keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 287/25.06.2015 privind aderarea Municipiului Timişoara la Asociaţia Energy Cities / Energie-Cités şi plata cotizaţiei anuale de membru

25.06.2015

Hotararea Consiliului Local 287/25.06.2015
privind aderarea Municipiului Timişoara la Asociaţia Energy Cities / Energie-Cités şi plata cotizaţiei anuale de membru


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2015 - 12806/14.05.2015 al consilierilor locali Adelina Târziu şi Ştefan - Constantin Sandu privind propunerea de aderare a Municipiului Timişoara la Asociaţia "Energy Cities";
Având în vedere Referatul nr. SC2015-15247/10.06.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul Nicolae ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe şi Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi problemele minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Statutul Asociaţiei "Energy Cities / Energie-Cités";
În baza prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36 alin. (2) lit b) şi e), alin. (4) lit. a), alin. (7) lit. a) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45, alin. (2) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă aderarea Municipiului Timişoara la Asociaţia "Energy Cities / Energie-Cités", organizaţie non-profit care are misiunea de a asigura suport autorităţilor publice locale în tranziţia către o societate a energiei durabile, prin promovarea politicilor energetice sustenabile şi schimbul activ de experienţă şi cunoaştere, conform Pachetului informativ privind aderarea în calitate de membru prevăzut în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Se aprobă numirea reprezentanţilor Municipiului Timişoara în cadrul Asociaţiei "Energy Cities / Energie-Cités", după cum urmează:
-Reprezentant legal: NICOLAE ROBU - Primarul Municipiului Timişoara;
-Supleant: DAN - AUREL DIACONU - Viceprimarul Municipiului Timişoara;
- Reprezantant tehnic: __________________ - ___________________;
- Reprezentant comunicare: ___________________ - __________________;

Art. 3: Se aprobă împuternicirea Domnului Nicolae ROBU - Primarul Municipiului Timişoara, să semneze Cererea de adeziune la Asociaţia "Energy Cities / Energie-Cités", precum şi toate documentele şi formularele conexe înregistrării adeziunii.

Art. 4: Se aprobă plata din bugetul local al Municipiului Timişoara a cotizaţiei de membru pentru anul 2015, în cuantum de 3.750 EUR, prin transfer bancar, precum şi a sumelor reprezentând comisioanele de schimb valutar şi de transfer bancar, în contul Asociaţiei "Energy Cities / Energie-Cités", precum şi plata în viitorii ani a cotizaţiei anuale de membru al asociaţiei, potrivit prevederilor Statutului Asociaţiei "Energy Cities / Energie-Cités".

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică şi Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Arhitectului Şef;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Asociaţiei "Energy Cities / Energie-Cités";
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
LUCIAN TAROPA
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: ANEXA_1__Pachetul_informativ_pentru_aderarea_ca_membru_al_Asociatiei_Energy_Cities__Energie-Cites_-RO.pdf

Energy Cities Membership Pack 2010

Pachet pentru adeziune*

*Traducerea documentului din versiunea în limba engleză, transmisă de Secretariatul Energy Cities, a fost asigurată de Direcția de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara

a TI www.energy-cities.eu
energycities WHERE ACTION & VISION MEET The European association of local authorities in energy transition

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Vă mulțumim pentru interesul dumneavoastră pentru a deveni membru al rețelei noastre!

CUPRINS - Misiunea și viziunea Energy Cities pag.3 - Beneficiile membrilor pag.4 - Conducerea și personalul pag.7 - Statutul pag.8 - Documentele aplicației de adeziune pag.21

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

1) Energy Cities - misiune și viziune 20 de ani de experiență în problematicile europene

Energy Cities a fost creat în anul 1990 ca o organizație non-profit. Este o asociație

europeană a autorităților locale, în scopul asigurării tranziției energetice. De la fondarea

sa, asociația a fost angajată în politicile energetice durabile și a fost activă în schimbul de

experiență și know-how cu membrii săi.

Rețeaua de orașe reprezintă mai mult de 1.000 de membri din 30 de țări.

Misiunea noastră

Energy Cities este un susținător credibil și de încredere al autorităților locale în domeniul

eficienței energetice, energiilor regenerabile, reducerii efectelor schimbărilor climatice,

politicilor regionale și finanțarea acestora. Energy Cities este dedicat:

 Consolidărea rolului și competențelor autorităților locale,

 Reprezintării intereselor orașelor și influențării politicilor naționale și ale UE,

 Dezvoltării și promovării inițiativelor membrilor săi;

Viziunea noastră

Orașe cu consum de energie redusă și o calitate ridicată a vieții pentru toți cetățenii !

Realizările noastre

În ultimii 20 ani am devenit o rețea de orașe dedicate cu o experiență unică, atât la nivel

politic cât și operațional, în domeniul nostru de activitate. De aceea noi suntem recunoscuți

ca un partener esențial de un număr tot mai mare de organizații și am devenit o voce de

încredere la Bruxelles.

Energy Cities este liderul Oficiul Convenției Primarilor

(www.eumayors.eu) și unul dintre susținătorii săi oficiali.

De la lansarea sa în anul 2009, mii de primari au semnat Convenția Primarilor. Prin angajamentul de a merge dincolo de obiectivele UE - 3x20% (CO2, eficiență energetică, energii regenerabile) până în 2020, primarii vor profita de oportunitatea de a crea noi locuri de muncă, bunăstare și perfecționare activă a investițiilor în orașele lor.

3/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

2) Beneficiile membrilor

Ce spun membrii noștri despre Energy Cities

10 MOTIVE PENTRU A ADERA LA REȚEA

 Primirea unei îndrumări personale pentru a vă construi strategia.

 Descoperirea de bune practici și lărgirea parteneriatului local cu alte autorități

locale.

 Participarea în campaniile și proiectele noastre europene.

 Primirea cu o frecvența lunară a unor e-publicații în probleme de energie urbană.

 Participarea fără costuri la evenimentele noastre, workshop-urile tematice,

seminarii.

 Informarea cu privire la oportunitățile financiare și schemele de asistență tehnică.

 Influențarea politicii energetice și teritoriale la nivel național și european.

 Accesul la metode de lucru inovative (World Café, Open Forum, etc.).

 Vizitarea orașelor - pionier, prin vizite de studiu personalizate.

 Promovarea acțiunile tale la nivel european, prin revistele, pagina web bloguri și

rețele noastre de sociale;

“Este o organizație în domeniul energiei foarte importantă în Europa.”

„Echipe și personal excelent fac ca Energy Cities să fie un proiect măreț.”

“Energy Cities este o organizație foarte competentă și utilă.”

