keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 352/29.09.2009 privind aprobarea participării Muncipiului Timişoara în calitate de partener în cadrul proiectului „Însuşirea de către personalul specializat de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării" finanţat în cadrul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Intervenţie 6.4 "Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii"

29.09.2009

Hotararea Consiliului Local 352/29.09.2009
privind aprobarea participării Muncipiului Timişoara în calitate de partener în cadrul proiectului „Însuşirea de către personalul specializat de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării" finanţat în cadrul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Intervenţie 6.4 "Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2009- 21963/17.09.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane., Axa Prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", DMI 6.4 "Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii " Operaţiunea nr. 98-"Parteneriat transnaţional".
În temeiul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin. (2), lit. e) , alin.7 lit.(c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală , republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara în calitate de partener la proiectul "Însuşirea de către personalul specializat de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării" finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale" Domeniul Major de Intervenţie 6.4 "Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii".

Art. 2: Se aprobă alocarea în bugetul local a sumei de 52.762,50 lei echivalentul a 12.500 de euro calculată la cursul stabilit de Autoritatea de Management (curs euro=4,221 lei) pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, reprezentând contribuţia proprie la cofinanţarea proiectului "Însuşirea de către personalul specializat, de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării", conform Acordului de parteneriat prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Serviciul Resurse Umane va fi responsabil cu implementarea proiectului menţionat mai sus în colaborare cu Direcţia Dezvoltare, Direcţia Economică din cadrul Primăriei Timişoara.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare ,Direcţia Economică şi Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver. 1 1

ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DEZVOLTARE PRIMAR Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională Nr. SC2009-21963/17.09.2009 Dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT

privind aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de partener la proiectul „Însuşirea de către personalul specializat de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane , incluziunii sociale şi ocupării„ finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor

Umane, Axa Prioritară 6 ”Promovarea incluziunii sociale„ Domeniul Major de Intervenţie 6.4”Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii”

Politica socială debutează odată cu adoptarea, în 1989, a Cartei comunitare a drepturilor sociale fundamentale ale lucrătorilor (cunoscută şi drept Carta Socială) în care este reflectată preocuparea pentru dimensiunea socială a politicilor comunitare în contextul construcţiei pieţei unice europene, principala prioritate care a fost stabilită fiind crearea de noi locuri de muncă, strâns corelată cu crearea de parteneriate sociale. Politica socială a UE este formată dintr-un set de politici complementare, ce s-au dezvoltat şi multiplicat pe parcursul timpului şi care acţionează în acele sectoare de activitate ce afectează sau generează gradul de bunăstare individuală şi socială. În acest sens, Strategia Europeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă a identificat parteneriatul social ca unul din elementele cheie ale modelului social european. Prin concentrarea intereselor partenerilor sociali la toate nivelurile organizatorice se vor asigura premisele realizării consensului general în elaborarea şi implementarea strategiilor şi politicilor de ocupare la nivel central regional şi local. Programul Naţional de Reforme 2007-2010 susţine funcţionarea de parteneriate regionale pentru ocupare şi incluziune socială, precum şi crearea la nivel regional şi local a unei viziuni comune asupra elementelor de ocupare şi incluziune socială şi utilizarea eficientă a fondurilor europene disponibile în acest sens. Municipiul Bacău a lansat o invitaţie Municipiului Timişoara de a participa în calitate de partener la un proiect de tip strategic cu titlul ”Însuşirea de către personalul specializat , de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane , incluziunii sociale şi ocupării” care promovează cooperarea transnaţională şi care îşi propune să contribuie la crearea de parteneriate şi schimb de experienţă la nivel transnaţional în domeniul resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării . În cadrul proiectului de tip strategic, Municipiul Timişoara participă în calitate de partener, alături de Municipiul Bacău în calitate de Lider de Proiect şi de alţi parteneri precm: SC Global Commercium Development SRL- Bucureşti, IFI Instituto de Formacion Integral S.L.U –Spania. Colaborarea dintre liderul de proiect şi partenerii proiectului are drept scop crearea de parteneriate la nivel european în domeniul resurselor umane, incluziunii sociale, participării şi colaborării cu reţele tematice europene şi naţionale în domeniul dezvoltării resurselor umane şi incluziunii sociale, transfer de expertiză, stagii de practică, dezvoltarea şi susţinerea programelor comune pentru promovarea ocupării. Proiectul urmează a fi finanţat din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, DMI 6.4. „Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii”, Operaţiunea nr.98-„Parteneriat transnaţional”. Prin această axă sunt finanţate operaţiuni având ca finalitate creşterea incluziunii sociale, prevenirea excluziunii de pe piaţa muncii şi sprijinirea integrării în muncă a grupurilor vulnerabile aflate într-o situaţie dezavantajată în ceea ce priveşte accesul la educaţieşi la un loc de muncă, totodată fiind susţinute, dezvoltarea serviciilor sociale integrate şi formarea personalului din sistemul de asistenţă socială, fiind promovate măsuri vizând asigurarea egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi.

