keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 133/18.10.2016 privind aprobarea participării în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la proiectul intitulat „Creating a framework and developing contents for tomorrow's youth centres", proiect strategic domeniul tineretului, nr. 2016-1-RO01-KA205-024305

18.10.2016

Hotararea Consiliului Local 133/18.10.2016
privind aprobarea participării în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la proiectul intitulat „Creating a framework and developing contents for tomorrow's youth centres", proiect strategic domeniul tineretului, nr. 2016-1-RO01-KA205-024305


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2016-24281/05.10.2016 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Luând în considerare mandatul nr. SC2015-25921/01.10.2015, precum şi mandatul însoţit acordul preliminar de parteneriat semnate în data de 29.01.2016;
Luând în considerare e-mailul de la Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş cu anexele aferente, înregistrat la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2016-22949/20.09.2016;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. (1), alin. (2) lit. e), alin. 7 lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul proiectului "Creating a framework and developing contents for tomorrow’s youth centers", nr. de proiect 2016-1-RO01-KA205-024305, în valoare de 175.036 euro, din care suma de 6.000 euro este alocată Municipiului Timişoara.

Art. 2: Se aprobă încheierea Acordului de parteneriat (Partnership Agreement) dintre Municipiul Timişoara şi Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se împuterniceşte Primarul Municipiului Timişoara, dl. Nicolae Robu, să semneze în numele Municipiului Timişoara Acordul de parteneriat (Partnership Agreement), precum şi alte documente necesare participării în calitate de partener, în cadrul proiectului "Creating a framework and developing contents for tomorrow’s youth centers".

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică şi Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Biroului Audit;
- Biroului Sport-Cultură;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Fundaţiei Judeţene pentru Tineret Timiş - FITT;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
LUCIAN TAROPA
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECȚIA COMUNICARE SC2016— Zu 18) /*f. 10, 2016 ICOLAE ROBU JR REFERAT privind aprobarea participării în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la proiectul intitulat „Creating a framework and developing contents for tomorrow's youth centres”, proiect , strategic domeniul tineretului, nr. 2016-1-RO01-KA205-024305 Proiectul „Creating a framework and developing contents for tomorrow's youth centres” se finanţează în cadrul programului ERASMUS ca proiect strategic în domeniul tineretului/ Key Action 2 - Strategic partnership in the field of: Youth. Durata proiectului este de 30 de luni, având ca perioadă de începere luna septembrie 2016. Fundația Judeţeană pentru Tineret Timiş are rolul de coordonator în cadrul proiectului, Municipiul Timişoara având rolul de partener. Scopul proiectului este realizarea unei rețele de centre de tineret, precum şi dezvoltarea acestora în UE, constând în dotarea centrelor şi organizațiilor de tineret care sunt parteneri în consorțiu cu o serie de abilităţi pentru tineri şi lucrători de tineret, precum și metodelor de lucru şi instrumentelor adaptate nevoilor viitoare. În proiect vor fi implicate patru organizaţii de tineret: Fundația Judeţeană pentru Tineret Timiş; Roter Baum Berlin UG — zentrale, Nuorisokeskus Villa Elba; RIS, Raziskovalno izobrazevalno sredidsce Dvorec Radikan; o universitate: Universitat Autonoma de Barcelona; şi o administrație publică”— Municipiul Timişoara, pentru o perioadă de treizeci de luni. Obiectivele proiectului sunt: e dezvoltarea şi testarea unui set de instrumente pentru lucrul cu tinerii (având ca bază criteriile Standardului de Calitate al Consiliului European - European Council Quality Label) în cele patru centre de tineret ale consorțiului, pentru perioada de doi ani şi jumătate e crearea şi testarea conținutului, cu adaptarea nevoilor, centrându-se pe planificarea carierei şi incluziunea tinerilor în cele patru centre de tineret ale consorţiului, pentru perioada de doi ani şi jumătate La finalizarea proiectului trebuie să fie îndepliniți următorii indicatori: e cercetare privind nevoile angăjaților unui centru de tineret care doreşte să dobândească/implementeze standardele de calitate (Quality Label for Youth Center) şi metodologia pentru lucrul cu tinerii, conform cercetării. Indicatori cantitativi: 60 pagini, 4 capitole, 15 centre de tineret, 50 întrebări în cadrul chestionarului, sunt implicați 6 membri ai staff-ului, 8 luni de lucru. Indicatori calitativi: metodologii pentru lucrul cu tinerii, pe baza recomandărilor Consiliului Europei e Ghid pentru o corelare eficientă între activitățile din centrele de tineret şi piața muncii; folosirea creativității tinerilor pentru găsirea unui viitor job. Indicatori cantitativi: 70 pagini, 4 capitole. Indicatori calitativi: metodologia va conecta planificarea carierei cu abilitățile creative ale tinerilor. e Compendium pentru lucrul cu tinerii în domeniul incluziuni şi echităţii sociale în viitorul centru de tineret. Indicatori cantitativi: 75 pagini, 5 capitole, 40 tineri proveniți din categorii dezavantajate. FP 53-02, Ver.1

Valoarea totală a proiectului este de 175.036 euro din care suma de 6.000 euro este destinată Municipiului Timişoara, reprezentând aprox, 3,42 % din suma totală a proiectului. Din suma de 6.000 euro, vor putea fi realizate următoarele tipuri de cheltujeli : e Buget management al proiectului - & + Buget alocat pentru două întâlniri transnaționale, doi participanți e Contribuţie în realizarea produselor intelectuale De asemenea, din această sumă vor fi efectuate deplasările în cadrul proiectului, precum şi anumite activități specifice, realizate de experți. E: Cheltuielile realizate vor fi decontate/rambursate prin intermediul următoarelor instrumente: Fişe de pontaj; 7 i + Rapoarte de progres şi intermediare; + Decizii de numire ca şi echipă/reprezentanți de proiect (decizii interne), copii de pe contractele de muncă a persoanelor ce vor fi raportate în proiect, Municipiul Timişoara nu va avea o contribuție financiară în cadrul proiectului. Prin proiect, finanțatorul alocă un anumit buget fiecărui partener. Astfel, în cadrul proiectului, bugetul alocat Municipiului Timişoara este de cca, 6000 Euro pentru întreaga durată de derulare, sumă care va putea suferi modificări în urma desfășurării primei întâlniri de proiect, alte ajustări putând apărea şi în funcție de evoluţia proiectului. Având în vedere cele expuse mai sug; precum şi necesitatea aprobării participării, în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la proiectul intitulat „Creating a framework and developing contents for tomorrow's youth centres”, proiect strategic domeniul tineretului, nr. 2016-1-RO01- KA205-024305 în vederea accesării fondurilor în cadrul programului „Erasmus+ Key Action 2 - Strategic partnership in the field of: Youth” Propunem: - aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul proiectului „Creating a framework and developing contents for tomorrow's youth genters”, nr. de proiect 2016-1-RO01-KA205-024305, în valoare de 175.036 euro, din care suma de 6.000 euro este alocată Municipiului Timişoara; * - aprobarea încheierii Acordului de parteneriat (Partnership Agresilisnt) dintre Municipiul Timişoara şi Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre; i - împuternicirea Primarului Municipiului Timişoara, dl.Nicolae. Robu, să semneze în numele Municipiului Timişoara Acordul de parteneriat (Partnership Agreement), precum și alte documente necesare participării în calitate de partener, în cadrul proiectului „Creating a framework and developing contents for yputh centers”. Șef Birou Relați Internaționale , Întocmit Diana Donawell : „Cons. o ti FU Serviciul juridic „FP 53-02, Ver.1 î -