“Pentru orașul nostru este cel mai bun și în același timp convivial

mod de a relaționa și de a învăța din experiența altor orașe.”

4/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Beneficii din inovativele inițiative și proiecte europene!

Energy Cities este recunoscut pentru campanile și proiectele sale inovative, care implică autorități locale din Statele membre UE precum și țări candidate, precum:

ANGAJAREA TUTUROR ACTORILOR LOCALI

REGÂNDIREA ORAȘULUI

Descoperă mai multe inițiative pe www.energy-cities.eu!

DISPLAY

Din 2003, sute de orașe au crecut gradul

de conștientizare a cetățenilor lor și și-

au redus emisiile de CO2, apă și energie.

Împreună, ei au produs mii de afișe

atractive Display®.

Display® este cea mai mare campanie

de voluntariat în rândul orașelor, care a

condus la certificarea energetică a

clădirilor în Europa. www.display-campaign.org

IMAGINAZA-ȚI... ... Viitorul energetic al orașelor noastre. Tranziția către o societate mai durabilă va necesita mai mult decât tehnologie: vom avea nevoie de oameni plini de imaginație și orașe vizionare, cu un sentiment de inovare, cooperare și dorința de a schimba lucrurile. IMAGINE este laboratorul de viziune al Energy Cities. Este o țesătură de idei, cele mai bune practici, instrumente și metode de punere în aplicare, țesute de actori din toate domeniile și nivelurile de decizie ... și de tine!

www.energy-cities.eu/imagine

ENGAGE… ANGAJAMENTUL pentru energie și climă, face diferența pentru Europa! În această inițiativă europeană, cetățenii, funcționarii publici și alte părți interesate se angajează să ia măsuri în favoarea energiei durabile. Datorită unui instrument on-line prietenos pentru utilizatori, orașele fac fiecare un angajament vizibil prin intermediul unor postere atrăgătoare. ANGAJAREA dovedește faptul că, campaniile de comunicare participativă conduc spre rezultate concrete în domeniul energiei. După un an, cetățenii supuși monitorizării și-au redus emisiile anuale de CO2 în medie cu 12%!

www.citiesengage.eu

5/23

MOBILITATEA URBANĂ SUSTENABILĂ

Energy Cities încurajează orașele europene să promoveze moduri de transport durabile, în special prin:

 sensibilizarea cetățenilor,

 investiții în infrastructura necesară,

 acordarea de stimulente financiare,

 sprijinirea programelor de transport inovatoare. Descoperiți pionierii în mobilitate din cadrul rețelei noastre:

www.energy-0cities.eu > “Actions”

a TI www.energy-cities.eu
Covenant of Mayors Sumare ana

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Servicii la prețuri cu reducere pentru membrii noștri Următoarele servicii sunt disponibile membrilor noștri, la prețuri reduse:

―Participarea la vizite de lucru personalizate organizate de Energy

Cities’ (vezi foto): utilizarea bunelor practici uzitate fie la nivel

european, fie la nivelul propriului oraș,

(http://www.energy-cities.eu/-Study-Tours-),

―Obținerea prezentării IMAGINE într-o limbă la alegerea

dumneavoastră

(http://www.energy-cities.eu/-Exhibition,585-).

Ca membru al Energy Cities vă angajați să: ■ Vă asigurați că eficiența energetică, energiile regenerabile și planificarea durabilă

să devină parte integrantă a politicilor și acțiunilor locale, astfel încât să contribuie la

obiectivele 3x20 ale UE,

■ Vă exprimați opinia cu privire la deciziile europene și viitoarele orientări politice

(aflate în procedură de consultare, etc.),

■ Faceți schimb de experiență, idei și informație cu membrii rețelei,

■ Asigurați suport altor membri, la cererea acestora,

■ Asigurați contactul personal cu Asociația Energy Cities, în scopul transmiterii de

informații actualizate privind proiectele și inițiativele, și de fiecare dată când se

consideră potrivit, să fie transmise inițiativa/inițiativele locale, prin utilizarea

șablonului care urmează a fi pus la dispoziție; acestea vor fi promovate prin canale

noastre de comunicare,

■ Promovați apartenența la Asociația Energy Cities pe pagina voastră oficială web (cu

logo și informații potrivite despre rețea) și, ori de câte ori comunicați despre

inițiativele și activitățile privind energia durabilă,

■ Participați la întâlnirile anuale și la Adunările Generale ale Energy Cities’.

Puteți deveni membru dacă sunteți:

■ Autoritate publică locală,

■ O structură de asociere sau un grup de municipii,

■ Agenție locală pentru managementul energiei,

■ Companie aparținând municipalității,

■ Asociație regională sau națională a municipiilor.

6/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

3) Consiliul Director și personalul Energy Cities Consiliul Director - în serviciul membrilor săi

În acest moment, Energy Cities este condusă de

Municipalitatea din Heidelberg (Germania) care

asigură președinția. Consiliul Director este compus

din persoane alese, provenind din 11 autorități

locale din 11 țări. (vezi pagina 20).

Adunarea Generală are loc în fiecare an,

concomitent cu întâlnirea anuală. Aceasta

evaluează și actualizează, dacă este necesar,

strategia generală a Asociației Energy Cities

Expertiză multidisciplinară

Rețeaua este condusă de o echipă compusă din

21 experți din 9 țări.

Echipa este repartizată în mai multe orașe,

între Besançon (sediul central), Bruxelles,

Offenburg și Freiburg-im-Breisgau.

Următoarele limbi sunt utilizate ca limbă de

lucru: engleza, franceza, germana, italiana,

spaniola, slovaca, româna, maghiara,

ucrainiana și olandeza. Rețeaua noastră face

posibil accesul și la alte limbi de lucru.

