keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 200/26.05.2009 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2009 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara

26.05.2009

Hotararea Consiliului Local 200/26.05.2009
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2009 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2009 - 10217/14.05.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa Regiei Autonome de Transport Timişoara cu nr. RE2009-001512/21.04.2009 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2009;
Având în vedere prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor nr. 616/04.05.2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli de către agenţii economici;
În baza prevederilor art. 3 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificările si completările ulterioare;
În conformitate cu Legea nr. 18/27.02.2009 a bugetului de stat pe anul 2009;
Având în vedere Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
În baza Hotărârii nr. 34 din 21.04.2009 a Regiei Autonome de Transport Timişoara;
Având în vedere prevederile art. 36, alin. (2), lit. a) şi d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2009 al Regiei Autonome de Transport Timişoara, prevăzut în Anexa 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Se aprobă criteriile şi obiectivele de performanţă pentru anul 2009 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara, prevăzute în Anexa 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Aprecierea gradului de îndeplinire a fiecărui criteriu şi obiectiv de performanţă din Anexa 2 se va limita la maximum 110 %.

Art. 4: Formulele de calcul ale criteriilor şi obiectivelor de performanţă sunt cuprinse în Anexa 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Drumuri şi Transporturi şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Regiei Autonome de Transport Timişoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ADRIAN PAU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: REFERAT.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA DRUMURI SI TRNSPORTURI SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE BIROUL TRANSPORT NR.

APROBAT PRIMAR

Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

R E F E R A T

privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2009 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara

Având în vedere adresa Regiei Autonome de Transport Timişoara cu numărul RE2009- 001512/21.04.2009 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2009 de către Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Timişoara; În conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor nr. 616/04.05.2000, pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli de către agenţii economici;

PROPUNEM:

1. Aprobarea prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome de Transport Timişoara;

2. Aprobarea prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pe anul 2009 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara, precum şi formulele de calcul ale criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2009.

Cod FP53-01, ver. 1

DIRECTOR , DIRECŢIA DRUMURI ŞI TRANSPORTURI DIRECTOR ECONOMIC,

CULIŢĂ CHIŞ SMARANDA HARACICU

ŞEF SERVICIU, ŞEF BIROU, ADRIAN COLOJOARĂ CRISTINA GAVRA

CONSILIER, ŞEF SERVICIU JURIDIC, Jr. NASTASIA MIRCEA MIRELA LASUSCHEVICI

Atasament: Anexa3.pdf

ANEXA 3

Formule de calcul ale criteriilor de performanţă

1. Randamentul [ căl/km ] =

2. Pondere ture realizate [ % ] = x 100

3. Pondere km de transport urban realizaţi [ % ] = x 100

4. Modul de rezolvare a petiţiilor, inclusiv cele referitoare la comportarea faţă de publicul călător [ % ] = x 100

5. Gradul de curăţenie şi dezinfecţie zilnică al mijloacelor de transport în comun [ % ] = x 100

6, 7, 8. Viteza medie comercială la tramvaie, troleibuze şi autobuze [ km/h ] =

9. Coeficientul de utilizare a parcului [ % ] = x 100

Nr. de călători transportaţi Km. realizaţi

Nr. ture realizate zilnic . Nr. ture planificate zilnic

Km. realizaţi transport urban zilnic . Km. planificaţi transport urban zilnic

Nr. petiţii care au fost rezolvate în termen legal . Nr. total petiţii

Nr. autovehicule curate controlate la ieşire din depou . Nr. autovehicule controlate

Km. realizaţi traseu . Ore circulaţie realizate traseu exclusiv staţionările la capete de linie

Nr. vehiculelor active zilnic . Nr. vehicule inventar

ANEXA 3

Formule de calcul ale obiectivelor de performanţă

1. Gradul de îndeplinire a criteriilor de performanţă [ % ] 2. Productivitatea muncii [ lei/pers ] =

3. Menţinerea şi îmbunătăţirea sistemului de management integrat calitate-mediu-sănătate şi securitate în muncă conform standardelor în vigoare [ % ] = x 100