FP 53-01, Ver. 1 2

Valoarea totală a proiectuui este de 19.753.261,94lei din care valoarea totală eligibilă a proiectului este 18.771.069,77lei. Din valoarea eligibilă a proiectului 98% reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă ce va fi alocată în conformitate cu cotele părţi care revin partenerilor. Partenerii cofinanţează individual partea care revine fiecăruia din contribuţia de minim 2% reprezentând total cheltuieli eligibile în conformitate cu cotele părţi care le revin. Astfel contribuţia Municipiului Timişoara în calitatea sa de partener este de 52.762,50 lei echivalentul a 12.500 de euro calculată la cursul stabilit (curs euro=4,221lei) de Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Propunem comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara

- aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de partener la proiectul „Însuşirea de către personalul specializat de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării” finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 6 ”Promovarea incluziunii sociale „Domeniul Major de Intervenţie 6.4 ”Iniţiative transnaţionale pentru o piaţă inclusivă a muncii”

- aprobarea alocării în Bugetul Local a sumei de 52.762,50 lei echivalentul a 12.500 de euro calculată la

cursul stabilit de Autoritatea de Management (curs euro=4,221 lei) pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, reprezentând contribuţia proprie la cofinanţarea proiectului ”Însuşirea de către personalul specializat, de tehnici şi metodologii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării”, conform Acordului de parteneriat prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre

- Serviciul Resurse Umane va fi responsabil cu implementarea proiectului menţionat mai sus în colaborare

cu Direcţia Dezvoltare, Direcţia Economică din cadrul Primăriei Timişoara. Director Direcţia Economică Director Direcţia Dezvoltare Ec. Smaranda Haracicu Arh. Aurelia Junie Şef Serviciul Resurse Umane Şef Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională Rodica Aurelian Ec. Adriana Deaconu Avizat juridic Cons. Juridic Mirela Lasuschevici Întocmit Cons. Olaru Bogdana

