keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 146/24.04.2012 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2012 al S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.

24.04.2012

Hotararea Consiliului Local 146/24.04.2012
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2012 al S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012-8966/06.04.2012 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Solicitarea nr. RE2012-973/04.04.2012 a S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.;
Având în vedere prevederile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2012 al S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A., conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Institutiei Prefectului - Judetului Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Tehnice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Comunicare;
- Directiei Dezvoltare;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: anexa_2_Subv_2011_pdf.pdf

COMPANIA LOCALA DE TERMOFICARE Anexa nr.2 COLTERM SA TIMISOARA Situația subvenţiilor COMPENSARE COMBUSTIBIL BUGET DE STAT (conf OG 36/2006) lei AN FACTURAT | INCASAT SOLDURI 2007 38,762,975 27,583,000 11,179,975 2008 40,636,604 31,850,000 19,966,579 2009 51,981,113 30,200,000 41,747,692 2010 49,466,508 | 38,518,000 2011 17,491,624 20,500,000 49,687,824 TOTAL | 198,338,824 | 148,651,000 | Director general Director economic Ing. Pampu Petrică TI

Atasament: Adresa_inaintare_BVC_la_CL_pdf.pdf

S.C. COMPANIA LOCALA DE TERMOFICARE COLTERM S.A. J35/185/.2004; R 16063013 ; cont: B.C.R. RO77RNCB0249009865630001 Str. Episcop Joseph Lonovici nr. 4, cod 300092, Timişoara; CESE e-mail: office(deolterm.ro S.C.COLTERM S.A. Tel. 0040-256-435724; 434614; Fax: 0040-256—431616; 2 m. 584/0321 N Către, PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Serviciul energetic Anexat vă depunem spre aprobare proiectul BUGETULUI DE VENITURI ŞI CHELTUIELI PENTRU ANUL 2012 (anexa 1). La stabilirea lui s-au avut în vedere realizările anului anterior care sunt conform balanței de verificare încheiate la 31.12.2011 cât şi prezumarea situației pentru anul 2012. Anul 2011 s-a încheiat cu un profit de 6.844.761 lei.Rezultatul a fost influențat pozitiv de anularea datoriei către SC Termoelectrica SA Bucureşti în valoare de 47.640.000 lei.Profitul a fost influențat negativ de înregistrarea pe costurile societății a 3.996.224 lei majorări de întârziere percepute de către Ministerul Finanțelor ca urmare a nevirării la scadență a ratelor de capital la creditele contractate cu garanția statului in anii 2003 şi 2004 pentru aprovizionarea cu combustibil. Ratele de capital neachitate la scadență de catre Colterm la ABN AMRO şi BCR sunt 22.654.940 lei ceea ce a determinat calcularea majorărilor de întârziere. înregistrarea pe costurile societății a 7.305.221 lei penalități calculate urmare a neachitării la scadență la bugetul statului a taxelor şi impozitelor datorate . Precizăm cu nu este eficient să nu rambursăm la scadență ratele de capital aferente creditelor garantate de către Ministerul Finanțelor si să nu virăm la termen CAS datorat de angajator , deoarece pentru întârzieri la plată se percepe o penalizare de circa 34% față de o dobândă la un credit curent accesat la o bancă comercială de circa 12%. înregistrarea pe costurile societății a 5.112.171 lei penalizări comerciale calculate de către furnizori datorită nerespectării condiţiilor contractuale referitoare la termenele de plată ( OMV Petrom Gas Bucureşti 1.119.581 lei; SNLOltenia 1.511.070 lei;Megatrans 1.526.905 lei; Enel Energie 141.764 lei; Aquatim 199.429 lei etc) Aceste penalizări si majorări am fost obligați sa le acceptăm deoarece nu am putut respecta clauzele contractuale referitoare la plată datorită neîncasării subvenţiilor de la bugetul de stat si local. Servicii Clienti:Str. Piatra Craiului nr. 3, cod 300006, Timişoara; e-mail: relatii(Qcolterm.ro Tel: 0040 - 256 - 302611; 494132; Fax: 0040 - 256 — 490241; Dispecerat: NON-STOP Tel: 0040 — 256 — 494133

