keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 116/05.04.2016 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania, modificat si completat

05.04.2016

Hotararea Consiliului Local 116/05.04.2016
pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania, modificat si completat


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2016 - 7911/31.03.2016 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avand in vedere Raportul cu nr. SC2015-18136/21.07.2015 si Decizia nr. 40/11.08.2015 a Camerei de Conturi Timis ;
In conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 82/2001 - privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea 125/2002 si Hotărârea Guvernului nr. 1470/2002 privind Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului 82/2001 si a Ordinului Secretariatului de Stat pentru Culte nr. 26/2001;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. (6) lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania, modificat si completat, precum si Anexele 1,2,3,4 la Regulament, care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2: La data intrării în vigoare a prezentei hotarari se revoca Hotararea Consiliului Local nr. 134/20.03.2015 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Sport-Cultura din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Biroului Sport-Cultura;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Unitatilor centrale de cult apartinad cultelor religioase recunoscute in Romania;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: referat_hcl_116.pdf

ROMÂNIA — Aprobat, JUDEŢUL TIMIŞ "PR AR, MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURA Compartiment Cultura sSc2016- 78/77 / 3103 a REFERAT pentru aprobarea noului Regulament privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania Municipiul Timisoara, în conformitate cu prevederile art.36 alin 6 lit. c din Legea 215/2001, republicata, a acordat pe parcusul anilor precedenti, de la bupetul local, sprijin financiar mai multor unitati de cult din Timisoara, in urma analizarii oportunitati si necesitatii solicitarilor depuse de catre acestea. Avand in vedere ca de la an la an, numarul solicitarilor a fost tot mai mare am elaborat in anul 2015 un regulament avand ca scop stabilirea cadrului general si procedura de atribuire a unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania. Regulamentul de finantare a fost aprobat prin HCL 134/20.03.2015, avand cadrul legal: - 0G. 82/2001 aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea 125/2002 si HG 1470/2002 privind Normele metodologice pentru aplicarea OG 82/2001, reprezinta cadrul legal pe baza caruia a fost elaborat prezentul regulament de alocare a unor forme de sprijin financiar de la bugetul local. - Ordinul Secretariatului de Stat pentru Culte nr.26/2001 privind aprobarea modelului si continutului documentelor in vederea alocarii sprijinului financiar “unitatilor de cult in conformitate cu prevederile OG 82/2001, cu modificarile si completarile ulterioare; - Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată şi modificată; In urma misiunii de control tematic Controlul fondurilor alocate din bugetele locale pentru activitati nonprofit de interes general-(asociatii si fundatii) desfasurata in anul 2015, Camera de Conturi Timis, prin Raportul cu nr.8C2015-18136/21.07.2015 si Decizia nr.40/11.08.2015 a lasat ca si masuri in ceea ce priveste finantarea unitatiilor de cult, urmatoarele: “actualizarea Regulamentului emis privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase, elaborate si aprobat prin HCL nr. 134/20.03.2015 prin prevederea clauzelor invocate în contextul abaterii de la legalitatea si regularitate in vederea asigurarii în totalitate a transparaentei acordarii sprijinului financiar din bugetul local unitatilor de cult” Avand in vedere acest aspect, se impune aprobarea unui nou Regulament privind regimul finantarilor acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru proiectele demarate de catre unitatile de cult, prin care sa se asigure urmatoarele: COD FO353-01,ver.l

- o maibuna transparenta privind selectarea obiectivelor propuse spre finantare de catre unitatile de cult; - imbunatatirea selectiei proiectelor prin stabilirea unor conditii de eligibilitate; - analiza, evaluarea si aprobarea proiectelor de finantare pentru obiectivele propuse in cadrul unei comisii de evaluare; - realizarea cofinantarii in cuantum de minim 10% din partea unitatii de cult beneficiare a sprijinului financiar; - imbunatatirea executiei financiare a protocoalelor de finantare. Avand in vedere expunerea de motive, propunem: aprobarea noului regulament privind regimul finantarilor acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru proiectele demarate de catre unitatile de cult, generat de modificarea si completarea regulamentului anterior aprobat prin HCL 134/2015, cu toate anexele acestuia: - Anexa 1 — Formular de solicitare a sprijinului financiar - Anexa 2 — Declaratie - Anexa 3 - Raport de justificare pentru sumele primite ca sprijin financiar - Anexa 4 — Model cadru al Protocolului de finantare revocarea Hotararii de Consiliu Local nr. 134/20.03.2015, cu data aprobarii prezentului proiect de hotarare. Compartiment Cultura, Daniela Ardelean Serviciul Juridic, Daniela Stef: 7 COD FO33-0i,ver.1 Sef Birou i / Ioan Mihai "My

Atasament: Regulament_finantare_lacase_de_cult_varianta_2016.pdf

ROMANIA Anexa la H.C.L. nr. _______________ JUDETUL TIMIS CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

Regulament privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand

cultelor religioase recunoscute din Romania Capitolul I. Dispozitii generale

Scop si definitii: 1. Prezentul regulament are ca scop stabilirea cadrului general si a procedurii de acordare a

unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania.

