keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 334/14.06.2019 privind constituirea echipei mobile pentru realizarea intervenţiei de urgenţă (EMIU) în cazurile de violenţă domestică de pe raza municipiului Timişoara, desemnarea unui coordonator al echipei mobile şi alocarea mijloacelor de transport pentru a fi puse la dispoziţia echipei mobile

14.06.2019

Hotararea Consiliului Local 334/14.06.2019
privind constituirea echipei mobile pentru realizarea intervenţiei de urgenţă (EMIU) în cazurile de violenţă domestică de pe raza municipiului Timişoara, desemnarea unui coordonator al echipei mobile şi alocarea mijloacelor de transport pentru a fi puse la dispoziţia echipei mobile


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. 7352/29.05.2019 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 7351/29.05.2019 al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de: 31.05.2019 - Anexă la Raportul de specialitate nr. 7351/29.05.2019;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice şi Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. d), alin. (6), lit. a), pct. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică local, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă componenţa echipei mobile pentru intervenţie de urgenţă în cazurile de violenţă domestică, după cum urmează:
o personal de specialitate - Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
o personal de specialitate - Federaţia Caritas a Diecezei Timişoara;
o şofer - Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
o agent de poliţie - Direcţia Poliţiei Locale.

Art. 2: Se aprobă desemnarea domnului Marius Murariu, director general adjunct la Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara ca şi coordonator al echipei mobile pentru realizarea intervenţiei de urgenţă.

Art. 3: Se aprobă alocarea mijloacelor de transport stabilite prin Anexa 1 pentru a fi puse la dispoziţia echipei mobile.

Art. 4: Modalităţile concrete de colaborare între instituţiile/organizaţiile care au numiţi reprezentanţi în echipa mobilă vor fi stabilite prin intermediul unor Convenţii de colaborare care urmează a fi încheiate între aceştia.

Art. 5: Instrucţiunile şi instrumentele de lucru folosite pentru realizarea atribuţiilor echipei mobile vor fi stabilite de către coordonatorul echipei mobile, cu aprobarea directorului general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Art. 7: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Serviciului Şcoli - Spitale;
- Biroului Sport - Cultură;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa_1.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Anexa 1

Lista cu mijloacelor de transport puse la dispoziția echipei mobile pentru realizarea intervenției de urgență în

cazuri de violență domestică

1. Autoutilitara marca Citoren – 3 locuri – TM 18 FHB

2. Autoturism marca Fiat – 7 locuri – TM 18 GLA

3. Autoturism marca Citroen – 9 locuri - TM 17 JEJ

4. Autoturism marca Dacia Logan – 5 locuri – TM 23 PMT

5. Autoturism marca Mercedes Benz Vito 115 CDI – 9 locuri – TM 30 PMT

6. Microbus marca Mercedes Benz 311 CDI – 13 locuri – TM 15 HCO

7. Microbus marca Iveco – 20 locuri – TM 09 YWY

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

Atasament: Expunere_motive.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  e-mail: [email protected]

Nr. 7352/29.05.2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

privind constituirea echipei mobile pentru realizarea intervenției de urgență (EMIU) în cazurile de violență domestică de pe raza municipiului Timișoara, desemnarea unui coordonator al echipei mobile

și alocarea mijloacelor de transport pentru a fi puse la dispoziția echipei mobile

Sectiunea a 2 - a

Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situatiei actuale Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de serviciu public de asistență socială, are o serie de atribuții privind intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, conform Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combatere violenței domestice și conform Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică. 2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate:

Conform Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combatere violenței domestice, cu modificările și completările ulterioare. Astfel potrivit art. 35^1, alin. (1) ”Intervenţia de urgenţă se realizează din perspectiva acordării serviciilor sociale prin intermediul unei echipe mobile formate din reprezentanţi ai Serviciului Public de Asistenţă Socială, denumit în continuare SPAS” și alin. (2) ”Echipa mobilă are rol de verificare a semnalărilor, de evaluare iniţială şi de realizare a demersurilor necesare pentru depăşirea riscului imediat, constând în: transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri medicale, sesizarea organelor de cercetare penală, sesizarea organelor competente pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu, orientarea către Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, denumită în continuare DGASPC, sau, după caz, la SPAS, în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi agresori”.

