FO53-01,ver2
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ NR._________________________________________________________________________________
Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail:[email protected], internet: www.primariatm.ro
APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU
Referat privind aprobarea participării Primăriei Municipiului Timişoara și a Consiliului Local Timişoara prin
Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă la ,, Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017– 2019” în vederea achiziţionării a 3 (trei) autovehicule prin acest program
Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă ce aparține Primăriei Municipiului Timişoara
prin Formaţiunea de Intervenţie Rapidă pe bază de Voluntariat „SALVO” desfăşoară acţiuni de ajutor și salvare a populaţiei, a bunurilor materiale ale acestora în situaţii de urgenţă civilă, calamităţi sau dezastre, asigurând suport tehnic şi logistic structurilor profesioniste (Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul de Poliţie, Inspectoratul de Jandarmi, etc).
Mijloacele de transport alocate Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă sunt: un autoturism Dacia Supernova, un autoturism 2vol minibus Ford Tranzit şi un automobil Mixt Furgonetă Dacia, aceste mijloace de transport nemaiprezentând siguranță la intervenţiile operative în cazul producerii unor situaţii de urgenţă gestionate de către compartiment și Formațiunea „SALVO”.
Toate cele 3 autovehicule întrunesc condițiile de înscriere în „Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019” deoarece au o durată de exploatare maximă, iar efectuarea reparaţiilor auto frecvente/repetate are o valoare majoră din punct de vedere financiar (uzură ridicată, repetate reparații în service-uri, valoare economică ridicată a reparaţiilor şi imposibilitatea reparării microbuzului Ford).
Autoturismul Dacia Supernova cu numărul de înmatriculare TM-12-PMT, este în proprietatea Primăriei Municipiului Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din anul 2001, are o vechime de 16 ani de la data fabricaţiei (2001) şi de la prima înmatriculare (2001).
Automobilul Mixt Furgoneta Dacia cu numărul de înmatriculare TM-18-PMT, este în proprietatea Primăriei Municipiului Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din anul 2003. Are o vechime de 14 ani de la data fabricaţiei (2003) şi de la prima înmatriculare (2003).
Autoturismul Minibus 2Vol. Ford Tranzit cu numărul de înmatriculare TM-07-PMT, este în proprietatea Consiliului Local Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din anul 2006. Are o vechime de 32 ani de la data fabricaţiei (1985) şi 19 ani de la prima înmatriculare (1998).
Cele 3 autoturisme sunt înregistrate în evidențele contabile ale Primăriei Municipiului Timişoara și a Consiliului Local Timişoara ca mijloace fixe, fiind complet amortizate conform adresei nr. SC 2017- 12497/19.05.2017 și a evidențelor contabile furnizate de către Direcția Economică și în proprietate privată. De la data transmiterii lor către compartiment și până în prezent nu au suferit reparații capitale.
Formațiunea „SALVO” intervine operativ la solicitările prin Sistemul Național Unic pentru Situații de Urgență 112 în baza protocoalelor încheiate cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Banat” al județului Timiș, Inspectoratul Județean de Poliție Timiș, Inspectoratul de Jandarmi Timiș, precum și la solicitările cetățenilor municipiului Timișoara.
FO53-01,ver2
În funcţie de specificul solicitărilor, echipele specializate din cadrul formaţiunii intervin operativ în
următoarele misiuni: salvări în plan vertical din spaţii periculoase, în mediul urban și industrial în spații greu
accesibile la înălțime (clădiri înalte, schele, etc), la adâncime ( puțuri, fântâni, canale, etc) precum și pentru intervenții în mediu natural ( peșteri, chei, traversări de râuri);
operaţiuni de cercetare-salvare pe cursuri de apă și operaţiuni subacvatice; operațiuni de căutare-salvare persoane dispărute; operațiuni cu caracter tehnic, deblocări de drumuri și căi de acces, deblocări din lift, etc; activităţi de patrulare, monitorizare, asigurare perimetru, degajare circulaţie, în cazul
situaţiilor de urgenţă; acţiuni de căutare la dărâmături, câmpie, pădure, etc, unde este necesară prezenţa câinilor de
căutare-salvare; asistenţă medicală de urgenţă acordată cetățenilor; activităţi de prevenire a populaţiei asupra pericolelor şi comportamentului în situaţii de
urgenţă, calamităţi naturale, dezastre. Formațiunea „SALVO” a fost înființată în anul 2002 având un număr de 15 voluntari, în prezent
având încadrați 90 de voluntari, statistica intervențiilor consemnate în rapoarte specifice fiind de peste 300 pe an. Ca urmare a complexității intervențiilor, pentru deplasarea în teren în zone greu accesibile a personalului, a echipamentelor (generatoare, compresoare, motopompe, scări, corturi, etc) și a utilajelor specifice (ambarcațiuni, remorci, miniutilaj, grup mobil de intervenție, etc) este imperios necesară dotarea autovehiculelor ce vor fi achiziționate de către compartiment cu: tracțiune integrală, sistem navigație, bare de pavilion longitudinale și transversale, cârlig remorcare, scut metalic, bullbar (bară protecție) dotat cu troliu, inscripționare cu emblemele specifice situațiilor de urgență.
