keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 29/31.01.2012 privind măsurile de eficentizare a înscrierii datelor în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara pentru perioada 2010-2014

31.01.2012

Hotararea Consiliului Local 29/31.01.2012
privind măsurile de eficentizare a înscrierii datelor în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara pentru perioada 2010-2014


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul cu numărul SC2012-903/16.01.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială , turism ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Ordonanţa Guvernului nr. 28/27.08.2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare;
Ţinând cont de art. 7, alin.(4), din Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2010-2014, aprobate prin Ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrului administraţiei şi internelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică, nr. 95/153/1.998/3.241/2010;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. 9, din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală , republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă măsurile de eficientizare a înscrierii datelor în registrul agricol la nivelul Municipiului Timişoara, după cum urmează:
1) Publicarea de comunicate la sediul primăriei, în mass-media locală şi site-ul Primăriei Municipiului Timişoara cu privire la informarea şi obligaţia persoanelor fizice cu domiciliul fiscal în Timişoara; persoanelor fizice cu domiciliul fiscal în alte localităţi; persoanelor juridice cu domiciliul fiscal în Timişoara (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sănătate, culte, industrie, transport, construcţii, administraţie publică etc., cu excepţia unităţilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei şi Serviciul Român de Informaţii); persoanelor juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi care deţin pe raza municipiului Timişoara bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, precum terenuri agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animale domestice şi/sau animale sălbatice crescute în captivitate (bovine, ovine, caprine, porcine, cabaline, iepuri, animale de blană, păsări, familii de albine etc.), utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură, construcţii etc., de a declara datele pentru înscrierea în registrul agricol;
2) Colaborarea cu celelalte compartimente (Serviciul Banca de Date Urbană şi Cadastru, Direcţia Patrimoniu, Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara etc.) din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara cu privire la terenurile care fac obiectul înscrierii în registrului agricol;
3) Colaborarea cu Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş la completarea registrului agricol cu datele privind efectivele de animale;
4) Se va urmări înscrierea terenurilor dobîndite cu titluri de proprietate eliberate în baza Legii fondului funciar, a terenurilor dobândite prin ordin al prefectului dacă acesta a fost emis pentru terenuri care fac obiectul registrului agricol, a terenurilor dobândite prin contracte de vânzare-cumpărare în cazul persoanelor care au dobândit terenuri, care fac obiectul registrului agricol şi se prezintă din proprie iniţiativă sau pentru rezolvarea altor probleme la primărie pentru declararea lor, precum şi a terenurilor arendate în baza contractelor de arendare înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Administrare Fond Funciar din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş ;
- Primarului Municipiului Timişoara ;
- Direcţiei Fiscală a Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic ;
- Serviciului Administrare Fond Funciar ;
- Instituţiei Arhitectului Şef ;
- Direcţiei Patrimoniu ;
- Direcţiei Comunicare ;
- Direcţiei Mediu ;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroul Managementul Calităţii ;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
P. SECRETAR SORIN CHIRA

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMIŞOARA SE APROBĂ SERVICIUL ADMINISTRARE FOND FUNCIAR PRIMAR, Nr. ………………………………………………….. GHEORGHE CIUHANDU

R E F E R A T

privind stadiul de înscriere a datelor în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara pentru perioada 2010 – 2014, în semestrul I al anului 2012

şi măsuri de eficentizarea acestei activităţi

Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţă primară unitară, în care se înscriu datele privind terenurile deţinute de către gospodăriile populaţiei şi de către persoanele juridice, pe categorii de folosinţă, identificarea pe parcele a terenurilor în proprietatea gospodăriilor, modul de utilizare a suprafeţei agricole situate pe raza localităţii, suprafaţa arabilă cultivată cu principalele culturi, suprafeţele amenajate pentru irigat, numărul pomilor fructiferi (în livezi şi răzleţi) pe raza localităţii, efectivele de animale domestice, evoluţia efectivelor de animale în cursul anului, utilajele şi instalaţiile agricole, mijloacele de transport existente la începutul anului, construcţiile gospodăreşti; pentru gospodăriile populaţiei se înscriu şi datele privind componenţa gospodăriilor. Datele înscrise în registrul agricol servesc, ca bază de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor (la eliberarea certificatelor de producător, la eliberarea diferitelor adeverinţe privind terenurile şi animalele deţinute etc.); registrul agricol constituie sursă administrativă de date pentru sistemul informaţional statistic (statistica curentă, pregătirea şi organizarea recensămintelor etc.), totodată registrul agricol constituie sursă de date pentru înfăptuirea pe plan local a unor politici ale administraţiei publice centrale (politică fiscală, agrară, de protecţie socială, edilitară, sanitară etc.). Potrivit Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2010-2014, aprobate prin Ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrului administraţiei şi internelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică, nr. 95/153/1.998/3.241/2010, persoanele fizice cu domiciliul fiscal în Timişoara; persoanele fizice cu domiciliul fiscal în alte localităţi; persoanele juridice cu domiciliul fiscal în Timişoara (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sănătate, culte, industrie, transport, construcţii, administraţie publică etc., cu excepţia unităţilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei şi Serviciul Român de Informaţii); persoanele juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi, care deţin pe raza municipiului Timişoara bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, precum terenuri agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animale domestice şi/sau animale sălbatice crescute în captivitate (bovine, ovine, caprine, porcine, cabaline, iepuri, animale de blană, păsări, familii de albine etc.), utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură, construcţii etc. au obligaţia de a declara pentru înscrierea în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, datele privind suprafeţele de terenuri agricole (inclusiv grădini familiale), utilajele agricole, animalele, păsările, familiile de albine, pomii fructiferi şi construcţiile pe care le exploatează sau le deţin în proprietate, pe raza Municipiului Timişoara, la următoarele termene: FP 53- 01, ver. 1