4. Ponderea cheltuielilor cu salariile în cheltuieli totale [ % ] = x 100

5. Solvabilitatea patrimonială [ % ] = x 100

6. Grad de îndatorare [ % ] = x 100

7. Perioada de recuperare a creanţelor [ zile] = x nr.zile calend.cumulate de la începutul anului

8. Cheltuieli la 1000 lei venituri [ lei ] = x 1000

9. Achitarea obligaţiilor în termenele legale:[ % ] = x 100

10. Indice de creştere venituri raportat la cheltuieli = x

V1 – veniturile perioadei realizate V0 – veniturile perioadei anterioare celei analizate Ch1 – cheltuielile perioadei realizate Ch0 – cheltuielile perioadei anterioare celei analizate

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

Cifra de afaceri . Nr. salariaţi

Nr.zile calend. cumulate de la începutul anului cu certificare SMI. Nr.zile calend. cumulate de la începutul anului

Cheltuieli cu salariile . Cheltuieli totale

Capital propriu (Capital social + Rezerve ) . Capital propriu + Total credite

Datorii totale . Total active

Total creanţe . Cifra de afaceri

Cheltuieli totale . Venituri totale

Total obligaţii la bugete şi fonduri speciale – penalităţi şi majorări . Total obligaţii la bugete şi fonduri speciale

V 1 .

V0

Ch 0 .

Ch1

Atasament: Anexa2-1.pdf

ANEXA 2

0 2 6 7

1 % 100 0,50

2 lei/pers minim 44000 0,10

3 % 100 0,10

4 % max. 58 0,05

5 % min.40 0,05

6 % max.60 0,05

7 zile max.30 0,05

8 lei maxim 999,48 0,05

9 % 100 0,03

10 - min. 1 0,02

100,00 1,00

DIRECTOR, SEF SERVICIU, CULITA CHIS ADRIAN COLOJOARA

OBIECTIVE DE PERFORMANŢĂ propuneri R.A.T.T. anul 2009

Coefic. de

ponderare

Nr. crt. U.M.

Propuneri 2009

Achitarea obligaţiilor în termenele legale: [(Total obligaţii - penalit. şi majorări) /total oblig. la bugete şi fonduri speciale]x100

Grad de îndatorare: ( datorii totale/total active)x100

Perioada de recuperare a creanţelor: ( total creanţe/cifra de afaceri) x nr.zile de la înc.anului

Cheltuieli la 1000 lei venituri:

Gradul global de îndeplinire a obiectivelor

Denumirea indicatorului

1

Gradul de îndeplinire a criteriilor de performanţă

Productivitatea muncii: ( cifra de afaceri/nr salariati)

Menţinerea şi îmbunăt. sistemului de management integrat calitate-mediu- securitate şi sănătate în muncă în vederea respectării standardelor europene în vigoare

Ponderea cheltuielilor cu salariile în cheltuieli totale: (cheltuieli cu salariile/cheltuieli totale)x100

Solvabilitate patrimonială: (capital propriu/capital propriu + total credite)x100

Indice de creştere venituri raportat la cheltuieli

Atasament: Anexa2.pdf

ANEXA 2

0 2 6 7

1 căl / km minim 8,5 0,20

2 % min 90 0,10

3 % min 90 0,10

4 % 100 0,10

5 % 100 0,10

6 km/h 15 0,10

7 km/h 14 0,10

8 km/h 16,5 0,10

9 % min 61 0,10

1,00

Obs: -

DIRECTOR, SEF SERVICIU, CULITA CHIS ADRIAN COLOJOARA

CRITERII DE PERFORMANŢĂ propuneri R.A.T.T. anul 2009

Randamentul: ( călători transportaţi / kilometru )

4.Propunerile vizând indicatorii de exploatare au ţinut cont de condiţiile de trafic existente şi de influenţa datelor generate de " Sistemul de eficientizare a veniturilor şi cheltuielilor RATT"

La calculul realizării criteriilor şi obiectivelor de performanţă se va ţine seama de următoarele: 1.Creanţele vor fi diminuate cu valoarea T.V.A. de recuperat şi subvenţii de încasat. 2.Datoriile vor fi diminuate cu valoarea datoriilor la furnizori, ce urmează a fi onorate din alocaţii bugetare şi valoarea creditelor pe termen lung. 3.Solvabilitatea patrimonială va fi calculată în funcţie de total credite pe termen scurt şi de patrimoniul propriu, neluându-se în calcul şi patrimoniul public.

