keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 21/24.02.2004 Privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public

24.02.2004

Hotararea Consiliului Local 21/24.02.2004
Privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2004-931/20.01.2004 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economice, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, lucrări publice şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, turism, sport şi culte, Comisiei pentru sănătate, muncă şi protecţie socială, ecologie şi protecţia mediului;
În conformitate cu prevederile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
Având în vedere Hotărârea de Guvern nr.123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001- privind liberul acces la informaţiile de interes public;
În conformitate cu prevederile art.38 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală ;
În temeiul art.46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;


HOTARASTE

Art.1 : (1) Accesul persoanelor fizice şi juridice la informaţiile de interes public se asigură de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Primarul Municipiului Timişoara, pentru instituţii publice, mass-media şi O.N.G.-uri prin Biroul Relaţii Publice, compartiment specializat de informare şi relaţii publice, şi pentru persoane fizice şi asociaţii de locatari/proprietari prin Serviciul Centrul de Informare pentru Cetăţeni, compartimente specializate din cadrul aparatului propriu al Primăriei Timişoara.
(2) Atribuţiile Biroului Relaţii Publice şi Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni se completează potrivit prezentei hotărâri, precum şi a actelor normative în materie, modificându-se corespunzător hotărârea consiliului local care reglementează înfiinţarea acestor compartimente.
(3) Fişa posturilor salariaţilor din cadrul compartimentelor prevăzute la alin.(1) se completează cu atribuţiile ce decurg din aplicarea prezentei hotărâri.

Art.2 : (1) Biroul Relaţii Publice va face public din oficiu următoarele documente şi informaţii de interes public:
-actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Consiliului Local, instituţia primarului ;
-structura organizatorică a Consiliului Local şi a aparatului propriu şi permanent al acestuia,
-atribuţiile structurilor fucţionale ale aparatului propriu şi permanent, programul de audienţe al comisiilor Consiliului Local, al primarului, al viceprimarilor şi al secretarului municipiului Timişoara,
-numele şi prenumele persoanelor din conducerea Primăriei Timişoara, precum şi ale funcţionarilor responsabili cu difuzarea informaţiilor publice, desemnate prin dispoziţia primarului;
-coordonatele de contact ale Consiliului Local şi ale Primăriei Timişoara, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet,
-sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil,
-programele şi strategiile proprii,
-lista cuprinzând documentele de interes public, produse şi/sau gestionate , altele decât cele puse la dispoziţie, din oficiu, Anexă la prezenta hotărâre;
-lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
-lista documentelor care se exceptează de la accesul liber, aprobată prin dispoziţia primarului;
-modalităţile de contestare a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului, în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
Art.3 Accesul la informaţiile de interes public comunicate din oficiu se realizează prin:
-afişarea la Biroul Relaţii Publice sau în alte locuri prevăzute în acest sens;
-publicarea în Monitorul Primăriei Timişoara, în mijloace de comunicare în masă ori în pagina de internet proprie, infokioşcuri;
-consultare la sediul Primăriei Timişoara, în spaţiul anume desemnat în acest sens.
Art.4 : (1) Biroul Relaţii Publice îndeplineşte şi atribuţiile prevăzute de actele normative în materie, pentru structurile de relaţii cu presa.
(2) Primarul Municipiului Timişoara va desemna, prin dispoziţie, compartimentele care vor asigura accesul la informaţiile de interes public.
(3) Dispoziţia prevăzută la alin.(2) va cuprinde şi completarea atribuţiilor pentru funcţionarii din cadrul compartimentelor care vor asigura liberul acces la informaţiile de interes public.
Art.5. : (1) Se aprobă lista cuprinzând documentele de interes public, produse şi/sau gestionate ale consiliului local, primarului, aparatului propriu şi serviciilor publice ale Primăriei Timişoara , potrivit Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Anexa 1 are un caracter informativ, fără a avea un caracter exhaustiv şi limitativ.
Art.6.: (1) Informaţiile de interes public prevăzute în Anexa prezentei hotărâri, precum şi orice alte informaţii care se încadrează în prevederile Legii nr. 544/2001, se pun la dispoziţia persoanelor interesate , astfel: pentru instituţii publice, mass-media şi O.N.G.-uri prin Biroul Relaţii Publice, şi pentru persoane fizice şi asociaţii de locatari/proprietari prin Serviciul Centrul de Informare pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Timişoara.
(2) Procedura de obţinere a informaţiilor, inclusiv modalitatea de plată a serviciilor de copiere, se aprobă prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara, emisă în conformitate cu legislaţia în vigoare, care va fi făcută publică prin mass- media locală, afişare la sediul Primăriei Municipiului Timişoara şi site.
Art.7: (1) Pentru analiza reclamaţiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 şi ale H.G.R. nr. 123/2001 se constituie comisia de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informaţiilor de interes public.
(2) Responsabilităţile comisiei sunt cele prevăzute la art.35 alin.2 din H.G.R. nr.123/2002 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001 referitoare la liberul acces la informaţiile de interes public.
(3) Componenţa comisiei se stabileşte prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara.
Art.8: (1) Consiliul Local al Municipiului Timişoara va analiza anual raportul întocmit , prin grija Primarului, de către Biroul Relaţii Publice şi Serviciul Centrul de Informare pentru Cetăţeni, privind accesul la informaţiile de interes public.
(2) Raportul prevăzul la alin.(1) va fi întocmit în conformitate cu prevederile art. 27, alin.1 lit.i din H.G.R.123/2002 referitor la normele metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001 şi va fi publicat în "Raportul Primarului Municipiului Timişoara" până la sfârşitul lunii aprilie a anului următor.
Art.9 : Primarul Municipiului Timişoara, viceprimarii, secretarul Municipiului, împreună cu aparatul propriu al Consiliului Local şi serviciile publice înfiinţate de acesta vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentei hotărâri.
Proiectul de hotărâre va fi adus la cunoştinţa cetăţenilor prin mass-media locală, afişare la sediul Primăriei Timişoara, internet.
Art.10 Prezenta hotărâre se comunică:
-Prefecturii Judeţului Timiş
-Direcţiei Economice
-Direcţiei Edilitară
-Direcţiei Urbanism
-Direcţiei Patrimoniu
- Serviciului Juridic;
-Serviciilor Publice ale Consiliului Local Timişoara;
-Biroului Relaţii Publice
-Serviciului Centrul de Informare pt. Cetăţeni;
-Serviciul Audit Public Intern;
-Mass-media locală, site-ul Primăriei Timişoara, afişare la sediul Primăriei Timişoara


