keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 301/26.07.2005 privind aprobarea implementării proiectului "ECOProfit" - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No.1 de către Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Spitalul Judeţean Timiş şi în colaborare cu Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură Timiş

26.07.2005

Hotararea Consiliului Local 301/26.07.2005
privind aprobarea implementării proiectului "ECOProfit" - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No.1 de către Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Spitalul Judeţean Timiş şi în colaborare cu Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură Timiş


Consiliul Local al Municipiului Timisoara


Având în vedere Referatul nr. SC2005-12694/13.07.2005 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
În concordanţă cu menţiunile Conceptului Strategic de Dezvoltare Economică şi Socială a Zonei Timişoara - Direcţia I, Obiectivul 1, Direcţia II, Obiectivul 1, Subobiectivul 2, Direcţia IV, Obiectiv IV.
Luând în considerare avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin. (1) şi alin (2) lit. (c), (d), (r) şi (x) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;
În temeiul art. 46 din Legea nr. 215 /2001 privind administraţia publică locală, modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă implementarea proiectului "ECOProfit" - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No.1 de către Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Spitalul Judeţean Timiş şi în colaborare cu Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură Timiş.
Art.2: Se aprobă Contractul de finanţare a proiectului Nr. 7921-00/2004 încheiat între Austrian Development Agency GmbH (Agenţia Internaţională de Dezvoltare a Austriei) şi Ambasada Austriei, în numele Guvernului Austriei pe de o parte, respectiv Primăria Municipiului Timişoara şi Spitalul Judeţean Timiş, pe de altă parte, conform Anexei 1.

Art.3: Se aprobă Contractul de activitate pentru proiectului Nr. 7921-00/2004 încheiat între Denkstatt Umweltberatung und Management GmbH, în calitate de consultant internaţional desemnat de către finanţator, pe de o parte, respectiv Primăria Municipiului Timişoara şi Spitalul Judeţean Timiş, pe de altă parte, conform Anexei 2.

Art.4: Anexele 1 - Contractul de finanţare, 2 - Contractul de activitate, 3 - Declaraţia de consimţământ, 4 - Declaraţie şi 5 - Condiţii Generale Contractuale fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Dezvoltare şi Integrare Europeană şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Dezvoltare şi Integrare Europeană;
- Biroului Relaţii Publice;
- Centrului de Informare pentru Cetăţeni;
- Spitalului Judeţean Timiş
- Camerei de comerţ Industrie şi Agricultură Timiş;
- Austrian Development Agency GmbH, 1010 Wien, Zelinkagasse 2;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
EUGENIA TONENCHI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: anexa1.pdf

Traducere din limba germană GZ: 7921-00/2004/4-PP/2005 Austrian Development Agency GmbH, 1014 Wien, Minoritenplatz 9 în calitate de sponsor (denumit în cele ce urmează „sponsor”) şi Comunitatea Timişoara, Str. C. D. Loga ave. Nr. 1, 1900 Timişoara, România, Tel: ++40/0/56-190388, Fax: ++40/0/56-201526 şi County Hospital Timiş No. 1 (Spitalul Clinic Judeţean Nr. 1, Timişoara) în calitate de beneficiar al sponsorizării (denumit în cele ce urmează „beneficiar”) încheie pe baza legii pentru colaborarea în dezvoltare BGBl. I Nr. 49/2002 în forma actuală următorul

CONTRACT DE SPONSORIZARE pentru proiectul Nr. 7921-00/2004

Titlu: Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No 1

§ 1 Cadrul de sponsorizare şi plata

Sponsorul acordă beneficiarului o sponsorizare în valoare de maxim 195.259.,- - EUR (în cuvinte unasutanouăzecişicincimii douăsutecincizecişinouă Euro). Plata se va realiza în conformitate cu derularea proiectului.

§ 2 Scopul sponsorizării Scopul sponsorizării este finanţarea proiectului „Consulting Program for CP (Cleaner Production) în Timişoara including CP Assessment County Hospital Timis No 1“, aşa cum este descris în contractul de activitate anexat, încheiat între beneficiar şi executant (denumit în cele ce urmează „contractul de activitate”). Contractul de activitate reprezintă o parte integrantă din prezentul contract de finanţare.

§ 3 Condiţii de sponsorizare 1. Încheierea contractului anexat împreună cu anexele aferente

Pretenţiile de finanţare din prezentul contract sunt condiţionate cu amânare de către prezentarea contractului de activitate semnat de ambii parteneri contractuali către sponsor.

2. Garanţia beneficiarului Beneficiarul garantează execuţia şi dispunerea îndeplinirii tuturor activităţilor, inclusiv punerea la dispoziţie a mijloacelor proprii, a activităţilor şi a altor

Pagina 2 din 10

resurse, care sunt necesare pentru o implementare reuşită a proiectului. El nu va întreprinde nimic, ce ar putea împiedica sau bloca execuţia reuşită a proiectului.

3. Activităţi proprii Beneficiarul se obligă să îndeplinească toate activităţile proprii indicate detaliat în anexa 4e, cu precădere şi următoarele:

3.1. Activităţi proprii speciale a se vedea în acest sens şi AU, pag. 20 4.1: Comunitatea Timişoara precum şi County Hospital Timiş No 1 se obligă să pună gratuit la dispoziţie spaţii corespunzătoare în caz de necesitate, precum şi echipamente şi logistică (transport, traduceri, servicii de interpretariat) pentru îndeplinirea obiectivelor de proiect. Raportul final al proiectului va fi publicat pe pagina de Internet a City Hall Timişoara. 3.2. Punerea la dispoziţie a documentaţiilor şi informaţiilor: Beneficiarul va obţine toate datele, documentaţiile şi informaţiile (chiar şi cele de la instituţii terţe) necesare pentru derularea serviciilor oferite, care pot fi obţinute în România şi le va ceda cu titlu gratuit. Acestea înseamnă toate rapoartele, documentele, planurile, proiectele precum şi toate documentaţiile şi datele de economia întreprinderii necesare cu privire la IMM-urile din Timişoara coordonate prin proiect precum şi cele privitoare la County Hospital Timiş No 1. Cade în sarcina beneficiarului, dacă va fi necesar, să preia traducerea documentaţiilor predate. 3.3. Punerea la dispoziţie a spaţiilor, serviciilor şi materialelor: Beneficiarul garantează punerea la dispoziţie a spaţiilor şi a utilităţilor necesare pentru derularea proiectului. Beneficiarul îi pune executantului cu precădere spaţii corespunzătoare la locul de lucru (cu posibilitate de închidere, legătură telefonică / de fax, încălzire, curent) precum şi toată infrastructura de birouri necesară (copiatoare etc.). Beneficiarul are grijă ca materialele, maşinile, aparatura etc. achiziţionate din bugetul proiectului să fie reglate corespunzător, respectiv depozitate în condiţii de siguranţă. Costurile pentru necesarul de personal suplimentar de pază sau pentru măsurile suplimentare de siguranţă a construcţiei vor fi suportate de beneficiar. În cazul în care beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţia de păstrare corespunzătoare a materialelor, care sunt destinate montajului la locul de proiect, şi dacă acele materiale sunt pierdute, sponsorizarea se va diminua cu valoarea acestor materiale. Beneficiarul este de asemenea obligat să înlocuiască pe cheltuiala proprie materialele furate, care erau necesare pentru derularea proiectului.

Pagina 3 din 10

3.4. Sprijin la instituţii şi oficialităţi Beneficiarul prestează, dispune îndeplinirea şi susţine îndeplinirea tuturor aprobărilor, licenţelor şi altor aprobări ale organelor centrale şi / sau locale pentru realizarea proiectului. Beneficiarul se obligă cu privire la scutirea, respectiv la preluarea financiară a tuturor costurilor, impozitelor şi taxelor aferente în acest sens. 3.5. Unitatea de coordonare a proiectului (PCU): În scopul coordonării optime a tuturor părţilor participante la proiect, sponsorul a organizat o aşa-numită Unitate de Coordonare a Proiectului (PCU), care este convocată de sponsor în funcţie de necesităţi. PCU se compune din câte un reprezentant al următoarelor părţi:

• Sponsorul reprezentat prin Eduard Gagea (ADA), respectiv Karin Holzer (ADA)

• Consultant pt. Monitorizare din partea sponsorului - Jürg Klarer • Beneficiarul sponsorizării Comunitatea Timişoara • Dir. Prof. Dr. Virgil Păunescu (County Hospital Timiş No 1) • CCIAT (Camera de Comerţ Timişoara)

3.6. Scutirea cu privire la toate taxele şi impozitele publice: Bunurile materiale şi serviciile achiziţionate în cadrul proiectului vor fi scutite de toate taxele şi impozitele publice din România, inclusiv a oricăror taxe vamale şi de depozitare, precum şi a taxelor de licenţă, aprobare şi comisionare. Acest lucru se aplică şi pentru aparatura, care este importată pentru durata proiectului şi care este apoi exportată. Această scutire se referă şi la bunurile materiale achiziţionate la nivel local precum şi serviciile sau alte prestaţii ale sub-antreprenorilor. În cazul în care vor trebui plătite taxe sau alte impozite în România pe durata proiectului, acestea vor fi suportate în orice caz de beneficiar şi nu reprezintă costuri ce pot fi sponsorizate. Beneficiarul sponsorizării va avea grijă, ca derularea procedurilor vamale din România, cu privire la bunurile materiale importate să se efectueze cât mai rapid şi în orice caz în cadrul unei perioade maxime de şapte zile calendaristice de la intrarea bunurilor. Taxele de stand, costurile de depozitare, ba chiar costurile care survin din orice întârziere a implementării proiectului, care rezultă dintr-o eventuală întârziere a îndeplinirii formalităţilor vamale în România cauzată din partea beneficiarului, respectiv a oficialităţilor vamale, vor fi suportate prin bugetul de proiect. Întârzierile cu formalităţile vamale pot să genereze în plus o întrerupere totală sau parţială a proiectului din partea sponsorului.

