keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 217/23.04.2019 privind sustenabilitatea investitiei realizata in cadrul unui proiect finantat din granturi SEE si Norvegiene in cadrul Apelului Restrans de Proiecte "Reducerea saraciei"

23.04.2019

Hotararea Consiliului Local 217/23.04.2019
privind sustenabilitatea investitiei realizata in cadrul unui proiect finantat din granturi SEE si Norvegiene in cadrul Apelului Restrans de Proiecte "Reducerea saraciei"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. 4857/09.04.2019 privind oportunitatea Proiectului de hotarare privind sustenabilitatea investitiei realizata in cadrul unui proiect finantat din granturi SEE si Norvegiene in cadrul Apelului Restrans de Proiecte "Reducerea saraciei", a Primarului Municipiului Timisoara- domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. 4816/09.04.2019 privind sustenabilitatea investitiei realizata in cadrul unui proiect finantat din granturi SEE si Norvegiene in cadrul Apelului Restrans de Proiecte "Reducerea saraciei";
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 09.03.2019 - Anexa la Raportul de specialitate nr. 4816/09.04.2019;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei epntru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale si al Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor;
Avand in vedere prevederile art. 8.3.1. c), art. 8.3.2, 8.6, lit. d) si art. 8.14, pct. 1 din Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar al Spatiului Economic European 2014-2021;
Avand in vedere prevederile Ordinului nr. 2.840/6.560/2017 NORME METODOLOGICE din 31 octombrie 2017-de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2017 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2014-2021 si Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
Avand in vedere prevederile OUG nr. 34/2017 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar Spatiul Economic European 2014-2021 si Mecanismului financiar norvegian 2014-2021
Avand in vedere prevederile Ordin MFE nr. 1284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitantilor/beneficiarilor privati pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari finantate din fonduri europene
Avand in vedere prevederile Ordinul MDRAPFE/ANAP nr. 6.712/890/2017 privind aprobarea modului de efectuare a achizitiilor in cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat;
In conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.a) si lit.d), alin.(3) lit.b) si alin.(6) lit.a) pct.2 din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba transferul proprietatii asupra celor doua cladiri propuse a fi achizitionate prin proiect (in scopul furnizarii de servicii sociale populatie in risc de saracie si marginalizare sociala din municipiul Timisoara) catre Promotorul de Proiect, respectiv Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara sau catre cei desemnati explicit de PP in cererea de finantare ca destinatari ai cladirilor si/sau terenurilor, inainte de finalizarea proiectului.

Art. 2: Se interzice vanzarea, inchirierea sau ipotecarea cladirilor si/sau terenurilor achizitionate cu fonduri din grantul proiectului pe o durata de cinci ani de la finalizarea proiectului sau mai mult daca sunt stipulate in contractul de proiect.

Art. 3: Se aproba utilizarea bunurilor imobile si/sau terenurilor achizitionate cu fonduri nerambursabile numai in conformitate cu obiectivele proiectului. In special, cladirile vor putea fi utilizate pentru a gazdui serviciile de administratie publica numai daca o astfel de utilizare este in conformitate cu obiectivul proiectului.

Art. 4: Se aproba mentinerea echipamentelor achizitionate pentru care intregul cost de achizitie a fost acceptat de Operatorul de Proiect ca fiind eligibil in proprietatea Promotorului de Proiect, pe o durata de minim 5 ani de la incheierea proiectului, si utilizarea, in tot acest timp, in acelasi scop pentru care au fost achizitionate.

Art. 5: Se asigura de catre Promotorul de Proiect echipamentul impotriva daunelor (cum sunt: incendiu, furt si alte incidente pentru care se acorda asigurare in mod obisnuit de catre firmele de asigurari), atat pe perioada implementarii proiectului, cat si timp de cel putin 5 ani dupa incheierea acestuia.

Art. 6: Se aproba alocarea de resurse de catre Promotorul de Proiect pentru intretinerea adecvata a acestor echipamente pentru cel putin inca 5 ani dupa incheierea proiectului.

Art. 7: Se aproba alocarea de resurse de catre Promotorul de Proiect pentru furnizarea serviciilor sociale intr-una dintre cladirile propuse a fi achizitionate prin proiect pentru cel putin inca 5 ani dupa incheierea proiectului.

Art. 8: Cu aducere la indeplinere a prezentei hotarari se incredinteaza Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara.