Conform Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, art. 1, alin (2) ”În vederea asigurării eficienţei, operativităţii şi permanenţei în ceea ce

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  e-mail: [email protected]

priveşte intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică, consiliile locale/judeţene au responsabilitatea de a organiza, coordona şi sprijini activitatea echipei mobile […] din perspectiva alocării tuturor resurselor umane, materiale şi financiare necesare intervenţiei de urgenţă. În acest sens, prin hotărâre a consiliului local/consiliului judeţean, componenţa echipei mobile poate fi extinsă prin includerea unor reprezentanţi ai poliţiei locale, serviciului public de asistenţă medicală comunitară, oricăror alţi specialişti din cadrul aparatului propriu, reprezentanţi ai diferiţilor furnizori privaţi de servicii sociale, voluntari etc”. Conform art. 1, alin. (4) ”Din componenţa echipei mobile pot face parte reprezentanţi ai diferitelor culte religioase reprezentative pe plan local, precum şi reprezentanţi ai unor asociaţii sau fundaţii cu activitate relevantă în domeniul violenţei domestice, egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, sprijinului umanitar, acţiunilor în domeniul caritabil, cu care au fost încheiate acorduri de parteneriat/convenţii, voluntari”. Prin urmare propunem înființarea echipei mobile pentru intervenție de urgență în cazurile de violență domestică de la nivelul municipiului Timișoara în următoarea componență:

- Reprezentanți ai Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara (personal de specialitate și șofer)

- Reprezentanți ai Direcției Poliția Locală (agent de poliție) - Reprezentanți ai Federației Caritas a Diecezei Timișoara, organizație cu activitate relevantă în

domeniul violenței domestice (personal de specialitate) La fiecare intervenție va fi prezentă o echipă formată din: doi specialiști (asistent social/psiholog) - reprezentant al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara/Federației Caritas a Diecezei Timișoara, șofer – reprezentant al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișora, agent de poliție – reprezentant al Direcției Poliția Locală.

Potrivit Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, art. 1, alin. (3) ”La momentul stabilirii componenţei echipei mobile se va desemna prin aceeaşi hotărâre un coordonator din cadrul serviciului public de asistenţă socială”. Astfel propunem ca domnul Marius Murariu având calitatea de director general adjunct în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să coordoneze echipa mobilă pentru intervenție de urgență în cazuri de violență domestică.

Conform Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, art. 1, alin. (5) ”Prin aceeaşi hotărâre a consiliului local/consiliului judeţean privind stabilirea componenţei echipei mobile se prevăd şi datele concrete despre modul de alocare a mijlocului de transport care este pus la dispoziţia echipei mobile pentru intervenţiile de urgenţă […]”. Prin urmare, propunem ca la dispoziția echipei mobile să fie puse un număr de 8 autovehicule, aflate în proprietatea Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, conform anexei 1 la prezentul referat.

Ținând cont de prevederile Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, propunem ca echipa mobilă să aibă următoarele atribuții:

1. verificarea semnalărilor de violenţă domestică efectuate prin intermediul liniilor telefonice ale instituţiilor publice abilitate, inclusiv al liniilor telefonice de urgenţă, altele decât numărul unic de urgenţă la nivel naţional (SNUAU) - 112;

2. realizarea evaluării iniţiale a gradului de risc din perspectiva acordării serviciilor sociale, pe baza instrumentului de lucru prevăzut în legislație (anexa la Procedură);

3. acordarea de informare şi consiliere pentru victimele violenţei domestice; 4. sprijinirea victimele violenţei domestice, prin orientarea acestora către serviciile sociale existente pe

raza localităţii/judeţului, adecvate nevoilor acestora;

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  e-mail: [email protected]