4. Raporturile de proprietate, protecţia mijloacelor financiare şi a mijloacelor

materiale: Beneficiarul garantează faptul că, atât în timpul executării proiectului cât şi în următorii 20 (douăzeci) ani după terminarea proiectului nu se vor efectua modificări în raporturile de proprietate, care să ducă la o altă utilizare a

Pagina 4 din 10

«County Hospitals Timis No 1» inclusiv a instalaţiilor şi investiţiilor sale decât pentru asistenţă medicală. Beneficiarul va prezenta sponsorului, la cerere, documente prin care se dovedeşte faptul că societatea are dreptul să folosească terenurile, pe care se află instalaţiile şi investiţiile sale, pentru următorii 20 (douăzeci) ani, sau că aceste terenuri se află în proprietatea sa. În cazul în care «County Hospitals Timis No 1 » va fi înstrăinat alături de instalaţiile şi investiţiile sale, beneficiarul va avea obligaţia, ca la cererea sponsorului, să-i restituie sponsorului valoarea actuală a investiţiilor realizate în cadrul prezentului proiect sau să le folosească pentru scopuri umanitare în acord cu sponsorul. Beneficiarul sponsorizării garantează în plus că toate conturile de proiect împreună cu mijloacele de proiect şi prestaţiile în natură din prezentul proiect se află sub protecţie specială. Acest lucru include o protecţie corespunzătoare împotriva confiscării totale sau parţiale, blocării sau a oricărui fel de împiedicare sau blocare a utilizării sau a accesului liber prin măsuri luate de organele administrative, bănci sau a altor organe. 5. Plata mijloacelor de sponsorizare către executant şi decontarea ; Beneficiarul este de acord cu plata mijloacelor de sponsorizare către executant din partea sponsorului şi împuterniceşte concomitent sponsorul să verifice decontarea conform § 2 din Contractul de activitate, coroborat cu punctul 4 din Condiţiile contractuale generale (AVB), sponsorul fiind reprezentantul beneficiarului, (de verificat şi punctul II din declaraţie). 6. Cesiunea pretenţiilor din contractul de activitate: Beneficiarul este de acord cu faptul ca, la cererea sponsorului, să fie cesionate sponsorului toate pretenţiile beneficiarului ce reies din contractul de activitate faţă de executant (de comparat şi punctul IV.1. din Declaraţie). 7. Cesiunea drepturilor intelectuale de utilizare: Beneficiarul acordă sponsorului toate drepturile intelectuale de utilizare, care îi reies beneficiarului din contractul de activitate (punctul 14.3 din Condiţiile contractuale generale (AVB) pentru o utilizare non-exclusivă, nelimitată în timp şi spaţiu, precum şi dreptul de a ceda aceste drepturi de utilizare către terţi (de comparat şi punctul IV.2. din declaraţie). 8. Monitorizare de proiect Beneficiarul se declară de acord ca îndeplinirea conformă cu contractul a activităţilor convenite în contractul de activitate să fie asigurată printr-un monitor de proiect însărcinat de sponsor (verificarea activităţilor prevăzute realizată prin experţi) (de comparat punctul IV.3 din declaraţie). Costurile în acest sens vor fi suportate de sponsor. 9. Contracte de subantreprenoriat, schimbarea destinaţiei serviciilor: Beneficiarul se declară de acord ca aprobarea pentru acordarea unor contracte de subantreprenoriat pentru livrări şi servicii care nu sunt incluse în

Pagina 5 din 10

anexele contractului de activitate în sensul punctului 1.6 din Condiţiile contractuale generale (AVB) să fie acordată numai după consimţământul scris al sponsorului. Schimbările de destinaţie a serviciilor sunt de asemenea posibile numai cu aprobarea prealabilă a sponsorului. 10. Măsuri de investiţii: Beneficiarul se declară de acord ca schimbările de destinaţie cu privire la prestaţiile în natură, precum şi alocările pentru prestaţiile în natură din poziţia „Neprevăzute” să fie posibile numai după consimţământul scris al sponsorului, care va fi reprezentat de către un „Monitoring Consultant”, dacă acesta va fi solicitat. În cazul unei modificări considerabile a obiectivului de proiect se impune, de asemenea, obţinerea acordului scris din partea sponsorului. În general, deciziile strategice cu privire la măsurile de investiţii necesită acordul scris prealabil din partea sponsorului. 11. Modificarea proiectului Beneficiarul poate solicita oricând modificarea proiectului, atunci când există circumstanţe speciale ulterioare ce solicită aceasta. În cazul în care apar costuri suplimentare, beneficiarul este obligat să-l informeze de urgenţă pe sponsor cu privire la acestea. În acest caz, beneficiarul va fi numai atunci obligat să execute modificările proiectului, dacă se obţine un acord suplimentar în formă scrisă cu privire la finanţare modificărilor. În cazul în care nu se obţine un acord suplimentar, nu există nici o pretenţie a beneficiarului cu privire la decontarea costurilor suplimentare. 12. Alte obligaţii Beneficiarul este obligat: 1. să folosească mijloacele în conformitate cu principiile economiei, rentabilităţii şi raţiunii; 2. să comunice imediat toate evenimentele care pot să ducă la întârzierea sau blocarea executării proiectului sponsorizat;

§ 4 Alte obligaţii ale beneficiarului Beneficiarul se obligă, 1. să nu încheie convenţii verbale secundare pe lângă contractul de activitate, în forma acestuia prezentată sponsorului, fără a avea acordul scris din partea sponsorului (se va compara şi § 8 alin. 2 din contractul de activitate); 2. toate evenimentele care duc la întârzierea sau la imposibilitatea în executare a activităţilor sponsorizate sau a îndeplinirii obiectivelor sponsorizate, precum şi toate circumstanţele care ar genera o modificare a contractului de sponsorizare sau a contractului de activitate, vor trebui comunicate de urgenţă sponsorului şi vor trebui realizate propuneri

Pagina 6 din 10

corespunzătoare de soluţionare; în cazul în care comunicarea nu a fost realizată în scris, ea va trebui confirmată urgent şi în formă scrisă; 3. să i se permită sponsorului sau reprezentanţilor acestuia oricând verificarea modului de executare a proiectului la locul aferent şi să i se comunice informaţiile necesare. 4. În cazul în care beneficiarul a investit pentru proiect şi mijloace proprii, sau dacă le-a obţinut din partea unor terţi, atunci raportul final va include detalieri ale executantului cu privire la valorile privitoare la toate activităţile finanţate cu aceste mijloace (detaliere de costuri); 5. Beneficiarul va informa sponsorul cu privire la toate publicaţiile scrise cu privire la proiect şi va menţiona în toate publicaţiile referitoare la acest proiect, în limba de redactare a publicaţiei respective, la loc vizibil, nota: “Sponsorizat cu mijloacele financiare ale Republicii Austria. (de comparat cu punctul 7 din Condiţiile contractuale generale (AVB)); 6. Beneficiarul nu poate dispune cu privire la sponsorizarea acordată nici prin cesiune, atribuire sau gajare şi nici în vreun alt fel; el ia la cunoştinţă că aceste dispoziţii sunt inaplicabile faţă de sponsor; 7. Beneficiarul va păstra toate documentele justificative şi documentaţiile, care privesc proiectul sponsorizat, în mod ordonat şi sigur, pe o perioadă de cel puţin 10 (zece) ani. Termenul de păstrare începe odată cu prezentarea raportului final contractual conform § 2 Abs.2 din contractul de activitate.

§ 5 Clauza anticorupţie Sponsorul este îndreptăţit să se retragă cu efect imediat din contract sau să ia orice măsură corectivă care o consideră potrivită, dacă unei persoane sau unei instituţii i s-a oferit, promis sau acordat sau i se oferă, promite şi acordă, în mod mijlocit sau nemijlocit un cadou, un avantaj material sau un alt avantaj cu privire la derularea proiectului care reprezintă obiectul prezentului contract (de văzut şi § 6.1.12).

§ 6 Rambursarea şi blocarea sponsorizării

1. Motive pentru blocare / solicitarea rambursării Sponsorizatul are obligaţia, ca la solicitarea în scris a sponsorului să restituie suma de sponsorizare deja acordată, concomitent cu anularea asigurării unei sponsorizări, dacă aceasta nu a fost deja plătită, atunci când: 1.1. Organele sau reprezentanţii sponsorului sau ai UE au primit informaţii inexacte sau incomplete despre circumstanţele esenţiale, sau; 1.2. Mijloacele pentru sponsorizare au fost folosite parţial sau total în alte scopuri; 1.3. Proiectul nu poate fi executat în termen sau nu poate fi executat de loc, mai ales din cauza îndeplinirii defectuoase sau întârziate a prestaţiilor proprii,

Pagina 7 din 10

1.4. Rapoartele prevăzute nu au fost prezentate sau nu s-au adus dovezi şi documente justificative sau nu s-au oferit informaţiile necesare, în cazul în care somaţiile scrise, prevăzute cu termene corespunzătoare şi cu o indicare expresă a situaţiei juridice pentru nerespectare au rămas fără efect, 1.5. Nu a fost realizată semnalarea urgentă a evenimentelor sau a modificărilor care duc la întârzierea sau imposibilitatea executării proiectului propus, 1.6. Cu privire la patrimoniul beneficiarului a fost iniţiată procedura de faliment înainte de încheierea corespunzătoare a proiectului sponsorizat, sau dacă s-a refuzat iniţierea procedurii de faliment din motive de lipsă a patrimoniului care să acopere costurile şi prin aceasta scopul sponsorizării devine imposibil sau neasigurat, 1.7. Beneficiarul sponsorizării împiedică sau blochează măsurile prevăzute pentru control, 1.8. Utilizarea corespunzătoare destinaţiei a mijloacelor de sponsorizare nu mai poate fi verificată în termenul de zece ani prevăzut pentru păstrarea documentelor (de comparat § 4.7 şi punctul 4.7 din Condiţiile contractuale generale (AVB), 1.9. Proiectul este modificat fără acordul sponsorului, 1.10. Garanţiile conform § 3 cifra 2, sau cifra 3 sau cifra 4 nu sunt îndeplinite, 1.11. Beneficiarul încalcă prevederi esenţiale din contractul de sponsorizare, cu precădere acelea care doresc să asigure atingerea scopului de sponsorizare, 1.12. Unei persoane sau unei instituţii i s-a oferit, promis sau acordat sau i se oferă, promite şi acordă, în mod mijlocit sau nemijlocit un cadou, un avantaj material sau un alt avantaj cu privire la acordarea sponsorizării, 1.13. Organele UE solicită încetarea şi / sau rambursarea, deoarece sponsorizarea intră în contradicţie cu prevederile UE. 2. Dobândă În situaţiile în care sponsorizatul sau persoanele care au fost atrase de acesta pentru realizarea documentelor necesare pentru acordarea sponsorizării sau pentru derularea proiectului sunt culpabile la data apariţiei unui motiv de rambursare, se aplică din data plăţii un procent de dobândă asupra sumei de rambursare cu 3% (trei procente) peste procentul de bază a dobânzii de bază. În cazul în care procentul de dobândă sus-menţionat se situează sub procentul UE pentru pretenţii de rambursare, se va aplica procentul UE. 3. Limitarea solicitării de rambursare În situaţia în care proiectul poate fi sau a fost executat numai parţial (§ 6.1.3.) se aplică rambursarea mijloacelor financiare la divizibilitatea proiectului sponsorizat doar în funcţie de diferenţa dintre valoarea proiectului sponsorizat şi valoarea prestaţiei parţiale, dacă prestaţia parţială îndeplinită corespunde ca atare scopului de sponsorizare.

