keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 159/29.05.2007 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale în municipiul Timisoara pentru anul 2008

29.05.2007

Hotararea Consiliului Local 159/29.05.2007
privind stabilirea impozitelor si taxelor locale în municipiul Timisoara pentru anul 2008


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având in vedere Referatul nr. 58/15.05.2007 al Direcţiei Fiscale aprobat de Primarul Municipiului Timisoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii , prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor, Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate,protecţie socială, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara ;
Având în vedere prevedrile art. 16 alin. 2 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale;
Având în vedere prevederile art. 253 alin. 2 si 6, art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, art. 265 alin. 2, art. 267 alin. 1, 4, 7, 11, 12,13, art. 268 alin. 1, 2, 3, 4, 5, art. 270 alin. 4, art. 271 alin. 2 lit. a si b, alin. 5, art. 275 alin. 2, art. 278 alin. 1, art. 279 alin. 2, art. 282 alin. 1 si 2, art. 283 alin. 1, 3, art. 286 alin. 1, 2, 3 si 6, art. 287, din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificata si completata;
Avand in vedere prevederile, pct. 54 alin 1 si 2, pct. 146, pct. 155 alin. 1 lit. c, pct. 156 alin. 2, pct. 158 alin. 3 si 4, pct. 163 alin. 2, pct. 165 alin. 1., pct. 169, pct. 180, pct. 185 alin. 1, pct. 188 alin. 1 lit.a, pct. 220 alin. 1, pct. 221^1, pct. 222, pct. 224 alin. 1 si 2, pct.290 ^1 alin. 1 si 2 din Hotărârea Guvernului nr. 44 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind codul fiscal, modificata si completata;
In temeiul prevederilor art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1514/2006 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora precum si amenzile aplicabile in anul fiscal 2007 ;
Avand in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) şi alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată;
In temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publică locală , republicată;



HOTARASTE

Art. 1 Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2008, dupa cum urmeaza :
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2008
b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a cladirii la calcularea impozitului pe cladiri în cazul persoanelor juridice, se stabileste la 1,5 %;
c) cota impozitului pe cladiri în cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, se stabileste la 5%;
d) cota impozitului pe cladiri, in cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperată integral pe calea amortizarii, se stabileste la 1%
e) cota taxei pentru servicii de reclama si publicitate se stabileste la 3%;
f) cota taxei hoteliere se stabileste la 0,5 % fiind aplicata la tariful de cazare practicat de unitatile de profil, pentru intreaga perioada de cazare.

Art.2: Pentru plata cu anticipatie, pâna la data de 31 martie 2008, a impozitului pe cladiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2008 de catre contribuabilii persoane fizice si juridice, se acorda o bonificatie de 10%.

Art. 3: (1) Majorarea anuala aplicata impozitului pe cladire de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara, pentru anul fiscal 2008, se stabileste dupa cum urmeaza:
a) pentru anul fiscal 2008, in cazul impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, se aplica majorarea in cota de 6%.
b) pentru anul fiscal 2008, în cazul impozitului pe cladire stabilit în conditiile art.1 literele "b" "c" si "d", datorat de catre contribuabilii persoane juridice, se aplica majorarea in cota de 20%
(2) In cazul impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, majorarea anuala in cota de 6% este inclusa in nivelurile acestora prevazute in Anexa nr. 1.
Art. 4: (1) Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, in conditiile prezentei hotarari, au obligatia sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al consiliului local, pana la data de 31 ianuarie 2008, sub sanctiunile prevazute de lege.
(2) Pentru panourile, afisajele sau structurile de afisaj amplasate în cursul anului, declaratia de impunere se depune la compartimentul de specialitate în termen de 30 de zile de la data instalarii acestora.

Art.5: În Anexa nr.2 la prezenta hotarâre se stabilesc categoriile de persoane fizice care pot beneficia de facilitati fiscale în anul 2008, precum si procedura de acordare a acestora.

Art. 6: Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, acordate de Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru anul 2008, sunt reglementate in Anexa nr. 3.

Art. 7: Procedura, criteriile si conditile de acordare a facilitatilor fiscale de care pot beneficia persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 de euro, finalizate dupa data de 31.12.2007, sunt reglementate in Anexa nr. 4.

Art. 8: Taxele speciale instituite prin prezenta hotarare si cuantumul acestora sunt prevazute in Anexa nr. 5.