În anul 2011 soldul subvenţiilor neîncasate de la bugetul de stat si local a oscilat între 104,1 si 81,7 mil.lei. Aceasta în condițiile în care veniturile anuale din vânzarea energiei termice si electrice sunt de 207.349.149 lei, iar volumul subvenţiilor neîncasate reprezintă peste 39 % din veniturile anuale. Pentru a asigura aprovizionarea cu combustibili, societatea noastră a finanțat o parte (cca 50%) din soldul subvenției neîncasate (din anii anteriori) accesând în luna octombrie 2010 un credit de 50 mil lei pe o perioada de 3 ani cu garanția Consiliului Local Timişoara credit acordat de către Bancpost. Considerând ca si normal un volum de credite curente de circa 50 mil.lei, având în vedere caracterul sezonier al activității societății noastre in sensul că vara ne aprovizionăm cu cărbune pentru iarna următoare „executăm reparații si investiții tehnologice, apreciem că circa 2,5 mil.lei din cele peste 8,9 mil lei dobânzi achitate in perioada analizată au fost determinate de neâncasarea subvenţiilor cuvenite. La 31.12.2011 Colterm are de încasat suma de 122 ,9 mil lei din care 81,9 mil lei (66,6 %) reprezintă subvenții de la bugetul de stat si local. Asociaţiile de locatari au de achitat 30,1 mil lei respectiv 24 % din total creanţe din care au scadența depaşită 1,1 mil lei. Pentru a evita întreruperea aprovizionărilor din cauza plății cu întârziere de 30-90 zile şi uneori chiar mai mult a facturilor de combustibil, materiale, prestări servicii, din lipsa de lichidităţi „din luna februarie 2011 Colterm nu a mai achitat contravaloarea CAS datorat de angajator. In cursul semestrului 2 al anului 2011 ANAF a blocat de 2 ori „respectiv in lunile iunie- august 2011 si noiembrie- decembrie 2011, conturile societații pentru a încasa 7,5 mil lei impozite nevirate.Aceasta cu toate că prin 4 documentaţii şi 3 audiențe ale conducerii companiei la ANAF s-a solicitat de fiecare dată compensarea obligațiilor de plată ale Colterm către bugetul de stat cu suma cuvenită și neîncasată pentru creșterea neprevizionată a prețului la combustibil rămasă restantă din anii 2007- 201l1I(anexa 2).Aceste blocări ale conturilor societății au făcut ca băncile să refuze prelungirea unor linii de credite curente ceea ce a condus la majorarea restanțelor față de bugetul de stat. La finele anului 2011 au rămas in sold facturi în suma de 2,6 mil lei aferente lucrărilor de investiții ca urmare a neprimirii de alocații de la bugetul local, din care 0,8 mil lei aferente anului 2010. Bugetul de venituri şi cheltuieli al anului 2012 este construit ținând cont de temperaturile medii exterioare realizate in anii 2010 şi 2011, ca atare s-a avut in vedere realizarea unei producții fizice totale de energie termică de 738.637 gcal iar preţul de Pag. 2/4

