keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 318/16.12.2003 privind modificarea Contractului de vânzare-cumpărare a spaţiilor comerciale şi a celor de prestări de servicii, proprietate privată a statului aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara precum şi a regiilor autonome de interes local conform Legii nr. 550/2002

16.12.2003

Hotararea Consiliului Local 318/16.12.2003
privind modificarea Contractului de vânzare-cumpărare a spaţiilor comerciale şi a celor de prestări de servicii, proprietate privată a statului aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara precum şi a regiilor autonome de interes local conform Legii nr. 550/2002


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2003-20358/20.11.2003 al Primarului Municipiului Timişoara, dl. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
In baza prevederilor Legii nr. 550/2002 şi a HG nr. 1341/27.11.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 550/2002 privind vânzarea spaţiilor comerciale şi a celor de prestări servicii aflate în administrarea Consiliilor Judeţene sau a Consiliilor Locale precum şi a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local.
În conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 49/2003 privind aprobarea contractului cadru de vânzare a spaţiilor comerciale şi a celor de prestări de servicii, proprietate privată a Statului aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara precum şi a regiilor autonome de interes local conform Legii nr. 550/2002;
Având în vedere Avizul nr. 202 din 27.10.2003 al Ministerului Culturii şi Cultelor - Directia de Monumente Istorice şi Muzee.
În conformitate cu prevederile art. 38 lit. f şi h şi a art. 125 alin. 1 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă modificarea Contractului cadru de vânzare-cumpărare a spaţiilor comerciale şi a celor de prestări servicii proprietate privată a Statului aflate în administrarea Consilului Local al Municipiului Timişoara şi a regiilor autonome de interes local, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 49/2003 astfel:
a) Art. 4 din contractul cadru, capitolul "Pretul" va avea urmatorul continut:
"Pretul total al vanzarii este de.............+19% TVA din care valoarea terenului este de .............................+19% TVA."
b) Art.8 din Contractul cadru, cap. "Alte clauze" va avea următorul conţinut:
"Până la achitarea integrală a sumelor datorate, se instituie ipoteca asupra spaţiului comercial şi a terenului, după caz, în favoarea
vânzătorului."
c)Capitolul "Alte clauze" din contractul cadru se completeaza cu art. 101 care va avea urmatorul continut:
"Pentru spaţiile comerciale sau de prestări de servicii situate în zona de protecţie a unor monumente istorice la care proprietarii doresc să aducă modificări ale imaginii şi volumetriei exterioare, este obligatorie obţinerea avizului Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice prevăzut la art. 35 alin. (1) lit. i din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice."
Art.2: Contractul de vânzare-cumpărare a spatiilor comerciale si a celor de prestari servicii, proprietate privata a Statului aflate in administrarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara precum si a regiilor autonome de interes local conform Legii 550/2002 aprobat prin HCL nr. 49/2003, modificat conform art. 1 din prezenta hotarare, constituie Anexa şi face parte integranta din prezenta hotărâre.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4 Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Comisiei de negociere pentru vânzarea spaţiilor în baza Legii nr. 550/2002;
- Mass - media locale;


Presedinte de sedinta
PETRU BUJOR
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: anexa_proiect_modificare_contract_vanzare_spatii.pdf

1

Anexa la HCLMT nr. _____________ Municipiul Timisoara

CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPARARE Nr. ……………………..

Între:

1. MUNICIPIUL TIMISOARA ca reprezentant al proprietarului Statul Român prin d-nul Primar Gheorghe Ciuhandu în calitate de VÂNZATOR; 2. SC ……………………. SRL cu sediul în Timisoara, înregistrata la Registrul Comertului sub nr. ……………………………. având codul unic de înregistrare ……………………. si reprezentata …………………………….. având cartea de identitate seria ……….. nr. …………….. în calitate de CUMPARATOR, s-a încheiat prezentul contract de vânzare-cumparare în urmatoarele conditii:

OBIECTUL CONTRACTULUI Art. 1. Obiectul prezentului contract îl constituie transmiterea dreptului de proprietate asupra spatiului comercial/prestari servicii situat în …………………………….si a terenului aferent în suprafata de …………… mp. Vânzarea spatiului care face obiectul prezentului contract si pretul vânzarii au fost negociate de vânzator si cumparator conform procesului verbal de negociere înregistrat sub nr. ………………………………….. Art. 2. Spatiul comercial/prestari servicii situat în incinta imobilului din Timisoara, ……………………….. înscris în CF nr. ……………… Timisoara cu nr. topo ……………………….. este în suprafata construita de …………………. mp (……… încaperi) din care:

