keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 417/27.11.2007 privind stabilirea tarifului maximal în vederea efectuării serviciului de transport în regim de taxi

27.11.2007

Hotararea Consiliului Local 417/27.11.2007
privind stabilirea tarifului maximal în vederea efectuării serviciului de transport în regim de taxi


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2007-021644/28.09.2007 al Primarului Municipiului Timişoara, dl. GHEORGHE CIUHANDU ;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu , Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisia pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara ;
În conformitate cu Legea nr. 265/2007 care modifică şi completează Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere;
Având în vedere solicitarea Societăţii Comerciale MT Tudo SRL înregistrată cu nr. RE2007-000631/27.03.2007.
Având în vedere solicitarea Societăţii Comerciale Protaxi SRL înregistrată cu nr. RE2007-000633/27.03.2007
Având în vedere solicitarea Societăţii Comerciale Inter Cyty SA înregistrată cu nr. RE2007-000632/27.03.2007
Având în vedere solicitarea Societăţii Comerciale Eurobau-Tm SRL înregistrată cu nr. RE2007-000634/27.03.2007
Având în vedere solicitările Sindicatului Independent al Taximetriştilor Egali de Pretutindeni, înregistrate cu nr. TH2007-004619/19.09.2007 şi RE2007-000952/11.05.2007;
Având în vedere solicitările Camerei Naţionale a Taximetriştilor, înregistrate cu nr. TH2007-002279/19.09.2007 şi RE2007-000617/26.03.2007;
Având în vedere solicitările Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi, înregistrate cu nr. TH2007-004587/18.09.2007 şi TH2007-001021/18.05.2007;
Având în vedere raportul de expertiză tehnică al Camerei Naţionale a Taximetriştilor din România înregistrat cu nr. RE2007-002477/04.10.2007 privind metodologia de calcul a tarifului maximal de distanţă;
Având în vedere dezbaterea publică din data de 18.10.2007 la care au participat reprezentanţii asociaţiilor profesionale reprezentative şi taximetrişti independenţi;
Având în vedere prevederile Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 şi ale Legii serviciilor de transport public local nr.92/2007;
În temeiul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere şi Legii 102/2006 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2005;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. (2) lit. (d) si alin.(9) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată;
În temeiul art.45 alin.1 din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată;



HOTARASTE

Art.1: Începând cu data de 15.12.2007 se aprobă tariful maximal de distanţă în valoare de 3,39 lei/km în vederea desfăşurării serviciului de transport în regim de taxi, stabilit conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Drumuri şi Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Drumuri si Transporturi;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
VALENTIN MOLDOVAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR

APROBAT PRIMAR

Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECTIA DRUMURI SI TRANSPORTURI

SC2007-021644/28.09.2007 Blv. C.D. Loga, nr.1, 300030, Timişoara, tel: +40 256 201 427 fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT, privind stabilirea tarifului maximal

în vederea efectuării serviciului de transport în regim de taxi

Având în vedere înregistrarea nr. RE2007-000631/27.03.2007 a Societăţii

Comerciale M.T. Tudo SRL, prin care se solicită ridicarea tarifului minimal la valoarea de 1,45 lei/km şi a tarifului maximal la valoarea de 2,5 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. RE2007-000633/27.03.2007 a Societăţii Comerciale Protaxi SRL, prin care se solicită ridicarea tarifului minimal la valoarea de 1,45 lei/km şi a tarifului maximal la valoarea de 2,5 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. RE2007-000632/27.03.2007 a Societăţii Comerciale Inter City SA, prin care se solicită ridicarea tarifului minimal la valoarea de 1,45 lei/km şi a tarifului maximal la valoarea de 2,5 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. RE2007-000634/27.03.2007 a Societăţii Comerciale Eurobau-Tm SRL, prin care se solicită ridicarea tarifului minimal la valoarea de 1,45 lei/km şi a tarifului maximal la valoarea de 2,5 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. RE2007-000617/26.03.2007 împreună cu raportul de expertiză tehnică privind metodologia de calcul a tarifului maximal de distanţă a Camerei Naţionale a Taximetriştilor, prin care se solicită ridicarea tarifului minimal la valoarea de 1,40 lei/km şi a tarifului maximal la valoarea de 2,46 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. TH2007-001021/18.05.2007 a Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi prin care se solicită lărgirea plajei de tarif între 0,95 lei/km şi 3 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. RE2007-000952/11.05.2007 a Sindicatului Independent al Taximetriştilor Egali de Pretutindeni prin care se solicită ridicarea tarifului minimal la valoarea de 1,547 lei/km şi valoarea tarifului maximal la 3 lei/km.

Având în vedere înregistrarea nr. TH2007-004619/19.09.2007 a Sindicatului Independent al Taximetriştilor Egali de Pretutindeni prin care se solicită ridicarea tarifului maximal la valoarea de 3,5 Ron şi valoarea tarifului lei/km de 1,49 lei.

