FP 53-01, Ver. 1
1
ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA DEZVOLTARE NICOLAE ROBU Compartiment Infocentru Turistic SC2012- 27800/19.11.2012
REFERAT Privind aprobarea achitării taxei de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul
asociaţiei European Cities Marketing
Prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 461 din 15.12.2009 a fost aprobată aderarea Municipiului Timişoara, prin Infocentrul Turistic, la Asociaţia “European Cities Marketing”. Taxa de membru este de 2200 euro şi se achită anual conform facturii primite din partea Asociaţiei. Asociaţia “European Cities Marketing”(E.C.M.) este principala reţea a Centrelor de Informare Turistică şi a Birourilor de Congrese care oferă membrilor oportunităţi de afaceri, schimb de experienţă şi colaborare la nivel operaţional. Această asociaţie este o organizaţie cu sediul la Dijon, Franţa, care promovează interesele comune a 134 de oraşe mari din 32 de state europene. Membrii Asociaţiei “European Cities Marketing” sunt oraşe importante la nivel regional, au o dimensiune internaţională şi peste 100.000 de locuitori în zona metropolitană. În prezent niciun alt oraş din România nu este membru al acestei asociaţii. Asociaţia “European Cities Marketing” facilitează cooperarea şi diverse schimburi de cunoştinţe şi experienţe în reţea între oraşele membre. Misiunea E.C.M. este de a juca un rol esenţial în promovarea Europei ca o destinaţie unită. Reţeua este compusă din două forumuri: Turism şi Congrese şi oferă posibilitatea de a alege unul sau ambele forumuri. În cadrul Forumului de Turism, diverse grupuri de lucru pun accentul pe tehnologia informaţiei, cercetare, statistică, marketing, comunicare, city cards, evenimente şi cultură şi centre de informare turistică. Programul anual de activităţi include o expoziţie de City Break combinat cu Adunarea Generală a E.C.M., precum şi alte întâlniri, mese rotunde, seminarii şi studii de cercetare. Beneficiile pentru Municipiul Timişoara în calitate de membru în această asociaţie sunt următoarele:
- Timişoara are vizibilitate europeană pe website-ul asociaţiei www.europeancitiesmarketing.com şi are parte de lobby şi promovare turistică datorită faptului că Infocentrul Turistic Timişoara este membru într-o reţea europeană a Centrelor de Informare Turistică;
- Infocentrul Turistic Timişoara va putea intra în reţeaua europeană de City Cards în situaţia în care se va plăti o taxă de 1.295 euro în primul an şi 895 euro pe an în anii următori (taxa aferentă anului 2013);
- Infocentrul Turistic Timişoara va putea face schimb de experienţă cu ceilalţi membri E.C.M., având acces la educaţie şi dezvoltare profesională în cadrul seminariilor şi cursurilor
FP 53-01, Ver. 1
2
organizate de către asociaţie (ECM Summer School) dacă se achită taxa de participare de 1.500 euro de persoană;
- Infocentrul Turistic Timişoara are acces gratuit la date statistice europene, Timişoara este inclusă în bazele de date, primind lunar buletine informative despre ultimele tendinţe în industria turismului în Europa;
- Infocentrul Turistic Timişoara are acces la intranet-ul website-ului asociaţiei, ştiri interne şi beneficiază de discuţii cu membri E.C.M.;
- Infocentrul Turistic Timişoara are acces gratuit la biblioteca electronică a E.C.M.;
- Timişoara va putea participa anual la târgul City Fair, membri reţelei primind o reducere de 10% la înscrierea la acest târg în situaţia în care se vor acoperi taxele de înscriere cuprinse între 1.295 – 1.595 lire sterline de persoană;
- Timişoara va putea participa anual la întâlnirea anuală a adunării generale a E.C.M., precum şi la alte conferinţe, întâlniri, workshop-uri, seminarii şi studii de cercetare cu privire la promovarea destinaţiilor turistice europene dacă se achită taxa de participare cuprinsă între 420 – 610 euro de persoană.
Având în vedere cele menţionate mai sus,
Propunem:
- aprobarea alocării în bugetul local a sumei de 2.200 Euro pentru achitarea taxei anuale de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul Asociaţiei “European Cities Marketing” şi a sumelor pentru plata comisioanelor necesare efectuării transferului bancar, estimate la 200 de Euro anual.
Director executiv Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec. Smaranda Haracicu Compartiment Infocentrul Turistic Insp. de specialitate Lavinia Petruţ
Avizat juridic Cons. Jr. Alina Jenariu