keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 443/16.10.2015 privind aprobarea modificării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 366 din 27.08.2015 şi aprobarea Statutului şi a Actului Constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitar㠄PĂDUREA BISTRA"

16.10.2015

Hotararea Consiliului Local 443/16.10.2015
privind aprobarea modificării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 366 din 27.08.2015 şi aprobarea Statutului şi a Actului Constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitar㠄PĂDUREA BISTRA"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2015 -27468/16.10.2015 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 366 din 27.08.2015 privind aprobarea asocierii Municipiului Timişoara cu Oraşul Recaş, Comuna Ghiroda şi Comuna Moşniţa Nouă pentru constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Pădurea Bistra;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii;
În conformitate cu prevederile art. 11, art. 36 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă modificarea art. 1 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 366 din 27.08.2015 privind asocierea Municipiului Timişoara prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "PĂDUREA BISTRA", persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, pentru realizarea în comun a unor proiecte pe Programul European "LIFE", prin includerea Comunei Bucovăţ ca membru, textul modificat al articolului urmând să aibă următorul conţinut:
"Se aprobă asocierea Municipiului Timişoara prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara cu Oraşul Recaş, Comuna Ghiroda, Comuna Moşniţa Nouă şi Comuna Bucovăţ, pentru constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară PĂDUREA BISTRA, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, pentru realizarea în comun a unor proiecte pe Programul European "LIFE".

Art. 2: Se aprobă Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "PĂDUREA BISTRA", prevăzut în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se aprobă Actul Constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "PĂDUREA BISTRA", prevăzut în Anexa 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu şi Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Primarului Oraşului Recaş;
- Primarul Comunei Moşniţa Nouă;
- Primarul Comunei Ghiroda;
- Primarului Comunei Bucovăţ;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Act_Constitutiv_ADI_PADUREA_BISTRA__cu_includerea_Comunei_Bucovat.pdf

ANEXA 2

ACT CONSTITUTIV

ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

„PĂDUREA BISTRA”

ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ „PĂDUREA BISTRA” este

persoana juridica de drept privat cu scop nepatrimonial, independentă, de utilitate publica şi

organizată potrivit Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale republicată şi a Ordonanţei

Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările completările ulterioare, ai

cărei membrii fondatori sunt:

1. Subscrisul Municipiul Timişoara, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentat de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara,

2. Subscrisa Comuna Moşniţa Nouă, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentată de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Comunei Moşniţa Nouă,

3. Subscrisul Oraşul Recaş, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentat de , cetăţean român, cu domiciliul în , jud.

Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Oraşului Recaş,

4. Subscrisa Comuna Ghiroda, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentată de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Comunei Ghiroda,

5. Subscrisa Comuna Bucovăț, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentată de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Comunei Bucovăț,

denumiţi împreună în cele ce urmează „Membrii Fondatori”, ne exprimăm unanim

voinţa de asociere, în condiţiile prevederilor legale în vigoare pentru realizarea scopului propus al

Asociaţiei, în următoarele condiţii:

CAPITOLUL I

DENUMIRE, SEDIUL ŞI DURATA

Art. 2. (1) Asociaţia are sediul social în imobilul aflat în satul Moşniţa Nouă (com.

Moşniţa Nouă), nr. , camera , jud. Timiş, înscris în Cartea Funciară nr. , a

localităţii Moşniţa Nouă.

(2) Asociaţia va putea, ulterior înfiinţării, să-şi schimbe sediul social în baza hotărârii

Adunării Generale a Membrilor sau în baza Hotărârii Consiliului Director, cu respectarea

prevederilor prezentului înscris.

Art. 3. Asociaţia se constituie pe un termen nelimitat, astfel că aceasta se va putea

dizolva prin hotărârea Adunării Generale a membrilor, prin dispoziţie judecătorească ori printr-un

act legislativ, la orice dată, situaţie în care se va preciza destinaţia patrimoniului acesteia, însa

numai în conformitate cu prevederile legale în materie şi a prezentului act.

CAPITOLUL II

SCOPUL, OBIECTIVELE ŞI ACTIVITĂŢILE ASOCIAŢIEI

Art. 4. Scopul Asociaţiei este:

1. Conservarea şi protejarea biodiversităţii urmărind protecţia speciilor şi a habitatelor naturale ameninţate şi dezvoltarea zonei de pe raza de competență a unităților

administrativ-teritoriale membre, prin implementarea unor proiecte în concordanţă cu prevederile

Programului Europeam LIFE Natură şi Biodiveristate, a Programelor de cooperare transfrontalieră

(România - Serbia şi România - Ungaria) şi a Programelor naţionale.

2. Diseminarea informaţiilor cu privire la conservarea şi protejarea biocenozei, precum şi organizarea unor programe de educare a populaţiei în vederea protejării biodiversităţii.

3. Reconstrucţia ecologică şi conservarea ariilor naturale protejate şi a siturilor Natura 2000.

4. Realizarea, reglementarea, organizarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea în comun a proiectelor de investiții publice de interes zonal sau regional de pe raza de competență a

unităților administrativ - teritoriale membre.