Reglementarile legale in vigoare pe baza caruia a fost elaborat acest regulament sunt:

- O.G. nr. 82/2001, republicata, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult, apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea nr. 125/2002, republicată;

- H.G. nr. 1470/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 82/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, republicată;

- Ordin Secretariat de Stat pentru Culte nr. 26/2001 privind aprobarea modelului si continutului documentelor in vederea alocarii sprijinului financiar unitatilor de cult in conformitate cu prevederile OG 82/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Legea 215/2001, republicata a administratiei publice locale

2. In intelesul prezentului regulament termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:

a) cultele recunoscute - persoane juridice de utilitate publica care se organizeaza şi functioneaza in baza prevederilor constitutionale si ale Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor; b) unitate de cult - se infiinteaza si se organizeaza de catre culte, in mod autonom, potrivit propriilor statute, regulamente si coduri canonice, conform art. 14 din Legea nr. 489/2006; c) lacas de cult - imobil in care se oficiaza servicii religioase sau care deserveste acestui scop respectiv: biserica, templu, casa de rugaciune, moschee, geamie, sinagoga, casa de adunare, capela, ansamblu monahal, clopotnita, arhondaric, trapez, paraclis, chilie si alte asimilate acestora; d) sprijin financiar - sume alocate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in conditiile legii. e) protocol de finanţare - protocol încheiat între Municipiul Timisoara şi unitatea centrala de

cult sau, după caz, eparhie/parohie/biserica; DOMENIUL DE APLICARE: 3. Prevederile prezentului regulament se aplica pentru alocarea unor forme de sprijin

financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatea de cult centrală reprezentată la nivelul municipiului Timisoara, eparhii, sau dupa caz, parohia/biserica (in cazul in care acestea nu au la nivel local sau judetean un for superior).

4. Sprijinul financiar se poate acorda din bugetul local pentru completarea fondurilor proprii ale unităţilor de cult destinate:

a) întreţinerii şi funcţionării unităţilor de cult fără venituri sau cu venituri mici; sprijinul financiar pentru întreţinerea şi funcţionarea unităţilor de cult cu venituri mici sau fără venituri

se poate acorda pentru următoarele lucrări şi servicii: întreţinere, procurarea de materiale, prestări de servicii cu caracter funcţional, procurarea şi întreţinerea obiectelor de inventar. b) construirii, în condiţiile aprobării documentaţiilor tehnico-economice potrivit reglementărilor în vigoare, precum şi reparării lăcaşurilor de cult; c) conservării şi întreţinerii bunurilor de patrimoniu aparţinând cultelor religioase; d) amenajării şi întreţinerii muzeelor cultural-religioase; e) construirii, amenajarii şi repararii cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala şi medicala ale unitatilor de cult; f) construirii şi repararii sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult; g) construirii si repararii sediilor unitatilor de invatamant general si/ sau teologic aflate in administrarea/ proprietatea cultelor recunoscute. h) restaurarii si conservarii, care includ operatii de proiectare si executie, a lacasurilor de cult care sunt monumente istorice si care apartin cultelor religioase recunoscute din Romania, situate pe raza Municipiului Timisoara.

PREVEDERI BUGETARE:

5. Programele şi proiectele de interes public vor fi selectionate pentru finantare in limita prevederilor bugetare anuale aprobate de Consiliul local al Municipiului Timisoara, stabilite potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea si raportarea bugetului local. Capitolul II. Procedura de acordare a sprijinului financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara

Atribuirea sprijinului financiar se face exclusiv pe baza selecţiei de proiecte, procedură care

permite atribuirea prin selectarea proiectului, cu respectarea principiilor de atribuire a sprijinului financiar, precum si a conditiilor de eligibilitate.

Alocarea sumelor pentru proiectele eligibile selectate, distribuite pe unitatile de cult, se face prin Hotarare de Consiliu Local.

6. Procedura de acordare a unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult recunoscute din România cuprinde următoarele etape:

a) publicarea anunţului de participare, a termenului limită de depunere şi a întregii documentaţii necesare (pe portalul primăriei şi la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12 );

b) inregistrarea documentatiei de solicitare a sprijinului financiar:

(1) Unitatea de cult centrală reprezentată la nivelul municipiului Timisoara sau dupa caz, parohia/biserica (in cazul in care acestea nu au la nivel local sau judetean un for superior), va inainta Municipiului Timisoara - Compartimentului de specialitate, documentele necesare prin care sa sustina solicitarea de finantare, nominalizand obiectivele pentru care solicită finantarea; documentele se depun la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12, în termenul limită stabilit, în atenţia structurii de specialitate; (2) in cazul in care unitatea de cult centrala/eparhia inainteaza solicitare de finantare pentru mai multe obiective reprezentand lacasuri de cult, se va organiza o selectie preliminara intre reprezentantii unitatii de cult si reprezentantii compartimentului de specialitate din Primaria Timisoara; Lista cu obiectivele selectate, avizata de ambele parti , va fi inaintata comisiei de selectie si evaluare;

c) verificarea eligibilitatii, inregistrarii si a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea

tehnica si financiara a solicitantului:

(1) Compartimentul de specialitate din Primaria Timisoara va inregistra toate solicitarile de finantare, va verifica eligibilitatea dosarelor si va intocmi un Raport de prezentare care va fi inaintat comisiei de selectie si evaluare;

d) evaluarea si selectia cererilor de finantare; e) comunicarea rezultatelor; solutionarea contestatiilor; f) aprobarea prin hotarare de consiliu a sprijinului financiar pentru unitatile de cult; g) incheierea Protocolului de finantare cu fiecare unitate centrala de cult, sau dupa caz, cu

parohia/biserica. h) publicarea anunţului de atribuire a contractelor de finantare, pe portalul Primăriei şi la

Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12 – la informaţii; Capitolul III. Documentele pe baza carora se acorda sprijinul financiar 7. Documentaţia va fi întocmită în limba română. 8. Suma solicitată va fi exprimată exclusiv în lei(RON). 9. Sprijinul financiar alocat de la bugetul local al municipiului Timisoara se acordă pe baza

următoarelor documente: a) cerere-tip - anexa 1 (formular de solicitare de sprijin financiar de la Consiliul local al Municipiului Timisoara, pe obiectiv, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania) care trebuie sa aiba in mod obligatoriu avizul unitatii de cult ierarhic superioara;

b) devizul de lucrari intocmit potrivit reglementarilor in vigoare, datat pe anul in curs sau dupa caz, la lucrari in continuare se prezinta contractul de executie;

c) copie de pe autorizatia de construire pentru reparatii capitale si constructii, eliberata potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructie, republicata, cu modificairile şi completarile ulterioare;

d) in cazul monumentelor istorice si al bunurilor din patrimoniul cultural national, se va prezenta si o copie a avizului eliberat de institutiile specializate in domeniul patrimoniului cultural national, potrivit legislatiei in vigoare privind restaurarea si conservarea monumentelor istorice si a bunurilor din patrimoniul cultural national;

e) in cazul lucrarilor de pictura a lacasurilor de cult apartinand Bisericii Ortodoxe Romane, se va prezenta si copia avizului eliberat de catre Comisia pentru pictura bisericeasca;

f) in cazul lucrarilor de restaurare a vitraliilor din lacasurile de cult, se va prezenta si copia avizului eliberat de catre Directia pentru Cultura si Patrimoniu National al Judetului Timis;

g) documente care sa ateste dreptul de a desfasura activitati medicale sau sociale, dupa caz; h) copie a certificatului de inregistrare fiscala; i) adeverinta certificata de banca sau copia unui extras bancar, conform cu originalul, prin

care este precizat codul IBAN al unitatii de cult solicitante; j) copia autorizatiei din partea institutiei de specialitate ca firma constructoare este abilitata sa

efectueze astfel de lucrari, in cazul lacasurilor de cult care sunt monumente istorice din clasa A; k) declaratia pe propria raspundere a solicitantului ca va folosi sprijinul financiar solicitat

exclusiv pentru realizarea lucrarilor mentionate in documentatia atasata cererii, conform formularului tip - anexa 2;

l) acte care sa ateste proprietatea asupra imobilelor in care se desfasoara activitati sociale, medicale si de invatamant pentru care se solicita sprijin financiar;

m) fotografii ce atesta stadiul existent al obiectivului ce impune executarea de lucrari pentru care se solicita sprijin financiar,

n) dovada existentei surselor de finantare proprii sau oferite de terti, prin unul dintre urmatoarele documente:scrisori de intentie din partea tertilor; contracte de sponsorizare; bugetul de venituri şi cheltuieli al organizatorului; extras de cont, ce dovedeşte disponibilitatea financiară pentru proiect; alte forme de sprijin financiar ferm din partea unor terţi: protocoale de finantare incheiate cu alte autoritati (Consiliul Judetean Timis, Secretariatul de Stat pentru Culte); declaratii pe proprie raspundere din care sa rezulte existenta surselor proprii de finantare.

10. Formularul de solicitare a sprijinului financiar, cu propunerea de proiect, are caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al conţinutului şi trebuie să fie semnat, pe propria răspundere, de către solicitant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta.

11. Documentaţiile incomplete vor putea fi completate în termen de maximum 30 zile de la data depunerii cererii; în caz contrar, acestea nu vor fi propuse pentru alocarea fondurilor solicitate.

Capitolul IV. Conditii de acces la fonduri publice în vederea finantării

12. Vor fi supuse evaluarii numai solicitarile de finantare care intrunesc urmatoarele conditii

de eligibilitate si selectie: a) solicitantii au depus dosarul complet, cu documentatia de solicitare a finantarii, conform cap III pct.9; b) proiectele sunt de interes public; este relevanta oportunitatea proiectului in raport cu prioritatile comunitatii; c) este dovedita capacitatea organizatorica si functionala a solicitantului sprijinului financiar prin: - precizarea proiectelor desfasurate in anul calendaristic anterior si gradul de realizarea a acestora;(acolo unde este cazul) - indicarea surselor de finantare, pentru dovada existentei surselor de finantare proprii; solicitantii trebuie sa aiba alte surse de finantare (contributie proprie) în cuantum de minim 10% din valoarea totală a finanţării proiectului; d) sumele destinate finantarii unitatilor de cult recunoscute in Romania se vor repartiza tinand cont si de ponderea procentuala reprezentata de numarul de enoriasi apartinand fiecarui cult solicitant. 13. Condiţiile de eligibilitate mentionate la punctul 12, se aplica cumulativ.

14. Evaluarea si selectia cererilor de sprijin financiar se face de catre Comisia pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local. Secretariatul comisiei va fi asigurat de catre Compartimentul Cultura.

Capitolul V. Controlul modului de utilizare a sprijinului financiar acordat unitatilor de

cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania

15. Modul de utilizare a sprijinului financiar pentru unitatile de cult recunoscute din Romania se supune controlului compartimentului de specialitate din Primaria Municipiului Timisoara, Biroul de Audit public intern, potrivit legii. Curtea de Conturi exercita controlul financiar asupra utilizarii fondurilor publice de catre unitatile de cult, apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania. 16. Nerespectarea prevederilor prezentului regulament de catre beneficiarul sprijinului financiar alocat atrage dupa sine sistarea finantarii si recuperarea sumelor utilizate necorespunzator.