Atasament: Anexa.pdf

Areni PL HCL ur... ACORD DE PARTENERIAT NR. 1/12.09.2016 Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş, Strada Arieş, nr. 19 Nr. de înregistrare: RO5016520 Timişoara, România Nr. de înregistrare: Număr PIC: Cu privire la proiectul: CREAREA UNUI CADRU ŞI DEZVOLTAREA CONȚINUTULUI ACESTUIA PENTRU CENTRELE DE TINERET DE MÂINE Erasmus+ Key Action 2 Parteneriate strategice în domeniul educațional; al instruirii şi al tineretului KA2-2016-1-RO01-KA205-023305 (Denumit în cele ce urmează Proiectul — termenii fiind înterschimbabili) 1.0. Transmiterea acordului de parteneriat Acest parteneriat subliniază rolurile şi responsabilitățile coordonatorului, cât şi a partenerului, în ceea ce priveşte managementul şi implementarea proiectului. Include un rezumat, de bază, a proiectului, o descriere a activităților importante care vor fi făcute de către fiecare partener şi detalii ale acordurilor pentru managementul şi plata fondurilor nerambursabile Erasmus. Acordul reprezintă baza relațiilor din punct de vedere financiar, cât şi al derulării activităţilor dintre coordonator şi parteneri și este completat de către formularul de cerere iniţială pentru proiect înaintat către Agenţia Națională Română de către Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş (anexa 1), instrucţiunile financiare şi de monitorizare, emise de către Agenţia Națională Română (anexa 2) şi ghidul plus/discover/guide/2015/documents/201 5-guide-v-3_en,pdf - paginile 104-122 şi 274-268. 1 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT i e.

Este responsabilitatea partenerului de a se asigura că organizația cunoaşte aceste documente înainte de a începe lucrul la acest proiect. Acordul este semnat şi datat de către Fundația Judeţeană pentru Tineret Timiş şi PIESE SENILE AES SIENA ae ae nete prin reprezentantul legal al fiecărei organizaţii. Proiectul reprezintă subiectul unci aplicaţii de succes în cadrul programului Erasmus, depusă de către Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş către Agenţia Naţională Română. Deschiderea oficială a proiectului este data de 01.09.2016 şi este un proiect cu durata de 30 de luni, finalul acestuia fiind în 28.02.2019. Rezumatul următor este preluat direct din secţiunea J a formularului de aplicaţie şi expune o schiţă de bază şi o trecere în revistă a proiectului. Trebuie citit în conexiune cu aplicaţia completată a formularului (anexa 1). „CREAREA UNUI CADRU ŞI DEZVOLTAREA CONȚINUTULUI ACESTUIA PENTRU CENTRELE DE TINERET DE MÂINE, constă în echiparea centrelor şi organizațiilor de tineret care sunt partenere în consorțiu cu o serie de competenţe şi aptitudini pentru tineri şi lucrători de tineret cât şi cu metode de lucru şi unelte pentru aceleaşi categorii, însă adaptate nevoilor viitorului, Mai precis, această aplicație tinde să creeze un cadru pentru centrele de tineret de mâine, bazat pe o abordare inventivă. Scopul şi obiectivele: Scopul acestui proiect este de a crea un cadru pentru a dezvolta conținutul, adică ceea ce se găseşte deja în centrele de tineret de mâine, adică dezvoltarea tinerilor implicați, în perspectivă — în Europa, implicând 4 organizații de tineret şi o autoritate publică, pe parcursul a doi ani şi jumătate. Obiective: 1, Dezvoltarea şi testarea unui set de unclte/strategii pentru lucrul cu tinerii (bazat pe criteriile Consiliului European al Calității) în cele 4 centre de tineret ale consorțiului pe perioada celor 2 ani şi jumătate. 2. Crearea și testarea nevoilor, cu conținut adaptat accentuat în ceea ce priveşte cariera şi incluziunea tinerilor, în cele 4 centre de tineret ale consorţiului pe perioada celor 2 ani şi jumătate. Centrele de tineret şi organizaţiile participante: 2 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

Îşi vor îmbogăți şi dezvolta capacitatea de a colabora cu organizații din alte țări — consorțiul va lucra împreună pentru 2 ani şi jumătate pe activități continue, dar şi punctuale cât şi întâlniri. Cum am specificat mai sus, partenerii consorţiului au lucrat împreună şi în trecut, dar acest proiect este mai mare decât anterioarele. Vor fi pregătiți să ofere soluții tinerilor asupra pieţei muncii de mâine, activitățile din proiect se vor concentra în identificare aptitudinilor şi competențelor pentru viitor Vor contribui cu informaţii şi ajutor la crearea Zonei Europene de Aptitudini şi Competenţe Îşi vor îmbunătăţi metodele de lucru (sinergii între training-uri, educație şi activități de tineret) Vor avea o mai bună gestionare a abordării incluziunii sociale (tineri cu puține oportunități) Lucrătorii de tineret din cele 4 centre vor fi mai bine echipați cu competențe (prin training-uri şi studiul metodologiilor) pentru a susține tinerii în joburile de mâine şi vor beneficia de condiții pe care un mediu de lucru internațional le oferă (25 de lucrători de tineret). Tinerii vor cunoaşte, de asemenea programul Erasmus+, vor afla beneficiile unui sistem european de recunoaştere a abilităţilor şi competențelor; tinerii vor lucra şi interacționa cu lucrători de tineret şi alți tineri din țări ale Europei. Angajaţii şi colaboratorii consorţiului îşi vor dezvolta abilitățile prin lucrul cu activități pe baza unui proiect şi vor construi canale de comunicare. Conturează trei capacități din punct de vedere intelectual: l Studiul asupra nevoilor angajaților unui centru de tineret care vrea să dobândească/să implementeze standarde de calitate Quality Label for Youth Center (program of CoE) şi metodologii pentru lucrul cu tinerii bazate pe anumite standarde. Un manual pentru eficientizarea corelaţiei dintre centrele de tineret şi piaţa muncii — folosirea creativității azi pentru a găsi un job mâine. Compendiu pentru lucrător de tineret în aria incluziunii şi echităţii sociale în centrele de tineret de mâine. ROLURILE ȘI RESPONSABILITĂȚILE PARTENERULUI Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

Această secţiune aduce în faţă responsabilităţile partenerului în relație cu activitățile importante şi funcțiile proiectului, cât şi rolul coordonatorului ca organizație care aplică, dar şi a altor parteneri în relație cu anumite activități şi funcții. Managementul proiectului 1. Notificarea aprobării fondurilor — organizații coordonatoare informează partenerii (în 5 zile de la notificare) Programul proiectului Pregătire Implementare (activități, training-uri, evenimente, întâlniri), din prima luna până în cea de a 26-a. Evaluarea, diseminarea și activitățile de după finalul proiectului — lunile 26-30 Distribuirea sarcinilor: Fiecare organizație va fi însărcinată cu managementul activităților în care vor participa. În afara acestei abordări, din punct de vedere al managementului, fiecare organizație va fi responsabilă de o anumită arie pe care o va urmări constant şi va prezenta noutăți în spațiul de lucru al proiectului. Din punct de vedere intelectual — toţi părtenerii Aranjamente practice şi traininguri — FITT Evenimente - Roter Baum, FITT, Nuorisokeskus Villa Elba, RIS Întâlniri - FITT, Roter Baum, Autonomous University of Barcelona Pentru a fi mai bun managementul timpului, proiectul va beneficia de un spațiu de lucru la care vor avea acces toți managerii de proiect, toate detaliile legate de costuri şi de distribuție vor fi încărcate în mod regulat. Spaţiul de lucru va fi accesibil şi oamenilor implicați în proiect, dar secţiunea specifică managerului va fi accesibilă doar celor cărora le va permite managerul în cauză. Prin acest spaţiu de lucru va fi asigurat un mai bun management al proiectului, În ceea ce priveşte eficiența costurilor proiectului, se poate argumenta multitudinea de rezultate pe care acesta le aduce: 3 oportunități cu randament intelectual 6 evenimente 4 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