Art. 9 : Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 10: Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu anul fiscal 2008.

Art.11: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarâri se incredinteaza Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, Directia Urbanism, Directia Patrimoniu, Directia Edilitara din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art.12: Prezenta hotarâre se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Politia Comunitara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
AUREL AVRAM JECU
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: ANEXA3-2008.pdf

Anexa 3 ____________________

Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2008

1. Contribuabilii persoane fizice, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata

impozitului datorat pentru locuinţa de domiciliu, în cazul în care aceştia se obligă ca în anul în care beneficiază de această facilitate fiscală (2008) să realizeze următoarele lucrări:

- înlocuire tâmplărie exterioară la clădiri cu tâmplărie din geam termopan; - înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă sau refacerea

acoperişurilor vechi tip şarpantă; - izolaţii termice şi hidro la faţade şi terasele imobilelor; - refacerea faţadelor imobilelor (îndepărtarea placajelor care se desprind de pe

faţade şi înlocuirea cu alte placaje noi, fie îndepărtarea completă a placajelor şi astuparea rosturilor cu spumă, retencuire, zugrăvire, alte soluţii tehnice cât şi refacerea faţadelor unde există tencuială şi ornamente.

Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria: monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecţie precum şi pentru înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă.

2. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabilii ce beneficiază de scutire, în cursul anului 2008.

3. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili.

4. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuinţa de domiciliu, certificată de copia buletinului de identitate a solicitantului.

5. După terminarea lucrării, persoanele care solicită scutirea trebuie să depună documente justificative: copii de pe facturi şi chitanţe fiscale, copii de pe buletinele de identitate ale proprietarilor cu adresa de domiciliu, copie autorizaţie de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară in extenso, copie, nu mai vechi de 30 de zile (pentru Asociaţii de Proprietari), tabel cu persoanele care fac parte din Asociaţia de Proprietari, semnat şi ştampilat de către administrator şi fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor.

6. Contribuabilii beneficiază de această facilitate, în cazul în care la data depunerii dosarului nu figurează în evidenţele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiţii se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara.

7. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2008, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara pe baza referatului întocmit de către Direcţia Urbanism.

DIRECTOR URBANISM Arh. Emilian Sorin Ciurariu

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA FISCALA

APROBAT PRIMAR

Dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU

R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2008

in Municipiul Timisoara

În conformitate cu prevederile pct. 290^1 alin. 2 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea

Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal “Pentru anii fiscali 2008 si 2009, consiliul local adopta hotarari privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, pana la data de 31 mai a anului precedent si vor fi aplicate incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator”. In baza prevederilor Legii nr. 571/2003 consiliul local are competenta sa stabileasca cota impozitelor si taxelor locale, cand acestea se determina pe baza de cota procentuala, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevazute in suma fixa, stabilirea altor taxe locale tinand cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificatiei de pana la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice si juridice prevazute la art. 286 din Codul fiscal asa cum a fost completat si modificat de Legea nr. 343/2006. De asemenea, prin codul fiscal persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, organul competent sa instituie in sarcina contribuabililor aceasta obligatie fiind consiliul local. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora. În conformitate cu prevederile art.282 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum si cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale. Potrivit art.30 din Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual. Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale in calitate de initiator al Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2008 de catre compartimentele de specilitate care administreaza aceste impozite si taxe prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat. (adresa Sc2007-10448/11.05.2007 a Serviciului Publicitate

si Comert, SC2007/10448/10.05.2007 a Serviciului Public de Administrare Locuinte si Utilitati, Sc2007-104488/09.05.2007 a Directiei Edilitare- Serviciul Promovare, Corelare si Avizare Investitii, Sc 2007/104488/07.05.2007 a Directiei Edilitare, SC2007/10448/08.05.2007 a Serviciului Administrare Fond Funciar, SC2007/10448/07.05.2007 a Directiei Urbanism, SC2007-10488/07.05.2007 a Directiei Comunicare si SC2007/10448/08.05.2007 a Directiei Urbanism, SC2007-11053/14.05.2007 a Directiei Patrimoniu.) Avand in vedere cele prezentate mai sus,

PROPUNEM:

1. Stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2008, dupa cum urmeaza :

a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2008 b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a cladirii la calcularea impozitului pe cladiri în cazul persoanelor juridice, se stabileste la 1%; c) cota impozitului pe cladiri în cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, se stabileste la 5%; d) cota impozitului pe cladiri, in cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperată integral pe calea amortizarii, se stabileste la 1% e) cota taxei pentru servicii de reclama si publicitate se stabileste la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileste la 0,5 % fiind aplicata la tariful de cazare practicat de unitatile de profil, pentru intreaga perioada de cazare.