Presedinte de sedinta
VLADIMIR CULEA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_proiect_544.pdf

ANEXA NR.1 la H.C.L

Lista cuprinzând documentele de interes public, produse şi/sau gestionate, altele decât cele puse la dispoziţie din oficiu

-Hotărârile cu caracter normativ ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara; -Dispoziţiile cu caracter normativ emise de Primarul Municipiului Timişoara; -Componenţa nominală a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, inclusiv apartenenţa politică a acestora; -Informări asupra modului de aducere la îndeplinire a hotărârilor consiliului local; -Raportul Primarului Municipiului Timişoara cu privire la activitatea din primărie şi ale serviciilor publice subordonate; -Rapoarte anuale întocmite de consilierii municipali şi de viceprimari; -Lista actelor normative potrivit cărora primarul poate constata contravenţii şi aplica sancţiuni; -Lista împuterniciţilor primarului care pot constata contravenţii şi aplica sancţiuni şi domeniile de activitate; -Lista proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor; -Planuri urbanistice generale, regulamentul de urbanism, planurile urbanistice de detaliu, planurile urbanistice zonale; -Lista certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire eliberate, autorizaţiilor de funcţionare, autorizaţiilor de nefuncţionare, adeverinţe de număr poştal şi de denumiri stradale, acord de funcţionare comerţ ambulant, acorduri promoţionale, autorizaţii persoane fizice şi asociaţii familiale Acorduri de funcţionare; -Listele cu nomenclatoarele stradale; -Date statistice referitoare la autorizaţiile de construire; -Extrase din planurile de situaţie scările: 1:500, 1:2000, 1:5000, 1:10000 ; -Planurile de situaţie şi amplasamente cu mobilier stradal şi construcţii provizorii; -Lista asociaţiilor de proprietari/locatari; -Informaţii privind lucrările tehnico-edilitare executate pe teritoriul minicipiului Timişoara; -Listele cu ofertele declarate câştigătoare pentru achiziţii publice, servicii şi lucrări, în conformitate cu Legea nr.212/2002, O.G. nr.60/2001 privind achiziţiile publice; -Lista de achiziţii publice, servicii şi lucrări;