17. Unitatea finantatoare are dreptul de a nu mai aloca timp de trei ani sprijin financiar pentru unităţile de cult care nu justifica fondurile alocate, iar timp de un an unitatilor de cult care le- au justificat cu intarziere.

18. 1) Cultul religios are obligatia de a informa de indata unitatea finatatoare, cel mai tarziu in termen de 48 de ore de la producerea unui eveniment sau imprejurare de natura a cauza o modificarea a proiectului. sau daca situatia impune modificarea beneficiarului finantarii.

2) Daca din motive obiective unitatea de cult nu consuma toata sau in intregime, suma primita ca si contributie financiara, unitatea de cult are obligatia de a informa forul superior de conducere, care poate trimite un memoriu justificativ pentru redistribuirea acestei sume catre alte obiective; Compartimetul de specialitate in baza memoriului justificativ al unitatii centrale de cult va intocmi un referat avizat de comisia de evaluare si selectie si aprobat de catre conducatorul unitatii finantatoare.

19. La intocmirea deconturilor justificative pentru sprijinul financiar acordat de la bugetul local, se vor avea in vedere urmatoarele:

a) toate documentele justificative, prezentate în copii xerox, vor purta menţiunea «conform cu originalul» şi vor fi certificate prin aplicarea ştampilei şi a semnăturii beneficiarului ajutorului financiar. Documentele justificative trebuie să fie întocmite potrivit reglementărilor în vigoare privind activitatea financiar-contabilă;

b) nu se vor admite la justificare documente care contin achizitii de materiale sau servicii, altele decat cele pentru care a fost acordat sprijinul financiar, care nu sunt cuprinse in devizul inaintat pentru obtinerea sprijinului financiar;

c) documentele justificative trebuie sa fie lizibile si sa nu prezinte stersaturi; nu se admit documente trimise prin fax;

d) facturile fiscale vor fi însoţite de dispoziţii de plată, ordine de plată, chitanţe, bonuri de casă, extrase privind viramente bancare, după caz; facturile aferente executării lucrărilor de construcţie, reparaţie vor fi însoţite, dupa caz, de situaţii de lucrări, contracte, acte adiţionale, anexe contract/contracte, note privind stadiul lucrărilor, vizate de diriginţii de specialitate sau reprezentantului unitaţi de cult, dupa caz;  

e) chitantele care atesta plati trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele: scopul platii, operatiunea pentru care se face plata, numarul si data eliberarii. Chitantele care atesta plati vor fi utilizate doar in cazurile in care nu se intocmesc facturi fiscale; 

f) chitantele de mana prin care se atesta anumite plati – pentru pictura si procurari de materiale de la particulari trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu numele si prenumele vanzatorului, in clar, precum si seria si numarul actului de identitate ala acestuia. Chitanţele vor fi certificate de primarul localităţii pe raza căreia se află unitatea de cult solicitantă sau de un împuternicit al acestuia;

g) actele justificative vor cuprinde în mod obligatoriu copia extrasului de cont bancar prin care se face dovada primirii banilor sau chitanţa de înregistrare în evidenţa contabilă a unităţii de cult beneficiare a sprijinului financiar alocat;

h) pentru lucrările de pictură bisericească se vor trimite o copie a documentului de plată şi o copie a ordinului de plată prin care s-au virat impozitul pe venit, contribuţiile individuale de asigurări sociale, asigurări sociale de sănătate şi asigurări de şomaj, conform legii, în cazul în care lucrările de pictură sunt executate ca activitate dependentă, de un pictor angajat de unitatea de cult, prin contract de prestări de servicii încheiat în baza Codului civil. Pentru lucrările de pictură de restaurare bisericească executate de către o persoană fizică autorizată se vor trimite documentele justificative prevăzute la lit. d); i) facturile aferente executării lucrărilor de construcţie, reparaţie, pictură vor fi însoţite, după caz, de situaţii de lucrări, contracte, acte adiţionale, anexe contract/contracte, note privind stadiul lucrărilor, vizate de diriginţii de specialitate; Daca pe factura se mentioneaza executia unei anumite lucrari, se va atasa obligatoriu situatia de lucrari. Valoarea situatiei de lucrari trebuie sa coincida cu valoarea facturilor. Daca pe factura se mentioneaza executia unei lucrari conform unui contract, se va atasa si contractul respectiv. Daca se achita un avans din lucrare, se va atasa de asemenea, contractul cu furnizorul respectiv, din care sa rezulte ca se plateste avans. Daca se achita materiale de contructii, factura va fi insotita de Nota de intrare-receptie, precum si de bon de consum.

j) documentele justificative vor fi transmise pana cel mai tarziu la data de 15 decembrie a fiecarui an. In cazul primirii sprijinului financiar in cursul trimestrului IV, justificarea se va face in cel mult 30 de zile de la primirea acestuia;

k) situatia de lucrari, acolo unde este cazul; l) proces verbal de receptie partiala/finala, acolo unde este cazul ( acesta va fi semnat si de

catre un reprezentat desemnat din partea Primariei Municipiului Timisoara in calitatea de invitat) m) pentru sprijinul financiar alocat, indiferent pentru care dintre categoriile lucrarilor prevazute la cap. I art. 4 din regulament, solicitantul va depune alaturi de documentele justificative si un raport de justificare a utilizarii sprijinului primit 20. Nu se admit la justificare facturi platite inainte de primirea sprijinului financiar sau emise in anii precedenti acordarii sprijinului financiar, chiar daca acestea au fost platite dupa primirea acestuia.