facturare pentru populație este cel actual adica 252,17 lei /gcal (TVA inclus) Subvenția unitară de la bugetul local este de 73,65 lei. Energia electrica prezumată a se livra este de 24.851 Mwh din CET Sud, CT Freidorf si Centrala Hidroelectrică, ceea ce va aduce un venit de 7.979.694 lei. Pentru anul 2012 se propune realizarea unui profit brut de 36.030 lei din care din activitatea de exploatare 8.811.030 lei, iar din activitatea financiară prezumăm că vom realiza o pierdere de 8.775.000 lei (datorită dobânzilor calculate la creditele ce urmează să le contractăm ca urmare a neîncasării subvenţiilor din anii anteriori). Față de anul 2011 se propune o creştere a producției de energie termică şi electrică utilizând ca şi combustibil principal cărbunele.Astfel în anul 2012 se prevede o structură de combustibil modificată în sensul creşterii cantității de cărbune de la 194 mii tone la 304 mii tone motivat de majorarea permanentă a prețului gazelor naturale în condițiile în care prețul cărbunelui a rămas neschimbat în ultimii 2 ani. La determinarea costurilor cu combustibilul, pentru carbune s-a luat in calcul preţul stocului existent la 31.12.2011 iar pentru aprovizionările din 2012 prețul carbunelui şi al transportului este cel negociat cu furnizorii. În ceea ce priveşte gazul, acesta a fost menținut la acelaşi nivel de preţ mediu cu cel din luna ianuarie 2012 adică de 1.153 lei/1000 mc cu acciză (fara TVA). Amortismentul este diminuat față de realizările anului anterior întrucât ține cont de perioadele propuse pentru conservare a unor mijloace fixe . La capitolul VIII al B.V.C. pe lângă sursele proprii, care provin din amortismente, apar la rândul 53, alocaţii de la bugetul local de 2.065.360 lei sumă ce se regăseşte în bugetul local al primăriei, investiţii cu următoarele destinații : e Retehnologizarea centralelor termice de cartier prin instalarea unor unități de cogenerare cu motoare termice CT Buziaş ..... 946.150 lei; e Retehnologizarea centralelor termice de cartier prin instalarea unor unități de cogenerare cu motoare termice CT Dunărea...1.061.480 lei; e Reabilitarea rețele termice de distribuție din Timişoara....57.730 lei; Având in vedere decapitalizarea înregistrată de societate în ultimii 3 ani,compania va negocia cu băncile acordarea unui credit de 35 mil.lei pe o perioadă de S ani.Acest lucru este necesar întrucât resursele financiare de care dispune societatea nu-i permit să angajeze investiții de peste 2 mil.lei din amortismente în următorii 2 ani. Fondul de salarii total în anul 2012 (40.500.000 lei) cuprinde salariile personalului angajat cu carte de muncă (38.187.270 lei) plățile compensatorii ale celor 120 personane prevăzute a fi disponibilizate conform Proiectului de restructurare(1.994.400 lei) precum şi indemnizaţiile personalului angajat cu contract de mandat-director general(120.000 lei)şi membrii Consiliului de administrație(198.330 lei). Pag. 3/4

Având în vedere sentința civilă nr.3263/P/24.11.2010 pronunțată de către Tribunalul Timiş ,rămasă definitivă și irevocabilă,prin protocolul încheiat între administrație şi sindicate,în data de ll octombrie 2011 s-a convenit ca suma totală cuvenită salariaților în cuantum de 6.306.077 lei să fie achitată în 10 tranşe trimestriale în valoare egale.Ca atare s-au prevăzut pentru anul 2012 plata sumei de 2.522 mii lei,depășindu-se fondul de salarii realizat în anul anterior.Aceasta a determinat creşterea câştigului mediu lunar în anul 2012 cu 200 lei Bugetul de venituri si cheltuieli anexat a fost aprobat în şedinţa Consiliului de Administrație din luna aprilie 2012. Vă rugam să ne sprijiniți prin emiterea unei hotarâri de consiliu local de aprobare a bugetului de venituri şi cheltuieli al Companiei Locale de Termoficare Colterm SA Timişoara pentru anul 2012. DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC Ing.Pampu Petrică Buciu Ionel Fa Pag. 4/4