Art. 9: Prezenta hotarare se publica in Buletinul Informativ al Primariei Municipiului Timisoara si pe site-ul propriu si totodata, se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Economice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Generala Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse I Est;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse II Vest;
- Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
- Directiei Comunicare - Relationare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
IMRE FARKAS
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRAGOI

Atasament: Raport_specialitate.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Nr. 4816/09.04.2019

RAPORT DE SPECIALITATE

privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de Promotor de Proiect (PP) intenționează să

solicite finanțare în cadrul Programului “Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor” finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021, Apelul nr. 3 ”Reducerea sărăciei” – Apel Restrâns de Proiecte. Proiectul propus spre finanțare va avea drept obiectiv Creșterea incluziunii sociale și întărirea coeziunii economice și sociale la nivelul municipiului Timișoara prin acordarea de servicii sociale de tip integrat populației aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin desfășurarea de acțiuni în comunitate și prin promovarea parteneriatului activ și întărirea relațiilor bilaterale. Unul dintre obiectivele specifice ale proiectului va fi ”Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea a două tipuri de servicii sociale de zi, în cadrul a două centre de servicii situate în proximitatea unor zone urbane marginalizate din municipiul Timișoara, către 3160 persoane (copii, tineri și adulți) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, folosind o intervenție de tip integrat”. Prin intermediul proiectului se intenționează achiziționarea a două clădiri, unde vor fi dezvoltate două tipuri de servicii sociale care vor fi furnizate populației aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din Municipiul Timișoara. Proiectul va fi implementat în cadrul unui parteneriat format din Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de Promotor de Proiect, Fundația United Way România, în calitate de Partener Proiect, Fundația Județeană pentru Tineret Timiș în calitate de Partener Proiect și Municipiul Oslo în calitate de Partener Proiect. Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara va fi responsabilă cu administrarea celor două clădiri achiziționate prin proiect în scopul dezvoltării de sericii sociale și cu furnizarea de servicii sociale într-un dintre clădiri, iar Fundația United Way România va fi responsabilă cu furnizarea de servicii sociale cealaltă clădire achiziționată prin proiect. Furnizarea serviciilor sociale se va face pe perioada de implementare a proiectului (36 de luni) și pe o perioadă de minim 5 ani după încheierea proiectului. Bugetul estimat al proiectului este de aproximativ 4.200.000 Euro.

Conform Ghidului Aplicantului la Apelul nr. 3 ”Reducerea sărăciei” – Apel Restrâns de Proiecte, punctul 8 Durabilitatea proiectului:

 lit. A ”În cazul proiectelor care implică cumpărare de clădiri și / sau terenuri cu fonduri din grantul proiectului, trebuie avut în vedere că:

Proprietatea trebuie transferată către PP sau către cei desemnați explicit de PP în cererea de finanțare ca destinatari ai clădirilor și / sau terenurilor, înainte de finalizarea proiectului.

Clădirile și / sau terenurile achiziționate cu fonduri din grantul proiectului nu pot fi vândute, închiriate sau ipotecate pe o durată de cinci ani de la finalizarea proiectului sau mai mult dacă sunt stipulate în contractul de proiect. (Donatorul poate renunța la această restricție dacă ar avea ca rezultat o povară nerezonabilă pentru PP).

Bunurile imobile și / sau terenurile achiziționate cu fonduri nerambursabile pot fi utilizate numai în conformitate cu obiectivele proiectului. În special, clădirile pot fi utilizate pentru a găzdui serviciile de administrație publică numai dacă o astfel de utilizare este în conformitate cu obiectivul proiectului”.  lit. B ”Cu privire la echipamentul achiziţionat pentru care întregul cost de achiziție a fost acceptat de OP ca fiind

eligibil (art. 8.3.1. c) al Regulamentului): PP va continua să menţină echipamentele respective în proprietatea sa, pe o durată de minim 5 ani de la

încheierea proiectului, şi să le utilizeze, în tot acest timp, în acelaşi scop pentru care au fost achiziţionate; PP va asigura echipamentul respectiv împotriva daunelor (cum sunt: incendiu, furt şi alte incidente pentru care se

acordă asigurare în mod obişnuit de către firmele de asigurări), atât pe perioada implementării proiectului, cât şi timp de cel puţin 5 ani după încheierea acestuia;

PP va aloca resurse pentru întreţinerea adecvată a acestor echipamente pentru cel puţin încă 5 ani după încheierea proiectului.