- parter ……………… mp - ……………… % parti comune indivize. Art.3. Terenul aferent spatiului comercial/prestari servicii este în suprafata de …….mp si este înscris în

CF nr. ………………nr. top ………………………. proprietatea ………………………… PRETUL Art. 4. Pretul total al vânzarii este de …………………………… lei + 19% TVA din care valoarea terenului este de ………………………………………. + 19% TVA. Art. 5. Pretul total al vânzarii a rezultat în urma negocierii din …………………… este mentionat în procesul verbal cu nr. …………………………... . Art. 6. Cumparatorul se obliga sa achite pretul negociat astfel:

- Integral în termen de ………. zile (nu mai mult de 30 de zile de la încheierea negocierilor si convenirea pretului.

- Suma de ………………………., reprezinta avansul de cel putin 25% din pretul total de vânzare. Plata avansului se va face începând cu data finalizarii procedurii de vânzare, dar nu mai mult de 15 zile.

- Diferenta ramasa de plata, dupa achitarea avansului va fi achitata în …. rate lunare, maxim 36 cu o dobânda anuala de 10%.

- Ratele lunare se achita în lei în contul vânzatorului nr. 50020614756536 deschis la Trezoreria Timisoara, conform Anexei 1 la contract.

OBLIGATIILE CUMPARATORULUI Art. 7. În cazul neachitarii la termen a ratelor lunare, cumparatorul va plati o penalizare de 0,25% pe

zi întârziere, începând cu prima zi lucratoare a scadentei. În cazul în care cumparatorul NU plateste la scadenta 2 rate succesive, contractul de vânzare-

cumparare se considera REZOLVIT de drept.

2

ALTE CLAUZE

Art. 8. Pâna la achitarea integrala a sumelor datorate se instituie ipoteca asupra spatiului comercial în favoarea vânzatorului. Art. 9. Spatiile comerciale sau de prestari servicii cumparate în conditiile prezentului contract nu pot fi înstrainate prin acte între vii si nu pot fi folosite decât pentru activitati de productie, de comert si de prestari de servicii, timp de 3 ani de la data dobândirii. Art.10. Cumparatorul a încheiat polita de asigurare seria … nr. …… cu Societatea de Asigurare………………………….. împotriva calamitatilor (cutremur, incendii, inundatii) pe perioada ratelor, în care s-a stipulat ca cesioneaza toate drepturile ce decurg din aceasta în favoarea vânzatorului. Art. 101. Pentru spatiile comerciale sau de prestari de servicii situate în zona de protectie a unor monumente istorice la care proprietarii doresc sa aduca modificari ale imaginii si volumetriei exterioare, este obligatorie obtinerea avizului prevazut la art. 35 alin. (1) lit. i din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice.

Art. 11. Forta majora legal invocata si dovedita, apara de raspundere partile, cu obligatia înstiintarii în termen de 3 zile de la producerea evenimentului. Art.12. În situatia vânzarii ulterioare a terenului aferent spatiului comercial între vânzator si cumparator va avea loc încheierea unui act aditional la prezentul contract de vânzare-cumparare.

Art. 13. Predarea spatiului se face pe baza de proces verbal de predare-primire. Art. 14. Anexele fac parte integranta din contract. (Anexa 1 – Grafic esalonare plati, Anexa 2 –

Proces-verbal de negociere). Încheiat azi ………………… în localitatea Timisoara, în 5 exemplare din care 3 exemplare pentru

vânzator si 2 exemplare pentru cumparator.

VÂNZATOR MUNICIPIUL TIMISOARA Prin reprezentantul sau legal

PRIMAR GHEORGHE CIUHANDU

VICEPRIMAR ADRIAN ORZA

DIRECTOR NICUSOR C. MIUT

SERVICIU JURIDIC-CONTENCIOS

INTOCMIT VERONICA TRIF

CUMPARATOR …………………….

3

4

Anexa nr. 3 La contractul de vânzare-cumparare

Nr. 1/…..2003

În temeiul HCLMT nr. 42/2000, cumparatorul – SC …………………………………. SRL se obliga sa achite

diferenta de chirie în suma de .................................................. lei în conformitate cu Hotarârea Consiliului Local al

Municipiului Timisoara.

VANZATOR CUMPARATOR