21. Sumele alocate ca sprijin financiar, conform prevederilor cap. I art. 4 din regulament, vor fi transmise direct, integral ori esalonat, unitatii centrale de cult sau dupa caz parohiei/bisericii.

1) pe măsura derulării proiectului, beneficiarul va solicita virarea sumei aferente cheltuielilor efectuate până la acea dată, in baza documentelor justificative depuse (copii contracte, facturi, ordine de plată, chitanţe, situatii de plata,etc). În termen de maxim 30 zile după verificarea documentaţiei depuse, finanţatorul va vira suma solicitată de catre beneficiar; 2) dacă aceste cheltuieli pentru care a fost solicitată suma se achită după încasarea acesteia de la finanţator, beneficiarul se obligă să depună copii de pe documentele care atestă efectuarea plaţii (copii ordine de plata, chitante, etc.). 3) beneficiarii vor putea solicita o noua tranşă (până la nivelul protocolului de finanţare) numai după justificarea efectuării plăţii pentru suma primită anterior in conformitate cu prevederile menţionate la pct.1).

22. Pentru acordarea transei a doua si a urmatoarelor transe este obligatorie justificarea sumei primite anterior. Capitolul VI - Dispozitii finale

23. Orice comunicare, solicitare, informare, notificare in legatura cu procedura de selectie se va transmite de catre solicianti sub forma de document scris. Orice document scris trebuie inregistrat la registratura Primariei Municipiului Timisoara. 24. Prezentul regulament se completeaza cu prevederile legale in vigoare. 25. Prevederile regulamentului vor fi aplicate oricaror forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, acordate incepand cu anul 2016. 26. Modul de utilizare a sprijinului financiar pentru unităţile de cult recunoscute din România se supune controlului organelor cu atribuţii de control prevăzute de lege, inclusiv Curtii de Conturi a Romaniei; 27. Urmatoarele anexe fac parte integranta din prezentul regulament: a) Anexa 1 - formular de solicitare de sprijin financiar de la Consiliul local pentru unitatile de cult, apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania; b) Anexa 2 - declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului unitatii de cult. c) Anexa 3 - raport de justificare pentru sumele primite ca sprijin financiar de la bugetul local; d) Anexa 4 - protocol de finantare.

ANEXA 1 la Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin

Financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania

FORMULAR DE SOLICITARE DE SPRIJIN FINANCIAR de la Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru unitatile de cult

apartinand cultelor religioase recunoscute in Romania

1. Unitatea de cult solicitanta ........................................................................................................ …., 2. Cultul/Eparhia ............................................................................................................................ ..., 3. Adresa completa a unitatii de cult solicitante: ............................................................................ .., localitatea ....................... str .................................................... nr .............. , judetul ........................... ., codul postal ............. , tel .............................. , fax ................. , e-mail ..............................................., Adeverinta de functionare nr .............................................. din data de ......................... , eliberata de .................................................................... 4. Numar de enoriasi ........................................... , 5. Structura de conducere a unitatii de cult: Numele ............................ Prenumele .......................... , profesia .......................... , functia ................ , locul de munca ................................... , Codul fiscal nr ...................... din data de ......................... emis de ...................................... 6. Numarul contului bancar ................................... deschis la banca ............................................................ sucursala/filiala/agentia ...................................... …………………, 7. Numele persoanelor cu drept de semnatura ............................................................... …………. 8. Experienta anterioara; DA (precizati proiectul desfaşurat in anul calendaristic anterior) ...................................................... ............................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................. NU. 9.Date tehnice privind proiectul pentru care se solicita sprijinul financiar ……............................. Titlul de proiect ......................................................................................... ………………………….. 10.Oportunitatea proiectului in raport cu prioritatile comunitatii: ............ ………………………….. 11.Beneficiari: ........................................................................................... ………………………….. 12.Grupul-tinta: ................................ numar de persoane .......................... ………………………….. 13.Durata in timp; .................................................. …………………………………………………. 14.Descrierea proiectului ......................................................................... …………………………... ………………………….................................................................................................................... ………………………….................................................................................................................... ………………………….................................................................................................................... ………………………….................................................................................................................... ………………………….................................................................................................................... 15. Date privind coordonatorul programului/proiectului: Numele ......................................... prenumele ................................ , profesia ........................... , functia .................................... , locul de munca ................................................................................ , ............ 16. Precizati daca dispuneti si de alte surse de finantare pentru proiectul prezentat.: DA (daca da, mentionati numele organizatiei şi valoarea sprijinului financiar) .............................. NU. 17. Sprijinul financiar solicitat de la bugetul local este de: …………..lei.

Semnatura şi ştampila solicitantului Data

ANEXE:

Declaratie pe propria raspundere Avizul unitatii de cult centrale Memoriu detaliat asupra obiectivului Dovada surselor de finantare proprii Autorizatia de constructie (daca este cazul) Avizul de specialitate pentru monumentele istorice (daca este cazul) Devizul lucrarilor/ Contract executie lucrari (dupa caz) Autorizatia Comisiei de picturi bisericesti (daca este cazul) Copie atestat pentru activitati sociale (daca este cazul) Adeverinta IBAN Copie CIF Extrasul de C.F, ale imobilelor in care se desfasoara activitatile sociale, medicale sau de invatamant teologic Fotografii cu stadiul actual al lucrarilor.