Atasament: BVC_2012_pdf.pdf

COMPANIA LOCALĂ DE TERMOFICARE COLTERM SA Anexa nr.1 TIMIȘOARA BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI PE ANUL 2012 -lei- Indicatori Nr Prevederi Realizări Prevederi 2011 2011 2012 0 1 2 $ 4 I. VENITURI TOTALE, din care:(rd. 02 + rd. 13) 01 236,476,173| 273,869,142| 213,429,019 1. Venituri din exploatare, din care: 02 | 236,476,173| 273,643,696| 213,204,019 [- ERA ET _— EI - m a) Venituri din activitatea de bază-704(exclusiv 03 185,411,768| 183,546,802| 163,363,652 subvenții) b) Venituri din alte activități-703,706,707,708,722 04 3,106,000 2,361,551 8,751,000 c) Venituri din surse bugetare,din care: 05 42,842,905 23,802,347 37,339,367 - subvenții pentru produse si activități | 06 - subvenții pentru acoperirea diferențelor de preț si ae | 07 d OTTO) 9.696.198 37.339.367 tarif ( exclusiv TVA)-741 - transferuri 08 - prime acordate de la bugetul statului 09 - alte sume primite de la bugetul de stat 0G36/2006 10 23,842,141 14,106,149 0 d) Venituri din fonduri speciale 11 12 5,115,500 63,932,996 3,750,000 e) Alte venituri din exploatare -754,758 PP 2. Venituri financiare 13 0 225,446 225,000 II. CHELTUIELI TOTALE, din care: (rd. 15 + rd. 38) 14 236,404,758| 267,024,381 na soz sol 1. Cheltuieli pentru exploatare - total,din care: 15 224,332,758| 258,140,917 204,392,989 a) Cheltuieli materiale 16 152,875,577| 156,530,471 136,985,595 b) Cheltuieli cu personalul, din care: 17 51,540,310 51,498,142 53,906,930 - salarii brute (841) 18 38,543,782 38,529,473 38,505,600 - plăți compensatorii(restructurare) 19 0 0 - contribuție la asigurările sociale de stat (6451) ( 20,8%+0.85% in 2011si 2012) 20 8,344,729 8,340,611 8,768,250 - ajutor de șomaj (6452)( 0,5%+0.25%2011 si 2012) = tă Vii 303,780 - contribuție la asigurarile sociale de sănătate,conform OG 226/2008(6453) (5,2%2011 si 2012) 2 | UA 2106000 -alte cheltuieli cu personalul din care: 23 2,358,444 2,336,104 2,228,930

indicatori Nr Prevederi Realizări Prevederi 2011 2011 2012 E EA aa 2 3 4 -fond special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap,conform O.U.G. nr 102/1999 (635-004 130,000 143,500 130,000 ) -fond inițial pt.funct.sist.de asig.pt.accidente de muncă si boli profesionale conf. HG 2269/2004 (din 6451) ( 25 117,944 117,866 123,930 0,306%2011 si 2012) -Tichete de masă (642) 26 2,110,500 2,074,738 1,975,000 c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea si 27 12.034.171 22.753.943 10.869.014 provizioanele (681) d) Cheltuieli prevăzute de Sosul muncii ( actiuni social 28 700.000 657.549 700.000 culturale) din care: transferuri sau subvenţii 29 e) Cheltuieli de protocol (623) 30 30,000 24,549 29,000 f) Cheltuieli reclamă şi publicitate (623) 31 2,700 10,000 9) Alte cheltuieli (635,612), din care: 32 390,000 627,590 638,500 - taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor 33 minerale - redevenţa din concesionarea bunurilor publice 34 252,000 168,330 182,917 i) Comisioane şi onorarii (622 ) 35 400,000 163,580 300,000 ) Alte cheltuieli de exploatare (exceptionale)-658,654- 36 6,010.000 15532277 553,950 781 ajustari din care: -penalizari comerciale Petrom Gas,Enel Energie etc 2,000,000 5,112,171 0 - majorari pt ratele achitate de MF la creditele garantate 2,900,000 3,996,224 0 - penalitati la bugetul de stat pt impozite si taxe 500,000 7,305,221 0 k) Chelt cu protectia mediului „certificate EUA,CER 37 350,000 10,352,816 400,000 2. Cheltuieli financiare (665,666, 668) 12,072,000 8,883,464 9,000,000 II. REZULTAT BRUT profit (-)pierdere 71,415 6,844,761 36,030 IV. ALTE SUME DEDUCTIBILE STABILITE POTRIVIT 265.636 -fond de rezervă 265,636 V. ACOPERIREA PIERDERILOR DIN ANII PRECEDENTI n VI. IMPOZIT PE PROFIT 42 11,426 VIII. PROFITUL DE REPARTIZATI), din care: 43 59,989 6,579,125 36,030 a) Rezerve legale |_44 2,999 b) Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi 45 56,989 6,579,125 c) Alte rezerve constituite ca surse proprii de TI finanţare,aferente profitului rezultat din vânzări 46 active,respectiv aferente facilităţilor fiscale la impozitul pe profit d) Alte repartizări prevăzute de lege 47 e) Până la 10% pentru participarea salariaţilor la profit 18|.