Având în vedere înregistrarea nr. TH2007-002279/19.09.2007 a Camerei Naţionale a Taximetriştilor prin care se solicită ridicarea tarifului maximal la valoarea de 3,5 Ron şi valoarea tarifului lei/km de 1,49 lei.

Având în vedere înregistrarea nr. TH2007-004587/18.09.2007 a Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi prin care se solicită ridicarea tarifului maxim din taximetrie la 3,5 lei – tarif de zi.

Având în vedere dezbaterea publică din data de 18.10.2007 la care au participat reprezentanţii asociaţiilor profesionale reprezentative şi taximetrişti independenţi.

Având în vedere că până la apariţia Legii nr. 265/2007, tarifele au fost stabilite prin Hotărârea Consiliului Local nr. 238/11.11.2003 în conformitate cu prevederile Legii nr. 38 /2003 la valorile: tariful minim în valoare de 6700 lei/km şi tariful maxim de 12000 lei/km.

Având în vedere faptul că Legea nr. 265/2007 care modifică şi completează Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi si în regim de închiriere, prevede numai stabilirea tarifului maximal de distanţă care va fi aprobat prin hotărâre a Consiliului Local.

2

Având în vedere prevederile Legii nr. 265/2007 care modifica si completează Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi si în regim de închiriere, art. 49 aln. 1 lit. d) precizează că „tarifele de distanta nu pot depăşi tarifele maximale de distanţă stabilite prin hotărâri ale autorităţii administraţiei publice locale”.

Având în vedere că până în prezent Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nu a elaborat şi nu a transmis metodologia de calcul a tarifului maximal de distanţă, la stabilirea acestuia s-a ţinut cont de raportul de expertiză tehnică al Camerei Naţionale a Taximetriştilor din România înregistrat cu nr. RE2007-002477/04.10.2007 privind metodologia de calcul a tarifului maximal de distanţă, stabilit la valoarea de 3,39 lei/km.

Având în vedere faptul că tarifele nu au fost actualizate anual cu indicele de inflaţie începând cu anul 2004 aşa cum prevedea Hotărârea de Consiliului Local nr. 238/11.11.2003.

Având în vedere efortul investiţional al transportatorilor autorizaţi prin achiziţionarea de autovehicule noi pentru înnoirea parcului auto, de faptul că au crescut cheltuielile aferente amortizării mijloacelor fixe, creşterilor salariale şi ale carburanţilor, precum şi de faptul că ultima hotărâre a Consiliului Local care stabilea tariful maximal a fost în anul 2003.

Având în vedere solicitările transportatorilor autorizaţi, rapoartele de expertiză tehnică privind stabilirea tarifului maximal de distanţă şi solicitările reprezentanţilor asociaţiilor profesionale reprezentative, propunem aprobarea tarifului maximal de distanţă la valoarea de 2,45 lei/km.

În conformitate cu prevederile Legii 265/2007, art. 49 – fiecare transportator autorizat îşi va stabili tariful de distanţă sub limita valorii tarifului maximal de distanţă aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local, tarif din care vor rezulta celelalte tarife de noapte, pornire şi tariful orar.

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU R.T.U., CULIŢĂ CHIŞ OVIDIU RĂDULESCU CONSILIER PRINCIPAL, CONSILIER SUPERIOR SORIN TRUŢA MIHAI DRAGOMIR

AVIZAT JURIDIC, MIRELA LASUSCHEVICI

Atasament: Anexa.pdf

MEA d MLM - Topa CU În IC ră sad zi per E 7 2 Tabel Cheltuieli necesare desfasurarii activitatii de taxi ab ga Valoare Durata Valoare de Nr. Totala | amortizarii| amortizat Crt. |Cheltuieli / autoturism (RON) (luni) (lunar) 1[ Autoturism 26.400 48 550,00 2|ITP (2/an) 120) 12 10,00 3[Asig. Obligatorie 330 12 27,50 4|Asig. Casco pt. Taxi 1,960 12 163,33 5[Asig. Calatori si Bagaje 23 12 1,92 6|Service autoturism(manopera) 147 1 147,00 7|Piese de schimb 173 1 173,00 8[Schimb ulei si filtre 75 1 75,00 S[Acumulator auto 150! 12 12,50 TolCombustibil (cca.350l) 1.180 1 1.180,00 TT[Anvelope (un set de 4 buc.) 600 12 50,00 12|Scolarizare pers. desemnata(pt.5masini) 45 60 0,75 13| Atestat pers. desemnata 30 12 2,50 14|Taxa viza pers. desemnata 30 12 2,50 15|Casa de marcat fiscala 780 60 13,00 16| Service casa de marcat 20 1 20,00 Verificare metrologica 47| 12 3,92 18|Caseta Taxi 150 36 4,17 T9|Statie emisie-receptie 970 60 16,17 20[Service statie 17 1 17,00 21[Cheltuieli Dispecerat/luna 12 1 72,00 25 | Salariu taximetrist angajat 528 1 528,00 23[Taxe aferente salariului 248 1 248,00 24|Formulare fiscale 25| 3 8,33 25|Birotica 10 1 10,00 26|Contabilitate 27 1 27,00 27|Viza medicina muncii 50 12 4,17 28|Hartie termica 17 1 17,00 29|Licenta Transport 120 12 10,00 30[Licenta de Executie 120 12 10,00 31[Agreere RAR 80 12 6,67 32|Colante Taxi 70 12 5,83 33[Cheltuieli intretinere aspect (int/ext) 60| 4 60,00 34|Cheltuieli salariu sofer inlocuitor(CO) 750 12 62,50 35[Cheltuieli aferente salariu sofer inlocuitor 248 12 20,67 36|lmpozit anual vehicul 50 12 4,17 37 [Impozit terenuri spatii garare/auto/an 240 12 20,00 38 [Impozit cladiri spatiu firma/auto/an 100 12 8,33 39|Taxa de mediu 120 12 10,00 40[lmpozit pe venit ( venit mediu de 120 lei/zi) 30 1 30,00 41[Onorariu Raport Audit 250 60 4,17 42|RO vignieta 10 12 5,83 TOTAL CHELTUIELI MASINA / LUNA 3.642,92 A bb,

