keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 268/04.07.2017 privind aprobarea încheierii Acordului de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Judeţul Timiş (Lider de Parteneriat - Partener 1), Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăviţa (Partener 2) şi Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timişoara (Partener 3) pentru realizarea în comun a proiectului „MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+725) Sens giratoriu-Centura Timişoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12 + 975)", în vederea accesării fondurilor nerambusabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T (depunerea proiectelor prin aplicaţia MySMIS)

04.07.2017

Hotararea Consiliului Local 268/04.07.2017
privind aprobarea încheierii Acordului de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Judeţul Timiş (Lider de Parteneriat - Partener 1), Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăviţa (Partener 2) şi Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timişoara (Partener 3) pentru realizarea în comun a proiectului „MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+725) Sens giratoriu-Centura Timişoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12 + 975)", în vederea accesării fondurilor nerambusabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T (depunerea proiectelor prin aplicaţia MySMIS)


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017- 16511 /03.07.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu,Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Adresa nr. 10974/19.06.2017 a Consiliului Judeţean Timiş;
Având în vedere prevederile Programului Operaţional Regional 2014-2020, Ghidul solicitantului - Condiţii specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/2, Axa Prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investiţii 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale (depunerea proiectelor prin aplicaţia My SMIS), Secţiunea 2.7.2 b Proiecte unitare implementate în baza unui Acord de Parteneriat;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2) lit. e) şi alin. (7) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi completată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă încheierea unui Acord de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Judeţul Timiş, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timişoara şi Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăviţa pentru realizarea în comun a proiectului "MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+725) Sens giratoriu-Centura Timişoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12+ 975)", cod SMIS 111992 în vederea accesării fondurilor nerambusabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T.

Art. 2: Se împuterniceşte Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu, să semneze Acordul de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Judeţul Timiş, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timişoara şi Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăviţa, în baza modelului prevăzut în Anexa la prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa.pdf

1

Anexa la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. ________/_________

MODEL E

Acord de parteneriat

Model orientativ

nr. _______/__________

pentru realizarea proiectului <denumire proiect >

(acest document reprezintă un model orientativ în scopul reglementarii de principiu a aspectelor legale, financiare si de orice alta natură care pot interveni în implementarea în parteneriat a proiectului.

Acordul de parteneriat este supus legislației din România și se încheie până cel târziu la depunerea cererii de finantare și este parte integrantă din aceasta.)

Ȋn conformitate cu prevederile art. 33 din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 93/2016, liderul de parteneriat, beneficiar al unui poiect, este responsabil cu asigurarea implementării proiectului și a respectării tuturor prevederilor contractului de finanțare, sens în care acesta trebuie să aibă în vedere includerea în acordul de parteneriat, după caz, a oricăror prevederi pe care acesta le consideră necesare și care nu contravin, în niciun fel, prevederilor contractului de finanțare, legislației comunitare și naționale incidente.)

Art. 1. Părţile

1. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de Lider de proiect (UAT Județ) <se vor insera datele de indentificare ale liderului de parteneriat și conturile distincte deschise pe codurile de identificare fiscală ale acestuia la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului>, astfel:

Contul de disponibilități (codul IBAN) pentru aplicarea mecanismului decontării cererilor de plată1: ……………………

Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului: ……………………………

Contul de venituri (codul IBAN) în care se virează sumele aferente cererilor de rambursare2:………

Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului : ……………………………

1 Se vor avea în vedere prevederile art. 39 alin (4) din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 93/2016; 2 Se vor avea în vedere prevederile art. 39 alin (1) din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 93/2016;

2

2. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de Partener 2 (.......) <se vor insera datele de indentificare ale partenerului și, dacă este cazul, conturile distincte deschise pe codurile de identificare fiscală ale acestuia la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului>, astfel:

Contul de disponibilități (codul IBAN) pentru aplicarea mecanismului decontării cererilor de plată: ……………………

Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului: ……………………………

Contul de venituri (codul IBAN) în care se virează sumele aferente cererilor de rambursare:………

Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului : ……………………………

3. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de Partener n, unde n= numărul total de membri ai parteneriatului<se vor insera datele de indentificare ale partenerului și conturile distincte deschise pe codurile de identificare fiscală ale acestuia la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, astfel:

Contul de disponibilități (codul IBAN) pentru aplicarea mecanismului decontării cererilor de plată: ……………………

Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului: ……………………………

Contul de venituri (codul IBAN) în care se virează sumele aferente cererilor de rambursare:………

Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului : ……………………………

au convenit următoarele:

Art. 2. Obiectul

(1) Obiectul acestui parteneriat este de a stabili drepturile şi obligaţiile părţilor, contribuţia financiară proprie a fiecărei părţi la bugetul proiectului, precum şi responsabilităţile ce le revin în implementarea activităţilor aferente proiectului: titlul proiectului, care este depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară ........ Prioritatea de investiție ..........., Obiectiv specific..., apel de proiecte (Cod generat MySMIS și denumire) ............., precum și pe perioada de durabilitate și de valabilitate a contractului de finanțare.

(2) Prezentul acord se constituie anexă la cererea de finanţare.

Art. 3. Roluri şi responsabilităţi în implementarea proiectului

(1) Rolurile şi responsabilităţile sunt descrise în tabelul de mai jos şi corespund prevederilor din Cererea de finanţare:

Organizaţia Roluri şi responsabilităţi

3

Lider de parteneriat (Partener 1)

Se vor descrie activităţile şi subactivităţile pe care fiecare partener trebuie să le implementeze, în strânsă corelare cu informaţiile furnizate în formularul cererii de finanţare De asemenea, se va menționa valoarea estimată a fiecărei activități, defalcată pentru fiecare partener/lider de parteneriat

Partener 2 idem

Partener n idem

(2) Contribuţia la co-finanţarea cheltuielilor totale ale proiectului

Partenerii vor asigura contribuţia la co-finanţarea cheltuielilor totale ale proiectului aşa cum este precizat în Cererea de finanţare şi în prezentul acord.

Organizaţia Contribuţia (unde este cazul)

Lider de parteneriat (UAT Judet)

Valoarea contribuţiei la total cheltuieli eligibile (în lei și %) Valoarea contribuţiei la total cheltuieli neeligibile (în lei și %) Valoarea contribuției la valoarea totală a proiectului (în lei și %)

Partener 2 (UAT Judeţ)

(3) Plăţile

Responsabilitățile privind derularea fluxurilor financiare se vor realiza în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 și ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobate prin HG nr. 93/2016. Ȋn acest sens, se vor inlude în acordul de parteneriat prevederi precum următoarele:

a) pentru decontarea cheltuielilor rambursabile fiecare partener va depune la liderul de parteneriat o cerere de rambursare/plată pentru cheltuielile efectuate conform acordului de parteriat şi toate documentele justificative, inclusiv dosarul achiziţiilor publice derulate de aceştia;

b) liderul de parteneriat este responsabil cu depunerea cererile de rambursare/plată către OI/autoritatea de management3, iar autoritatea de management virează, după

3 A se vedea art. 35 alin (1) din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 93/2016;

4

efectuarea verificărilor necesare, valoarea cheltuielilor nerambursabile în conturile liderului de parteneriat/partenerilor care le-au efectuat, și în concordanță cu valoarea corespunzătoare activității/activităților proprii din proiect, asumate conform prevederilor art. 3, alin. (1) și (2) din acordul de parteneriat.

c) liderul de parteneriat şi partenerii - instituţii publice îşi cuprind în bugetul propriu sumele pentru creditele de angajament şi creditele bugetare în limita sumei necesare finanțării valorii corespunzătoare activității/activităților proprii din proiect, asumate conform prevederilor acordului de parteneriat, anexă la cererea de finanțare4.

Art. 4. Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat

Perioada de valabilitate a acordului începe la data semnării prezentului Acord și încetează la data la care Contractul de Finanțare aferent proiectului își încetează valabilitatea. Prelungirea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare conduce automat la extinderea Perioadei de valabilitate a prezentului acord.

Art. 5. Drepturile şi obligaţiile liderului de parteneriat (Partener 1 - UAT Județ)

A. Drepturile liderului de parteneriat

(1) Liderul de proiect parteneriat are dreptul să solicite celorlalţi parteneri furnizarea oricăror informaţii şi documente legate de proiect, în scopul elaborării rapoartelor de progres, a cererilor de rambursare/plată, sau a verificării respectării normelor în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziţie.