5. informarea, consilierea şi orientarea victimei în ceea ce priveşte măsurile de protecţie de care aceasta poate beneficia din partea instituţiilor competente: ordin de protecţie provizoriu, ordin de protecţie, formularea unei plângeri penale, eliberarea unui certificat medico-legal etc.;

6. asigurarea măsurilor de protecţie socială necesare pentru victime, minori, persoane cu dizabilităţi sau persoane cu nevoi speciale, vizate de ordinul de protecţie provizoriu sau ordinul de protecţie, şi păstrarea confidenţialității asupra identităţii acestora;

7. colaborarea cu serviciile de asistenţă medicală comunitară în situaţia în care identifică probleme medicale privind victimele şi/sau copiii lor;

8. realizarea demersurilor necesare pentru depăşirea riscului imediat, după caz, acestea putând consta în: a. transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri

medicale de urgenţă sau, după caz, sesizarea numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112; b. sesizarea organelor de urmărire penală, sesizarea organelor de poliţie pentru emiterea unui

ordin de protecţie provizoriu, sesizarea instanţelor judecătoreşti în vederea emiterii ordinului de protecţie;

c. orientarea către SPAS sau, după caz, către furnizorii privaţi de servicii sociale, acreditaţi în condiţiile legii, în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi, după caz, pentru agresori

9. intervenție în cazurile de violenţă domestică, la solicitarea organelor de poliţie, atunci când prin ordinul de protecţie provizoriu s-a dispus măsura evacuării temporare a agresorului din domiciliu, iar acesta din urmă a solicitat, potrivit legii, cazarea într-un centru rezidenţial.

În scopul funcționării în bune condiții a echipei mobile și a îndeplinirii atribuțiilor acesteia, conform prevederilor legislative, coordonatorul acesteia, cu aprobarea directorului general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, va stabili instrucțiuni și instrumente de lucru.

Pentru a se stabili modalități concrete de colaborare cu instituțiile sau organizațiile care vor fi parte componentă a echipei mobile, se vor încheia Convenții de colaborare între Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de instituție coordonatoare a echipei mobile și Direcția Poliției Locale respectiv Federației Caritas a Diecezei Timișoara.

În conformitate cu prevederile legislației naționale, respectiv Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice și Ordinul nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, se propune:

- aprobarea componenței echipei mobile pentru intervenție de urgență în cazurile de violență domestică, după cum urmează:

o personal de specialitate - Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara/ o personal de specialitate - Federația Caritas a Diecezei Timișoara, o șofer - Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, o agent de poliție - Direcția Poliția Locală;

- desemnarea domnului Marius Murariu, director general adjunct la Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara ca și coordonator al echipei mobile;

- alocarea mijloacelor de transport stabilite prin anexa 1 pentru a fi puse la dispoziția echipei mobile; - modalitățile concrete de colaborare între instituțiile/organizațiile care au numiți reprezentanți în echipa

mobilă vor fi stabilite prin intermediul unor Convenții de colaborare;

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  e-mail: [email protected]

- instrucțiunile și instrumentele de lucru folosite pentru realizarea atribuțiilor echipei mobile vor fi stabilite de către coordonatorul echipei mobile, cu aprobarea directorului general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

3. Alte informatii - nu este cazul 4. Concluzii

Pentru motivele prezentate mai sus, apreciem că proiectul de hotărâre privind aprobarea constituirii echipei mobile pentru realizarea intervenției de urgență în cazurile de violență domestică de pe raza municipiului Timișoara și desemnarea unui coordonator al echipei mobile îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local.

PRIMAR VICEPRIMAR NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

DIRECTOR GENERAL JR. RODICA SURDUCAN

Cod FO53-03,Ver.1

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

Atasament: Raport_specialitate.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Nr. 7351/29.05.2019

RAPORT DE SPECIALITATE

privind constituirea echipei mobile pentru realizarea intervenției de urgență (EMIU) în cazurile de violență domestică de pe raza municipiului Timișoara, desemnarea unui coordonator al echipei mobile

și alocarea mijloacelor de transport pentru a fi puse la dispoziția echipei mobile