5. Asigurarea unei colaborări regionale, naţionale şi internaţionale, în vederea promovării biodiversităţii.

Subsemnaţii Membrii Fondatori declarăm că Asociaţia va acţiona pentru realizarea

scopului propus atât prin eforturi şi fonduri proprii, cât şi prin colaborarea ori asocierea cu alte

organizaţii asemănătoare din ţară şi străinătate, cu firme şi asociaţii economice interesate, în limita

legislaţiei în vigoare şi a prezentului statut.

Art. 5. Obiectivele Asociaţiei sunt:

1. Obţinerea finanţării şi implementarea proiectelor propuse prin următoarele programe:

- Programul Life,

- Programul de cooperare transfrontalieră (România - Serbia şi România - Ungaria),

- alte Programe naţionale, europene sau internaţionale prin care Asociaţia poate depune

proiecte în vederea îndepliniri scopului propus.

2. Realizarea unei investiţii care are ca punct central conservarea, protejarea şi promovarea biodiversităţii pentru Pădurea Bistra şi Lunca Timişului, în raza administrativ-

teritorială a localităţiilor membre.

3. Educarea populaţiei în vederea protejării naturii precum şi crearea unor programe care au atât rol educativ cât şi recreativ;

4. Asigurarea unui mediu şi a unor facilităţi pentru realizarea activităţii de cercetare care va avea ca obiect aria Pădurea Bistra şi Lunca Timişului;

5. Asociaţia va colabora cu organisme europene asemănătoare, încurajând inovarea şi modernizarea know-how-ului sau descoperirea de noi soluţii la problemele de mediu existente;

6. Sprijină valorificarea echilibrată a resurselor locale; 7. Realizarea unor investiţii de infrastructură şi agrement; 8. Asociaţia constituie reprezentarea unitara a intereselor şi nevoilor zonale în raport

cu organizaţiile centrale, naţionale sau internaţionale;

Art. 6. (1) Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale conform legii. Dividendele

obţinute de Asociaţie din activităţile acestor societăţi comerciale se folosesc pentru realizarea

scopului Asociaţiei, dacă nu, se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale.

(2) Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au

caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al Asociaţiei.

CAPITOLUL III

ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA ASOCIAŢIEI

Art. 7. (1) Organele Asociaţiei, potrivit art. 20 din Ordonanţei Guvernului nr.

26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, sunt: Adunarea

Generală, Consiliul Director şi Cenzorul.

(2) Adunarea Generală, este organul de conducere al Asociaţiei şi se constituie iniţial

din cei 4 membrii fondatori ai acesteia. Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are

drept de control asupra Consiliului Director şi a Cenzorului.

Art. 8. (1) Consiliul Director conduce activitatea Asociaţiei în perioada dintre

Adunările Generale şi este ales de către Adunarea Generală cu majoritate simplă, pe bază de

candidaturi individuale, pentru o perioadă de 4 (patru) ani şi lucrează în şedinţe lunare, hotărârile

fiind valide cu majoritatea simplă, iar în caz de egalitate de voturi, votul Preşedintelui decide

hotărârea adoptată.

(2) Consiliul Director este alcătuit din: preşedinte, 2 (doi) vicepreşedinţi şi 2 (două)

membri, structura putând fi ajustată prin hotărârea Adunării Generale.

(3) Componenţa nominală a Consiliului Director, la constituire este:

Preşedinte: , în calitate de reprezentant al ;

Vicepreşedinte , în calitate de reprezentant al ;

Vicepreşedinte: , în calitate de reprezentant al ;

Membru: , în calitate de reprezentant al ;

Membru: , în calitate de reprezentant al .

Art. 9. (1) Organul de control - Cenzorul Asociaţiei, se numeşte de către Adunarea

Generală constitutivă pentru primul mandat de 4 (patru) ani, în condiţiile legii, a Statutului şi a

prezentului înscris.

(2) Organul de control - Cenzorul Asociaţiei este , cetăţean roman, cu domiciliul

în , jud. Timiş, CNP , expert contabil conform autorizaţiei seria , nr.

/ , conform art. 27 din Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi

fundaţii, cu modificările şi consolidările ulterioare.

CAPITOLUL IV

PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI

Art. 10. 1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este în valoare totală de 1.500

(unamiecincisute) lei şi se depune în numerar în contul deschis la o instituţie bancară.

(2) Acesta se compune exclusiv din numerar, suma fiind depusă într-un cont bancar,

provenită din aportul subscris şi liber consimţit al membrilor fondatori în sumă de 300 lei

(treisutelei) fiecare şi se va putea completa cu lichidităţi, bunuri mobile sau imobile, dobândite de

Asociaţie potrivit legislaţiei în materie, fie din activităţile economice directe organizate potrivit

legii, în strânsă legătură cu scopul asociaţiei, fie din alte surse:

a) cotizaţii,

b) dobânzi bancare,

c) donaţii,

d) sponsorizări,

e) subvenţii,

f) dispoziţii testamentare făcute de terţe persoane în favoarea Asociaţiei

g) sprijin material şi financiar acordat de alte asociaţii sau fundaţii, naţionale sau

internaţionale,

h) finanţări din programe angajate şi implementate de Asociaţie,

i) contribuţii de la bugetele locale,

j) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale,

k) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de Asociaţie,

l) venituri realizate din activităţi economice directe, precum şi orice alte venituri

prevăzute de lege.