Gradul de curăţenie şi dezinfecţie zilnică al mijl.de transport în comun: (nr. de autoveh.curate controlate la ieşire din depou /nr. autovehicule controlate) x 100

Viteza medie comercială la tramvaie

Viteza medie comercială la troleibuze

Pondere ture realizate : ( Nr.de ture realizate zilnic/Nr.de ture planificate zilnic)x100

Ponderea km de transport urban realizaţi: ( Nr. km transp.urban realizaţi zilnic/ Nr. km transp.urban programaţi zilnic)x100

Modul de rezolvare a petiţiilor, inclusiv cele referitoare la comportarea faţă de publicul călător: (nr.petiţii care au fost rezolvate în termen legal/nr total petiţii)x100

Coeficientul de utilizare a parcului

Viteza medie comercială la autobuze

Coefic. de

ponderare

Gradul global de îndeplinire a criteriilor

Nr. crt. U.M.

Propuneri 2009Denumirea indicatorului

1

Atasament: Anexa1.pdf

1

ANEXA 1 BUGET VENITURI ŞI CHELTUIELI R.A.T.T. PENTRU ANUL 2009

INDICATORI NR. CRT

PREVEDERI 2008

REALIZAT 2008

PREVEDERI 2009

0 1 2 3 4

I. VENITURI TOTALE, din care: (rd. 02 +rd13) 1 75.881.000,00 75.020.398,00 88.456.622,00

1. Venituri din exploatare, din care: 2 75.851.000,00 74.887.785,00 88.296.622,00

a) Venituri din activitatea de bază – 704 (exclusiv subvenţii)

3 35.075.000,00 32.490.451,00 36.942.000,00

b) Venituri din alte activităţi – 703, 706, 707, 708, 722

4 2.050.000,00 2.767.782,08 3.500.000,00

c) Venituri din surse bugetare, din care: 5 36.726.000,00 37.141.978,00 44.354.622,00

- Subvenţii pentru produse şi activităţi 6 0,00 0,00 0,00

- Subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi de tarif (exclusiv TVA) – 741

7 36.726.000,00 37.141.978,00 44.354.622,00

- Transferuri 8 0,00 0,00 0,00

- Prime acordate de la bugetul statului 9 0,00 0,00 0,00

- Alte sume primite de la bugetul statului 10 0,00 0,00 0,00

d) Venituri din fonduri speciale 11 0,00 0,00 0,00

e) Alte venituri din exploatare – 754, 758, 781 12 2.000.000,00 2.487.573,92 3.500.000,00

2. Venituri financiare 13 30.000,00 132.613,00 160.000,00

II. CHELTUIELI TOTALE, din care: (rd. 15+ rd. 37)

14 75.731.000,00 85.631.305,68 88.405.780,00

1. Cheltuieli pentru exploatare – total, din care: 15 72.731.000,00 76.505.381,68 85.005.780,00

a) Cheltuieli materiale 16 17.789.000,00 17.387.855,00 17.800.000,00

b) Cheltuieli cu personalul, din care: 17 48.128.000,00 44.964.262,86 49.554.780,00

- Salarii brute – 641 18 35.151.00,00 32.262.566,00 34.800.000,00

- Colaboratori – 621 19 0,00 16.274,00 0,00

Contribuţie la asigurările sociale de stat – 6451 (19,5% + 0,85% )/2008 (20,5% + 0,85% )/2009

20 6.854.000,00 5.997.703,00 7.429.800,00

2

Ajutor de şomaj – 6452 (1% + 0,25%) 21 352.000,00 322.843,00 435.000,00

- Contribuţie la asigurările sociale de sănătate, conform L95/2006 şi L388/2007 – 6453 (5,5%)

