keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 239/04.12.2012 privind stabilirea cotei-părţi de 20% aferente perioadei 2004 - 30.09.2012, ce revine Regiei Autonome de Transport Timişoara, în calitate de administrator, din veniturile realizate prin închirierea bunurilor aflate în domeniul public al Municipiului Timişoara

04.12.2012

Hotararea Consiliului Local 239/04.12.2012
privind stabilirea cotei-părţi de 20% aferente perioadei 2004 - 30.09.2012, ce revine Regiei Autonome de Transport Timişoara, în calitate de administrator, din veniturile realizate prin închirierea bunurilor aflate în domeniul public al Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012- 26728 /08.11.2012 al Primarului Municipiului Timişoara NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 977/2002 privind atestarea domeniului public al judeţului Timiş, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Timiş;
Având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 1016/2005 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 977/2002 privind atestarea domeniului public al judeţului Timiş, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Timiş;
În conformitate cu prevederile art. 861 alin.3 Cod Civil, art.867 si 868 Cod Civil privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia;
În conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) şi (2), art. 15, art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 213/17.11.1998 privind bunurile proprietate publică, modificată;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.2 lit.(c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă reţinerea procentului de 20 % cotă-parte din încasările aferente perioadei 2004 - 30.09.2012, rezultate în urma închirierii stâlpilor aflaţi în componenţa bunurilor proprietate publică a Municipiului Timişoara, de către Regia Autonomă de Transport Timişoara, în calitate de administrator.

Art. 2: Regia Autonomă de Transport Timişoara va vira la bugetul local cota-parte de 80% din veniturile realizate din închirierea bunurilor proprietate publică a Municipiului Timişoara, din perioada 2004 - 30.09.2012.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Patrimoniu şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, precum şi Regia Autonomă de Transport Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Regiei Autonome de Transport Timişoara;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR, DIRECŢIA PATRIMONIU SERVICIUL ADMINISTRARE PATRIMONIU- NICOLAE ROBU BAZE SPORTIVE NR. SC2012 – 26728 / 08.11.2012

REFERAT privind aprobarea cotei-părţi de 50% aferente perioadei 2004 – 30.09.2012, ce

revine Regiei Autonome de Transport Timişoara, în calitate de administrator, din veniturile realizate prin închirierea bunurilor

aflate în domeniul public al municipiului Timişoara Având în vedere că Regia Autonomă de Transport Timişoara, ne comunică prin adresele cu nr. 14825/15.10.2012 şi nr. CP2012-000756/29.10.2012, că realizează venit prin închirierea stâlpilor din reţeaua de contact tramvai şi troleibuz, aflaţi în componenţa activelor fixe ce alcătuiesc domeniul public al Municipiului Timişoara, este necesară aprobarea şi stabilirea de către Consiliul Local a cotei-părţi ce revine regiei în calitate de administrator, din veniturile realizate din închirierea bunurilor aflate în domeniul public al municipiului Timişoara. În conformitate cu prevederile Legii nr. 213/17.11.1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, închirierea bunurilor proprietate publică se poate realiza de către titularul dreptului de proprietate sau de către administratorul acestora, cu aprobarea Consiliului Local, în condiţiile legii. Luând în considerare art. 16 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia “sumele încasate din închirierea bunurilor proprietate publică se fac venit la bugetul de stat sau bugetele locale, iar “administratorul are dreptul să încaseze din chirie o cotă – părte între 20 – 50 %, stabilită prin hotărâre de aprobare a consiliului local”. Stâlpii din reţeaua de contact tramvai şi troleibuz, pe seama cărora Regia autonomă de Transport a realizat venituri din închirieri pentru publicitate şi cabluri de telecomunicaţii, fac parte din mijloacele fixe înscrise în evidenţa tehnico-operativă a Primăriei Municipiului Timişoara, sub denumirea de linii cale şi reţea contact. Aceste bunuri au fost date în administrarea Regiei Autonome de Transport Timişoara, în baza Hotărârilor de Consiliu Local nr: 153/21.12.2004, 223/30.05.2006, 212/22.04.2008 şi 231/29.06.2010. Conform adresei Regiei Autonome de Transport Timişoara nr. 15440/29.10.2012, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara sub numărul CP2012-000756/29.10.2012, valoarea veniturilor totale realizate din închirierea stâlpilor, în perioada 2004 – 30.09.2012, este în sumă totală de 4.824.362,42 lei.

Având în vedere că regia (în calitate de administrator al bunurilor proprietate publică), propune Primăriei Municipiului Timişoara (titular al dreptului de proprietate), ca din încasările realizate să vireze la bugetul local, un procent de 50% din veniturile realizate,

PROPUNEM: emiterea unei Hotărâri a Consiliului Local care să aprobe reţinerea procentului de 50 % cotă-parte din încasările aferente perioadei 2004 – 30.09.2012, rezultate în urma închirierii stâlpilor aflaţi în componenţa bunurilor proprietate publică a municipiului Timişoara, de către Regia Autonomă de Transport Timişoara, în calitate de administrator, în sumă de 2.412.181,21 lei.

VICEPRIMAR, RESPONSABIL DIRECŢIE, Dan Diaconu Martin Staia DIRECTOR RESPONSABIL DIRECŢIA ECONOMICĂ SERVICIU, Smaranda Haracicu Ioan Mihai Costa ÎNTOCMIT, Adriana Mădălina Sandu

AVIZAT JURIDIC

Cod FP 53 – 01, Ver. 1