-Documente privind repartizarea spaţiilor cu destinaţia de locuinţă, precum şi cu privire la închirierea ori concesionarea spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă; -Lista cuprinzând patrimoniul Primăriei Timişoara; -Lista cuprinzând vânzarea spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă; -Liste de priorităţi la locuinţe; -Informaţii privind nivelurile impozitelor şi taxelor locale stabilite conform hotărârilor Consiliului Local, modul de calcul al acestora, contribuabilii care beneficiază de facilităţi fiscale precum şi informaţiile care privesc aplicarea oricăror alte dispoziţii din Codul Fiscal privind impozitele şi taxele locale; -Informaţii despre programele cu finanţare externă; -Informaţii generale pentru cetăţeni străini; -Relaţii de colaborare sau parteneriat cu autorităţi publice din tară şi străinătate, înfrăţirea cu alte comunităţi din străinătate, programe ale unor vizite bilaterale; -Informări întocmite de Primarul Municipiului Timişoara privind starea economică şi socială a municipiului; -Informări privind acţiuni şi programe de promovare a municipiului Timişoara -Informaţii privind activitatea cultural-sportivă desfăşurată pe teritoriul municipiului Timişoara; -Relaţii cu ONG-uri, programe ale acestora şi colaborări; -Liste cu producătorii agricoli care beneficiază de sprijinul bănesc acordat de stat în baza O.U.G. nr.72/2003; -Lista certificatelor de producător agricol eliberate; -Ofertele de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilanul Municipiului Timişoara , precum şi a terenurilor cu destinaţie forestieră aflate pe raza municipiului Timişoara; -Informaţii cu privire la posturile vacante şi ocuparea lor prin concurs; -Evidenţa dosarelor de: tutelă, curatelă, asistenţa bolnavilor psihici periculoşi, asistenţa socială a persoanei vârstnice în vederea încheierii unui act juridic de înstrăinare, în scopul întreţinerii şi îngrijirii sale; -Situaţia statistică privind activitatea de stare civilă: numărul naşterilor, căsătoriilor , deceselor şi alte asemenea; -Propuneri de la cetăţeni; SERVICII PUBLICE: -Informaţii privind activitatea Serviciilor Publice subordonate Primăriei: Centrul Comunitar de Asistenţă Socială, Serviciul Public de Asistenţă Specială, Centrul de Tranzit pentru minori, Cantina de Ajutor Social, Serviciul Administrare Locuinţe şi Utilităţi, Casa de Cultură, şi anume: structura organizatorică, atribuţiile compartimentelor, organizarea şi desfăşurarea concursurilor. -Situaţia statistică privind activitatea Serviciilor Publice din subordinea Primăriei Timişoara, şi anume:

-numărul familiilor şi a persoanelor singure beneficiare de ajutor social acordat conf.Legii 416/2001 privind venitul minim garantat; -numărul cererilor înregistrate pentru acordarea alocaţiilor pentru copiii nou-născuţi conf.Legii 416/2001 privind venitul minim garantat; -numărul beneficiarilor de alocaţie complementară şi de susţinere pentru familiile monoparentale conf.OUG 105/2003; -numărul beneficiariilor de ajutor pentru încălzirea locuinţelor conf. OUG 81/2003 -Situaţia statistică privind activitatea Serviciului pentru Protecţie Socială Comunitară referitoare la asistenţa persoanelor vârstnice; -Situaţia statistică a persoanelor care au situaţii economico-sociale deosebite şi care beneficiază de servicii sociale gratuite sau contra cost , care constau în distribuirea de hrană . -Situaţii statistice referitoare la numărul persoanelor cu handicap şi a asistenţilor personali beneficiare de transport urban şi necesarul de fonduri băneşti solicitat în cadrul lunii şi suma plătită pentru decontarea transportului urban; -numărul persoanelor angajate în funcţia de asistent personal, fondurile de natură salarială plătite beneficiarilor; -numărul persoanelor beneficiare de indemnizaţie de însoţitor şi fondurile lunare achitate. -Situaţii statistice privind resocializarea şi reintegrarea socială a copiilor străzii, a copiilor cerşetori din Timişoara; -Agenda anuală a manifestărilor culturale -situaţii statistice privind manifestărilor şi numărul participanţilor la manifestări - Numărul de angajaţi sancţionaţi pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu - Numărul de cereri care nu au fost rezolvate în termenul legal

- Lista cu felul în care consilierii au votat o anumită hotărâre, cu excepţia celor cu caracter secret

Atasament: Referat_Proiect_Legea_544.pdf

ROMÂNIA JUDETUL TIMIS PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA BIROUL RELATII PUBLICE

Bd. C.D. Loga nr. 1, 1900 – Timisoara, tel/fax: +40 56 – 204886, e-mail: [email protected] internet: www.ccctm.ro/cityhall

SE APROBA PRIMAR

GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT

Având în vedere prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de

interes public precum si structura tot mai diversificata a solicitarilor adresate de

cetatenii, organizatii civice neguvernamentale, reprezentantii mass-media, etc… se

impune aprobarea unor normative ce sa reglementeze aceasta activitate.

În acest sens se impune:

- Stabilirea si aprobarea unei liste care sa cuprinda documentele de interes public

produse sau gestionate de catre Primaria Munic ipiului Timisoara si serviciile publice

din subordinea acesteia, altele decât cele care se pun la dispozitia publicului din

oficiu

- Constituirea unei comisii de analiza si verificare în legatura cu încalcarea dreptului

privind liberul acces la informatiile de interes public

- Elaborarea unei Dispozitii prin care se stabileste modalitatea efectiva de lucru în cazul L544/2001

Biroul Relatii Publice Sorin Lazar