(3) Cuantumul cotizaţiilor anuale este de minim la 1 leu/locuitor (locuitorii fiecărei

unităţi administrativ-teritoriale membră a Asociaţiei sunt însumaţi conform Recensământului din

anul 2011 - date oficiale publicate de Institutul Naţional de Statistică, iar aceştia se vor actualizeaza

la fiecare recensământ), cu posibilitatea ca aceast nivel să fie mărit în funcţie de venitul la bugetul

local al fiecărui membru al Asociaţiei şi în funcţie de necesitate cofinanţării proiectelor în care

aceasta este implicată.

Adunarea Generală Constitutivă împuterniceşte pe:

, să îndeplinească următoarele activităţi:

- să deschidă contul bancar pe numele Asociaţiei pentru a depune patrimoniul

acesteia;

- să semneze în numele nostru toate actele necesare în vederea desfăşurării

procedurii de dobândire a personalităţii juridice a Asociaţiei;

- să înscrie Asociaţia în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor;

- să semneze orice acte modificatoare ale Actului constitutiv şi Statutului

Asociaţiei, modificări impuse de instanţa judecătorească competentă,

inclusiv pentru dobândirea Codului de Identificare Fiscală (C.I.F.), necesar bunei funcţionări a

Asociaţiei, în vederea prezentei împuterniciri,

În realizarea prezentului împuterniciri, delegaţii noştri sunt împuterniciţi, împreună sau

separat, să efectueze formalităţile necesare, să formuleze cereri, să dea declaraţii, să completeze

orice formulare, să depună şi să ridice orice documente, să achite orice fel de taxe, reprezentându-ne

valabil şi semnând în numele nostru şi pentru noi oriunde va fi necesar, semnătura lor fiindu-ne

opozabilă.

Redactat astăzi ___.____.________, data atestării în 12 (douăsprezece) exemplare.

Municipiul Timişoara

reprezentat prin

Comuna Moşniţa Nouă

reprezentată prin

Oraşul Recaş

reprezentat prin

Comuna Ghiroda

reprezentată prin

Comuna Bucovăț

reprezentată prin

Atasament: Referat.pdf

COD FP53-01 VER 1

ROMÂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR, MUNICIPIUL TIMIŞOARA NICOLAE ROBU DIRECŢIA DE MEDIU BIROUL MONITORIZARE ŞI PROTECŢIE MEDIU SC2015- /16.10.2015

REFERAT privind propunerea de modificare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 366 din 27.08.2015 şi aprobarea Statutului şi Actului Constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltare

Intercomunitară „PĂDUREA BISTRA” Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 366 din 27.08.2015 prin care este aprobată asocierea Municipiului Timişoara, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara cu Oraşul Recaş, Comuna Ghiroda şi Comuna Moşniţa Nouă pentru constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „PĂDUREA BISTRA”, propunem modificarea art. 1 din hotărârea sus-menţionată prin includerea Comunei Bucovăţ în calitate de membru fondator al asociaţiei şi aprobarea prin hotărâre de Consiliu Local a Statului şi Actului Constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltarea Intercomunitară „PĂDUREA BISTRA”. Textul modificat al articolului 1 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 366 din 27.08.2015 modificat urmează să aibă următorul conţinut: „Se aprobă asocierea Municipiului Timişoara prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara cu Oraşul Recaş, Comuna Ghiroda, Comuna Moşniţa Nou şi Comuna Bucovăţ, pentru constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară PĂDUREA BISTRA, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, pentru realizarea în comun a unor proiecte pe Programul European „LIFE” Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „PĂDUREA BISTRA” are ca scop conservarea şi protejarea biodiversităţii prin implementarea unor proiecte în concordanţă cu prevederile Programului European „LIFE Natură şi Biodiversitate”, prin asigurarea unei colaborări regionale, naţionale şi internaţionale, în vederea promovării biodiversităţii. Obiectivele acestei asociaţii sunt printre altele obţinerea unor finanţări şi implementarea proiectelor propuse prin programe ca Programul „LIFE” sau Programul de cooperare transfrontalieră prin care asociaţia poate depune proiecte în vederea îndeplinirii scopului propus, educarea populaţiei în vederea protejării naturii, conservării biodiversităţii, crearea unor programe cu caracter educativ şi recreativ. Faţă de cele menţionate mai sus propunem promovarea unui Proiect de Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara prin care să se aprobe modificarea componenţei membrilor fondatori ai Asociaţiei Dezvoltare Intercomunitară „PĂDUREA BISTRA” , a Statutului şi a Actului Constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „PĂDUREA BISTRA”.