B. Obligaţiile liderului de parteneriat

(1) Liderul de parteneriat (Partener 1) va semna Cererea de finanţare şi Contractul de finanţare.

(2) Liderul de parteneriat (Partener 1) va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul în implementarea proiectului şi le va furniza copii ale rapoartelor de progres şi financiare.

(3) Propunerile pentru modificări importante ale proiectului (e.g. activităţi, parteneri etc.), trebuie să fie convenite cu partenerii înaintea solicitării aprobării de către Autoritatea de management / Organismul intermediar POR.

(4) Liderul de parteneriat este responsabil cu transmiterea cătreOI/autoritatea de management a cererilor de rambursare/plată, împreună cu documentele justificative, rapoartele de progres etc., conform prevederilor contractuale și procedurale.

(5) Liderul de parteneriat are obligaţia îndosarierii și păstrării tuturor documentelor proiectului în original precum şi copii ale documentelor partenerilor, inclusiv documentele contabile, privind activităţile şi cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu legislația comunitară şi naţională. Toate documentele vor fi păstrate până la închiderea oficială a Programului sau până la expirarea perioadei de durabilitate a proiectului, oricare intervine ultima.

(6) Ȋn cazul în care autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene constată neîndeplinirea sau îndeplinirea parţială a indicatorilor de rezultat/obiectivelor proiectului, în conformitate cu prevederile art. 6 din OUG nr. 66/2011, în funcţie de gradul de realizare a indicatorilor de rezultat/obiectivelor aferenți activităților proprii,

4 A se vedea art. 8 alin (1) din OUG nr. 40/2015).

5

liderul de parteneriat și partenerii răspund proporțional sau în solidar pentru reducerile aplicate din sumele solicitate la rambursare/plată.

(7) În cazul unui prejudiciu, liderul de parteneriat răspunde solidar cu partenerul din vina căruia a fost cauzat prejudiciul.

(8) În cazul rezilierii/revocării contractului/ordinului de finanțare, liderul de parteneriat și partenerii răspund în solidar pentru restituirea sumelor acordate pentru proiect.

(9) Liderului de parteneriat este responsabil pentru neregulile identificate în cadrul proiectului aferente cheltuielilor proprii conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele său de către Autoritatea de management.

Art. 6. Drepturile şi obligaţiile partenerilor

A. Drepturile Partenerilor 2

(1) Cheltuielile angajate de Partenerii 2 sunt eligibile în acelaşi fel ca şi cheltuielile angajate de către liderul de parteneriat corespunzător activității/activităților proprii din proiect. Partenerii au dreptul, prin transfer de către AM, la fondurile obţinute din procesul de rambursare/plată pentru cheltuielile angajate de către aceştia, care au fost certificate ca eligibile.

(2) Partenerii au dreptul să fie consultaţi cu regularitate de către liderul de parteneriat, să fie informaţi despre progresul în implementarea proiectului şi să li se furnizeze, de către liderul departeneriat copii ale rapoartelor de progres şi financiare.

(3) Partenerii au dreptul să fie consultaţi, de către liderul de parteneriat, în privinţa propunerilor pentru modificări importante ale proiectului (e.g. activităţi, parteneri etc.), înaintea solicitării aprobării de către AM / OI POR.

B. Obligaţiile Partenerilor 2

(4) Partenerii au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale și comunitare în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, ajutorului de stat, egalității de şanse, dezvoltării durabile, informării şi publicității în implementarea activităților proprii.

(5) Partenerii sunt obligaţi să pună la dispoziţia liderului de parteneriat documentaţiile de atribuire elaborate în cadrul procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, spre verificare.

(6) Partenerii sunt obligaţi să transmită copii conforme cu originalul după documentaţiile complete de atribuire elaborate în cadrul procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, în scopul elaborării cererilor de rambursare.

(7) Partenerii sunt obligaţi să transmită copii conforme cu originalul după documentele justificative, în scopul elaborării cererilor de rambursare/plată

(8) Partenerii sunt obligaţi să pună la dispoziția AM/OI, sau oricărui alt organism național sau european, abilitat de lege, documentele și/sau informațiile necesare pentru verificarea modului de utilizare a finanțării nerambursabile, la cerere și în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare, și să asigure condițiile pentru efectuarea verificărilor la fața locului.