Atasament: Anexa.pdf

- ES A = a fl UI * d PR —_ L De sui “ UNIUNEA EUROPEANA MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN ÎNSTRUMEN 1 = STRUCTURALE *6 TFĂȚII DE ŞANSE POS DRU 207-201: : WPOSORI 2007-2018 =. ACORD.DE_ PARTENERIAT. ia a a ta, Număr înregistrare 9326 din 03.09.2009 (la solicitant/partener principal) Art. 1 Părţile - Municipiul Bacău, cu sediul în Bacău, Calea Mărăşeşti, nr. 6, cod poştal 600017, România, codul fiscal 4278337, partener principal, - Municipiul Timişoara, cu sediul în Timişoara, Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, România, codul fiscal 14756536, partener 1. -- INSTITUTO DE FORMACION INTEGRAL S.LU., cu sediul social în C/ Alcală 21, 39 Derecha — 28014 Madrid, Spania, codul fiscal B82603606, partener 2, - S.C. Global Commercium Development SRL, cu sediul în Str. Alexandru Constantinescu, nr. 20, et. 4, ap. 12, camera 2, cod poştal 011473, Bucuresti, Sector 1, România, codul fiscal RO21647540/ 27.04.2007, partener 3, au convenit următoarele: Art.1 Acordul de asociere 1.1 Prin semnarea prezentului Acord de Parteneriat, părţile îşi exprimă acordul de asociere în vederea implementării proiectului "Insuşirea de către personalul specializat, de tehnici şi metodolgii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării”. Art. 2 Obiectul 2.1 Obiectul acestui parteneriat îl reprezintă stabilirea responsabilităţilor fiecărui partener în vederea implementării proiectului "Însuşirea de către personalul specializat, de tehnici şi metodolgii noi privind dezvoltarea resurselor umane, incluziunii sociale şi ocupării”, numărul 63846, care este depus în cadrul cererii de propuneri de proiecte nr. 98. 2.2 Prevederile cererii de finanţare, inclusiv anexele acesteia, sunt direct aplicabile prezentului Acord de Parteneriat. Art.3 Principiile de bună practică ale parteneriatului 3.1 Toţi partenerii trebuie să contribuie la realizarea proiectului şi să îşi asume rolul lor în cadrul proiectului, asa cum este definit în cadrul acestui Acord de Parteneriat. 3.2 Părţile trebuie să se consulte în mod regulat şi să se informeze asupra tuturor aspectelor privind evoluţia proiectului. 3.3 Toţi partenerii trebuie să implementeze activităţile cu respectarea standardelor profesionale şi de etică cele mai înalte. Art. 4 Durata acordului 4.1 Durata acordului este de 36 luni începând cu data emiterii ordinului de începere de către AM/OI, urmare aprobării proiectului, respectiv semnării contractului de finanţare. a ra

a 7 * E UNIUNEA EUROPEANĂ. MINISTERUL MUNCI, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMI | STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU a "2013 AMPOSORU m 2007-2013 = Art. 5 Drepturi şi obligaţii.ale.partenerilor. 5.1 Drepturi şi obligaţii ale partenerului principal: a) Partenerul principal va semna cererea de finanţare şi contractul de finanţare; b) Partenerul principal va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul acţiunii şi le va furniza copii ale rapoartelor de implementare; c) Propunerile pentru: modificări “importante ale proiectului (de exemplu: activităţi, parteneri, etc.), trebuie să fie convenite cu partenerii înaintea solicitării aprobării de către AMPOSDRU. Când nu se ajunge la un acord asupra modificărilor, partenerul principal va indica acest lucru când va solicita aprobarea AMPOSDRU; d) e) Costurile angajate de parteneri sunt eligibile în acelaşi fel ca şi costurile angajate de către beneficiarul finanţării nerambursabile (partenerul principal corespunzator rolurilor avute în proiect); Să colaboreze şi să susţină derularea proiectului, prin achiziţionarea echipamentelor necesare pentru buna desfăşurare a programelor de training, inclusiv prin activităţi de informare şi publicitate pe toată durata proiectului; f) Să asigure managementul de proiect; g) Să respecte termenele de derulare ale proiectului şi decontarea cheltuielilor; h) Să ducă la îndeplinire obiectivele cuprinse în proiect. 5.2. Drepturi şi obligaţii ale partenerului/partenerilor: a) b) c) Să colaboreze şi să susţină derularea proiectului prin furnizarea de expertiză şi resurse umane pentru activităţile de care este responsabil; Să respecte termenele de derulare a proiectului şi decontarea cheltuielilor; Să ducă la îndeplinire obiectivele cuprinse în proiect. Art. 6 Responsabilităţile părţilor în implementarea proiectului 6.1 Responsabilităţile Partenerilor sunt descrise în tabelul de mai jos şi corespund prevederilor cererii de finanţare — care reprezintă documentul principal în stabilirea acestor aspecte ale parteneriatului: Organizaţia Roluri şi responsabilităţi în proiect Partener principal A, COORDONAREA PROIECTULUI Municipiul Bacău B. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA C. INFORMARE ŞI PUBLICITATE 1. CERCETAREA IMPACTULUI 2. CAMPANIA DE SENSIBILIZARE 3. INSTRUINRI 4, SERVICII SUPORT 5. SCHIMB DE BUNE PRACTICI ŞI EXPERIENŢĂ Partener principal va contribui la co-finantarea proiectului, Partener 1 B. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA Municipiul Timişoara C. INFORMARE ŞI PUBLICITATE 1. CERCETAREA IMPACTULUI 2. CAMPANIA DE SENSIBILIZARE 3. INSTRUINRI