VICEPRIMAR, Pentru Secretar, DAN DIACONU SIMONA DRAGOI DIRECŢIA DE MEDIU, ŞEF BIROU MONIT. ŞI PROT. MEDIU, Director Adrian Bere Semeredi Călin Victor Fiat CONSILIER, Avizat Juridic, MIHAELA VATAMANU 

Atasament: Statut_ADI_PADUREA_BISTRA_modificat_cu_includerea_Comunei_Bucovat.pdf

1

ANEXA 1

STATUT

ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

„PĂDUREA BISTRA”

ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ „PĂDUREA BISTRA” este

persoana juridică de drept privat cu scop nepatrimonial, independentă, de utilitate publica şi

organizată potrivit Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale republicată şi a Ordonanţei

Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările completările ulterioare, ai

cărei membrii fondatori sunt:

1. Subscrisul Municipiul Timişoara, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentat de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara,

2. Subscrisa Comuna Moşniţa Nouă, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentată de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Comunei Moşniţa Nouă,

3. Subscrisul Oraşul Recaş, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentat de , cetăţean român, cu domiciliul în , jud.

Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Oraşului Recaş,

4. Subscrisa Comuna Ghiroda, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentată de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Comunei Ghiroda,

5. Subscrisa Comuna Bucovăț, având cod de identificare fiscală , cu domiciliul fiscal în , jud. Timiş, reprezentată de , cetăţean român, cu domiciliul în

, jud. Timiş, CNP , în baza Hotărârii Consiliului Local al Comunei Bucovăț,

denumiţi împreună în cele ce urmează „Membrii Fondatori”, ne exprimăm unanim

voinţa de asociere, în condiţiile prevederilor legale în vigoare pentru realizarea scopului propus al

Asociaţiei, în următoarele condiţii:

CAPITOLUL I

DENUMIRE, SEDIUL ŞI DURATA

Art. 1. Denumirea care se va menţiona în toate actele de constituire, funcţionare, cât şi

în documentele emise de către aceasta este: “ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE

INTERCOMUNITARĂ PĂDUREA BISTRA”. Denumirea a fost rezervată prin verificarea

disponibilităţii eliberată de către Ministerul Justiţiei - Serviciul comunicare şi relaţii publice şi

denumită în cele ce urmează „Asociaţia”.

Art. 2. (1) Asociaţia are sediul social în imobilul aflat în satul Moşniţa Nouă (com.

Moşniţa Nouă), nr. , camera , jud. Timiş, înscris în Cartea Funciară nr. , a

localităţii Moşniţa Nouă.

(2) Asociaţia va putea, ulterior înfiinţării, să-şi schimbe sediul social în baza hotărârii

Adunării Generale a Membrilor sau în baza Hotărârii Consiliului Director, cu respectarea

prevederilor prezentului înscris.

Art. 3. Asociaţia se constituie pe un termen nelimitat, astfel că aceasta se va putea

dizolva prin hotărârea Adunării Generale a membrilor, prin dispoziţie judecătorească ori printr-un

act legislativ, la orice dată, situaţie în care se va preciza destinaţia patrimoniului acesteia, însa

numai în conformitate cu prevederile legale în materie şi a prezentului act.

2

CAPITOLUL II

SCOPUL, OBIECTIVELE ŞI ACTIVITĂŢILE ASOCIAŢIEI

Art. 4. Scopul Asociaţiei este:

1. Conservarea şi protejarea biodiversităţii urmărind protecţia speciilor şi a habitatelor naturale ameninţate şi dezvoltarea zonei de pe raza de competență a unităților

administrativ-teritoriale membre, prin implementarea unor proiecte în concordanţă cu prevederile

Programului Europeam LIFE Natură şi Biodiveristate, a Programelor de cooperare transfrontalieră

(România - Serbia şi România - Ungaria) şi a Programelor naţionale.

2. Diseminarea informaţiilor cu privire la conservarea şi protejarea biocenozei, precum şi organizarea unor programe de educare a populaţiei în vederea protejării biodiversităţii.

3. Reconstrucţia ecologică şi conservarea ariilor naturale protejate şi a siturilor Natura 2000.

4. Realizarea, reglementarea, organizarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea în comun a proiectelor de investiții publice de interes zonal sau regional de pe raza de competență a

unităților administrativ - teritoriale membre.

5. Asigurarea unei colaborări regionale, naţionale şi internaţionale, în vederea promovării biodiversităţii.

Subsemnaţii Membrii Fondatori declarăm că Asociaţia va acţiona pentru realizarea

scopului propus atât prin eforturi şi fonduri proprii, cât şi prin colaborarea ori asocierea cu alte

organizaţii asemănătoare din ţară şi străinătate, cu firme şi asociaţii economice interesate, în limita

legislaţiei în vigoare şi a prezentului statut.

Art. 5. Obiectivele Asociaţiei sunt:

1. Obţinerea finanţării şi implementarea proiectelor propuse prin următoarele programe:

- Programul Life,

- Programul de cooperare transfrontalieră (România - Serbia şi România - Ungaria),

- alte Programe naţionale, europene sau internaţionale prin care Asociaţia poate depune

proiecte în vederea îndepliniri scopului propus.

2. Realizarea unei investiţii care are ca punct central conservarea, protejarea şi promovarea biodiversităţii pentru Pădurea Bistra şi Lunca Timişului, în raza administrativ-

teritorială a localităţiilor membre.

