keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 515/22.10.2013 privind aprobarea Proiectului "Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium", proiect propus de Colegiul Economic "F. S. Nitti" din Timişoara, spre a fi depus spre finanţare prin POSDRU

22.10.2013

Hotararea Consiliului Local 515/22.10.2013
privind aprobarea Proiectului "Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium", proiect propus de Colegiul Economic "F. S. Nitti" din Timişoara, spre a fi depus spre finanţare prin POSDRU


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC - 29093/02.09.2013 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică , amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată;
Luând în considerare Adresa de la Colegiul Economic "F. S. Nitti" din Timişoara, nr. de ieşire 3485/09.08.2013, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2013- 22889/24.09.2013;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin.(2) lit. b) şi alin. (4) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;



HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă proiectul "Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium", proiect propus de Colegiul Economic "F. S. Nitti" din Timişoara, spre a fi depus spre finanţare prin POSDRU.

Art. 2: Se aprobă alocarea în bugetul local al Municipiului Timişoara a sumei de 531.577 lei, reprezentând valoarea totală eligibilă a proiectului, conform bugetului estimativ, după cum urmează:

Bugetul proiectului (realizat/estimat) (lei)
Alte cheltuieli decât
cele eligibile


Cheltuieli eligibile

Total Din care
TVA

Perioada de
implementare preconizată
01.10.2013 -
31.03.2015

Total FEN
postaderare Buget
propriu Buget
propriu Buget
propriu
0 1=2+3+4 2 3 4 5

01.10.2013-
31.12.2013
100.000,00
98.000,00
2.000,00

01.01.2014-
31.12.2014
400.000,00
392.000,00
8.000,00

01.01.2015 -
31.03.2015
31.577,00
30.945,46
631,54

Total:
531.577,00
520.945,46
10.631,54


Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control;
- Colegiului Economic "F. S. Nitti" din Timişoara;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
LUCIAN TAROPA
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa.pdf

FP 53-01, Ver. 1  

 

4

 

 

 

Anexa

CATEGORII DE CHELTUIELI (COSTURI)

TOTAL

(cu TVA*) - Lei -

1. Resurse umane 220.149,00

2. Participanţi 0,00

3. Alte tipuri de costuri, din care: 195.160,00

3.1. cheltuieli de tip FEDR 8,51% 55.600,00

3.2 valoare activităţi subcontractate /externalizate (max. 49% din valoarea totala eligibila a proiectului)

493.000,00

4. Rezervă de contingenţă - maxim 5% din (1+2+3)

5. Total cheltuieli directe (1+2+3+4) 415.309,00

6. Total cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administraţie (max. 15 % din total cheltuieli directe, mai puţin cheltuielile de tip FEDR) 14,28%

116.268,00

7. VALOAREA TOTALA ELIGIBILĂ A PROIECTULUI ( 5+6 ), din care: 531.577,00

8. valoare activităţi transnaţionale 0,00

9. valoare TVA nedeductibila estimata 70.000,00

10. CONTRIBUŢIA SOLICITANTULUI 10.631,54

11. ASISTENŢA FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ ( 7-10 ) 520.945,46

• Conform prevederilor H.G. nr. 759/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, din care reiese ca TVA nedeductibila este eligibila, costurile care alcatuiesc Bugetul proiectului contin si TVA aferenta acestora

• Curs euro 4,3428 122.404,20 euro

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver. 1  

 

1

ROMÂNIA SE APROBĂ: JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR, DIRECŢIA ECONOMICĂ Serviciul Financiar Nicolae ROBU SC2013 - 29093/02.09.2013/11.10.2013

REFERAT

privind aprobarea Proiectului “Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium”, proiect propus de Colegiul Economic “F. S. Nitti” din Timişoara, spre a fi depus spre finanţare prin POSDRU

Colegiul Economic “F. S. Nitti” din Timişoara, prin adresa nr. 3485/24.09.2013, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2013-022889 din 24.09.2013, solicită hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara din care să rezulte aprobarea Proiectului “Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium”, proiect depus în calitate de partener, din fonduri externe nerambursabile.

În vederea întocmirii documentaţiei necesare semnării contractului de finanţare, Colegiul Economic “F. S. Nitti” din Timişoara solicită hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara din care să rezulte acordul pentru aprobarea proiectului, întrucât Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite. Derularea proiectului este preconizată a începe în luna octombrie 2013..

În Legea educaţiei naţionale, nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, se specifică modalităţile de finanţare a activităţilor din cadrul unităţilor de învăţământ.

“Art. 103 (2) Consiliile locale şi consiliul judeţean, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pot contribui din bugetele proprii la finanţarea de bază şi complementară a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Art. 105 (1) Finanţarea complementară asigură cheltuieli de capital, cheltuieli sociale şi alte cheltuieli asociate procesului de învăţământ preuniversitar de stat. (2) Finanţarea complementară se asigură din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugată, pentru următoarele categorii de cheltuieli:...lit. k) cheltuieli pentru participarea în proiecte europene de cooperare în domeniul educaţiei şi formării profesionale.”

Prin proiectul propus sunt prevăzute şi achiziţii de bunuri şi servicii care vor rămâne în continuare instituţiei de învăţământ.

Proiectul se derulează pe perioada 01.10.2013 – 31.03.2015.

Proiectul are ca obiectiv general: dezvoltarea de mecanisme şi instrumente pentru asigurarea accesului la educaţie de calitate şi la competenţe profesionale prin îmbunătăţirea procesului de consiliere şi orientare şcolară şi profesională, realizată de consilierii şcolari din judeţul Timiş.

