Anexa 3 ____________________
Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2008
1. Contribuabilii persoane fizice, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata
impozitului datorat pentru locuinţa de domiciliu, în cazul în care aceştia se obligă ca în anul în care beneficiază de această facilitate fiscală (2008) să realizeze următoarele lucrări:
- înlocuire tâmplărie exterioară la clădiri cu tâmplărie din geam termopan; - înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă sau refacerea
acoperişurilor vechi tip şarpantă; - izolaţii termice şi hidro la faţade şi terasele imobilelor; - refacerea faţadelor imobilelor (îndepărtarea placajelor care se desprind de pe
faţade şi înlocuirea cu alte placaje noi, fie îndepărtarea completă a placajelor şi astuparea rosturilor cu spumă, retencuire, zugrăvire, alte soluţii tehnice cât şi refacerea faţadelor unde există tencuială şi ornamente.
Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria: monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecţie precum şi pentru înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă.
2. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabilii ce beneficiază de scutire, în cursul anului 2008.
3. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili.
4. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuinţa de domiciliu, certificată de copia buletinului de identitate a solicitantului.
5. După terminarea lucrării, persoanele care solicită scutirea trebuie să depună documente justificative: copii de pe facturi şi chitanţe fiscale, copii de pe buletinele de identitate ale proprietarilor cu adresa de domiciliu, copie autorizaţie de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară in extenso, copie, nu mai vechi de 30 de zile (pentru Asociaţii de Proprietari), tabel cu persoanele care fac parte din Asociaţia de Proprietari, semnat şi ştampilat de către administrator şi fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor.
6. Contribuabilii beneficiază de această facilitate, în cazul în care la data depunerii dosarului nu figurează în evidenţele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiţii se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara.
7. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2008, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara pe baza referatului întocmit de către Direcţia Urbanism.
DIRECTOR URBANISM Arh. Emilian Sorin Ciurariu
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA FISCALA
APROBAT PRIMAR
Dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2008
in Municipiul Timisoara
În conformitate cu prevederile pct. 290^1 alin. 2 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal “Pentru anii fiscali 2008 si 2009, consiliul local adopta hotarari privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, pana la data de 31 mai a anului precedent si vor fi aplicate incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator”. In baza prevederilor Legii nr. 571/2003 consiliul local are competenta sa stabileasca cota impozitelor si taxelor locale, cand acestea se determina pe baza de cota procentuala, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevazute in suma fixa, stabilirea altor taxe locale tinand cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificatiei de pana la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice si juridice prevazute la art. 286 din Codul fiscal asa cum a fost completat si modificat de Legea nr. 343/2006. De asemenea, prin codul fiscal persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, organul competent sa instituie in sarcina contribuabililor aceasta obligatie fiind consiliul local. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora. În conformitate cu prevederile art.282 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum si cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale. Potrivit art.30 din Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual. Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale in calitate de initiator al Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2008 de catre compartimentele de specilitate care administreaza aceste impozite si taxe prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat. (adresa Sc2007-10448/11.05.2007 a Serviciului Publicitate
si Comert, SC2007/10448/10.05.2007 a Serviciului Public de Administrare Locuinte si Utilitati, Sc2007-104488/09.05.2007 a Directiei Edilitare- Serviciul Promovare, Corelare si Avizare Investitii, Sc 2007/104488/07.05.2007 a Directiei Edilitare, SC2007/10448/08.05.2007 a Serviciului Administrare Fond Funciar, SC2007/10448/07.05.2007 a Directiei Urbanism, SC2007-10488/07.05.2007 a Directiei Comunicare si SC2007/10448/08.05.2007 a Directiei Urbanism, SC2007-11053/14.05.2007 a Directiei Patrimoniu.) Avand in vedere cele prezentate mai sus,
PROPUNEM:
1. Stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2008, dupa cum urmeaza :
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2008 b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a cladirii la calcularea impozitului pe cladiri în cazul persoanelor juridice, se stabileste la 1%; c) cota impozitului pe cladiri în cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, se stabileste la 5%; d) cota impozitului pe cladiri, in cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperată integral pe calea amortizarii, se stabileste la 1% e) cota taxei pentru servicii de reclama si publicitate se stabileste la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileste la 0,5 % fiind aplicata la tariful de cazare practicat de unitatile de profil, pentru intreaga perioada de cazare.