aa d * * E * = - - x Fa UNIUNEA EUROPEANA MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE POS DRU 2007-5014 AMPOSDRU 2007-2013 '.4. SERVICII SUPORT grea aa sa 5, SCHIMB DE BUNE PRACTICI ŞI EXPERIENȚĂ Partenerul 1 va fi responsabil de punerea în aplicare a activităţilor proiectului in teritoriul unde face implementarea, în conformitate cu orientările stabilite de către solicitant, asigurarea standardele de calitate şi de punerea în aplicare a acţiunilor de monitorizare. Partener 1 are expertiza şi resursele umane pentru a asigura punerea în aplicare corectă a proiectului Partener 1 va contribui la co-finantarea proiectului. Partener 2 , B. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA INSTITUTO DE FORMACION | C. INFORMARE ŞI PUBLICITATE INTEGRAL S.L.U. 1, CERCETAREA IMPACTULUI CAMPANIA DE SENSIBILIZARE INSTRUIRI SERVICII SUPORT . SCHIMB DE BUNE PRACTICI ŞI EXPERIENŢĂ Ca partener transnaţional, va colabora cu restul partenerilor din parteneriat transferand experienţa sa în reţele transnaţionale şi dezvoltarea de metodologii. Partener 3 are expertiza şi resursele umane pentru a asigura punerea în aplicare corectă a proiectului n DN Partener 3 B, MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA SC Global Commercium | C. INFORMARE ŞI PUBLICITATE Development SRL 1, CERCETAREA IMPACTULUI 2. CAMPANIA DE SENSIBILIZARE 3. INSTRUIRI 4. SERVICII SUPORT 5. SCHIMB DE BUNE PRACTICI ŞI EXPERIENȚĂ Partenerul 2 va fi responsabil de punerea în aplicare a activităţilor proiectului in teritoriul unde face implementarea, în conformitate cu orientările stabilite de către solicitant, asigurarea standardelor de calitate şi de punerea în aplicare a acţiunilor de monitorizare, Partener 2 are expertiza şi resursele umane pentru a asigura punerea în aplicare corectă a proiectului. Partener 2 va contribui la cofinantarea acestui proiect Notă: Se vor descrie rolurile şi responsabilităţile fiecărui partener pe.durata implementării proiectului. Art.7 Angajamente financiare între Parteneri 7.1 Pentru activităţile desfăşurate în conformitate cu Art.5, Partenerii vor anagaja următoarele 3

E - _ n e EI n REP "= n a a a Pa UNIUNEA BUROPEANA MINIS “SUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOGIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE -ITĂȚII DE ŞANSE POS DRU 2007-2019, “AMPOSDRU 2007-2013" - _ sume. reprezentând..costurile .suportate. de. aceştia în: vederea. după cum urmează: Partener principal - Municipiul Bacău: 7.508.427,90, exclusiv TVA; Partenerul 1 - Municipiul Timişoara: 2.627.949,77, exclusiv TVA. Partenerul 2 - INSTITUTO DE FORMACION INTEGRAL S.L.U. : 4.317.346,04 exclusiv TVA; Partenerul 3 - S.C. Global Commercium Development SRL: 4.317.346,04, exclusiv TVA; 7.2 Cheltuielile efectuate de către Parteneri vor fi rambursate de către AM/Ol pe baza documentelor justificative prezentate, în procentele şi condiţiile stabilite în Contractul de finanţare. 7.3 Cheltuielile cu resursa umană a partenerilor sunt reprezentate de cheltuielile salariale şi asimilate acestora şi contribuţiilor sociale aferente, precum şi costurile aferente subcontractării, daca e cazul. Costurile angajate de Parteneri sunt eligibile în acelaşi fel ca şi costurile angajate de către Partenerul principal, corespunzător rolurilor avute în proiect. 7,4 În cazul în care Partenerul principal va solicita AM/OI acordarea de prefinanţare, părţile convin ca suma primită să fie repartizată între parteneri, după cum urmează: Organizaţia % primit din prefinanţare Partener principal 40% Municipiul Bacău Partener 1 14% Municipiul Timişoara Partener 2 , 23% INSTITUTO DE FORMACION INTEGRAL S.L.U. Partener 3 23% S.C. Global Commercium Development SRL În vederea recuperării sumelor acordate ca prefinanţare, partenerii răspund solidar în aplicarea mecanismului de recuperare, stabilit de AM/OI, procentele stabilite mai sus pentru acordarea prefinanţării fiind aplicabile şi la recuperarea prefinanţării. 7.5 Părţile convin ca sumele rambursate de AM, corespunzătoare cheltuelilor indirecte declarate în mod forfetar, să fie împărţite între parteneri, după cum urmează: Organizaţia % cheltuieli indirecte declarate în mod forfetar Partener principal Municipiul Bacău 40% Partener 1 Municipiul Timişoara 14%

UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, E** “1 ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENI e TRUCTURALE RGALITĂȚII DE ŞA... POS DRU 00 01% AMPOSDRU pn 2007-2013 m n Partener:2. tit anti at gt N INSTITUTO DE FORMACION 23% INTEGRAL S.L.U. Partener 3 S.C. Giobal Commercium 23% Development SRL 7.6 Partenerii sunt de acord să asigure contribuţia la acest proiect, aşa cum se precizează în cererea de finanţare şi în prezentul Acord de Parteneriat, Astfel, Partenerii convin să contribuie la cofinanţarea proiectului după cum urmează (se adaugă numărul de parteneri prevăzuţi în parteneriat): Organizaţia Contribuţia la proiect LEI Partener principal Municipiul Bacău 147.553 Partener 1 Municipiul Timişoara 52.762.50 Partener 2 , ' INSTITUTO DE FORMACION 87.552,95 INTEGRAL S.L.U. Partener 3 S.C, Global Commercium 8B7.552,95 Development SRL Total 375.421,40 Art.8 Achiziţii Publice Achiziţiile .în cadrul proiectului vor fi făcute de către partenerul principal sau oricare alt partener; cu respectarea condiţiilor din contractul de finanţare şi a instrucţiunilor emise de AM/OIL. Art. 9 Decontările către Parteneri 9.1 Fiecare partener, pe baza activităţilor desfăşurate şi conform timpului alocat de fiecare în parte, va emite o factură / un decont (conform prevederilor legale) către Partenerul principal, în termen de 5 zile de la transmiterea documentelor justificative. 9.2. Părţile sunt de acord ca emiterea facturii să se facă însoţită de documentele justificative ce atestă desfăşurarea activităţilor conform cerinţelor AMPOSDRU/OI. La începutul proiectului, Partenerul Principal va notifica partenerii asupra documentelor suport care trebuie transmise. 9.3 Facturile emise de către partenerii naţionali vor cuprinde, în mod obligatoriu, informaţiile cerute de Art. 155, alineat 5 al Codului Fiscal precum şi: a) Activitatea întreprinsă corespunzător proiectului; b) Linia de buget din proiect corespunzătoare activităţii.