Pagina 8 din 10

În cazul în care numai o parte din mijloacele financiare au fost folosite împotriva destinaţiei (§ 6.1.2.) şi dacă utilizarea parţial deturnată nu determină eşuarea completă a scopului de sponsorizare, rambursarea va fi realizată numai cu privire la partea mijloacelor de sponsorizare utilizată pentru partea parţial deturnată a lor. 4. Compensarea costurilor de verificare Beneficiarul va compensa sponsorului toate costurile de verificare survenite sponsorului cu privire la depistarea motivului de încetare / rambursare a sponsorizării (ex.: angajarea unor verificatori terţi, costurile de transport ale organelor şi angajaţilor sponsorului). 5. Încetarea proiectului fără vina beneficiarului sponsorizării Dacă, din motive care nu pot fi atribuite beneficiarului, proiectul nu poate fi executat la timp, nici prin stabilirea unei perioade corespunzătoare de graţie, convenite între părţi, beneficiarul va înceta derularea proiectului, va redacta un raport de activitate şi va emite o factură finală, rambursând imediat mijloacele de sponsorizare neutilizate. Bunurile materiale achiziţionate din utilizarea mijloacelor de sponsorizare vor fi transferate în proprietatea sponsorului sau a unui terţ denumit de sponsor. 6. Alte pretenţii legale Toate pretenţiile legale extinse ale sponsorului nu vor fi afectate prin § 6 alin 1 până la 5.

§ 7 Utilizarea datelor de către sponsor Sponsorizatul ia la cunoştinţă următoarele lucruri: orice informaţii personale necesare în iniţierea şi derularea contractului, a căror utilizare reprezintă o condiţie esenţială pentru îndeplinirea sarcinilor legale transferate sponsorului sau care sunt admise conform §§ 7 – 9 din Legea pentru protecţia datelor 2000 / Monitorul Oficial Austriac nr. 165/1999, în varianta aplicabilă, vor putea fi utilizate de sponsor pentru decontarea şi derularea contractului de sponsorizare, pentru îndeplinirea sarcinilor legale ale sponsorului şi pentru control. În cadrul acestei utilizări se poate întâmpla, ca informaţiile să fie transferate sau publicate vor putea fi utilizate cu precădere de către organele şi reprezentanţii Curţii de Conturi (cu precădere conform §3 alin. 2, § 4 alin. 1 şi § 13 alin 3 din Legea Curţii de Conturi din Monitorul Oficial Austriac nr. 144/1948, în varianta aplicabilă, şi a Uniunii Europene în cadru regulamentelor comunitare.

§ 8 Instanţă competentă şi legislaţie aplicabilă Pentru toate litigiile care rezulta din acest contract, se va conveni competenta jurisdicţionala a tribunalului competent Wien Innere Stadt.

Pagina 9 din 10

Pentru decizii cu privire la raportul contractual se va aplica exclusiv legea austriacă, dar prin excluderea tuturor referirilor la legislaţia străină.

§ 9 Prevederi finale

1. Orice modificări sau completări la acest contract necesită forma scrisă. Acest lucru se aplică şi pentru devierea de la forma scrisă. 2. Contractul de activitate, devizul şi Condiţiile contractuale generale valabile la data încheierii contractului reprezintă părţi integrante ale acestui contract. În cazul unor contradicţii, prioritatea va fi acordată contractului de sponsorizare, apoi contractului de activitate şi apoi devizului şi apoi Condiţiilor contractuale generale. 3. Prin semnarea prezentului contract beneficiarul sponsorizării confirmă concomitent faptul că a preluat toate anexele menţionate şi a luat cunoştinţă de conţinutul lor. Viena, data ............ 2005 Timişoara, România data ......... 2005 Pentru Austrian Development Agency GmbH

Pentru Comunitatea Timişoara

............................................... ............................................... Ambasador Dr. Michael LINHART, Administrator

Dr. Ing. Gheorghe CIUHANDU Primar Timişoara

………………………………….. Ec. Adrian BODO Director Economic

…………………………………..

Avizat Juridic Jr. Diana SIMESCU

Bucureşti, data ........................ 2005 Timişoara, data ........................ 2005 Pentru Ambasada Austriei Pentru County Hospital Timiş No1

(Spitalul Clinic Nr. 1 Judeţean Timişoara)

............................................... Timişoara, data ........................ 2005 Dr. Christian ZEILEISSEN Ambasador

………………………………………. Director Prof. Dr. Virgil Păunescu

Pagina 10 din 10

Atasament: anexa2.pdf

Traducere din limba germană Comunitatea Timişoara, Str. C. D. Loga ave. Nr. 1, 1900 Timişoara, România, Tel: ++40/0/56- 190388, Fax: ++40/0/56-201526 şi County Hospital Timis No. 1 (Spitalul Clinic Judeţean Nr. 1, Timişoara) în calitate de beneficiari şi firma „Denkstatt, Umwelt und Management GmbH”, Hütteldorferstr. 63-65, Tel: ++43/1/786 89 00-31, Fax: ++43/1/786 89 00-15, în calitate de executant încheie următorul

C O N T R A C T D E A C T I V I T A T E pentru proiectul OZA nr. 7921-00/2004

Titlul proiectului: Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timisoara No. 1

Preambul

Proiectul care face obiectul prezentului contract este finanţat din mijloacele Republicii Austria prin Austrian Development Agency GmbH, 1010 Wien, Zelinkagasse 2, (denumită în cele ce urmează finanţatorul). Aplicarea prezentului contract este condiţionată cu amânare prin îndeplinirea convenţiei de finanţare între finanţator şi beneficiar şi a prezentării declaraţiei legale din partea executantului, anexa 3 către finanţator.

§ 1 Derularea contractului (1) Executantul preia lucrarea detaliată în devizul anexat în anexa 1. Devizul se compune dintr-o descriere a lucrării, din estimarea costurilor, din calcularea pentru decontările pauşale sau de alt fel, dintr-un buget total şi dintr-un grafic de execuţie.

(2) Beneficiarul va îndeplini activităţile proprii descrise în anexa 4 (în descrierea lucrării).

§ 2 Termenul pentru lucrări şi termenele pentru rapoarte şi decontări (1) Următoarele activităţi convenite vor fi îndeplinite conform următorului grafic de execuţie:

(1.1) începutul lucrărilor până cel târziu: 1 martie 2005 (1.2) sfârşitul lucrărilor până cel târziu: 31 martie 2006

(2) Executantul se obligă să respecte următorul grafic pentru rapoarte şi decontări:

• Prezentarea unui „Inception Reports” până cel târziu în 30 iunie 2005; • Prezentarea unui raport intermediar şi a unei decontări intermediare cu privire la mijloacele

primite cu data de referinţă 31 august 2005, iar raportul şi decontarea vor fi date până cel târziu în 31 octombrie 2005;

• Prezentarea unui raport final cuprinzător şi a unei decontări finale cu privire la întreaga derulare a proiectului cu data de referinţă 31 martie 2006, până cel târziu în 30 iunie 2006.

(3) Rapoartele şi facturile vor fi realizate după confirmare din partea beneficiarului, în execuţie simplă, într-un număr suficient de exemplare, dar în orice caz şi în formă electronică, fiind transmise în paralel direct către:

1. beneficiar (2 exemplare); 2. Monitoring Consultant Jürg Klarer (1 exemplar);

Toate rapoartele vor fi redactate în limbile germană sau engleză. Toate facturile vor fi explicate în limbile germană sau engleză.

Alte informaţii cu privire la conţinutul rapoartelor şi facturilor pot fi găsite la punctul 4 din Condiţiile contractuale generale (AVB).

Seite 2 von 4

§ 3 Decontare şi compensarea costurilor (1) Pentru executarea lucrărilor descrise în deviz, anexa 1, executantul va obţine

(1.1) o compensaţie conformă cu devizul în valoare de 151.243,-- EUR în litere unasutacincizecişiuna mii douăsutepatruzecişitrei Euro);

(1.2) precum şi compensarea costurilor directe de proiect până la o valoare de maxim 44.016,-- EUR (în litere patruzecişipatrumii şaisprezece EUR). Toate lucrările din cadrul contractului vor fi derulate ca principiu astfel încât să nu survină nici un fel de TVA austriacă. În cazul în care prin legea austriacă se impune TVA, aceste sume vor include TVA care va fi dedusă contabil şi virată către Administraţia financiară din partea executantului. În măsura în care prin dreptul austriac există un drept de reţinere pre-impozitare, costurile de proiect vor fi returnate fără TVA conţinute în ele, deoarece aceasta pot fi exprimate ca pretenţie faţă de Administraţia financiară ca preimpozitare. Orice taxe care survin conform legislaţiei ţării partenere vor fi suportate de beneficiar.

(2) Depăşirea unor poziţii individuale de costuri în cadrul devizului pentru costurile directe de proiect cu o valoare de până la 10 %, dar de cel mult 5000 EUR, care pot fi acoperite prin economii la alte poziţii, nu este considerată a fi o depăşire a devizului, în măsura în care nu s-a stabilit contrariul în mod expres cu privire la poziţiile individuale din deviz.

(3) Pentru modificări ale lucrărilor convenite şi a unor lucrări suplimentare se va aplica punctul 10 din Condiţiile contractuale generale (AVB).

§ 4 Condiţii de plată (1) Plata compensărilor şi a decontărilor se realizează în contul executantului deschis la Bank Austria cu nr. 24011542504, cod bancar 12000, IBAN AT081200024011542504, cod BIC respectiv SWIFT: BKAUTWW specificat pe Timişoara în conformitate cu următorul grafic de plăţi:

(1.1) Transferul primei rate în valoare de 100.000,-- EUR (unasutamii Euro) în termen de aproximativ patru săptămâni de la intrarea în vigoare a contractului – estimativ în mai 2005;

(1.2) Transferul unei alte rate în valoare de 75.733,10 EUR (şaptezecişicincimii şaptesutetreizecişitrei Euro 10/100) în termen de şase săptămâni după prezentarea raportului intermediar precum şi după prezentarea şi verificarea decontării intermediare conform § 2 (2) – estimativ în decembrie 2005;

(1.3) Transferul sumei restante de până la maxim EUR 19.525,90 în termen de şase săptămâni după prezentarea raportului final precum şi după prezentarea şi verificarea decontării finale conform § 2 (2) – estimativ în august 2006.

(2) Plăţile fracţionare pe baza unor decontări intermediare nu sunt considerate a fi o recunoaştere a pretenţiilor facturate în acele decontări intermediare.

(3) În măsura în care beneficiarul prestează plăţi în avans, executantul va depune aceste mijloace în depozite de economisire cel puţin cu dobândă zilnică şi va vira beneficiarului veniturile din dobânzi la următoarea decontare intermediară, respectiv, dacă aceasta nu se mai aplică, la decontarea finală.

(4) Acceptarea plăţii finale pe baza facturării finale exclude orice alte pretenţii ulterioare, dacă nu s-au menţionat rezerve în factură sau dacă nu se emit astfel de pretenţii în termen de o lună după obţinerea plăţii. Rezervele vor fi motivate în scris.