Indicatori Nr Prevederi Realizări Prevederi ndieatori ! 2011 2011 2012 o 1 2 3 4 a 5 f) Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul 49 societăţilor naţionale,companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat d) Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la lit.a- 50 f) VI DE FINANTARE A INVESTITIILOR, 51 9,223,651 13.927.381 1. Surse proprii din care: 82 5,004,951 12,277,381 5,200,000 —-amortizare 5,004,951 12,277,381 5,200,000 -fond dezvoltare fonduri proprii 2. Alocatii de la bugetul de stat si local (3*) BL 4,218,700 1,650,000 2,065,360 . Credite bancare(credit furnizori) 0 0 55 -externe 56 4. Alte surse 57 0 0 0 IX. CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: 58 9,223,651 10,274,533 7,265,360 1. Investitii, inclusiv investitii in curs la finele anului 59 9,223,651 10,274,533 7,265,360 2. Rambursari de rate aferente creditelor pentru ce 60 0 0 investitii: - interne 61 0 0 0 - externe 62 _] X. REZERVE, din care: 63 I. Rezerve legale 64 | Il. Rezerve statutare 65 | III. Alte rezerve 66 —_L XI. DATE DE FUNDAMENTARE 67 1.Venituri totale 68 | 236,476,173| 273,869,142| 213,429,019 2. Costuri aferente volumului de activitate 69 236,404,758| 267,024,381 213,392,989| 3.Nr.prognozat de personal la finele anului 70 1,075 1,071 935| 4. Nr mediu personal total 71 1,075 1,051 931 5. Fond salarii brut, din care: 72 38,543,782 38,529,473 38,505,600 a) fondul de salarii aferent posturilor blocate 73 7 b) fondul de salarii aferent conducătorului agentului economic OUG nr.109/2011, din care: „m 65,888 * sporuri,adaosuri,premii şi alte drepturi de natura 75 o salarială atare * premiul anual 76 o| 0 0 c) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază 77 38.472.182 38.458.968 38.187.270 de contract de muncă 6.Câştigul mediu brut lunar pe salariat 78 2,982 3,049 3,244

Prevederi 2011 7. Productivitatea muncii pe total personal (lei/persoană)(rd.68/rd.71)-în preţuri curente 10878 e) Realizări 2011 8. Productivitatea muncii pe total personal mediu (lei/persoană)(rd.68/71)-în preţuri comparabile 9. Productivitatea muncii pe total personal mediu(unităţi fizice/nr.pers. 215,251 Prevederi 2012 229,247 10. Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale cheltuieli totale/venituri totale X1000 e) 1,000 975 1,000 11. Plăţi restante-total 77,000,000 82.009.861 * preţuri curente * preţuri comparabile (rd.84 x indicele de creştere a preţurilor prognozat) 65,000,000 12.Creanţe restante-total 99,000,000 * preţuri curente 87 NOTA: 1)Prezentul BVC se poate rectifica in cursul anului de cate ori situatia o impune 2)Rd. 52 amortismentele se vor folosi pentru efecuarea platilor la investitii. 3*)JRd.53 mentionarea in BVC a sumelor de investitii alocate Primariei de catre Consiliul Local respectiv de catre Guvern se face in conformitate cu procedura stabilita prin NOTA aferenta contractului de concesiune a serviciului 4)In cheltuielile cu salariile (rd.72) s-a cuprins si indemnizatia membrilor consiliului de administratie. 5)Castigul mediu lunar pe salariat (rd.78) este calculat fara influenta sumelor prevazute pentru plata indemnizatiei consiliului de administratie a conducatorului unitatii si tinand seama de reducerea nr de personal in urma restructurarii. &*)Cheltuiala la 1000lei venituri (rd.82) este influentata de volumul mare de cheltuieli financiare (dobanzi la creditele necesare urmare a neincasarii subventiilor) 7*)Productivitatea (rd.79 col 2) a fost calculată fară influența a47 mil. lei anulare datorie către Termoelectrica DIRECTOR GENERAL, ing.Petrică Pampu 83.860.246 80,000,000 DIRECTOR ECONOMIC lonel Buciu >