2. Pentru plata cu anticipatie, pâna la data de 31 martie 2008, a impozitului pe cladiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2008 de catre contribuabilii persoane fizice si juridice, se acorda o bonificatie de 10%.
3. Majorarea anuala aplicata impozitului pe cladire de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara, pentru anul fiscal 2008, se stabileste dupa cum urmeaza: a) pentru anul fiscal 2008, in cazul impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, se aplica majorarea in cota de 6%. b) pentru anul fiscal 2008, în cazul impozitului pe cladire stabilit în conditiile art.1 literele „b” „c” si „d”, datorat de catre contribuabilii persoane juridice, se aplica majorarea in cota de 20%
4. In cazul impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, majorarea anuala in cota de 6% este inclusa in nivelurile acestora prevazute in Anexa nr. 1.
5. Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, in conditiile prezentei hotarari, au obligatia sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al consiliului local, pana la data de 31 ianuarie 2008, sub sanctiunile prevazute de lege.
6. Pentru panourile, afisajele sau structurile de afisaj amplasate în cursul anului, declaratia de impunere se depune la compartimentul de specialitate în termen de 30 de zile de la data instalarii acestora.
7. În anexa nr.2 la prezentul referat se stabilesc categoriile de persoane fizice care pot beneficia de facilitati fiscale în anul 2008, precum si procedura de acordare a acestora.
8. Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, acordate de Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru anul 2008, sunt reglementate in Anexa nr. 3.
9. Procedura, criteriile si conditile de acordare a facilitatilor fiscale de care pot beneficia persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 de euro, sunt reglementate in Anexa nr. 4.
10.Taxele speciale instituite prin prezenta hotarare si cuantumul acestora sunt prevazute in Anexa nr. 5.
11. Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul referat.
Director executiv Directia fiscala a Municipiului Timisoara
Adrian Bodo
Vizat juridic Mirela Lasuschevici
1
Anexa nr. 5 _______________________
Taxele speciale stabilite pentru anul fiscal 2008
Nr. Crt. Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale
-lei- Denumirea compartimentului de
specialitate care presteaza serviciul taxabil
1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA – pentru angajatii PMT
20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali
20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate
Directia Patrimoniu-
Serviciul Tehnic Edilitate
2. Taxa concesiune loc de veci 70 lei/loc/7ani Directia Patrimoniu Serviciul Public de Administrare
Locuinte si Utilitati- Compartiment cimitire
3. Taxa imprimat 6 lei Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
4. Cost autocolant 10 lei Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
5. Taxa artificii 200 lei/min. Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
6. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv ziua
depunerii
-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act
Toate seviciile si compartimentele de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si Directia
Fiscala 7. Taxa permise de interventie 100 lei Directia Edilitara
8. Taxa avize de principiu si predari de amplasament
200 lei Directia Edilitara
2
9. Taxa permise de spargere 120 lei Directia Edilitara
10. Taxa evaluari zone verzi 200 lei Directia Edilitara
11. Taxa pentru eliberarea certificatului energetic al cladirilor
a) pana la 150mp inclusiv – 5 lei b) intre 151 si 250mp inclusiv- 6 lei c) intre 251 si 500mp inclusiv- 8 lei d) intre 501 si 750mp inclusiv- 9 lei e) intre 751 si 1.000mp inclusiv – 11 lei f) peste 1000mp – 11+1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp
Directia Edilitara
12. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane fizice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv :
7 lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8
lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 10
lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12
lei/mp f) peste 1.000 mp. 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata de 1.000 mp.