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de serviciu public de asistență

socială, are o serie de atribuții privind intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, conform Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combatere violenței domestice, cu modificările și completările ulterioare. Astfel potrivit art. 35^1, alin. (1) ”Intervenţia de urgenţă se realizează din perspectiva acordării serviciilor sociale prin intermediul unei echipe mobile formate din reprezentanţi ai Serviciului Public de Asistenţă Socială, denumit în continuare SPAS” și alin. (2) ”Echipa mobilă are rol de verificare a semnalărilor, de evaluare iniţială şi de realizare a demersurilor necesare pentru depăşirea riscului imediat, constând în: transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri medicale, sesizarea organelor de cercetare penală, sesizarea organelor competente pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu, orientarea către Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, denumită în continuare DGASPC, sau, după caz, la SPAS, în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi agresori”.

Conform Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, art. 1, alin (2) ”În vederea asigurării eficienţei, operativităţii şi permanenţei în ceea ce priveşte intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică, consiliile locale/judeţene au responsabilitatea de a organiza, coordona şi sprijini activitatea echipei mobile […] din perspectiva alocării tuturor resurselor umane, materiale şi financiare necesare intervenţiei de urgenţă. În acest sens, prin hotărâre a consiliului local/consiliului judeţean, componenţa echipei mobile poate fi extinsă prin includerea unor reprezentanţi ai poliţiei locale, serviciului public de asistenţă medicală comunitară, oricăror alţi specialişti din cadrul aparatului propriu, reprezentanţi ai diferiţilor furnizori privaţi de servicii sociale, voluntari etc”. Conform art. 1, alin. (4) ”Din componenţa echipei mobile pot face parte reprezentanţi ai diferitelor culte religioase reprezentative pe plan local, precum şi reprezentanţi ai unor asociaţii sau fundaţii cu activitate relevantă în domeniul violenţei domestice, egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, sprijinului umanitar, acţiunilor în domeniul caritabil, cu care au fost încheiate acorduri de parteneriat/convenţii, voluntari”. Prin urmare propunem înființarea echipei mobile pentru intervenție de urgență în cazurile de violență domestică de la nivelul municipiului Timișoara în următoarea componență:

- Reprezentanți ai Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara (personal de specialitate și șofer)

- Reprezentanți ai Direcției Poliția Locală (agent de poliție) - Reprezentanți ai Federației Caritas a Diecezei Timișoara, organizație cu activitate relevantă în

domeniul violenței domestice (personal de specialitate) La fiecare intervenție va fi prezentă o echipă formată din: doi specialiști (asistent social/psiholog) - reprezentant al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara/Federației Caritas a Diecezei Timișoara, șofer – reprezentant al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișora, agent de poliție – reprezentant al Direcției Poliția Locală.

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Potrivit Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, art. 1, alin. (3) ”La momentul stabilirii componenţei echipei mobile se va desemna prin aceeaşi hotărâre un coordonator din cadrul serviciului public de asistenţă socială”. Astfel propunem ca domnul Marius Murariu având calitatea de director general adjunct în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să coordoneze echipa mobilă pentru intervenție de urgență în cazuri de violență domestică.

Conform Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, art. 1, alin. (5) ”Prin aceeaşi hotărâre a consiliului local/consiliului judeţean privind stabilirea componenţei echipei mobile se prevăd şi datele concrete despre modul de alocare a mijlocului de transport care este pus la dispoziţia echipei mobile pentru intervenţiile de urgenţă […]”. Prin urmare, propunem ca la dispoziția echipei mobile să fie puse un număr de 8 autovehicule, aflate în proprietatea Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, conform anexei 1 la prezentul referat.

