keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 72/01.03.2016 privind respingerea Proiectului de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara

01.03.2016

Hotararea Consiliului Local 72/01.03.2016
privind respingerea Proiectului de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere initiativa consilierului local Alfred Simonis inregistrata la Primaria Municipiului Timisoara cu nr. SC2015-028561/29.10.2015,
Avand in vedere Raportul nr. IF2015- 220521/25.11.2015, intocmit de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara;
Având în vedere Adresa nr. SC2016-3346/11.02.2016 prin care consilierul local Alfred Simonis solicită reintroducerea Proiectului de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara, proiect respins în şedinţa Consiliului Local din data de 08.12.2015;
Avand in vedere interesul general de sustinere a cresterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate;
Avand in vedere interesul general de sustinere a persoanelor care se confrunta cu reale probleme de ordin financiar ce nu le permit sa-si indeplineasca la termenul legal obligatiile fiscale fata de bugetul municipiului,
Avand in vedere ca, aplicarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale vizeaza stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la bugetul local, maximizarea incasarilor bugetare, stimularea mediului economic si, respectiv, diminuarea arieratelor bugetare;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societaţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultura, stiinţa. invaţamant, sanatate, protecţie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere prevederile art.12 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitaţi fiscale publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 785 din 21 octombrie 2015;
In conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;
Având în vedere Procesul Verbal al şedinţei în plen a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, din data de 01.03.2016;
Având în vedere faptul că Proiectul de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara, nu a întrunit condiţiile prevăzute de prevederile art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se respinge Proiectul de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara -Anexă la prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Fiscala a Municipiului Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotarare se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: raport.pdf

ROMÂNIA Judetul Timis Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara Timisoara, B-dul Mihai Eminescu, nr. 2B, C.LF. 21666630, Tel. 0256-408100, fax. 0256-408191, www.dfmt.ro Nr.1F2015- 220521/25.11.2015 RAPORT privind priectul de hotarare initiat de catre consilierul local Alfred Simonis referitor la "aplicarea OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara" Analizand continutul proiectului de hotarare propus spre aprobare, am constatat urmatoarele: 1. In ceea ce priveste legalitatea unei asemenea initiative, am constatat ca aceasta initiativa în ansamblul sau se incadreaza in prevederile OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, insa forma prezentata este insuficienta din punct de vedere procedural. Astfel in conformitate cu prevederile art45. alin.6 Proiectele de hotărâri pot fi propuse de consilieri locali, de primar, viceprimar sau de cetăţeni. Redactarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului unităţii administrativ-teritoriale şi al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului, am procedat la la completarea initiativei cu elemente de specialitate care viziaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale , termenele si altele asemenea in spiritul ordonantei mai sus mentionate, si pe care le anexam prezentului raport, sub forma proiectului de hotarare si al anexei privitoare la procedura. 2.În ceeace priviste inpactul asupra bugetului local precum si asupra contribuabililor putem arata urmatoarele aspecte favorabile si nefavorabile: a. În ceea ce privesc efectele favorabile acestea ar putea fi: - accelerarea incasarii unor creante restante cu vechime relativ mare (intre 2 si 4 ani), care nu au putut fi realizate prin poprire ori prin valorificare, datorita lipsei de lichiditati ale debitorilor ori al inexistentei bunurilor urmaribile.In situatia promovarii proiectului de hotarare unii dintre acestia vor face demersuri pentru obtinerea sumelor aferente stingerii obligatiilor principale prin plata. Din experienta noastra trecuta, intre 2 si 12% din numarul contribuabililor intreprind aceste dmersuri;