ANEXA 2 la Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin Financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile

de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania DECLARATIE

Subsemnatul, .................................................... , domiciliat localitatea .............................. , str ......................... nr ..... , bl ........ , ap ....... , judetul ..................... , cod postal ................. , posesor al actului de identitate ...... seria ........ nr ............. , cod numeric personal ........................................... , in calitate de reprezentant legal al unitatii de cult .............................................................................. , cunoscand prevederile O.G. nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2002, HG. nr. 1470/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 82/2001 şi prevederile din Codul penal privind falsul in declaratii, declar pe proprie raspundere, urmatoarele: a) datele, informatiile si documentele prezentate in dosarul de solicitare a sprijinului financiar sau in dosarul de justificare a sumelor primite, corespund realitatii; b) unitatea de cult nu are datorii si obligatii neachitate la scadenta catre persoane juridice ori bunuri urmarite in vederea executarii silite; c) unitatea de cult pe care o reprezint nu are datorii restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate, bugetele locale sau fonduri speciale; d) ma angajez ca sprijinul financiar care va fi alocat unitatii de cult ............................................ sa-1 utilizez in scopul pentru care a fost solicitat si sa-1 justific integral, in conditiile legii; e) documentele depuse in scopul justificarii sumelor alocate unitatii de cult nu au mai facut obiectul justificarii catre alte institutii publice; f) certificatul de inregistrare fiscala si contul bancar apartin unitatii de cult care a solicitat sprijinul financiar.

Reprezentantul unitatii de cult solicitante, Semnatura, Vizat, ştampila Consilier economic eparhial/centru de cult,

Data,

ANEXA 3 la Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin Financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile

de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania

RAPORT DE JUSTIFICARE PENTRU SUMELE PRIMITE CA SPRIJIN FINANCIAR

de la bugetul local

I. DATE GENERALE

1. Datele de identificare ale unitatii de cult:

Unitatea centrala de cult

Hramul

Denumirea unitatii de cult

Localitatea

Adresa unitatii de cult

Judetul

Cod Fiscal

2. Datele de identificare ale reprezentantului:

Numele reprezentantului:

Date personale (CNP):

Telefon:

II. JUSTIFICAREA SUMELOR PRIMITE

1. Suma primita in anul in curs

1 Suma primita

2 Valoarea devizului din dosarul de cerere

3 Documente justificative

2. Scurta descriere a lucrarilor efectuate

Detaliere concreta a lucrarilor efectuate pe banii primiti de la bugetul local al Municipiului Timisoara (inclusiv achizitionarea de materiale de constructii):

3. Finantari primite de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru unitatea de cult, in perioada …….(ultimii trei ani anteriori cererii de acordare a sprijinului financiar)

Nr. crt.

Anul Suma (lei)

1.

2.

3.

4.

Declar pe propria raspundere ca facturile si chitantele prezentate spre justificare in dosarul prezentat nu au fost folosite la alte institute ale statului pentru justificarea unor sume primite.

Cunoscand pedeapsa prevazuta de art. 326 din Codul penal pentru infractiunea de fals in declaratii, am verificat datele din prezenta declaratie, care este completa si corecta.

AVIZAT, SEMNATURA, UNITATEA CENTRALA DE CULT

ANEXA 4 la Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin Financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru unitatile

de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania

PROTOCOL de FINANTARE nr ....... din data de .................

Cap. I - PARTILE CONTRACTANTE Art.l. – Muicipiul Timisoara, reprezentat prin Primar Nicolae Robu, cu sediul in Timisoara Bd. C. D. Loga nr.1 , cod fiscal 14756536, cont RO08TREZ24A510103201300X deschis la Trezoreria Timisoara, denumit in continuare institutia finantatoare, - Cultul religios ....................................................................................... , cu sediul in localitatea ........................................................................................................ , str. … , nr…………., judeţul ....................................................................................... , avand Statutul de organizare şi functionare recunoscut prin H.G. nr..../ ..................................... , publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.... din .......................................... , numit in continuare Cultul recunoscut/unitatea centrala de cult pentru unitatea de cult …………………………………………………………………………. . in temeiul:

 O.G. nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, aprobata cu modificarile şi completarile ulterioare prin Legea nr. 125/2002, republicată;

 H.G. nr. 1470/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 82/2001, cu modificarile şi completarile ulterioare, republicată,

 Ordin Secretariat de Stat pentru Culte nr. 26/2001 2001 privind aprobarea modelului si continutului documentelor in vederea alocarii sprijinului financiar unitatilor de cult in conformitate cu prevederile OG 82/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;

 Regulamentului privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul localal Municipiului Timisoara, pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania aprobat prin HCL nr. /2016,

au incheiat, de comun acord, prezentul protocol. Cap. II – OBIECTUL Art. 2. - Obiectul protocolului il constituie stabilirea cadrului general si conditiile in care unitatea finantatoare aloca sprijin financiar unitatii de cult pe baza dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru untatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 125/2002, republicată si a normelor metodologice pentru aplicare ale acesteia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1470/2002, republicată si HCL nr ................................................... / ..............

- Sprijinul financiar de la bugetul local al Municipiului Timisoara este in valoare de

……………………., fiind alocat pentru ………………………….. , conform HCL nr ……./…………………..