2. Pentru plata cu anticipatie, pâna la data de 31 martie 2008, a impozitului pe cladiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2008 de catre contribuabilii persoane fizice si juridice, se acorda o bonificatie de 10%.

3. Majorarea anuala aplicata impozitului pe cladire de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara, pentru anul fiscal 2008, se stabileste dupa cum urmeaza: a) pentru anul fiscal 2008, in cazul impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, se aplica majorarea in cota de 6%. b) pentru anul fiscal 2008, în cazul impozitului pe cladire stabilit în conditiile art.1 literele „b” „c” si „d”, datorat de catre contribuabilii persoane juridice, se aplica majorarea in cota de 20%

4. In cazul impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, majorarea anuala in cota de 6% este inclusa in nivelurile acestora prevazute in Anexa nr. 1.

5. Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, in conditiile prezentei hotarari, au obligatia sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al consiliului local, pana la data de 31 ianuarie 2008, sub sanctiunile prevazute de lege.

6. Pentru panourile, afisajele sau structurile de afisaj amplasate în cursul anului, declaratia de impunere se depune la compartimentul de specialitate în termen de 30 de zile de la data instalarii acestora.

7. În anexa nr.2 la prezentul referat se stabilesc categoriile de persoane fizice care pot beneficia de facilitati fiscale în anul 2008, precum si procedura de acordare a acestora.

8. Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, acordate de Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru anul 2008, sunt reglementate in Anexa nr. 3.

9. Procedura, criteriile si conditile de acordare a facilitatilor fiscale de care pot beneficia persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 de euro, sunt reglementate in Anexa nr. 4.

10.Taxele speciale instituite prin prezenta hotarare si cuantumul acestora sunt prevazute in Anexa nr. 5.

11. Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul referat.

Director executiv Directia fiscala a Municipiului Timisoara

Adrian Bodo

Vizat juridic Mirela Lasuschevici

Atasament: Anexa_5.pdf

1

Anexa nr. 5 _______________________

Taxele speciale stabilite pentru anul fiscal 2008

Nr. Crt. Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale

-lei- Denumirea compartimentului de

specialitate care presteaza serviciul taxabil

1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA – pentru angajatii PMT

20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali

20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate

Directia Patrimoniu-

Serviciul Tehnic Edilitate

2. Taxa concesiune loc de veci 70 lei/loc/7ani Directia Patrimoniu Serviciul Public de Administrare

Locuinte si Utilitati- Compartiment cimitire

3. Taxa imprimat 6 lei Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert

4. Cost autocolant 10 lei Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert

5. Taxa artificii 200 lei/min. Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert

6. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv ziua

depunerii

-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act

Toate seviciile si compartimentele de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si Directia

Fiscala 7. Taxa permise de interventie 100 lei Directia Edilitara

8. Taxa avize de principiu si predari de amplasament

200 lei Directia Edilitara

2

9. Taxa permise de spargere 120 lei Directia Edilitara

10. Taxa evaluari zone verzi 200 lei Directia Edilitara

11. Taxa pentru eliberarea certificatului energetic al cladirilor

a) pana la 150mp inclusiv – 5 lei b) intre 151 si 250mp inclusiv- 6 lei c) intre 251 si 500mp inclusiv- 8 lei d) intre 501 si 750mp inclusiv- 9 lei e) intre 751 si 1.000mp inclusiv – 11 lei f) peste 1000mp – 11+1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp

Directia Edilitara

12. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane fizice

a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv :

7 lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8

lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 10

lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12

lei/mp f) peste 1.000 mp. 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata de 1.000 mp.

