțare, în care valoarea cofinanțăriiANCPI este în valoare fixă de 60 lei/ carte funciară.

- În baza art. 9 alin (341) primăria poate contracta lucrarea de cadastru sistematic pe sectoare din extravilanul localității. În acest caz valoarea este de maxim 60 lei/carte funciară și se va încheia un contract de finanțare între OCPI și primărie, la acest tip de lucrare primăria nu poate cofinanța lucrarea.

Având în vedere ODG* nr.1/2020 privind aprobarea Specificaţiilor tehnice de realizare a lucrărilor sistematice de cadastru pe sectoare cadastrale în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară și ODG nr. 2/2020.

Având în vedere Ordin nr. 819/2016 privind aprobarea Procedurii şi a modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiar a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ – teritoriale cu modificările ulterioare.

Numărul minim de imobile pentru care se contractează lucrarea de cadastru sistematic este de 100. Contractul de finanțare este multianual, întră în vigoare la data semnării lui de către ambele părți. Nu pot face obiectul decontării:

- Cărțile funciare care au geometrie asociată, înregistrate în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară, până la data la care executantul primește dreptul de acces la baza de date e-Terra.

- Imobilele care sunt cuprinse în planurile parcelare realizate în baza unor contracte de finanțare din fonduri publice.

PROPUNEM:

Emiterea unei hotărâri a Consiliului Local prin care se aprobă finanţarea din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale și a contractului de finanțare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș.

DIRECTOR, ŞEF BIROU,

EC.FLORIN RĂVĂŞILĂ CĂLIN N.PÎRVA

2 (2 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA CLĂDIRI TERENURI ŞI DOTĂRI DIVERSE I EST BIROUL CLĂDIRI TERENURI I EST NR.CT2020- 2936/05.02.2020

REFERAT DE APROBARE A PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea finanţării din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale și a contractului de finanțare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș

Descrierea situaţiei actuale :

Potrivit prevederilor Legii cadastrului și publicității imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului Național de cadastru și carte funciară se finanțează, în condițiile legii, lucrările de înregistrare sistematică ce vor fi inițiate de unități administrative teritoriale, având ca obiect sectoare cadastrale din cadrul unităților administrativ teritoriale, care cuprind imobile din extravilan, indiferent de calitatea titularului dreptului, respectiv proprietar, titular al unui drept real asupra imobilului sau posesor.

Referitor la alocarea unei finanţări din bugetul de venituri proprii al ANCPI, prin bugetul OCPI Timiş, pe anii 2019-2020 în sumă de 160.000 lei TVA inclus, reprezentând credite de angajament (limita maximă în care UAT poate încheia contracte de prestări servicii). Având în vedere contractul dintre OCPI Timiş şi Municipiul Timişoara din 13.05.2019, privind finanţarea în cadrul Programului Naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică, unde conf art.6, litera p este necesar încheierea unui contract de achiziţie publică în termen de 60 zile de la semnarea contractului iniţial. Sursa de finanţare este prevăzută din alocarea unei finanţări de la o poziţie distinctă de transferuri din bugetul de venituri proprii al ANCPI, prin bugetul OCPI Timiş, pe anii 2019-2020, în sumă de 160.000 lei, reprezentând credite de angajament (limita maximă în care UAT poate încheia contracte de prestări servicii).

Având în vedere HG 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 actualizată.

Având în vedere OUG nr. 35/2016 privind modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996.

Având în vedere Legii nr. 7/1996 a cadstrului şi a publicităţii imobiliare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Având în vedere OUG nr. 31/2018 privind modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996

IT TTX LOST IT IT TI

Având în vedere ODG* nr.1/2020 privind aprobarea Specificaţiilor tehnice de realizare a lucrărilor

sistematice de cadastru pe sectoare cadastrale în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară și ODG nr. 2/2020.

Având în vedere Legea nr.185/2018 pentru aprobarea OUG nr. 31/2018 privind modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996.

Având în vedere Ordin nr. 819/2016 privind aprobarea Procedurii şi a modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiar a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ – teritoriale cu modificările ulterioare

Având în vedere ODG nr. 700/2014 cu modificările ulterioare,

Concluzii: Având în vedere cele menţionate mai sus, considerăm oportun, iniţierea unui proiect de hotărâre, privind aprobarea finanţării din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale și a contractului de finanțare aferent, încheiat cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș.