- asigurarea unor venituri suplimentare intr-o perioada scurta de timp, venituri ce in alte conditii nu s-ar putea realiza, si care ar ajuta ori la finantarea unor noi proiecte fie la diminuarea arieratelor; b. In ceea ce privesc efectele nefavorabile acestea ar putea fi: - descurajarea contribuabililor care isi achita an de an obligatiile la termenele scadente ori pana la finele anului fiscal, acestia reprezentand peste 85% din totalul contribuabililor Municipiului Timisoara; - diminuarea veniturilor bugetului local cu sumele acordate ca facilitate fiscala, aspect care are insa caracter relativ, din doua motive, unul fiind accela ca este la fel de probabil ca acele sume sa nu se incaseze din motivele aratate mai sus, iar calalalt dat fiind faptul ca la elaborarea bugetului local se au in vedere obligatiile principale, si chiar mai mult deaca atat, doar cele probabile de realizat, pentru a evita angajarea unor cheltuieli fara asigurarea resurselor financiare; - volumul mare de activitati, raportat la dimensiunea aparatului de specialitate, pe care trebuie sa-l desfasoare functionarii din cadrul organului fiscal intr-o perioada scurta de timp, crearea aglomerarilor la ghiseele registratura si caserie, care dupa cum stim nemultumesc contribuabilii. Intrucat decizia cu privire la oprtunitatea acordarii ori respingerii proiectului propus apartine Consiliului Local, si pentru ca aceasta sa aiba la baza cat mai multe informatii, mai jos va prezentam rezultatele produse de ultimele proiecte de hotarare privitoare la facilitati fiscale adoptate de Consiliul Local al Municipiului Timisoara. 1, HCLNT nr. 274/26.07.2011 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara: - SUMA PREVAZUTA: 18.909.883 lei - TOTAL SUME ACORDATE: 2.317.721 lei 2, HCIMT nr. 273/26.07.2011 privind scutirea de la plata majorărilor de întârziere aferente impozitului pe clădire şi teren datorat de asociaţii şi fundaţii - SUMA PREVAZUTA: 4.977.219 lei - TOTAL SUME ACORDATE: 130.513 lei 3. HCLMT nr.133/28.09,2012 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, in vederea scutirii de la plata majorarilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale neachitate in termen constand in impozit/taxa pe cladire si/sau impozit/taxa pe teren datorate bugetului local de catre intreprinderile de pe raza administrativ-teritoriala a Municipiului Timisoara. - SUMA PREVAZUTA: 24.737.199 lei - TOTAL SUME ACORDATE: 455.877 lei

4. HCLMT nr.134/28.09.2012 privind scutirea de la plata majorarilor de intarziere aferente impozitului pe cladire si teren datorat de asociatii si fundatii - SUMA PREVAZUTA: 2.173.059 lei - TOTAL SUME ACORDATE: 34.611 lei DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN BODO CASE

Atasament: proiect.pdf

ROMÂNIA AVIZAT JUDEȚUL TIMIŞ Secretar MUNICIPIUL TIMIŞOARA CONSILIUL LOCAL IOAN COJOCARI PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara Consiliul Local al Municipiului Timişoara Avand in vedere initiativa consilierului local Alfred Simonis inregistrata la Primaria Municipiului Timisoara cu nr.SC2015-028561/29.10.2015, Avand in vedere Referatul nr. IF2015- 212513/09.11.2015, intocmit de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, aprobat de Primarul Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU, Avand in vedere interesul general de sustinere a cresterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate, , Avand in vedere interesul general de sustinere a persoanelor care se confrunta cu reale probleme de ordin financiar ce nu le permit sa-si indeplineasca la termenul legal obligatiile fiscale fata de bugetul municipiului, Avand in vedere ca, aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale vizeaza stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la bugetul local, maximizarea incasarilor bugetare, stimularea mediului economic si, respectiv, diminuarea arieratelor bugetare, _Axvand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societaţi comerciale, Comisiei pentru cultura, stiinţa. -invațamant, sanatate, protecţie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul. Consiliului Local at Municipiului Timisoara; Avand in vedere prevederile ari.12 din 0UG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitați fiscale publicata in Monitorul Oficial, Partea 1, nr. 785 din 21 octombrie 2015, In conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administrația publica locala, republicata si modificata; In temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administrația publica locala, republicata si modificata; HOTĂRĂŞTE: Art. 1: Aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere ca urmare a neachitarii la termen a obligatiilor fiscale datorate bugetului local al Municipiului Timisoara. Art, 2: Anularea cotei de 70% din majorările de întârziere datorate ca urmare a Cod FO 53-02, ver.i