22 2.320.000,00 1.679.400,00 1.914.000,00

Alte cheltuieli cu personalul, din care: 23 3.451.000,00 4.685.476,86 4.975.980,00

- Fond special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap, conform OUG nr. 102/1999 – 635

24 170.000,00 161.833,83 173.415,00

- Fond iniţial pentru funcţionarea sistemului de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale conf. HG 2269/2004 – 6451- 0,799%

25 281.000,00 250.768,00 296.205,00

alte cheltuieli privind asigurările şi protecţia socială - 6458, 6456

26 387.000,00 1.748.594,00 1.906.360,00

- Tichete de masă – 642 27 2.500.000,00 2.524.281,03 2.600.000,00

c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea şi provizioanele – 681

28 3.000.000,00 5.956.581,48 8.800.000,00

d) Cheltuieli cu sponsorizarea 29 250.000,00 315.971,17 200.000,00

e) Cheltuieli cu tichetele cadou 30 500.000,00 489.110,00 450.000,00

f) Cheltuieli prevăzute în Codul Muncii (actiuni social – culturale), din care:

31 703.000,00 402.759,00 500.000,00

- Transferuri sau subvenţii 32

g) Cheltuieli de protocol – 623 33 3.000,00 28.198,00 1.000,00

h) Cheltuieli reclamă şi publicitate – 623 34 20.000,00 23.893,00 20.000,00

i) Alte cheltuieli, din care: 35 838.000,00 5.226.693,00 5.730.000,00

cheltuieli cu asigurarile 36 1.212.455,00 1.680.000,00

cheltuieli cu impozite si taxe (635) 37 417.000,00 450.000,00

alte cheltuieli cu serviciile prestate de terti (611,626,627,628) 38 3.597.238,00 3.600.000,00

j) Comisioane şi onorarii – 622 39 125.000,00 687.648,17 650.000,00

k) Alte cheltuieli de exploatare – 658, 654 40 2.125.000,00 1.022.410,00 1.300.000,00

2. Cheltuieli financiare – 665,666,668 41 3.000.000,00 9.125.924,00 3.400.000,00

III. REZULTATUL BRUT – profit (pierdere) 42

150.000,00 -

10.610.907,68 50.842,00

IV. ALTE SUME DEDUCTIBILE STABILITE CONFORM LEGII, din care:

43 0,00 0,00 0,00

3

- Fond de rezervă 44 0,00 0,00 0,00

V. ACOPERIREA PIERDERILOR DIN ANII PRECEDENŢI

45 0,00 0,00 0,00

VI. IMPOZIT PE PROFIT 46 24.000,00 0,00 8.134,72

VII. PROFITUL DE REPARTIZAT (potrivit OG nr.64/2001), din care:

47 126.000,00 0,00 42.707,28

a) Rezerve legale 48 0,00 0,00 0,00

b) Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi 49 126.000,00 0,00 42.707,28

c) Alte rezerve constituite ca surse proprii de finanţare, aferente profitului rezultat din vânzări active, respectiv aferente facilităţilor fiscale la impozitul pe profit

50 0,00 0,00 0,00

d) Alte repartizări prevăzute de lege 51 0,00 0,00 0,00

e) Până la 10% pentru participarea salariaţilor la profit 52 0,00 0,00 0,00

f) Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat

53

0,00 0,00 0,00

g) Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la lit. a-f 54 0,00 0,00 0,00