PRIMAR VICEPRIMAR NICOLAE ROBU IMRE FARKAS

DIRECTOR EC.FLORIN RĂVĂŞILĂ Cod FO53-03,Ver.2

Atasament: solicitare_finantare.pdf

ANEXA Nr. 3 la procedură JUDEŢUL Timiș UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ Timișoara Nr 08-25. 19.12 DS. Solicitare de finanţare Stimată Doamnă/Stimate Domnule Director, Municipiul/Oraşul/Comuna TIMIȘOARA, prin primar NICOLAE ROBU, î calitate de reprezentant legal, solicităm încheierea unui contract de finanţare în condiţiile art. 9 alin. (347) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă de 160.000 . le reprezentând credite de angajament, limita maximă în care se pot încheia angajamente legale, pentru maximum 18 luni, sumă destinată finanţării lucrării de înregistrare sistematică, având ca obiect sectoare cadastrale în cadrul UAT, altele decât cele contractate/finalizate. Cu deosebită consideraţie, Primar, NICOLAE ROBU

Atasament: contract.pdf

ANEXA NR.2 la procedura OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE UNITATEA ADMINISTRATIV - TERITORIALĂ IMOBILIARĂ, VETI TIMISOARA, 9018 Nr./74631. Iei Nr. 203447 [e 10 CONTRACT pentru finanţarea în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de unităţi administrativ — teritoriale pentru sectoare cadastrale În conformitate cu prevederile art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale,cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 9 alin. (34') - (34'?) din Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr.7/1996 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 pct. 7 din Procedura şi modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ — teritoriale, aprobată prin Ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 819/2016, cu modificarile ulterioare, Părţile contractante Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş , denumit în continuare OCPI, cu sediul in Timişoara „strada Armoniei,nr.1C, tel. 0256201089, fax. 0256201377, cod fiscal 10149310, cont RO93TREZ23G510103510167%X, deschis la Trezoreria municipiului Timişoara, reprezentat de Marius Arthur URSU director, în calitate de finanţator, şi unitatea administrativ- teritorială TIMIȘOARA, judeţul Timiş, reprezentată prin NICOLAE ROBU, în calitate de primar, cu sediul în Bd. C.D. Loga, nr. 1, judeţul Timiş, tel 0256-408300, fax 0256-490635, cod fiscal 14756536, cont RO98TREZ62121A433400XXXX, deschis la Trezoreria Timisoara, ca beneficiar al finanţării, au convenit încheierea prezentului contract

ARTICOLUL 1 Definiţii şi abrevieri Termenii utilizaţi în prezentul contract vor avea următoarele înţelesuri: a) IDOQ2Q20O0UIT NO Om O — j) k) ANCPI — Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; OCPI — Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; OMFP — ordinul ministrului finanţelor publice; contract de finanţare — reprezintă prezentul contract de finanţare; program naţional — Programul naţional de cadastru şi carte funciară; surse ANCPI — sume alocate din bugetul de venituri proprii ale ANCPI prin bugetele oficiilor teritoriale; credit de angajament — limita maximă în cadrul căreia pot fi încheiate angajamentele legale în timpul anului bugetar credit bugetar — suma aprobată prin buget, reprezentând limita maximă până la care se pot ordonanța şi efectua plăţi în cursul anului bugetar pentru angajamentele legale contractate în cursul exerciţiului bugetar, respectiv se pot angaja, ordonanța şi efectua plăţi din buget pentru celelalte acţiuni; Procedura — Procedura şi modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ - teritoriale , aprobată prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 819/2018, cu modificarile ulterioare; PVR tehnic — procesul-verbal de recepţie cantitativa si calitativa a livrarii <<Documentele tehnice ale cadastrului — copie finala>> prevăzut de specificaţiile tehnice aprobate prin ordinul directorului general al ANCPI; PVR servicii — procesul-verbal de recepţie a serviciilor de realizare a lucrarilor de inregistrare sistematica, ce fac obiectul contractelor de achizitie publica incheiate de unitatile administrativ-teritoriale, denumit in specificatiile tehnice process- verbal de acceptanta a livrarii <<Documentele tehnice ale cadastrului- copies pre publicare>> si respective, a livrarii << Documentele tehnice ale cadastrului — copie finala>>. ARTICOLUL 2 Interpretare În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare , cuvintele la forma singular vor include forma plural şi invers, acolo unde acest lucru este permis de context. ARTICOLUL 3

