keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 434/24.11.2009 privind alocarea sumelor, în limita a cel mult 2000 lei anual, de la bugetul local pentru plata actelor întocmite în cazurile sociale identificate la nivelul Municipiului Timişoara

24.11.2009

Hotararea Consiliului Local 434/24.11.2009
privind alocarea sumelor, în limita a cel mult 2000 lei anual, de la bugetul local pentru plata actelor întocmite în cazurile sociale identificate la nivelul Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 3502/10.11.2009 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara- domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
În conformitate cu prevederile art 33 şi art.40 din Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(d) şi alin 6, lit. (a), pct.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.2 din Legea nr. 215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă alocarea sumelor, în limita a cel mult 2000 lei anual, de la bugetul local -"Titlul II Bunuri şi servicii - articolul 20.30. - Alte cheltuieli alin. 20.30.30. Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii"- pentru cazurile sociale identificate la nivelul Municipiului Timişoara, în vederea achitării unor taxe pentru întocmirea actelor de identitate, a dosarelor medicale şi a altor documente necesare persoanelor aflate în situaţii de nevoi sociale.
Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara .
Art.3: Prezenta hotărâre se comunică :
-Instituţiei Prefectului- Judeţul Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
-Direcţiei Economice;
-Direcţiei Edilitare;
-Direcţiei Urbanism;
-Direcţiei Patrimoniu;
-Direcţiei Comunicare;
-Direcţiei Dezvoltare;
-Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
-Direcţia de Mediu;
-Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
-Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
-Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_Cazuri_sociale.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA APROBAT, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară PRIMAR Nr.3502/10.11.2009 Dr.ing.GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT, privind alocarea sumelor, în limita a cel mult 2000 lei anual, de la bugetul local pentru plata

actelor întocmite în cazurile sociale identificate la nivelul Municipiului Timişoara

Prin HCLMT nr.44/29.01.2008 şi HCLMT nr.517/25.11.2008, Consiliul Local al Municipiului Timişoara a alocat de la bugetul local, pentru anii 2008 şi 2009, suma de 2000 lei în vederea achitării unor taxe pentru cazurile sociale identificate la nivelul Municipiului Timişoara.

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară, în calitate de serviciu public de asistenţă socială, aplică prevederile legale în domeniu. Potrivit art.33, alin.1 din Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială, serviciile publice din subordinea consiliilor locale ale municipiilor au ca principală atribuţie „a) identifică nevoile sociale ale comunităţii şi le soluţionează în condiţiile legii; ”. Cele mai multe cazuri semnalate, telefonic sau scris, de către cetăţeni şi instituţii, sunt persoane fără adăpost şi/sau acte de identitate, nu dispun de venituri, sunt bolnave şi necesită măsuri urgente de protecţie socială.

Pentru ca persoanele aflate în situaţii de nevoie socială să poată beneficia de măsurile prevăzute de lege (ajutor social sau alte prestaţii sociale, internare în cămine spital sau în centre rezidenţiale) este necesar, în prima etapă, întocmirea actelor de identitate- cărţi de identitate sau cărţi de identitate provizorii.

Întocmirea actelor de identitate presupune plata de timbre fiscale/judiciare, a declaraţiei de pierdere a actului de identitate, a contravalorii cărţii de identitate, plata fotografiilor, a unor certificate medicale pentru comisii de expertiză, etc..

Având în vedere cele expuse, în baza art.40 din Legea nr.47/2006, art.36 alin.2 lit.”d” şi alin 6, lit. „a”, pct.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală,

PROPUNEM:

1. alocarea sumelor, în limita a cel mult 2000 lei anual, de la bugetul local -"Titlul II Bunuri şi servicii - articolul 20.30. - Alte cheltuieli aliniatul 20.30.30. Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii"- pentru cazurile sociale identificate la nivelul Municipiului Timişoara, în vederea achitării unor taxe pentru întocmirea actelor de identitate, a dosarelor medicale şi a altor documente necesare persoanelor aflate în situaţii de nevoi sociale.

Viceprimar,

ADRIAN ORZA

Director executiv, Director executiv,

Smaranda Haracicu Maria Stoianov

Consilier juridic, Şef Serviciu Juridic Mariana Sărac Mirela Lasuschevici

COD FP53-01,ver.1