neachitării la termen a obligațiilor de plată restante datorate bugetului local, in conditiile si in conformitate cu procedura de acordare a facilitatii fiscale prevazuta in Anexa nr. | la prezenta hotarare, parte integranta din aceasta. Art. 3: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Fiscala a Municipiului Timisoara. Art. 4: Prezenta hotarare se comunica: - Institutiei Prefectului - Judetul Timis; - Primarului Municipiului Timisoara; - Serviciului Juridic; - Directiei Secretariat General; - Directiei Comunicare; - Directiei Economice; - Directiei Dezvoltare; - Directiei Urbanism; - Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse; - Directiei Tehnice; - Directiei de Mediu; - Biroului Managementul Calitatii; - Corpului de Control si Antifrauda al Primarului; - Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara; - Mass - mediei locale, Preşedinte de şedinţă, Consilier Cod FO 53-02, ver.1

Anexa nr. 1 la HCLMT nr. CONDITIILE SI PROCEDURA DE ANULARE A COTEI DE 70% DIN MAJORARILE DE INTARZIERE DATORATE CA URMARE A NEACHITARII LA TERMEN A OBLIGAȚIILOR DE PLATĂ RESTANTE DATORATE BUGETULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA 1, Dispoziţii generale (1) Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane fizice si juridice care, la data intrării în vigoare a prezentei proceduri, datorează majorări de întârziere aferente obligatiilor fiscale principale datorate bugetului local, restante la data de 30 septembrie 2015, inclusiv si administrate de organul fiscal local. (2) Prezenta procedură se aplica pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara. 2. Obiectivul şi scopul procedurii Este reprezentat de atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local, prin stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante, precum şi de respectarea principiului egalității de tratament, respectiv stabilirea în mod nediscriminatoriu a criteriilor şi mijloacelor de acordare a facilităților fiscale, atât în cazul persoanelor juridice cat si in cazul persoanelor fizice. 3. Conditiile si modalitatile de acordare a facilitatii fiscale 3.1 (1) Majorarile de întârziere in cota de 70% aferente obligațiilor de plată principale datorate bugetului local, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, şi administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) toate obligațiile de plată principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 31 martie 2016, inclusiv; b) 30% din majorarile aferente obligațiilor de plată prevăzute la lit. a) datorate până la data stingerii obligațiilor de plată principale se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 30 iunie 2016, inclusiv; c) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligațiile de plată principale administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 octombrie 2015 .. şi 31 martie 2016, inclusiv, până la data depunerii cererii de anulare a cotei 70% din majorarile de intarziere, denumită în continuare cerere de anulare a accesoriilor; d) contribuabilul depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sancţiunea decăderii. (2) Pentru acordarea facilitati, organul fiscal va avea în vedere obligatiile principale si accesorii existente in evidenta pe platitor. 32. (1) Majorarile de întarziere in cota de 70%, aferente diferențelor de obligaţii de plată declarate suplimentar de contribuabili prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile de plată principale cu scadențe anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: a) declarația rectificativă este depusă până la data de 31 martie 2016, inclusiv; b) toate obligațiile de plată principale individualizate în baza declaraţiei rectificative se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la 31 martie 2016, inclusiv; c) sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b)-d).