Obiectul şi valoarea contractului Obiectul contractului îl constituie alocarea unei finanţări de la o poziţie distinctă de transferuri din bugetul de venituri proprii al ANCPI, prin bugetul OCPI TIMIS , pe anii 2019- 2020, în sumă de 160.000 lei, reprezentand credite de angajament (limita maxima in care UAT poate incheia contracte de prestari servicii). ARTICOLUL 4 Modalitatea de transfer al sumelor (1) Transferul sumelor de la OCPI către beneficiar se va face în conformitate cu prevederile din Procedură, în limita creditelor bugetare aprobate, precum şi ale prezentului contract de finanţare. (2) Solicitarea de transfer se întocmeşte în scris, în original,conform modelului şi în baza documentaţiei prevăzute în Procedură, în limita contractului de finanţare încheiat. (3) În situaţia în care documentaţia transmisă de beneficiar la OCPI în vederea decontării nu este completă şi conformă cu prevederile legale şi/sau necesită clarificări, observaţiile şi/sau propunerile necesare modificării/completării acesteia se comunică beneficiarului în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării. (4) În termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării de modificare/completare prevăzute la alin.(3), beneficiarul va transmite documentele modificate/completate corespunzator. (5) Sumele care constituie transferuri se virează în conturile de venituri deschise la Trezoreria Statului conform clasificaţiei bugetare. (6) Beneficiarul poate solicita transferul sumelor in maximum 10 zile de la primirea facturii corespunzatoare serviciilor prestate, dar nu mai tarziu de data de 2 decembrie pentru anul in curs. (7) Sumele acordate şi neutilizate vor fi restituite până cel târziu luna urmatoare transferului fondurilor sau, dupa caz, nu mai tarziu de 20 decembrie, in cazul in care transferul fondurilor se realizeaza in luna decembrie, prin virarea acestora de catre beneficiar in contul OCPI din care s-a efectuat finanţarea. ARTICOLUL 5 Durata contractului Contractul de finanţare intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi are valabilitate 18 de luni de la data semnarii. ARTICOLUL 6

Obligaţiile părţilor (1) Părţile înţeleg să işi asume respectarea drepturilor şi obligaţiilor aferente prezentului contract şi Procedurii. (2) Obligaţiile beneficiarului: a) de a utiliza sumele transferate cu respectarea prevederilor legale şi contractuale; b) de a utiliza sumele transferate în scopul şi la termenele pentru care au fost acordate; c) de a achiziţiona servicii de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică în limita a 60 lei/carte funciară, cu respectarea prevederilor legale în domeniul “cadastrului şi publicitătii imobiliare; d),de a achiziţiona servicii de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică “pentru sectoarele cadastrale pentru un număr minim de 100 de imobile/contract de servicii; TI e) de a prevedea sumele transferate de la finanţator în bugetul propriu la o poziţie distinctă de venituri, ca buget complementar; f) de a deschide un cont distinct, la Trezorerie, cont în care vor fi transferate sumele alocate de la bugetul de venituri proprii al ANCPI prin bugetul OCPI; g) de a desemna prin act administrativ persoana responsabilă cu urmărirea derulării contractului de finanţare, care va răspunde şi de urmărirea derulării contractului de achiziţie publică; h) de a desemna prin act administrativ persoana/persoanele responsabila (e) cu emiterea PVR servicii, conform contractului de achiziţie publică; i) de a comunica PVR servicii pentru serviciile prestate după primirea PVR tehnic emis de OCPI. PVR servicii va fi semnat de către beneficiar şi prestator în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicarea PVR tehnic; j) de a transmite OCPI o notă justificativă cu privire la orice modificare a datelor transmise prin solicitarea de finanţare; k) de a utiliza pentru solicitarea sumelor ce urmeaza a fi transferate în vederea efectuării plăţii , formularul standard prevăzut în anexele la Procedură; I) de a transmite odată cu solicitarea prevazută la lit. j) documentele justificative prevăzute în Procedură; m) de a respecta prevederile specificaţiilor tehnice aprobate prin ordinul directorului general al ANCPI, precum şi prevederile Procedurii; n) de a achizitiona servicii de realizare a lucrarilor de inregistrare sistematica in maximum 45 zile de la semnarea prezentului contract sau, dupa caz, la finalizarea procedurii de achizitie in cazul in care aceasta se finalizeaza dupa expirarea acestui termen. Depasirea termenului de 45 de zile trebuie dovedita cu acte justificative; o) de a nu incheia contracte de prestari servicii al caror termen sa depaseasca termenul contractului de finantare. (3) Obligaţiile finanţatorului : a) să transmită către ANCPII solicitarea transferului de fonduri; b) să transfere , prin ordin de plată, sumele necesare efectuării plăţii, în limita fondurilor disponibile.