CALCULUL TARIFULU/Km Suma de 3.642,92 lei reprezinta totalul cheltuielilor realizate in decursul unei luni pe fiecare autovehicul in parte de catre un operator care detine un parc de minim 5 autovehicule cu care isi desfasoara activitatea. Costurile au fost determinate ca fiind costuri specifice pentru 100 Km rulati in medie cu un rulaj in gol de 40Km. (CUPS 100/60). Trebuie tinut cont de faptul ca un autoturism taxi parcurge in Timisoara -150 de Km. Si tinand cont de CUPS-sul propus rezulta —90 de Km <<pe plin>>. De aceea veniturile care trebuie sa acopere costurile se realizeaza intr-un parcurs mai mic decat cel inregistrat de kilometraj. Astfel rulajul taxat la care trebuie raportate costurile este inferior parcursului efectuat si de aceea trebuie tinut cont ca aceste venituri se obtin numai pentru parcursul in care taxiul este ocupat. Astfel rezulta (suma totala/26 de zile lucratoare/90 de km taxati) Cursa medie in Timisoara este de 3,7 Km, ceea ce inseamna ca incasarile din tariful de pornire se impart la aceasta valoare si rezulta un coeficient de 1,27 (pt. Tp=Td) Tinand cont de acest coeficient formula rezultata va fi : (suma totala/26 de zile lucratoare/90 de km taxati/ 1,27) (a) 3.597,92 /26/90/1.27 = 1,226 lei/Km Tinand cont de prevederile Art. 25 lit d) din Normele Metodologice pentru aplicarea Legii 38/2003, peste costul minim al prestatiei trebuie asigurat un profit rezonabil asa incat suma care a rezultat si care reprezinta cheltuielile realizate de un autovehicul/Km pentru asigurarea transportului in regim taxi, trebuie adaugat un procent de 10%. Astfel rezulta (b) 1,226+10%= 1,348 lei/Km Tinand cont deasemeni ca societatea comerciala este platitoare de TVA, tariful rezultat se majoreaza cu 10,73%(TVA nedeductibila) si rezulta: (c) 1,348+10,73%= 1,492 lei/Km Mai trebuie spus ca pot exista si anumite cheltuieli suplimentare care sunt inevitabile datorita functionarii unei societati si care pot majora tariful /Km. Teoretic taximetristii independenti ar putea practica tariful minimal de la pct. b. Din cauza faptului ca statutul PFA stabilit prin legislatia in vigoare nu permite autorizarea mai multor autovehicule ale aceluiasi PFA, rezulta anumite cheltuieli unitare fixe care nu pot scadea odata cu cresterea parcului auto(cazul Societatilor Comerciale). Aceste cheltuieli insumate si cu alte cheltuieli nedeductibile dau un coeficient minim de 6,7% de unde rezulta: (d) 1,348+6,70%= 1,438 lei/Km Avand in vedere aceleasi considerente de mai sus, societatile care au un parc: propriu ce depaseste 17 autovehicule, au un coeficient subunitar invers proportional cu numarul autovehiculelor. Acest fapt le permite acestor societati să coboare nivelul tarifului minim necesar pana la valoarea calculata pentru PFA. Pentru a stabili nivelul tarifului maximal luam in considerare un profit de 150% raportat la valoarea de la pct a. Astfel rezulta: (e) 1,226 + 150,00%= 3,065 lei/Km (f) 3.065 + 10,73%= 3.394 lei/Km (pt. 517 autovehicule) (g) 3,065 + 6,70%= 3.270 lei/Km (pt. PFA si SC cu parc>17 autovehicule)