Conform Ordinului nr. 661 din 24.04.2017 privind aprobarea Ghidului de finanţare a “Programului
de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019”, emis de către Ministerul Mediului, art. 31, Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă poate participa în cadrul programului, întrucât îndeplineşte criteriile de eligibilitate.
Ţinând cont de prevederile art. 5, alin. (8) din Ordonanţa nr. 80/2001 (actualizată) privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice prin care se interzice achiziţionarea de autoturisme cu capacitate mai mare de 1600 cmc şi al căror preţ nu poate depăşi contravaloarea în lei a sumei de 18.000 euro, inclusiv TVA, estimăm astfel suma necesară bugetului Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă pentru achiziţionarea a 3 (trei) autoturisme noi:
18.000 euro x 4,5 lei x 3 autovehicule = 243.000 lei (inclusiv T.V.A.) Din totalul sumei, scădem valoarea de 19.500 lei reprezentând cuantumul primei de casare
acordate pentru cele 3 autoturisme, rezultând suma de 223.500 lei (inclusiv T.V.A.), respectiv 187815,13 lei (fără T.V.A.).
În baza celor expuse, PROPUNEM:
1. Aprobarea participării Primăriei Municipiului Timişoara și a Consiliului Local Timişoara prin
Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă la ,,Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019”, în vederea achiziţionării a 3 (trei) autovehicule noi pentru parcul auto propriu.
FO53-01,ver2
2. Aprobarea casării şi predarea a 3 (trei) autovehicule uzate, cu datele de identificare menţionate în
Anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul referat, pentru participarea la ,,Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019”.
3. Aprobarea solicitării în cadrul ,,Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017- 2019” a sumei de 19.500 lei, reprezentând cuantumul primei de casare acordate pentru cele 3 (trei) autovehicule uzate (6.500 lei/autovehicul uzat).
4. Aprobarea utilizării sumei de 243.000 lei (inclusiv T.V.A.) existente în bugetul Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, la Titlul XI ”Active nefinanciare”, cap.71.01.02 ”Mașini, echipamente și mijloace de transport”, reprezentând diferenţa până la acoperirea integrală a preţului pentru achiziţia autovehiculelor noi din cadrul ,,Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019”. Menţionăm ca suma de 243.000 lei este cuprinsă și aprobată în bugetul Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă pe anul 2017 .
VICEPRIMAR DIRECTOR ECONOMIC DAN DIACONU STELIANA STANCIU COMPARTIMENT VOLUNTAR Consilier PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ LOREDANA GAVRILOVICI Consilier IULIAN GĂUREAN AVIZAT JURIDIC
FO53-01,ver2
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ NR._________________________________________________________________________________
Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail:[email protected], internet: www.primariatm.ro
ANEXA 1
DATELE de IDENTIFICARE ale autovehiculelor uzate ce fac obiectul participării la ,, Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019”
Nr. crt
Categoria Marca Tipul An fabrica ţiei
Data primei înmatri culări
Număr/ serie de identificare
Număr de înmatricula
re
Capaci tate
cilindri că
cm3 1 Autoturism Dacia
Supernova 2001 2001 UU1R523151298235 TM 12 PMT 1390
2 Autoturism
Dacia Mixt Furgoneta
2003 2003 UU1D4F76X33340104 TM 18 PMT 1461
3 Autoturism Ford 2Vol.
Minibus
Tranzit 1985 1998 WFOKXXGBVKFB84305 TM 07 PMT 2496
COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Consilier Iulian Găurean
Consilier Loredana Gavrilovici
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTI NR. SHE 6 IS) TAR PENTR 5.03" ITUAŢII DE URGENŢĂ Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail: cvsu(Qprimariatm.ro, internet: www.primariatm.ro ANEXA 1 LA TO Nr 204 du 30.05. Zo4] DATELE de IDENTIFICARE ale autovehiculelor uzate ce fac obiectul participării la „ Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional 2017-2019” Categoria | Marca Tipul An Data Număr/ Număr de | Capaci fabrica | primei serie de identificare înmatricula tate ției înmatri re cilindri culări că cm? Autoturism | Dacia Supernova | 2001 2001 UU1R523151298235 TM 12 PMT 1390 | Dacia [Mixt] 2003] 2003 | UU1D4F76X33340104 TM ISPMT | 1461 Autoturism | Furgoneta 2] Autoturism Ford Tranzit 1985 1998 | WFOKXXGBVKFB84305 | TMO7PMT | 249% 2Vol. Minibus LL E COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ Consilier Loredana Gavrilovici FOS3-01,ver2