3. Educarea populaţiei în vederea protejării naturii precum şi crearea unor programe care au atât rol educativ cât şi recreativ;

4. Asigurarea unui mediu şi a unor facilităţi pentru realizarea activităţii de cercetare care va avea ca obiect aria Pădurea Bistra şi Lunca Timişului;

5. Asociaţia va colabora cu organisme europene asemănătoare, încurajând inovarea şi modernizarea know-how-ului sau descoperirea de noi soluţii la problemele de mediu existente;

6. Sprijină valorificarea echilibrată a resurselor locale; 7. Realizarea unor investiţii de infrastructură şi agrement; 8. Asociaţia constituie reprezentarea unitara a intereselor şi nevoilor zonale în raport

cu organizaţiile centrale, naţionale sau internaţionale;

Art. 6. (1) Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale conform legii. Dividendele

obţinute de Asociaţie din activităţile acestor societăţi comerciale se folosesc pentru realizarea

scopului Asociaţiei, dacă nu, se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale.

(2) Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au

caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al Asociaţiei.

3

CAPITOLUL III

MEMBRII ASOCIAŢIEI. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII

Art. 7. (1) Membrii fondatori sunt consideraţi membrii grupului de iniţiativă,

semnatari ai Actului constitutiv, care îndeplinesc condiţiile prevăzute mai sus.

(2) Membrii asociaţi sunt unitaţi administrativ - teritoriale care îndeplinesc toate

condiţiile prevăzute în prezentul înscris.

Art. 8. (1) Calitatea de membru asociat o poate dobândi orice unitate administrativ -

teritorială, care depune o adeziune scrisă, este de acord cu prevederile prezentului statut şi ale altor

reglementări specifice, achită cotizaţia anuală, contribuie la realizarea scopului şi obiectivelor

stabilite şi sunt aprobaţi de către Adunarea Generală a Membrilor, la propunerea unui membru

fondator, a unui membru asociat sau a Consiliului Director, sub condiţia în care Comuna Moşniţa

Nouă şi Oraşul Recaş, împreună sau separat, nu-şi exercită dreptul de veto acordat pentru această

adeziune.

(2) Pierderea calităţii de membru al Asociaţiei poate avea loc prin excluderea de către

Adunarea Generală a Membrilor, în următoarele condiţii:

a) Nerespectarea prevederilor statutare şi a celorlalte reglementări specifice activităţii

Asociaţiei, dacă prin aceasta a fost perturbată activitatea Asociaţiei sau lezate interesele legitime ale

acesteia;

b) Neplata cotizaţiei, conform regulamentului intern şi a prezentului statut;

Art. 9. (1) Obligaţiile şi drepturile membrilor sunt:

a) Să participe cu drept de vot la luarea tuturor hotărârilor care privesc activitatea

Asociaţiei;

b) Să aleagă organele de conducere şi să fie aleşi în organele de conducere şi/sau

reprezentare ale Asociaţiei;

c) Să primească la cerere toate informaţiile solicitate cu privire la activitatea Asociaţiei;

d) Să primească cu prioritate publicaţiile editate de Asociaţie;

e) Să participe la toate manifestările organizate de Asociaţie, în ţară sau în străinătate, în

nume propriu sau ca reprezentant, conferinţe, simpozioane, congrese etc.;

f) Să posede legitimaţie de membru;

g) Să respecte regulile de moralitate şi responsabilitate civică, precum si regulile de

ordine interioara;

h) Să-şi respecte integral angajamentele asumate la dobândirea calităţii de membru;

i) Să respecte prevederile statutului Asociaţiei;

j) Să achite cotizaţia anuala stabilită conform regulamentului intern şi a prezentului

înscris.

k) Să sprijine desfăşurarea activităţilor Asociaţiei, inclusiv cele de organizare a

manifestărilor specifice în ţară şi străinătate.

(2) Membrii Asociaţiei au datoria de a răspunde la chemările conducerii operative a

Asociaţiei în vederea organizării unor acţiuni specifice, la rezolvarea unor probleme ce sunt de

competenţa fiecăruia şi de a participa la Adunările generale ale Asociaţiei.

(3) Membrii se pot retrage unilateral oricând din Asociaţie, cu condiţia finalizării

implementării tuturor proiectelor în care Asociaţia este direct implicată, finanţate prin Programele

amintite în prezentul înscris şi sub condiţia în care oricare dintre membri, împreună sau separat, nu-

şi exercită dreptul de veto acordat pentru această retragere.

Indiferent de motivul pierderii calităţii de membru, cotizaţia achitată până la data

respectivă nu se restituie, aceasta rămânând în patrimoniul Asociaţiei.

4

CAPITOLUL IV

ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA ASOCIAŢIEI

Art. 10. (1) Organele Asociaţiei, potrivit art. 20 din Ordonanţei Guvernului nr.

26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, sunt: Adunarea

Generală, Consiliul Director şi Cenzorul.

(2) Adunarea Generală, este organul de conducere al Asociaţiei şi se constituie iniţial

din cei 4 membrii fondatori ai acesteia. Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are

drept de control asupra Consiliului Director şi a Cenzorului.

(3) Adunarea Generală se consideră statutară dacă la primul termen de convocare

participă toti membrii Asociaţiei, iar hotărârile luate sunt valabile dacă întrunesc majoritatea simplă,

cu excepţia situaţiilor special reglementate. În cazul în care la primul termen nu se îndeplineşte

cvorumul necesar, sedinţa Adunării Generale se amână cu 24 de ore, dată la care hotărârile vor fi

considerate ca fiind valabile dacă sunt adoptate de majoritatea membrilor prezenţi. În cazul în care

există egalitate de voturi, hotărârea se va lua în baza votului exprimat de reprezentantul comunei

Mosnita Nouă.