ARTICOLUL 7 Modificarea şi încetarea contractului de finanţare (1) Prezentul contract de finanţare poate fi modificat , prin acordul scris al părţilor, în cazuri bine justificate. (2) În cazul în care prin contractul de achiziţie beneficiarul nu angajează întreaga sumă prevazută la art.3, diferenţa neangajată se va disponibiliza dupa încheierea unui act adiţional, în maximum 10 zile de la încheierea de către beneficiar a contractului de achiziţie. (3) Prezentul contract de finanţare încetează prin ajungere la termen.De asemenea, contractul poate înceta prin acordul părţilor, prin reziliere sau prin denunţare unilaterală. (4) Prezentul contract de finanţare poate fi reziliat cu o notificare prealabilă de 30 de zile, în situaţia în care una dintre părţi nu işi îndeplineşte obligaţiile contractuale. (5) Contractul de finantare este reziliat de drept in cazul in care beneficiarul nu respecta prevederile de la art. 6 alin. (2) lit. n), cu exceptia cazului in care beneficiarul justifica depasirea termenului. (6) Prezentul contract de finanţare poate fi denunţat unilateral,în situaţia în care beneficiarul nu este de acord cu încheierea unui act adiţional conform alin.(2). (7) Orice transfer necuvenit efectuat de către finanţator constituie plată nedatorată pe care beneficiarul are obligaţia de a o restitui în condiţiile prevăzute la alin.(8) si (9). Finanţatorul va notifica beneficiarul cu privire la suma datorată şi care trebuie restituită. (8) În termen de 30 de zile calendaristice de la data confirmării primirii de către beneficiar a notificării cu privire la sumele datorate, acesta este obligat să restituie sumele notificate. (9) Din ziua următoare expirării termenului prevăzut la alin.(7) se vor calcula majorări de întârziere conform prevederilor legale. ARTICOLUL 8 Forţa majoră (1) Forţa majoră este evenimentul absolut imprevizibil,imposibil de împiedicat şi independent de voinţa părţilor, care le opreşte să îsi execute obligaţiile ce le revin potrivit prezentului contract.

(2) Forţa majoră exonereaza părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează. (3) Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. (4) Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţa de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie pentru limitarea consecinţelor. ARTICOLUL 9 Soluţionarea litigiilor (1) Părţile contractante vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe,orice neinţelegere sau conflict care se poate ivi pe perioada de derulare a contractului. (2) Daca părţile nu ajung la soluţionarea litigiului pe cale amiabilă, acestea se pot adresa instanţelor competente. ARTICOLUL 10 Limba care guvernează contractul Limba care guvernează prezentul contract de finanţare este limba română. ARTICOLUL 11 Legea aplicabilă contractului Contractul va fi interpretat conform legislaţiei în vigoare din România. ARTICOLUL 12 Comunicări (1) Orice comunicare referitoare la îndeplinirea prezentului contract de finanţare trebuie să fie transmisă în scris. (2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii. (3) Comunicările între părti se pot face prin e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Vizat CEPP, (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Serviciu/Birou/Compartiment economic, (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Vizat pentru legalitate, Şef BIRUSP/Consilier juridic, (numele, prenumele, semnătura) Birou/Compartiment înregistrare sistematică, (numele, prenumele, semnătura) Responsabil achiziţii, înregistrare sistematică OCPI (dacă există), (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) BENEFICIAR, UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ Judeţul ............ Primar, (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Vizat CFPP, (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Direcţia economică/Compartimentul financiar-contabil Vizat pentru legalitate, Direcţia juridică/Şef Serviciu juridic-contencios/Secretar, (numele, prenumele, semnătura) Serviciul/Compartimentul achiziţii publice, (numele, prenumele, semnătura)