FP 53- 01, ver. 1

2

a) 5 ianuarie - 1 martie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate şi cel pe care îl utilizează, clădirile cu destinaţia de locuinţă, construcţiile-anexe şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente la persoanele fizice/juridice la începutul fiecărui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;

b) 1 - 31 mai, pentru datele privind modul de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, terenurile necultivate, ogoarele, numărul pomilor în anul agricol respectiv. Înscrierea datelor în registrul agricol se va face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, prin vizitarea persoanelor fizice de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol sau la primărie. Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi a schimbării categoriei de folosinţă se poate face numai pe bază de documente, anexate la declaraţie. Potrivit art. 7, alin.(4), din Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2010-2014, aprobate prin Ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrului administraţiei şi internelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică, nr. 95/153/1.998/3.241/2010, semestrial în şedinţa de consiliu local, prin grija primarului, se face analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol şi prin hotărâre, se stabilesc măsuri de eficentizarea acestei activităţi. Cu ocazia Recensământul General Agricol 2010 - 2011, în municipiul Timişoara au fost recenzate un număr de 12 940 gospodării. Până la sfârşitul anului 2011, consilierii din cadrul Serviciului Administrare Fond Funciar sub coordonarea Secretarului Municipiului Timişoara, au înscris datele în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara la un număr de 12987 gospodării, depăşind numărul de gospodării recenzate cu ocazia recensămantului agricol, înregistrânduse un plus de 47 gospodării, diferenţa nefiind semnificativă. În registrul agricol sunt înscrise 33 societăţi comerciale (cu sediul în Municipiul Timişoara sau în alte localităţi) cu profil agricol de pe raza municipiului Timişoara. Înscrierea datelor în registrul agricol s-a efectuat după cum urmează: - prin vizitarea persoanelor fizice de către consilierii din cadrul Serviciului Administrare Fond Funciar în cartierele: Freidorf, Mehala, Ronaţ, Ciarda Roşie, Ghiroda Nouă, Viile Fabric, Plopi, Fratelia, Elisabetin, Iosefin, Blajcovici, Fabric şi Cetate. - la primărie, în cazul în care un reprezentant major al persoanei fizice, s-a prezentat din proprie iniţiativă sau pentru rezolvare altor probleme; - pe baza unei procuri notariale date de capul gospodăriei; - prin invitarea la primărie a persoanelor fizice care au obligaţia să efectueze declaraţiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol. Prin vizitarea gospodăriilor de către consilierii Serviciului Administrare Fond Funciar, având în vedere faptul că, unele persoane nu au fost găsite la domiciliu la data vizitării, acestea au fost înştiinţate (prin înştiinţările puse în cutii poştale – un număr total de 5465 înştiinţări) să se prezinte la primărie în vederea declarării datelor pentru registrul agricol. Având în vedere cele de mai sus, propunem emiterea unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, prin care se aprobă măsurile de eficientizare a înscrierii datelor în registrul agricol, după cum urmează: 1) Publicarea de comunicate la sediul primăriei, în mass-media locală şi site-ul Primăriei Municipiului Timişoara cu privire la informarea şi obligaţia persoanelor fizice cu domiciliul fiscal în

FP 53- 01, ver. 1

3

Timişoara; persoanelor fizice cu domiciliul fiscal în alte localităţi; persoanelor juridice cu domiciliul fiscal în Timişoara (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sănătate, culte, industrie, transport, construcţii, administraţie publică etc., cu excepţia unităţilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului, Justiţiei şi Serviciul Român de Informaţii); persoanelor juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi care deţin pe raza municipiului Timişoara bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, precum terenuri agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animale domestice şi/sau animale sălbatice crescute în captivitate (bovine, ovine, caprine, porcine, cabaline, iepuri, animale de blană, păsări, familii de albine etc.), utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură, construcţii etc., de a declara datele pentru înscrierea în registrul agricol; 2) Colaborarea cu celelalte compartimente (Serviciul Banca de Date Urbană şi Cadastru, Direcţia Patrimoniu, Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara etc.) din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara cu privire la terenurile care fac obiectul înscrierii în registrului agricol; 3) Colaborarea cu Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş la completarea registrului agricol cu datele privind efectivele de animale; 4) Se va urmări înscrierea terenurilor dobîndite cu titluri de proprietate eliberate în baza Legii fondului funciar, a terenurilor dobândite prin ordin al prefectului dacă acesta a fost emis pentru terenuri care fac obiectul registrului agricol, a terenurilor dobândite prin contracte de vânzare-cumpărare în cazul persoanelor care au dobândit terenuri, care fac obiectul registrului agricol şi se prezintă din proprie iniţiativă sau pentru rezolvarea altor probleme la primărie pentru declararea lor, precum şi a terenurilor arendate în baza contractelor de arendare înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara.

Întocmit: SECRETAR, ŞEF SERVICIU, IOAN COJOCARI CRISTIAN JOSAN AVIZAT JURIDIC, MIRELA LASUSCHEVICI Red/Dact. J.C. Ex. 2