7/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

4) Statutul

Statutul Asociației Energy Cities / Energie-Cités 1

Introducere

Municipalitățile și organismele municipale, de comun acord cu prevederile prezentului statut,

luând în considerare că:

> În Europa, 75% din energie este consumată în orașe și, pe cale de consecință, emisiile în atmosferă au în aceași proporție ca sursă mediul urban,

> Municipiile au obligația de a contribui activ la controlul consumului de energie în teritoriile lor administrative, la producerea într-un mod mai eficient a energiei, la prevenirea emisiilor poluante, în vederea asigurării a două obiective: reducerea risipei de energie și a emisiilor poluante,

> Municipalitățile constituie cel mai apropiat nivel de proximitate față de utilizatorii finali publici și privați de energie, gospodării și întreprinderi, iar deciziile municipalităților pot avea o considerabilă influență în ceea ce privește eficiența energetică și prevenirea emisiilor poluante și a emisiilor de gaze cu efect de seră,

> Politicile energetice locale au un efect pozitiv asupra activităților economice și ocupării forței de muncă, atât prin activitatea din domeniul managementului energiei cât și prin transformarea in situ a resurselor energetice locale regenerabile,

> Nivelul local este, de asemenea esențial pentru punerea în aplicare a pieței unice de energie, în scopul diversificării ofertei de pe piața de energie și utilizării la maximum a resursele locale de energie regenerabilă pe de o parte, și pentru a sublinia și mai mult acțiunile legate de cererea de energie pe de altă parte, precum și faptul că, acest rol trebuie să fie mai bine recunoscut de către celelalte niveluri instituționale,

> Succesul Coeziunii Economice și Sociale în Europa depinde de transferul de cunoștințe, know-how, metode și rezultate dintre țările europene, în special în beneficiul orașelor din țările în care tradițiile de tip centralizator au limitat atribuțiile și competențele municipalităților în domeniul eficienței energetice, energiei regenerabile și a mediului,

> Experiența municipalităților din Uniunea Europeană trebuie să fie utilizată pentru a îmbunătăți eficiența energetică și calitatea mediului în țările din afara Uniunii Europene, în special în Europa Centrală și de Est,

> Schimburile la nivel orizontal între actorii politici și tehnici direct responsabili de domeniile energiei, mediului și planificării urbane în general, reprezintă un instrument de acțiune privilegiat,

> Municipalitățile, la nivel lor de acțiune, contribuie activ la crearea și aplicarea unor metode și tehnici menite să se atingă un nivel ridicat de eficiență energetică, iar prin deliberările și acțiunile lor comune, între mai multe municipalități care acționează în diferite contexte, se oferă posibilitatea realizării unor progrese suplimentare,

Decid să formeze o asociație.

1 Adoptată cu ocazia Adunării Generale de la Newcastle upon Tyne din data de 4 Decembrie 1994 și modificată la: Strasbourg în data

de 13 Februarie 1997, în Southwark în data de 5 Aprilie 2001 și în data de 29 Aprilie 2010 la Salerno.

7/23

8/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Scopul și componența

Articolul 1: Denumirea

Asociația non-profit a fost creată între membrii prezentului statut, în conformitate cu Legea franceză din 1 iulie 1901 și se va numi:

Energy Cities/Energie-Cités

Articolul 2: Obiectul

Obiectivele asociației în domeniul energiei urbane și mediului vor fi întreprinse pentru a realiza toate tipurile de acțiuni al căror scop sunt, în special: Să contribuie la dezvoltarea de parteneriate între municipalități, prin încurajarea schimburilor de experiență și schimbul de know-how în domeniul managementului energiei, dezvoltarea surselor de energie regenerabilă și reducerea emisiilor poluante și a emisiilor de gaze cu efect de seră, Să contribuie la consolidarea rolului și a capacităților municipalităților și autorităților locale în domeniile consumului de energie, distribuției și producției, precum și,într-un sens general, planificării energetice locale, Să își delege reprezentanți în instituțiile și organizațiile europene și pentru a face auzit punctul de vedere al orașelor cu privire la acțiunile întreprinse sau care urmează să fie întreprinse în domeniul managementului energiei, dezvoltării surselor regenerabile de energie, și protecției mediului, Să ofere sprijin pentru municipalitățile care doresc să creeze echipe locale de management energetic și să stabilească un program energetic municipal, pentru a lua parte la studii comune sau crearea de proiecte cu alte organizații, Să disemineze informații și proceduri aplicate la nivelul comunității, care servesc interesului municipalităților și țărilor europene, Să participe activ în diseminarea acțiunilor întreprinse de municipalități și a rezultatelor acestora, precum și diseminarea tehnologiilor privind eficiența energetică care pot fi utilizate în mediul urban, Să efectueze operațiuni de comision, studii și analize pe teme legate de politicile urbane, Să furnizeze suport tehnic pentru crearea de rețele de schimb de experiență în țările sau zonele geografice în care se înregistrează o cerere pentru un astfel de sprijin, Să întreprindă orice acțiune care poate fi inclusă în tematica energiei urbane. Management energetic în clădirile municipale și iluminat public, Producția și distribuția de energie, Planificare urbană, Organizarea mobilității și transport, Utilizarea optimă a resurselor locale, în special a surselor de energie regenerabilă, Informare și acordarea de stimulente, Gestionarea deșeurilor urbane, Utilizarea eficientă a apei. Domeniul mediului care este luat în considerare de către Energy Cities/Energy- Cities se concentrează pe legăturile cu producția, valorificarea și consumul de energie (emisii în atmosferă, deșeuri, consum de apă, transport, etc.).

Aria geografică de acțiune este în principal Uniunea Europeană, dar include, de asemenea, și alte țări europene, în special din Europa de Centrală și de Est precum și din sudul și estul Mării Mediterane.

Articolul 3: Sediul

Asociația are sediul social în: 2 chemin de Palente, 25000, BESANÇON (Franța). Această adresă este și aceea a centrului de coordonare tehnică și administrativă, cunoscut sub denumirea „Energy Cities/Energie-Cités Centre”.

9/23

8/23

9/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Articolul 4: Structura

Sunt considerați membri: > Municipalitățile, > Organisme inter-municipale și consorțiile, > Agențiile locale de energie și companiile municipale conduse de un membru ales, > Asociațiile regionale sau naționale ale municipiilor care lucrează în același sector ca și Energy Cities / Energie-Cités.

Municipalități situate în afara Europei2 pot avea statutul de membri asociați.

În toate cazurile, autoritatea locală sau Consiliul Director a structurii agenției sau companiilor municipale vor desemna persoana care acționează în calitate de reprezentant la reuniunile Asociației, organizate conform statutului. Autoritatea locală sau consiliul de administrație a agenției sau companiei municipale trebuie să informeze Asociația cu privire la orice schimbare a reprezentantului.

O asociație a municipiilor va fi considerată ca un singur membru (un vot).

Membrii asociați și cei activi contribuie la buna funcționare a Asociației prin plata cotizației anuale al cărui cuantum este fixat de Adunarea Generală.

Articolul 5: Admiterea ca membru al Asociației

Cererea de aderare trebuie să fie făcută în scris de către persoana care are responsabilitatea legală pentru instituția sau organizația în cauză și să fie adresată președintelui Asociației care, la rândul său, va informa Comitetul Executiv. Membrul numește persoana care îl va reprezenta în cadrul reuniunilor statutare, precum și un împuternicit.

Orice municipalitate care solicită serviciile Centrului Energie Cities / Energie- Cités pentru a elabora un proiect care ar putea beneficia de sprijin financiar, trebuie să se angajeze în măsura în care acestea reușesc în demersul de obținere a acestui ajutor, să devină membru al Asociației.