Directia Urbanism- Banca de Date Urbane

13. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane juridice

a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7

lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8

lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 10

lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12 lei

Directia Urbanism- Banca de date Urbane

3

/mp f) peste 1.000 mp

12 lei + 1leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp

14. Taxa acord iesire din indiviziune –persoane fizice

a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp

c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp

d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp

e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12 lei /mp

f) peste 1.000 mp 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce

depaseste suprafata de 1.000 mp

Directia Urbanism- Banca de date urbane

15. Taxa acord iesire din indiviziune –persoane juridice

a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp

c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp

d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp

e) intre 751-1.000 mp. inclusiv : 12 lei /mp

f) peste 1.000 mp: 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata

de 1.000 mp

Directia urbanism- Banca de date urbane

16. Taxa avize de principiu si predari amplasament

20 lei Directia Urbanism

17. Taxa eliberare planuri de situatie-persoane fizice

1 :500 format A4 – 6 lei 1 :500 format A3 – 8 lei

Directia Urbanism- Banca de Date Urbane

4

1 :10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A3 – 12 lei

1 : 1000 format A4 – 5 lei 1 :1000 format A3 – 6 lei 1 :2000 format A4 – 4 lei 1 :2000 format A3 – 5 lei 1 :5000 format A4 – 7 lei 1 :5000 format A3 – 8 lei

1 :10000 PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A4- 6 lei

18. Taxa eliberare planuri de situatie –persoane juridice

1 :500 format A4 – 6 lei 1 :500 format A3 – 8 lei

1:10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format – 12 lei

1 :1000 format A4 – 5 lei 1 :1000 format A3 – 6 lei 1 :2000 format A4 – 4 lei 1 :2000 format A3 – 5 lei 1 :5000 format A4 – 7 lei 1 :5000 format A3 – 8 lei

1:10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A4 - 6 lei

Directia Urbanism – Banca de Date Urbane

19. Taxa eliberare proces verbal de vecinatati –persoane fizice

a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp

c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp

d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp

e) intre 751-1.000 lei/mp. inclusiv : 12 lei /mp

f) peste 1.000 mp: 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp

Directia urbanism- Banca de date urbane

5

ce depaseste suprafata de 1.000 mp 20. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati

–persoane juridice conform HG 834/1991 a) până la 150 m² inclusiv : 5

lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7

lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8

lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 8

lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12

lei/mp f) peste 1.000 mp. 12 lei +1 leu/mp

pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp

Directia urbanism- Banca de Date Urbane

21. Taxa emitere adeverinta de existenta sau inexistenta constructii –persoane fizice

50 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

22. Taxa emitere adeverinta de existenta sau inexistenta constructii –persoane juridice

50 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

23. Taxa emitere adeverinta teren intravilan – persoane fizice

6 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

24. Taxa emitere adeverinta teren intravilan – persoane juridice

6 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

25. Taxa cautare acte in arhiva 10 lei /doc. Compartiment arhivă 26. Taxa eliberare copii Format A4 – 2 lei

Format A3 – 4 lei Compartiment arhivă

27. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in termen

de 7 zile lucratoare

1000 Directia Urbanism

28. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire in regim de urgenta– in termen

de 7 zile lucratoare

1000 + 10% aplicat la taxa de autorizare Directia Urbanism

29. Taxa pentru eliberare acord unic 30 Directia Urbanism

6

30. Taxa eliberare informatii 1. taxa pentru eliberare planse

2. taxa pentru eliberare parte scrisa

10/pag Directia Urbanism-

31. Taxa autorizatie de functionare -in regim normal de emitere

100 Directia Urbanism

32. Taxa autorizatie de functionare –in regim de urgenta de emitere–in termen de 7 zile

1000 Directia Urbanism

33. Taxa autorizatie de nefunctionare - in regim normal de emitere

100 Directia Urbanism

34. Taxa autorizatie de nefunctionare- in regim de urgenta de emitere–in termen de 7 zile

1000 Directia Urbanism

35. Taxa emitere adeverinte teren intravilan – in regim normal

10 Directia Urbanism

36. Taxa emitere adeverinte teren intravilan- in regim de urgenta

100 Directia urbanism

37. Taxa atribuire denumire strada si/sau numar postal- in regim normal

10 Directia urbanism

38. Taxa atribuire denumire strada si/sau numar postal- in regim de urgenta-in

termen de emitere 2 zile

100 Directia Urbanism

39. Taxa documentatii conform HG 834/1991 echivalenta cu taxa pentru emiterea certificatului de urbanism

Directia Urbanism

40. Taxa emitere in regim normal Planuri de situatie in format A4 la scara

1 : 500 – 8 lei 1 : 2000 - 6 lei 1 : 5000 - 9 lei 1 : 1000 - 7 lei

Directia Urbanism

41. PUZ-uri, Pud-uri, PUG 8 Directia Urbanism 42. Taxa emitere in regim normal Planuri

situatie in format A3, la scara 1 : 500 -10 lei 1 : 2000 – 7 lei 1 : 5000 – 10 lei 1 : 1000 – 8 lei 1 : 2000 – 7 lei 1 : 10000, PUZ-uri,PUD-