Directia Urbanism- Banca de Date Urbane
13. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane juridice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7
lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8
lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 10
lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12 lei
Directia Urbanism- Banca de date Urbane
3
/mp f) peste 1.000 mp
12 lei + 1leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp
14. Taxa acord iesire din indiviziune –persoane fizice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp
b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp
c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp
d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp
e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12 lei /mp
f) peste 1.000 mp 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce
depaseste suprafata de 1.000 mp
Directia Urbanism- Banca de date urbane
15. Taxa acord iesire din indiviziune –persoane juridice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp
b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp
c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp
d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp
e) intre 751-1.000 mp. inclusiv : 12 lei /mp
f) peste 1.000 mp: 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata
de 1.000 mp
Directia urbanism- Banca de date urbane
16. Taxa avize de principiu si predari amplasament
20 lei Directia Urbanism
17. Taxa eliberare planuri de situatie-persoane fizice
1 :500 format A4 – 6 lei 1 :500 format A3 – 8 lei
Directia Urbanism- Banca de Date Urbane
4
1 :10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A3 – 12 lei
1 : 1000 format A4 – 5 lei 1 :1000 format A3 – 6 lei 1 :2000 format A4 – 4 lei 1 :2000 format A3 – 5 lei 1 :5000 format A4 – 7 lei 1 :5000 format A3 – 8 lei
1 :10000 PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A4- 6 lei
18. Taxa eliberare planuri de situatie –persoane juridice
1 :500 format A4 – 6 lei 1 :500 format A3 – 8 lei
1:10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format – 12 lei
1 :1000 format A4 – 5 lei 1 :1000 format A3 – 6 lei 1 :2000 format A4 – 4 lei 1 :2000 format A3 – 5 lei 1 :5000 format A4 – 7 lei 1 :5000 format A3 – 8 lei
1:10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A4 - 6 lei
Directia Urbanism – Banca de Date Urbane
19. Taxa eliberare proces verbal de vecinatati –persoane fizice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp
b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp
c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp
d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp
e) intre 751-1.000 lei/mp. inclusiv : 12 lei /mp
f) peste 1.000 mp: 12 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp
Directia urbanism- Banca de date urbane
5
ce depaseste suprafata de 1.000 mp 20. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati
–persoane juridice conform HG 834/1991 a) până la 150 m² inclusiv : 5
lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7
lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8
lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 8
lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12
lei/mp f) peste 1.000 mp. 12 lei +1 leu/mp
pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp
Directia urbanism- Banca de Date Urbane
21. Taxa emitere adeverinta de existenta sau inexistenta constructii –persoane fizice
50 Directia urbanism- Banca de Date Urbane
22. Taxa emitere adeverinta de existenta sau inexistenta constructii –persoane juridice
50 Directia urbanism- Banca de Date Urbane
23. Taxa emitere adeverinta teren intravilan – persoane fizice
6 Directia urbanism- Banca de Date Urbane
24. Taxa emitere adeverinta teren intravilan – persoane juridice
6 Directia urbanism- Banca de Date Urbane
25. Taxa cautare acte in arhiva 10 lei /doc. Compartiment arhivă 26. Taxa eliberare copii Format A4 – 2 lei
Format A3 – 4 lei Compartiment arhivă
27. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in termen
de 7 zile lucratoare
1000 Directia Urbanism
28. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire in regim de urgenta– in termen
de 7 zile lucratoare
1000 + 10% aplicat la taxa de autorizare Directia Urbanism