Cererile de aderare vor fi convenite de către Comitetul Executiv cu membrii săi prezenți sau reprezentați printr-o hotărâre luată în unanimitate.

Articolul 6: Pierderea calității de membru

Statutul de membru se pierde în următoarele cazuri: > În caz de demisie prin notificare scrisă depusă la președinte, care va informa Comitetul Executiv. > Prin excludere de către Comitetul Executiv pentru neachitarea cotizației sau pentru motive grave. Decizia trebuie să fie luată în unanimitate de membrii prezenți sau reprezentați și notificate prin scrisoare recomandată. Orice membru care ar putea face obiectul unei astfel de decizii trebuie să fie informat și ascultat de către consiliul de administrație, dacă dorește acest lucru.

Administrare și funcționare Articolul 7: Adunarea Generală

7.1 Adunarea Generală va cuprinde membrii activi şi asociaţi. Fiecare membru va fi reprezentat de către o persoană care va fi autorizată în acest scop.

Fiecare membru activ deține un vot. Membrii asociați dețin doar rol consultativ.

2 (*) Europa = Statele membre ale Uniunii Europene, Elveția, Norvegia, Islanda, Turcia, Bosnia și Herțegovina, Albania, Ucraina,

Belarus, Macedonia, Moldova, Serbia, Muntenegru, Rusia.

10/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Orice membru poate împuternici un alt membru pentru a-l reprezenta. Cu toate acestea, fiecare membru prezent poate deține doar o singură procură, pe lângă cea proprie. Aceste procuri pot fi atribuite numai în scris. Acestea sunt predate președintelui, înainte de şedinţă.

7.2 Adunarea Generală se întrunește o dată pe an în sesiune ordinară convocată de către Comitetul Executiv. Adunarea Generală se întrunește în sesiune extraordinară convocată de președinte sau la cererea scrisă a cel puțin o treime din membrii săi activi, trimisă președintelui Asociației. În acest caz, președintele, după informarea Comitetului Executiv, este obligat să convoace o Adunare Generală Extraordinară în termen de o lună de la data primirii cererii. Membrii Asociației se convoacă cu cel puțin 20 zile înainte de data prevăzută pentru Adunarea Generală, printr-o scrisoare, prin fax sau e-mail.

7.3 Ordinea de zi a Adunării Generale va fi întocmită de către Comitetul Executiv. Subiectele solicitate de cel puțin o treime din membrii trebuie să figureze pe ordinea de zi. Adunarea Generală hotărăşte în toate problemele legate de funcţionarea Asociaţiei, în mod deosebit privitor la:

> Stabilirea principalele linii ale acțiunilor care trebuie întreprinse pentru a atinge obiectivele Asociației, > Alegerea Preeşedintelui şi Comitetului Executiv, > Audierea rapoartelor anuale ale Comitetului Executiv cu privire la

situaţia fiananciară şi activităţile Asociaţiei, > Aprobarea conturilor pentru anul financiar încheiat şi descărcarea de

gestiune a trezorierului, > Aprobarea proiectului de buget, > Aprobarea normelor şi regulamentelor Asociaţiei, > Modificarea statutului și dizolvarea Asociației.

Procesul-verbal al Adunării Generale, precum și rapoartele prezentate se transmit tuturor membrilor Asociației. Pentru a fi valabile, toate hotărârile adunării generale trebuie să fie luate cu votul majorității simple a membrilor activi prezenți sau reprezentați. În cazul unei egalități de voturi, președintele are dreptul la un vot decisiv.

Cu toate acestea, o majoritate calificată de două treimi din membrii prezenți sau reprezentați este necesară pentru modificarea statutului, precum și o majoritate de trei pătrimi pentru dizolvarea asociației.

Votul secret poate fi solicitat de către Comitetul Executiv sau de către o treime din membrii activi prezenți sau reprezentați.

Articolul 8: Comitetul executiv

8.1 Adunarea Generală va alege un Consiliu Director dintre municipalităţile membre active alcătuite dintr-un maxim de:

> 1 Preşedinte

> 4 Vicepreşedinţi

> 1 Secretar

> 1 Trezorier

> 4 Membri

11/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Președintele și membrii Comitetului Executiv sunt aleși de Adunarea Generală, cu buletine de vot separate, prin majoritate simplă, care trebuie să reprezinte cel puțin o treime din membrii activi.

Mandatul este de doi ani, cu posibilitatea de reînnoire.

8.2. Fiecare membru al autorităţii locale reprezentate în Comitetul Executiv numește un membru permanent și un adjunct. Fiecare membru al Comitetului Executiv deține un vot. Oricare membru al Comitetului Executiv poate oferi procură pentru orice alt membru în scopul reprezentării. Cu toate acestea, fiecare membru prezent nu poate deține mai mult de o procură, în afară de cea proprie. Aceste procuri pot fi date numai în scris.

8.3. Comitetul Executiv pregătește lucrările Adunării Generale, organizează agenda sa și îndeplineşte sarcinile stabilite de Adunarea Generală. Acesta are puterea de a gestiona și administra Asociația, în conformitate cu atribuțiile Adunării Generale.

8.4 Comitetul Executiv se întrunește cel puțin o dată pe an și de fiecare dată când este convocat de Președinte, fie la cererea acestuia fie la cererea unei treimi din numărul total de membri, trimisă prin scrisoare ordinară a președintelui. În acest caz, președintele trebuie să convoace Comitetul Executiv în termen de treizeci de zile.

8.5. Pentru a fi valide, deciziile consiliului de administrație trebuie să fie luate cu cel puțin jumătate din membrii prezenți sau reprezentați. În cazul unei egalități de voturi, președintele are dreptul la un vot decisiv. Acceptarea unei cereri de aderare sau eliminare a unui membru necesită un vot unanim.

8.6. Ordinea de zi a ședințelor se întocmește de către președinte și trebuie să cuprindă problemele care vor fi discutate la cererea unui membru al Comitetului Executiv.

8.7. Membrii Consiliului Director care se ocupă de problemele de administrație nu pot fi remunerați. Cu toate acestea, cheltuielile pot fi rambursate, cu condiția prezentării facturilor emise.

Articolul 9: Președintele

9.1 Președintele, care va fi reprezentantul legal al unui membru aparţinând unei țări din Uniunea Europeană, este ales de către Adunarea Generală. Mandatul său este de doi ani, cu posibilitatea de reînnoire.