(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile și în cazul corectării erorilor din cuprinsul declaratiilor fiscale efectuate potrivit reglementărilor legale în vigoare. 3.3 Majorarile de intarziere in cota de 70% aferente obligațiilor de plată principale cu termene de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv, şi stinse până la această dată, administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) majorarile de întârziere ce pot forma obiectul anulării sunt datorate şi nestinse la 30 septembrie 2015, inclusiv; b) o cotă de 30% din majorarile aferente obligațiilor de plată principale cu termene de plată anterioare datei de 30 septembrie 2015 şi stinse până la această dată se stinge prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 31 martie 2016, inclusiv. c) este îndeplinită condiția prevăzută la pct. 3.1. lit d. 34. (1) Majorarile de întârziere, in cota de 70%, aferente obligațiilor de plată principale administrate de organul fiscal local, cu termene de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv, şi individualizate în decizii de impunere emise urmare a unei inspecții fiscale în derulare la data intrării în vigoare a prezentei se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) toate diferențele de obligații de plată principale individualizate în decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege până la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală; b) o cotă de 30% din majorarile de intarziere aferente obligațiilor prevăzute la lit. a) este stinsă prin orice modalitate prevăzută de lege până la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală; c) cererea de anulare a accesoriilor se depune în termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sancţiunea decăderii. (2) Prin inspectii in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care s-a emis decizie de impunere dupa aceasta data. 3.5. (1) Contribuabilii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit prezentei pot notifica organul fiscal competent cu privire la intenția sa, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. (2) Pentru contribuabilii care au notificat organul fiscal potrivit alin. (1): a) majorarile de intarziere in cota de 70%, care pot face obiectul anulării, se amână la plată în vederea anulării. În acest caz, organul fiscal emite decizie de amânare la plată a majorarilor de intarziere in cota de 70%; "b) procedura de' executare silită'nu începe Sau se suspendă; după caz; pentru obligațiile de plată accesorii amânate la plată potrivit lit. a); c) obligațiile de plată accesorii amânate la plată potrivit lit. a) nu se sting până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care contribuabilul au depune cerere de anulare a accesoriilor. (3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile şi pe perioada cuprinsă între data depunerii cererii de anulare a accesoriilor şi data emiterii deciziei de soluționare a cererii. (4) Decizia de amânare la plată a majorarilor de intarziere in cota de 70% îşi pierde valabilitatea în oricare din următoarele situații: a) la data emiterii deciziei de anulare a accesoriilor sau a deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz; b) la data de 30 iunie 2016, în cazul în care contribuabilul nu depune cerere de anulare a accesoriilor, 3.6. (1) Prin derogare de la prevederile art. 149 din Codul de procedură fiscală, până la data de 30 iunie 2016, inclusiv, contribuabilii care au notificat organul fiscal potrivit pct, 3.5 şi

au înființate popriri la data intrării în vigoare a prezentei, de către organul de executare silita, asupra disponibilităților băneşti, pot efectua plata sumelor înscrise în adresele de înființare a popririi din sumele indisponibilizate. (2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi pentru popririle înființate între data intrării în vigoare a prezentei și data de 30 iunie 2016, inclusiv. 3.7 (1) Prin obligații de plată restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, se înțelege: a) obligații de plată pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv; b) diferențele de obligații de plată principale şi accesorii, aflate in evidenta pe platitor a organului fiscal până la data de 30 septembrie 2015, inclusiv; c) alte obligații de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării la data de 30 septembrie 2015, inclusiv. (2) Nu sunt considerate obligații de plată restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, obligațiile de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată în condițiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv. (3) Sunt considerate restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, şi obligațiile de plată care, la această dată, se află în situația prevăzuta la alin. (2), iar ulterior acestei date, dar nu mai târziu de 31 martie 2016, inclusiv, încetează suspendarea executării actului administrativ fiscal. 3.8 Pentru contribuabilii care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, facilitățile prevăzute de prezenta hotarare se acordă atât pentru obligaţiile de plată datorate de aceştia, cât şi pentru cele ale sediilor sale secundare şi se analizează raportat la totalul obligațiilor contribuabilului şi a sediilor sale secundare. 3.9 Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România care au obligaţii de plată neachitate la termen pot beneficia de facilitățile fiscale prevăzute de prezenta hotarare. În acest caz se aplică în mod corespunzător prevederile art, 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 3.16. Procedura de acordare a amânării la plată (1) Contribuabilii îşi exprimă intenţia de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit prezentei, prin depunerea la registratura organului fiscal competent sau prin comunicarea prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a unei notificări, confrom 3.5 alin 1. (2) Notificarea se soluţionează în termen de cel rault 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, de către organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. ] A. (3) Notificarea va cuprinde cel puţin următoarele elemente: "a) datelă de a contribuabilului: şi preniiimele acestuia, afele reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii; b) obiectul notificării, respectiv intenţia de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii ce fac obiectul prezentei facilitati c) data şi semnătura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului. (4) În baza notificării, organul fiscal competent emite şi comunică: a) contribuabilului - decizia de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii; b) instituţiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare şi/sau terţilor popriți care deţin/datorează sume de bani debitorului - adresa de sistare temporară, totală sau parţială, a executării silite prin poprire, daca e cazul. (5) Odată cu emiterea actelor prevăzute la alin. (4) , pentru obligațiile de plată accesorii care fac obiectul amânării la plată: a) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită; b) nu se efectuează stingerea până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care nu se depune această cerere. (6) În situația în care pe perioada amânării la plată se emite decizie referitoare la obligațiile de plată