- _ UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, Fax IEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE a POS DRU 2007-2013 2007-2013 a i 9:4 Facturile. emise. de. către.. partenerul. transnaţional..vor...cuprinde „informaţiile cerute de.. legislaţia aplicabilă acestuia precum şi: : a) Activitatea întreprinsă corespunzător proiectului; b) Linia de buget din proiect corespunzătoare activităţii. 9,5 Transferurile către Parteneri vor fi făcute de către Partenerul principal din contul special deschis de către acesta, conform cerinţelor din Ghidul Solicitantului şi instrucţiunilor uiterioare ale AM, 9.6 Partenerii vor notifica datele de identificare ale contului bancar al acestora unde Partenerul principal va face transferul sumelor respective, după aprobarea costurilor de către AM POS. 9.7 Transferurile vor fi făcute în termen de 30 zile de la data primirii trangei de rambursare de către partenerul principal. Plăţile către partenerii naţionali vor fi făcute în lei iar plăţile către partenerul transnaţional în lei sau altă monedă stabilită de comun acord, conform unui protocol adiţional. Art. 10 Proprietatea 10.1 Părţile, de comun acord, înţeleg că la sfârşitul proiectului echipamentele şi bunurile achiziţionate din finanţarea nerambursabilă între parteneri vor reveni Partenerului principal. Partenerii vor încheia un proces verbal în care vor fi cuprinse toate aceste bunuri ce vor fi predate Partenerului principal, în cazul în care aceste bunuri au fost folosite de unul dintre parteneri pe perioada implementării proiectului. Copii ale procesului verbal de predare primire vor fi ataşate raportului final de implementare a proiectului. Art. 11 Confidenţialitatea 11.1 Părţile convin să păstreze, în strictă confidenţialitate, informaţiile primite şi sunt de acord să prevină orice utilizare sau divulgare neautorizată a unor astfel de informații. Părţile înţeleg să utilizeze informaţiile confidenţiale doar în scopul de a-şi îndeplini obligaţiile din prezentul Acord de Parteneriat. Art. 12 Notificări 12,1 Orice comunicare între Parteneri, în legatură cu prezentul Acord se va face în scris; 12.2 Orice document scris trebuie înregistrat atât la transmitere cât şi la primire. 12.3 Comunicările între părţi care nu se referă la datele şi informaţiile confidenţiale se vor face, de asemenea, prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia ca primirea comunicării să fie confirmată în scris. Art 13 Legea aplicabilă 13.1 Prezentului Acord i se va aplica legislaţia românească şi va fi interpretat în conformitate cu aceasta, 13.2 Pe durata prezentului Acord, părţile vor avea dreptul să convină în scris asupra modificării anumitor clauze, prin act adiţional, oricând interesele lor cer acest lucru sau când aceste circumstanţe au loc şi nu au putut fi prevăzute în momentul în care s-a executat prezentul Acord de Parteneriat. Art. 14 Litigii 14.1 Orice dispută care poate lua naştere din cauza prezentului Acord sau în legătură cu prezentul Acord, va fi soluţionată pe calea negocierilor între Părţi, iar în situaţia în care, acestea 6 a

a n -* * * = E UNIUNEA EUROPEANĂ nu.ajung. la. niciun..acord .privind.:soluţionarea. acestei „dispute, aceasta va..fi..soluţionată. de........ instanţele competente. Art.15 Prevederi finale - MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE AMPOSDRU FONDUL SC 'AL EUROPEAN Pi DRU 2 2013 K ÎNSTRUMEI TE > 7= a 15.1 Părţile garantează că, reprezentanţii numiţi ale căror semnături apar mai jos au fost investiţi, la data executării prezentului contract, cu toate puterile legale de a semna şi executa prezentul Acord de Parteneriat. . Prezentul Acord a fost întocmit şi semnat la BACĂU astăzi, [03.09.2009] în 5 (cinci) exemplare originale, în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi unul pentru AMPOSDRU, toate având aceeaşi valoare legală. Semnături Partener principal Numele şi funcţia persoanelor Semnătura Data şi locul " Municipiul Bacău autorizate să semneze Romeo STAVARACHE PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU Numele şi funcţia persoanelor Semnătura Data şi locul Partener 1 autorizate să semneze ” Municipiul Timişoara Gheorghe CIUHANDU PRIMARUL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Numele şi funcţia persoanelor Semnătura Data şi locul "Partener 2 autorizate să semneze INSTITUTO DE , FORMACION ANA LOPEZ SANCHEZ INTEGRAL S.L.U. DIRECTOR GENERAL Partener 3 Numele şi funcţia persoanelor Semnătura Data şi locul SC Global autorizate să semneze Commercium Development SRL Daniel Cosmin COMANIŢA ADMINISTRATOR 7