§ 5 Condiţii contractuale complementare (aici se va menţiona dacă se vor modifica anumite reglementări din Condiţiile generale contractuale (AVB))

Seite 3 von 4

§ 6 Utilizarea datelor de către beneficiar şi finanţator Executantul ia la cunoştinţă următoarele: datele personale cu privire la iniţierea şi derularea contractului, a căror utilizare reprezintă o condiţie esenţială pentru îndeplinirea unei activităţi atribuite în mod legal beneficiarului sau care este admisibilă conform §§ 7 până la 9 din Legea austriacă a protecţiei datelor 2000, Monitorul oficial austriac. I Nr. 165/1999 în varianta aplicabilă, pot fi utilizate de beneficiar în scopul încheierii şi a derulării contractului, a îndeplinirii activităţilor atribuite în mod legal beneficiarului şi pentru scopuri de control. În cadrul acestei utilizări se poate întâmpla ca datele să fie transmise sau dezvăluite cu precădere organelor şi împuterniciţilor din partea Curţii de Conturi (cu precădere §3 alin. 2, §4 alin. 1 şi §13 alin. 3 din Legea pentru Curtea de Conturi, Monitorul oficial austriac nr. 144/1948 în varianta aplicabilă) şi ai Uniunii Europene în conformitate cu reglementările UE.

§ 7 Acordul cu privire la instanţele competente şi legislaţia aplicabilă Pentru litigiile care survin din prezentul contract se convine ca instanţa competentă să fie cea pentru Viena Innere Stadt.

Pentru rezoluţia cu privire la raportul contractual se va utiliza exclusiv legislaţia austriacă, dar prin excluderea oricăror referinţe ulterioare la legislaţia străină.

§ 8 Prevederi finale (1) Pretenţiile din prezentul contract sunt condiţionate cu amânare prin intrarea în vigoare a convenţiei de finanţare care stă la baza prezentului contract de lucrări.

(2) Orice modificare sau completare a prezentului contract necesită forma scrisă; acest lucru se aplică şi pentru devierea de la forma scrisă.

(3) Detalierea lucrărilor, anexa 1, Condiţiile contractuale generale (AVB) în varianta aplicabilă la momentul încheierii contractului, anexa 2, explicaţia executantului faţă de beneficiar, anexa 3, descrierea activităţilor individuale ale beneficiarului, anexa 4 *) precum şi acordul faţă de Legea cu privire la protecţia datelor, anexa 5 *) reprezintă părţi integrante ale prezentului contract. În caz de contradicţii se va aplica în primul rând contractul şi declaraţia anexa 3, apoi detalierea activităţilor, apoi descrierea activităţilor individuale, apoi Condiţiile contractuale generale (AVB).

(4) Prin semnătura de pe prezentul contract executantul confirmă concomitent că şi-a asumat toate anexele menţionate şi că a luat la cunoştinţă conţinutul lor.

Seite 4 von 4

Sigiliu oficial:

Stampilă:

Pentru beneficiar: Dr. Ing. Gheorghe CIUHANDU Primar comunitate Timişoara

Pentru executant: DI Dr. Christian PLAS

Denkstatt Umweltberatung und Management GmbH

........................................................

.................................................. Ec. Adrian BODO Director Economic

...........................................................

Avizat juridic Jr. Diana SIMESCU …………………………………………… Timişoara, data........................ 2005 Viena, data ........................ 2005 Ştampilă: Pentru beneficiar Dir. Prof. Dr. Virgil PAUNESCU County Hospital Timis No 1 ...............................................

Timişoara, data........................ 2005

Atasament: anexa_3.pdf

Anexa 3

Declaraţie de consimţământ conform cu Legea pentru protecţia datelor *)

Executantul îşi exprimă în mod expres acordul conform cu § 8 alin. 1 cifra 2 şi §9 cifra 6 din

Legea austriacă a protecţiei datelor 2000, Monitorul oficial austriac. I Nr. 165/1999 în varianta

aplicabilă, pentru ca următoarele date să poată fi utilizate în scopul prelucrării şi procesării,

publicării şi transmiterii terţilor:

Se admite oricând revocarea prezentei declaraţii de consimţământ din partea executantului.

În scopul intrării ei în vigoare, revocarea va trebui să fie declarată în scris faţă de beneficiar.

Orice transmiteri vor fi oprite imediat după recepţia revocării de către beneficiar, fără a fi

afectate obligaţiile legale existente de transmitere.

Pentru executant:

............................................ DI Dr. Christian PLAS Denkstatt Umweltberatung- und Management GmbH

Viena, data ................... 2005

*) Prezenta declaraţie de consimţământ va fi folosită numai atunci când se planifică o utilizare a datelor, care

1. depăşeşte limitele stabilite de către beneficiar şi executant în § 6 „Utilizarea datelor de către beneficiar şi finanţator“ şi

2. nu este necesară în mod obligatoriu

Revocarea prezentei declaraţii de consimţământ nu îl îndreptăţeşte pe beneficiar, în principiu, pentru retragerea din contract.

Atasament: Anexa_4_Declaratie.pdf

Anexa 4 Declaraţie

I. Denkstatt Umweltberatung und Management GmbH (viitorul “declarant”), cu adresa Hütteldorferstr. 63-65, 1150 Viena, tel.+43/1/786 89 00-31 ia la cunoştinţă că în ceea ce priveşte contractul încheiat între Municipalitatea Timişoara şi Spitalul Clinic Judeţean 1 Timişoara (viitorul “beneficiar”) cu titlul “Consulting Program for Cleaner Production (CP) in Timisoara including CP Assessment in County Hospital Timis No 1” ( pe viitor cu denumirea “contract”) va avea loc o preluare a sarcinilor îndeplinite între beneficiar şi Austrian Development Agency GmbH, 1014 Viena, Minoritenplatz 9 (pe viitor “finanţator”), în timp ce finanţatorul va prelua obligativitatea plăţii fondurilor contractuale în locul beneficiarului. II. Declarantul ia la cunoştinţă faptul că beneficiarul, odată cu semnarea acordului de finanţare, l-a împuternicit pe finanţator ca în cadrul contractului să îl reprezinte în cazul verificării deconturilor şi se obligă, astfel, să prezinte finanţatorului decontul prevăzut în conformitate cu Par. 2 din Contract, corelat cu punctual 4 al Condiţiilor Contractuale generale (AVB). III. Declarantul se obligă ca faţă de finanţator la următoarele: 1. să prezinte deconturile pentru serviciile prestate conform contractului, cu aplicarea punctului 4 al Condiţiilor Generale Contractuale (AVB) şi să recunoască plăţile finanţatorului către beneficiar, exonerându-l pe acesta de plata oricăror datorii. 2. în plus faţă de contract, aşa cum a fost acesta prezentat finanţatorului, fără acordul acestuia nu se vor face nici un fel de alte stipulări colaterale şi nici un fel de abateri cantitative, calitative sau de preţ de la menţiunile contractului, şi nici cereri de declinare de la sarcinile stabilite (punctul 1.6 din Condiţiile Generale Contractuale (AVB)), fără o cerere scrisă prezentată prealabil punerii în practică inclusiv finanţatorului spre aprobare. 3. Plăţile pentru serviciile prestate conform contractului de către beneficiar sau o terţă parte vor fi aduse obligatoriu la cunoştinţa finanţatorului, la fel ca şi cazul în care plăţile pentru serviciile prestate s-ar diminua, cu excepţia acelor servicii suplimentare, care nu constituie obiectul contractului. 4. Rapoartele prevăzute la Par. 2 din contract corelat cu punctul 4 al Condiţiilor contractuale generale (AVB), referitoare la serviciile prestate în

termenul prevăzut, cu toată documentaţia de explicitare necesară, vor fi prezentate finanţatorului. 5. toate evenimentele care duc la întârzierea derulării contractului în termenii stabiliţi, sau a proiectului pe care se bazează contractul, pentru care s-a asigurat, de asemenea, finanţarea, sau a îndeplinirii obiectivului contractului sau care duc la imposibilitatea îndeplinirii celor de mai sus, cât şi toate circumstanţele care ar necesita o schimbare de orice fel a contractului, vor fi comunicate finanţatorului împreună cu propunerile de ajutor care ar putea veni din partea acestuia. Dacă această comunicare nu se face în scris, confirmarea ei se va face în formă scrisă în cel mai scurt timp posibil. 6. la cererea finanţatorului, ulterior prestării serviciilor, să înlăture în termenul corespunzător toate lacunele existente pe parcursul prestării serviciilor respective, fără a avea pretenţia unei finanţări suplimentare în acest sens şi să îşi îndeplinească sarcinile contractuale conform punctului 12 din Condiţiile Contractuale Generale (AVB) 7. la cererea finanţatorului, să ramburseze acestuia compensaţiile contractuale până la valoarea sumei deja plătite de către acesta, dacă din raportul contractual rezultă existenţa unei pretenţii de rambursare între beneficiarul fondurilor şi declarant. 8. să nu emită revendicări de ordin contractual prin cesiune, mandatare sau ipotecare sau în orice alt fel; drepturile obţinute contrar acestei interdicţii nu au valabilitate în faţa finanţatorului. 9. să revendice sarcinile beneficiarului şi să ia la cunoştinţă obligaţiile faţă de finanţator stabilite în acest sens la punctul 1.9 al Condiţiilor Generale Contractuale. IV. Declarantul va lua la cunoştinţă că 1. odată cu realizarea acordului de finanţare orice fel de alte finanţări care ar reveni beneficiarului conform contractului cu declarantul, vor fi cesionate la cerere finanţatorului. 2. beneficiarul a îngrădit finanţatorului dreptul de a face uz nelimitat de serviciile ce implică activitatea intelectuală care revin beneficiarului

conform contractului cu declarantul (punctul 14.3 din Condiţiile Generale Contractuale), cât şi de a transfera acest drept unei terţe părţi; 3. beneficiarul s-a declarat de acord ca prestaţia de servicii conform contractului să se asigure printr-o activitate la rândul ei contractată de monitorizare a proiectului (project monitoring) (verificare de către experţi a sarcinilor prevăzute) şi se obligă să susţină activitatea de monitorizare în orice fel va fi necesar. 4. finanţatorul este îndreptăţit ca în cazul neprezentării la termen a decontului final să redacteze pe cheltuiala declarantului un decont final propriu (punctul 4.5 al Condiţiilor Contractuale Generale(AVB)). V. Declarantul va îngrădi finanţatorului următoarele drepturi de control: 1. Declarantul se obligă să acorde accesul organelor delegate de către finanţator, cât şi reprezentanţilor acestora la toate registrele şi documentele contabile, în vederea desfăşurării de către aceştia a activităţii specifice, cât şi accesul la orice alte acte justificative care servesc scopului verificării derulării corespunzătoare a proiectului, cât şi accesul la faţa locului. În plus, declarantul se obligă să pună la dispoziţie toate informaţiile aflate în raport cu sarcina de verificare – asupra naturii raportului urmând să decidă organul de verificare – cât şi să întocmească , la cerere, documentaţiile necesare bunei derulări a verificării şi a decontării acesteia. 2. Declarantul se supune unui control al modului de derulare a verificării şi de dare a conturilor efectuat de către Curtea de Conturi în conformitate cu Par. 13 alin. 3 al Legii Curţii de Conturi 1948, Cod civil nr. 144 din legislaţia în vigoare (punctul 5.1 al Condiţiilor Generale Contractuale(AVB)). 3. Declarantul va fi de acord ca finanţatorul să solicite informaţii de la terţe părţi pentru buna derulare a acţiunii de verificare, în special de la autorităţi financiare şi instituţii bancare şi le împuterniceşte astfel, pe acestea să furnizeze informaţiile respective. Această situaţie nu se aplică şi organismelor publice şi juridice. VI.