9.2 Președintele reprezintă Asociația în toate tranzacțiile publice. Ca atare, el va semna contracte în numele Asociației privind închirierea, vânzarea, achiziționarea de echipamente, ocuparea forței de muncă și concedierea personalului. El este împuternicit legal, adică poate să apară în instanță în numele Asociației, în calitate de reclamant sau pârât. În cazul reprezentării în fața instanței, președintele poate fi înlocuit numai de către mandatar care a fost autorizat în mod corespunzător.

9.3 Președintele este de asemenea împuternicit să convoace Comitetul Executiv și Adunarea Generală, pe care le prezidează.

9.4 Președintele poate delega o parte din responsabilitățile sale către vicepreședinți și la un Director General. Conținutul și procedurile acestor delegări se stabilesc în scris.

Președintele poate invita persoane sau organizații a căror activitate este legată de cea a Asociației în cadrul diferitelor reuniuni în calitate de observatori, fie la

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

cerere, fie din proprie inițiativă. Această invitație nu conferă un statut permanent.

Articolul 10: Trezorierul

10.1 Trezorierul este responsabil de gestionarea activelor Asociației.

10.2 El efectuează plăți și colectează veniturile sub autoritatea Președintelui. El va trimite notificări pentru plata cotizațiilor de membru, primeşte cecurile și le depune într-o bancă.

10.3 Trezorierul deține sau are în păstrare extrase de cont și, la sfârșitul fiecărui an financiar, întocmește bilanțul, raportul financiar și elaborează bugetului pentru anul următor pentru a fi prezentate adunării generale spre aprobare. Trezorierului i se acordă descărcarea de gestiune completă pentru operațiunile financiare anterioare, cu condiția aprobării de către Comitetul Executiv și Adunarea Generală.

10.4 Trezorierul este asistat de Directorul General pentru toate aceste sarcini, și poate delega toate sarcinile către acesta. Conținutul și procedurile acestei delegări vor fi stabilite în scris. Directorul general informează periodic Trezorierul cu privire la conturi și situația financiară, în special în cadrul reuniunilor Comitetului Executiv și Adunărilor Generale.

Articolul 11: Secretarul

11.1 Secretarul este responsabil pentru păstrarea registrelor Asociației. El va redacta procesul-verbal al tuturor procedurilor și lucrărilor Adunării Generale și Comitetului Executiv și va asigura introducerea lor în registre.

11.2 Secretarul este împuternicit de către Președinte pentru a redacta toată corespondența Asociației. Cu toate acestea, comunicările importante vor fi semnate de către președinte.

11.3 Secretarul este asistat, pentru toate aceste sarcini, de Directorul General căruia îi poate delega atribuțiile.

Articolul 12: Vicepreședintele

Unele atribuții pot fi delegate Vicepreședinților de către Președinte. Le pot fi încredinţate sarcini specifice de către Adunarea Generală.

Articolul 13: Directorul Executiv

13.1 Un Director General este numit de către Președinte cu acordul Comitetului Executiv.

13.2 Directorul General răspunde în fața președintelui care îi deleagă astfel de competențe care pot fi necesare pentru îndeplinirea sarcinilor de management zilnic ale Asociației.

13.3 Rolul său este de a coordona activitățile Asociației. Salariat de Asociație, va gestiona Asociația „Energie Cities/Centrul Energie-Cités” și este cel care acționează în conformitate cu obiectivele și strategiile definite de către autoritățile Asociației.

13.4 Directorul general pregătește reuniunile Comitetului Executiv și Adunările Generale aflate sub autoritatea președintelui.

El participă la reuniunile Comitetului Executiv și Adunărilor Generale în calitate de consultant.

13/23

13/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Articolul 14: Secretariatul Energy Cities/Energie-Cités

14.1 Secretariatul Energy Cities/Energie-Cités trebuie să fie structura tehnică, administrativă și logistică a Asociației. Rolul său este acela de:

> A propune, dezvolta și implementa acțiuni care intră în domeniul de aplicare al scopului Asociației,

> A identifica toate posibilitățile de acțiune, promovare și finanțare,

> A asigura managementul administrativ și financiar al Asociației cu privire la sarcinile delegate Directorului general.

14.2 Sub autoritatea Directorului General, Secretariatul Energy Cities /Energie-Cités are suficientă libertate de acțiune pentru a putea lua inițiativele esențiale pentru dezvoltarea Asociației.

Articolul 15: Fonduri

15.1 Fondurile Asociației constau în:

> Cotizaţiile membrilor,

> Granturi și sprijin financiar,

> Plăți primite în schimbul serviciilor furnizate,

> Dobânzile și veniturile provenite din activele sale, titluri și acțiuni,

> Orice altă sursă autorizată de fonduri. 15.2 Activele Asociației trebuie să fie garanție unică împotriva angajamentelor asumate în numele său, și niciunul dintre membrii săi este nu este considerat culpabil.

Articolul 16: Norme și regulamente

Normele și reglementările pot fi elaborate de către Comitetul Executiv. Acestea trebuie să fie aprobate de Adunarea Generală. Aceste norme și regulamente vor stabili sau specifica normele de funcționare care nu sunt incluse în prezentul statut al asociației, în special cele dedicate administrării interne a Asociației.

Articolul 17: Modificarea Statutului asociației

Statutul Asociației pot fi modificat printr-o decizie a Adunării Generale Extraordinare. În acest caz, agenda trebuie să facă trimitere explicită la modificarea menţionată. Pentru a fi valabile, modificările trebuie să fie votate cu o majoritate de două treimi din membrii activi prezenți sau reprezentați.

Art. 18: Limbile de lucru

Limbile de lucru vor fi engleza şi franceza cu interpretare simultană în timpul şedinţelor statutare. Alte limbi pot fi folosite în funcţie de participanţi şi bugetul disponibil. Documentele statutare emise de către asociaţie trebuie să precizeze limba în care a fost scris documentul original. Art.19: Votul prin corespondenţă

În mod excepţional, Adunările Generale şi întâlnirile Comitetului Executiv pot fi ţinute prin corespondenţă. În acest caz, două copii ale textului supus aprobării vor fi trimise reprezentanţilor legali a membrilor activi care trebuie să returneze preşedintelui una dintre copii cu menţiunea „aprobat” sau „respins” împreună cu semnătura sa, în termen de 20 de zile de la data transmiterii prin fax sau e-mail a documentului. După această perioadă, voturile nu vor fi acceptate. Minutele acestor întâlniri vor fi ținute și transmise tuturor membrilor Asociației.

14/23

14/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Art.20: Dizolvarea Asociației

Dizolvarea asociaţiei poate fi hotărâtă doar de Adunarea Generală, întrunită în şedinţa extraordinară. Pentru a se pronunţa dizolvarea, este necesar un cvorum de două treimi dintre numărul membrilor activi prezenţi sau reprezentaţi.