În cadrul Apelului nr. 3 ”Reducerea sărăciei” – Apel Restrâns de Propuneri de Proiecte se menționează la punctul 2.11 Durabilitatea proiectului ”PP va trebui să demonstreze capacitatea de a utiliza rezultatele şi după încheierea

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

finanţării şi, după caz, să preia costurile de susţinere a serviciilor înfiinţate/ dezvoltate prin proiect. În acest sens, PP va elabora un plan privind asigurarea sustenabilităţii rezultatelor proiectului, în funcție de specificul proiectului. PP va avea în vedere că scopul este promovarea sustenabilității proiectului și asigurarea faptului că sprijinul financiar acordat proiectului generează beneficii maxime grupului țintă și beneficiarilor finali. PP va lua în considerare de asemenea cerințele Regulamentului (art. 8.3.2, 8.6, 8.14)”. Prin Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar Norvegian 2014-2021 se stabilește:

 La art. 8.3.2 ”În cazul în care întregul preț de achiziție al echipamentului este eligibil [...] Operatorul de Program se asigură că Promotorul de Proiect:

a) Păstrează echipamentul în proprietatea sa pentru o perioadă de cel puțin cinci ani după finalizarea proiectului și continuă să folosească echipamentul în beneficiul obiectivelor generale ale proiectului pentru aceeași perioadă;

b) Păstrează echipamentul asigurat în mod corespunzător împotriva pierderilor, cum ar fi incendiu, furt sau alte incidente ce pot fi asigurate în mod normal, atât în timpul implementării proiectului cât și timp de cel puțin cinci ani după finalizarea proiectului și

c) Rezervă resurse corespunzătoare pentru întreținerea echipamentului timp de cel puțin cinci ani după finalizarea proiectului.

 La art. 8.6, lit. d) ”bunul imobiliar și/sau terenul vor fi utilizate în scopul și în perioada specificate în decizia de acordare a grantului pentru proiect. Dreptul de proprietate va fi transferat Promotorului de Proiect sau persoanelor desemnate în mod explicit de Promotorul de Proiect în aplicația de proiect ca fiind destinatari ai bunului imobiliar și/sau a terenului, anterior finalizării proiectului. Bunul imobiliar și/sau terenul nu pot fi vândute, închiriate sau ipotecate pentru o perioadă de cinci ani după finalizarea proiectului sau pentru o perioadă mai lungă de timp, dacă se prevede în acordul de proiect. MNAE poate renunța la această restricție dacă aceasta poate genera o sarcină nerezonabilă pentru Promotorul de Proiect”

 La art. 8.14, punctul 1 ”Operatorul de Program se va sigura că proiectele care implică investiții în bunuri imobiliare și/sau terenuri (inclusiv renovare) sunt operaționale pentru o perioadă de cel puțin cinci ani după aprobarea de către Operatorul de Program a raportului final al proiectului și că bunul imobiliar și/sau terenul este utilizabil în scopul proiectului, conform contratului de proiect”.

Prin Anexa nr. 1 la Ghidul Aplicantului la Apelul nr. 3 ”Reducerea sărăciei” – Apel Restrâns de Proiecte, se stabilește Conținutul cadru al dosarului și este prezentat un model de OPIS care descrie modul în care vor fi aranjate documentele în dosarul proiectului. La punctul 17 din OPIS se menționează Declarație privind sustenabilitatea investiției (Anexa 14 la CF) și documente suport, cu nota de subsol 10. În cadrul notei de subsol 10 se precizează că documentele suport sunt ”Documente emise de organele statutare ale PP/partenerilor, după caz (cu titlu de exemplu: Hotărârea Consiliului Local)”.

În conformitate cu prevederile Regulamentului privind implementarea Mecanismului Financiar Norvegian 2014- 2021, ale Apelului nr. 3 ”Reducerea sărăciei” – Apel Restrâns de Propuneri de Proiecte și ale Ghidului Aplicantului la Apelul nr. 3 ”Reducerea sărăciei” – Apel Restrâns de Proiecte, se propune:

- Transferul proprietății asupra celor două clădiri propuse a fi achiziționate prin proiect (în scopul furnizării de servicii sociale populație în risc de sărăcie și marginalizare socială din municipiul Timișoara) către Promotorul de Proiect, respectiv Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara sau către cei desemnați explicit de PP în cererea de finanțare ca destinatari ai clădirilor și/sau terenurilor, înainte de finalizarea proiectului;

- Interzicerea vânzării, închirierii sau ipotecării clădirilor și/sau terenurilor achiziționate cu fonduri din grantul proiectului pe o durată de cinci ani de la finalizarea proiectului sau mai mult dacă sunt stipulate în contractul de proiect;