Pentru întreaga activitate administrativă desfăşurată, se va ţine o evidenţă contabilă. Registrele şi documentele contabile vor fi păstrate cel puţin zece ani. Termenul de păstrare intră în vigoare odată cu stabilirea de către finanţator a faptului că obligaţiile declarantului create în urma contractului au fost îndeplinite. Finanţatorul este îndreptăţit să solicite o prelungire a termenului de păstrare a documentelor contabile. VII. Mai mulţi declaranţi vor prelua în mod nedivizat obligaţiile menţionate în această declaraţie. Pentru executant: …………………………. Dr. Christian Plas Denkstatt Umweltberatung- und Management GmbH Viena, la …..2005

Atasament: Anexa_5_Cond_Gen.pdf

1

Anexa 5

Condiţii generale contractuale 1. Derulare 1.1 Obligativitatea la conduită deontologică Executantul va trebui să manifeste o conduită deontologică demnă de un om de afaceri şi declară pe proprie răspundere că deţine cunoştinţele de specialitate necesare bunei derulări a contractului. El se obligă să respecte regulamentul aflat în vigoare la locul de îndeplinire a sarcinilor şi să solicite toate aprobările care se impun. 1.2 Obligaţia de semnalare a anumitor evenimente Executantul va semnala beneficiarului toate evenimentele care duc la întârzierea sau fac imposibilă derularea contractului sau a proiectului ce stă la baza contractului sau evenimentele în urmă cărora devine necesară o modificare a contractului şi va face totodată propuneri de soluţionare. Atât timp cât semnalările nu se fac în scris, acestea vor trebui confirmate în scris în cel mai scurt timp. 1.3 Achiziţionarea de bunuri şi servicii Executantul nu va achita către o terţă parte pentru servicii şi bunuri achiziţionate conform descrierii de sarcini preţuri, respectiv rambursări mai mari decât cele practicate în branşă sau la faţa locului. Rabaturi, discounturi şi alte asemenea vor fi revendicate de către executant şi transmise beneficiarului în momentul achitării. Achiziţionarea de servicii se va face iniţial în Austria, iar în ţara parteneră doar în măsura în care în acea ţară produsele au acelaşi preţ şi aceeaşi calitate ca în Austria. Pentru o valoare de remitere de până la 1.500 Euro, se vor solicita 2 oferte, de până la 7.500 euro - 3 oferte, până la 22.000 Euro – 5 oferte, cu licitaţia publică în conformitate cu ÖNORM A 2050, ediţia 1.3. 2000. 1.4 Bunuri şi servicii din partea unor terţi pentru beneficiar Achiziţionarea de bunuri şi servicii conform descrierii de sarcini de către terţi pentru beneficiarul contractului se va face în mod nemijlocit pentru beneficiar. Contractele respective vor fi redactate de către executant şi încheiate pe numele beneficiarului. Facturile firmei contractate vor fi emise pe numele beneficiarului. Plăţile către emitentul facturii se vor face de către executant, cu exonerare a beneficiarului, ulterior verificării acestor facturi de către executant. Executantul răspunde în faţa beneficiarului pentru

2

încheierea regulamentară a contractelor cât şi pentru conformitatea facturilor achitate. Predarea către beneficiar se va face în urma unui proces verbal, din care un exemplar se va transmite finanţatorului odată cu decontul final, după semnarea de către ambele părţi. 1.5 Utilizarea anumitor bunuri de către executant Executantul trebuie să întocmească o listă care va fi completată de câte ori este cazul cu toate bunurile achiziţionate conform descrierii de sarcini, destinate prin natura lor utilizării de către executant şi a căror valoare depăşeşte pentru fiecare separat 400 Euro. Lista va fi ulterior pusă la dispoziţia beneficiarului, cel târziu odată cu transmiterea rapoartelor prevăzute în par. 2 al contractului. Autovehiculele vor fi îngrijite şi întreţinute corespunzător şi vor beneficia de asigurări conform regulamentelor în vigoare. Conducerea autovehiculelor se va face doar de persoane autorizate. După încheierea contractului sau finalizarea acestuia înainte de termen, beneficiarul, de comun acord cu finanţatorul, poate solicita sau dispune fie un transfer de proprietate având ca obiect bunurile achiziţionate contra cost în vederea derulării contractului, a căror valoare de achiziţionare depăşeşte pentru fiecare în parte 1.500 Euro, către un terţ numit de beneficiar de comun acord cu finanţatorul, sau poate solicita sau dispune o compensaţie echivalentă cu valoarea bunurilor existentă la acel moment pe piaţă, astfel încât bunurile respective să poată fi menţinute la dispoziţie gratuită de către executant spre utilizare ulterioară. 1.6 Contracte de servicii şi subcontracte, declinare a serviciilor Pentru cazul în care executantul angajează forţe de muncă sau încheie contracte de sarcini în vederea îndeplinirii contractului, aceste contracte de servicii respectiv de sarcini se vor încheia în numele şi pe cheltuiala lui. Subcontractarea de servicii şi furnizări necesită acordul prealabil scris al beneficiarului şi, în cazul în care nu există prevederi în acest sens în anexele contractului, şi de acordul finanţatorului. Declinările de servicii necesită la rândul lor acordul prealabil al beneficiarului . Pentru obţinerea aprobării respective, părţile subcontractate, conţinutul subcontractului şi onorariul părţii subcontractate vor fi aduse la cunoştinţă şi vor fi însoţite de scrisori de referinţă în ceea ce priveşte calificarea părţii subcontractate – respectiv în cazul declinărilor de servicii.

3

În cazul în care predare serviciilor este prevăzută a avea loc într-un birou de planificări din localitate, este de datoria beneficiarului să aleagă biroul respectiv, dar executantul va trebuie să facă uz de obligaţia de avertizare pe care o are dacă acţiunea de colaborare cu biroul local de planificări nu decurge în mod satisfăcător. Executantul răspunde pentru îndatorarea tuturor persoanelor de ale căror servicii face uz în vederea îndeplinirii sarcinilor sale de contract, la fel cum răspunde de propriile îndatorări. 1.7 Cooperarea cu alte organizaţii Executantul se obligă să colaboreze cu toate persoanele şi organizaţiile de pe teritoriul Austriei şi al ţării partenere implicate în proiect. În beneficiul unei bune coordonări a activităţii, executantul se va implica într-un schimb de experienţă cu aceste persoane, organizaţii, respectiv cu beneficiarul şi va fi de acord cu transmiterea de date conţinute în contract către aceste persoane şi organizaţii. 1.8 Respectarea acordurilor din proiect şi colaborarea cu biroul de coordonare al ADA Executantul va trebui să respecte acordurile întocmite conform legilor internaţionale în vigoare între Republica Austria şi ţara parteneră, cât şi acordurile referitoare la derularea contractului. Daca ţara parteneră este reprezentată în cadrul contractului de un birou de coordonare austriac al finanţatorului, executantul va trebui să se pună în legătură şi să colaboreze cu acesta. Contactele cu alte instituţii publice ale ţării partenere vor fi iniţiate doar de comun acord cu biroul de coordonare şi cu beneficiarul. 1.9 Revendicarea sarcinilor beneficiarului Executantul are dreptul să revendice sarcinile ce revin beneficiarului şi – pe baza acordului din partea biroului de coordonare şi a finanţatorului – să insiste asupra îndeplinirii la termen a acestora. Dacă sarcinile respective nu sunt îndeplinite la termen, nu corespund standardului dorit sau manifestă lacune, finanţatorul şi beneficiarul vor fi înştiinţaţi. Totodată aceştia vor fi informaţi despre repercusiunile pe care proiectul le-ar putea suferi şi se va face o propunere de ameliorare a situaţiei. 1.10 Recepţia serviciilor Recepţia serviciilor se face de către beneficiar. În acest sens se va redacta un proces verbal de predare-primire, iar după semnarea acestuia de către

4

executant şi beneficiar, un exemplar va fi transmis prin intermediul biroului de coordonare, dacă situaţia o impune, finanţatorului. 1.11 Operaţiuni de cont Pentru fondurile de proiect, executantul va trebui să îşi deschidă un cont în bancă. Fondurile virate în cont, dar încă neutilizate, vor fi depuse în depozite de economisire cel puţin cu dobândă zilnică. Un decont al dobânzilor va fi prezentat finanţatorului împreună cu decontul intermediar, respectiv cel final. După recunoaşterea lor, aceste produse ale dobânzilor vor fi rambursate finanţatorului (numărul de cont va fi adus la cunoştinţă printr-un act de constatare al sumei de rambursabile). 2. Costuri de transport şi onorarii 2.1 Premisele unei rambursări a cheltuielilor de transport În cadrul acestui contract, prin costuri de transport se înţeleg inclusiv costurile de cazare şi masă. Transporturile interne şi internaţionale vor fi efectuate la cererea prealabilă scrisă a beneficiarului, dacă nu au fost deja menţionate în devizul de cheltuieli. În caz contrar, cheltuielile respective nu vor putea fi rambursate. 2.2 Valoarea maximă rambursabilă a costurilor de transport Executantul trebuie să prezinte o situaţie detaliată a deplasărilor efectuate (dată, oră şi localitate) pentru fiecare persoană, în scopul supunerii spre verificare a cheltuielilor de transport efectuate, care vor de asemenea confirmate de către beneficiar. Dacă se vor solicita decontări pentru deplasările cu autovehicule, se vor consemna cu exactitate kilometrii parcurşi în scopul îndeplinirii sarcinii respective (carte de kilometraj). Cheltuielile de transport vor fi rambursate pe baza actelor justificative la o valoare maximă prevăzută în regulamentul tarifelor de transport pentru delegaţi oficiali (RGV 1955). Pentru costurile de deplasare în interiorul Vienei nu se vor face rambursări. Pentru cheltuielile de cazare şi masă din deplasările externe, se vor aplica tarifele de la Par. 25 c RGV pentru delegaţi oficiali, conform categoriei de tarifare 2b. Cheltuielile deplasărilor cu avionul vor fi rambursate doar dacă valoarea maximă a acestora corespunde celui mai scăzut tarif al biletelor de avion, la economy class, pe o rută cât mai directă posibil. Documentele justificative vor fi biletele de avion în original şi tichetele de îmbarcare aferente, cât şi factura emisă de către agenţia de voiaj. Se vor revendica eventualele reduceri de preţ şi vor fi aduse la cunoştinţa beneficiarului. Acelaşi regim se aplică şi în cazul rabaturilor, sconturilor, returnărilor şi a altor tipuri de reduceri.