Directia Urbanism

7

uri, PUG/uri- 14 43. Taxa emitere in regim de urgenta, termen

de o zi, Planuri de situatie in format A4, la scara

1 : 500 – 16 lei 1 : 2000- 12 lei 1 : 5000 – 18 lei 1: 1000 -14 lei

Directia Urbanism

44. PUZ-uri, PUD-uri,PUG 16 Directia Urbanism 45. Taxa emitere in regim de urgenta, termen

de o zi, Planuri de situatie in format A3, la scara

1 : 500 – 20 lei 1 : 2000- 14 lei 1 : 5000 -20 lei 1 : 1000 -16 lei 1 : 2000 -14 lei

1 : 10000, PUZ-uri, PUD- uri, PUG – 28 lei

Directia urbanism

46. Taxa emitere in regim normal, Harta Mun. Timisoara in format A0, la scara

1 : 10000 - 50 lei Directia Urbanism

47. Taxa emitere in regim de urgenta Harta Mun. Timisoara in format A0 la scara,

1 : 10000 – 100 lei Directia Urbanism

48. Taxa emitere in regim normal PUG, format A0

80 Directia Urbanism

49. Taxa emitere in regim de urgenta PUG format A0

100 Directia Urbanism

50. Taxa emitere in regim normal PAT,format A1

40 Directia Urbanism

51. Taxa emitere in regim de urgenta PAT, format A1

100 Directia Urbanism

Nota: I Taxa se datoreaza in cazul in care este posibila eliberarea actelor in termenul amintit mai sus si se incaseaza pe

baza notei de plata intocmite de catre angajatii cu atributii in eliberarea actelor solicitate de catre contribuabil.

8

II. Valoarea taxelor prevăzute la pct. 11 lit „f ”pct. 12 litera „f”, pct.13 litera „f”, pct.14 litera „f”, pct.15 litera „f”, pct.19 litera „f” şi, respectiv pct.20 litera „f” rezultată din calcul va fi rotunjită în conformitate cu prevederile Legii nr.348/2004 privind denominarea monedei naţionale, modificată.

DIRECTOR EXECUTIV

Directia Fiscala a Mun. Timisoara ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_4.pdf

Anexa 4 _______________________________________

PROCEDURA CUPRINZAND CRITERIILE SI CONDITIILE DE ACORDARE A FACILITATILOR FISCALE PENTRU PERSOANELE JURIDICE

1. Categorii de facilitati fiscale

(1) Facilitatile fiscale se acorda contribuabililor persoane juridice, in functie de valoarea investitiilor efectuate astfel:

a) pentru investitiile mai mari de 5 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 10%

b) pentru investitiile mai mari de 10 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 20%

c) pentru investitiile mai mari de 15 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 30%

d) pentru investitiile mai mari de 20 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 100% .

(2) Scutirea de la plata impozitului pe cladire si teren se acorda pe o perioada de 3

ani astfel: a)in cazul impozitului pe cladire incepand cu data de intai a lunii urmatoare finalizarii cladirii pentru care se solicita scutirea b)in cazul impozitului pe teren incepand cu data de intai a lunii urmatoare eliberarii autorizatiei de construire.