(9) În vederea efectuării verificărilor prevăzute la alin. anterior, Partenerii au obligațiă să acorde dreptul de acces la locurile și spațiile unde se implementează Proiectul, inclusiv

6

acces la sistemele informatice care au legătură directă cu proiectul, și să pună la dispoziție documentele solicitate privind gestiunea tehnică și financiară a Proiectului, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic. Documentele trebuie sa fie ușor accesibile și arhivate astfel încât, să permită verificarea lor.

(10) Partenerii sunt obligaţi să furnizeze liderului de parteneriat orice informaţii sau documente privind implementarea proiectului, în scopul elaborării rapoartelor de progres.

(11) Ȋn cazul în care autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene constată neîndeplinirea sau îndeplinirea parţială a indicatorilor de rezultat/obiectivelor proiectului, în conformitate cu prevederile art. 6 din OUG nr. 66/2011, în funcţie de gradul de realizare a indicatorilor de rezultat/obiectivelor aferenți activităților proprii, partenerii răspund proporțional sau în solidar pentru reducerile aplicate din sumele solicitate la rambursare/plată.

(12) Partenerii au obligaţia de a restitui AM/OI, orice sumă ce constituie plată nedatorată/sume necuvenite plătite în cadrul prezentului contract de finanţare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării.

(13) Partenerii sunt obligați să țină o evidență contabilă distinctă a Proiectului, utilizând conturi analitice dedicate pentru reflectarea tuturor operațiunilor referitoare la implementarea Proiectului, în conformitate cu dispozițiile legale.

(14) Partenerii sunt obligați să pună la dispoziția auditorului financiar independent si autorizat în condițiile legii toate documentele si/sau informațiile solicitate si să asigure toate condițiile pentru verificarea cheltuielilor de către acesta.

(15) Să păstreze toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activitățile și cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare și naționale. Toate documentele vor fi păstrate cel puțin 5 (cinci) ani după expirarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare.

(16) În cazul unui prejudiciu, partenerul din vina căruia a fost cauzat prejudiciul răspunde solidar cu liderul de proiect.

(17) Pentru neregulile identificate în cadrul proiectului, notificările și titlurile de creanță se emit pe numele liderului de parteneriat/partenerului care a efectuat cheltuielile afectate de nereguli, conform legislației în vigoare.

(18) Partenerii pe numele cărora a fost emis titlul de creanță au obligația restituirii sumelor cuprinse în acestea și asigurarea din resurse proprii a contravalorii acestora.

(19) În cazul rezilierii/revocării contractului/ordinului de finanțare, liderul de parteneriat și partenerii răspund în solidar pentru restituirea sumelor acordate pentru proiect.

(20) Partenerul este ținut de respectarea de către liderul de parteneriat a termenului de restituire menționat în decizia de reziliere a sumelor solicitate de AM

Art. 7. Achiziții publice

(1) Achiziţiile în cadrul proiectului vor fi făcute membrii parteneriatului, cu respectarea legislației în vigoare, a condiţiilor din contractul de finanţare şi a instrucţiunilor emise de AM/OI și/sau alte organisme abilitate.

Art. 8. Proprietatea

(1) Părţile au obligaţia să menţină proprietatea imobilului construit/modernizat/reabilitat/extins, a bunurilor achiziționate/modernizate, inclusiv a

7

mijloacelor de transport în comun, dacă este cazul, şi natura activităţii pentru care s-a acordat finanţare, pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data efectuării plăţii finale/ de dare în exploatare şi să asigure exploatarea şi întreţinerea în această perioadă.

(2) Înainte de sfârşitul proiectului, părţile/partenerii vor conveni asupra modului de acordare a dreptului de utilizare a echipamentelor, bunurilor,a mijloacelor de transport în comun, dacă este cazul etc. ce au facut obiectule proiectului. Copii ale titlurilor de transfer vor fi ataşate raportului finalPărţile au obligaţia de a asigura funcţionarea tuturor bunurilor, echipamentelor, a mijloacelor de transport în comun,dacă este cazul, ce au facut obiectul finanţărilor nerambursabile, la locul de desfăşurare a proiectului şi exclusiv în scopul pentru care au fost achiziţionate.Părţile au obligaţia să folosească conform scopului destinat și să nu vândă sau să înstrăineze, sub orice formă obiectele / bunurile, fie ele mobile sau imobile finanțate prin POR 2014-2020, pe o perioadă de 5 ani de la de la efectuarea plăţii finale. De asemenea, părțile au obligația respectării prevederilor contractului de finanțare cu privire la ipotecarea bunurilor în scopul realizării proiectului.