- Alte rezultate care au un plus valoare în acest proiect (traininguri sau activităţi de tineret) - Unelte şi metodologii pentru centrele de tineret de mâine Bugetul este transparent corelat cu forța de muncă depusă de fiecare organizaţie şi nu depăşeşte limitele financiare acceptate prin program. Controlul bugetar al proiectului va avea următoarele condiţii: - Partenerii trebuie să suporte din resurse proprii 20% contribuție, până la sfârşitul proiectului Partenerii vor comunica numele şi adresa persoanei responsabile cu acest proiect în numele organizației lor după primirea acestui acord. Întâlniri transnaționale asupra proiectului: - O întâlnire care dă startul - Două întâlniri interimare - O întâlnire de închidere Conținut: acord pentru implementarea proiectului, managementul proiectului, oportunități intelectuale, evenimente de multiplicare, rapoarte interimare şi diseminarea procesului. Oportunităţi intelectuale Partenerului i se cere să contribuie la dezvoltarea şi implementarea oportunităţilor intelectuale care vor forma rezultatele cheie ale acestui proiect. Descriere a ceea ce înseamnă oportunități intelectuale sunt redate mai jos. Partenerul trebuie, de asemenea, să ia aminte la expunerea detaliată a oportunităţilor intelectuale din secțiunea Gl, paginile 37-42 din aplicația inițială în formularul proiectului depusă Agenţiei Naționale din România, de către Fundația Judeţeană pentru Tineret Timiş (anexa 1) şi ar trebui să îşi asume faptul că toate subiectele acoperite în această secţiune a formularului de aplicare se aplică acestui acord. Oportunitatea intelectuală nr. 1: studiul asupra nevoilor angajaților unui centru de tineret care vor să obțină şi să implementeze standarde de calitate, dar şi metodologii de lucru cu tinerii bazate pe anumite standarde. Oportunitatea intelectuală nr. 2: manual pentru eficientizarea relațiilor dintre activitățile centrelor de tineret și piaţa muncii — foloseşte-ți creativitatea azi pentru a găsi mâine 5 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

Oportunitatea intelectuală nr. 3: compendiu pentru lucrul cu tinerii în aria incluziuni şi echităţii sociale în centrele de tineret de mâine Responsabilitățile fiecărui partener ar trebui stabilitatea la întâlnirea de start a proiectului, în acord cu expertiza şi nevoile fiecărui partener şi vor fi incluse în anexele care reglementează responsabilitățile partenerilor. Evenimente multiple: documentele suport vor fi asigurate de către partener - Descrierea evenimentelor multiple într-un raport scurt care va fi trimis pe mail - Dovada participanților care va include nume, data şi locul evenimentului, iar pentru participant: nume, prenume, e-mail şi semnatura, numele organizației din care face parte - Agenda detaliată şi orice document folosit sau distribuit la eveniment - Poze din cadrul evenimentului Evenimente de formare pe termen scurt — organizate de către coordonator - Partenerul va selecta numărul de participanți în acord cu condițiile stabilite în timpul primei întâlniri transnaţionale - Partenerul se va asigura că participanți selectați vor participa în mod activ la training - Partenerul va contribui în definirea conținutului trainingului Calitatea managementului şi comunicarea O expunere detaliată a activităților de management al calității şi impactul evaluării se regăseşte în secțiune şi secțiunea Hl a formularului inițial de aplicare a proiectului depus Agenției Naționale Româneşti de către coordonator (anexa 1) iar coordonatorul şi partenerii trebuie să îşi asume faptul că toate probleme şi subiectele acoperite în acea secțiune a formularului se aplică acestui acord. Partenerul va preda coordonatorului un raport interimar asupra activităţii acestuia, la fiecare 3 luni, Reguli ale managementului calității şi ale evaluării vor fi stabilite în timpul întâlnirii de start — vor fi trecute atât în aplicație cât şi în anexa acordului. Uneltele de comunicare vor fi definite în timpul întâlnirii de start şi vor fi trecute în anexa acordului. Regulile de diseminare vor fi, de asemenea, incluse în anexa acordului, conform a licaţiei depuse de coordonator. 6 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

Grupuri țintă Rezultate proiectului vor fi diseminate între toți membrii, dar și învățăceilor din fiecare organizaţie parteneră cât şi partenerilor locali şi regionali ale acestora, de asemenea vor fi implementate acțiuni care să atragă un public cât mai larg, prin diseminarea informaţiilor la nivel național şi internațional. În timp ce diseminarea activităților va promova şi va ridica conştientizarea asupra proiectului pe durata acestuia, vor fi de asemenea concepute pentru a maximiza impactul şi, în particular, vor contribui la durabilitate în ceea ce priveşte sprijinirea şi utilizarea pe scară largă a rezultatelor proiectelor pe termen mediu şi lung. Alte platforme europene vor fi folosite pentru a atinge sectoarele reprezentative la nivel european, ajutând Europa să reflecteze asupra construcţiei unei conştiinţe comune şi împărtăşirea informațiilor între țările implicate. Informaţii financiare Această secțiune stabilește alocările bugetare disponibile partenerului. şi include o schiţă de bază a activităţilor legate de fiecare element de buget, precum şi baza calculelor bugetare şi cerințele de cheltuieli necesare pentru a trage finanțarea de granturi Erasmus +, De remarcat faptul că subvenția Erasmus + este destinată să acopere doar o parte din activitățile proiectului şi, prin urmare, partenerul va trebui să utilizeze fonduri proprii pentru a se asigura că toate activitățile pot fi finalizate astfel cum este prevăzut în cererea inițială şi contractul între coordonator şi Agenţia Naţională română. Această secțiune este completată de liniile directoare şi de finanțare furnizate de Agenţia Națională Română (anexa 1) şi ghidul programului Erasmus + (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/documents/erasmus-plus-programme- guide_en.pdf). Alocări de buget O defalcare detaliată a bugetului pentru proiect este prevăzută în Anexa 3 (bugetul final aprobat de către Agenţia Națională Română) pentru proiect. 7500 euro alocaţi pentru managementul proiectului şi implementare pentru partener. Acest buget este necesar pentru a finanța toate aspectele legate de activitățile zi cu zi de management de proiect, implementare şi administrare, inclusiv cu respectarea tuturor proiectelor şi cerințele de monitorizare financiară şi asigurarea comunicării eficiente cu toți partenerii pe toată durata proiectului. Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