5

2.3 Scadenţa rambursărilor cheltuielilor de transport Facturile rezultate în urma deplasărilor vor fi prezentate spre decont doar în cadrul deconturilor intermediare, respectiv al decontului final şi devin scadente odată cu acestea. 2.4 Pauşalizarea cheltuielilor de transport Puncele 2.1 până la 2.3 nu se aplică în cazul în care costurile de transport au fost pauşalizate în devizul de cheltuieli. Nu se admite o depăşire a sumei pauşalizate. 2.5 Onorarii Executantul, respectiv persoanele angajate de acesta vor prezenta desfăşurătoare detaliate - conform sarcinii şi a directivelor experţilor – referitoare la sarcinile contractate (locaţie, dată, orar şi tip de activitate). În stabilirea desfăşurătorului nu se vor include perioadele de deplasare; acelaşi regim se aplică şi în cazul discuţiilor având ca obiect contractul de faţă, purtate la solicitarea beneficiarului. Decontul onorariilor se va face conform desfăşurătorului confirmat de către beneficiar. 3. Obligaţia de păstrare a secretului datelor Executantul se obligă să păstreze secretul tuturor datelor la care are acces pe parcursul derulării contractului, atât timp cât nu este exonerat în anumite cazuri de această obligaţie , în scris, de către finanţator şi beneficiar. Aceasta se aplică şi după ce contractul a luat sfârşit. Executantul se mai obligă la plata despăgubirilor în cazul în care se foloseşte de serviciile altei persoane pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin lui, va transfera obligaţia de păstrare a tăcerii şi asupra persoanelor implicate în efectuarea sarcinilor care îi revin lui şi va angaja doar persoane care au fost obligate în scris să păstreze secretul datelor, conform par. 11 alin. 1 Z. 2 al Legii secretului datelor 2000, Cod civil I nr. 165/1999 în varianta aflată în vigoare. 4. Raport de activitate şi dare de cont 4.1 Rapoarte intermediare şi deconturi intermediare Executantul trebui să prezinte rapoartele şi deconturile intermediare prevăzute la par. 2 al contractului, la termenele prevăzute în acelaşi paragraf, de preferat în formă electronică sau, dacă nu, în formă scrisă. 4.2 Conţinutul rapoartelor

6

Din rapoarte trebuie să reiasă îndeplinirea unei sarcini vizate. Rapoartele trebuie să urmeze descrierea din caietul de sarcini, să facă referinţă la indicatorii prevăzuţi în caietul respectiv şi, mai ales, să conţină:

- prezentarea activităţilor şi evaluarea rezultatelor în perioada de referinţă a raportului, inclusiv eventualele devieri de la sarcinile descrise,

- analiza situaţiei derulării contractului la data respectivă în raport cu obiectivul urmărit,

- menţiunea modificărilor sau a completărilor necesare în contract. Prezentarea raportului se va referi la întregul proiect, cu detaliere asupra rezultatelor vizate şi asupra eventualelor dificultăţi în derularea proiectului. Rapoartele vor fi însoţite de documente care să justifice desfăşurarea proiectului în conformitate cu contractul. Dacă beneficiarul a contribuit cu fonduri proprii sau a obţinut fonduri de la o terţă parte, dările de seamă din cadrul rapoartelor se vor referi şi la sarcinile finanţate cu astfel de fonduri şi vor conţine documentele financiare justificative (deviz de cheltuieli, nu şi un decont) Rapoartele vor fi confirmate de către beneficiar. 4.3 Conţinutul deconturilor intermediare În deconturile intermediare vor fi descrise pe scurt sarcinile îndeplinite, urmând întocmai ordinea poziţiilor din caietul de sarcini (cf. anexa 1). Fiecare decont intermediar trebuie să indice următoarele:

- toate serviciile prestate de la începutul contractului, cât partea de compensaţie aferentă acestor servicii (par. 3 alin. 1 din contract)

- tipul şi cantitatea bunurilor şi serviciilor achiziţionate din suma compensaţiei pentru beneficiar (punctul 1.4)

- tipul şi cantitatea bunurilor achiziţionate de către executant spre utilizare (punctul 1.5)

- sumele la care se ridică până în acel moment plăţile acontului - dobânzile plătibile conform punctului 4 alin. 3 din contract, - scăzământul rezervei de acoperire

4.4 Documente contabile justificative Prestarea de servicii, inclusiv achiziţiile făcute vor fi justificate cu documente contabile. Toate documentele justificative vor fi prezentate în

7

original, pe numele executantului. Beneficiarul îşi rezervă dreptul de a le însemna, în vederea stabilirii originalităţii actului. 4.4.1 Dovada îndeplinirii sarcinilor se face printr-o confirmare a beneficiarului cât şi prin rapoartele de verificare a proiectului întocmite de către monitoring consultant, în cazul în care s-a apelat la un astfel de consultant. 4.4.2 Dovada achiziţiilor făcute (punctul 1.3)se face prin facturile respective, emise pe numele beneficiarului, din care trebuie să rezulte clar că au acoperit necesităţile bunei derulări a contractului. Facturilor li se vor anexa următoarele: - contractul în baza căruia s-a făcut achiziţia respectivă, - procesul verbal de primire confirmat de către beneficiar, - confirmarea plăţii, - autorizaţiile vamale, - ofertele primite, - aprobarea scrisă a beneficiarului privitoare la suma de cheltuit. 4.4.3 Dovada cheltuielilor de transport efectuate se face prin biletul de călătorie în original, în cazul transportului cu avionul însoţit de tichetul de îmbarcare, prin factura emisă de agenţia de voiaj şi de hotelul în care delegaţii au fost cazaţi, iar pentru transportul cu autovehicule, prin actul de kilometraj. 4.4.4 Dovada cantităţii de timp utilizate şi pentru compensaţiile financiare de primit în acest sens de către executant, se face prin desfăşurătoarele în care se menţionează timpii utilizaţi. În acest scop, executantul, respectiv personalul angajat al acestuia, în funcţie de sarcini şi decizia experţilor, va prezenta desfăşurătoare detaliate referitoare la îndeplinirea sarcinilor contractate (locaţie, dată, orar şi tip al activităţii întreprinse). Calculul timpilor utilizaţi nu va include şi deplasările. Acelaşi regim se aplică şi în cazul timpilor utilizaţi în discuţiile purtate la solicitarea beneficiarului, având ca obiect contractul de faţă. Documentele justificative ale executantului sau confirmările scrise sau verbale ale unei terţe părţi nu au valoarea de documente justificative contabile.

8

Dacă în devizul estimativ este prevăzută posibilitatea de decontare a cheltuielilor efectuate în ţara parteneră, este necesar un extras de cont al contului de proiect din acea ţară. Pentru cheltuielile efectuate în moneda naţională se vor prezenta şi buletinele de schimb valutar. Dacă un astfel de document lipseşte, calculele se vor face pe baza valorii stabilite pentru valuta respectivă de către Ministerul Austriac de Finanţe, pe luna în care s-a făcut cheltuiala. În plus, se vor anexa confirmări scrise ale veridicităţii şi conformităţii decontului intermediar, cât şi ale derulării corespunzătoare a contractului, întocmite de către organul abilitat în acest sens de către executant. 4.5 Raport final şi decont final După îndeplinirea integrală a contractului, executantul va prezenta până la termenul prevăzut la par. 2 din contract, un raport final şi un decont final verificabil. Pentru raportul final, se aplică punctul 4.2, în conformitate cu prevederea în care se menţionează dovada îndeplinirii obiectivelor din contract. Pentru decontul final se aplică punctul 4.3. În decontul final se vor avea în vedere penalităţile contractuale. În rest, se aplică punctele 4.3 şi 4.4 cu prevederea, că îndeplinirea sarcinilor integrale din contract trebuie dovedită, iar scăzământul rezervei de acoperire nu se mai ia în calcul. Pentru neprezentarea la termen a decontului final, finanţatorul este îndreptăţit să prezinte un decont propriu . În acest sens el poate solicita o compensaţie corespunzătoare. 4.6 Principii ale dării de cont, returnare pe baza lipsei de verificabilitate Executantul trebuie să respecte regulile deontologice şi pe cele specifice domeniului contabil atunci când îşi prezintă darea de cont. Dacă una dintre facturi nu poate fi verificată şi nici avizată de către finanţator, aceasta va fi retransmisă executantului spre corectare. 4.7 Obligaţia de păstrare Documentele justificative şi rezultatele scrise ale activităţilor depuse vor fi arhivate şi păstrate pe o perioadă de cel puţin zece ani. Termenul de păstrare

9

intră în vigoare odată cu comunicarea scrisă din partea finanţatorului către executant, în care se certifică conformitatea decontului final. 4.8 Verificarea contabilă prin auditori externi pentru achiziţiile şi serviciile efectuate în ţara parteneră Dacă în devizul de cheltuieli sunt prevăzute compensări pentru achiziţii sau servicii efectuate în ţara parteneră, iar dacă există dovada cheltuielilor aferente acestora, executantul poate - în locul documentelor justificative originale – să apeleze la serviciile unui auditor autorizat extern care să facă o verificare anuală a procedurilor contabile. În acest caz, deconturile intermediare vor fi certificate doar de executant. Dacă executantul face uz de această îndreptăţire, se aplică următoarele: 4.8.1 Din actele de verificare procedurală şi contabilă trebuie să reiasă foarte clar cheltuielile efectuate în raport cu fiecare sarcină din descrierea de sarcini 4.8.2 Selecţia auditorului extern se va face de comun acord între beneficiar, finanţator şi biroul de coordonare. În orice caz, firma de audit trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului. 4.8.3 Executantul trebuie să încheie cu auditorul un contract cu o descriere detaliată a sarcinilor, câte un exemplar al contractului urmând a fi prezentat beneficiarului şi finanţatorului. În plus, executantul mai trebuie sa facă dovada că a adus la cunoştinţa auditorului contractul de sarcini cu toate anexele sale şi acordul de finanţare cu declaraţia aferentă. 4.8.4 Contractul cu auditorul extern trebuie să cuprindă sarcini ce vizează verificarea conformităţii cheltuielilor, verificarea conformităţii documentelor justificative originale, verificarea plauzibilităţii cheltuielilor şi gradul de corelare a acestora cu poziţiile înscrise în caietul de sarcini. 4.8.5 Fiecare decont va dispune de o reprezentare clară a cash-flow-ului, certificat la rândul său prin buletine de schimb valutar şi extrase de cont. 4.8.6 Raportul de audit trebuie prezentat finanţatorului cel târziu la două luni după sfârşitul anului calendaristic, respectiv trei luni după finalizarea proiectului. 4.8.7 Dacă evidenţa contabilă şi raportul de audit nu sunt satisfăcătoare, finanţatorul poate solicita oricând o nouă prezentare a documentelor justificative originale. 4.8.8 Documentele justificative originale trebuie să fie disponibile oricând pentru orice verificare efectuată la faţa locului de către organe acreditate de către finanţator.