Art. 9. Confidențialitate

(1) Părţile semnatare ale prezentului acord convin să păstreze în strictă confidenţialitate informaţiile primite în cadrul şi pe parcursul implementării proiectului şi sunt de acord să prevină orice utilizare sau divulgare neautorizată a unor astfel de informaţii. Părțile înțeleg să utilizeze informaţiile confidenţiale doar în scopul de a-şi îndeplini obligaţiile din prezentul Acord de Parteneriat.

Art. 10 Legea aplicabilă

(1) Prezentului Acord i se va aplica şi va fi interpretat în conformitate cu legea română.

(2) Pe durata prezentului Acord, părţile vor avea dreptul să convină în scris asupra modificării anumitor clauze, prin act adiţional. Orice modificare a prezentului acord va fi valabilă numai atunci când este convenită de toate părţile.

Art. 11 Dispoziţii finale

(1) Toate posibilele dispute rezultate din prezentul acord sau în legătură cu el, pe care părţile nu le pot soluţiona pe cale amiabilă, vor fi soluţionate de instanţele competente.

Întocmit în număr de exemplare exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi un original pentru cererea de finanţare.

Semnături

Lider de parteneriat (Partener 1)

Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al organizaţiei/instituției

Semnătura Data şi locul semnării

Partener 2 Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al organizaţiei/instituției

Semnătura Data şi locul semnării

..Partener n

Atasament: Referat.pdf

Page 1

REFERAT

privind aprobarea încheierii Acordului de Parteneriat între Unitatea Administrativ- Teritorială Județul Timiș (Lider de Parteneriat – Partener 1), Unitatea Administrativ- Teritorială Comuna Dumbrăvița (Partener 2) și Unitatea Administrativ-Teritorială

Municipiul Timișoara (Partener 3) pentru realizarea în comun a proiectului „MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+275) Sens giratoriu-

Centura Timișoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12 + 975)”, în vederea accesării fondurilor nerambusabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi

terţiare la infrastructura TEN-T (depunerea proiectelor prin aplicația MySMIS)

UAT Judeţul Timiş intenţionează să obţină finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale pentru realizarea proiectului „MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+275) Sens giratoriu-Centura Timișoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12+ 975)”, cod SMIS 111992. Prin mai multe adrese Consiliul Judeţean Timiş a solicitat acordul instituţiei noastre pentru realizarea investiţiei având în vedere faptul că proiectul menţionat mai sus afectează obiectivul „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)”, cod SMIS 40812, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbană” sub-domeniul „Poli de creştere”.

Prin contractul de finanţare nr. 3618/29.01.2013, semnat între Municipiul Timişoara prin Primar şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a fost aprobată finanţarea realizării obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)”. Contractul de finanţare îşi păstrează valabilitatea 5 ani după expirarea perioadei de implementare a proiectului. Astfel, investiţia s-a realizat de Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Primăria Comunei Dumbrăviţa şi Consiliul Judeţean Timiş. Obiectivul de investiţii s-a finalizat în data de 29.11.2015, executantul fiind asocierea SC Martin Rose Romania SRL – SC Electromontaj SA – Elektroline AS – SC RSG Reparatii Stradale Generale SRL.

Având în vedere faptul că executantul obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)” a acordat garanţie o perioadă de 5 ani de la data finalizării lucrării, precum şi faptul că se păstrează valabilitatea contractului de finanţare pe o perioadă de 5 ani, Consiliul Judeţean Timiş ne asigură că a elaborat graficul de eşalonare a investiţiei astfel încât indicatorii proiectului şi garanţia de bună execuţie să nu fie afectate. Astfel, realizarea lucrării va începe după data de 01.01.2021.

Instituţia noastră a comunicat Consiliului Judeţean Timiş, prin adresa cu nr. RE2017- 000399/19.04.2017, avizul pentru proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 cu următoarele condiţii:

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA EDILITARĂ NR.