(4) Adunarea Generală a Asociaţiei are următoarele atribuţii:

a) Stabileşte strategia şi obiectivele generale ale Asociaţiei;

b) Aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil;

c) Alege şi revocă membrii Consiliului Director, conform reglementărilor prezentului

statut. Revocarea consiliului director se va face in situaţii extraordinare când necesitatea urgentă o

impune;

d) Alege şi revocă Cenzorul;

f) Modifică actul constitutiv şi statutul Asociaţiei;

g) Hotărăşte lichidarea juridică a Asociaţiei şi stabileşte destinaţia bunurilor rămase

după lichidare;

h) Aprobă înfiinţarea de filiale;

i) Exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege sau alte paragrafe din statut,

j) Aprobă noi membri.

Art. 11. (1) Consiliul Director conduce activitatea Asociaţiei în perioada dintre

Adunările Generale şi este ales cu majoritate simplă, pe bază de candidaturi individuale, pentru o

perioadă de 4 (patru) ani şi lucrează în şedinţe lunare, hotărârile fiind valide cu majoritatea simplă,

iar în caz de egalitate de voturi, votul Preşedintelui decide hotărârea adoptată.

(2) Consiliul Director este alcătuit din: preşedinte, 2 (doi) vicepreşedinţi şi 2 (doi)

membri, structura putând fi ajustată prin hotărârea Adunării Generale.

Structura Consiliului Director este următoarea:

- 2 reprezentanţi ai Municipiului Timişoara,

- 1 reprezentant al Oraşului Recaş,

- 1 reprezentant al Comunei Moşniţa Nouă,

- 1 reprezentant al Comunei Ghiroda,

(3) Consiliul Director, pentru primul mandat de 4 (patru) ani se numeşte de către

Adunarea Generală constitutivă, cu posibilitatea prelungirii tacite a mandatului cu câte un alt

mandat, la expirare, fără limitarea numărului mandatelor. Membrii Consiliului Director pot fi

revocaţi înainte de expirarea mandatului, votul Adunarii Generale, hotărârea fiind valide cu

majoritatea simplă şi cu necesitatea ca orice modificare a Consiliului Director să fie comunicată, în

termen de 30 de zile, grefei instanţei pentru înscrierea în registrul Persoanelor Juridice, a acestor

modificări.

(4) Consiliul Director se întruneşte cel puţin odată pe trimestru, luând hotărâri prin

majoritatea simplă, putându-se întruni în şedinţe extraordinare şi ori de câte ori este necesar. În caz

de egalitate de voturi, votul Preşedintelui decide hotărârea adoptată.

(5) Consiliul Director are următoarele atribuţii:

a) Prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, execuţia

5

bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi

proiectul programului de activităţi;

b) Încheie orice acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;

c) Aprobă organigrama şi politica de personal a Asociaţiei;

d) Executa bugetul de venituri şi cheltuieli;

e) Hotărăşte acordarea sau retragerea garanţiilor şi depunerea de cauţiuni, asupra

bunurilor Asociaţiei;

f) Elaborează regulamentul intern de funcţionare;

g) Înfiinţează societăţi comerciale în condiţiile legii, cu aprobarea Adunării Generale a

Membrilor;

h) Hotărăşte încheierea contractelor cu terţe persoane fizice sau juridice;

i) Păstrează legătura cu instituţiile bancare, fiind reprezentantul direct în relaţiile cu

acestea, putând să deschidă şi să închidă conturi bancare, să aprobe operaţiuni bancare, să acceseze

credite şi să garanteze cu bunurile Asociaţiei respectivele credite.

j) Angajează şi concediază personalul Asociaţiei, numeşte Directorul Executiv;

k) Decide cu privire la modul de încasare al sumelor datorate şi asupra modului şi

termenului de plată privind aceste sume;

l) Hotărăşte gajarea sau ipotecarea bunurilor;

m) Decide cu privire la toate delegaţiile de plata, gajurile, ipotecile sau alte garanţii,

putând dispune sistarea lor înainte de ordonarea plăţii de către debitorii Asociaţiei;

n) Reprezintă Asociaţia în justiţie, hotărând asupra punctului de vedere al acesteia,

decide încheierea de tranzacţie şi învoieli asupra drepturilor litigioase ale Asociaţiei;

o) Poate modifica cuantumul cotizaţiilor anuale;

p) Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de către Adunarea Generală, lege şi statut;

(5) Consiliul Director poate numi organe şi organisme operaţionale sub controlul sau,

pentru organizarea şi administrarea eficientă a activităţii Asociaţiei. De asemenea, potrivit legii,

poate împuternici o persoană, cu funcţii executive, pentru a exercita una sau mai multe atribuţii

specificate în prezentul statut.

Art. 12. (1) Preşedintele este numit de către membrii Asociaţiei prin votul majorităţii

simple. Este conducătorul executiv al Asociaţiei şi exercită atribuţiile stabilite în statut, ca şi

competenţele delegate de Consiliul Director al Asociaţiei.