10

4.8.9 Costurile acţiunii de audit vor fi preluate de către finanţator, în măsura în care acest fapt este stipulat în caietul de sarcini. 5. Controlul de către beneficiar 5.1 Controlul indeplinirii contractului si darea de cont Beneficiarul are oricand dreptul sa verifice stadiul si rezultatele indeplinirii contractului. Executantul se obliga sa instiinteze organele abilitate si reprezentantii oficiali precum si intermediarii abilitati ai beneficiarului in scopul verificarii desfasurarii contractului si a regularitatii darilor de cont conform prevederilor acestuia prin intermediul ordinelor de plata, al corespondentelor si al altor inscrisuri doveditoare stabilite initial de organul de control precum si prin inspectii la fata locului si rapoarte la cerere. 5.2 Verificarea solvabilitatii Executantul se va declara de acord ca beneficiarul sa solicite date cu privire la olvabilitatea sa de la terte persoane sau institutii cu predilectie la institutii bancare sau societati de creditare si sa le imputerniceasca pe acestea sa le aduca la cunostinta. Aceasta prevedere nu este valabila in cazul organismelor publice si juridice. 6.Interdictii privind dispunerea de contract Executantul se obliga sa nu puna la dispozitia nimanui prevederile contractului in cauza prin transmitere, instiintare, garantare sau prin orice alta modalitate;orice instrainare a prevederilor prezentului contract duc la anularea sa din punctul de vedere al eneficiarului. 7. Publicarile Publicarile in scris ale executantului cu privire la proiect vor fi aduse in prealabil la c cunostinta beneficiarului si finantatorului. Executantul trebuie sa afiseze in locuri vizibile indicatia "realizat din fondurile Republicii Austria" in limba oficiala a tarii cu logo in toate publicarile oficiale precum si pe utilaje, amenajari si cladiri.Aceasta prevedere este valabila si pentru alte publicari mediatice (filme, casete audio, expozitii etc.)in conditiile in care executantul participa la respectiva publicare. Beneficiarul si finantatorul au dreptul sa faca propriile publicari cu privire la proiect exceptie facand informatiile prevazute de ambele parti ca fiind confidentiale.

11

8. Exonerarea beneficiarului de daune si reclamatii in relatia cu o terta parte Executantul nu va implica beneficiarul in nici un fel de pretentii daune si reclamatii ale unei terte parti pe parcursul realizarii contractului. Aceasta obligatie a executantului se refera si la cresterea costurilor de documentare sau a dotarilor suplimentare. In cazul unei plangeri impotriva beneficiarului, executantul se obiga sa intervina ca si parte complicata intr-un proces sau in orice alta solicitare. 9. Retragerea din contract 9.1 Retragerea beneficiarului Beneficiarul are dreptul, cu acceptul finatatorului, sa se retraga din contract din motive importante. Sunt valabile urmatoarele motive importante 9.1.1 in cazul in care inainte de indeplinirea contractului executantul este declarat in incapacitate de plata sau in incapacitate de a onora creditele din lipsa de foduri proprii. Dreptul de retragere intra in vigoare astfel pe termen nelimitat pana cand executantul este din nou in capacitatea de a onora contractul in intregime. 9.1.2 daca executantul se afla in intarziere de prestare a serviciilor; daca lucrarea se executa, conform intelegerilor contractuale, pe parti, si executantul este in intarziere cu o singura parte a lucrarii, retragerea se va face cu privire la partea respectiva sau la toate celelalte parti ale lucrarii aflate in intarziere de executare daca partile lucrarii executate nu au valoare decat in intreg pentru beneficiar. Instiintarea de retragere va contine un termen limita de amanare a executarii lucrarii si devine executorie daca lucrarea nu va fi terminata nici in acest termen de gratie. 9.1.3 daca intervin conjuncturi care vor face in mod clar imposibila finalizarea lucrarii la termen, doar in situatia in care responsabilitatea nu revine beneficiarului. 9.1.4 daca executantul va face fara acordul beneficiarului conform punctului 1.6 sau finantatorului (punctul III.2 al declaraţiei) un subcontract de executare a lucrarii sau presteaza alte servicii decat cele prevazute prin contract.

12

9.1.5 daca i se promite sau i se face unei persoane fizice sau juridice, mijlocit sau nemijlocit, un cadou, un avantaj financiar sau un alt avantaj de orice fel care sa aibe legatura cu realizarea sau executarea contractului 9.1.6 in cazul decesului, pierderea licentei sau dizolvarea persoanei juridice a executantului sau a unuia din grupul de executanti care participa la executarea contractului 9.1.7 daca au fost tainuite sau neanuntate alte incidente care pot tergiversa sau impiedica onorarea contractului sau care ar pute duce la schimbarea acestuia 9.1.8 prin conflict de interese (punctul 3) generate de executant sau de persoane angajate de acesta pe parcursul executarii contractului 9.1.9 daca executantul a intreprins tranzactii care sa aduca prejudicii beneficiarului sau finantatorului, in special daca a incalcat principiul concurentei loiale cu privire la alte firme cu care beneficiarul sau finantatorul se afla in discutii 9.1.10 daca executantul obstructioneaza pe vreo cale masurile de control ale eneficiarului sau ale finantatorului (prevazute la punctul5 conform declaratiei executantului fata de finantator) 9.1.11 in cazul in care comportamentul executantului contravine intereselor beneficiarului sau ale finantatorului sau este urmarit de autoritatile tarii de provenienta; aceeasi prevedre este valabila si in cazul angajatilor executantului care participa la executarea proiectului sau a celor ce ii insotesc pe acestia in cazul in care executantul nu isi retrage colaborarea cu acestia. 9.1.12 daca apare orice alta dauna adusa executarii la termen a contractului, mai ales daca aceasta este stipulata in contract si daca in pofida somatiilor aceasta se repeta. 9.1.13 daca nu se respecta interdictia de publicare (punctul 6) 9.1.14 daca intervin cauze politice sau situatii de criza in intreruperea contractului

13

9.2 Retragerea executantului In cazul unui conflict militar in tara de executie executantul are dreptul oricand sa se retraga din onorarea contractului. 9.3 Urmarile retragerii din contract 9.3.1 Daca beneficiarul isi declara retragerea din contract cf. punctului 9.1.1 pana la 9.1.13, executantul pierde orice drept asupra platii pausale sau a costurilor inlocuitoare (paragraful3 articolul 1 din contractul lucrarii), daca nu a executat pentru beneficiar lucrarile partiale valabile in asa fel incat sa nu prejudicieze executarea contractului. In cazul retragerii din contract a beneficiarului cf.punctului 9.1.14 sau a executantului cf.punctului 9.2, executantul are dreptul la achitarea costurilor prevazute de contract pana la data retragerii precum si a remunerarii pentru acea parte din lucrare pana la data retragerii. Daca nu exista revendicări cu privire la despagubiri contractuale sau compensarea costurilor (paragraful 3 al contractului lucrarii), executantul va rambursa beneficiarului sau finantatorului (vezi punctul III r.7 al declaraţiei) plăţile deja efectuate, cu o dobândă de trei procente peste rata de bază calculată de la data primirii plăţilor. 9.3.2 Dacă executantul se îndatorează odată cu retragerea din contract, va fi obligat să restituie beneficiarului şi finanţatorului chiar şi costurile suplimentare rezultate în urma unei predări a contractului către o terţă parte, cât şi costurile suplimentare rezultate în urma verificării contabile întreprinse în vederea descoperirii cauzei retragerii din contract (ex. angajarea unor terţi auditori, cheltuielile de transport ale acestora), atât timp cât aceste costuri suplimentare nu îşi găsesc acoperire într-o sumă de despăgubiri pauşalizată (punct 13). Alte revendicări de ordin legal ramân inatacabile. 9.3.3 În cazul retragerii din contract executantul este obligat sa îşi ducă la bun sfârşit sarcinile, prezentând totodată în acest sens un raport final şi un decont final. Aceeaşi prevedere se aplică şi pentru punctul 4. Pentru bunurile achiziţionate în vederea bunei derulări a contractului, se aplică punctul 1.5 alin. 3 10. Reglementarea modificarilor de prestari servicii sau prestari servicii suplimentare

14

10.1 Dreptul de reglementare Beneficiarul are dreptul, cu acordul finantatorului, sa modifice tipul si aria serviciilor stabilite sau sa solicite servicii suplimentare care nu sunt specificate in lista serviciilor oferite, dar care sunt necesare atingerii obiectivului din proiect. 10.2 Modificari de finantare Daca o astfel de schimbare a serviciilor sau solicitarea de servicii suplimentare influenteaza finantarea prevazuta prin contract (pgf 3 al contractului lucrarii)atunci executantul va instiinta de aceasta posibila ridicare a costului inainte de executaterea serviciilor, in eventualitatea ca nu exista posibiltatea unei suplimentari financiare pentru a le onora. Daca nu se ajunge la un consens cu privire la o modificare la termen a platii pausale sau a sumei de cost si beneficiarul, cu acordul finantatorului sustine prevederile initiale ale contractului, executantului i se vor plati serviciile modificate, respectiv suplimentare conform preturilor stabilite in propunerile de finantare (Anexa 1 a contractului lucrarii), inclusiv cheltuielile rezultate din modificarea directa a proiectului si costurile deplasarii. 10.3 Prestari de servicii fara aprobare care sa contravina contractului Pentru serviciile pe care executantul le presteaza fara aprobare sau prin care aceasta se abate de la prevederile contractului, pentru care nu solicita plata sau finantare din cauza ca erau de stricta necesitate pentru realizarea contractului si din cauze de forta majora nu s-a putut consulta in prealabil beneficiarul sau finantatorul si acestia au fost instiintati dupa prestarea acelui serviciu, in cazul in care toate aceste trei conditii vor fi indeplinite, se vor aplica prevederile punctului 10.2 paragraful 2. 11. Blocarea contractului Beneficiarul are dreptul cu acordul finantatorului sa blocheze total sau partial contractul in orice moment. Daca aceste lucru nu este motivat de un motiv de retragere conform punctului 9.1, executantul are aceleasi drepturi ca si in cazul retragerii din contract (9.1.14) asupra serviciilor prestate pana la data blocarii, precum si dreptul la o despagubire de blocare de 10% din costurile serviciilor prevazute in continuare in contract, dar neprestate din cauza blocarii; nu este prevazuta finantarea in intregime pentru aceste servicii neprestate.