29. Taxa pentru eliberare acord unic 30 Directia Urbanism
6
30. Taxa eliberare informatii 1. taxa pentru eliberare planse
2. taxa pentru eliberare parte scrisa
10/pag Directia Urbanism-
31. Taxa autorizatie de functionare -in regim normal de emitere
100 Directia Urbanism
32. Taxa autorizatie de functionare –in regim de urgenta de emitere–in termen de 7 zile
1000 Directia Urbanism
33. Taxa autorizatie de nefunctionare - in regim normal de emitere
100 Directia Urbanism
34. Taxa autorizatie de nefunctionare- in regim de urgenta de emitere–in termen de 7 zile
1000 Directia Urbanism
35. Taxa emitere adeverinte teren intravilan – in regim normal
10 Directia Urbanism
36. Taxa emitere adeverinte teren intravilan- in regim de urgenta
100 Directia urbanism
37. Taxa atribuire denumire strada si/sau numar postal- in regim normal
10 Directia urbanism
38. Taxa atribuire denumire strada si/sau numar postal- in regim de urgenta-in
termen de emitere 2 zile
100 Directia Urbanism
39. Taxa documentatii conform HG 834/1991 echivalenta cu taxa pentru emiterea certificatului de urbanism
Directia Urbanism
40. Taxa emitere in regim normal Planuri de situatie in format A4 la scara
1 : 500 – 8 lei 1 : 2000 - 6 lei 1 : 5000 - 9 lei 1 : 1000 - 7 lei
Directia Urbanism
41. PUZ-uri, Pud-uri, PUG 8 Directia Urbanism 42. Taxa emitere in regim normal Planuri
situatie in format A3, la scara 1 : 500 -10 lei 1 : 2000 – 7 lei 1 : 5000 – 10 lei 1 : 1000 – 8 lei 1 : 2000 – 7 lei 1 : 10000, PUZ-uri,PUD-
Directia Urbanism
7
uri, PUG/uri- 14 43. Taxa emitere in regim de urgenta, termen
de o zi, Planuri de situatie in format A4, la scara
1 : 500 – 16 lei 1 : 2000- 12 lei 1 : 5000 – 18 lei 1: 1000 -14 lei
Directia Urbanism
44. PUZ-uri, PUD-uri,PUG 16 Directia Urbanism 45. Taxa emitere in regim de urgenta, termen
de o zi, Planuri de situatie in format A3, la scara
1 : 500 – 20 lei 1 : 2000- 14 lei 1 : 5000 -20 lei 1 : 1000 -16 lei 1 : 2000 -14 lei
1 : 10000, PUZ-uri, PUD- uri, PUG – 28 lei
Directia urbanism
46. Taxa emitere in regim normal, Harta Mun. Timisoara in format A0, la scara
1 : 10000 - 50 lei Directia Urbanism
47. Taxa emitere in regim de urgenta Harta Mun. Timisoara in format A0 la scara,
1 : 10000 – 100 lei Directia Urbanism
48. Taxa emitere in regim normal PUG, format A0
80 Directia Urbanism
49. Taxa emitere in regim de urgenta PUG format A0
100 Directia Urbanism
50. Taxa emitere in regim normal PAT,format A1
40 Directia Urbanism
51. Taxa emitere in regim de urgenta PAT, format A1
100 Directia Urbanism
Nota: I Taxa se datoreaza in cazul in care este posibila eliberarea actelor in termenul amintit mai sus si se incaseaza pe
baza notei de plata intocmite de catre angajatii cu atributii in eliberarea actelor solicitate de catre contribuabil.
8
II. Valoarea taxelor prevăzute la pct. 11 lit „f ”pct. 12 litera „f”, pct.13 litera „f”, pct.14 litera „f”, pct.15 litera „f”, pct.19 litera „f” şi, respectiv pct.20 litera „f” rezultată din calcul va fi rotunjită în conformitate cu prevederile Legii nr.348/2004 privind denominarea monedei naţionale, modificată.
DIRECTOR EXECUTIV
Directia Fiscala a Mun. Timisoara ADRIAN BODO
Anexa 4 _______________________________________
PROCEDURA CUPRINZAND CRITERIILE SI CONDITIILE DE ACORDARE A FACILITATILOR FISCALE PENTRU PERSOANELE JURIDICE
1. Categorii de facilitati fiscale
(1) Facilitatile fiscale se acorda contribuabililor persoane juridice, in functie de valoarea investitiilor efectuate astfel:
a) pentru investitiile mai mari de 5 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 10%
b) pentru investitiile mai mari de 10 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 20%
c) pentru investitiile mai mari de 15 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 30%
d) pentru investitiile mai mari de 20 milioane de euro se acorda o reducere la plata impozitului pe cladire si teren de 100% .
(2) Scutirea de la plata impozitului pe cladire si teren se acorda pe o perioada de 3
ani astfel: a)in cazul impozitului pe cladire incepand cu data de intai a lunii urmatoare finalizarii cladirii pentru care se solicita scutirea b)in cazul impozitului pe teren incepand cu data de intai a lunii urmatoare eliberarii autorizatiei de construire.