Ținând cont de prevederile Ordinului nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, propunem ca echipa mobilă să aibă următoarele atribuții:

1. verificarea semnalărilor de violenţă domestică efectuate prin intermediul liniilor telefonice ale instituţiilor publice abilitate, inclusiv al liniilor telefonice de urgenţă, altele decât numărul unic de urgenţă la nivel naţional (SNUAU) - 112;

2. realizarea evaluării iniţiale a gradului de risc din perspectiva acordării serviciilor sociale, pe baza instrumentului de lucru prevăzut în legislație (anexa la Procedură);

3. acordarea de informare şi consiliere pentru victimele violenţei domestice; 4. sprijinirea victimele violenţei domestice, prin orientarea acestora către serviciile sociale existente pe

raza localităţii/judeţului, adecvate nevoilor acestora; 5. informarea, consilierea şi orientarea victimei în ceea ce priveşte măsurile de protecţie de care aceasta

poate beneficia din partea instituţiilor competente: ordin de protecţie provizoriu, ordin de protecţie, formularea unei plângeri penale, eliberarea unui certificat medico-legal etc.;

6. asigurarea măsurilor de protecţie socială necesare pentru victime, minori, persoane cu dizabilităţi sau persoane cu nevoi speciale, vizate de ordinul de protecţie provizoriu sau ordinul de protecţie, şi păstrarea confidenţialității asupra identităţii acestora;

7. colaborarea cu serviciile de asistenţă medicală comunitară în situaţia în care identifică probleme medicale privind victimele şi/sau copiii lor;

8. realizarea demersurilor necesare pentru depăşirea riscului imediat, după caz, acestea putând consta în: a. transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri

medicale de urgenţă sau, după caz, sesizarea numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112; b. sesizarea organelor de urmărire penală, sesizarea organelor de poliţie pentru emiterea unui

ordin de protecţie provizoriu, sesizarea instanţelor judecătoreşti în vederea emiterii ordinului de protecţie;

c. orientarea către SPAS sau, după caz, către furnizorii privaţi de servicii sociale, acreditaţi în condiţiile legii, în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi, după caz, pentru agresori

9. intervenție în cazurile de violenţă domestică, la solicitarea organelor de poliţie, atunci când prin ordinul de protecţie provizoriu s-a dispus măsura evacuării temporare a agresorului din domiciliu, iar acesta din urmă a solicitat, potrivit legii, cazarea într-un centru rezidenţial.

În scopul funcționării în bune condiții a echipei mobile și a îndeplinirii atribuțiilor acesteia, conform prevederilor legislative, coordonatorul acesteia, cu aprobarea directorului general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, va stabili instrucțiuni și instrumente de lucru.

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Pentru a se stabili modalități concrete de colaborare cu instituțiile sau organizațiile care vor fi parte componentă a echipei mobile, se vor încheia Convenții de colaborare între Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de instituție coordonatoare a echipei mobile și Direcția Poliției Locale respectiv Federației Caritas a Diecezei Timișoara.

În conformitate cu prevederile legislației naționale, respectiv Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice și Ordinul nr. 2525/2018 care aprobă Procedura pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, se propune:

- aprobarea componenței echipei mobile pentru intervenție de urgență în cazurile de violență domestică, după cum urmează:

o personal de specialitate - Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara/ o personal de specialitate - Federația Caritas a Diecezei Timișoara, o șofer - Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, o agent de poliție - Direcția Poliția Locală;

- desemnarea domnului Marius Murariu, director general adjunct la Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara ca și coordonator al echipei mobile;

- alocarea mijloacelor de transport stabilite prin anexa 1 pentru a fi puse la dispoziția echipei mobile; - modalitățile concrete de colaborare între instituțiile/organizațiile care au numiți reprezentanți în echipa

mobilă vor fi stabilite prin intermediul unor Convenții de colaborare; - instrucțiunile și instrumentele de lucru folosite pentru realizarea atribuțiilor echipei mobile vor fi

stabilite de către coordonatorul echipei mobile, cu aprobarea directorului general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara. Având în vedere cele expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind aprobarea

constituirii echipei mobile pentru realizarea intervenției de urgență în cazurile de violență domestică de pe raza municipiului Timișoara și desemnarea unui coordonator al echipei mobile îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local. Director General Director general adjunct Șef Serviciu Strategii Programe jr. Rodica Surducan Marius Murariu Codruța Darida

Întocmit, Consilier gr. superior Angela Ciupa-Rad

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N