- Utilizarea bunurilor imobile și/sau terenurilor achiziționate cu fonduri nerambursabile numai în conformitate cu obiectivele proiectului. În special, clădirile vor putea fi utilizate pentru a găzdui serviciile de administrație publică numai dacă o astfel de utilizare este în conformitate cu obiectivul proiectului;

- Menținerea echipamentelor achiziţionate pentru care întregul cost de achiziție a fost acceptat de OP ca fiind eligibil în proprietatea Promotorului de Proiect, pe o durată de minim 5 ani de la încheierea proiectului, şi utilizarea, în tot acest timp, în acelaşi scop pentru care au fost achiziţionate;

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

- Asigurarea de către Promotorul de Proiect a echipamentului respectiv împotriva daunelor (cum sunt: incendiu, furt şi alte incidente pentru care se acordă asigurare în mod obişnuit de către firmele de asigurări), atât pe perioada implementării proiectului, cât şi timp de cel puţin 5 ani după încheierea acestuia;

- Alocarea de resurse de către Promotorul de Proiect pentru întreţinerea adecvată a acestor echipamente pentru cel puţin încă 5 ani după încheierea proiectului;

- Alocarea de resurse de către Promotorul de Proiect pentru furnizarea serviciilor sociale într-una dintre clădirile propuse a fi achiziționate prin proiect pentru cel puţin încă 5 ani după încheierea proiectului;

Având în vedere cele expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local. Director General Șef Serviciu Strategii Programe jr. Rodica Surducan Codruța Darida Întocmit, Consilier gr. superior Angela Ciupa-Rad

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

Atasament: Expunere_motive.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Nr.4857/09.04.2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1

Titlul proiectului de hotărâre

privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1.Descrierea situatiei actuale Prin H.C.L.M.T. nr.218/27.06.2017 s-a înființat Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara și s-a aprobarea Organigrama și Statul de funcţii pentru aceasta. Fondul Roman de Dezvoltare Sociala (FRDS), in calitate de Operator de Program pentru Programul "Dezvoltare locala si reducerea saraciei, cresterea incluziunii romilor" (Dezvoltare locala), finantat prin Granturile SEE si Norvegiene 2014-2021, a lansat joi, 6 decembrie 2018, apelul restrans de propuneri de proiecte "Reducerea saraciei". Apelul ofera suport pentru initierea unor masuri de reducere a saraciei si excluziunii sociale implementate la nivel national si/sau local, masuri care vizeaza dezvoltarea rezultatelor proiectelor finantate anterior prin Programul RO25 "Combaterea Saraciei", finantat din Granturile Norvegiene 2009-2014. Printre solicitantii eligibili in cadrul acestui apel restrans de propuneri de proiecte se regăsește și Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara 2.Schimbari preconizate și rezultate așteptate:

Proiectul propus spre finanțare va avea drept obiectiv Creșterea incluziunii sociale și întărirea coeziunii economice și sociale la nivelul municipiului Timișoara prin acordarea de servicii sociale de tip integrat populației aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin desfășurarea de acțiuni în comunitate și prin promovarea parteneriatului activ și întărirea relațiilor bilaterale. Unul dintre obiectivele specifice ale proiectului va fi ”Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea a două tipuri de servicii sociale de zi, în cadrul a două centre de servicii situate în proximitatea unor zone urbane marginalizate din municipiul Timișoara, către 3160 persoane (copii, tineri și adulți) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, folosind o intervenție de tip integrat”.

Prin intermediul proiectului se intenționează achiziționarea a două clădiri, unde vor fi dezvoltate două tipuri de servicii sociale care vor fi furnizate populației aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din Municipiul Timișoara. Proiectul va fi implementat în cadrul unui parteneriat format din Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în calitate de Promotor de Proiect, Fundația United Way România, în calitate de Partener Proiect, Fundația Județeană pentru Tineret Timiș în calitate de Partener Proiect și Municipiul Oslo în calitate de Partener Proiect. Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara va fi responsabilă cu administrarea celor două clădiri achiziționate prin proiect în scopul dezvoltării de sericii sociale și cu furnizarea de servicii sociale într-un dintre clădiri, iar Fundația United Way România va fi

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

responsabilă cu furnizarea de servicii sociale cealaltă clădire achiziționată prin proiect. Furnizarea serviciilor sociale se va face pe perioada de implementare a proiectului (36 de luni) și pe o perioadă de minim 5 ani după încheierea proiectului. Bugetul estimat al proiectului este de aproximativ 4.200.000 Euro. 3.Alte informatii - nu este cazul 4.Concluzii