2. Conditii de acordare a facilitatilor fiscale (1) Facilitatile fiscale prevazute la pct. 1 vor fi acordate persoanelor juridice prin

hotarare de consiliu local daca solicitantii indeplinesc urmatoarele conditii : a) valoarea investitiilor efectuate este de minim 5 milioane de euro b) prin investitiile efectuate se respecta normele europene privind protectia

mediului, atestata prin documente justificative eliberate de catre Ministerul Mediului

c) cladirea sau extinderea pentru care se solicita scutirea de la plata impoziutlui pe cladire sa fie finalizata si pusa in functiune dupa data de 31.12.2007

d) investitiile mentionate la pct. 1 reprezinta investitii de capital plasat in scopul obtinerii de profit in legatura cu crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente, demararea sau dezvoltarea unei activitati ce implica o schimbare in procesul de fabricatie al unei unitati existente, prin aceasta urmarindu-se diversificarea, modernizarea precum si atingerea unei bune eficiente economice

e) in cazul impozitului pe teren, autorizatia de construire urmeaza a fi eliberata dupa data de 31.12.2007

f) sa faca dovada prin fisa contului analitic « produse finite « ca in portofoliul de produse apar produse noi ca efect al investitiilor in cauza, sau servicii noi

in functie de obiectul de activitate al solicitantului, pe baza documentului eliberat de catre Registrul Comertului

g) investitiile efectuate sa aiba ca finalitate crearea si ocuparea de noi locuri de munca, astfel :

- in cazul investitiilor cuprinse intre 5 milioane de euro si pana in 10 milioane de euro –intre 100 si 300 locuri de munca

- in cazul investitiilor cuprinse intre 10 milioane de euro si pana in 15 milioane de euro –intre 301 si 700 locuri de munca

- in cazul investitiilor cuprinse intre 15 milioane de euro si pana in 20 milioane de euro –intre 700 si 1200 locuri de munca

- in cazul investitiilor de peste 20 milioane de euro- peste 1200 locuri de munca. (2) Numarul locurilor de munca ce trebuie create de catre solicitantul scutirii pentru a

indeplini conditia prevazuta la lit g se stabileste intre limitele amintite mai sus, proportional cu valoarea investitiei.

(3) Numarul locurilor de munca create trebuie sa fie efectiv ocupate, nefiind luate in calcul posturile vacante. In vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la lit g solicitantul va completa o anexa, cuprinzand datele solicitate eliberata de catre compartimentul de specialitate din cadrul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara.

(4) Pentru a beneficia de reducerea sau scutirea, dupa caz, la plata impozitului pe clădire si a impozitului pe teren prevăzută la pct. 1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze cu obligatii restante la bugetul local, la data depunerii cererii.

(5) In cazul instrainarii, in tot sau in parte, a bunurilor impozabile anterior perioadei pentru care s-a acordat scutirea sau reducerea, dupa caz, facilitatea fiscala acordata in temeiul prezentei hotarari se anuleaza, urmand a fi stabilite de catre compartimentele de specialitate impozitele datorate pentru bunurile respective si accesoriile acestora incepand cu data operarii scutirii.

3. Procedura de acordare a facilitatilor fiscale (1) Pentru a beneficia de facilitatile fiscale stabilite prin prezenta anexa,

solicitantii vor depune o cerere in acest sens la Registratura Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Cererea va fi insotita de documente justificative din care sa rezulte ca persoana juridica face parte din categoria acelor contribuabili care pot beneficia de facilitati fiscale in temeiul prezentei hotarari si indeplinesc conditiile prevazute la pct. 2 din anexa. Serviciul de specialitate va analiza dosarul si va intocmi referatul de specialitate cu propunerea de avizare sau respingere dupa caz, a cererii de acordare a facilitatii.

(2) Facilitatile fiscale prevazute la pct. 1 din prezenta anexa se vor acorda prin hotarare cu caracter nominal adoptata de catre Consiliul local al Municipiului Timisoara.

Director executiv Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Adrian Bodo

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr. 2 _______________________

Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,

modificată

Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2008, beneficiază de scutire în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, la plata impozitului pentru clădirea folosită ca domiciliu, următoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară

b) persoanele fizice ale căror venituri lunare constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

(2) Scutirea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi în afara celei de domiciliu.

Art.2 – Pentru anul fiscal 2008, persoanele prevăzute la art.1 alin.(1) din

prezenta hotărâre, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului pe terenul aferent locuinţei de domiciliu, în condiţiile prevăzute la art.1 alin.(1) din prezenta hotărâre.

Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se

acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 şi 2 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.

Art.4 – Reducerea, respectiv scutirea de impozit se acorda numai pentru

locuinta de domiciliu si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.

Art.5 - Cererea va cuprinde :

- elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita

scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.

Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate

cu originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau

reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salar,

cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)

- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.

(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.

Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.