In plus, partenerul va fi obligat să joace rolul esențial cu experiența sa în crearea de oportunități intelectuale pentru proiect şi, de asemenea, pentru a ajuta coordonatorul în procesul de coordonare a proiectului. Toate celelalte alocări bugetare vor fi stabilite la întâlnirea de start şi vor fi incluse în anexa care priveşte alocările bugetare. Rolurile partenerilor şi responsabilitățile Coordonatorul va oferi sfaturi şi ajutor către toţi partenerii cu privire la partea financiară şi la monitorizarea cerințelor pentru proiect, dar este responsabilitatea coordonatorului să se asigure că fondurile sunt cheltuie în acord cu reglementările financiare ale proiectului Erasmus +. În special, în cazul în care partenerul este în orice dubiu în ceea ce priveşte respectarea Erasmus + reglementările financiare în legătură cu oricare dintre alocările bugetare şi elementele de cheltuieli descrise mai sus, problema trebuie să fie ridicată cu coordonatorul înainte ca cheltuielile să fie suportate. În astfel de cazuri, coordonatorul va oferi consultanţă și sprijin în funcţie de necesități şi, dacă este necesar, consultă problema cu managerul de contract pentru proiect de la Agenţia Naţională Română, pentru clarificare. Cu toate acestea, cheltuielile efectuate de către un partener în ceea ce priveşte proiectul nu vor fi restituite în cazul în care procesele relevante nu respectă reglementările financiare Erasmus +, Cerințe de cheltuieli Astfel cum se menţionează mai sus, subvenția Erasmus + este destinată numai pentru a satisface o parte din costurile de proiect, iar cerințele specifice se aplică diferitelor categorii de cheltuieli în cadrul alocării bugetare prezentate în continuare. Informaţii suplimentare despre faptul că partenerul va trebui să furnizeze dovezi pentru a demonstra că au fost efectuate cheltuieli sunt în regulile de monitorizare şi finanțare, în anexa 3. Program plăți Aranjamentele pentru plata finanțării fondurilor Erasmus + de către coordonator la partener în ceea ce priveşte cadrul proiectului sunt prezentate mai jos: 8 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

1, Plăţi către coordonator de către Agenţia Naţională Română Coordonatorul va primi următoarele plăți de la Agenţia Naţională Română: plată în avans 40% din fondul Erasmus + pentru proiect (această plată a fost deja primită); plată intermediară de 40%, odată cu aprobarea raportului de la sfârşitul primului an de aplicare, care va fi aprobat de către Agenţia Naţională Română. 2. Plăţi de la coordonator către parteneri Coordonatorul va face următoarele plăți către parteneri, în concordanță cu proiectul: -costurile primei întâlniri vor fi suportate de coordonator pentru partenerul din bugetul proiectului (maxim 1150 curo/partener) -20% din plată alocată partenerului imediat după întâlnirea de start, când va fi semnat acordul şi anexele acestuia -a doua parte de 20% din plată după aprobarea rapoartelor intermediare 1,2,3. -a treia parte de 20% după aprobarea rapoartelor intermediare 4,5,6. -a patra parte de 20% după aprobarea rapoartelor intermediare 7,8,9 -finalul de 20% imediat după aprobarea raportului final de către Agenţia Națională şi primirea plății finale de 20%. Cont în bancă pentru plăți Toate plățile vor fi făcute către conturile bancare ale partenerilor, precum urmează: Bancă: BCR Adresă: strada Șagului, Timişoara Nr. de cont: RO59RNCB0235119988030003.., Iban: RO59RNCB0255119988030003... SWIFT Code: RNCBROBU.., Condiţii suplimentare Coordonatorul îşi rezervă dreptul de a reduce sau a reține plățile fondurilor erasmus+ către partener dacă identifică eşecuri în munca organizaţiei asupra proiectului şi a gestionării timpului. Cu atât mai mult, plățile se pot reduce dacă se întâmplă ca cheituielile partenerului să nu fie în concordanţă cu condițiile expuse mai sus. Pe deplin vor fi urmate proceduri transparente în cazul oricărei finanţări nerambursabile fiind reduse sau reținute, inclusiv cel puţin: Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

- consilierea coordonatorului, în scris, cu privire la orice ajustare de acordare sau de plată privind programul lor global în cel mai scurt timp posibil - coordonatorul va scrie Agenţiei Naţionale pentru a informa-o, după informarea partenerilor - coordonatorul va lucra şi va sprijini partenerul în identificarea şi implementarea unei soluții rapide asupra oricărei probleme identificate - toate problemele vor fi abordate prin comun acord pe baza faptul că scopul tuturor părților este de a implementa toate activitățile necesare pentru succesul proiectului şi aceasta include tragerea creditului de către coordonator de la Agenţia Naţională Română a fondului Erasmus+ întreg şi plata de către coordonator a întregului buget alocat partenerului prin acest acord de parteneriat, Orice dispute care pleacă de la acest subiect vor fi în grija: - rezoluţiei coordonatorului asupra politicii şi procedurilor folosite - tuturor reglementărilor şi instrucțiilor oferite de către reprezentantul Agenţiei Naţionale Române - ghidul şi reglementările financiare ale programului Erasmus + - legile din România şi UE Conflictul de interese Coordonatorul trebuie să ia toate măsurile necesare pentru a preveni orice situaţie în care punerea în aplicare imparțială şi obiectivă a acordului este compromisă din motive care implică un interes economic, a unei afinități politice sau naționale, legături familiale sau afective sau orice alt interes comun. Orice situație care constituie sau care poate duce la un conflict de interese în timpul punerii în aplicare a acordului se comunică Agenţiei Naţionale Române, în scris, fără întârziere. Beneficiarii trebuie să ia imediat toate măsurile necesare pentru a remedia această situaţie. Confidenţialitate Coordonatorul şi partenerii păstrează confidenţialitatea oricăror informații şi documente, sub orice formă, care sunt prezentate în scris sau oral, în legătură cu punerea în aplicare a acordului şi care sunt indicate în mod explicit, în scris, ca fiind confidențiale. 10 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

Partenerul nu trebuie să utilizeze informații confidențiale şi documente pentru orice motiv, altul decât îndeplinirea obligațiilor care le revin în temeiul acordului, cu excepţia cazului în care se convine altfel cu coordonatorul în scris. Coordonatorul şi partenerul sunt obligață să respecte obligațiile prevăzute la articolele 6.1 şi 6.2 în timpul punerii în aplicare a acordului pentru o perioadă de cinci ani, începând de la plata soldului, cu excepția cazurilor: - partea în cauză decide să elibereze cealaltă parte din obligaţiile de confidenţialitate în cauză - informația confidențială devine publică prin alte mijloace care nu țin de obligaţia de confidențialitate prin dezvăluirea de către partea implicată în această obligaţie; - dezvăluirea informațiilor confidențiale este cerută de către lege Vizibilitatea fondurilor europene Informații asupra fondurilor europene şi folosirea emblemei Uniunii Europene Orice comunicare sau publicație în legătură cu proiectul, realizat de către membrii consorțiului în comun sau individual, inclusiv la conferinţe, seminarii sau în orice alte materiale informative sau promoționale (cum ar fi broşuri, pliante, afişe, prezentări, etc.), să indice faptul că proiectul a primit finanțare din partea Uniunii şi trebuie să afişeze emblema Uniunii Europene. http;//ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/eraphics/identity en.htm http;//ec.europa.eu/dgs/communication/services/visual identity/pdf/use-emblem _en.pdf. Atunci când este afişată în asociere cu un alt logo, emblema Uniunii Europene trebuie să aibă o proeminență adecvată. Negări care exclud NA şi responsabilitățile comisiei Orice comunicare sau publicație în legătură cu proiectul realizat de către membrii consorțiului în comun sau individual, în orice formă şi folosind orice mijloace, se indică faptul că aceasta reflectă numai punctul de vedere al autorului şi că AN şi Comisia nu sunt responsabile pentru orice utilizare care poate să fie făcută din informaţiile pe care le conţine. Controale şi audituri Îndatorirea de a păstra documentația Toţi membrii consorțiului trebuie să păstreze toate documentele originale, în special înregistrările contabile şi fiscale, stocate pe orice suport adecvat, inclusiv originalele digitizate 11 Traducere neoficială, realizată de Fundația Judeţeană pentru Tineret Timiş - ENI: pr | | | |