Cap. Ill DREPTUR1LE şi OBLIGATIILE PARTILOR Art. 3. - Cultul recunoscut, prin unitatile sale locale si centrale de cult, poate beneficia de sprijin financiar, in limita prevederilor bugetare anuale, in conditiile legii. Art. 4. - In cadrul procesului de alocare a sprijinului financiar de la bugetul local, catre unitatile de cult componente, cultul recunoscut are urmatoarele drepturi si obligatii: a) de a urmari corectitudinea si respectarea termenelor pentru justificarea sumelor primite ca sprijin financiar, in conformitate cu O.G. nr. 82/2001, si destinatia fondurilor alocate prin certificarea documentelor transmise unitatii finantatoare; b) de a propune unitatii finantatoare, in fiecare an bugetar, un numar de unitati de cult din subordine, in vederea unei finantari prioritare, cu aratarea motivelor pentru care respectivele obiective constituie prioritati; c) de a comunica, in scris, unitatii finantatoare care sunt compartimentele/sectoarele si persoanele competente in verificarea documentatiilor prin care unitatile de cult solicita sprijin financiar, precum si urmarirea corectitudinii si punctualitatii justificarii sumelor primite; d) de a urmari si de a garanta, prin organele de control intern, realizarea efectiva si corespunzatoare a lucrarilor pentru care a fost alocat sprijinul financiar, eficienta in cheltuirea sumelor alocate; e) de a urmarii respectarea dispozitiilor legale privitoare la acordarea si justificarea sprijinului financiar, iar in cazul constatarii unei abateri sa sesizeze unitatea finantatoare; f) are obligatia sa ia masurile necesare direct sau prin centrele eparhiale, dupa caz, pentru ca unitatile de cult din subordine care au primit sprijin financiar de la unitatea finantatoare si nu i-au justificat in termenul legal sa restituie la bugetul local suma nejustificata. Art. 5. Cultul recunoscut va coopera si va sprijini reprezentantii unitatii finantatoare in activitatea de verificare pe teren a obiectivelor pentru care se solicita sau a fost acordat sprijin financiar. Art. 6. In situatia in care unitatea finantatoare nu poate vira fondurile financiare direct unitatii de cult solicitante, ci le transmite prin intermediul cultului recunoscut sau centrului eparhial, dupa caz, acesta din urma are obligatia de a transmite intreaga suma alocata de catre unitatea finantatoare unitatii beneficiare in cel mult cinci zile lucratoare. Art. 7. Partile pot stabili, de comun acord, un calendar al intalnirilor cu reprezentantii cultului recunoscut sau centrelor eparhiale, dupa caz, in vederea justificarii integrale a sumelor primite. Art. 8. Partile pot stabili ca platile sa se poata efectua si in transe, in raport cu faza proiectului si cheltuielile aferente. Art. 9. Prima transa (avans) nu poate depasi 30% din finantarea acordata. Art. 10. Unitatea finantatoare are dreptul de a nu mai aloca timp de trei ani sprijin financiar pentru unităţile de cult care nu justifica fondurile alocate, iar timp de un an unitatilor de cult care

le-au justificat cu intarziere. Art. 11 Unitatea finantatoare are dreptul de a fi prezent, prin reprezentantul sau, la receptia lucrarilor de construire sau reparare a bisericilor realizate si cu sprijinul sau. Art. 12. Unitatea finantatoare are dreptul de a solicita periodic cultului recunoscut situatia privind folosirea şi justificarea fondurilor alocate unitatilor din subordinea sa. Art. 13. Modul de utilizare a sprijinului financiar pentru unitatile de cult recunoscute din Romania se supune controlului compartimentului de specialitate din Primaria Municipiul Timisoara, Biroul de Audit public intern, potrivit legii. Curtea de Conturi exercita controlul financiar asupra utilizarii fondurilor publice de catre unitatile de cult, apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania. Art. 14. Unitatea finantatoare are obligatia de a comunica anual Secretariatului de Stat pentru Culte sumele alocate in conformitate cu prevederile art.4 alin 2 din HG. 1470/2002. Art. 15 Unitatea finantatoare are obligatia sa sesizeze organelor de control, in cazul existentei unor indicii temeinice privind folosirea ilegala a fondurilor alocate unitatilor de cult. Art. 16. Cultul recunoscut: a) Are dreptul sa solicite virarea sumelor reprezentand sprijinul financiar alocat, in urmatoarele

conditii: a.1) pe masura derularii proiectului, beneficiarul va solicita virarea sumei aferente cheltuielor efectuate pana la acea data, in baza documentelor justificative depuse (copii contracte, facturi, ordine de plata, chitante, situatii de plata, etc); a.2) daca aceste cheltuieli pentru care a fost solicitata suma se achita dupa incasarea acesteia de la finantator, beneficiarul se obliga sa depuna copii de pe documentele care atesta efectuarea platii (copii ordine de plata, chitante, etc), in termen de 5 zile de la efectuarea platii; a.3) beneficiarul poate solicita alta transa (pana la nivelul protocolului) numai daca justificarea efectuării plăţii pentru suma primită anterior şi în baza documentelor mentionate la pct. a.1 a.4) in cazul in care din suma alocata ca si sprijin financiar s-au achizitionat materiale, existenta faptica a acestora se dovedeste prin nota de intrare-receptie sau dupa caz, prin proces verbal de custodie.

