Hotararea Consiliului Local 152/11.04.2019 privind aprobarea criteriilor în baza cărora poate opera tacita relocaţiune pentru contractele de închiriere încheiate pentru locuinţele din fondul locativ de stat, locuinţele sociale sau din proprietatea privată a municipiului Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019 - 7799/29.03.2019 privind oportunitatea proiectului de hotărâre a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu; Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019-7799 din data de 29.03.2019 a Biroului Locuinţe din cadrul Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest; Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 01.04.2019 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 7799/29.03.2019; Având în vedere avizul Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile Legii locuinţei nr.114/1996 - republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Hotărârea Guvernului nr.1275/2000 - privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 114/1996 şi Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.40/1999 - privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobată şi modificată prin Legea 241/2001; Având în vedere O.U.G. nr.43 din 26.06.2014 privind durata unor contracte de închiriere pentru suprafeţe locative cu destinaţia de locuinţe; În conformitate cu art. 1.809 şi 1.810 din Codul Civil; În baza prevederilor art.36 alin.2 lit.(d) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1 : Se aprobă tacita relocaţiune pentru contractele de închiriere încheiate pentru locuinţele din fondul locativ de stat, locuinţele sociale sau din proprietatea privată a municipiului Timişoara, pentru chiriaşii care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii: -nu au deţinut sau înstrăinat o locuinţă după 01.01.1990 inclusiv casă de vacanţă şi/sau nu au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe; -nu au datorii la plata chiriei, a utilităţilor şi cheltuielilor comune aferente apartamentului; -nu figurează la data verificării cu obligaţii fiscale datorate bugetului local, inclusiv amenzi contravenţionale, la 31.12.2018. Art.2: Chiriaşilor li se va solicita anterior expirării contractelor de închiriere, prin adresă, să depună următoarele înscrisuri: -declaraţii notarială ale titularului, soţiei/soţului şi ai celorlalţi membri ai familiei înscrişi în contractul de închiriere din care să reiasă că nu au deţinut sau înstrăinat o locuinţă după 01.01.1990 inclusiv casă de vacantă şi/sau nu au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe; -adeverinţă eliberată de Asociaţia de proprietari/locatari din care să reiasă că sunt la zi cu plata utilităţilor şi a cheltuielilor comune aferente apartamentului. În cazul imobilelor individuale sau a imobilelor care nu sunt constituite în asociaţie de proprietari/locatari se vor prezenta facturile şi chitanţele de plată la zi pentru utilităţile aferente apartamentului. Art.3: Pentru chiriaşii care nu prezintă înscrisurile solicitate sau nu mai îndeplinesc criteriile restrictive, nu va opera tacita relocaţiune, contractul de închiriere încetând de drept la expirarea termenului convenit de părţi. Art.4: Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează, Biroul Locuinţe din cadrul Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.5: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: - Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi; - Direcţia Urbanism; - Direcţia Dezvoltare; - Biroului Managementul Calităţii; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est; - Biroului Locuinţe; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Direcţiei Comunicare-Relaţionare; - Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe; - Mass - media locale.
|