Pentru motivele expuse mai sus, se propune: - Transferul proprietății asupra celor două clădiri propuse a fi achiziționate prin proiect (în scopul

furnizării de servicii sociale populație în risc de sărăcie și marginalizare socială din municipiul Timișoara) către Promotorul de Proiect, respectiv Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara sau către cei desemnați explicit de PP în cererea de finanțare ca destinatari ai clădirilor și/sau terenurilor, înainte de finalizarea proiectului;

- Interzicerea vânzării, închirierii sau ipotecării clădirilor și/sau terenurilor achiziționate cu fonduri din grantul proiectului pe o durată de cinci ani de la finalizarea proiectului sau mai mult dacă sunt stipulate în contractul de proiect;

- Utilizarea bunurilor imobile și/sau terenurilor achiziționate cu fonduri nerambursabile numai în conformitate cu obiectivele proiectului. În special, clădirile vor putea fi utilizate pentru a găzdui serviciile de administrație publică numai dacă o astfel de utilizare este în conformitate cu obiectivul proiectului;

- Menținerea echipamentelor achiziţionate pentru care întregul cost de achiziție a fost acceptat de OP ca fiind eligibil în proprietatea Promotorului de Proiect, pe o durată de minim 5 ani de la încheierea proiectului, şi utilizarea, în tot acest timp, în acelaşi scop pentru care au fost achiziţionate;

- Asigurarea de către Promotorul de Proiect a echipamentului respectiv împotriva daunelor (cum sunt: incendiu, furt şi alte incidente pentru care se acordă asigurare în mod obişnuit de către firmele de asigurări), atât pe perioada implementării proiectului, cât şi timp de cel puţin 5 ani după încheierea acestuia;

- Alocarea de resurse de către Promotorul de Proiect pentru întreţinerea adecvată a acestor echipamente pentru cel puţin încă 5 ani după încheierea proiectului;

- Alocarea de resurse de către Promotorul de Proiect pentru furnizarea serviciilor sociale într-una dintre clădirile propuse a fi achiziționate prin proiect pentru cel puţin încă 5 ani după încheierea proiectului;

PRIMAR, VICEPRIMAR, NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

DIRECTOR GENERAL, jr.RODICA SURDUCAN

Cod FO53-03,Ver.1

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N

Atasament: Aviz_juridic.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583  il d i i @ il

Anexă la raportul de specialitate nr. 4816/09.04.2019

AVIZ la raportul de specialitate privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și

Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”

  Constatând din examinarea urmatoarelor: raportul de specialitate privind privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”. Având în vedere prevederile actelor normative în vigoare, și anume: -art. 8.3.1. c), art. 8.3.2, 8.6, lit. d) și art. 8.14, pct. 1 din Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar al Spatiului Economic European 2014-2021; -Ordinul nr. 2.840/6.560/2017 NORME METODOLOGICE din 31 octombrie 2017-de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2017 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2014-2021 si Mecanismului financiar norvegian 2014-2021; -OUG nr. 34/2017 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar Spatiul Economic European 2014-2021 si Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 -Ordin MFE nr. 1284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitantilor/beneficiarilor privati pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari finantate din fonduri europene -Ordinul MDRAPFE/ANAP nr. 6.712/890/2017 privind aprobarea modului de efectuare a achizițiilor în cadrul proiectelor cu finanțare europeana implementate în parteneriat; -dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; Se avizează favorabil raportul de specialitate înregistrat cu nr. 4816/09.04.2019 privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”. Menționăm că prezentul aviz nu privește necesitatea și oportunitatea demersului privind sustenabilitatea investiției realizată în cadrul unui proiect finanțat din granturi SEE și Norvegiene în cadrul Apelului Restrâns de Proiecte ”Reducerea sărăciei”;

De asemenea, avizul nu privește aspectele tehnice, economic-financiare de specialitate ale documentației, nu obligă la emiterea actelor administrative ulterioare, nu înlocuiește obligația structurilor competente de a analiza documentația din punct de vedere al atribuțiilor ce le incumbă și nu se substituie avizului acordat conform Legii nr. 215/2001 din partea secretarului. CONSILIER JURIDIC,

Cod FO53-13,Ver.1

— SI m romania2019.eu Roton lo Cefa Tuniur Suporta
N