b) Se obliga sa utilizeze suma alocata numai in scopul realizarii proiectuluii prevazut la art.2; c) Se obliga sa reflecte corect si la zi, in evidentele sale contabile, toate operatiunile

economico-financiare ale proiectului si sa le prezinte finantatorului ori de cate ori ii sunt solicitate, pe durata derularii protocolului;

d) Se obliga sa specifice, pe durata protocolului, pe afise, cataloage si alte materiale publicitare, faptul ca Municipiul Timisoara a acordat sprijin finaciar pentru realizarea acestui proiect;

e) Se obliga sa participe cu o contributie de minim 10% raportata la nivelul sumei alocate de la bugetul local prin acest protocol;

f) Se obliga sa anunte in scris unitatea finantatoare despre organizarea receptiei partiale respectiv finale, cu minim 7 zile inainte de data stabilita.

g) Se obliga sa accepte controlul si verificarile organului de control al finantatorului in legatura cu modul de utilizare a a sprijinului financiar primit.

Capitolul IV – DURATA Prezentul protocol se incheie pentru perioada cuprinsa intre data semnarii acestuia de catre ambele parti si 15 decembrie a anului in curs.

a) Acesta inceteaza: - prin executarea obligatiilor asumate de parti; - la implinirea duratei pentru care a fost incheiat; - prin acordul de vointa al partilor; - prin denuntare unilateral in termen de 10 zile de la comunicarea notificarii transmise in acest sens; - prin reziliere de drept, pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii notificarii prin care partii in culpa i s-a adus la cunostinta ca nu si-a indeplinit obligatiile; - daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona pe o perioada mai mare de 3 luni Forta majora: - (1) Este exonerata de răspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatilor ce-i revin partea care a fost impiedicata de interventia unui caz de forta majora; - (2) Este forta majora evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de impiedicat si independent de vointa partilor, care le opreste sa-si execute obligatiile ce le revin potrivit prezentului protocol; - (3) Interventia fortei majore trebuie comunicata de partea care o invocă in termen de doua zile calendaristice de la data aparitiei acesteia. Capitolul V - CLAUZE SPECIALE

(1) Utilizarea sprijinului financiar in alte scopuri decat cele prevazute in prezentul protocol este interzisa si atrage incetarea acestuia fara interventia instantei judecatoresti. (2) In ceea ce priveste restituirea sumelor primite, beneficiarul datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, conform legislatei privind colectarea creantelor bugetare, care se fac venit la bugetul local.

(3) Cultul religios are obligatia de a informa de indata unitatea finatatoare, cel mai tarziu in termen de 48 de ore de la producerea unui eveniment sau imprejurare de natura a cauza o modificarea a proiectului, sau daca situatia impune modificarea beneficiarului finantarii. Intr-o asemenea situatie , unitatea are obligatia de a informa forul superior de

conducere, care ne va trimite un memoriu justificativ si totodata comunica modul in care se va redistribuii aceasta finantare. b) Unitatea finantatoare, prin compartimentul de specialitate va intocmi un referat pentru redistribuirea sumei neutilizate catre o alta unitate de cult/eparhie din cadrul unitatii de cult centrale, aprobat de catre conducatorul unitatii finantatoare. Capitolul VI – SOLUTIONAREA LITIGIILOR

(1) Eventualele litigii dintre parti urmează a fi solutionate pe cale amiabila. (2) In cazul nerezolvarii pe cale amiabila, litigiile urmeaza a fi solutionate de instantele

judecatoresti competente, potrivit legii. Capitolul VII – DISPOZITII FINALE

 Comunicarile intre parti in legatura cu executarea prezentului protocol vor fi facute

numai in scris.  Prezentul protocol constituie titlu executoriu pentru satisfacerea creantelor rezultate în

urma rezilierii/incetării acestuia.  Clauzele prezentului protocol se interpretează potrivit prevederilor Codului Civil si se

completeaza, cu prevederile Regulamentului privind acordarea sprijinului financiar de la bugetul local, unitatilor de cult din Municipiul Timisoara apartinand cultelor religioase recunoscute din România, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

 De comun acord partile convin ca, Curtea de Conturi este competenta sa exercite controlul financiar asupra derularii activitatii nonprofit finantate din fondurile publice.  

Prezentul protocol a fost incheiat astazi, ... ……………în 2 exemplare originale avand aceeasi fortă juridica, un exemplar pentru unitatea finantatoare si unul pentru cultul recunoscut.

MUNICIPIUL TIMISOARA, CULTUL RELIGIOS/Unitatea de cult, ……………………………… ………………………………….

 Sprijinul financiar acordat de catre Consiliul Local Timisoara se va face tinand cont de numarul de adepti pe care fiecare cult ii are in municipiul nostru. 20%

 De asemenea, vor fi avute in vedere urmatoarele criterii:

a) acordarea sprijinului financiar pentru lucrarile urgente fara de care s-ar pune in pericol de ruinare imobilul; 20% b) acordarea sprijinului financiar pentru continuarea lucrarilor incepute pana la finalizarea lor; -10% c) cuantumul contributiei propri a unitatii de cult sau atrasa din alte surse; 10% d) calitatea, anvergura si importanţa proiectului; 10% e) numărul, diversitatea şi aria geografică a beneficiarilor ale căror nevoi urmează a fi satisfăcute prin aceste proiecte; 10% f) acordarea sprijinului financiar cu prioritate pentru imobilele clasificate ca fiind monumente istorice si de arhitectura apartinand patrimoniului cultural national, sau imobile proprietate a unitatii finantatoare. 20%