VIII. SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care:

55 91.438.000,00 80.493.849,00 19.784.000,00

1. Surse proprii, din care: 56 3.000.000,00 108.697,00 8.870.000,00

· Amortizare 57 0,00 8.870.000,00

· Fond de dezvoltare 58 0,00 0,00

· Fonduri proprii 59 0,00 0,00

2. Alocaţii de la bugetul de stat şi local 60 9.294.000,00 13.771.671,00 10.914.000,00

3. Credite bancare (credit furnizor) 61 79.144.000,00 66.613.481,00 0,00

- Interne 62 79.144.000,00 66.613.481,00 0,00

- Externe 63 0,00 0,00

4. Alte surse 64 0,00 0,00

IX. CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care:

65 91.438.000,00 80.493.849,00 19.784.000,00

1. Investiţii, inclusiv investiţii în curs la finele anului 66 91.438.000,00 80.493.849,00 13.529.000,00

4

2. Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii

67 0,00 0,00 6.255.000,00

- Interne 68 0,00 0,00 6.255.000,00

- Externe 69 0,00 0,00 0,00

X. REZERVE, din care: 70 0,00 0,00 0,00

I. Rezerve legale 71 0,00 0,00 0,00

II. Rezerve statutare 72 0,00 0,00 0,00

III. Alte rezerve 73 0,00 0,00 0,00

IX DATE DE FUNDAMENTARE 74

1. Venituri totale 75 75.881.000,00 75.020.398,00 88.456.622,00

2. Costuri aferente volumului de activitate 76 75.731.000,00 85.631.305,68 88.405.780,00

3. Număr prognozat de personal la finele anului, din care:

77 1.413,00 1.422,00 1.400,00

Activitate de bază 78

Alte activităţi 79

4. Număr mediu personal total, din care: 80 1.413,00 1.514,00 1.450,00

Activitatea de bază 81

Alte activităţi 82

5. Fond salarii brut, din care: 83 35.151.000,00 32.262.566,00 34.800.000,00

a) Fond de salarii aferent posturilor blocate 84 0,00 0,00 0,00

b) Fond de salarii aferent conducătorului agentului economic potrivit OUG nr. 79/2009, din care:

85 91.000,00 92.155,00 65.688,00

Sporuri, adaosuri, premii şi alte drepturi de natură salarială, potrivit OUG 79/2009

86 30.000,00 0,00 0,00

Premiul anual, potrivit OUG 79/2009 87 0,00 0,00 0,00

c) Fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract de muncă

88 35.078.000,00 32.262.566,00 34.800.000,00

6. Câştigul mediu brut pe salariat 89 24.825,19 21.240,50 23.951,06

7. Productivitatea muncii pe total personal (lei/persoană) (rd.75/rd.80) – în preţuri curente

90 51.000,00 52.756,96 61.004,57

5

8. Productivitatea muncii pe total personal mediu (lei/persoană)(rd75/rd.80) – în preţuri comparabile

91 54.000,00 55.394,81 64.054,80

9. Productivitatea muncii pe total personal mediu (unităţi fizice/număr personal)

92 62.502.000,00 58.332.448,00 58.876.884,00

10. Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale cheltuieli totale/venituri totale x 1000

93 998,02 1.141,44 999,43

11. Plăţi restante – total 94 10.000.000,00 7.179.550,83 7.000.000,00

Preţuri curente 95 10.000.000,00 7.179.550,83 7.000.000,00

Preţuri comparabile (rd 95 x indicele de creştere a preţurilor prognozat)

96 10.500.000,00 7.538.528,37 7.500.000,00

12. Creanţe restante – total 97 2.000.000,00 2.000.000,00

Preţuri curente 98 2.000.000,00 2.000.000,00

Preţuri comparabile (rd 98 x indicele de creştere a preţurilor prognozat)

99 2.100.000,00 2.100.000,00

NOTĂ:

1) Prezentul Buget de venituri şi cheltuieli se poate rectifica în cursul anului 2009 de câte ori situaţia o impune.

2) Rd. 91, 92, şi 93 sunt calculate conform Ordinului 502/27.08.2001 şi a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 79/2008.

3) În cheltuielile cu salariile pe anul 2009 s-a cuprins suma de 5.280 lei, reprezentând indemnizaţia membrilor de Consiliu de Administraţie.

4) Câştigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenţa sumelor prevăzute pentru plata indemnizaţiei membrilor Consiliului de Administraţie şi a conducătorului unităţii.

5) Rd. 18 „Salarii brute-641” include şi salariile compensatorii acordate personalului prevăzut pentru disponibilizare pe parcursul anului 2009.

DIRECTOR ŞEF SERVICIU CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