accesorii care cuprinde obligaţii de plată accesorii ce pot face. potrivit prezentei obiectul facilitatilor fiscale, organul fiscal competent emite, odată cu această decizie, și decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 2A. Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii înlocuieşte decizia emisă anterior. Amânarea la plată a obligaţiilor de plată accesorii se acordă în baza notificării inițiale, (7) În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de amânare la platăa obligațiilor de plată accesorii, se constată erori în conținutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situaţie, organul fiscal competent emite decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii. (8) În situația în care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2016, organul fiscal competent emite şi comunică decizia de pierdere a valabilității amânării la plată a obligaţiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 3A, 3.10. Procedura de acordare a anulării obligațiilor de plată accesorii (1) Anularea obligaţiilor de plată aceesorii se solicită de către contribuabili, inclusiv de către cei care au notificat organul fiscal conform art. 3.10 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor depuse la registratura organului fiscal competent sau comunicate prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fără anexarea altor înscrisuri. Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condiţiilor de acordare a anulării, astfel cum acestea sunt prevazute in prezenta. (2) În termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent emite decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii, datorate până la data stingerii obligațiilor de plată principale care fac obiectul prezentei proceduri. (3) Accesoriile individualizate în decizia prevăzută la alin. (2) trebuie stinsă în cotă de 30%, în termenul prevăzut de lege. (4) Cererea de anulare a accesoriilor se soluţionează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la împlinirea termenului de plată a accesoriilor ce fac obiectul deciziei prevazute la alin. 2, prin emiterea unei decizii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii sau a unei decizii de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, dupa ca, prevăzute în anexele nr. 4A și SA. (5) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde următoarele: a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele şi prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii; b) obiectul cererii, respectiv anularea obligaţiilor de plată accesorii, cu precizarea facilităților solicitate, prevăzute la pct. 3.1 alinl, 3.2 alin 1, 3.3. si 3.4 alin 1 din prezenta; c) data şi semnătura contr ibuabillui/reprezontapului legal/r eprezentantului fiscal/î împuternicitului. (7) În baza cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent analizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta hotarare şi emite decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz. (8) Înainte de emiterea deciziei de respingere a ceterii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent audiază contribuabilul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, ocazie cu care îi indică condiţiile ce nu au fost îndeplinite. 3.11 (I)Deciziile emise in aplicarea prevederilor prezentei hotarari, se intocmesc de către organul fiscal competent în două exemplare, diritre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia. (2) În situaţia contribuabililor care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, deciziile prevăzute la alin, (1) se emit separat pentru contribuabil şi separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare. (3) La solicitarea contribuabililor, organul fiscal competent are obligaţia să clarifice eventualele neconcordanţe existente între evidenţa acestora şi evidența fiscală, întocmind în acest sens un proces- verbal de punere de acord prevăzut în anexa nr. OA.

(4) În vederea depunerii notificării prevăzute la pet. 3.10 alin. (1), organele fiscale competente înştiințează şi îndrumă contribuabilii care înregistrează obligaţii de plată restante la 30 septembrie 2015 inclusiv, potrivit art. 7 din Codul de procedură fiscală. 3.12 Anexe Anexele nr. lA-6A fac parte integrantă din prezenta procedură.