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

apte

Page 2

- Cheltuielile necesare modificării şi execuţiei lucrărilor aferente reţelei de contact troleibuz se vor realiza exclusiv din bugetul Consiliului Judeţean Timiş;

- Execuţia lucrărilor la proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 să nu afecteze funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul;

- Consiliul Judeţean Timiş va obţine, indiferent de modul de finanţare, toate avizele necesare modificării şi execuţiei reţelei de linie contact troleibuz, în vederea menţinerii funcţionalităţii sistemului de transport cu troleibuzul, respectiv îndeplinirea condiţiilor din Contractul de finanţare nr. 3618/29.01.2013 în ceea ce priveşte indicatorii prevăzuţi în cadrul cererii de finanţare;

- Se va respecta punctul de vedere emis de către ADR Vest prin adresa cu nr. 10169/09.08.2016;

- Se va obţine acordul executantului SC Martin Rose Romania SRL – SC Electromontaj SA – Elektroline AS – SC RSG Reparatii Stradale Generale SRL astfel încat să nu fie afectată garanţia sistemului (5 ani de la data finalizării lucrărilor), care va fi prezentat Primăriei Municipiului Timişoara spre avizare.

Modalitatea prevăzută de Ghidul Solicitantului pentru finanţarea acestui tip de proiecte se referă la „Proiecte unitare implementate în baza unui Acord de parteneriat”. În cadrul acestor tipuri de proiecte este necesară realizarea unui singur proiect unitar/ o singură cerere de finanțare ce implică colaborarea dintre mai multe unități ale administrației teritoriale județ sau unități ale administratiei teritoriale județ cu unități ale administrației terioriale municipiu/oraș/comuna. În acest sens, este necesară încheierea unui acord de parteneriat și desemnarea unui lider de parteneriat la nivelul unei unități administrativ teritoriale județene, care să îndeplinească rolul de coordonator/lider al activităților proiectului și care să fie unicul responsabil în relația cu AMPOR.

Având în vedere cele mai sus menţionate, precum şi faptul că realizarea obiectivului se va derula după finalizarea contractului de finanţare 3618/29.01.2013, nefiind în pericol de a pierde finanţarea obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)”, considerăm că instituţia noastră poate fi de acord cu realizarea lucrărilor la proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 dacă nu afectează funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul şi dreptul de proprietate asupra infrastructurii nou create prin proiect.

Menţionăm faptul că infrastructura nou creată prin proiectul "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa"), cod SMIS 40812 este dată în administrare Regiei Autonome de Transport Timişoara. De asemenea, menţionăm faptul că proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 se va realiza exclusiv pe cheltuiala Conisliului Judeţean Timiş, inclusiv relocarea infrastructurii de reţea troleibuz şi nu va afecta dreptul de administrare al Regiei Autonome de Transport Timişoara.

Luând în considerare faptul că investiţia propusă de UAT Judeţul Timiş face obiectul unui traseu al unui drum județean, care parcurge infrastructura nou creată a unui municipiu și a unei comune, pentru a asigura continuitatea traseului, dar și pentru a respecta condiţiile de eligibilitate din Ghidul Solicitantului și anume dacă prin proiect se intervine pe respectiva porțiune de DJ, sau pe suprafețe (aflate în proprietatea respectivei localități) adiacente drumului județean pentru a realiza/moderniza piste de biciclete, trotuare, stații de călători, alte intervenții, etc., se impune încheierea unui Acord de parteneriat între UAT Judeţul Timiș, UAT Municipiul Timișoara şi UAT Comuna Dumbrăvița.

Având în vedere cele expuse mai sus, propunem spre aprobare următoarele: - încheierea unui Acord de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Timiș,

Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timișoara și Unitatea Administrativ- Teritorială Comuna Dumbrăvița pentru realizarea în comun a proiectului „MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+275) Sens giratoriu- Centura Timișoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12+ 975)”, cod SMIS 111992 în vederea accesării fondurilor nerambusabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională,

Page 3

Prioritatea de investitii 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T.

- Împuternicirea Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu să semneze Acordul de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Timiș, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timișoara și Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăvița, în baza modelului prevăzută în anexa la hotărâre.

DIRECTOR, CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU T., ŞEF BIROU T.S.C., ADRIAN COLOJOARĂ CRISTINA GAVRA

ŞEF BIROU G.M.P.E, CONSILIER B.D.P.P., LOREDANA SIBIAN LILIANA PÎRVU

CONSILIER B.T.S.C., NASTASIA POP