atunci când acestea sunt autorizate de legislația lor naţională şi în condiţiile prevăzute de aceasta, pentru o perioadă de cinci ani, începând de la data plăţii soldului, cu excepţia cazului în cate o durată mai lungă este impusă de legislația națională. Termenele prevăzute în primul şi al doilea paragraf vor fi mai lungi dacă există în curs de desfăşurare audituri, căi de atac, litigii sau exercitarea creanţelor cu privire la acordarea. În astfel de cazuri, beneficiarii trebuie să păstreze documentele până când astfel de audituri, căi de atac, litigii sau preocupări de revendicări sunt închise. Semnături Acest acord este semnat de Către....... i iii viii iii cities ca reprezentant legal al DT ENE SET EFES EADS nete one EA VERA şi de CĂLre rise erei sinteti nene St ca reprezentant legal al. ...... o. iesi ee rece ice cin Semnătura: Data: Semnătura: Data: 12 Traducere neoficială, realizată de Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş - FITT

Erasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III ANEXA III — REGULI FINANCIARE ȘI CONTRACTUALE i REGULI APLICABILE CATEGORIILOR BUGETARE BAZATE PE CONTRIBUTII PE UNITATE LI, Condiţii pentru eligibilitatea contribuţiilor pe unitate În cazul în care finanţarea ia forma unor contribuții pe unitate, numărul de unități trebuie să respecte următoarele condiții: (a) unitățile trebuie să fie efectiv utilizate sau produse în perioada prevăzută la Articolul 1.2.2. din Condițiile Speciale; (b) unitățile trebuie să fie necesare pentru implementarea Proiectului sau produse de către acesta; (c) numărul de unități trebuie să fie identificabil și verificabil, în special prin înregistrările și documentația specificate în această Anexă. 1.2 Calcularea şi documentele justificative pentru contribuţiile pe unitate A. Managementul și implementarea proiectului a) Calcularea grantului: grantul este calculat prin înmulțirea numărului total de luni ale duratei proiectului cu contribuția pe unitate aplicabilă, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului. Beneficiarii vor agrea cu privire la distribuirea sumei între ei, în funcție de volumul de lucru al fiecăruia şi de contribuția avută la realizarea activităților proiectului și a rezultatelor, b) Eveniment declanșator: evenimentul care condiționează acordarea grantului este acela ca Beneficiarul să implementeze activităţile şi să producă rezultatele ce urmează să fie acoperite din această categorie de buget, conform cu cererea de finanțare aprobată de AN. c) Documente justificative: dovada activităților realizate şi a rezultatelor produse va fi furnizată în raportul final sub forma unei descrieri a acestor activități şi rezultate. Suplimentar, rezultatele produse vor fi încărcate de către coordonator pe Platforma de diseminare Brasmus+ şi, în funcție de natura acestora, vor fi disponibile pentru verificări și audituri la sediile Beneficiarilor. d) Raportare: Coordonatorul trebuie sa raporteze, în numele Proiectului în ansamblul său, asupra distribuţiei finale a sumelor şi asupra activităților realizate și rezultatelor produse. B. Reuniuni transnaționale de proiect

Erasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III (a) Calcularea grantului: grantul este calculat prin înmulțirea numărului total de participări cu contribuţia pe unitate aplicabilă, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului. Implicit, locul de origine este înțeles ca fiind locul în care se află organizația trimițătoare, iar locul de desfăşurare ca fiind locul în care se află organizația gazdă. Dacă este raportat un loc diferit de origine sau de desfăşurare, Beneficiarul trebuie să prezinte motivul pentru această diferență (b) Eveniment declanșator: evenimentul care condiţionează acordarea grantului este acela ca participantul să fi luat parte efectiv la reuniunea transnațională de proiect şi să fi realizat deplasarea raportată. (c) Documente justificative: Pentru deplasări care au loc între localitatea organizației trimițătoare şi localitatea organizației gazdă: dovada de participare la activitate, sub forma unei declarații semnată de către organizația gazdă, în care se specifică numele participantului, scopul activităţii, precum şi data de început şi de sfârşit a acesteia. În cazul unei deplasări dintr-un loc diferit de acela în care îşi are sediul organizația trimițătoare şi/sau al unei deplasări către un loc diferit de acela în care își are sediul organizația gazdă, şi care determină o modificare a intervalului de distanță aprobat, itinerariul de călătorie efectiv trebuie să fie justificat cu bilete de călătorie sau cu facturi în care se specifică locul de plecare şi locul de destinație. Dovada de participare la reuniunea transnațională de proiect sub forma unei liste de participanți semnată de către aceştia și de organizaţia gazdă în care se specifică denumirea activității, data şi locul reuniunii transnaționale de proiect şi pentru fiecare participant: numele, adresa de e-mail şi semnătura persoanei, numele și adresa organizației trimițătoare. Agenda detaliată şi alte documente utilizate sau distribuite în cadrul reuniunii transnaționale de proiect. (d) Raportare: Coordonatorul trebuie sa raporteze locul reuniunii, data şi numărul de participanți. În toate cazurile, Bencficiarii trebuie să poată demonstra o legătură oficială cu persoanele care participă la reuniunile transnaționale de proiect, indiferent dacă acestea sunt implicate în Proiect în calitate de personal (fie cu contract de muncă, fie cu contract de voluntariat) sau în calitate de cursanți ai organizațiilor Beneficiare. C. Rezultate/produse intelectuale (a) Calcularea grantului: grantul este calculat prin înmulțirea numărului de zile de activitate efectuate de personalul Beneficiarului cu contribuția pe unitate aplicabilă pe ziua de lucru pentru categoria de personal din țara în care își are sediul Beneficiarul, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului. Categoria de personal aplicabilă

Rrasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III (6) (e) (d DB. (a) nu este legată de profilul profesional al persoanei, ci de funcţia îndeplinită de această persoană în legătură cu realizarea produsului intelectual. Costurile de personal pentru categoriile "manager" şi "personal administrativ" sunt eligibile la categoria bugetară "Managementul și implementarea Proiectului”. Aceste costuri pot fi utilizate din categoria bugetară "Rezultate intelectuale” numai în cazul în care au fost solicitate şi au fost aprobate de către AN, după cum se specifică în Anexa II. Eveniment declanșator: evenimentul care condiționează acordarea grantului este acela ca rezultatul/produsul intelectual să fie realizat și să fie la un nivel calitativ acceptabil, acest lucru fiind determinat prin evaluarea AN. Documente justificative: dovada realizării produselor intelectuale, care vor fi încărcate pe Platforma de diseminare și/sau, în funcţie de natura acestora, vor fi disponibile pentru verificări şi audituri la sediile Beneficiarilot; dovada timpului investit de către personal pentru producerea rezultatelor/produselor intelectuale, sub forma unor fişe de pontaj individual, conținând numele persoanci, categoria de personal conform celor 4 categorii menționate în Anexa IV, datele şi numărul de zile în care persoana a desfăşurat activități pentru producerea rezultatului intelectual; dovada naturii relației profesionale dintre persoana respectivă şi Beneficiar (precum tipul de contract de muncă, contract pentru activitate de voluntariat, etc,), aşa cum a fost înregistrată în documentele oficiale ale Beneficiarului. În toate cazurile, Beneficiarii trebuie să poată demonstra legătura oficială cu persoana în cauză, indiferent dacă aceasta este implicată în proiect având contract de muncă sau de voluntariat, Personalul care lucrează pentru Beneficiar în baza unui contract de prestări servicii (de exemplu, traducători, web designer, etc.), nu este considerat ca membru al personalului organizației în cauză. Timpul lor de lucru nu poate fi, prin urmare, inclus în categoria "produse intelectuale", dar ar putea fi eligibil în cadrul "costurilor excepționale", în condițiile prevăzute în secţiunea aferentă de mai jos. Raportare Coordonatorul trebuie să raporteze, în numele Proiectului în ansamblul său, asupra activităților realizate şi a rezultatelor produse. Coordonatorul trebuie să raporteze data de început şi de finalizare a produsului intelectual, numărul de zile de activitate pentru categoria de personal corespunzătoare pentru fiecare dintre Beneficiarii care au cooperat în mod direct la realizarea produselor intelectuale (pe baza fişelor de pontaj întocmite pentru fiecare persoană) . Evenimente de multiplicare Calcularea grantului: grantul este calculat prin înmulțirea numărului de participanți din alte organizații decât cea a Beneficiarului sau cele partenere în proiect, asa cum sunt menţionate în Contract, cu contribuția pe unitate aplicabilă per participant, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului. 3

Erasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III (b) Eveniment declanșator: evenimentul care condiţionează acordarea grantului este acela ca evenimentul de multiplicare să fi avut loc și să fie la un nivel calitativ acceptabil, acest lucru fiind determinat prin evaluarea AN, (c) Documente justificative: Dovada de participare la evenimentul de multiplicare sub forma unei liste de participanţi, semnată de către aceştia, care trebuie să specifice denumirea evenimentului, data şi locul de desfășurare al evenimentului de multiplicare şi, pentru fiecare participant: numele, adresa do e-mail și semnătura persoanei, numele şi adresa organizației trimițătoare a persoanei. Agenda detaliată şi orice alte documente utilizate sau distribuite în cadrul evenimentului de multiplicare, (d) Raportare: E, Coordonatorul trebuie să raporteze, în numele Proiectului în ansamblul său, descrierea evenimentelor de multiplicare realizate, produsele intelectuale pentru care au fost organizate respectivele evenimente de multiplicare, organizațiile coordonatoare şi cele participante, țara gazdă și locația de desfășurare şi numărul participanților locali şi internaționali, În cazul în care Beneficiarii nu dezvoltă produsele intelectuale pentru care au candidat şi care au fost aprobate de către AN, nici evenimentele de multiplicare aferente nu vor fi considerate eligibile pentru finanțare, În cazul în care AN a acordat finanțare pentru realizarea mai multor rezultate/ produse intelectuale, însă în final doar o parte dintre acestea au fost realizate, AN va determina măsura în care fiecare dintre evenimentele de multiplicare aferente este eligibil pentru finanțare. Activităţi de învățare, predare şi formare (a) Calcularea grantului; suma grantului ia forma unei contribuţii pe unitate pentru transport, sprijin individual şi sprijin lingvistic, Aceasta este calculată după cum urmează: Transport: grantul este calculat prin înmulțirea numărului de participanţi pe intervalul de distanță cu contribuția pe unitate aplicabilă pe intervalul respectiv de distanță, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului; pentru determinarea intervalului de distanță aplicabil, Beneficiarul trebuie să utilizeze calculatorul on-line de distanţă, disponibil pe website-ul Comisiei la adresa http://ec.europa.eu/programmes/erasmus- plus/tools/distance en him Sprijin individual (subzistența): grantul este calculat prin înmulțirea numărului de zile/luni per participant, inclusiv persoanele însoţitoare pentru activități cu o durata de cel mult 60 zile, cu contribuția pe unitate aplicabilă pe zi/lună pentru categoria de participanți si pentru fara gazdă în cauză, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului. În cazul unor luni incomplete pentru activități care depăşesc 2 luni, grantul este calculat prin înmulţirea numărului de zile din luna incompletă cy! 1/30 din

Erasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III contribuția pe lună. În cazul în care este necesar, Beneficiarul poate adăuga o zi de călătorie înainte de prima zi de activitate în străinătate și o zi de călătorie imediat după ultima zi de activitate în străinătate; aceste zile suplimentare de călătorie vor fi luate în considerare pentru calculul sprijinului individual (subzistența). Sprijin lingvistic: grantul este calculat prin înmulțirea numărului total de participanți care beneficiază de sprijin lingvistic cu contribuția pe unitate aplicabilă, după cum se specifică în Anexa IV a Contractului, Participarea persoanelor la activitățile de învățare, predare și formare care au loc în propria ţara este eligibilă în cadrul acestei categorii bugetare, cu condiția ca activitățile să implice participanți ai organizațiilor Beneficiare ale Proiectului din cel puțin două țări diferite participante la Program şi ca distanța dintre locul de origine și cel de destinație, așa cum este specificat mai sus, să fie de cel puțin 100 de kilometri conform calculatorului online al intervalului de distanță, În toate cazurile, Beneficiarii trebuie să poată demonstra o legătură oficială cu persoanele care participă la activitățile transnaționale de învățare, predare şi formare, indiferent dacă acestea sunt implicate în Proiect în calitate de personal (fie cu contract de muncă, fie cu contract de voluntariat) sau ca elevi, studenți, cursanți [HER 8 Fxperții externi- personal invitat din partea unor instituții de învăţământ superior care nu sunt parte din consorțiu, din partea unor companii sau alte asociații- pot participa într-un Program intensiv de studiu] O legătură oficială nu este solicitată pentru tinerii care participă la mobilitate mixtă și lucrătorii de tineret care participă la evenimente comune de formare a personalului pe termen scurt.] (b) Evenimentul declanșator: Transport; evenimentul care condiționează acordarea grantului este acela ca participantul să fi realizat efectiv deplasarea raportată. Sprijin individual (subzistenţa): evenimentul care condiționează acordarea grantului este acela ca participantul să fi realizat efectiv activitatea. Sprijin lingvistic: evenimentul care condiționează acordarea grantului este acela ca participantul să fi realizat efectiv activitatea în străinătate mai mult de 2 luni şi să fi urmat efectiv pregătire lingvistică în limba de instruire sau în limba activității desfăşurate în străinătate. (c) Documente justificative: OD Transport: Pentru deplasări care au loc între localitatea organizației trimițătoare şi localitatea organizației gazdă; dovada de participare la activitatea organizată, sub forma unei declarații semnată de către reprezentantul legal al organizației gazdă, în care se specifică numele şi adresa de e-mail a participantului, scopul activității, precum și data de început şi data de sfârșit a acesteia; | Ă i

Erasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III - În cazul unei deplasări dintr-un loc diferit de acela în care îşi are sediul organizația îrimițătoare şi/sau al unei deplasări către un loc diferit de acela în care îşi are sediul organizația gazdă, şi care determină o modificare a intervalului de distanță aprobat, itinerariul de călătorie efectiv trebuie să fie justificat cu bilete de călătorie sau cu facturi în care se specifică locul de plecare şi locul de destinație. În cazuri excepționale, bine justificate, când nu pot fi furnizate dovezi provenind de la o terță parte, Beneficiarul şi organizația gazdă pot semna o declaraţie în care să specifice locul de plecare şi locul de destinație pentru participantul în cauza. (ii) Sprijin individual (subzistența) - Dovada de participare la activitate, sub forma unei declarații semnată de către reprezentantul legal al organizației gazdă, în care se specifică numele participantului, scopul activității, precum şi data de început şi data de sfârșit a acesteia, (iii) Sprijin lingvistic: - Dovada de participare la cursuri sub forma unei declarații semnată de către furnizorul cursului, în care se specifică numele participantului, limba predată, formatul şi durata sprijinului lingvistic furnizat, sau - Factura pentru achiziționarea de materiale didactice, specificând limba în cauză, numele și adresa organismului care emite factura, suma și moneda, precum și data facturii, sau - In cazul în care sprijinul lingvistic este furnizat direct de către Beneficiar: o declarație semnată şi datată de către participant, precizând numele participantului, limba învățată, formatul și durata sprijinului lingvistic primit. (d) Raportare - Coordonatorul va raporta locul de desfasurare al tuturor Activităţilor transnaţionale de învățare, predare şi formare, perioada de derulare si numărul participanților. Il, REGULI APLICABILE CATEGORIILOR BUGETARE BAZATE PE RAMBURSAREA. COSTURILOR REALE IL1.Condiţii de rambursare a costurilor reale z tt : A , = In cazul în care grantul ia forma rambursării costurilor reale, acestea trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: (a) să fie suportate de către Beneficiar; (b) să fie suportate în perioada prevăzută la Articolul 1.2.2.; (c) să fie indicate în bugetul estimativ descris în Anexa II sau eligibile ca urmare a transferurilor bugetare realizate în conformitate cu Articolul 1.3.3; „ora a, Cs

Erasmust Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III (d) să fie suportate în legătură cu Proiectul, aşa cum este descris în Anexa II şi necesare pentru implementarea acestuia; (e) să fie identificabile și verificabile, în special înregistrate în evidențele contabile ale Beneficiarului și stabilite în conformitate cu standardele contabile aplicabile în țara în care îşi are sediul Beneficiarul şi cu practicile contabile uzuale ale Beneficiarului; (f) să respecte dispozițiile legislației fiscale şi sociale aplicabile; (g) să fie rezonabile și justificate şi să respecte principiul bunei gestiuni financiare, în special în ceea ce priveşte economia și eficiența; (h) să nu fie acoperite de o contribuție pe unitate, aşa cum se specifică în Secţiunea I a acestei Anexe. 1L2 Calcularea costurilor reale A. Sprijin pentru nevoi speciale (a) Calcularea grantului: grantul reprezintă rambursarea în proporție de 100% a costurilor eligibile suportate efectiv. (b) Costuri eligibile: costuri care sunt în mod direct legate de: i) participanții cu dizabilități şi persoanele însoţitoare, care nu sunt solicitate la categoriile bugetare transport și sprijin individual şi care sunt suplimentare față de costurile suportate printr-o contribuție pe unitate așa cum se specifică în Secţiunea I a acestei Anexe, sau ii) persoanele însoțitoare începând cu a 60-a zi de activitate. (e) Documente justificative: facturi ale costurilor reale suportate, specificând numele şi adresa organismului care emite factura, suma și moneda și data facturii, precum şi dovada plății. B. Costuri excepționale (a) Calcularea grantului: grantul este egal cu rambursarea în proporție de 75% a costurilor eligibile suportate efectiv, până la maxim 50.000 &/proiect (excluzând costurile garanţiei financiare dacă este solicitată prin Contract); şi în proporție de 80% a costurilor totale eligibile aferente transportului participanților din regiunile periferice şi ţările şi teritoriile de peste mări (TTPM). (b) Costuri eligibile - Subcontractare: subcontractarea și achiziționarea de bunuri și servicii, în măsura în care a fost solicitată de către Beneficiar şi în măsura în care a fost aprobată de către AN, în conformitate cu Anexa II, - Garanţia financiară: costurile legate de garanția de pre-finanțare depusă de Beneficiar în cazul în care o astfel de garanție este cerută de către AN, așa cum se specifică în Articolul 1.4.2 din Contract.

Erasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III Costurile pentru transportul participanților provenind din regiunile periferice şi din TTPM în cazul în care regulile standard de finanțare nu acoperă cel puţin 70% din costurile eligibile, Costuri legate de amortizarea echipamentelor sau a altor bunuri (noi sau second-hand), așa cum sunt înregistrate în situațiile contabile ale Beneficiarului, cu condiția ca obiectul să fi fost achiziționat în conformitate cu Articolul Il.10 şi să fie amortizat în conformitate cu standardele internaționale de contabilitate și practicile contabile uzuale ale Beneficiarului, Costurile de închiriere sau de leasing ale echipamentelor sau ale altor active sunt, de asemenea, eligibile, cu condiția ca aceste costuri să nu depășească costurile de amortizare ale echipamentelor sau ale altor active similare şi să nu includă niciun comision de finanţare. În cazul cumpărării sau închirierii echipamentelor, poate fi solicitată doar suma corespunzătoare intervalului de timp în care echipamentul a fost utilizat pentru proiect, (c) Documente justificative: Subcontractare: facturi ale costurilor reale suportate, specificând numele şi adresa organismului care emite factura, suma si moneda şi data facturii, precum şi dovada plății. Garanţia financiară: dovada costului garanţiei financiare emisă de organismul care oferă garanția Beneficiarului, specificând numele și adresa organismului care emite garanția financiară, suma şi moneda costului garanţiei şi să conţină data și semnătura reprezentantului legal al organismului care emite garanţia. Costuri de amortizare: dovada de cumpărare, închiriere sau leasing al echipamentelor, aşa cum sunt înregistrate în situațiile contabile ale Beneficiarului, care să justifice faptul că aceste costuri corespund perioadei stabilite în Articolul 1.2.2; doar rata de utilizare reală pentru scopurile Proiectului poate fi luată în considerare, In cazul costurilor legate de transportul participantilor din regiunile periferice şi TTPM, este necesară dovada plăţii acestor costuri sub forma unor facturi care să menţioneze numele și adresa organismului care emite factura, suma şi moneda şi data facturii, precum și dovada plății, II, CONDITII DE ELIGIBILITATE A ACTIVITATILOR PROIECTULUI (a) Beneficiarii trebuie să se asigure că activităţile proiectului pentru care au primit finanţare sunt eligibile în concordanță cu regulile stabilite în Ghidul Programului Erasmus+ pentru fiecare dintre Acţiunile cheie şi pentru fiecare domeniu. (b) Activităţile derulate care nu sunt conforme cu regulile stabilite în Ghidul Programului Erasmus+ coroborate cu regulile stabilite în această Anexă vor fi declarate ineligibile de către AN, sumele aferente acestor activităţi fiind rambursate integral, Rambursarea va acoperi toate categoriile bugetare pentru care a fost aprobată o finanțare în legatură cu activitatea care este declarată ineligibilă. ] |

Brasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III (c) Durata minimă eligibilă pentru activităţile de mobilitate din Ghidul Programului este durata minimă a activităţii, excluzând timpul pentru transport. IV. REGULI SI CONDITII PENTRU REDUCEREA GRANTULUI PENTRU IMPLEMENTARE NECORESPUNZATOARE, PARTIALA SAU CU INTARZIERE Implementarea necorespunzătoare, parţială sau cu întârziere a Proiectului va fi determinată de către AN pe baza: o Raportului final transmis de către Coordonator; o Produselor şi rezultatelor realizate în cadrul Proiectului; De asemenea, AN poate lua în considerare informații primite din orice altă sursă relevantă, care dovedesc că Proiectul nu este implementat în conformitate cu prevederile contractuale. Alte surse de informaţii pot include vizite de monitorizare, verificarea documentelor sau verificări la faţa locului efectuate de către AN. Raportul final va fi evaluat pe baza unor criterii de calitate şi notat cu un punctaj global de maximum 100 de puncte. Dacă scorul acordat raportului final este mai mic de 50 de puncte, AN va reduce valoarea grantului final din cauza implementării necorespunzătoare, parțiale sau cu întârziere a Proiectului, chiar dacă toate activitățile raportate au fost eligibile şi au fost realizate efectiv, INT ai ISI: În cazul organizațiilor acreditate , dacă AN consideră că implementarea Proiectului nu respectă angajamentul de calitate asumat de către Beneficiari, AN poate, în plus sau alternativ, să impună implementarea unui plan de acţiune, într-un interval de timp agreat, care să asigure respectarea cerințelor de calitate şi de conformitate aplicabile. În cazul în care Beneficiarii nu implementează planul de acțiune în mod satisfăcător până la data agreată, AN poate propune Comisiei Europene retragerea acreditării Beneficiarilor în cauză. Raportul final, produsele și rezultatele vor fi evaluate de către AN, utilizându-se un set comun de criterii de calitate axate pe: o Măsura în care proiectul a fost implementat în conformitate cu cererea de finanţare aprobată o Calitatea activităților realizate şi relevanţa acestora față de obiectivele proiectului o Calitatea produselor și a rezultatelor realizate o Rezultatele învățării şi impactul asupra participanților o Măsura în care proiectul s-a dovedit a fi inovator/complementar altor inițiative 9 j | | |

Brasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III o Măsura în care proiectul a dovedit o valoare adăugată la nivelul UE o Măsura în care proiectul implementat a prevăzut măsuri eficiente privind calitatea activităţilor și rezultatelor precum și măsuri pentru evaluarea rezultatelor obținute o Impactul asupra organizațiilor participante o În cazul activităților de învățare, predare şi formare: calitatea măsurilor de ordin practic oferite în sprijinul mobilității, în ceea ce priveşte pregătirea, monitorizarea și susţinerea participanților pe parcursul activității lor de mobilitate, calitatea măsurilor puse în practica pentru pentru recunoașterea / validarea rezultatelor învățării participanților o Calitatea şi anvergura activităților de diseminare desfășurate o Impactul potențial mai larg al proiectului asupra unor persoane și organizații în afara celor care participă direct la proiect - Reducerea grantului pentru implementarea necorespunzătoare, parțială sau cu întârziere va fi aplicată la valoarea finală a grantului (totalul cheltuielilor eligibile) şi poate fi de: o 25% dacă raportul final obține un scor cuprins între cel puțin 40 puncte și sub 50 de puncte; o 50% dacă raportul final obţine un scor cuprins între cel puțin 25 puncte și sub 40 de puncte; o 75% dacă taportul final obține un scor sub 25 de puncte. V. CONTROALE ALE BENEFICIARILOR Si REGLEMENTARI PRIVIND DOCUMENTELE JUSTIFICATIVE În conformitate cu Articolul II.27 din Condiții generale, Beneficiarii pot face obiectul unor controale și audituri vizând Contractul, Controalele şi auditurile au ca scop să verifice dacă Benefitiarii au folosit finanțarea conform regulilor stabilite în Contract, și pentru a fi determinată valoarea finală a grantului la care au dreptul Beneficiarii. Verificarea rapoartelor finale va fi realizată pentru toate proiectele, În plus, proiectul poate face obiectul unei verificări aprofundate (la sediul AN) sau unui control la faţa locului (la sediul organizaţiei Beneficiare) în cazul în care Contractul este inclus în eşantionul AN solicitat de CE sau dacă AN a selectat Contractul pentru o verificare bazată pe o analiză de risc . 10

Brasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiare si contractuale Anexa III Pentru verificarea raportului final şi verificarea aprofundată, coordonatorul va furniza documentele justificative în copie, inclusiv documentele justificative de la ceilalți Beneficiari, afară de cazul în care AN solicită prezentarea originalelor, AN va returna Beneficiarului documentele justificative originale, ulterior analizei acestora. Dacă Beneficiarul nu este autorizat din punct de vedere legal să transmită AN documentele originale pentru raportul final sau verificările aprofundate, Beneficiarul în cauză poate transmite o copie a acestora. Toate documentele aferente plăţilor efectuate din grantul alocat în baza Contractului trebuie să conțină mențiunea : „plătit din Contractul AT...” Beneficiarii trebuie să ia notă de faptul că AN poate solicita suplimentar pentru orice tip de verificare și documente justificative sau evidențe care sunt specifice pentru un alt tip de control. Diferitele tipuri de verificări vor include următoarele: a) Verificarea raportului final Verificarea raportului final este derulată în etapa finală de raportare, la sediul AN, cu scopul de a stabili valoarea finală a grantului la care au dreptul Beneficiarii. Beneficiarul va transmite către AN un raport final prin intermediul instrumentului Mobility Tool + care va include următoarele informații privind cheltuirea grantului: o Contribuţii pe unitate cheltuite pentru categoriile bugetare: - Managementul și implementarea proiectului - Intalniri transnaționale de proiect - Produse intelectuale [doar în cazul Proiectelor de parteneriat strategic pentru susţinerea inovării] - Evenimente de multiplicare[doat in cazul Proiectelor de parteneriat strategic pentru susţinerea inovării] - Transport - Sprijin individual - Sprijin lingvistic o Costuri reale realizate și documentele justificative menționate în Secţiunea II a acestei Anexe pentru categoria bugetară: - Sprijin pentru nevoi speciale o Costuri reale realizate și documentele justificative menționate în Secţiunea Il a acestei Anexe pentru categoria bugetară: - Costuri excepționale. o Rezultatele proiectului, prin încarcarea acestora în Platforma de diseminare Erasmus+ după cum se menționează în Articolul 1.9.2, 11

Brasmus+ Contract beneficiari multipli 2016-Reguli financiate si contractuale Anexa III b) Verificarea aprofundată Verificarea aprofundată constă în verificarea documentelor justificative efectuată la sediul AN, de obicei pe parcursul etapei de verificare a raportului final sau ulterior acesteia. Conform solicitării, Beneficiarul va transmite către AN documentele justificative pentru toate categoriile bugetare, c) Verificări la faţa locului Verificările la fața locului sunt realizate de AN la sediul organizațiilor Beneficiare sau la oricare altă locaţie relevantă pentru implementarea Proiectului, In cadrul verificărilor la faţa locului, Beneficiarul va pune la dispoziţia AN pentru consultare documentele justificative în original prevăzute pentru raportul final și pentru verificările aprofundate. Există două tipuri de verificări la fața locului: o Verificare la fața locului pe parcursul implementării proiectului Această verificare este derulată pe parcursul implementării Proiectului în vederea verificării în mod direct de către AN a realității şi eligibilității activităților şi participanților. o Verificare la faţa locului ulterioară finalizării proiectului Această verificare este derulată ulterior încheierii Proiectului, şi, de obicei, după verificarea raportului final. Complementar punerii la dispoziție a tuturor documentelor justificative, Beneficiarul va oferi accesul AN în vederea verificării înregistrării cheltuielilor proiectului în evidenţele sale contabile. 12