(2) Angajarea Asociaţiei faţă de celelalte persoane fizice şi juridice se va face numai

prin acordul expres al preşedintelui sau a împuternicitului acestuia.

(3) Principalele atribuţii ale preşedintelui sunt:

a) organizează şi conduce activitatea Asociaţiei în scopul aplicării hotărârilor Adunării

Generale şi ale Consiliului Director, a programelor şi planurilor de activitate aprobate;

b) prezintă periodic rapoarte Consiliului Director asupra activităţii desfăşurate;

c) întocmeşte, în conformitate cu actele normative în vigoare şi prezintă spre aprobare

Consiliului Director – regulamentul de organizare şi funcţionare al Asociaţiei;

d) aprobă Regulamentul de ordine interioară al Asociaţiei şi asigură respectarea

acestuia;

e) asigură aplicarea şi respectarea în întreaga activitate a Asociaţiei, a actelor normative

în vigoare, precum şi a normelor şi reglementarilor specifice domeniului, emise de către ministerele

şi organismele de resort;

f) convoacă Consiliul Director al Asociaţiei şi pregăteşte ordinea de zi a şedinţelor

acestuia, contribuind la întocmirea documentelor şi lucrărilor ce urmează a fi prezentate;

g) pregăteşte şi prezintă Consiliului Director al Asociaţiei propunerile referitoare la

programele şi planurile de activitate ale acesteia, bugetul anual de venituri şi cheltuieli, situaţia

periodică a execuţiei bugetare şi a asigurării bazei materiale;

h) aprobă programele şi planurile de pregătire prezentate de specialiştii asociaţiei,

analizează împreună, periodic, stadiul îndeplinirii obiectivelor propuse şi rezultatele realizate de

Asociaţie şi alţi specialişti din cadrul acesteia;

i) stabileşte cu trezorierul, cuantumul cheltuielilor pentru fiecare acţiune programată şi

angajează sumele necesare, cu respectarea normelor financiare în vigoare;

6

j) semnează principalele documente şi lucrări elaborate de Asociaţie, programele şi

planurile de activitate, bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi alte lucrări curente ale Asociaţiei;

k) primeşte, rezolvă şi semnează corespondenţa adresată Asociaţiei şi informează

Consiliul Director asupra principalelor probleme apărute;

l) aprobă necesarul de echipament şi materiale specifice în vederea realizării scopurilor

şi obiectivelor acesteia;

m) reprezintă Asociaţia în raport cu organismele de stat şi internaţionale, cu autorităţile

administraţiei publice, cu alte persoane fizice sau juridice;

n) asigură informarea publică privind activitatea Asociaţiei;

o) angajează patrimonial Asociaţia şi semnează actele juridice încheiate cu terţii;

(4) În caz de egalitate de voturi privind hotărârile luate de Consiliul Director, votul

Preşedintelui va fi cel definitiv.

Art. 13. (1) Vicepreşedinţii aduc la îndeplinire hotărârile Consiliului Director şi îl ajuta

pe preşedinte în realizarea atribuţiilor acestuia, în măsură şi cu privire la sarcinile stabilite prin

Regulamentul interior de funcţionare.

(2) Ţin locul preşedintelui, pe baza mandatului expres acordat când acesta lipseşte.

Art. 14. Contractarea, angajarea şi remunerarea unor persoane fizice sau juridice sau a

personalului administrativ ori din conducerea Asociaţiei, sau a altor persoane care îndeplinesc

sarcini ori care desfăşoară activităţi pentru aceasta se stabilesc de către Preşedinte.

Art. 15. Asociaţia, ca persoană juridică, răspunde civil de toate faptele contractuale,

delictuale şi quasi delictuale săvârşite de reprezentanţii săi în timpul funcţiunii lor, dacă acestea nu

sunt imputabile reprezentantului care a angajat Asociaţia în asemenea raporturi.

Art. 16. Membrii care formează organele de direcţie şi administraţie sunt personal şi

solidar răspunzători pentru daunele provocate din culpa lor, atât faţă de terţi cât şi faţă de persoana

juridică însăşi.

Art. 17. (1) Organul de control al Asociaţiei este Cenzorul. Acesta este numit pe un

mandat de 4 (patru) ani de către Adunarea Generală, iar revocarea acestuia poate fi făcută de către

Adunarea Generală.

(2) Cenzorul este numit şi poate fi revocat de către membrii Asociaţiei şi înainte de

expirarea mandatului, prin votul majorităţii simple, revocarea putând fi hotărâtă şi de către Consiliul

Director, pentru motive întemeiate urmând ca Adunarea Generală să valideze această decizie în

următoarea întâlnire.

Potrivit legii în materie, Cenzorul exercită controlul financiar intern al Asociaţiei.

În exercitarea atribuţiunilor sale Cenzorul:

a) verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;

b) controlează toate operaţiunile financiare şi economice ale Asociaţiei;

c) verifica bilanţul, contul de profit şi pierderi şi pe aceasta bază;

d) întocmeşte rapoarte pe care le prezintă Consiliului Director şi Adunării Generale.