În eventualitatea dizolvării, Adunarea Generală va numi unul sau mai mulţi lichidatori, prin majoritate absolută, iar activele Asociaţiei, dacă acestea există, vor fi lichidate conform legislaţiei în vigoare.

Art.21: Termenul

Asociaţia se constituie pe termen nelimitat.

15/23

15/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Charter of Energy Cities / Energie-Cités

adopted during the AGM of Newcastle upon Tyne (1994)

Carta Oraşe-Energie

adoptată în cadrul Adunării Generale anuale din Newcastle upon Tyne (1994)

De mai mulți ani, contextul energetic global nu a fost propice pentru politicile active de eficiență energetică. În general, politicile publice în acest domeniu, chiar tind să se reducă.

Cu toate acestea, toată lumea cunoaște faptul că, în prezent, suntem într-o situație tranzitorie: relansarea consumului în mai multe ţări, accesul necesar al țărilor în curs de dezvoltare la resursele energetice și prevenirea emisiilor poluante sunt potenţiali factori de tensiune în viitor și care vor forţa lumea dezvoltată şi, prin urmare, Europa, să urmărească şi să accentueze politicile în acest domeniu și să ofere asistenţă ţărilor fără sau cu puțină experiență.

1 – Trei sferturi din consumul de energie din Europa se realizează în zonele urbane. Aceeaşi proporţie este valabilă şi în ceea ce priveşte generarea emisiilor poluante și "gazelor cu efect de seră". Aceastea cresc direct proporţional cu concentrarea urbană și congestionarea traficului. Știm, de exemplu, că transportul - și, în special, transportul urban - este principalul motiv pentru creşterea consumului de energie.

În acest sens, rolul municipalităților este decisiv în ceea ce priveşte, de exemplu: > Controlul mobilității urbane și utilizarea de vehicule individuale, > Dezvoltarea de sisteme de transport public urban de înaltă calitate.

Acest rol este complementar cu politicile privind tehnologiile de îmbunătăţire a eficienţei energetice a vehiculelor; aceste politici nu pot fi pe deplin eficiente decât dacă sunt însoțite de politici voluntare ale administrației publice locale. 2 – Agravarea crizei sociale urbane obligă orașele să caute metode de furnizare a energiei la un cost acceptabil pentru secțiunile cele mai defavorizate ale populației, împreună cu noi activități locale pentru a atenua efectele crizei. Un număr tot mai mare de orașe se confruntă cu consecințele șomajului. Una dintre aceste consecințe este problema dreptului la locuință cu un standard acceptabil de confort termic.

În aceasta privinţă, rolul municipalităţii este să asigure:

> Îmbunătățirea calității termice a locuințelor: acest fapt va contribui la asigurarea de noi locuri de muncă, precum și reducerea cheltuielilor de uz casnic,

> Utilizarea resurselor locale (deșeuri menajere și activități economice, lemn, energie solară, etc., în funcție de țară și situația locală) va avea un efect atât asupra şomajului cât şi a prețului de furnizare a energiei către locuitori. 3 – Conceptul pieței unice de energie și, în general, extinderea principiilor liberei concurențe și scăderea puterii monopolurilor energetice, tind să modifice rolul municipalităților în Europa în ceea ce privește domeniul energiei.

Pentru a funcționa, o piață trebuie să asigure furnizarea cu energie din surse cât mai diverse decât este în prezent disponibil în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană. Doar o creștere a numărului de furnizori de energie, în sistem descentralizat va permite apariția unor noi inițiative; aceste inițiative aduc adesea cu ele inovații și -

16/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

fiind aplicate la nivel local și municipal - fac posibilă utilizarea resurselor locale regenerabile, recuperarea energiei și cogenerarea care sunt adesea împiedicate de marii furnizori de energie.

În ceea ce priveşte cererea de energie, consumatorii sunt dispersați din punct de vedere spațial și de multe ori sunt de mici dimensiuni (gospodării, magazine, întreprinderi mici, etc.). Prin urmare, puterea lor de negociere este limitată sau chiar inexistentă.

Prin proximitatea lor dar și în calitate de reprezentanți ai populației locale, municipalitățile sunt cele mai în măsură să:

> Scoată în evidenţă cererea de energie și intereselor consumatorilor; acest rol este esențial pentru funcționarea unei piețe echilibrate,

> Sporească dezvoltarea ofertei și eficienței energetice locale.

4 – Principiul subsidiarității presupune tratarea problemelor la nivelul cel mai adecvat. Orașele sunt bine plasate pentru a avea o politică activă în următoarele patru direcţii:

„Municipalitatea în calitate de consumator de energie” Există clădiri municipale care au nevoie de căldură și lumină, echipamente care trebuie să funcţioneze, un sistem de iluminat public, o flotă de vehicule municipale, etc. Managementul energetic eficient al acestor clădiri este o sursă directă de economii de energie și economii financiare.

„Municipalitatea ca producător şi distribuitor de energie” Energia trebuie să fie distribuită locuitorilor și diferiţilor agenți economici şi de asemenea trebuie adesea produsă la nivel local. Eficiența energetică depinde de optimizarea lanţului "consum-producție- distribuţie". Această optimizare se poate obţine doar la nivel local. „Municipalitatea ca reglementator şi dezvoltator al oraşului” Alegerea facilităților, planificarea urbană și transportul sunt în mare măsură responsabile pentru determinarea consumului de energie a tuturor persoanelor din oraș, pentru locuințe, dar mai ales pentru mobilitatea lor. Din acest punct de vedere municipalitatea este principalul factor de control. „Municipalitatea ca factor de motivare” Consumul global de energie este în esență rezultatul consumului individual care rezultă dintr-un număr mare de decizii individuale atât publice cât și private. Rolul municipalităților este important în: > Să constituie un exemplu, > Să căute să implice cât mai mult entitățile locale şi să le încurajeze acţiunile, > Să ofere cetățenilor posibilitatea de a participa la îmbunătățirea eficienței energetice și la o mai bună protecție a mediului.

5 – Coeziunea economică și socială depinde de convergența de idei deopotrivă a bărbaților și femeilor, de abilitățile și metodele pe care o rețea o poate asigura în mod practic, în vederea asigurării schimbului de experiență și creerii de proiecte comune. În mod particular, diferențele dintre situațiile și experiențele orașelor din diferite țări ale Uniunii Europene reprezintă o excelentă oportunitate pentru aceste schimburi de experiență și, prin urmare, pentru integrarea europeană. Schimburile directe între municipalități, deliberările și crearea de proiecte comune constituie un excelent instrument pentru integrare, inclusiv a acelor țări care sunt încă în afara Uniunii Europene.