2. Conditii de acordare a facilitatilor fiscale (1) Facilitatile fiscale prevazute la pct. 1 vor fi acordate persoanelor juridice prin
hotarare de consiliu local daca solicitantii indeplinesc urmatoarele conditii : a) valoarea investitiilor efectuate este de minim 5 milioane de euro b) prin investitiile efectuate se respecta normele europene privind protectia
mediului, atestata prin documente justificative eliberate de catre Ministerul Mediului
c) cladirea sau extinderea pentru care se solicita scutirea de la plata impoziutlui pe cladire sa fie finalizata si pusa in functiune dupa data de 31.12.2007
d) investitiile mentionate la pct. 1 reprezinta investitii de capital plasat in scopul obtinerii de profit in legatura cu crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente, demararea sau dezvoltarea unei activitati ce implica o schimbare in procesul de fabricatie al unei unitati existente, prin aceasta urmarindu-se diversificarea, modernizarea precum si atingerea unei bune eficiente economice
e) in cazul impozitului pe teren, autorizatia de construire urmeaza a fi eliberata dupa data de 31.12.2007
f) sa faca dovada prin fisa contului analitic « produse finite « ca in portofoliul de produse apar produse noi ca efect al investitiilor in cauza, sau servicii noi
in functie de obiectul de activitate al solicitantului, pe baza documentului eliberat de catre Registrul Comertului
g) investitiile efectuate sa aiba ca finalitate crearea si ocuparea de noi locuri de munca, astfel :
- in cazul investitiilor cuprinse intre 5 milioane de euro si pana in 10 milioane de euro –intre 100 si 300 locuri de munca
- in cazul investitiilor cuprinse intre 10 milioane de euro si pana in 15 milioane de euro –intre 301 si 700 locuri de munca
- in cazul investitiilor cuprinse intre 15 milioane de euro si pana in 20 milioane de euro –intre 700 si 1200 locuri de munca
- in cazul investitiilor de peste 20 milioane de euro- peste 1200 locuri de munca. (2) Numarul locurilor de munca ce trebuie create de catre solicitantul scutirii pentru a
indeplini conditia prevazuta la lit g se stabileste intre limitele amintite mai sus, proportional cu valoarea investitiei.
(3) Numarul locurilor de munca create trebuie sa fie efectiv ocupate, nefiind luate in calcul posturile vacante. In vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la lit g solicitantul va completa o anexa, cuprinzand datele solicitate eliberata de catre compartimentul de specialitate din cadrul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara.
(4) Pentru a beneficia de reducerea sau scutirea, dupa caz, la plata impozitului pe clădire si a impozitului pe teren prevăzută la pct. 1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze cu obligatii restante la bugetul local, la data depunerii cererii.
(5) In cazul instrainarii, in tot sau in parte, a bunurilor impozabile anterior perioadei pentru care s-a acordat scutirea sau reducerea, dupa caz, facilitatea fiscala acordata in temeiul prezentei hotarari se anuleaza, urmand a fi stabilite de catre compartimentele de specialitate impozitele datorate pentru bunurile respective si accesoriile acestora incepand cu data operarii scutirii.
3. Procedura de acordare a facilitatilor fiscale (1) Pentru a beneficia de facilitatile fiscale stabilite prin prezenta anexa,
solicitantii vor depune o cerere in acest sens la Registratura Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Cererea va fi insotita de documente justificative din care sa rezulte ca persoana juridica face parte din categoria acelor contribuabili care pot beneficia de facilitati fiscale in temeiul prezentei hotarari si indeplinesc conditiile prevazute la pct. 2 din anexa. Serviciul de specialitate va analiza dosarul si va intocmi referatul de specialitate cu propunerea de avizare sau respingere dupa caz, a cererii de acordare a facilitatii.
(2) Facilitatile fiscale prevazute la pct. 1 din prezenta anexa se vor acorda prin hotarare cu caracter nominal adoptata de catre Consiliul local al Municipiului Timisoara.
Director executiv Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Adrian Bodo
Anexa nr. 2 _______________________
Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
modificată
Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2008, beneficiază de scutire în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, la plata impozitului pentru clădirea folosită ca domiciliu, următoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară
b) persoanele fizice ale căror venituri lunare constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
(2) Scutirea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi în afara celei de domiciliu.
Art.2 – Pentru anul fiscal 2008, persoanele prevăzute la art.1 alin.(1) din
prezenta hotărâre, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului pe terenul aferent locuinţei de domiciliu, în condiţiile prevăzute la art.1 alin.(1) din prezenta hotărâre.
Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se
acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 şi 2 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.
Art.4 – Reducerea, respectiv scutirea de impozit se acorda numai pentru
locuinta de domiciliu si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.
Art.5 - Cererea va cuprinde :
- elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita
scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.
Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate
cu originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau
reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salar,
cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)
- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.
(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.
Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.
Art.8 – Pentru a beneficia de reducerea la plata impozitului pe clădire prevăzută la art.1 alin.(1) din prezenta anexă, respectiv de scutirea prevăzută la art.2 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante.
Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executvi al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Art.10 – Persoanele fizice beneficiare a scutirilor, respective a reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe vor fi obligate ca in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.
DIRECTOR EXECUTIV
Directia Fiscala a Municipiului Timisoara ADRIAN BODO
Anexa nr. 1 ______________________
1. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-
Tipul taxei Nivelul stabilit al taxei
Cota de majorare
Nivelul pentru anul 2008
Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :
x x
Taxa -lei - x Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 4 6% 4 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 5 6% 5 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 7 6% 7 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 8 6% 8 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv
10 6% 11
f) peste 1.000 m² 10 +0,01 lei/ m² pentru fiecare
mp. care depăşeşte
suprafaţa de 1.000 m²
6% 11 + 0,01 lei/mp. pentru fiecare mp. care depaseste suprafata de
1.000 mp.
Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări
6 lei pentru fiecare mp.
afectat
6% 6 lei pentru fiecare mp. afectat
Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor
6 lei pentru fiecare mp. de
suprafata ocupata de constructie
6% 6 lei pentru fiecare mp. de suprafata ocupata
de constructie
Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu
9 lei pentru fiecare racord
6% 10
Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene
11 6% 12
Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
7 6% 7
Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban
57 6% 60
Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de
14 6% 15
functionare Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale
23 lei pentru fiecare mp. sau fractiune de mp.
6% 24 lei pentru fiecare mp. sau fractiune de
mp.
Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:
- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;
- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;
- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru
ulei, soia boabe, alte plante uleioase;
- sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte industrializari ;
- cartofi; - plante medicinale si
aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza,
conopida, castraveti-cultivate in camp, solarii si sere
- pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii
(garoafe, trandafiri, gerbera, frezia etc.)
- fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;
- struguri din plantatiile viticole;
- material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti fructiferi;
- rasaduri de legume si flori - lapte, branza, smantana si alte
produse lactate ; - miere de albine, propolis,
laptisor de matca si alte produse apicole ;
- muraturi.
57
x
57
- morcovi, patrunjel, pastarnac,
telina, hrean ; - ceapa, praz, usturoi ; - ridichi de vara si de iarna ; - sfecla rosie ;
37
x
37
- brocoli ; - andive ; - dovleci, dovlecei ; - gulii ; - fasole verde, mazare verde ; - struguri de vita din curte sau
gradina - capsuni ; - pasari din toate speciile
(gaini, gaste, rate, curci, etc.) ;
- iepuri ;
- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti ;
- arpagic ; - seminte de legume si flori ; - oua ;
12
x
12
- salata, spanac, măcriş ; - ridichi de luna ; - marar, cimbru, tarhon,
leustean, busuioc, sparanghel ;
- frunze de patrunjel si telina ; - flori de gradina (lalele,
narcise, zambile, crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)
7
X
7
Art. 268 alin (5) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, care au o suprafata pana la 50 mp 2. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp. 4. Viza anuala pentru activitatile comerciale cuprinse in Legea nr. 650/2002
1.000 lei
1.500 lei
2.000 lei
50% din cuantumul taxei
de autorizare
x
x
x
x
1.000 lei
1.500 lei
2.000 lei
50% din cuantumul taxei de autorizare
Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.
Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.
2. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj
in scop de reclama si publicitate :
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate
lei/mp sau fractiune de mp.
23
17
6%
6%
lei/mp sau fractiune de mp.
24
18
3. Impozitul pe spectacole – cap. VII Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistica
sau activitatea distractiva : a) in cazul videotecilor b) in cazul discotecilor
lei/mp.
1 2
x
x x
lei/mp
1 2
4. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru
utilizarea temporara a locurilor publice
1. taxa pentru depozitarea de
materiale 2. taxa pentru desfacerea de
produse ce fac obiectul comertului in standuri situate de-a lungul drumurilor publice, in parcari, in chioscuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote
3. taxa pentru desfacere de produse ce fac obiectul comertului pe terasele sezoniere
lei/mp/zi
1 leu
3 lei in zona A 2 lei in celelalte zone
2 lei
X
x
x x
x
lei/mp/zi
1 leu
3 lei în zona A 2 lei în celelalte zone
2 lei
DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
ADRIAN BODO