(3) Cenzorul poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot şi

îndeplineşte orice alte atribuţii specifice stabilite de Consiliului Director şi Adunarea Generală.

CAPITOLUL V

PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI

Art. 18. (1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este în valoare totală de 1.500

(unamiecincisute) lei şi se depune în numerar în contul deschis la o instituţie bancară.

(2) Acesta se compune exclusiv din numerar, suma fiind depusă într-un cont bancar,

provenită din aportul subscris şi liber consimţit al membrilor fondatori în sumă de 300 lei

(tresutelei) fiecare şi se va putea completa cu lichidităţi, bunuri mobile sau imobile, dobândite de

Asociaţie potrivit legislaţiei în materie, fie din activităţile economice directe organizate potrivit legii

în strânsă legătură cu scopul asociaţiei, fie din alte surse:

a) cotizaţii,

b) dobânzi bancare,

c) donaţii,

7

d) sponsorizări,

e) subvenţii,

f) dispoziţii testamentare făcute de terţe persoane în favoarea Asociaţiei

g) sprijin material şi financiar acordat de alte asociaţii sau fundaţii, naţionale sau

internaţionale,

h) finanţări din programe angajate şi implementate de Asociaţie,

i) contribuţii de la bugetele locale,

j) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale,

k) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de Asociaţie,

l) venituri realizate din activităţi economice directe, precum şi orice alte venituri

prevăzute de lege.

(3) Cuantumul cotizaţiilor anuale este de minim la 1 leu/locuitor (locuitorii fiecărei

unităţi administrativ-teritoriale membră a Asociaţiei sunt însumaţi conform Recensământului din

anul 2011 - date oficiale publicate de Institutul Naţional de Statistică, iar aceştia se vor actualizează

la fiecare recensământ), cu posibilitatea ca aceast nivel să fie mărit în funcţie de venitul la bugetul

local al fiecărui membru al Asociaţiei şi în funcţie de necesitate cofinanţării proiectelor în care

aceasta este implicată.

(4) Patrimoniul Asociaţiei în numerar, se va păstra în conturi în lei sau valută, deschise

la una din băncile din România, precum şi în casieria Asociaţiei, în condiţiile reglementarilor în

vigoare. Bunurile mobile se vor înregistra în patrimoniu conform normelor fiscale, iar imobilele

dobândite în patrimoniu înscriindu-se ca atare în Cartea Funciară, conform legii române în vigoare

la momentul dobândirii.

(5) Folosirea fondurilor băneşti ale Asociaţiei se face potrivit hotărârii Consiliului

Director, numai pentru îndeplinirea scopului şi a obiectivelor asociaţiei, potrivit statutului şi cu

respectarea normelor financiare.

(6) În măsura reglementărilor legale favorabile, Asociaţia va beneficia de reducerile şi

scutirile de impozite şi taxe pentru eventualele dobândiri de bunuri care sunt folosite sau dobândite,

pentru anumite operaţii financiare făcute în scopul propus în statut sau orice bunuri destinate

patrimoniului Asociaţiei ori realizării obiectului şi scopului Asociaţiei.

CAPITOLUL VI

DIZOLVARE, LICHIDARE

Art. 19. Asociaţia se dizolvă:

1) de drept; a) nerealizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost

constituită, dacă în termen de 3 (trei) luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce

schimbarea acestui scop;

b) imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau a constituirii Consiliului director în

conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la

care, potrivit statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul director putea şi constituit;

c) reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, daca acesta nu a fost

îndeplinit timp de 3 luni;

b) prin hotărârea instanţei de judecată;

a) când scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrar ordinii publice; b) când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii

publice;

c) când Asociaţia urmăreşte alt scop decât pentru ce a fost constituit; d) alte cazuri prevăzute de lege. 2) prin hotărârea Adunării Generale, cu majoritate absolută. Art. 20. Constatarea dizolvării se realizează prin hotărârea judecătoriei în a cărei

circumscripţie se află sediul Asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate.

Art. 21. Lichidarea Asociaţiei se va efectua conform procedurii prevăzute în

Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

8

Art. 22. În cazul dizolvării Asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării vor fi

transmise către Organizaţii Non-Guvernamentale cu scop asemănător şi care vor desfăşura

activităţi similare în ariile protejate descrise mai sus. Această Organizaţie Non-Guvernamentală este

desemnată de către Adunarea Generală a membrilor.

CAPITOLUL VII

DISPOZIŢII FINALE

Art. 23. Asociaţia are drept la siglă, ştampilă, precum şi orice alte elemente de

identificare.

Art. 24. Prezentul statut a fost redactat conform cu prevederile dispoziţiilor Legii nr.

215/2001 a administraţiei publice locale republicată şi a Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu

privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările completările ulterioare.

Art. 25. Dispoziţiile prezentului Statut se completează cu prevederile legale în vigoare.

Redactat astăzi ___.____._______, data atestării în 7 (şapte) exemplare.

Municipiul Timişoara

reprezentat prin

Comuna Moşniţa Nouă

reprezentată prin

Oraşul Recaş

reprezentat prin

Comuna Ghiroda

reprezentată prin

Comuna Bucovăț

reprezentată prin