16/23

17/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

6 – Protecția mediului este o consecință directă a politicilor de eficiență energetică. Autoritățile naționale, europene sau internaționale definesc cadrul de acțiune și obiectivele comune, dar numai acţiunile din teren pot oferi o translatare concretă a acestor ambiții, atât la nivel local (daune ori prejudicii locale) cât și la nivel global (climatic) Municipalitățile pot juca un rol fundamental printr-o combinație a măsurilor menționate mai sus, precum și prin integrarea politicilor energetice locale în politicile de mediu (aer, apă și deșeuri)

Prin urmare, orașele asociate în cadrul reţelei Energy Cities/Energie-Cités, trebuie să aibă în vedere că:

> Municipalitățile au datoria de a contribui activ la controlul consumului de energie pe teritoriul lor, producția eficientă de energie și la prevenirea emisiilor poluante, cu scopul dublu de reducere a risipei de resurse energetice și reducere a emisiilor poluante,

> Municipalități au cel mai apropiat nivel de proximitate faţă de utilizatorii finali publici și privați de energie, gospodării și întreprinderi, precum și faptul că multe dintre deciziile lor pot avea o influență semnificativă asupra eficienței energetice și de prevenire a emisiilor poluante,â

> Politicile energetice locale au un efect pozitiv asupra activităților economice și reducerii şomajului, atât prin munca din domeniul managementului energiei cât și prin transformarea resurselor locale disponibile,

> Consolidarea la nivel local este de asemenea indispensabilă pentru punerea în aplicare a Pieței Unice a Energiei, în vederea diversificării ofertei de pe piață, pentru a obține pe deplin beneficiile resurselor locale și regenerabile și pentru a oferi consumatorilor un rol mai important,

> Succesul coeziunii economice și sociale în Europa depinde de transferul de cunoștințe, know-how, metode și rezultate îintre țările europene, în special în beneficiul orașelor din țările în care tradițiile de tip centralizator au limitat puterile orașelor în domeniul eficienței energetice, resurse regenerabile și a calităţii mediului, precum și orașele care au rămas în urmă în ceea ce priveşte dezvoltarea,

> Experiența municipalităţilor din Uniunea Europeană trebuie să fie utilizată pentru îmbunătățirea eficienței energetice și a calităţii mediului în țările din afara Uniunii Europene, în special în Europa Centrală și de Est și din sudul şi estul Mării Mediterane; schimburile la nivel orizontal între actorii politici și tehnici direct responsabili în domeniile energiei, mediului și planificarii urbane în general sunt un instrument de acţiune util,

> Municipalitățile, la nivel lor de acțiune, contribuie activ la crearea și aplicarea unor metode și tehnici menite să se atingã un nivel ridicat de eficiență energetică, iar prin deliberările și acțiunile lor comune, între mai multe municipalități care acționează în diferite contexte, se oferă posibilitatea realizãrii unor progrese suplimentare

Astfel, asociaţia decide, într-o perspectivă europeană fermă, în sensul cel mai larg, să își consolideze cooperarea în cadrul rețelei în scopul de a:

> Contribui la dezvoltarea de parteneriate între orașe prin încurajarea schimburilor de experiență și know-how în domeniile de management al energiei, dezvoltare a surselor regenerabile de energie și protecție a mediului,

> Contribui la consolidarea rolului și a capacităților municipalităților și autorităților locale în domeniul consumului, distribuției și producției de energie și în general în ceea ce priveşte planul de enrgie local,

17/23

18/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

> Asigura o mai bună reprezentare în instituțiile și organizațiile europene și pentru a face auzit punctul de vedere al orașelor cu privire la acțiunile întreprinse sau care urmează a fi întreprinse în domeniul managementului energiei, dezvoltarea energiilor regenerabile și protecției mediului,

> A oferi sprijin orașelor care doresc să creeze echipe locale de management energetic și de a stabili un plan de energie municipal, inclusiv în țările din afara Uniunii Europene (Europa Centrală și de Est, respectiv zonele din sudul și de estul Mării Mediterane),

> A elabora studii sau proiecte comune, de a beneficia de servicii comune şi de experienţa altor oraşe,

> A particia activ la diseminarea acțiunilor întreprinse de orașe și a rezultatelor acestora, precum și diseminarea informațiilor privind de tehnologiile în domeniul energetic care pot fi utilizate în mediul urban,

> A efectua operațiuni de comision, studii și analize pe teme legate de politicile urbane,

> A furniza suport tehnic pentru crearea de rețele de schimb de experiențã în țările sau zonele geografice în care se înregistrează o cerere pentru un astfel de sprijin.

Asociaţia cere Comisiei și Parlamentului Eupopean precum şi tuturor instituţiilor Europene reprezentative să:

> Țină seama de considerațiile și obiectivele descrise mai sus la definirea politicilor și procedurilor lor,

> Să integreze mai bine rolul furnizării de energie locale descentralizate (municipalităţile fiind actorul principal în acest domeniu), a punctului de vedere al consumatorilor și respectiv a cererii de energie în stabilirea pieței unice pentru energie. Pentru aceasta, municipalitățile au nevoie de sprijin pentru desfşurarea activităţilor,

> Să ofere sprijin pentru inițiativele locale care vizează atingerea obiectivelor descrise mai sus, în special în Statele Membre în care sistemul energetic rămâne la un nivel înalt de centralizare,

> Să continue să-și consolideze sprijinul pentru definirea planificării energetice urbane și a echipelor locale dedicate, capabile pentru conceperea și punerea acestora în aplicare,

> să fie consultaţi şi să le fie cerut punctul de vedere în acele dosare care i-ar putea interesa.

19/23

18/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Membrii Consiliului Director

După Adunarea Generală organizată la Växjö (Suedia) – 25.04.2013

Președinte Heidelberg (DE) Vicepreședinte Bielsko-Biala (PL) Bornova (TR) Bruxelles-Capitale (BE)

Växjö (SE) Trezorier Dijon (FR) Secretar Leicester (GB) Membri Delft (NL) Helsinki (FI) Pamplona (ES) Riga (LT)

20/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

5) Documentele aplicației

FORMULARUL DE APLICAȚIE PENTRU CEREREA DE ADERARE CA MEMBRU

Va fi restituit la adresa: Energy Cities / 2, chemin de Palente / F-25000 Besançon Tel: +33 3 81 65 36 80 - Fax: +33 3 81 50 73 51 / E-mail: [email protected]

Subsemnatul, ___________________________________, în calitate de:

Primar al Orașului ________________________________________________________

Președinte al Agenției pentru Energie locale _______________________________________

Președinte al Companiei Energetice Municipale__________________________________

Președinte al Asociației ______________________________________________

Adresa: ___________________________________________________________________

Telefon: ____________________ E-mail: __________________________________________

Pagina web a organizației: ___________________________________________________

Numărul de locuitori: _________________________

declar:

. că avem cunoștință de prevederile statutului și Cartei Asociației "Energie Cities / Energie-Cités",

. că organizația dorește să devină membru al Asociației "Energy Cities / Energie-Cités".