Art.8 – Pentru a beneficia de reducerea la plata impozitului pe clădire prevăzută la art.1 alin.(1) din prezenta anexă, respectiv de scutirea prevăzută la art.2 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante.

Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executvi al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Art.10 – Persoanele fizice beneficiare a scutirilor, respective a reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe vor fi obligate ca in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.

DIRECTOR EXECUTIV

Directia Fiscala a Municipiului Timisoara ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_1.pdf

Anexa nr. 1 ______________________

1. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-

Tipul taxei Nivelul stabilit al taxei

Cota de majorare

Nivelul pentru anul 2008

Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :

x x

Taxa -lei - x Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 4 6% 4 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 5 6% 5 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 7 6% 7 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 8 6% 8 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv

10 6% 11

f) peste 1.000 m² 10 +0,01 lei/ m² pentru fiecare

mp. care depăşeşte

suprafaţa de 1.000 m²

6% 11 + 0,01 lei/mp. pentru fiecare mp. care depaseste suprafata de

1.000 mp.

Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări

6 lei pentru fiecare mp.

afectat

6% 6 lei pentru fiecare mp. afectat

Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor

6 lei pentru fiecare mp. de

suprafata ocupata de constructie

6% 6 lei pentru fiecare mp. de suprafata ocupata

de constructie

Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu

9 lei pentru fiecare racord

6% 10

Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene

11 6% 12

Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă

7 6% 7

Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban

57 6% 60

Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de

14 6% 15

functionare Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale

23 lei pentru fiecare mp. sau fractiune de mp.

6% 24 lei pentru fiecare mp. sau fractiune de

mp.

Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:

- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;

- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;

- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru

ulei, soia boabe, alte plante uleioase;

- sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte industrializari ;

- cartofi; - plante medicinale si

aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza,

conopida, castraveti-cultivate in camp, solarii si sere

- pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii

(garoafe, trandafiri, gerbera, frezia etc.)

- fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;

- struguri din plantatiile viticole;

- material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti fructiferi;

- rasaduri de legume si flori - lapte, branza, smantana si alte

produse lactate ; - miere de albine, propolis,

laptisor de matca si alte produse apicole ;

- muraturi.

57

x

57

- morcovi, patrunjel, pastarnac,

telina, hrean ; - ceapa, praz, usturoi ; - ridichi de vara si de iarna ; - sfecla rosie ;

37

x

37

- brocoli ; - andive ; - dovleci, dovlecei ; - gulii ; - fasole verde, mazare verde ; - struguri de vita din curte sau

gradina - capsuni ; - pasari din toate speciile

(gaini, gaste, rate, curci, etc.) ;

- iepuri ;

- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti ;

- arpagic ; - seminte de legume si flori ; - oua ;

12

x

12

- salata, spanac, măcriş ; - ridichi de luna ; - marar, cimbru, tarhon,

leustean, busuioc, sparanghel ;

- frunze de patrunjel si telina ; - flori de gradina (lalele,

narcise, zambile, crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)

7

X

7

Art. 268 alin (5) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, care au o suprafata pana la 50 mp 2. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp. 4. Viza anuala pentru activitatile comerciale cuprinse in Legea nr. 650/2002

1.000 lei

1.500 lei

2.000 lei

50% din cuantumul taxei

de autorizare

x

x

x

x

1.000 lei

1.500 lei

2.000 lei

50% din cuantumul taxei de autorizare

Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.

Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.

2. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj

in scop de reclama si publicitate :

a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica

b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate

lei/mp sau fractiune de mp.

23

17

6%

6%

lei/mp sau fractiune de mp.

24

18

3. Impozitul pe spectacole – cap. VII Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistica

sau activitatea distractiva : a) in cazul videotecilor b) in cazul discotecilor

lei/mp.

1 2

x

x x

lei/mp

1 2

4. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru

utilizarea temporara a locurilor publice

1. taxa pentru depozitarea de

materiale 2. taxa pentru desfacerea de

produse ce fac obiectul comertului in standuri situate de-a lungul drumurilor publice, in parcari, in chioscuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote

3. taxa pentru desfacere de produse ce fac obiectul comertului pe terasele sezoniere

lei/mp/zi

1 leu

3 lei in zona A 2 lei in celelalte zone

2 lei

X

x

x x

x

lei/mp/zi

1 leu

3 lei în zona A 2 lei în celelalte zone

2 lei

DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

ADRIAN BODO