Obiectivele specifice ale proiectului:

- Înfiinţarea unui Centru de consiliere şi orientare şcolară a elevilor din învăţământul liceal;

FP 53-01, Ver. 1  

 

2

- Dezvoltarea de abilităţi antreprenoriale pentru un număr de 252 de elevi, prin cursuri având un caracter aplicativ;

- Eficientizarea procesului de consiliere privind orientarea şcolară şi profesională a elevilor din învăţământul liceal prin dezvoltarea unui sistem informatic şi a unui set de instrumente de lucru şi resurse informatice suport;

- Construirea unui sistem informatic de comunicare prin care consilierii şcolari, elevii, diriginţii şi părinţii să aibă acces la informaţii privind probleme legate de orientarea şcolară şi profesională, rutele şcolare şi ofertele educaţionale ale unităţilor de învăţământ de nivel secundar superior din judeţul Timiş.

Valoarea totală eligibilă, propusă a proiectului este de 531.577 lei, iar contribuţia nerambursabilă proprie a solicitantului, de 2% din valoarea proiectului, este de 10.631,54 lei care va fi suportată din veniturile proprii al unităţii de învăţământ.

Solicitarea de alocare a sumei de 531.577 lei se referă la propunerea de buget a proiectului care va fi aplicat pe Programul cu finanţare europeană POSDRU.

Proiectul se înscrie în Axa Prioritară 1. Domeniul major de intervenţie 1.1.

Programul POSDRU este un program de rambursare a sumelor utilizate în proiecte, cu excepţia cofinanţării de 2% pentru instituţiile finanţate de la bugetul de stat – unităţile de învăţământ. Cofinanţarea de 2% (suma de 10.631,54 lei) este nerambursabilă, şi va fi suportată din veniturile proprii al unităţii de învăţământ. Se solicită suma de 520.945,46 lei cu titlu de avans rambursabil din bugetul local. Suma se va recupera de la organismul intermediar –FEN - pe parcursul proiectului fiind prevăzute a fi efectuate 6 cereri de rambursare, o cerere la fiecare 3 luni.

Aceste sume vor fi restituite în contul Primăriei Timişoara.

Este menţionat faptul că aceste sume se referă la valoarea proiectului propusă de unitatea de învăţământ, adică 531.577 lei. În cazul în care valoarea proiectului se modifică în momentul semnării contractului, sumele vor reflecta valoarea stipulată în contract.

Suma alocată va fi cuprinsă în buget la Capitolul 65.02.04.02 Învăţământ secundar superior.

Date fiind cele prezentate, ordonatorul principal de credite fiind Primarul Municipiului Timişoara, instituţia de învăţământ Colegiul Economic “F. S. Nitti” din Timişoara solicită , prin adresa cu nr. de ieşire 3485/24.09.2013, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC 2013 – 22889/24.09.2013, efectuarea demersurilor legale pentru aprobarea proiectului şi includerea în bugetul local, pe perioada implementării acestuia, a sumei de 531.577 lei, conform tabelului anexat.

Proiectul “Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium”se va derula pe parcursul anului 2013, 2014 şi 2015, iar principalele activităţi corelate proiectului sunt următoarele:

1. Managementul proiectului; 2. Crearea, reabilitarea şi dotarea Centrului Consilium 3. Formare profesională în vederea dezvoltării şi consolidării domeniilor de ocupare şi antreprenoriat,

organizarea şi amenajarea atelierelor de lucru.

Proiectul presupune înfiinţarea Centrului de consiliere şi orientare şcolară în spaţiul asigurat la sediul solicitantului (min. 100 mp), lucrări de reabilitare, refacere şi dotare (lucrări de zidărie, izolaţie, electrice, termice, etc.), dotarea centrului cu echipamente, logistică specifică activităţilor de formare

FP 53-01, Ver. 1  

 

3

profesională, achiziţionare de furnituri de birou necesare proiectului; elaborarea şi tipărirea suporturilor de curs şi a materialelor necesare instruirii teoretice şi aplicate; informare şi promovare; evaluare; organizare de seminarii cu reprezentanţii categoriilor implicate.

Costurile legate de proiect sunt prezentate în anexă. Având în vedere cele mai sus menţionate,

Propunem următoarele: 1. aprobarea proiectului “Centrul de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a elevilor - Consilium”în valoare totală de 531.577 lei, propus de Colegiul Economic “F. S. Nitti” din Timişoara, cu finanţare prin POSDRU.

2. aprobarea alocării în bugetul local al Municipiului Timişoara a sumei de 531.577 lei, conform bugetului estimativ, după cum urmează:

Bugetul proiectului (realizat/estimat)

Perioada de implementare preconizată

01.10.2013 –

31.03.2015

Total Cheltuieli eligibile Alte cheltuieli decât cele eligibile

Total Din care TVA

FEN

postaderare

Buget

propriu

Buget propriu Buget propriu

0 1=2+3+4 2 3 4 5

01.10.2013-

31.12.2013

100.000,00 98.000,00 2.000,00

01.01.2014-

31.12.2014

400.000,00 392.000,00 8.000,00

01.01.2015 –

31.03.2015

31.577,00 30.945,46 631,54

Total: 531.577,00 520.945,46 10.631,54

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ SERVICIUL FINANCIAR

Smaranda HARACICU Lelica CRIŞAN

Consilier,

Mihaela JURCA AVIZAT JURIDIC

Consilier Juridic