Desemnați în calitate de reprezentanți legali la Asociația „Energy Cities/Energie-Cités”: 1/ Reprezentant politic: Nume: ______________________ Prenume: _________________ Funcție: ______________________________________________________________________ Tel: ___________________________ E-mail: ________________________________________ Supleant: Nume: ________________________ Prenume: ____________________________ 2/ Reprezentant tehnic: Nume: __________________ First name: ____________________ Funcție: ______________________________________________________________________ Tel: ___________________________ E-mail: ________________________________________ 3/ Reprezentant pentru comunicare: Nume: _________________ Prenume: _______________ Funcție: ______________________________________________________________________ Tel: ___________________________ E-mail: ________________________________________ Anexat formularului transmitem următoarele documente:

a) O copie a hotărârii: Consiliului Local Conducerii Agenției locale pentru energie Conducerii Companiei municipale pentru energie Conducerii asociației

b) Suma de ___________ EUR, reprezentând cotizația (subscripția) anuală a organizației noastre. Aplicația realizată în________________________ Data: ____________________________________ Semnătura și ștampila

20/23

21/23

a TI www.energy-cities.eu

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

CERERE PENTRU ÎNREGISTRARE

Va fi restituită la adresa: Energy Cities / 2, chemin de Palente / F-25000 Besançon

Tel: +33 3 81 65 36 80 - Fax: +33 3 81 50 73 51 / E-mail: [email protected]

COTIZAȚIE ANUALĂ (în EUR)

Număr de locuitori Taxă Taxă specială*

Mai puțin de 100.000 1 250 625

Între 100.000 și 300.000 2 500 1 250

Between 300.000 și 500.000 3 750 1 875

Mai mult de 500.000 5 000 2 500

Asociații ale autorităților locale 2 500 1 250

* Noile State Membre UE & țări din afara UE.

Orașul ______________________________________ Țara: ________________________ Numărul de locuitori: ___________________________________________________________ Adresa și datele de facturare:: ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ Cotizația de membru: _____________ EUR

Plata prin: Transfer bancar

Cec

Datele de referință ale băncii Energy Cities/Energie-Cités sunt: Client beneficiar ENERGIE-CITES

IBAN FR76 1027 8080 0000 0468 3714 506

BIC/SWIFT C M C I F R 2 A

Banca CCM BESANCON UNION

4 RUE GUSTAVE COURBET / F–25014 BESANCON

RIB Code banque 10278 / code guichet 08000 /

N° de compte 00046837145 / clé RIB 06

22/23

21/23

a TI www.energy-cities.eu
FA SEI

Energy Cities – Pachet informativ pentru aderarea ca membru

22/23

Pentru mai multe informații despre Energy Cities: www.energy-cities.eu

Găsiți de asemenea pe Facebook și Twitter!

CONTACT

Drepturi de autor Fotografiile copertei © Shutterstock și © Istockphoto / Design-ul Diane Morel, © Wordle.net pag.2, © Nathalie Nizette pag.3, © European Commission pag.3, © Yves Petit pag.3-4, © Jack Varlet pag. 5, © Energy Cities pag.6-7, © Katal Media p.7, © Olivier Pernoud pag.7

EEnneerrggyy CCiittiieess II MMaaiinn OOffffiiccee

22,, cchheemmiinn ddee PPaalleennttee

FF--2255000000 BBeessaannççoonn

TTeell :: ++3333 33 8811 6655 3366 8800

FFaaxx :: ++3333 33 8811 5500 7733 5511

EEnneerrggyy CCiittiieess II BBrruusssseellss OOffffiiccee

11,, ssqquuaarree MMeeêêuuss

BB--11000000 BBrruusssseellss

TTeell:: ++3322 22 550044 7788 6600

FFaaxx:: ++3322 22 550044 7788 6611

EE--mmaaiill:: iinnffoo@@eenneerrggyy--cciittiieess..eeuu

23/23

a TI www.energy-cities.eu

Atasament: Referatul_SC2015_12806_privind_aderarea_la_Asociatia_Energy_Cities.pdf

ROMÂNIA Vu I e CA Judeţul Timiş CĂ Primăria Municipiului Timişoara Directia Comunicare S-a înregistrat cu numărul : SC2015-012806 din 14.05.2015, 'SC67 Corespondenţă Directia Comunicare la Directia Comunicare - "Am preluat de la ADELINA TARZIU + SANDU STEFAN CONSILIERI LOCAL PNL Cu adresa: Timişoara, Str. Total 24 file Termen de rezolvare: 13.06.2015 Termen direcţie: 29.05.2015 Obs. SOLICITARE ADERAREA A MUN TIMISOARA LA ASOC EUROPEANA ENERGY CITIES Timişoara, la 14.05.2015 Consilier/Referent, = Maria Rujescu | Cod FO -24 - 01, ver.2

Referat Energy Cities este o asociatie de orase europene avand ca obiectiv promovarea unei politici energetice durabile (urbanism durabil, economii de energie precum si energie regenerabila). Asociatia reprezintă 1000 de autoritati locale în 30 de tari diferite. Avem in vedere ca in viitorul apropiat si pe termen mediu obtinerea unei independente energetice pe fondul reducerii consumului de carburanti fosili dar si pe trecerea la o utilizare cat mai consistenta a energiilor regenerabile reprezinta un obiectiv strategic atat pentru oras dar si la nivel de tara. In aceste conditii consideram ca aderarea municipiului Timisoara la asociatia Energy Cities este un pas care poate aduce comunitatea noastra mai aproape de informatiile si proiectele necesare obiectivului stabilit, contribuind pe de o parte la protejarea mediului dar si la reducerea costurilor pentru energia consumata, dand posibiliatea de a fi la current cu toate bunele practice din domeniu. De asemenea in cadrul aceastei asociatii participarea la proiecte commune alaturi de alte orase poate consolida relatiile de colaborare la nivel european si va aduce un plus in directia relatiilor internationale ale municipiului nostru. Va solicitam sa emiteti un proiect de hotarare prin care sa se aprobe aderarea cu drepturi depline a municipiului Timisoara in asociatia Energy Cities, conform materialului atasat. Timisoara, 14.05.2015 Consilier local PNL Adelina T