15

12. Asigurarea garantiei 12.1 Aria asigurarii garantiei Executantul garanteaza ca toate serviciile prevazute in mod explicit de contract corespund si la fel si prevederile cu privire la locul desfasurarii serviciilor (daca este vorba de servicii tehnice), iar regulile tehnice functioneaza conform normelor in vigoare. Adaptarea dotarilor materiale la locatiile de executare a lucrarii respectiv la conditiile de mediu respectiv este asigurata de executant. 12.2 Lipsa motivata a calitatii Daca serviciile efectuate sufera din punctul de vedere al calitatii, insa aceste lipsuri sunt motivate, executatntul poate sa solicite corectarea acestora - fara a i se imputa daunele - intr-un termen prestabilit fiind raspunzator de inconveniente dupa expirarea acestui termen. Corectarea va cauza pe cat posibil cat mai putine inconviente beneficiarului. Daca executantul nu indeplineste sarcina de corectare la termen, beneficiarul poate prelua lucrarea pe costurile executantului sau o poate atribui unei a treia parti sau poate solicita o scadere a finantarii si costurilor (conf. capitolului 3 paragraful 1 a contractului lucrarii). 12.3 Lipsa nemotivata a calitatii Daca servicile prestate sunt nemotivat necalitative intra in vigoare urmatoarele: pentru prestari de servicii care nu sunt necesare obiectivului proiectului si nu sunt necesare beneficiarului, executantul pierde dreptul asupra finaftarii si costurilor (conform art. 3 paragraf 1 al contractului lucrarii); pentru servicii care sunt intr-o mai mica masura indispensabile proiectului, executantul poate solicita o scadere a costurilor si finantarii. Ca lipsa nemotivata a calitatii sunt considerate si inconvenientele de orice fel cauzate beneficiarului (cf. 932 Paragraf 2 ABGB). 12.4 Perioada de garantie Prevederile de la punctele 12.2 si 12.3 sunt valabile pentru bunuri imobile 3 ani si pentru mobile 2 ani de la data predarii lucrarii (punct 1.10) precum si pe baza protocolului de preluare si a raportului de finalizare insotite de balanta finala fata de finantator (punctul II justificarea executatnului fata de finantator). Punctul 1.4 cu privire la bunurile

16

predate si preluate isi incepe perioada de valabilitate odata cu intrarea in vigoare a protocolului de predare la finantator. Perioada de timp de la emiterea solicitarii de corectare si pana la expirarea termenului de corectare a lucrarii nu este cuprins in perioada de garantie. Perioada de garantie nu se va incheia inainte de incheirea perioadei de garantie a subexecutantului, daca acesta a fost angajat de executant. In acest caz beneficiarul poate solicita prelungirea termenului de garantie. 12.5 Pretentii legale Dreptul beneficiarului la solicitarea garantiei precum si la alte pretentii legale mai les la imputarea daunelor ramane inatacabil. Atata vreme cat nu exista contraventii la acest punct 12, se vor aplica prevedrile capitolului 922 pana la 933 b ABGB. 12.6 Dobanzi In masura in care executantul trebuie sa restituie plati pe motivul nerespectarii garantiei sau platii de daune va plati dobanda de 4 procente la suma de baza incepand cu data luarii la cunostinta a instiintarii. 13. Penalizari 13.1 Daca intr-una dintre partile lucrarii nu a intervenit nici un termen de amanare pentru executant cu acordul finantatorului la cererea beneficiarului, orice depasire a termenului de predare a lucrarii se va penaliza cu minimun 1% pe zi din valoarea pausala a lucrarii; certificarea daunelor nu este necesară. Nu se vor restitui pagubele care depăşesc limitele penalizării contractuale. 13.2 Penalizarea intra in vigoare indata ce executantul intra in intarziere fara vreun motiv dovedit. Aceasta penalizare ramane in vigoare de la data depasirii termenului de predare si pana la data predarii integrale a lucrarii. Daca insa contractul se anuleaza dinainte prin retragerea din initiativa executantului si circumstantele sunt de partea acestuia din urma, penalizarile se vor calcula doar pentru perioada pana la intocmirea declaratiei de retragere fata de partenerul de contract. 13.3 Daca executantul si-a incalcat indatoririle in vreunul din modurile prezentate la capitolele 9.1.4, 9.1.5, sau 9.1.9, beneficiarul are dreptul sa

17

solicite daune in valoare de 50% din costurile pausale in afara dreptului asupra valorii pagubelor. 14. Drepturi de protectie 14.1 Executantul se obliga sa nu incalce nici unul dintre drepturile de protectie pe parcursul executarii serviciilor. 14.2 Eventualele adaugiri sau indicatii facute de beneficiar vor fi folosite sau valorificate de catre executant doar cu acordul beneficiarului. 14.3 Executantul il imputerniceste pe beneficiar cu toate drepturile de protectie din interiorul si din afara tarii, asupra instiintarilor de dobandire de alte drepturi, asupra descoperirilor, proiectelor de constructie, inscrisuri de orice fel, si asupra rezultatelor muncii. 15. Existenta mai multor executanti In conditiile in care contractul este incheiat de mai multi executanti, acestia se vor obliga tuturor clauzelor in mod solidar.

Atasament: Referat_-_Ecoprofit.pdf

1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA SE APROBĂ SERVICIUL DEZVOLTARE ŞI INTEGRARE EUROPEANĂ PRIMAR SC2005…………………… dr. ing. Gheorghe CIUHANDU

REFERAT

privind aprobarea implementării proiectului „ECOProfit „ - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş

No.1 de către Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Spitalul Judeţean Timiş şi în colaborare cu Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură Timiş

Proiectul „ECOProfit” - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No.1 (Program de consultanţă pentru o producţie mai curată în Timişoara inclusiv evaluarea CP a Spitalului Judeţean Timiş nr.1) este un program partenerial destinat municipalităţilor şi agenţilor economici în vederea implementării de măsuri vizând „producţia curată”, adică acele măsuri a căror aplicare determină concomitent atât reducerea costurilor cât şi un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Programul va fi derulat într-o perioadă de 12 luni şi va urmări aplicarea principiului „ajutor pentru auto ajutor” în firmele din Timişoara. Selectarea firmelor care vor primi consultanţă se va face pe baza unei analize privind cererile şi abilitatea acestora de a beneficia de serviciile furnizate de ECOProfit. Pe parcursul a 6-8 workshop-uri şi a altor 6 zile de consultanţă individuală, firmele participante vor beneficia de transfer de know-how de la experţi cu experienţă remarcabilă în domeniu în vederea identificării, planificării şi implementării măsurilor de „producţie curată”. Ele vor învăţa cum să constituie o echipă CP, cum să efectueze o evaluare CP (analiză imput-output, evaluare de mediu, evaluare economică), cum să identifice măsuri de îmbunătăţire, cum să coordoneze proiecte şi cum să se conformeze legilor şi regulamentelor de mediu. De asemenea vor primi informaţii de bază privind EMS (Sistemul de Management al Mediului). Metodologia aplicată prin ECOPro0fit combină munca în colectiv cu consultanţa individuală ceea ce se estimează că va produce beneficii maxime firmelor participante şi angajaţilor acestora. Finanţare: Proiectul „ECOProfit” este finanţat din fonduri ale Guvernului Austriei, prin Austrian Development Agency GmbH (Agenţia de Dezvoltare Internaţională a Austriei Aceasta acordă beneficiarilor un grant (credit nerambursabil) în valoare de 195.259 Euro.

Obiective : - Implementarea unor măsuri de protecţie a mediului şi a unui management de calitate în întreprinderi timişorene în vederea pregătirii acestora pentru integrarea in Uniunea Europeană şi pentru a putea exporta produse de calitate în ţări ale U.E; - Calificarea a 25 de experţi locali în domeniile CP - Cleaner Producţion (producţie curată), EMA – Environmental Management Accounting (contabilitatea managementului mediului) şi EMS - Environmental Management Siystem (sistem de management al mediului) - Derularea unui stagiu de evaluare CP - Cleaner Producţion (producţie curată), în cadrul Spitalului Judeţean cu centru de greutate la Casa Austria - componentă a acestui spital), ca şi măsură finală a unei îndelungate cooperări.

2

Beneficiari: 15 intreprinderi mici şi mijlocii timişorene al căror domenii de activitate sunt producţia alimentară respectiv cea textilă 25 persoane care vor fi instruite pentru a deveni experţi locali CP Parteneri: Austrian Development Agency GmbH (Agenţia Internaţională de Dezvoltare a

Austriei) Municipiul Timişoara Spitalul Judeţean Timiş

Colaboratori: Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş

Firme locale interesate

Termen de derulare : august 2005 – august 2006

Menţionăm că implementarea proiectului „ECOProfit” - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No.1 (Program de consultanţă pentru o producţie mai curată în Timişoara inclusiv evaluarea CP a Spitalului Judeţean Timiş nr.1) este în concordanţă cu menţiunile Conceptului Strategic de Dezvoltare Economică şi Socială a Zonei Timişoara – Direcţia I, Obiectivul 1, Direcţia II, Obiectivul 1, Subobiectivul 2, Direcţia IV, Obiectiv IV. Având în vedere cele mai sus menţionate, precum şi faptul că printre principalele atribuţii ale Consiliului Local sunt iniţierea de acţiuni pentru protecţia şi refacerea mediului înconjurător, precum şi susţinerea dezvoltării economice locale:

propunem

Comisiilor I, II, III, IV şi V ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara:

1. Aprobarea implementării proiectului „ECOProfit „ - Consulting Program for CP (Cleaner Production) in Timişoara including CP Assessment County Hospital Timiş No.1 de către Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Spitalul Judeţean Timiş şi în colaborare cu Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură Timiş 2. Aprobarea Contractului de finanţare a proiectului Nr. 7921-00/2004 încheiat între Austrian Development Agency GmbH (Agenţia Internaţională de Dezvoltare a Austriei) şi Ambasada Austriei, în numele Guvernului Austriei pe de o parte, respectiv Primăria Municipiului Timişoara şi Spitalul judeţean Timiş, pe de altă parte, conform anexei 1. 3. Aprobarea Contractului de activitate pentru proiectului Nr. 7921-00/2004 încheiat între Denkstatt Umweltberatung und Management GmbH, în calitate de consultant internaţional desemnat de către finanţator pe de o parte, respectiv Primăria Municipiului Timişoara şi Spitalul judeţean Timiş, pe de altă parte, conform anexei 2. 4. Anexele 1 – Contractul de finanţare, 2 – Contractul de activitate, 3 - Declaraţia de consimţământ, 4 – Declaraţie şi 5 - Condiţii Generale Contractuale vor face parte integrantă din Hotărârea Consiliului Local care se va aproba in acest sens.

DIRECTOR ECONOMIC ŞEF SERVICIU DIE. ÎNTOCMIT ec. Adrian Bodo arh. Aurelia JUNIE arh. Carmen DOROGHI AVIZAT JURIDIC

cons. jur. Mirela LASUSCHEVICI